Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Canal+ Sport HD i Com Hems utbud

435 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara
Humax CXHD-1000C (Digitalboxar) 1 6,25 (183) Inga priser
25 relaterade trådar
Namninsamling för att Comhem skall ta in TV4 Science Fiction! (77 inlägg) 12 år sedan
Comhem Humax CXHD-5000c (482 inlägg) 12 år sedan
Viasat sport HD, Ljudproblem (144 inlägg) 14 år sedan
ComHem och HD (Humax CXHD-1000C) del 2 (774 inlägg) 14 år sedan
Varför finns inga SD-boxar med HDMI? (12 inlägg) 15 år sedan
Onkyo SR606 - Bildproblem (19 inlägg) 16 år sedan
Sälja begagnat som nytt.... (1 inlägg) 16 år sedan
Vilseleder Comhem sina kunder ? (184 inlägg) 16 år sedan
Panasonic DMR-EH57 med Comhem HD-box? (7 inlägg) 16 år sedan
Com Hem HD-box för 1kr (14 inlägg) 16 år sedan
Comhems HDTV satsning som ComBort? (335 inlägg) 16 år sedan
COMHEM! Ge mig en HD-PVR och fotbolls-EM i HD NU! (242 inlägg) 16 år sedan
Smartwi och ComHem HD Humax + andra SD boxar (8 inlägg) 16 år sedan
Är du nöjd med Comhem och deras Humax HD box (141 inlägg) 16 år sedan
Har du anmält Comhem till ARN ? (58 inlägg) 16 år sedan
Inget fotbolls-EM i HD via ComHem (96 inlägg) 16 år sedan
ComHem HDTV (21 inlägg) 16 år sedan
ComHem omröstning Humax CXHD-1000C (27 inlägg) 16 år sedan
Öga mot öga med Comhem - ett samtal om HDTV, Humax HD-box mm. (52 inlägg) 16 år sedan
Fler hd-kanaler hos Com Hem (32 inlägg) 16 år sedan
ComHem programinformation! (18 inlägg) 17 år sedan
ComHem - äkta digitalt? (17 inlägg) 17 år sedan
Comhem - Ett kort flera boxar? (14 inlägg) 17 år sedan
Har nya mjukvaran löst problemen med Humax HD Box (6 inlägg) 17 år sedan
HD eller PVR? (4 inlägg) 17 år sedan

Postad 01 februari 2008 - 11:28

replicant
  • replicant
  • Wannabe

• 44 inlägg
  • 0
parabol är inget alternativ.

Vi får se till att få tillbaks comhem till förhandlingsbordet vad gäller både Canal+ Sport HD och Fotbolls-EM.

Postad 01 februari 2008 - 15:38

Unregistered891a0113
  • Unregistered891a0113
  • Forumräv

• 890 inlägg
  • 0

Nu har jag beställt Viasat Sport 1-3. Hoppas jag att jag får HD-kanelen med! :)

Jag får inte in Viasat Sport HD. Är ju inte helt otippat att det ska bli problem. Däremot har de hackspettarna aktiverat Viasat Sport 2 och 3.
Själve fan....igen och igen och igen. Redan spenderat tre kvart i kundtjänst för att få i gång fanskapet. Tjejen i kundtjänst skickade en startsignal som tydligen inte bet på annat än på Sport 2 och 3.
Först fick jag veta att "Nej, Viasat Sport HD har vi inte rättigheter till. Därför finns inte kanalen i vårt nät"

Comhem och information....jotack, var då?

/Mats K

Edit: Viasat Sport 2 och 3 är aktiverade

Redigerat av Unregistered891a0113, 01 februari 2008 - 17:31.

Postad 01 februari 2008 - 15:58

Unregistered7f802c91
  • Unregistered7f802c91
  • Lärjunge

• 259 inlägg
  • 0
Idag starta ComHem att sända Viasats två nya HD-kanaler TV1000 HD och Viasat Sport HD.
Hur kommer det sig att Viasat inte har någon tablå för dagens eller för den delen helgens program? Ofattbart!!

