* Officiell tråd - TViX M-4100SH/M-5100SH *
5767 svar till detta ämne
Postad 21 May 2008 - 22:15
m0nty
-
m0nty
-
Rookie
-
4 inlägg
Hej där. Har sökt lite här och på det där "iriver canman forumet", men har inte riktigt hittat svaren på mina frågor.. så jag gör en chansning och riskerar arkebusering och skapar en helt ny tråd för mina frågor. So here it comes.. (jag har fw 1.4.52). 1. Jag har en LCD-TV med 720P/1080i, men jag har ingen förstärkare, jag kör ljud genom TV:n. När jag försöker titta på MKV med AC3 och DTS så är det knäpptyst i TV:n. Hur kan jag fixa det? Min Popcorn Hour kunde köra AC3 genom TV:n, men inte DTS, vilket var en av anledningarna till att den åkte i soptunnan. Japp, jag har satt ljud-ut digital och har ljudnivå 25. För visst är det väl så att tanken är att man skall kunna titta på film med DTS och AC3 även om man inte har en reciever? 2. Ganska ofta (nästan alltid) när jag sätter mig vid TV:n och skall köra igång en film eller ett TV-avsnitt som bl.a. (det är bara ett exempel, jag råkar ut för det på alla möjliga varianter) är Xvid med Mpeg 3 48000hz 133kps så får jag inget ljud. Däremot om jag stänger av TV:n via fjärrkontrollen och sedan startar TV:n igen så får jag ljud. Varför? Hur kan jag lösa det? Filmerna jag har testat är 720P med AC3 48khz, både över nätverket och lokalt på hårddisk. Någon som vet något om detta? På http://forum.iriver.se/ hade dom inte en susning.
Postad 21 May 2008 - 23:08
Unregisteredb8bb5cfd
-
Unregisteredb8bb5cfd
-
Lärjunge
-
-
371 inlägg
nice, då ska det fixas imorgon
Postad 22 May 2008 - 10:52
tommypeters
-
tommypeters
-
Veteran
-
-
2279 inlägg
1. Jag har en LCD-TV med 720P/1080i, men jag har ingen förstärkare, jag kör ljud genom TV:n. När jag försöker titta på MKV med AC3 och DTS så är det knäpptyst i TV:n. Hur kan jag fixa det? Min Popcorn Hour kunde köra AC3 genom TV:n, men inte DTS, vilket var en av anledningarna till att den åkte i soptunnan. Japp, jag har satt ljud-ut digital och har ljudnivå 25. För visst är det väl så att tanken är att man skall kunna titta på film med DTS och AC3 även om man inte har en reciever?
Jo, men du ska sätta ljudet till analogt istället, även om du kör digitalt (HDMI) till TVn. DViCO gillar att skoja lite grann.
Postad 22 May 2008 - 15:47
m0nty
-
m0nty
-
Rookie
-
4 inlägg
Jo, men du ska sätta ljudet till analogt istället, även om du kör digitalt (HDMI) till TVn. DViCO gillar att skoja lite grann.
Fortfarande tyst.. humm..  edit: Argh! Nu funkar det!! Fast jag måste STARTA OM TV:N för att ljudet skall komma även på MKV-filer. Fan va konstigt.. Det har inte fungerat innan när jag har startat om TV:n, men antagligen har jag glömt att testa kombinationen att köra med analogt OCH starta om TV:n. Det fixade biffen. Nu återstår bara frågan om varför i helsike jag måste starta om TV:n varje gång jag startar en ny video..
Redigerat av m0nty, 22 May 2008 - 18:01.
Postad 22 May 2008 - 19:11
Peter_sm
-
Peter_sm
-
Användare
-
-
193 inlägg
Fortfarande tyst.. humm.. 
edit: Argh! Nu funkar det!! Fast jag måste STARTA OM TV:N för att ljudet skall komma även på MKV-filer. Fan va konstigt.. Det har inte fungerat innan när jag har startat om TV:n, men antagligen har jag glömt att testa kombinationen att köra med analogt OCH starta om TV:n. Det fixade biffen.
