Vi får se till att få tillbaks comhem till förhandlingsbordet vad gäller både Canal+ Sport HD och Fotbolls-EM.
![]() |
![]() |
![]() |
Inga priser |
Postad 01 februari 2008 - 11:28
Vi får se till att få tillbaks comhem till förhandlingsbordet vad gäller både Canal+ Sport HD och Fotbolls-EM.
Postad 01 februari 2008 - 15:38
Nu har jag beställt Viasat Sport 1-3. Hoppas jag att jag får HD-kanelen med!
Jag får inte in Viasat Sport HD. Är ju inte helt otippat att det ska bli problem. Däremot har de hackspettarna aktiverat Viasat Sport 2 och 3.
Själve fan....igen och igen och igen. Redan spenderat tre kvart i kundtjänst för att få i gång fanskapet. Tjejen i kundtjänst skickade en startsignal som tydligen inte bet på annat än på Sport 2 och 3.
Först fick jag veta att "Nej, Viasat Sport HD har vi inte rättigheter till. Därför finns inte kanalen i vårt nät"
Comhem och information....jotack, var då?
/Mats K
Edit: Viasat Sport 2 och 3 är aktiverade
Redigerat av Unregistered891a0113, 01 februari 2008 - 17:31.
Postad 01 februari 2008 - 15:58
Hur kommer det sig att Viasat inte har någon tablå för dagens eller för den delen helgens program? Ofattbart!!
Postad 01 februari 2008 - 16:33
Idag starta ComHem att sända Viasats två nya HD-kanaler TV1000 HD och Viasat Sport HD.
Hur kommer det sig att Viasat inte har någon tablå för dagens eller för den delen helgens program? Ofattbart!!
Som jag förstått det så är VSHD och danska tv2 sport HD parallellsändningar, och om så är fallet så har du programlistningar hos dem.
http://tv2sport_dk.s...hd_2008-web.pdf
Postad 05 februari 2008 - 12:47

Postad 05 februari 2008 - 18:03
LG börjar först på torsdag, det här är en träningsmatch.Missa inte LG Hockey Games i SVT HD idag, den enda hockeyn vi kan se i HD....
Postad 05 februari 2008 - 18:21

Redigerat av Bradet, 05 februari 2008 - 18:22.
Postad 12 februari 2008 - 21:13
Deras "dockreklam" såg på hockey, och dom pratade om elitserien och dylikt.
Vilken HD kanal visar elitserien i HD? och har comhem den kanalen?
NEJ så klart inte men fresta kan dom göra...... fy.
Postad 14 februari 2008 - 03:01
Någon som såg den senaste HDTV reklamen från comhem?
Ja, den reklamen har tagits upp ett par gånger här på forumet. Att dom inte skäms, förjävligt att marknadsföra en produkt som man ej har. Borde fan anmälas.
Postad 14 februari 2008 - 06:37
Hoppas de står där en dag med NOLL kunder och ingen vill anställa dem
För vem vill anställa någon som har Comhem AB i sin CV ?

Jag hade asgarvat om någon hade haft comhem som tidigare arbetsgivare..
Ut o skaffa dig riktig kompetens o erfarenhet .. så kan du komma tillbaka
igen .. ( om du får något jobb )
Ja, jag är så förbannad på detta skitföretag att jag knappt klarar av att se
på tv. Tom det som kallas kundrelationer .. bär sig illa åt.
Hoppas att någon myndighet börjar granska deras gärningar så att
vi får stopp på dem. Då kanske de börjar lära sig ..
- Vi behöver inte comhem .. comhem behöver oss !!!
Maveric

