ComHem och HD (Humax CXHD-1000C)
8369 svar till detta ämne
Postad 11 mars 2008 - 18:25
Kokosnöt
-
Kokosnöt
-
Wannabe
-
-
17 inlägg
jepp, du har missat att tomtarna på comhem väljer att inte ha Canal + sport hd i sitt utbud grrr.....
Ni har rätt. jag fel. Jag såg ett pressmeddelande från 2007-01-31, fråm comhem, om att canal+ sport hd inte ingår, men att det pågår förhandlingar. Trist att man ska bli "lurad" av en kille över kundtjänst, visserligen borde jag ha kollat noggrannare via hemsidan men den har verkligen fungerat jättedåligt de senaste dagarna. Känns trist att behöva ringa upp comhem och ta en diskussion om det här, blä. Man kan väl dessutom tycka att de på över ett år borde ha förhandlat fram ett ja eller nej. @Duckface, det var comhem jag pratade med som gav mig informationen att de hade canal+ sport hd i deras utbud.
Redigerat av Kokosnöt, 11 mars 2008 - 18:28.
Postad 11 mars 2008 - 18:26
nobba
-
nobba
-
Lärjunge
-
-
498 inlägg
Hm, hur menar du? Jag har kollat via canalplus ifall den kanalen ingår i canal+ total vilket den gör, jag har även pratat med deras kundtjänst som har bekräftat det... Har jag missat något?
/Jesper
Om du kollar in comhem.se ser du att Canal Sport HD inte ingår i Canal+ Total via Comhem. Däremot ingår den om du har Canal Digital eller ViaSat. Grymma verklighet.
Länk: Canal+ på ComHem
Canalplus ingår knappast i nåt ViaSat-paket...
Postad 11 mars 2008 - 18:28
Duckface21
-
Duckface21
-
Guru
-
-
4 337 inlägg
jepp, du har missat att tomtarna på comhem väljer att inte ha Canal + sport hd i sitt utbud grrr.....
Ni har rätt.
Jag såg ett pressmeddelande från 2007-01-31, fråm comhem, om att canal+ sport hd inte ingår, men att det pågår förhandlingar. Trist att man ska bli "lurad" av en kille över kundtjänst, visserligen borde jag ha kollat noggrannare via hemsidan men den har verkligen fungerat jättedåligt de senaste dagarna.
Känns trist att behöva ringa upp comhem och ta en diskussion om det här, blä. Man kan väl dessutom tycka att de på över ett år borde ha förhandlat fram ett ja eller nej.
@Duckface, det var comhem jag pratade med som gav mig informationen att de hade canal+ sport hd i deras utbud.
oki då får jag dra mig tillbaka på den frågan då... därimot har Comhems hemsida funkat bra de senaste dagarna har vart in där några gånger för o kolla om det hänt nått nytt ang firmware. skriv gärna på protest listan till comhem för att de ska ta in c+ sport hd
Redigerat av Duckface21, 11 mars 2008 - 18:30.
Postad 11 mars 2008 - 18:35
distortion2
-
distortion2
-
Mästare
-
-
2 520 inlägg
Canalplus ingår knappast i nåt ViaSat-paket...
sant, jag halkade på det förbannade tangentbordet
Postad 11 mars 2008 - 19:53
jarijuho
-
jarijuho
-
Wannabe
-
-
44 inlägg
när jag pratade med comhem här om dagen, så erkände de att det inte pågår några som helst förhandlingar om canal+sport hd....
man får hoppas att man en dag kan gå över till canaldigital (utan att behöva ha parabol)
Postad 11 mars 2008 - 20:33
Unregistered1013
-
Unregistered1013
-
Mästare
-
-
3 254 inlägg
Har läst denna tråd så noga som jag har orkat och märkt att många har minst sagt negativa åsikter om den här boxen.