Postad 01 februari 2008 - 16:33

Loveless
  • Loveless
  • Lärjunge

• 449 inlägg
  • 0

Idag starta ComHem att sända Viasats två nya HD-kanaler TV1000 HD och Viasat Sport HD.
Hur kommer det sig att Viasat inte har någon tablå för dagens eller för den delen helgens program? Ofattbart!!

Som jag förstått det så är VSHD och danska tv2 sport HD parallellsändningar, och om så är fallet så har du programlistningar hos dem.

http://tv2sport_dk.s...hd_2008-web.pdf

Postad 02 februari 2008 - 08:38

Unregistered7f802c91
  • Unregistered7f802c91
  • Lärjunge

• 259 inlägg
  • 0
Tack för svaret! :) Någon som vet vilka filmer TV1000 HD visar då?

Postad 05 februari 2008 - 12:47

Bradet
  • Bradet
  • Amatör

• 69 inlägg
  • 0
Missa inte LG Hockey Games i SVT HD idag, den enda hockeyn vi kan se i HD.... :P

Postad 05 februari 2008 - 18:03

Ralle1
  • Ralle1
  • Forumräv

• 941 inlägg
  • 0

Missa inte LG Hockey Games i SVT HD idag, den enda hockeyn vi kan se i HD.... :)

LG börjar först på torsdag, det här är en träningsmatch.

Postad 05 februari 2008 - 18:21

Bradet
  • Bradet
  • Amatör

• 69 inlägg
  • 0
Jo märkte det nyss. Men allt är väl typ som träningsmatcher inför VM. Det viktiga är att det är i HD. :).

Redigerat av Bradet, 05 februari 2008 - 18:22.

Postad 05 februari 2008 - 21:02

Doublefix
  • Doublefix
  • Lärjunge

• 366 inlägg
  • 0
Sport och HD hör ihop. Bilden på SVT HD just är utmärkt.

Postad 12 februari 2008 - 21:13

sonik
  • sonik
  • Wannabe

• 18 inlägg
  • 0
Någon som såg den senaste HDTV reklamen från comhem?

Deras "dockreklam" såg på hockey, och dom pratade om elitserien och dylikt.

Vilken HD kanal visar elitserien i HD? och har comhem den kanalen?

NEJ så klart inte men fresta kan dom göra...... fy.

Postad 14 februari 2008 - 03:01

Unregisteredcdfa2218
  • Unregisteredcdfa2218
  • Lärjunge

• 423 inlägg
  • 0

Ja, den reklamen har tagits upp ett par gånger här på forumet. Att dom inte skäms, förjävligt att marknadsföra en produkt som man ej har. Borde fan anmälas.

Postad 14 februari 2008 - 06:37

Unregistered1103
  • Unregistered1103
  • Guru

• 5 967 inlägg
  • 0
Det skiter dom i .. vi är bara en av deras så kallade 1.8 miljoner kunder ..

Hoppas de står där en dag med NOLL kunder och ingen vill anställa dem
För vem vill anställa någon som har Comhem AB i sin CV ? :)

Jag hade asgarvat om någon hade haft comhem som tidigare arbetsgivare..
Ut o skaffa dig riktig kompetens o erfarenhet .. så kan du komma tillbaka
igen .. ( om du får något jobb )

Ja, jag är så förbannad på detta skitföretag att jag knappt klarar av att se
på tv. Tom det som kallas kundrelationer .. bär sig illa åt.

Hoppas att någon myndighet börjar granska deras gärningar så att
vi får stopp på dem. Då kanske de börjar lära sig ..

- Vi behöver inte comhem .. comhem behöver oss !!!

Maveric ;)

Postad 14 februari 2008 - 17:49

Unregisteredc7b312fb
  • Unregisteredc7b312fb
  • Forumräv

• 596 inlägg
  • 0

Rimligtvis borde Canal Digital reagera när en konkurent marknadsför en produkt som man har ensamrätt för...

Postad 14 februari 2008 - 22:17

snowman
  • snowman
  • Wannabe

• 33 inlägg
  • 0
Man får se det positivt, ComHem har via sitt agerande gjort att man får träna upp sitt tålamod.
Jag behöver det nu när man måste vänta flera dagar på att få HDTV, installatören kunde inte komma förrän till helgen för att sätta upp parabolen.

