Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

ComHem och HD (Humax CXHD-1000C)

8369 svar till detta ämne
  • Stängt ämne Detta ämne är stängt
Humax CXHD-1000C (Digitalboxar) 1 6,25 (183) Inga priser
26 relaterade trådar
Namninsamling för att Comhem skall ta in TV4 Science Fiction! (77 inlägg) 12 år sedan
Comhem Humax CXHD-5000c (482 inlägg) 12 år sedan
Viasat sport HD, Ljudproblem (144 inlägg) 14 år sedan
ComHem och HD (Humax CXHD-1000C) del 2 (774 inlägg) 14 år sedan
Varför finns inga SD-boxar med HDMI? (12 inlägg) 15 år sedan
Onkyo SR606 - Bildproblem (19 inlägg) 16 år sedan
Sälja begagnat som nytt.... (1 inlägg) 16 år sedan
Vilseleder Comhem sina kunder ? (184 inlägg) 16 år sedan
Panasonic DMR-EH57 med Comhem HD-box? (7 inlägg) 16 år sedan
Com Hem HD-box för 1kr (14 inlägg) 16 år sedan
Comhems HDTV satsning som ComBort? (335 inlägg) 16 år sedan
COMHEM! Ge mig en HD-PVR och fotbolls-EM i HD NU! (242 inlägg) 16 år sedan
Smartwi och ComHem HD Humax + andra SD boxar (8 inlägg) 16 år sedan
Är du nöjd med Comhem och deras Humax HD box (141 inlägg) 16 år sedan
Har du anmält Comhem till ARN ? (58 inlägg) 16 år sedan
Inget fotbolls-EM i HD via ComHem (96 inlägg) 16 år sedan
ComHem HDTV (21 inlägg) 16 år sedan
ComHem omröstning Humax CXHD-1000C (27 inlägg) 16 år sedan
Öga mot öga med Comhem - ett samtal om HDTV, Humax HD-box mm. (52 inlägg) 16 år sedan
Fler hd-kanaler hos Com Hem (32 inlägg) 16 år sedan
Canal+ Sport HD i Com Hems utbud (435 inlägg) 17 år sedan
ComHem programinformation! (18 inlägg) 17 år sedan
ComHem - äkta digitalt? (17 inlägg) 17 år sedan
Comhem - Ett kort flera boxar? (14 inlägg) 17 år sedan
Har nya mjukvaran löst problemen med Humax HD Box (6 inlägg) 17 år sedan
HD eller PVR? (4 inlägg) 17 år sedan

Postad 09 mars 2008 - 21:31

Duckface21
  • Duckface21
  • Guru

• 4 337 inlägg
  • 0

Måste få ställa en förtydligande fråga om pairing:

Jag tänker skaffa en HTPC och FireDTV för att titta på com hems digital-TV. Jag har ännu inget Com hem abonnemang. Jag fick hem ett erbjudande i brevlådan: Medium 8 favoriter samt antingen en vanlig digitalbox för 1 krona, eller HD-boxen plus tre HD-kanaler i 6 månader för 995 kr. Och så frågan om parningen, om jag väljer HD-alternativet:

Jag har förstått att kort och box paras så att man bara kan se HD-kanalerna i sin egen HD-box. Men hur är det med SD-kanaler? Kan jag ta kortet där HD-abonnemang ingår och köra det i min HTPC, och koda av de vanliga TV-kanalerna?

Är det skitdumt att ta HD-boxen av något annat skäl?

Tacksam för råd,
hellmelt

Vad jag förstått är det bara hdtv kanalerna som paras så du bör kuna se sd kanalerna med det inte säker dock ring gärna comhem och fråga

Redigerat av Duckface21, 09 mars 2008 - 22:03.

Postad 09 mars 2008 - 22:13

Unregistered1103
  • Unregistered1103
  • Guru

• 5 967 inlägg
  • 0
Du kan se SD kanalerna

Maveric :)

Postad 10 mars 2008 - 06:46

ClarkOne
  • ClarkOne
  • Användare

• 227 inlägg
  • 0
Kikade en kort stund på Wallander på TV4 SD igår och upplevde kommuns CB Festival, switchade över till TV4 HD och kunde under den tiden jag tittade inte se några spår av varken CB eller BC, bilden kändes klar och skarp ... bland det bättre HD-material som lämnat Humaxen so far.