Nu återstår bara frågan om varför i helsike jag måste starta om TV:n varje gång jag startar en ny video..
Kör du med HDMI ?? iså fall skall du aktivera HDMI ljud på
Postad 22 May 2008 - 20:43
Unregistered31c970fc
-
Unregistered31c970fc
-
Wannabe
-
-
27 inlägg
Ursäkta, råkade surfa in på fel tråd...
Redigerat av Unregistered31c970fc, 22 May 2008 - 21:35.
Postad 22 May 2008 - 20:51
Salmonboy
-
Salmonboy
-
Forumräv
-
-
907 inlägg
Såg att det var ändrat lite i början av tråden.... stod så "Kan man mappa upp tvixens hårddisk på datorn (via nätverket)?
Nix pix, enda sättet att få över filerna via nätverket är med FTP."
Så som jag förstår det så är svaret fel. Jag har laggt till min tvix som en nätverks hd, och kan ifrån datorn klippa o klistra över filer till tvixen precis som om jag hadde en extra hd i datorn...
Hur gick du till väga då? Mjukvara?
Postad 23 May 2008 - 01:37
m0nty
-
m0nty
-
Rookie
-
4 inlägg
Kör du med HDMI ?? iså fall skall du aktivera HDMI ljud på
HDMI-ljud har varit på hela tiden, men nu funkar det så det enda konstiga jag upplever nu är att jag måste starta om TV:n för att få ljud, oavsett format på videofilen. Men ljud har jag iaf..
Postad 23 May 2008 - 07:31
Bubben
-
Bubben
-
Wannabe
-
-
36 inlägg
TObbe, jag är också nyfiken på hur du löst det med att ha TViXEN som en nätverkshd, vilket OS har du?
Postad 23 May 2008 - 12:19
tommypeters
-
tommypeters
-
Veteran
-
-
2279 inlägg
TObbe, jag är också nyfiken på hur du löst det med att ha TViXEN som en nätverkshd, vilket OS har du?
TViX 6500...
Postad 23 May 2008 - 13:52
Unregistered2b81a10f
-
Unregistered2b81a10f
-
Veteran
-
-
2047 inlägg
TViX 6500...
Är det så stor skillnad på den biten mellan x100 och 6500/7000? Det har jag missat i så fall och den funktionen känns som betydligt viktigare än många andra skillnader.
Postad 24 May 2008 - 22:21
CBRDea
-
CBRDea
-
Användare
-
-
157 inlägg
Har problem med att bilden är förskjuten åt höger några cm, är det något som kan fixas med den nya fw:n?
Postad 25 May 2008 - 11:32
Goeran
-
Goeran
-
Forumräv
-
-
601 inlägg
Är det så stor skillnad på den biten mellan x100 och 6500/7000? Det har jag missat i så fall och den funktionen känns som betydligt viktigare än många andra skillnader.
Eftersom jag inte såg något svar tar jag mig friheten att svara: 6500/7000 har SAMBA-server (förutom FTP-server). För övrigt fungerar äntligen SVT HD störningsfritt för mig på 6500. De enda störningar jag fått är när jag använder WLAN-adapter. Störningarna är i och för sig rätt obetydliga men tillräckligt störande för att få mig att koppla ur WLAN-adaptern. Däremot så genererar min 6500 mycket mer värme än 4100 vilket fått mig att riva ur en VHS-bandare ur skåpet och ge 6500 en egen hylla med gott om luft runt omkkring. /Göran
Postad 25 May 2008 - 19:00
Unregistered1d33b6c9
-
Unregistered1d33b6c9
-
Användare
-
-
244 inlägg
För dom som är intresserade så funkar Linksys USB-pinne WUSB54GC och router WRT54G klockrent ihop med 5100. Här är en liten snabbguide för att snabbt komma igång med WLAN på Tvixen. Jag går inte in på själva konfigurering av det trådlösa nätet men jag skippade kryptering och kör ett öppet nätverk med MAC-filtrering och ett fåtal adresser i DHCP-scoopet för att slippa strulet som kryptering medför (och eventuell sämre hastighet)
1. Installera TVIX Netshare 1.10 på din dator
2. Välj ut valfri folder/disk under installationen. Se till att programmet får passera genom Windowsbrandväggen.
3. Dela sedan ut denna folder/disk som "tvixhd1". Se till att "alla/everyone" har läsrättigheter.
4. Aktivera "Gäst" kontot på din dator (XP)
5. Kolla i den lokala säkerhetsprincipen att gästkontot har rättighet att accessa nätverket och att gästkontot är borttaget från principen "ingen rättighet att accessa nätverket".