/Kenneth

Postad 15 februari 2008 - 01:14

Unregistered1103
  • Unregistered1103
  • Guru

• 5 967 inlägg
  • 0
Grattis :)

Maveric :D

Postad 19 mars 2008 - 20:13

Henrik44
  • Henrik44
  • Rookie

• 2 inlägg
  • 0
Mailade comhem och frågade huruvida de skulle få in Canal+ Sport HD, fick följande svar:

"Hej och tack för ditt e-postmeddelande!

Det pågår förhandlingar, men inget är klart ännu. Förhoppningsvis kan vi erbjuda kanalen inom snar framtid."

Redigerat av Henrik44, 19 mars 2008 - 20:13.

Postad 19 mars 2008 - 22:47

Krillur
  • Krillur
  • Användare

• 100 inlägg
  • 0

Mailade comhem och frågade huruvida de skulle få in Canal+ Sport HD, fick följande svar:

"Hej och tack för ditt e-postmeddelande!

Det pågår förhandlingar, men inget är klart ännu. Förhoppningsvis kan vi erbjuda kanalen inom snar framtid."

Du fick standardsvaret med andra ord. Någon hade fått bekräftat att det inte pågick förhandlingar för närvarande.

Postad 20 mars 2008 - 16:46

Vajk
  • Vajk
  • Wannabe

• 43 inlägg
  • 0
När jag frågade hur förhandlingarna går med Canal+ och när en HD-PVR släpps fick jag följande svar.

"Vi har inget nytt att kommunicera kring dina frågor. Skadan är redan skedd genom att tidigare information skapat förväntningar som inte kunnat infrias. Vill inte återigen lämna preliminära besked och skapa nya förväntningar där leveranserna inte enbart styrs av Com Hem.

Jag ber dig att nyttja comhem.se där vi garanterat kommer att publicera information till samtliga kunder om och när vi lanserar de efterfrågade produkterna.
Mvh
/
Christofer Peilitz
Produktchef TV"

Observera att han skriver "OM" de lanserar produkterna.

Postad 28 mars 2008 - 09:20

Matte_86
  • Matte_86
  • Wannabe

• 23 inlägg
  • 0
Hej

Det är med glädje jag kan meddela att idag lanserar Com Hem CANAL+ Sport HD. Kanalen kommer ingå i CANAL+ Sport och Total-paketet.

Nu kan man få tillgång till över 200 direktsända matcher från Allsvenskan, Premier League och Elitserien i överlägsen bildkvalitet. Med CANAL+ Sport HD får du över 200 direktsända matcher från Allsvenskan, Premier League och Elitserien i överlägsen bildkvalitet. Klarare färger och en mycket bättre skärpa ger ett helt annat liv till bilden - så nära verkligheten du kan komma utan att vara på plats på arenan.

En annan glad nyhet är att CANAL+ Film HD ingår i filmpaketet med oförändrat pris från den 1 april.

Postad 28 mars 2008 - 09:46

Unregisterede6970ea2
  • Unregisterede6970ea2
  • Beroende

• 1 141 inlägg
  • 0
Låter nästan för bra för att vara sant. men kanon är det i allafall. Äntligen. :P

Postad 28 mars 2008 - 10:15

MacGam
  • MacGam
  • Användare

• 234 inlägg
  • 0

Hej

Det är med glädje jag kan meddela att idag lanserar Com Hem CANAL+ Sport HD. Kanalen kommer ingå i CANAL+ Sport och Total-paketet.

Nu kan man få tillgång till över 200 direktsända matcher från Allsvenskan, Premier League och Elitserien i överlägsen bildkvalitet. Med CANAL+ Sport HD får du över 200 direktsända matcher från Allsvenskan, Premier League och Elitserien i överlägsen bildkvalitet. Klarare färger och en mycket bättre skärpa ger ett helt annat liv till bilden - så nära verkligheten du kan komma utan att vara på plats på arenan.

En annan glad nyhet är att CANAL+ Film HD ingår i filmpaketet med oförändrat pris från den 1 april.

Var har du hört detta? Källa?

Edit. Ser att Harlin är här och läser nu. Kan du bekräfta detta? Samtidigt kanske vi kan få lite info om vad som händer med mjukvaran?

Redigerat av MacGam, 28 mars 2008 - 10:16.