Det har tyvärr blivit väldigt ensidigt i tråden. Jag har inte intresserat mig för boxen förrän i december men får intrycket av att de stora problemen kom efter den senaste uppdateringen och att det innan dess var relativt måttlig kritik mot boxen (iaf inte så hetsigt som nu). Får nästan uppfattningen, när man skummar trådarna, att det tidgare var mer problem och missnöje i "cd-box tråden" än i denna. Kan det stämma? De två recensioner som finns gällande boxen (från prylportalen och idg) var dessutom övervägande positiva och kanske det trots allt finns förutsättningar för att det inte behöver bli så illa om den nya fwn gör sitt jobb... Jag förstår att de som inte varit nöjda i tex ett år ser det hela väldigt svart (speciellt om de klagat men nekats kompensation) men vi är några stycken som kommit över den här hd-möjligheten till riktigt skapligt pris. Jag betalade 495 kr för boxen samtidigt som jag fick ned mitt totala pris för tv (medium), bredband 8 mb och tele large (två linjer) till 339 kr/mån i ett bundet år. Känns som ett riktigt bra totalpris och det är kanske synd att tex detta inte tillåts komma fram i det stora svulstiga bruset som förmörkar allt just nu (även det som kanske är bra). Misstänker att detta kommer att missuppfattas av en del men jag har som sagt full förståelse för de som råkat illa ut men för de som inte har alternativ (parabol) borde det finnas fler nyanser och försök till framtidsvision i denna boxtråd imho. Vi får kanske en positiv kick till helgen...
Redigerat av Unregistered1013, 11 mars 2008 - 20:34.
Postad 11 mars 2008 - 20:51
Unregistered891a0113
-
Unregistered891a0113
-
Forumräv
-
-
890 inlägg
när jag pratade med comhem här om dagen, så erkände de att det inte pågår några som helst förhandlingar om canal+sport hd.... man får hoppas att man en dag kan gå över till canaldigital (utan att behöva ha parabol)
Det har med all sannolikhet inte pågått någon som helst förhandling sedan ett år tillbaka. Det intrycket fick jag för länge sedan då Canal+ meddelade att Comhem inte vill betala. /Mats K
Postad 11 mars 2008 - 21:23
Unregistered3811f9da
-
Unregistered3811f9da
-
Amatör
-
-
84 inlägg
http://www.aftonblad...ticle2022952.abVerkar som en ny box är på G. Undrar om man får byta ut Humax kostnadsfritt?
Postad 11 mars 2008 - 21:39
Unregistered7ae15c99
-
Unregistered7ae15c99
-
Lärjunge
-
-
316 inlägg
För en gångs skull har Aftonbladet kommit med en informativ artikel som speglar verkligheten så som jag själv ser den. Bra jobbat!
Wasgo
Postad 11 mars 2008 - 21:53
Duckface21
-
Duckface21
-
Guru
-
-
4 337 inlägg
http://www.aftonblad...ticle2022952.ab
Verkar som en ny box är på G. Undrar om man får byta ut Humax kostnadsfritt? 
säger endå inte om de kommer en ny box (pvr box) säger bara att det sägs den infon kan man lika gärna ta från comhems hemsida gav lika mycket info om box som comhem har..
Postad 11 mars 2008 - 22:36
Unregistered7ae15c99
-
Unregistered7ae15c99
-
Lärjunge
-
-
316 inlägg
Till er som önskar en PVR-box. Se till att den är tyst! Själv irriterar jag mig på fläkten i min digitala Yamahareceiver å det värsta! I slutet av en DVD-film låter den som ett jetplan!
Bara ett tips.
Wasgo
Postad 11 mars 2008 - 23:22
Unregistered1103
-
Unregistered1103
-
Guru
-
-
5 967 inlägg
Får nästan uppfattningen, när man skummar trådarna, att det tidgare var mer problem och missnöje i "cd-box tråden" än i denna. Kan det stämma?