6. I Tvixmenyn, välj att aktivera WiFi och DHCP (om det används annars statisk).
7. Välj sedan "sök WIFi nätverk" i menyn. Välj ditt SSID.
8. Mata in din dators IP-adress i "Nätverksdisk 1". Välj Samba om du kör WiFi.
Klart.
Postad 26 May 2008 - 09:43
Unregistered23995e7c
-
Unregistered23995e7c
-
Lärjunge
-
-
279 inlägg
1. Installera TVIX Netshare 1.10 på din dator ...
Eller ännu bättre, installera Netshare 2.01 så får man välja FYRA mappar istället för en. http://www.tvix.co.k...t/netshare.aspx
Postad 26 May 2008 - 16:41
Markuz
-
Markuz
-
Wannabe
-
-
32 inlägg
Står just nu i valet och kvalet i fråga om mediaspelare och det som gäller är, naturligtvis, en tvix eller popcorn hour.
tvix 6500 känns i dyraste laget och en sån köper jag inte idag. Däremot vet jag att PCH har samma processorchip och har samma prestanda som en 6500 och det gör den betydligt starkare än tvix 4100. Visserligen har fw för PCH vart ganska knackig men kommer det bli bättre eller är det OK nu? Jag vet inte riktigt vad man ska slå till på här, 4100 eller PCH?
Det jag kommer använda mediaspelaren till är att spela HD-material/MKV, avi, mpeg och en del ISO filer.
Mp3 och bilder är inte intressant, ej heller ljud intresserad mej så värst mycket. Nätverksfunktioner är inte heller intressant då jag använder mig av en extern hårddisk för att spara all film.
Finns det någon som har några råd eller förslag så är det mycket uppskattat.
Tack på förhand.
Postad 27 May 2008 - 00:29
Unregistered2b81a10f
-
Unregistered2b81a10f
-
Veteran
-
-
2047 inlägg
Står just nu i valet och kvalet i fråga om mediaspelare och det som gäller är, naturligtvis, en tvix eller popcorn hour.
tvix 6500 känns i dyraste laget och en sån köper jag inte idag. Däremot vet jag att PCH har samma processorchip och har samma prestanda som en 6500 och det gör den betydligt starkare än tvix 4100. Visserligen har fw för PCH vart ganska knackig men kommer det bli bättre eller är det OK nu? Jag vet inte riktigt vad man ska slå till på här, 4100 eller PCH?
Det jag kommer använda mediaspelaren till är att spela HD-material/MKV, avi, mpeg och en del ISO filer. Mp3 och bilder är inte intressant, ej heller ljud intresserad mej så värst mycket. Nätverksfunktioner är inte heller intressant då jag använder mig av en extern hårddisk för att spara all film.
Finns det någon som har några råd eller förslag så är det mycket uppskattat.
Tack på förhand.
Popcorn borde vara det rätta valet, men jag anser att det blir för mycket pul för min del. Tvix känns som en mer färdig produkt, men saknar några för mig onödiga funktioner. Är man glad för att pula, trixa och konfigurera så är valet lätt med en Popcorn. 4100/5100 verkar fungera lika bra med såväl 720p och 1080p. Bitraten är sällan så hög att det har någon betydelse och om man kör mpeg2-filer så klarar dessa över 40 Mbit/s. Snyggare subtitles och samba-server i de nya 6500/7000 är det som man får för extrapengarna, men även en viss framtidssäkring kanske. Jag behåller min 5100 ett tag till...