Postad 28 mars 2008 - 10:18

Loveless
  • Loveless
  • Lärjunge

• 449 inlägg
  • 0

Hej

4 dagar för tidigt...

Postad 28 mars 2008 - 10:27

Loveless
  • Loveless
  • Lärjunge

• 449 inlägg
  • 0
http://www.comhem.se...em/tv_canalplus

:P

Postad 28 mars 2008 - 10:51

smellymarq
  • smellymarq
  • Beroende

• 1 040 inlägg
  • 0

:huh:

Äntligen! Så fort comhem släpper en HD-box med PVR så beställer jag hela kalaset!

Postad 28 mars 2008 - 10:57

MacGam
  • MacGam
  • Användare

• 234 inlägg
  • 0

Man ska inte ropa hej..............

Först får dom väl ordna så kanalen kan ses med HD kvalitet. Det går ju inte som det är i dag. :lol: Eller tänker dom släppa kanalen gratis till alla fram till att boxen är fixad eller utbytt till annat fabrikat?

Redigerat av MacGam, 28 mars 2008 - 11:01.

Postad 28 mars 2008 - 11:00

Unregisteredd6ec6b32
  • Unregisteredd6ec6b32
  • Amatör

• 71 inlägg
  • 0
vad?

Postad 28 mars 2008 - 11:02

Unregistered56e968a9
  • Unregistered56e968a9
  • Beroende

• 1 431 inlägg
  • 0
Vad betyder det här vad det gäller Fotbolls EM?

Postad 28 mars 2008 - 11:07

Matte_86
  • Matte_86
  • Wannabe

• 23 inlägg
  • 0

Hej

Edit. Ser att Harlin är här och läser nu. Kan du bekräfta detta? Samtidigt kanske vi kan få lite info om vad som händer med mjukvaran?

Jag har hört detta för att jag jobbar på Teknisk support på Comhem

Postad 28 mars 2008 - 11:07

pakarlss
  • pakarlss
  • Forumräv

• 893 inlägg
  • 0

Eller tänker dom släppa kanalen gratis till alla fram till att boxen är fixad eller utbytt till annat fabrikat?

Det framgår ovan att kanalen ingår i de befintliga paketen från Canal+.

Vad betyder det här vad det gäller Fotbolls EM?

Tror dessvärre inte att det betydet någonting. Det är väl CanalDigital (inte Canal+) som har exklusivt avtal att sända EM i HD.
Kul dock med allsvenskan i HD!

Postad 28 mars 2008 - 11:10

MacGam
  • MacGam
  • Användare

• 234 inlägg
  • 0

Hej

Teknisk support sa du. :huh: Då kanske du kan ge oss lite info om mjukvaruuppdateringen av Humax boxen. När kan vi tillgodgöra oss bildkvalten som Canal + HD sport ska ge oss? :lol:

Postad 28 mars 2008 - 11:14

Matte_86
  • Matte_86
  • Wannabe

• 23 inlägg
  • 0

Hej

Teknisk support sa du. :huh: Då kanske du kan ge oss lite info om mjukvaruuppdateringen av Humax boxen. När kan vi tillgodgöra oss bildkvalten som Canal + HD sport ska ge oss? :lol:

Jag sitter på Tv supporten och har själv Humax Hd box och lider av samma problem som alla ni andra. I dags läget finns inget datum på release av nya mjukvaran vilket jag tycker är tråkigt. Men sammarbetet med Humax pågår för fullt för att få en fungerande tjänst. Tyvärr lanserade inte humax den tjänst som var utlovad från första början men förhoppningsvis kommer allt fixas med nästa mjukvara. Hoppas detta blir lite mer info. Tyvärr vet jag inte mer än det i dagsläget

Postad 28 mars 2008 - 11:18

Loveless
  • Loveless
  • Lärjunge

• 449 inlägg
  • 0

Man ska inte ropa hej..............

Först får dom väl ordna så kanalen kan ses med HD kvalitet. Det går ju inte som det är i dag. :lol: Eller tänker dom släppa kanalen gratis till alla fram till att boxen är fixad eller utbytt till annat fabrikat?