Kul att du kan se den positiva sidan Pefre .. Det gäller bara att blunda för allt annat så går det säkert också Jag valde att kommentera denna lilla raden, då det stämmer som du säger .. Det fanns ett starkt missnöje med canaldigitals första box. Men det var långt ifrån så starkt som det är mot comhems hdbox. Det handlade om att man inte kunda skala upp SD kanaler genom HDMI .. Tror tom att det var så illa att man inte kunde se SD kanalerna genom HDMI ( hur det var, vill jag låta vara osagt ) Men den stora skillnaden mellan comhem o canaldigital, är att det finns många boxar att välja på till canaldigital. Om man söker finns det ännu fler som funkar än vad vi finner på svenska marknaden. Du kan dessutom se viasat och boxer från ett par av dem. Det finns bara en till comhem och den suger duktigt just nu ... Maveric
Redigerat av Unregistered1103, 11 mars 2008 - 23:23.
Postad 12 mars 2008 - 00:02
Duckface21
-
Duckface21
-
Guru
-
-
4 337 inlägg
va tråden har blivit död sen comhem meddelade om nya firmware
Postad 12 mars 2008 - 00:41
Unregistered1103
-
Unregistered1103
-
Guru
-
-
5 967 inlägg
Det är ju ganska naturligt .. när man har en ca datum för det som komma skall .. Finns ju inte mycket att spekulera om, förrän man sett den i action .. Men jag kunder inte låta bli att garva när jag läste deras text.. I samband med lansering av ny mjukvara testar vi alltid att den håller hög kvalitéDe har ju i alla fall självironi .. för det var det väl Maveric
Postad 12 mars 2008 - 02:07
Duckface21
-
Duckface21
-
Guru
-
-
4 337 inlägg
Det är ju ganska naturligt .. när man har en ca datum för det som komma skall ..
Finns ju inte mycket att spekulera om, förrän man sett den i action ..
Men jag kunder inte låta bli att garva när jag läste deras text.. I samband med lansering av ny mjukvara testar vi alltid att den håller hög kvalité
De har ju i alla fall självironi .. för det var det väl
Maveric 
där sa du nått men man kan inte kalla det humor heller sånt gör en bara förbannad attde ens kan skriva så. sen kan man ju undra va fan de va för ###### tester de körde då de släppte nuvarande fm körde dem den 1 sec och sen sa aaa de funkar vi går live med denna nu
Postad 12 mars 2008 - 05:06
Unregistered1013
-
Unregistered1013
-
Mästare
-
-
3 254 inlägg
Kul att du kan se den positiva sidan Pefre .. Det gäller bara att blunda för allt annat så går det säkert också Du förstod inte min avsikt. Det är just det att man blundar som gör att man missar saker och till slut riskerar få ett felaktigt eller missvisande begrepp om helheten. Hört talas om uttrycket "förblindad av hat..."? Jag valde att kommentera denna lilla raden, då det stämmer som du säger .. Det fanns ett starkt missnöje med canaldigitals första box. Men det var långt ifrån så starkt som det är mot comhems hdbox.
Då får vi hoppas på att man snart kan säga att missnöjet var starkare före den nya fwn till Comhemboxen. Det är den självklara förhoppningen för oss som sitter med topic och den negativa enkelspårigheten (plus en massa ot) som härskar nu känns inte främjande och utvecklande i boxfrågan. Hoppas på fler nyanser och mer "versatilitet".
Redigerat av Unregistered1013, 12 mars 2008 - 06:42.
Postad 12 mars 2008 - 08:10
Installera
-
Installera
-
Lärjunge
-
-
475 inlägg
Jag är ledsen, men då tror jag du letar i fel tråd.
Postad 12 mars 2008 - 10:29
Kokosnöt
-
Kokosnöt
-
Wannabe
-
-
17 inlägg
Ringde till comhem nu under morgonen och tydligen ska den säljare jag pratat med sagt till flera kunder att canal+ sport HD ingår i canal+ total. Hur som helst så ångrade jag min beställning och blev erbjuden canal+ total till mitt vanliga abonnemang för 99 kr i månaden under sex månader. Tillsvidare får jag väl vara nöjd med det även om suget efter canal+ sport HD är fruktansvärt stort.