Har stora förhoppningar att med hjälp av nya FW få uppleva ännu lite klarare och skarpare bild.
CH har antytt att dom har förhoppningar att släppa ny FW under v.11, om vi nu har sådan tur att dom lyckas med det lär den dock inte släppas innan fredag e.m i alla fall.

Redigerat av ClarkOne, 10 mars 2008 - 06:51.

Postad 10 mars 2008 - 08:45

Bullit
  • Bullit
  • Forumräv

• 725 inlägg
  • 0
Igår någon mellan 18.00 och 18.30 försvann bild och ljud från min Humax CXHD-1000C. Samma sak med både HDMI och Scart. Jag kan se undertexter och signalkvaliteten är ok. Bor i Sollentuna.

Någon annan som har samma problem eller är det boxen som pajat tro?

Typiskt oxå så var Comhems kundtjänst nere hela kvällen igår.

Postad 10 mars 2008 - 08:56

rickardl
  • rickardl
  • Beroende

• 1 242 inlägg
  • 0

Igår någon mellan 18.00 och 18.30 försvann bild och ljud från min Humax CXHD-1000C. Samma sak med både HDMI och Scart. Jag kan se undertexter och signalkvaliteten är ok. Bor i Sollentuna.

Bor i Edsberg i Sollentuna. Märkte inget speciellt igår.

Edit: om ljudet och subtitles funkar så låter det som ett abonnemangsstrul snarare.
Omboot av boxen har du säkert testat väl?

Redigerat av rickardl, 10 mars 2008 - 09:08.

Postad 10 mars 2008 - 09:32

haihep
  • haihep
  • Användare

• 170 inlägg
  • 0

tror ditt kort råkat bli stängt. textningen är okodad.

Postad 10 mars 2008 - 10:00

MacGam
  • MacGam
  • Användare

• 234 inlägg
  • 0
Är det någon här som råkat ut för att boxen bara lägger av och inte går igång igen? Tycker mig ha hört någonstans att någon tidigare haft detta problem pga att boxen blivit för varm.

Någon?

Postad 10 mars 2008 - 13:06

Duckface21
  • Duckface21
  • Guru

• 4 337 inlägg
  • 0

Är det någon här som råkat ut för att boxen bara lägger av och inte går igång igen? Tycker mig ha hört någonstans att någon tidigare haft detta problem pga att boxen blivit för varm.

Någon?

Jo då det fins folk som har problem med det, va in på ELgiganten här om dagen då va det en som va bl missnöjd med det. Jag råder bara till att ha boxen luftigt skulle boxen ha pajat helt så fins de bara ett alternativ ringa ComHem

Redigerat av Duckface21, 10 mars 2008 - 13:07.

Postad 10 mars 2008 - 17:25

Unregistered1013
  • Unregistered1013
  • Mästare

• 3 254 inlägg
  • 0

Någon?

Hittills har tillförlitligheten hos min box varit mycket bra. Med den gamla Samsungboxen så var det ganska ofta som signalen tappades bort av någon anledning. Kan iofs bero på annat.
Min står ganska luftigt och inga avstängningsfasoner hittills iaf (ca 2,5 mån).

Postad 10 mars 2008 - 17:41

Unregistered1103
  • Unregistered1103
  • Guru

• 5 967 inlägg
  • 0
MacGams fråga var ..

Är det någon här som råkat ut för att boxen bara lägger av och inte går igång igen?

Jag tycker det är en ganska intressant frågeställning då många pratat om värme
och ännu ingen har berättat om deras box lagt av.

Någon ?

Maveric ;)

Redigerat av Unregistered1103, 10 mars 2008 - 17:54.

Postad 10 mars 2008 - 18:29

Unregisteredbd2b39d2
  • Unregisteredbd2b39d2
  • Veteran

• 1 570 inlägg
  • 0
Ja det har hänt mig någon enstaka gångoch flera andra av vad jag har läst om på denna och andra trådar.