Kanalen är som sagt "gratis" för dem som redan har canal+ total eller canal+ sport paketen. Själv hade jag trott att kanalen skulle dyka upp tidigast i höst så vart lyckligt överraskad (Sen är jag väl blind/dum/naiv eftersom jag inte upplever den usla bild som ni andra beskriver).

Postad 28 mars 2008 - 11:27

`rzr
  • `rzr
  • Beroende

• 1 067 inlägg
  • 0
Ja en pvr box bara nu då så e saken biff sen :huh:

Postad 28 mars 2008 - 11:27

MacGam
  • MacGam
  • Användare

• 234 inlägg
  • 0

Hej

Teknisk support sa du. :lol: Då kanske du kan ge oss lite info om mjukvaruuppdateringen av Humax boxen. När kan vi tillgodgöra oss bildkvalten som Canal + HD sport ska ge oss? ;)

Jag sitter på Tv supporten och har själv Humax Hd box och lider av samma problem som alla ni andra. I dags läget finns inget datum på release av nya mjukvaran vilket jag tycker är tråkigt. Men sammarbetet med Humax pågår för fullt för att få en fungerande tjänst. Tyvärr lanserade inte humax den tjänst som var utlovad från första början men förhoppningsvis kommer allt fixas med nästa mjukvara. Hoppas detta blir lite mer info. Tyvärr vet jag inte mer än det i dagsläget

Skönt att hör att TV teknikerna på Comhem lider av "samma problem som alla vi andra". Man började ju nästan tro att ni satt med andra boxar :lol: Skönt att höra att ni "gör allt för att få en fungerande tjänst"

Äntligen någon på Comhem som vill informera. En eloge till dig Matte, som ger oss lite info. :huh:

Postad 28 mars 2008 - 11:32

Matte_86
  • Matte_86
  • Wannabe

• 23 inlägg
  • 0

Hej

Teknisk support sa du. :lol: Då kanske du kan ge oss lite info om mjukvaruuppdateringen av Humax boxen. När kan vi tillgodgöra oss bildkvalten som Canal + HD sport ska ge oss? ;)

Skönt att hör att TV teknikerna på Comhem lider av "samma problem som alla vi andra". Man började ju nästan tro att ni satt med andra boxar :lol: Skönt att höra att ni "gör allt för att få en fungerande tjänst"

Äntligen någon på Comhem som vill informera. En eloge till dig Matte, som ger oss lite info. :huh:

Det var ju trevligt att jag kan stå till tjänst. Tyvärr är det min sista dag på Comhem. Har valt att gå vidare till ett annat företag. För ni som undrar om HD PVR boxen så planeras releasen vara i vår tidig sommar. Jag vet inte vilket märke det är som lanserar den men jag hoppas att den fungerar bättre. Behöver ni mer info så kan ni skriva här för jag kommer vara ganska mycket på denna sait för att få info jag också.

Postad 28 mars 2008 - 11:41

MacGam
  • MacGam
  • Användare

• 234 inlägg
  • 0
Ja det var ju typiskt. När vi väl får i gång en dialog med någon vettig person på Comhem, som ger oss info, så ska han sluta.

Matte, vet du något om det planeras några ändringar i HD paketet, som de har gjort på Canal Digital?

Har du någon annan info om boxen eller Comhems tjänster, så är du varmt välkommen att berätta det för oss.

Keep up the good work, Matte!

Redigerat av MacGam, 28 mars 2008 - 11:42.

Postad 28 mars 2008 - 11:46

MacGam
  • MacGam
  • Användare

• 234 inlägg
  • 0
Matte. En fråga. Det har ganska ofta diskuterats här på forumet om Comhem komprimerar kanalerna eller om de skickas vidare exakt som de kommer in. Vet du något om detta? Många av oss upplever att det är något "skräp" i signalen, som man inte ser på tex Canal Digital. Har du nån info om det?

Redigerat av MacGam, 28 mars 2008 - 11:46.

Postad 28 mars 2008 - 11:54

Matte_86
  • Matte_86
  • Wannabe

• 23 inlägg
  • 0

Matte. En fråga. Det har ganska ofta diskuterats här på forumet om Comhem komprimerar kanalerna eller om de skickas vidare exakt som de kommer in. Vet du något om detta? Många av oss upplever att det är något "skräp" i signalen, som man inte ser på tex Canal Digital. Har du nån info om det?