Den person jag pratade med då jag gjorde min ånger var förövrigt väldigt trevlig och saklig och gav mig sin åsikt om den här canal+ sport grejen. Enligt honom så ligger problemet i att canal+ vill ha en löjligt stor summa pengar för att ge ut sport HD till comhem. Som jag läst i ett tidigare inlägg så kan man tycka att det valet skulle hamna hos oss konsumenter och inte på ledningsnivå där främsta prioritet är att tjäna så mycket pengar som möjligt.
/Jesper
Postad 12 mars 2008 - 11:18
haihep
-
haihep
-
Användare
-
-
170 inlägg
Ringde till comhem nu under morgonen och tydligen ska den säljare jag pratat med sagt till flera kunder att canal+ sport HD ingår i canal+ total. Hur som helst så ångrade jag min beställning och blev erbjuden canal+ total till mitt vanliga abonnemang för 99 kr i månaden under sex månader. Tillsvidare får jag väl vara nöjd med det även om suget efter canal+ sport HD är fruktansvärt stort.
Den person jag pratade med då jag gjorde min ånger var förövrigt väldigt trevlig och saklig och gav mig sin åsikt om den här canal+ sport grejen. Enligt honom så ligger problemet i att canal+ vill ha en löjligt stor summa pengar för att ge ut sport HD till comhem. Som jag läst i ett tidigare inlägg så kan man tycka att det valet skulle hamna hos oss konsumenter och inte på ledningsnivå där främsta prioritet är att tjäna så mycket pengar som möjligt.
/Jesper
och vad händer om inte konsumenterna vill betala då? CH har då redan betalat C+ pengar för kanalen.. Lite underligt argument tycker jag.
Postad 12 mars 2008 - 11:42
Unregistered1013
-
Unregistered1013
-
Mästare
-
-
3 254 inlägg
Jag är ledsen, men då tror jag du letar i fel tråd. 
Jo så har det ju sett ut på slutet men jag hoppas fortfarande på en riktigt skaplig bild efter nya fw samt mer konstruktivitet här.  Att döma ut något på förhand passar iaf jag mig för.
Postad 12 mars 2008 - 12:34
Kokosnöt
-
Kokosnöt
-
Wannabe
-
-
17 inlägg
/Jesper
och vad händer om inte konsumenterna vill betala då? CH har då redan betalat C+ pengar för kanalen.. Lite underligt argument tycker jag.
Vad jag vet så betalar man 239 kr för Canal+ total och 59 kr för Viasat sport, oavsett om man har hd-paket eller vanligt digitalt så är priset samma, vilket då borde betyda att vi inte betalar något extra för just de hd-kanalerna. Jag kan tänka mig att det verkligen är svindyrt för Comhem att köpa rättigheter för att få sända canal+ sport HD och att ingen av parterna kan tänka sig att möta halvvägs för att tillfredsställa oss konsumenter. Vad jag vill komma till är att jag skulle kunna tänka mig att betala extra för att kunna få canal+ sport HD, och att det borde vara mitt val och inte comhems. Att du säger, " vad händer om inte konsumenterna vill betala då" kan jag inte riktigt förstå. Många abonnenter betalar säkerligen redan väldigt mycket pengar för sina tjänster, pay-per-view, syskonabonnemang och säsongskort är några av de tjänster man kan ha som tillval som kostar, i och med att de erbjuder 8 favoriter som tillval så kan man tycka att möjligheten att skräddarsy sitt eget högkostnadsabonnemang med canal+ sport hd inkluderat inte borde vara en omöjlighet. Har vi gått off-topic? /Jesper
Redigerat av Kokosnöt, 12 mars 2008 - 12:42.