Postad 28 May 2008 - 15:20
Unregistered1d33b6c9
-
Unregistered1d33b6c9
-
Användare
-
-
244 inlägg
Jag skulle vilja kombinera en NAS och min Tvix. Är det någon som vet om det går? Jag är dock lite tveksam till att det går då man måste ha netshare installerat på sin dator. sJag ser inte hur man skulle kunna få detta att lira på en NAS.
Postad 28 May 2008 - 20:06
peswe
-
peswe
-
Användare
-
-
149 inlägg
Jag skulle vilja kombinera en NAS och min Tvix. Är det någon som vet om det går? Jag är dock lite tveksam till att det går då man måste ha netshare installerat på sin dator. sJag ser inte hur man skulle kunna få detta att lira på en NAS.
Jag har en FreeNAS server och en TVIX 5100. De funkar hur bra som helst ihop. Netshare behövs inte i.o.m att FreeNAS hanterar NFS utan något speciellt program. Netshare är ett sätt för en Windows-PC att dela NFS volymer. I Tvixens setup anger jag FreeNAS maskinens IP-nummer samt sökvägen (path) till NFS-sharen, i mitt fall /mnt/500GB_disk/tvixhd4/ Man behöver inte döpa mappen till /tvixhd4/, det bara blev så. Sen skapar man samma mappar i roten på NFS-sharen som i TVIXENs interna hårddisk, VIDEO, AUDIO, PHOTO. Då funkar även de dedikerade direkt-knapparna på fjärrisen, när du navigerat till FreeNAS servern. Lycka till :-) mvh Peter Ö
Postad 28 May 2008 - 20:42
Unregistered1d33b6c9
-
Unregistered1d33b6c9
-
Användare
-
-
244 inlägg
Kanon  Gäller detta specifikt för FreeNAS eller NAS generellt?
Postad 28 May 2008 - 20:44
peswe
-
peswe
-
Användare
-
-
149 inlägg
Kanon Gäller detta specifikt för FreeNAS eller NAS generellt?
Har bara provat FreeNAS. Men jag antar att alla NAS som kan hantera NFS-shares kan användas... /Peter
Postad 29 May 2008 - 13:49
allstars
-
allstars
-
Lärjunge
-
-
458 inlägg
Jag funderar själv på att köpa en Qnap TS-109 Pro för att använda till BT, FTP, mediaserver och NFS. Då tar jag den HD som finns i min Tvix nu (som jag knappt använder - har en extern HD som nyttjas flitigt) och rensar den och gör till EXT3, stoppar in i Qnap och gör lite sista justeringar. I mitt huvud låter det smärtfritt enkelt. Hoppas det blir det i slutändan.
Redigerat av allstars, 29 May 2008 - 13:50.
Postad 29 May 2008 - 15:39
baltzman
-
baltzman
-
Wannabe
-
-
28 inlägg
Funderar på exakt samma sak.. det jag är orolig för är om hd-filmerna kommer hacka från en nas?
har en annan funderare också, för ett tag sedan så satt jag och "grejja" lite med min tvix genom ett ftp progg, något gick snett och vips så var alla mina filmer borta från hårdisken på tvixen,, blev orolig så jag slog på tvn för att kolla, filmerna var dock kvar, men kan ej se dom genom datorn, någon som har en lösning?
Postad 29 May 2008 - 16:10
peswe
-
peswe
-
Användare
-
-
149 inlägg
Funderar på exakt samma sak.. det jag är orolig för är om hd-filmerna kommer hacka från en nas? har en annan funderare också, för ett tag sedan så satt jag och "grejja" lite med min tvix genom ett ftp progg, något gick snett och vips så var alla mina filmer borta från hårdisken på tvixen,, blev orolig så jag slog på tvn för att kolla, filmerna var dock kvar, men kan ej se dom genom datorn, någon som har en lösning?
HD-film flyter i alla fall på bra när man streamar från FreeNAS till Tvixen. Så det tror jag inte du behöver oroa dig för. Beträffande ftp-strulet med osynliga mappar/filer så brukar det ordna upp sig om man kopplar Tvixen till datorn med USB och kör gamla hederliga "diskkontroll" med ikryssat "Reparera fel i filsystemet automatiskt". Det går på några minuter.