När signalerna kommer från kanalen tex Canal+ så läggs det bara in kodningar i DVB-C (conax kodning) men ingen komprimering görs vad jag vet. Signalerna blir oftast bättre för kunder som tex bor i ett så kallat stjärnnät det vill säga paralellkopplat sling hus där alla har en separat slinga från utrustningen i källaren. Sen finns det kunder som bor i ett så kallat Kaskad nät som är seriekopplat sling system då signalen blir svagare ju längre man är från utrustningen beroende på vilken våning man bor på. Jag bor själv i ett Kaskad nät och lider av sämre signal ligger på 48-50% av signalen mednans min far har 58-59% i signal och bor i stjärnnät. han har inga problem över huvud taget.
Några direkta förändningar i Comhems utbud är inte en officiellt utlagt för oss på kundtjänsten så jag kan tyvärr inte svara på den frågan men det jag vet att det är 3-4 kanaler som kommer under årets gång att gå över till HD. Hoppas det blir lite bra info.

Postad 28 mars 2008 - 12:01

MacGam
  • MacGam
  • Användare

• 234 inlägg
  • 0
Tack för infon Matte. :huh: Hur vet man om man bor i ett stjärnnät eller kaskadnät?

Hur går förresten snacket hos er på Comhem om mjukvarubuggarna. Ser man det här som ett allmänt problem, eller tror man fortfarande att det bara är vissa som har problemen?

Redigerat av MacGam, 28 mars 2008 - 12:09.

Postad 28 mars 2008 - 12:05

Matte_86
  • Matte_86
  • Wannabe

• 23 inlägg
  • 0

Tack för infon Matte. :huh: Hur vet man om man bor i ett stjärnnät eller kaskadnät?

Hur går förresten snacket hos er på Comhem om mjukvarubuggarna. Ser man det här som ett allmänt problem, eller tror man fortfarande att det bara är vissa som har problemen?

Just nu är det bara vissa som har problem för att den nya mjukvaran löste problemet för ca 80% av hd kunderna. Det är bara vi på kundtjänst som kan se om man bor i stjärn eller kaskad nät. Man kan se också ibland om det går kabel från uttaget uppåt eller neråt. I min lägenhet så går det både och för jag bor på mitten våningen. Kommer en lång kabel från lgh ovanför och en liten bit under uttaget till lgh under. Men ge mig ditt kund nr så kan jag kolla vad du har för något nät. om du är osäker

Postad 28 mars 2008 - 12:09

MacGam
  • MacGam
  • Användare

• 234 inlägg
  • 0
Matte,

Menar du att signalstyrkan påverkar bildkvalitén? Trodde att bilden var så bra det går att få så länge som signalkvaltén är 100% :huh:

Redigerat av MacGam, 28 mars 2008 - 12:11.

Postad 28 mars 2008 - 12:12

Matte_86
  • Matte_86
  • Wannabe

• 23 inlägg
  • 0

Matte,

Menar du att signalstyrkan påverkar bildkvalitén?

självklart gör den det. Har man ingen bra signal så försämras bilden. Du vet själv lyssnar du på radio i din bil och kommer in i en tunnel så kan det börja brusa. det är samma sak här

Postad 28 mars 2008 - 12:12

Janne.G
  • Janne.G
  • Forumräv

• 735 inlägg
  • 0

Just nu är det bara vissa som har problem för att den nya mjukvaran löste problemet för ca 80% av hd kunderna.

Nu blir jag väldigt nyfiken. Hur vet ni detta? Har ni gjort en kundundersökning? Jag har då inte blivit tillfrågad. Den enda från Com Hem som ringt mig var en säljare som ville sälja bredband och telefoni till mig men där fick han tji. Det blir inga fler tjänster från Com Hem för mig efter det här boxfiaskot, det är en sak som är säker.

Postad 28 mars 2008 - 12:13

MacGam
  • MacGam
  • Användare

• 234 inlägg
  • 0

Matte,

självklart gör den det. Har man ingen bra signal så försämras bilden. Du vet själv lyssnar du på radio i din bil och kommer in i en tunnel så kan det börja brusa. det är samma sak här

Trodde allt var frid och fröjd så länge signalkvalitén är 100%. Så är det alltså inte?