Postad 12 mars 2008 - 12:48
MacGam
-
MacGam
-
Användare
-
-
234 inlägg
Jag är ledsen, men då tror jag du letar i fel tråd.  Jo så har det ju sett ut på slutet men jag hoppas fortfarande på en riktigt skaplig bild efter nya fw samt mer konstruktivitet här. Att döma ut något på förhand passar iaf jag mig för.
Perfre, Här dömer vi inte ut någon på förhand. Alla hoppas vi nog att Comhem fr o m uppdateringen av mjukvaran kommer att leverera en bild som motsvarar det vi betalar för. Så har det inte varit hittils. Dömer ut Comhem gör vi däremot för det som har varit och deras sätt att sköta hela den här affären på. Det med all rätt! Jag skulle bli förvånad om någon i detta forum håller med om att Comhem har hanterat det här på ett bra sätt. Sen är det väl så Perfre, att Comhem har för länge sen misst förtroendet hos sina kunder. De har under den här resans gång haft många chanser att göra något bra av det hela, men fortsatt att behandla sina kunder med respektlöshet. Vet inte hur det är med dig Perfre. Men för många av oss andra som har haft boxen ett tag och varit med i alla turer med problemen med boxen, är nog av den uppfattningen att Comhem redan har sumpat alla chanser att få sina kunder att känna sig nöjda efter det här. Oavsett vilken bild boxen kan prestera i helgen. Bilden kan säkert bli OK. Comhem däremot, kommer efter det här i mångas ögon bara att kunna bli mer eller mindre dåliga, aldrig bra(och det är ändå ett ganska snällt betyg).
Redigerat av MacGam, 12 mars 2008 - 12:59.
Postad 12 mars 2008 - 13:28
pelle1
-
pelle1
-
Forumräv
-
-
582 inlägg
har jag förstått rätt om comhem ska skicka ut senaste fwn denna vecka?
Postad 12 mars 2008 - 13:32
Ticalo
-
Ticalo
-
Forumräv
-
-
841 inlägg
Pratade med de ca 30min sen. Nya FW lär dyka upp efter helgen!
Postad 12 mars 2008 - 14:13
Duckface21
-
Duckface21
-
Guru
-
-
4 337 inlägg
efter helgen nä du den dyker troligen upp på fredag kväll då comhem är kända för o släppa updates på fredagar!!!
Postad 12 mars 2008 - 14:15
Unregistered1103
-
Unregistered1103
-
Guru
-
-
5 967 inlägg
Kul att du kan se den positiva sidan Pefre .. Det gäller bara att blunda för allt annat så går det säkert också Du förstod inte min avsikt. Det är just det att man blundar som gör att man missar saker och till slut riskerar få ett felaktigt eller missvisande begrepp om helheten. Hört talas om uttrycket "förblindad av hat..."?
Jag valde att kommentera denna lilla raden, då det stämmer som du säger .. Det fanns ett starkt missnöje med canaldigitals första box. Men det var långt ifrån så starkt som det är mot comhems hdbox. Då får vi hoppas på att man snart kan säga att missnöjet var starkare före den nya fwn till Comhemboxen. Det är den självklara förhoppningen för oss som sitter med topic och den negativa enkelspårigheten (plus en massa ot) som härskar nu känns inte främjande och utvecklande i boxfrågan. Hoppas på fler nyanser och mer "versatilitet".
Däremot för du nog öppna ögonen för lite humor Maveric
Postad 12 mars 2008 - 15:30
ruhe
-
ruhe
-
Forumräv
-
-
659 inlägg
Suck! Ställde du någon följdfråga såsom vad förseningen berodde på?
Postad 12 mars 2008 - 15:42
Harlin
-
Harlin
-
Användare
-
-
133 inlägg
Pratade med de ca 30min sen. Nya FW lär dyka upp efter helgen! Suck! Ställde du någon följdfråga såsom vad förseningen berodde på?
ruhe: Du behöver inte vänta till efter helgen.