Rådet jag fick från comhem är att stänga av boxen med strömförsörjningsknappen (bak på boxen) i ca 1 minut. Sätt på den igen med samma knapp och sedan skall den fungera som vanligt. Har fungerat hitintills för mig och andra.

Lycka till

Postad 10 mars 2008 - 18:29

Duckface21
  • Duckface21
  • Guru

• 4 337 inlägg
  • 0

MacGams fråga var ..

Är det någon här som råkat ut för att boxen bara lägger av och inte går igång igen?

Jag tycker det är en ganska intressant frågeställning då många pratat om värme
och ännu ingen har berättat om deras box lagt av.

Någon ?

Maveric ;)

Jo min box har lagt av men det funkar igen då jag lade den luftigare som jag skrev i ett tidigare inlägg hadde jag center högtalaren på boxen den fick inte luft alls då. så lade den av helt men stängde av allt i 1timme och flyttade boxen mer luftigare då funkade de bättre men det fins de som fått boxen helt brickad av värmen men de har oftast haft boxen sluten i ett skåp vilket är hemskt dumt och dumdristigt märkte även att då boxen var för varm så vart det sämre bild med o ljudet hamnade lite efter.

Postad 10 mars 2008 - 18:55

Unregistered1013
  • Unregistered1013
  • Mästare

• 3 254 inlägg
  • 0

det fins de som fått boxen helt brickad av värmen men de har oftast haft boxen sluten i ett skåp vilket är hemskt dumt och dumdristigt märkte även att då boxen var för varm så vart det sämre bild med o ljudet hamnade lite efter.

Jag har iofs min "sluten" i tvbänken men har sett till att ha relativt luftigt runt om. Har ett par cm ledigt på sidorna och viktigare ca 10 cm fritt över. Även några cm bak med ett 10 cm stort hål i bakre skivan för kablarna. Verkar funka bra för jag har inga "värmesymtom".

Redigerat av Unregistered1013, 10 mars 2008 - 18:56.

Postad 10 mars 2008 - 19:47

nianhbg
  • nianhbg
  • Rookie

• 2 inlägg
  • 0
Funderade på att skaffa en HD box ifrån comhem och nu efter att suttit och läst igenom forumen ett par timmar så blir man lite fundersam. Är det lönt att skaffa en box nu eller skall jag vänta min gamla humax box strejkar... börjar bli lite frustrerad.

/Nicklas

Postad 10 mars 2008 - 19:52

ClarkOne
  • ClarkOne
  • Användare

• 227 inlägg
  • 0

Funderade på att skaffa en HD box ifrån comhem och nu efter att suttit och läst igenom forumen ett par timmar så blir man lite fundersam. Är det lönt att skaffa en box nu eller skall jag vänta min gamla humax box strejkar... börjar bli lite frustrerad.

/Nicklas

Avvakta och se vad forumet säger ang. FW uppdateringen som förväntas komma denna vecka, det är vad jag skulle ha gjort.

Postad 10 mars 2008 - 20:29

snöharry
  • snöharry
  • Amatör

• 96 inlägg
  • 0
[
[/quote]

märkte även att då boxen var för varm så vart det sämre bild med o ljudet hamnade lite efter.
[/quote]

Jag upplevde också att bilden blev bättre och funderade för mig själv flera ggr..är den bättre?..är det mindre color banding?..ja,jag vet inte men nu står den luftigare

Postad 10 mars 2008 - 20:35

snöharry
  • snöharry
  • Amatör

• 96 inlägg
  • 0
Näää...jag tar tillbaka mina sista ord ;)
Kikar precis på kungamordet på ettan,fy ******** vilken dålig bild med color banding

Postad 10 mars 2008 - 22:01

Minglarn
  • Minglarn
  • Forumräv

• 510 inlägg
  • 0
Är det någon som vet om ComHem kommer att sända fler HD kanaler?!
Jag blir bara mer å mer förbannad över det att VI måste pröjsa 99:- för 3 kanaler Hd medans Canal Digital nu kommer att sända över 7 HD kanaler (snart 8 med Kanal5 HD) och dessa skall tydligen ingå i familje paketet för 209kr.