Redigerat av MacGam, 28 mars 2008 - 12:14.

Postad 28 mars 2008 - 12:16

Matte_86
  • Matte_86
  • Wannabe

• 23 inlägg
  • 0

Just nu är det bara vissa som har problem för att den nya mjukvaran löste problemet för ca 80% av hd kunderna.

Nu blir jag väldigt nyfiken. Hur vet ni detta? Har ni gjort en kundundersökning? Jag har då inte blivit tillfrågad. Den enda från Com Hem som ringt mig var en säljare som ville sälja bredband och telefoni till mig men där fick han tji. Det blir inga fler tjänster från Com Hem för mig efter det här boxfiaskot, det är en sak som är säker.

De kunder som har ringt in för att få kompensation för problemet säger att problemet är löst. Det är dom vi går på. Och det är tillstörre delen som har ringt in för att få komp.

Matte,

Trodde allt var frid och fröjd så länge signalkvalitén är 100%. Så är det alltså inte?

Så länge signalkvaliten är på 100% så är det bra men det måste vara med signalstyrkan också. Kvalliten räknas på antennkabeln och är oftast 100% men signalstyrkan på verkar mer bild styrkan.

Postad 28 mars 2008 - 12:24

MacGam
  • MacGam
  • Användare

• 234 inlägg
  • 0
Matte. Ursäkta min iver med en massa frågor. Det finns ett uppdämt info behov här sen en tid tillbaka :huh:

Har du med egna ögon sett någon Humax HD box som inte haft några problem? Är det någon som har tittat på vad det är som gör att 80% plötsligt blivit av med alla problem?

Redigerat av MacGam, 28 mars 2008 - 12:26.

Postad 28 mars 2008 - 12:26

Matte_86
  • Matte_86
  • Wannabe

• 23 inlägg
  • 0

Matte. har du med egna ögon sett någon box som inte haft några problem? Är det någon som har tittat på vad det är som gör att 80% plötsligt blivit av med alla problem?

Som sagt tidigare min pappa har hdbox och har inga problem. så svar ja.

Postad 28 mars 2008 - 12:27

Janne.G
  • Janne.G
  • Forumräv

• 735 inlägg
  • 0
Matte! Äntligen någon från Com Hem som svarar på frågor. Jag vet att detta är helt ot för tråden men du kan inte tänka dig att hälsa på i Humaxtråden och svara på lite frågor?

Postad 28 mars 2008 - 12:28

MacGam
  • MacGam
  • Användare

• 234 inlägg
  • 0

Matte. har du med egna ögon sett någon box som inte haft några problem? Är det någon som har tittat på vad det är som gör att 80% plötsligt blivit av med alla problem?

Vad tror då du att det beror på att din pappa har bra bild med boxen och inte du?

Postad 28 mars 2008 - 12:30

Matte_86
  • Matte_86
  • Wannabe

• 23 inlägg
  • 0

Matte! Äntligen någon från Com Hem som svarar på frågor. Jag vet att detta är helt ot för tråden men du kan inte tänka dig att hälsa på i Humaxtråden och svara på lite frågor?

Jag har tyvärr inte så mkt info om humax boxen. Det enda jag vet att de inte levererar en fullt fungerade box som vi på comhem gör allt för att få rätt på

Vad tror då du att det beror på att din pappa har bra bild med boxen och inte du?

Jag bor i ett kaskad nät och min pappa bor i ett stjärnnät sen har jag bara en HD ready tv medans han har en Full HD. det är vad jag kan tänka mig. Sen har det stor betydelse vad man har för tv. Jag har LCD pappa har PLASMA. eftersom LCD har fasta punkter så ser man ofta pixlar och störningar mer än vad man gör på en PLASMA

1 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Nya Hifi-bänken
    joga
    2025-05-02 18:25:13
  • JBL M2 igen…..
    Anton
    2025-05-01 16:07:43
  • JBL M2!!!!!!!
    Anton
    2025-04-30 16:22:03
  • Front Atmos
    Globe
    2025-04-28 19:35:47
  • The12 Passive
    Globe
    2025-04-28 19:33:57
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2025 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.