Postad 29 May 2008 - 16:18
distortion2
-
distortion2
-
Mästare
-
-
2520 inlägg
Har en annan funderare också, för ett tag sedan så satt jag och "grejja" lite med min tvix genom ett ftp progg, något gick snett och vips så var alla mina filmer borta från hårdisken på tvixen,, blev orolig så jag slog på tvn för att kolla, filmerna var dock kvar, men kan ej se dom genom datorn, någon som har en lösning?
Kör en scandisk/checkdisk på hårddisken så fixar den det som blivit fel och vips funkar allt igen edit: Woha! 1.000 inlägg!
Redigerat av distortion2, 29 May 2008 - 16:20.
Postad 29 May 2008 - 16:31
baltzman
-
baltzman
-
Wannabe
-
-
28 inlägg
ok bra nyheter om nasen.. har provat med att hägerklicka på disken när den är kopplad till datorn via usb, sedan kontrollera nu. om det är det ni menar så funkade inte det...
Postad 30 May 2008 - 14:49
DkY
-
DkY
-
Wannabe
-
-
14 inlägg
Jag kör en Linksys NSLU2 (unslung 6.8 Firmware) med en 500GB USB-disk. Fungerar utmärkt att stream:a NFS i 720P till min TViX 4100:a. Mvh, Daniel
Postad 30 May 2008 - 21:09
baltzman
-
baltzman
-
Wannabe
-
-
28 inlägg
skit bra... blir till att skaffa sig en nas hör jag =)
Postad 31 May 2008 - 10:10
Unregisteredb8bb5cfd
-
Unregisteredb8bb5cfd
-
Lärjunge
-
-
371 inlägg
Jag har en qnap 109 och från den spelar jag upp 1080p utan att se några hack.
Postad 31 May 2008 - 23:44
tommypeters
-
tommypeters
-
Veteran
-
-
2279 inlägg
...och jag kör via NFS från en Synology DS207+, utan problem.
Postad 01 June 2008 - 14:09
Unregistered2b81a10f
-
Unregistered2b81a10f
-
Veteran
-
-
2047 inlägg
...och jag kör via NFS från en Synology DS207+, utan problem.
I normala fall ska det inte vara några problem alls med att spela upp något i nätverk så länge kapaciteten i nätet överstiger 15-20 Mbit. Visst finns det filmer med högre bitrate, men det är hyffsat sällsynt. Ofta har man väl runt 28 Mbit med NFS om allt står rätt till.
Postad 02 June 2008 - 18:27
`rzr
-
`rzr
-
Beroende
-
-
1067 inlägg
Kör NFS via HP Mediasmart server. Inte så konstigt att den grejjar det med tanke på att den kör Windows Home Server. Bara installera netshare å dela ut. Blir inte lättare än så
Postad 03 June 2008 - 15:53
ttxx
-
ttxx
-
Användare
-
-
169 inlägg
jag har uppdaterat till senaste firmwaren och om jag zappar kanaler för fort i min 5100 med TV-Tunern så switchar den in i Mediaspelaren ist. för att vara kvar i HDTV-läget..
Någon mer som upplever detta fenomen?
Postad 03 June 2008 - 19:14
farbror_fredrik
-
farbror_fredrik
-
Användare
-
-
130 inlägg
Måste bara dela med mig av en sak jag precis upptäckte... Tvixen spelar upp mina videofilmer från min Sony HDR-SR7 (hårddiskbaserad HD-videokamera) rakt upp och ned. Tvixen klarar alltså av att spela AVCHD. Kvaliten blir dessutom mycket bra.
Blir bara mer och mer impad av den här lilla manicken...
GRYM! Jag kör med Panasonics SD9 själv. Måste testa detta! Har du kopplat med HDMI direkt in i tvixen då, eller? Eller fört över filmerna du kört ned på burken och från hårddisken sen?  Berättaberätta! //FF
Postad 03 June 2008 - 20:16
tommypeters
-
tommypeters
-
Veteran
-
-
2279 inlägg
Om inte kameran går att koppla in som en extern USB-disk till TViXen så måste man ju föra över filerna först.