Postad 14 februari 2008 - 17:49
Rimligtvis borde Canal Digital reagera när en konkurent marknadsför en produkt som man har ensamrätt för...Någon som såg den senaste HDTV reklamen från comhem?
Postad 14 februari 2008 - 22:17
Jag behöver det nu när man måste vänta flera dagar på att få HDTV, installatören kunde inte komma förrän till helgen för att sätta upp parabolen.
/Kenneth
Postad 19 mars 2008 - 20:13
"Hej och tack för ditt e-postmeddelande!
Det pågår förhandlingar, men inget är klart ännu. Förhoppningsvis kan vi erbjuda kanalen inom snar framtid."
Redigerat av Henrik44, 19 mars 2008 - 20:13.
Postad 19 mars 2008 - 22:47
Du fick standardsvaret med andra ord. Någon hade fått bekräftat att det inte pågick förhandlingar för närvarande.Mailade comhem och frågade huruvida de skulle få in Canal+ Sport HD, fick följande svar:
"Hej och tack för ditt e-postmeddelande!
Det pågår förhandlingar, men inget är klart ännu. Förhoppningsvis kan vi erbjuda kanalen inom snar framtid."
Postad 20 mars 2008 - 16:46
"Vi har inget nytt att kommunicera kring dina frågor. Skadan är redan skedd genom att tidigare information skapat förväntningar som inte kunnat infrias. Vill inte återigen lämna preliminära besked och skapa nya förväntningar där leveranserna inte enbart styrs av Com Hem.
Jag ber dig att nyttja comhem.se där vi garanterat kommer att publicera information till samtliga kunder om och när vi lanserar de efterfrågade produkterna.
Mvh
/
Christofer Peilitz
Produktchef TV"
Observera att han skriver "OM" de lanserar produkterna.
Postad 28 mars 2008 - 09:20
Det är med glädje jag kan meddela att idag lanserar Com Hem CANAL+ Sport HD. Kanalen kommer ingå i CANAL+ Sport och Total-paketet.
Nu kan man få tillgång till över 200 direktsända matcher från Allsvenskan, Premier League och Elitserien i överlägsen bildkvalitet. Med CANAL+ Sport HD får du över 200 direktsända matcher från Allsvenskan, Premier League och Elitserien i överlägsen bildkvalitet. Klarare färger och en mycket bättre skärpa ger ett helt annat liv till bilden - så nära verkligheten du kan komma utan att vara på plats på arenan.
En annan glad nyhet är att CANAL+ Film HD ingår i filmpaketet med oförändrat pris från den 1 april.
Postad 28 mars 2008 - 09:46

Postad 28 mars 2008 - 10:15
Hej
Det är med glädje jag kan meddela att idag lanserar Com Hem CANAL+ Sport HD. Kanalen kommer ingå i CANAL+ Sport och Total-paketet.
Nu kan man få tillgång till över 200 direktsända matcher från Allsvenskan, Premier League och Elitserien i överlägsen bildkvalitet. Med CANAL+ Sport HD får du över 200 direktsända matcher från Allsvenskan, Premier League och Elitserien i överlägsen bildkvalitet. Klarare färger och en mycket bättre skärpa ger ett helt annat liv till bilden - så nära verkligheten du kan komma utan att vara på plats på arenan.
En annan glad nyhet är att CANAL+ Film HD ingår i filmpaketet med oförändrat pris från den 1 april.
Var har du hört detta? Källa?
Edit. Ser att Harlin är här och läser nu. Kan du bekräfta detta? Samtidigt kanske vi kan få lite info om vad som händer med mjukvaran?
Redigerat av MacGam, 28 mars 2008 - 10:16.
Postad 28 mars 2008 - 10:18
Hej
4 dagar för tidigt...
Postad 28 mars 2008 - 10:51
Äntligen! Så fort comhem släpper en HD-box med PVR så beställer jag hela kalaset!
Postad 28 mars 2008 - 10:57
Man ska inte ropa hej..............
Först får dom väl ordna så kanalen kan ses med HD kvalitet. Det går ju inte som det är i dag.

Redigerat av MacGam, 28 mars 2008 - 11:01.
Postad 28 mars 2008 - 11:07
Hej
Edit. Ser att Harlin är här och läser nu. Kan du bekräfta detta? Samtidigt kanske vi kan få lite info om vad som händer med mjukvaran?
Jag har hört detta för att jag jobbar på Teknisk support på Comhem
Postad 28 mars 2008 - 11:07
Det framgår ovan att kanalen ingår i de befintliga paketen från Canal+.Eller tänker dom släppa kanalen gratis till alla fram till att boxen är fixad eller utbytt till annat fabrikat?
Tror dessvärre inte att det betydet någonting. Det är väl CanalDigital (inte Canal+) som har exklusivt avtal att sända EM i HD.Vad betyder det här vad det gäller Fotbolls EM?
Kul dock med allsvenskan i HD!
Postad 28 mars 2008 - 11:10
Hej
Teknisk support sa du.