CD tar nu in EuroSport HD och Kanal5 HD finns redan i deras test nät, så den är nog på G när som helst.
Hallå Comhem...

Redigerat av Minglarn, 10 mars 2008 - 22:03.

Postad 10 mars 2008 - 22:04

Unregisteredc7b312fb
  • Unregisteredc7b312fb
  • Forumräv

• 596 inlägg
  • 0
Var inget...svaret kom medan jag skrev. ;)

Redigerat av Unregisteredc7b312fb, 10 mars 2008 - 22:05.

Postad 10 mars 2008 - 22:49

Martin43
  • Martin43
  • Amatör

• 82 inlägg
  • 0
Jag blev nu erbjuden 300kr som kompensation för dålig box mellan perioden 2007-12-04-2008-02-29. Dvs 100kr/mån. Är det vad ni andra har fått? Har för mig att en del fått hela tv-fakturan nollad.

Postad 10 mars 2008 - 23:12

Unregistered1103
  • Unregistered1103
  • Guru

• 5 967 inlägg
  • 0

CD tar nu in EuroSport HD och Kanal5 HD finns redan i deras test nät, så den är nog på G när som helst.
Hallå Comhem...

Du skall ringa 0770-33 22 11 och säga ..
- Hallå Canaldigital :P

Maveric :D

Ps. Nej jag jobbar inte för CD .. jag ser bara fram emot att få bli kund hos dem ;)

Postad 10 mars 2008 - 23:50

Unregistered7ae15c99
  • Unregistered7ae15c99
  • Lärjunge

• 316 inlägg
  • 0
Vilken CD box ger bäst bild för pengen, Maverick? PVR är ej intressant för min del. Tittar så lite på tv.

Wasgo ;)

Postad 10 mars 2008 - 23:59

Unregistered1465
  • Unregistered1465
  • Wannabe

• 19 inlägg
  • 0
Släpp CD snälla... Trodde denna tråden gått OT-vändan för sista gången, men ack.

Postad 11 mars 2008 - 00:16

Unregistered1103
  • Unregistered1103
  • Guru

• 5 967 inlägg
  • 0
Nu är vi ute i vassen o ror .. men eftersom att det inte händer något från comhems sida
vad gäller deras HD box ... kan vi kanske tala om alternativen utan att någon blir förbannad på oss ;)

Den jag fått "demad" vid sidan av CD's egen box .. är Hyro 9000. Den är kanon och kan dessutom
skala upp 1080i till 1080p för den som har en sådan tv med sämre uppskalning.
Bilden var utmärkt och så även alla funktioner. Om du ändrar dig och vill spela in tex
EM i fotboll .. kan du koppla till en SATA HD och spela in hur mycket eller lite du vill ..
Priset är inte högre än någon annan box du köper utan abonnemang.
Finns tyvärr inte någon forumtråd som är aktiv om denna.

De som har Vantage verkar ganska nöjda och det kommer ny FW varje vecka verkar det som.

Fördelen med dessa boxar är att de används i andra länder och att de uppdateras regelbundet.
Dvs många fler användare än vad det är för både comhems och canaldigitals egna boxar.

Jag vet inte vad jag skall välja .. därför dröjer jag lite på det ..

Sen finns det säkert andra boxar också .. med det var dessa jag blev rekomenderade av
proffsen på området .. Länkar har jag lagt tidigare i denna tråden ..

Maveric :P

Ps.. såg du blev lite sur Ham .. men det skadar väl inte att titta runt hörnet lite ..
Om du har något roligt att berätta om comhem o deras HD box kan du väl göra det ..

Redigerat av Unregistered1103, 11 mars 2008 - 00:18.

Postad 11 mars 2008 - 01:01

Unregistered7ae15c99
  • Unregistered7ae15c99
  • Lärjunge

• 316 inlägg
  • 0
Tack, Mav!

Du är en pärla!

Wasgo ;)

Postad 11 mars 2008 - 01:42

Minglarn
  • Minglarn
  • Forumräv

• 510 inlägg
  • 0

Hallå Comhem...