Postad 12 mars 2008 - 15:56
ruhe
-
ruhe
-
Forumräv
-
-
659 inlägg
Pratade med de ca 30min sen. Nya FW lär dyka upp efter helgen! Suck! Ställde du någon följdfråga såsom vad förseningen berodde på?
OK, tackar! Det var goda nyheter!
Postad 12 mars 2008 - 15:58
MacGam
-
MacGam
-
Användare
-
-
234 inlägg
Halleluja...... Efter 2 månaders total tystnad dyker han upp igen och gör ett inlägg!!! Med samma hemlighetsmakeri.... Snälla Harlin, vi har fått nog av hemlighetsmakeri. Du har ju varit inne och läst i den här tråden i stort sett dagligen. Du om någon borde förstå att vi vill ha klara besked! Vilken dag planerar ni att släppa mjukvaran? Får man gissa på fredag eftermiddag
Redigerat av MacGam, 12 mars 2008 - 16:02.
Postad 12 mars 2008 - 16:05
Harlin
-
Harlin
-
Användare
-
-
133 inlägg
<snip> Får man gissa på fredag eftermiddag 
Nej. Det framgår på comhem.se under Kundservice vilken dag det sker.
Postad 12 mars 2008 - 16:11
mikaklin
-
mikaklin
-
Wannabe
-
-
36 inlägg
Här finns infon: http://www.comhem.se...comhem/hdtv_faq ...den nya mjukvaran lanseras imorgon! Vi får väl hålla tummarna för att denna konkreta tidsplan håller.
Postad 12 mars 2008 - 16:12
MacGam
-
MacGam
-
Användare
-
-
234 inlägg
Får man fråga vilken tid?
Postad 12 mars 2008 - 16:12
rickardl
-
rickardl
-
Beroende
-
-
1 242 inlägg
<snip> Får man gissa på fredag eftermiddag 
Nej. Det framgår på comhem.se under Kundservice vilken dag det sker.
13:e!! Kanon, jag som ändå tänkt jobba hemma imorgon!
Postad 12 mars 2008 - 16:38
MacGam
-
MacGam
-
Användare
-
-
234 inlägg
Jag undrar om den där vita hinnan som många inkl mig själv upplever också är borta? Har inte sett detta i diskussionen någonstans.
Harlin, vilken tid i morgon kan vi förvänta oss att den kommer?
Postad 12 mars 2008 - 16:49
Harlin
-
Harlin
-
Användare
-
-
133 inlägg
Mellan 11:00 - 12:00.
Postad 12 mars 2008 - 16:49
Unregistered35490
-
Unregistered35490
-
Amatör
-
-
72 inlägg
Jag undrar om den där vita hinnan som många inkl mig själv upplever också är borta? Har inte sett detta i diskussionen någonstans.
Jag hade också den där hinnan, men fick bort den genom att ändra färgrymd. Jag kommer tyvärr inte ihåg vilket alternativ som blev bäst, men testa de olika alternativen. Något borde funka, det gjorde det i alla fall för mig.
Postad 12 mars 2008 - 17:05
Duckface21
-
Duckface21
-
Guru
-
-
4 337 inlägg
Vita hinnan försvinner på Full rgb space dock så är det negativt för mig då min tv inte klarar full
Redigerat av Duckface21, 12 mars 2008 - 17:06.
Postad 12 mars 2008 - 17:13
Janne.G
-
Janne.G
-
Forumräv
-
-
735 inlägg
Ny mjukvara imorgon alltså.....
Vem vågar agera testpilot? Någon frivillig? Det är ju trots allt för allas vårt bästa.
Själv kommer jag att fega några dagar den här gången.
Postad 12 mars 2008 - 17:18
Unregistered1103
-
Unregistered1103
-
Guru
-
-
5 967 inlägg
Den skall in direkt ... inget kan vara sämre än den vi har nu ..
Bra jobbat comhem ...