Postad 03 June 2008 - 22:20
allstars
-
allstars
-
Lärjunge
-
-
458 inlägg
Har du kopplat med HDMI direkt in i tvixen då, eller?
Det finns ingen hdmi-ingång i tvixen så det torde skett via dator.
Postad 04 June 2008 - 22:09
farbror_fredrik
-
farbror_fredrik
-
Användare
-
-
130 inlägg
Det finns ingen hdmi-ingång i tvixen så det torde skett via dator.
schtimmt....bara ut. då testar vi å lägga in på den externa hårdisen.....
Postad 05 June 2008 - 09:11
benteboy
-
benteboy
-
Användare
-
-
147 inlägg
Vad tyst det blev efetr den senaste FW.. tyckte inte alls om den.. kör med .51 än å den gillar jag men dvd filmerna e ju inte alltid på topp
mvh benteboy
Postad 05 June 2008 - 18:11
distortion2
-
distortion2
-
Mästare
-
-
2520 inlägg
Vad tyst det blev efetr den senaste FW..
Ja, det blev ju så jäkla fint väder
Redigerat av distortion2, 05 June 2008 - 18:12.
Postad 05 June 2008 - 21:32
allstars
-
allstars
-
Lärjunge
-
-
458 inlägg
Jag gillade INTE den senaste FW. Den hade många fördelar; finare gui, snabbare att bläddra, bättre i displayen MEN vid uppspelning av högupplöst material så vet jag inte om chippet buggade men det blir svart skärm lite då och då. Oerhört störande så jag bytte ner mig till 1.3.15 igen vilket fungerar fint för mig.
Ngn annan som upplevt samma problem som jag?
Postad 06 June 2008 - 11:51
Salmonboy
-
Salmonboy
-
Forumräv
-
-
907 inlägg
finare gui
Jaså? Jag ser minsan ingen som helt skillnad
Postad 06 June 2008 - 13:39
Unregistered2b81a10f
-
Unregistered2b81a10f
-
Veteran
-
-
2047 inlägg
Jaså? Jag ser minsan ingen som helt skillnad 
Kan inte direkt påstå att jag såg någon skillnad heller. Ni får gärna rita och berätta om de skillnaderna... Jag gav aldrig .52 någon chans, men det berodde på att jag inte fick kontakt med datorn över nätverket. Flashade tillbaks till .51 och upptäckte att det var Netshare som hade kraschat för första gången hemma hos mig. Ska lägga in den nya igen till helgen. Jag har inte sett några svagheter på de senare FW jämfört med 1.3.15. Tycker att folk uppfattar versionerna väldigt olika bra?!? Ska återkomma efter helgens filmtittande. Däremot verkar inte iso-filer fungera perfekt än, men jag måste erkänna att de få jag tittar på körs över nätverket och det fungerar precis som tidigare bra.
Postad 07 June 2008 - 08:49
Unregisteredb8bb5cfd
-
Unregisteredb8bb5cfd
-
Lärjunge
-
-
371 inlägg
Installerade den nyaste och för mig har den fungerat bra så här långt. Iofs så har jag endast kollat på mkv-filer men den har den klarat galant både om jag spelar från datorn eller från hddn som jag precis har stoppat in. Måste säga att det är riktigt nice att man kan plocka ut subtiitles nu.
Postad 07 June 2008 - 09:39
Salmonboy
-
Salmonboy
-
Forumräv
-
-
907 inlägg
Däremot verkar inte iso-filer fungera perfekt än.
Mina ISO-filer funkar nu till 100% med .52:an och då har jag kollat på typ sammanlagt 4 st och det har inte hängt sig en enda gång. Kör direkt från en intern Samsung-disk i TViXen
Postad 07 June 2008 - 09:51
sean.wiklund
-
sean.wiklund
-
Veteran
-
-
2179 inlägg
Japp. LFC har också postat en glädjande sak på det officiella forumet om stabilitet osv gällande Netshare: Såg att det nu i dagarna har kommit en ny version av Netshare, 2.02 tror jag att den hette.