Maveric B)

Ps. Nej jag jobbar inte för CD .. jag ser bara fram emot att få bli kund hos dem ;)

Nu kan jag inte göra det sörru... Jag är tyvärr fast med ComHem så som många andra här.

Postad 11 mars 2008 - 02:54

Krillur
  • Krillur
  • Användare

• 100 inlägg
  • 0

Hallå Comhem...

Maveric B)

Är du hundra på att CD blir det stora lyft du förväntar dig? Är deras bild,box mm problemfritt?
Jag hoppas ju det för din skull men du verkar nästan ta det förgivet.

Postad 11 mars 2008 - 08:17

MacGam
  • MacGam
  • Användare

• 234 inlägg
  • 0

Jag blev nu erbjuden 300kr som kompensation för dålig box mellan perioden 2007-12-04-2008-02-29. Dvs 100kr/mån. Är det vad ni andra har fått? Har för mig att en del fått hela tv-fakturan nollad.

Nej, det ska du inte ta och jag hoppas att ingen annan heller accepterar något annat en full ersättning från Comhem! Framför allt inte efter det senaste uttalandet Comhem gjorde angående den kommande mjukvaran där man säger att den nya mjukvaran kommer att ge en "betydligt bättre bild". Då har man indirekt sagt att bilden med den gamla mjukvaran är betydligt sämre. Varför ska vi acceptera att vi hittills fått en betydligt sämre bild? Det är väl inte vad vi betalt för? Eller får man som Comhem kund räkna med att ha en "betydligt sämre" bild under något år då och då? Dessutom säger Comhem inte längre att dessa bildförbättringar bara gäller "vissa boxar" eller att "vissa" kommer att uppleva bildförbättringarna. Nu pratar man plötsligt till den breda massan, vilket naturligtvis betyder att alla boxägare har rätt att få kompensation för den betydligt sämre bilden. Full ersättning ska gälla för både vanliga digitala kanaler och HD kanaler. Varför det? Jo, den främsta anledningen till att man tecknar t ex medium paketet är att man vill få bättre bild på samma kanaler som man redan har analogt. Den här boxen har i många avseende inte gett bättre bild än den analoga bilden. Samma resonemang gäller naturligtvis för HD-paketet. Comhem säljer faktiskt sina kanalpaket just för att man ska få bättre bild, inte sämre!

Med detta som bakgrund, hur många tycker att det är OK av Comhem att fortsätta marknadsföra och sälja HD-boxen som Comhem gjort den senaste tiden? De flesta vet inte ens om att de har en "betydligt sämre" bild än vad de bör ha, eftersom Comhem inte informerar sina nya kunder om boxens brister. Många tror nog att det beror på sina egna bildvisare. Comhem har hela tiden utnyttjat detta faktum, bl a genom att säga att bara "vissa kunder" har upplevt problemet.

Slutsats: Kräv full ersättning för både de digitala abbonemangen och HD-abbonemanget. Det har vi alla rätt till! Nöj er inte med skambuden ni får från Comhem. De vet att 99,9% av alla nöjer sig med den ersättning de får, för att de inte orkar driva sin sak. Skicka dina anspråk till kundrelationer och glöm inte att ta med kostnader du haft i samband med teknikerbesök. Det finns några här som anmält sina ärenden till ARN. Fler här borde göra detsamma! Öppna ögonen och inse att Comhem har lurat er på en jäkla massa pengar.

Till sist!

Sitt inte nöjda om de nu lyckas fixa till boxen med den nya mjukvaruuppdateringen. Det är precis vad Comhem vill. Att ni ska glömma bort att ni har fått betala för en så dålig bild under så lång period. Kräv ersättning även om de lyckas fixa mjukvaran. Agerar vi inte nu och visar att vi som kunder inte accepterar att bli utnyttjade som vi blivit här, är risken stor att historien kommer att upprepa sig. Är det något vi har lärt oss, så är det att Comhem har svårt att lära och att kommunicera med sina kunder. Får de däremot tillrättavisningar från ARN och konsumentverket är chansen betydligt större att de gör rätt för sig nästa gång det blir problem med deras produkter eller tjänster.

Redigerat av MacGam, 11 mars 2008 - 09:54.