Gillar när man informerar
Maveric
Postad 12 mars 2008 - 17:18
Duckface21
-
Duckface21
-
Guru
-
-
4 337 inlägg
Ny mjukvara imorgon alltså..... Vem vågar agera testpilot? Någon frivillig? Det är ju trots allt för allas vårt bästa. Själv kommer jag att fega några dagar den här gången.
jag kommer då att köra in ny fm på en gång för även om det blir sämmre så slipper jag detta skit som är nu funkar det inte så blir det ett samtal till ch av en mycket missnöjd kund
Postad 12 mars 2008 - 17:41
Unregistered1013
-
Unregistered1013
-
Mästare
-
-
3 254 inlägg
Här dömer vi inte ut någon på förhand. Alla hoppas vi nog att Comhem fr o m uppdateringen av mjukvaran kommer att leverera en bild som motsvarar det vi betalar för. Så har det inte varit hittils. Dömer ut Comhem gör vi däremot för det som har varit och deras sätt att sköta hela den här affären på. Det med all rätt! Jag skulle bli förvånad om någon i detta forum håller med om att Comhem har hanterat det här på ett bra sätt.
Sen är det väl så Perfre, att Comhem har för länge sen misst förtroendet hos sina kunder. De har under den här resans gång haft många chanser att göra något bra av det hela, men fortsatt att behandla sina kunder med respektlöshet. Vet inte hur det är med dig Perfre. Men för många av oss andra som har haft boxen ett tag och varit med i alla turer med problemen med boxen, är nog av den uppfattningen att Comhem redan har sumpat alla chanser att få sina kunder att känna sig nöjda efter det här. Oavsett vilken bild boxen kan prestera i helgen. Bilden kan säkert bli OK. Comhem däremot, kommer efter det här i mångas ögon bara att kunna bli mer eller mindre dåliga, aldrig bra(och det är ändå ett ganska snällt betyg).
Men varför upprepa samma sak om och om och om igen, oavsett vad frågan gäller? Vissa utav "er" är tex inte nöjda med Comhem överhuvudtaget oavsett fråga. Hur många gånger måste det komma fram i en tråd om denna box? Vad är målet med det? Finns ju andra mer lämpliga trådar att diskutera specifikt Comhem och missnöjet över dem än denna boxtråd. Förstår inte varför detta skall vara så svårt att ta till sig. Sista tiden har det mest varit OT om Canal Digital... "Men för många av oss andra som har haft boxen ett tag och varit med i alla turer med problemen med boxen, är nog av den uppfattningen att Comhem redan har sumpat alla chanser att få sina kunder att känna sig nöjda efter det här."Varje fall är unikt och att vissa lyckats sämre än andra innebär naturligtvis inte det är fjörbudet för andra att fortsätta med ett konstruktivt förhållande med Comhem och att skriva om det i denna tråd. Det är ju ganska uppenbart att man ligger illa till hos flera här om man inte rättar in sig i ledet och spyr galla, men jag hoppas och tror att detta kommer att bli bättre framöver. Jag har också kritiserat Comhem ett antal gånger (kundtjänsten har varit katastrofalt dåligt insatta med tex dubbla besked) men har fått gehör för mina klagomål i det stora hela, och ffa om man ser till helhetspriset så har jag inte drabbats speciellt hårt. Är det förbjudet att framföra detta och hoppas på mer konstruktivitet i ämnet framöver? Får det intrycket ibland... Comhem kan faktiskt vara måna om sina kunder som tex detta svar, som jag fick en helg i julas, vittnar om: "Hej xxx Jag har kontrollerat ditt ärende och då det framgår ganska tydligt i noteringar vad som utlovats så ska du även få detta. I dagsläget har jag lagt in en kreditering som motsvarar julkampanjen vilken förutom comborabatten där fast avgift för tele blir kostnadsfri, även dras 59kr/månad i 12 månader. Krediteringen har jag lagt perioden mellan 2007-12-16 - 2007-12-15 Jag kommer även att skicka en HD box omgående som du löser ut för 495kr totalt Jag beklagar att det inte fungerat redan vid bokningen men hoppas med denna åtgärd att vi löst det hela mvh xxx"Att sedan HD-boxen inte var någon höjdare (iaf med nuvarande fw) är en annan fråga och den kommer att förhoppningsvis få sitt avslut inom kort, Var fråga för sig...