Postad 28 mars 2008 - 11:14
Hej
Teknisk support sa du.Då kanske du kan ge oss lite info om mjukvaruuppdateringen av Humax boxen. När kan vi tillgodgöra oss bildkvalten som Canal + HD sport ska ge oss?
Jag sitter på Tv supporten och har själv Humax Hd box och lider av samma problem som alla ni andra. I dags läget finns inget datum på release av nya mjukvaran vilket jag tycker är tråkigt. Men sammarbetet med Humax pågår för fullt för att få en fungerande tjänst. Tyvärr lanserade inte humax den tjänst som var utlovad från första början men förhoppningsvis kommer allt fixas med nästa mjukvara. Hoppas detta blir lite mer info. Tyvärr vet jag inte mer än det i dagsläget
Postad 28 mars 2008 - 11:18
Man ska inte ropa hej..............
Först får dom väl ordna så kanalen kan ses med HD kvalitet. Det går ju inte som det är i dag.Eller tänker dom släppa kanalen gratis till alla fram till att boxen är fixad eller utbytt till annat fabrikat?
Kanalen är som sagt "gratis" för dem som redan har canal+ total eller canal+ sport paketen. Själv hade jag trott att kanalen skulle dyka upp tidigast i höst så vart lyckligt överraskad (Sen är jag väl blind/dum/naiv eftersom jag inte upplever den usla bild som ni andra beskriver).
Postad 28 mars 2008 - 11:27
Hej
Teknisk support sa du.Då kanske du kan ge oss lite info om mjukvaruuppdateringen av Humax boxen. När kan vi tillgodgöra oss bildkvalten som Canal + HD sport ska ge oss?
Jag sitter på Tv supporten och har själv Humax Hd box och lider av samma problem som alla ni andra. I dags läget finns inget datum på release av nya mjukvaran vilket jag tycker är tråkigt. Men sammarbetet med Humax pågår för fullt för att få en fungerande tjänst. Tyvärr lanserade inte humax den tjänst som var utlovad från första början men förhoppningsvis kommer allt fixas med nästa mjukvara. Hoppas detta blir lite mer info. Tyvärr vet jag inte mer än det i dagsläget
Skönt att hör att TV teknikerna på Comhem lider av "samma problem som alla vi andra". Man började ju nästan tro att ni satt med andra boxar

Äntligen någon på Comhem som vill informera. En eloge till dig Matte, som ger oss lite info.

Postad 28 mars 2008 - 11:32
Hej
Skönt att hör att TV teknikerna på Comhem lider av "samma problem som alla vi andra". Man började ju nästan tro att ni satt med andra boxarSkönt att höra att ni "gör allt för att få en fungerande tjänst"
Äntligen någon på Comhem som vill informera. En eloge till dig Matte, som ger oss lite info.
Det var ju trevligt att jag kan stå till tjänst. Tyvärr är det min sista dag på Comhem. Har valt att gå vidare till ett annat företag. För ni som undrar om HD PVR boxen så planeras releasen vara i vår tidig sommar. Jag vet inte vilket märke det är som lanserar den men jag hoppas att den fungerar bättre. Behöver ni mer info så kan ni skriva här för jag kommer vara ganska mycket på denna sait för att få info jag också.
Postad 28 mars 2008 - 11:41
Matte, vet du något om det planeras några ändringar i HD paketet, som de har gjort på Canal Digital?
Har du någon annan info om boxen eller Comhems tjänster, så är du varmt välkommen att berätta det för oss.
Keep up the good work, Matte!
Redigerat av MacGam, 28 mars 2008 - 11:42.
Postad 28 mars 2008 - 11:46
Redigerat av MacGam, 28 mars 2008 - 11:46.
Postad 28 mars 2008 - 11:54
Matte. En fråga. Det har ganska ofta diskuterats här på forumet om Comhem komprimerar kanalerna eller om de skickas vidare exakt som de kommer in. Vet du något om detta? Många av oss upplever att det är något "skräp" i signalen, som man inte ser på tex Canal Digital. Har du nån info om det?
När signalerna kommer från kanalen tex Canal+ så läggs det bara in kodningar i DVB-C (conax kodning) men ingen komprimering görs vad jag vet. Signalerna blir oftast bättre för kunder som tex bor i ett så kallat stjärnnät det vill säga paralellkopplat sling hus där alla har en separat slinga från utrustningen i källaren. Sen finns det kunder som bor i ett så kallat Kaskad nät som är seriekopplat sling system då signalen blir svagare ju längre man är från utrustningen beroende på vilken våning man bor på. Jag bor själv i ett Kaskad nät och lider av sämre signal ligger på 48-50% av signalen mednans min far har 58-59% i signal och bor i stjärnnät. han har inga problem över huvud taget.
Några direkta förändningar i Comhems utbud är inte en officiellt utlagt för oss på kundtjänsten så jag kan tyvärr inte svara på den frågan men det jag vet att det är 3-4 kanaler som kommer under årets gång att gå över till HD. Hoppas det blir lite bra info.
Postad 28 mars 2008 - 12:01