Postad 11 mars 2008 - 08:31

Bullit
  • Bullit
  • Forumräv

• 725 inlägg
  • 0

Det var vad som hände mig i söndags kväll. Funkade igen efter att jag dragit ur elsladden och stoppat i den igen.

Postad 11 mars 2008 - 08:47

MacGam
  • MacGam
  • Användare

• 234 inlägg
  • 0
Dubbelpost

Redigerat av MacGam, 11 mars 2008 - 08:51.

Postad 11 mars 2008 - 09:05

Unregistered1103
  • Unregistered1103
  • Guru

• 5 967 inlägg
  • 0

Är du hundra på att CD blir det stora lyft du förväntar dig? Är deras bild,box mm problemfritt?

Kan inte läsa någonstans om att canaldigital burit sig åt som comhem
Kan inte se några av comhems bildproblem med canaldigital via parabol
Det är mycket billigare hos canaldigital
De har snart 10 HD kanaler i sitt familjepaket
comhem har 3 st för 99 kr

Jag kan räkna upp många exempel till varför CD är ett solklart val framför CH

Kan du säga något som är bättre med CH ? Jag kan inte finna något ..

Maveric ;)

Redigerat av Unregistered1103, 11 mars 2008 - 09:41.

Postad 11 mars 2008 - 09:48

Crumbs
  • Crumbs
  • Wannabe

• 10 inlägg
  • 0
Förutom den kassa bilden så har jag ett skumt fel.
"ViaSat Sport HD" och "TV1000 HD" fungerar ej. "Ingen eller svag signal" är felmeddelandet.
Styrkan är på 60% och kvaliten är på 0%. Alla andra kanaler fungerar fint.
Jag har skickat in boxen och fått den "formaterad" samt haft två tekniker hemma plus att dom har bytt 2 olika "förstärkare" i källarn på hyreshuset. Felet kvarstår.

Den första teknikern visste inte ens att jag hade en HD-box utan hade med sig en analog som han skulle byta ut. Tekniker nummer 2 visste inte om att det redan hade vart en annan tekniker och felsökt. Han hade med sig en ny antennkabel. Kommunikationen inom ComHem verkar fungera fint... ;)

Idag blir det att skicka in boxen igen för att få en ny...

Postad 11 mars 2008 - 10:54

Unregistered1103
  • Unregistered1103
  • Guru

• 5 967 inlägg
  • 0
Om vi utgår från att alla andra HD kanaler fungerar .. så bör ju inte problemet ligga i Boxen.
Det ligger i nätet ..
Teknikern är inte utbildad
Comhem kan inte ge instruktioner
Felet ligger utanför fastigheten

Det låter som vardag hos comhem

Du skall helst först byta ut all utrustning innan de fattar att problemet ligger hos dem

Maveric ;)

Redigerat av Unregistered1103, 11 mars 2008 - 10:56.

Postad 11 mars 2008 - 11:41

Crumbs
  • Crumbs
  • Wannabe

• 10 inlägg
  • 0

Om vi utgår från att alla andra HD kanaler fungerar .. så bör ju inte problemet ligga i Boxen.
Det ligger i nätet ..

Nä precis. Jag har försökt snacka med dom på supporten men det var inte mycket att hämta där. Jag var tvungen att skicka in boxen och få en ny innan dom kunde gå vidare... Jag blir så trött.

Postad 11 mars 2008 - 11:48

CLAYMAN2000
  • CLAYMAN2000
  • Wannabe

• 19 inlägg
  • 0
Är så j**la lack nu!
Skickade ett mail den 3/3 och frågade vad som händer med den nya FW´n och varför det är så svårt att lägga ut info på hemsidan! Info lades ut den 7/3 på comhem. Får sen ett mail 10/3: Vi hoppas kunna uppdatera boxarna under vecka 11.
Va F*n! Tog det en vecka att knåpa ihop det mailet? Det kan inte vara några högutbildade personer som sitter på kundrelationer!!!
Inte ett ord om kompensation har man hört heller! Nu har dom skitit i det blå skåpet! Kommer inte att betala en spänn för den tid som jag haft humaxboxen!