Postad 12 mars 2008 - 18:01
Unregistered1103
-
Unregistered1103
-
Guru
-
-
5 967 inlägg
Ge dig Pefre Nu ser vi fram emot morgondagen och alla ber sin "kvällsbön" ... till comhem som ni naturligtvis alltid gör.. så skall ni se att helgen blir till tvhelg Melodifestival med riktig bild Synkat ljud och riktig DD 5.0 ( de sänder inte i 5:1 vad jag kunnat utläsa ) Maveric
Redigerat av Unregistered1103, 12 mars 2008 - 18:01.
Postad 12 mars 2008 - 18:53
Unregistered1ff325c1
-
Unregistered1ff325c1
-
Forumräv
-
-
743 inlägg
Ja, i morgon avgörs det om boxen åker tillbaka eller om jag investerar i en HDMI-kabel till projjen.
Postad 12 mars 2008 - 19:00
Unregistered7ae15c99
-
Unregistered7ae15c99
-
Lärjunge
-
-
316 inlägg
Här finns infon: http://www.comhem.se...comhem/hdtv_faq ...den nya mjukvaran lanseras imorgon!
Vi får väl hålla tummarna för att denna konkreta tidsplan håller. 
Någon kanske kan spara undan infon från CH. Vi har ju sedan tidigare mindre bra erfarenheter där det ändras i texten lite hit och dit... Wasgo
Redigerat av Unregistered7ae15c99, 12 mars 2008 - 19:31.
Postad 12 mars 2008 - 20:12
frhape
-
frhape
-
Lärjunge
-
-
276 inlägg
Dra mig baklänges........är det äntligen dags!!!!!!!!!
Postad 12 mars 2008 - 20:19
Duckface21
-
Duckface21
-
Guru
-
-
4 337 inlägg
jajamensan i morgon mellan 11 och 12 ska man starta om boxen för att updateringen
Postad 12 mars 2008 - 20:45
Maltman
-
Maltman
-
Amatör
-
-
80 inlägg
Tjoo sko....
Är ju nästan som dan före julafton....vågar vi hoppas...??
Postad 12 mars 2008 - 20:53
Duckface21
-
Duckface21
-
Guru
-
-
4 337 inlägg
jag tror faktiskt på detta nu jag ger mig fan på att boxen blir kanon vist de kan skita sig med men jag tror på de bättre
Postad 12 mars 2008 - 20:59
pelle1
-
pelle1
-
Forumräv
-
-
582 inlägg
nu ska bittra pelle säga sitt... det kvittar hur mycket de uppgraderar fwn... boxen saknar ändå hårddisk...
0 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar
Svara på citerade inlägg Rensa
-
-
Minhembio forum
-
→
Bild
-
→
TV-apparater
-
→
Digital-TV
-
Personuppgiftspolicy
|
-
Nya Hifi-bänken
joga
2025-05-02 18:25:13
-
JBL M2 igen…..
Anton
2025-05-01 16:07:43
-
JBL M2!!!!!!!
Anton
2025-04-30 16:22:03
-
Front Atmos
Globe
2025-04-28 19:35:47
-
The12 Passive
Globe
2025-04-28 19:33:57
-
Fler
|
Vilka bilder visas här?
-
Listan visar de senaste galleribilderna av typen "Egen bild", dvs. bilder som medlemmarna själva tagit. För att bilder ska listas krävs att albumet är synligt samt att det inte är av typen "Historik", "Önskelista", "Övriga byggbilder" eller "Övrigt".
|