Efter jag installerat denna och kört mina ISO som krånglat förr så funkar det klockrent. Det står även med i changeloggen till netshare att dom gjort någonting med ISO-streamingen.
Trodde aldrig att det kunde vara netshare som trasslade, men nu är det löst iaf.
Jag rekommenderar att alla som har problem passar på att prova den nya versionen. Den finns på dvicos hemsida. http://forum.canman....88&postcount=23
Postad 07 June 2008 - 13:24
Unregistered841d930f
-
Unregistered841d930f
-
Användare
-
-
151 inlägg
NetShare 2.01 har inte gjort mycket annat än strulat för mig. Älskar att krasha och käka upp minne. Version 2.02 finns här att ta hem: ftp://ftp.dvico.com/Products/TViX/NetShar...tShare_2.02.exe
Redigerat av Unregistered841d930f, 08 June 2008 - 05:44.
Postad 07 June 2008 - 13:26
Unregistered2b81a10f
-
Unregistered2b81a10f
-
Veteran
-
-
2047 inlägg
Mina ISO-filer funkar nu till 100% med .52:an och då har jag kollat på typ sammanlagt 4 st och det har inte hängt sig en enda gång. Kör direkt från en intern Samsung-disk i TViXen
Jag är en av få som har uttryckt att det nästan fungerar perfekt med de senaste FW, men gjorde uttalandet baserat på vad andra har skrivit också. Själv sparade jag en speciell film som inte rullade mer än högst 5 minuter innan den hängde på samtliga FW upp till 1.3.15 och den funkar bra på de 3-4 senaste versionerna. Sean: Spännande i mina ögon med en sån nyhet... är det något som jag har haft att fungera hela tiden, så är det just nätverksstreaming med Netshare. Jaja, kan de göra något ännu bättre så är det bra.
Postad 08 June 2008 - 11:29
Unregistered2b81a10f
-
Unregistered2b81a10f
-
Veteran
-
-
2047 inlägg
Jag körde två 720p HD-filmer och en iso-fil igår ihop med FW 1.4.52 och Netshare 2.02
Så långt, så väl.
Tycker även att de filmer som håller låg kvalité (720p / 4,3 GB) spelas upp mycket bättre med de senare FW.
Även den Planet Earth (48 GB's-versionen) som inte funkade så bra förut, verkar fungera perfekt numera sedan några FW-versioner tillbaks. Jag ser inget fog för att det skulle blivit sämre med HD i senare versioner... tvärtom.
Postad 08 June 2008 - 21:39
allstars
-
allstars
-
Lärjunge
-
-
458 inlägg
_ingen_ annan som har problem med högupplösta klipp? Det kanske är signalen som glappar eller ngt sådant, att tv matas med något som inte fungerar fullt ut. Min lcd-tv är från 2005
Nu gui såg bättre ut för att bilden såg skarpare ut. För full-hd eller nyare tv är det kanske ingen skillnad.
Postad 09 June 2008 - 19:49
Unregistered841d930f
-
Unregistered841d930f
-
Användare
-
-
151 inlägg
Testade nya NetShare 2.02 idag.
Funkar mkt bra nu tycker jag.
Känns som om det går snabbare att bläddra bland mappar och inga krasher
än så länge heller.
1 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar
Svara på citerade inlägg Rensa
-
-
Minhembio forum
-
→
Media & Mediauppspelning
-
→
HTPC
-
→
Mediaspelare
-
Personuppgiftspolicy
|
-
Ny 3D utskriven fjärrkontroll hållare
nimman
2026-06-08 07:49:07
-
-
-
Två sittplatser men behöver två till
genstruktur
2026-06-04 20:51:09
-
-
Fler
|
Vilka bilder visas här?
-
Listan visar de senaste galleribilderna av typen "Egen bild", dvs. bilder som medlemmarna själva tagit. För att bilder ska listas krävs att albumet är synligt samt att det inte är av typen "Historik", "Önskelista", "Övriga byggbilder" eller "Övrigt".
|