Postad 11 mars 2008 - 12:26

Janne.G
  • Janne.G
  • Forumräv

• 735 inlägg
  • 0
Det skrivs hela tiden i tråden att Com hem erbjuder tre HD-kanaler för 99 kr. Det stämmer inte. Com Hem erbjurder två och en "halv" HD-kanal. Eftersom att man som kund hos Com Hem inte har tillgång till TV4 HD fullt ut kan den knappast klassas som en "hel" HD-kanal. Givetvis nämner ju inte Com Hem något om det i sin marknadsföring. Bluff.
För någon månad sedan kontaktade jag kundrelationer om mitt missnöje med boxen. Fick då ett larvigt kompensationserbjudande vilket jag givetvis inte nappade på. Skickade ett nytt mail efter att det "magiska" datumet 29 februari passerats. Fick svar igår och nu nämner de inget alls om kompensation. De bara beklagar att jag känner mig lurad av bluffen med fotbolls-EM.

Postad 11 mars 2008 - 13:14

Duckface21
  • Duckface21
  • Guru

• 4 337 inlägg
  • 0

Näää...jag tar tillbaka mina sista ord ;)
Kikar precis på kungamordet på ettan,fy ******** vilken dålig bild med color banding

color banding försvinner då inte men bilden blir klarare och skarpare tycker jag

Postad 11 mars 2008 - 13:29

clnr
  • clnr
  • Användare

• 136 inlägg
  • 0

Maveric ;)

Varför jag behöver Comhem: Enda sättet jag kan få Eurosport, NASN och Viasatsport1-3 som jag känner till. Tips mottages tacksamt om hur det går att lösa om man bor i lägenhet.

Redigerat av clnr, 11 mars 2008 - 13:30.

Postad 11 mars 2008 - 13:51

berry68
  • berry68
  • Wannabe

• 44 inlägg
  • 0

Maveric ;)

Varför jag behöver Comhem: Enda sättet jag kan få Eurosport, NASN och Viasatsport1-3 som jag känner till. Tips mottages tacksamt om hur det går att lösa om man bor i lägenhet.

Ja du....
Fråga fastägaren om han tillåter parabol på din balkong annars sitter du i samma sax som vi andra tyvärr....

Postad 11 mars 2008 - 13:59

Unregistered1103
  • Unregistered1103
  • Guru

• 5 967 inlägg
  • 0

color banding försvinner då inte men bilden blir klarare och skarpare tycker jag

När blir den det ;)

När du putsat rutan .. ?

Postad 11 mars 2008 - 15:06

Krillur
  • Krillur
  • Användare

• 100 inlägg
  • 0

Kan inte läsa någonstans om att canaldigital burit sig åt som comhem
Kan inte se några av comhems bildproblem med canaldigital via parabol
Det är mycket billigare hos canaldigital
De har snart 10 HD kanaler i sitt familjepaket
comhem har 3 st för 99 kr

Jag tvivlar inte ett ögonblick på att CD är bättre än Comhem annat vore nästan omöjligt men du uttrycker dig som om du är på väg till himmelriket någon sorts frälsning eller nåt.
;)

Redigerat av Krillur, 11 mars 2008 - 15:07.

Postad 11 mars 2008 - 15:48

Duckface21
  • Duckface21
  • Guru

• 4 337 inlägg
  • 0

När blir den det ;)

När du putsat rutan .. ?

Maveric B)

ok ok kanske inte i övrigt men den blir skarpare om den är svalare testa sätt en filt om din haha ska vi se hur oskarp bilden blir :P

Postad 11 mars 2008 - 16:22

Unregistered1103
  • Unregistered1103
  • Guru

• 5 967 inlägg
  • 0

Jag tvivlar inte ett ögonblick på att CD är bättre än Comhem annat vore nästan omöjligt men du uttrycker dig som om du är på väg till himmelriket någon sorts frälsning eller nåt. ;)

Tja .. signalen kommer ju därifrån .. så vem vet :P

Maveric Bifogad fil  angel.gif   511bytes   1 Antal nerladdningar

Redigerat av Unregistered1103, 11 mars 2008 - 16:30.

Postad 11 mars 2008 - 16:32

Duckface21
  • Duckface21
  • Guru

• 4 337 inlägg
  • 0
haleluja

Postad 11 mars 2008 - 17:54

Kokosnöt
  • Kokosnöt
  • Wannabe

• 17 inlägg
  • 0
Har läst denna tråd så noga som jag har orkat och märkt att många har minst sagt negativa åsikter om den här boxen. Jag valde ändå att köpa boxen för att kunna ta del av canal+ sport hd och viasat sport hd, dessutom så börjar min gamla box(nästan tre år gammal) att ge med sig. Oavsett så hoppas jag på ett lyft jämfört med min gamla box, men vet inte riktigt vad jag ska förvänta mig med tanke på vad jag har läst här...

Hur som helst så arbetar jag själv i en kundtjänst och har någorlunda koll på vad man som konsument har rätt till och när det är dags för ARN att kliva in och hjälpa till.

Är det någon som har fått en positiv reaktion från comhem(och deras box) den senaste tiden angående bildkvalitet, firmware osv?

/Jesper

Postad 11 mars 2008 - 17:57

Willehund
  • Willehund
  • Användare

• 109 inlägg
  • 0

Har läst denna tråd så noga som jag har orkat och märkt att många har minst sagt negativa åsikter om den här boxen. Jag valde ändå att köpa boxen för att kunna ta del av canal+ sport hd och viasat sport hd, dessutom så börjar min gamla box(nästan tre år gammal) att ge med sig. Oavsett så hoppas jag på ett lyft jämfört med min gamla box, men vet inte riktigt vad jag ska förvänta mig med tanke på vad jag har läst här...

Hur som helst så arbetar jag själv i en kundtjänst och har någorlunda koll på vad man som konsument har rätt till och när det är dags för ARN att kliva in och hjälpa till.

Är det någon som har fått en positiv reaktion från comhem(och deras box) den senaste tiden angående bildkvalitet, firmware osv?

/Jesper

Canal + sport HD ;)
Jag tror inte du har läst så noga tyvärr.
Per

Postad 11 mars 2008 - 18:02

Kokosnöt
  • Kokosnöt
  • Wannabe

• 17 inlägg
  • 0

/Jesper

Canal + sport HD :(
Per

Hm, hur menar du? Jag har kollat via canalplus ifall den kanalen ingår i canal+ total vilket den gör, jag har även pratat med deras kundtjänst som har bekräftat det... Har jag missat något?

/Jesper

Postad 11 mars 2008 - 18:15

whitepointer
  • whitepointer
  • Amatör

• 73 inlägg
  • 0
jepp, du har missat att tomtarna på comhem väljer att inte ha Canal + sport hd i sitt utbud :( grrr.....

Postad 11 mars 2008 - 18:17

Duckface21
  • Duckface21
  • Guru

• 4 337 inlägg
  • 0

/Jesper

Canal + sport HD :(
Per

Hm, hur menar du? Jag har kollat via canalplus ifall den kanalen ingår i canal+ total vilket den gör, jag har även pratat med deras kundtjänst som har bekräftat det... Har jag missat något?

/Jesper

Canal plus sport hd fins ej i comhem sen pratar du inte med canalplus kundtjänst utan du ringer comhem i detta fallet. kolla gärna denna tråden https://www.minhembi...p;#entry1786248

Redigerat av Duckface21, 11 mars 2008 - 18:21.

Postad 11 mars 2008 - 18:19

distortion2
  • distortion2
  • Mästare

• 2 520 inlägg
  • 0

/Jesper

Om du kollar in comhem.se ser du att Canal Sport HD inte ingår i Canal+ Total via Comhem. Däremot ingår den om du har Canal Digital eller ViaSat. Grymma verklighet.

Länk: Canal+ på ComHem

1 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Nya Hifi-bänken
    joga
    2025-05-02 18:25:13
  • JBL M2 igen…..
    Anton
    2025-05-01 16:07:43
  • JBL M2!!!!!!!
    Anton
    2025-04-30 16:22:03
  • Front Atmos
    Globe
    2025-04-28 19:35:47
  • The12 Passive
    Globe
    2025-04-28 19:33:57
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2025 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.