Hur går förresten snacket hos er på Comhem om mjukvarubuggarna. Ser man det här som ett allmänt problem, eller tror man fortfarande att det bara är vissa som har problemen?
Redigerat av MacGam, 28 mars 2008 - 12:09.
Postad 28 mars 2008 - 12:05
Tack för infon Matte.
Hur vet man om man bor i ett stjärnnät eller kaskadnät?
Hur går förresten snacket hos er på Comhem om mjukvarubuggarna. Ser man det här som ett allmänt problem, eller tror man fortfarande att det bara är vissa som har problemen?
Just nu är det bara vissa som har problem för att den nya mjukvaran löste problemet för ca 80% av hd kunderna. Det är bara vi på kundtjänst som kan se om man bor i stjärn eller kaskad nät. Man kan se också ibland om det går kabel från uttaget uppåt eller neråt. I min lägenhet så går det både och för jag bor på mitten våningen. Kommer en lång kabel från lgh ovanför och en liten bit under uttaget till lgh under. Men ge mig ditt kund nr så kan jag kolla vad du har för något nät. om du är osäker
Postad 28 mars 2008 - 12:09
Menar du att signalstyrkan påverkar bildkvalitén? Trodde att bilden var så bra det går att få så länge som signalkvaltén är 100%

Redigerat av MacGam, 28 mars 2008 - 12:11.
Postad 28 mars 2008 - 12:12
Matte,
Menar du att signalstyrkan påverkar bildkvalitén?
självklart gör den det. Har man ingen bra signal så försämras bilden. Du vet själv lyssnar du på radio i din bil och kommer in i en tunnel så kan det börja brusa. det är samma sak här
Postad 28 mars 2008 - 12:12
Just nu är det bara vissa som har problem för att den nya mjukvaran löste problemet för ca 80% av hd kunderna.
Nu blir jag väldigt nyfiken. Hur vet ni detta? Har ni gjort en kundundersökning? Jag har då inte blivit tillfrågad. Den enda från Com Hem som ringt mig var en säljare som ville sälja bredband och telefoni till mig men där fick han tji. Det blir inga fler tjänster från Com Hem för mig efter det här boxfiaskot, det är en sak som är säker.
Postad 28 mars 2008 - 12:13
Matte,
självklart gör den det. Har man ingen bra signal så försämras bilden. Du vet själv lyssnar du på radio i din bil och kommer in i en tunnel så kan det börja brusa. det är samma sak här
Trodde allt var frid och fröjd så länge signalkvalitén är 100%. Så är det alltså inte?
Redigerat av MacGam, 28 mars 2008 - 12:14.
Postad 28 mars 2008 - 12:16
Just nu är det bara vissa som har problem för att den nya mjukvaran löste problemet för ca 80% av hd kunderna.
Nu blir jag väldigt nyfiken. Hur vet ni detta? Har ni gjort en kundundersökning? Jag har då inte blivit tillfrågad. Den enda från Com Hem som ringt mig var en säljare som ville sälja bredband och telefoni till mig men där fick han tji. Det blir inga fler tjänster från Com Hem för mig efter det här boxfiaskot, det är en sak som är säker.
De kunder som har ringt in för att få kompensation för problemet säger att problemet är löst. Det är dom vi går på. Och det är tillstörre delen som har ringt in för att få komp.
Matte,
Trodde allt var frid och fröjd så länge signalkvalitén är 100%. Så är det alltså inte?
Så länge signalkvaliten är på 100% så är det bra men det måste vara med signalstyrkan också. Kvalliten räknas på antennkabeln och är oftast 100% men signalstyrkan på verkar mer bild styrkan.
Postad 28 mars 2008 - 12:24

Har du med egna ögon sett någon Humax HD box som inte haft några problem? Är det någon som har tittat på vad det är som gör att 80% plötsligt blivit av med alla problem?
Redigerat av MacGam, 28 mars 2008 - 12:26.
Postad 28 mars 2008 - 12:26
Matte. har du med egna ögon sett någon box som inte haft några problem? Är det någon som har tittat på vad det är som gör att 80% plötsligt blivit av med alla problem?
Som sagt tidigare min pappa har hdbox och har inga problem. så svar ja.
Postad 28 mars 2008 - 12:27
Postad 28 mars 2008 - 12:28
Matte. har du med egna ögon sett någon box som inte haft några problem? Är det någon som har tittat på vad det är som gör att 80% plötsligt blivit av med alla problem?
Vad tror då du att det beror på att din pappa har bra bild med boxen och inte du?
Postad 28 mars 2008 - 12:30
Matte! Äntligen någon från Com Hem som svarar på frågor. Jag vet att detta är helt ot för tråden men du kan inte tänka dig att hälsa på i Humaxtråden och svara på lite frågor?
Jag har tyvärr inte så mkt info om humax boxen. Det enda jag vet att de inte levererar en fullt fungerade box som vi på comhem gör allt för att få rätt på
Vad tror då du att det beror på att din pappa har bra bild med boxen och inte du?
Jag bor i ett kaskad nät och min pappa bor i ett stjärnnät sen har jag bara en HD ready tv medans han har en Full HD. det är vad jag kan tänka mig. Sen har det stor betydelse vad man har för tv. Jag har LCD pappa har PLASMA. eftersom LCD har fasta punkter så ser man ofta pixlar och störningar mer än vad man gör på en PLASMA
1 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar