Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Panasonic PT-AE4000 import/gruppköp

708 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

#51

Postad 17 oktober 2009 - 15:30

sportbilsentusiasten
  • sportbilsentusiasten
  • Lärjunge

  • 459 inlägg
  • 0

Har en Sony VPL-HW10 idag, men linsshiften är urusel på dessa!

usel = flyttar bilden för lite?
eller
usel = dålig kvalitet/bild?

#52

Postad 17 oktober 2009 - 18:07

Lomen
  • Lomen
  • Användare

  • 143 inlägg
  • 0
Tja, jag är lätt med på ett gruppköp. Är det någon som har något på g. så skicka ett pm.

#53

Postad 17 oktober 2009 - 18:19

Kemis
  • Kemis
  • Wannabe

  • 10 inlägg
  • 0
Är helnöjd med denna Sonyprojektor. Bilden är det inget fel på den är enormt bra!
Den har även bra svärta och är mycket tyst. Irisen hörs inte ens!

Det som är problemet är frugan!
Sitter en taklampa ivägen som inte får flyttas!!! ":-("

Måste därför ha en projektor som har bättre linsshift horisontellt och det har Panasonic och Epson och i detta fall verkar Panasonicen vara helt i en klass för sig när det gäller pris/prestanda.


/Kemis



usel = flyttar bilden för lite?
eller
usel = dålig kvalitet/bild?



#54

Postad 18 oktober 2009 - 17:59

snuffe82
  • snuffe82
  • Forumräv

  • 622 inlägg
  • 0
Yo! 'är det någon som vet ifall projectorsuperstore.com skickar till Sverige?

http://www.projector...?ProductID=5136

#55

Postad 18 oktober 2009 - 21:23

Unregistered6831785b
  • Unregistered6831785b
  • Användare

  • 149 inlägg
  • 0
Jag har mailat och frågat.. frågade även pris på frakt till Sverige.

Redigerat av Unregistered6831785b, 27 oktober 2009 - 18:07.


#56

Postad 19 oktober 2009 - 07:52

ingvar
  • ingvar
  • Lärjunge

  • 438 inlägg
  • 0

W6000 skall ligga på 2800$ i USA i Sverige ligger den på 24999. Då borde ae4000 landa på 20000-22000:-


Om prislappen för AE4000 är $2000, priset för W6000 är $2800 i USA och 25000 i Sverige samt förhållandet mellan
dem är lika så blir det så här: (2000 / 2800) * 25000 = 17860

Med andra ord så borde AE4000 kosta ca 18000:-

Mvh,
Ingvar

Redigerat av ingvar, 19 oktober 2009 - 07:59.


#57

Postad 19 oktober 2009 - 09:21

Unregistered93acb259
  • Unregistered93acb259
  • Användare

  • 134 inlägg
  • 0

Om prislappen för AE4000 är $2000, priset för W6000 är $2800 i USA och 25000 i Sverige samt förhållandet mellan
dem är lika så blir det så här: (2000 / 2800) * 25000 = 17860

Med andra ord så borde AE4000 kosta ca 18000:-

Mvh,
Ingvar

Inte mig emot :lol: Men jag räknar nog detta som absolut bästa möjliga scenario. Importören av W6000 i Sverige kanske har lågt pris på just den projektorn för att han råkat ta in för många eller så är det subventionerat någon annanstans ifrån.

De priser som finns i svenska butiker är framtagna efter vad grossisten vill ha betalt för just en specifik projektor. Sen kan man bara hoppas att de sänker sina marginaler för att undvika en massiv grå-import, men jag tror att de svenska priserna inte kommer att ändra sig märkbart i närzonen. Det är väldigt få inblandade som försörjer butikerna med prylar och där är normalt ingen förhandling om priser.

Nu, åter till import-diskussionen :blush:

#58

Postad 19 oktober 2009 - 20:39

Unregistered6831785b
  • Unregistered6831785b
  • Användare

  • 149 inlägg
  • 0

Om prislappen för AE4000 är $2000, priset för W6000 är $2800 i USA och 25000 i Sverige samt förhållandet mellan
dem är lika så blir det så här: (2000 / 2800) * 25000 = 17860

Med andra ord så borde AE4000 kosta ca 18000:-

Mvh,
Ingvar


De kan vi nog glömma B) Jag tror knappast den blir billigare än 25, och 25 räknar jag som bästa scenario..

Vi borde väl få ett slutgiltigt pris snart tycker jag.. någon som vet?

#59

Postad 20 oktober 2009 - 06:52

Unregistered39a85909
  • Unregistered39a85909
  • Amatör

  • 75 inlägg
  • 0

Håller själv på med samma sak och ska ta in ett antal Panasonic AE4000 från USA.
Priset inkl. frakt i Sverie för en 4000 är prel. 21.000:-
Är inte bara projektorn som ska räknas med utan som sagt även olika frakter, intullning, moms och frakt ut till varje som ska ha den. Priset hänger lite på antal, dollarkurs osv.

Är någon mer intresserad av samköp, så skicka mig ett meddelande.

/Kemis


Hej Kemis,
Hur skulle ett sånt här gruppköp fungera,
betalar jag isåfall när projjen anländer eller hur är detta gruppköp uppbyggt?

Vänliga hälsningar,

/Silverbullit

#60

Postad 20 oktober 2009 - 11:41

snuffe82
  • snuffe82
  • Forumräv

  • 622 inlägg
  • 0

Hej Kemis,
Hur skulle ett sånt här gruppköp fungera,
betalar jag isåfall när projjen anländer eller hur är detta gruppköp uppbyggt?

Vänliga hälsningar,

/Silverbullit


Jag undrar samma sak!

#61

Postad 20 oktober 2009 - 12:18

Unregistered6831785b
  • Unregistered6831785b
  • Användare

  • 149 inlägg
  • 0

Jag undrar samma sak!


Jag med B)
Men tjänar vi så mkt på ett gruppköp? moms o tull åker vi ju på ändå (vilket är den största kostnaden efter produkten i sig).. Blir ju inte många kronor billigare om vi bara ska dela på frakten.

#62

Postad 20 oktober 2009 - 13:16

Unregistered39a85909
  • Unregistered39a85909
  • Amatör

  • 75 inlägg
  • 0

Ja ######r ja.. trodde projektor gick under vanlig elektronik som brukar vara 2% de gånger jag beställt.
Man får nästan räkna på 14% tull för att inte bli besviken.
de skulle betyda ett pris på strax under 21.000kr då. Börjar närma oss svenska priser nu B)
Borde inte svenska affärerna uppdatera med ett slutgiltigt pris snart?


Ja grabbar,

Jag tog helt sonika och ringde upp Panasonic och frågade vad priset blir på PT-AE4000 i Sverige.

Svar: 29.000:-, ett enhetligt europeiskt pris. (Det lät mellan raderna som en 2:a med nior bakom sig, dvs 29.999)

Ja man kan ju fråga sig i sitt stilla sinne varför det skiljer från 13.000 för en amerikan till 30.000 för oss att köpa samma projektor.
Så jag frågade detta också.

Svar: Ja det är ju Eisa märkningen som är svindyr. Och Amerikanarna har ju ingen moms. Sen är det ju frakten. Så det blir ju ingen större prisskillnad att köpa den här eller ta hem den från USA. Sen är ju bonusen med garantin som inte gäller om man inte köper den svensksåld.

Jo det blir det ju faktiskt, så jag påpekade faktiskt den här tråden. Import-tråden och priserna som angetts här. Frågade hur mycket Eisa märkningen kostade egentligen och påpekade att det ju faktiskt är billigare frakt från Japan till oss än från Japan till USA.

Svar: Jo marknaden är ju så mycket mindre i Europa än i USA.

Summa sumarum tänkte jag att priset kunde vara intressant för er forumkompisar, försökte summera diskussionen så ärligt som möjligt.
Jag förstår ju att det inte var killen som sitter i sverige som sätter de europeiska priserna och jag lurade faktiskt honom till ett skratt eller två, han verkade iaf avslappnad och trevlig och jag läste in mellan raderna att det inte skulle bli så roligt att diskutera detta med en hord kommande potentiella panasonic-köpare.

Men jag kan ändå inte låta bli att fundera på importen med er grabbar istället eftersom prisskillnaden känns lite väl knasig...
Och klargörandet över vad det svenska priset blir kanske hjälper er andra forumvänner att ta era personliga beslut.

/Silverbullit

#63

Postad 20 oktober 2009 - 13:44

Lomen
  • Lomen
  • Användare

  • 143 inlägg
  • 0
Ja, vad säger man. Jag vet iallafall vart jag står. SJÄLVKLART så blir det till att beställa ifrån usa. Och vad garantin beträffar så kan jag skicka projjen många gånger mellan sverige och usa innan jag kommer upp i svenska priser, om man nu mot förmodan skulle få ett måndags ex. :)

#64

Postad 20 oktober 2009 - 15:26

snuffe82
  • snuffe82
  • Forumräv

  • 622 inlägg
  • 0
Men gäller det bara Panasonic? Om man tar tex W6000 så har ju den samma pris i USA som i EU + moms

#65

Postad 20 oktober 2009 - 15:35

Unregistered6831785b
  • Unregistered6831785b
  • Användare

  • 149 inlägg
  • 0

Ja grabbar,

Jag tog helt sonika och ringde upp Panasonic och frågade vad priset blir på PT-AE4000 i Sverige.

Svar: 29.000:-, ett enhetligt europeiskt pris. (Det lät mellan raderna som en 2:a med nior bakom sig, dvs 29.999)

Ja man kan ju fråga sig i sitt stilla sinne varför det skiljer från 13.000 för en amerikan till 30.000 för oss att köpa samma projektor.
Så jag frågade detta också.

Svar: Ja det är ju Eisa märkningen som är svindyr. Och Amerikanarna har ju ingen moms. Sen är det ju frakten. Så det blir ju ingen större prisskillnad att köpa den här eller ta hem den från USA. Sen är ju bonusen med garantin som inte gäller om man inte köper den svensksåld.

Jo det blir det ju faktiskt, så jag påpekade faktiskt den här tråden. Import-tråden och priserna som angetts här. Frågade hur mycket Eisa märkningen kostade egentligen och påpekade att det ju faktiskt är billigare frakt från Japan till oss än från Japan till USA.

Svar: Jo marknaden är ju så mycket mindre i Europa än i USA.

Summa sumarum tänkte jag att priset kunde vara intressant för er forumkompisar, försökte summera diskussionen så ärligt som möjligt.
Jag förstår ju att det inte var killen som sitter i sverige som sätter de europeiska priserna och jag lurade faktiskt honom till ett skratt eller två, han verkade iaf avslappnad och trevlig och jag läste in mellan raderna att det inte skulle bli så roligt att diskutera detta med en hord kommande potentiella panasonic-köpare.

Men jag kan ändå inte låta bli att fundera på importen med er grabbar istället eftersom prisskillnaden känns lite väl knasig...
Och klargörandet över vad det svenska priset blir kanske hjälper er andra forumvänner att ta era personliga beslut.

/Silverbullit


Grymt jobbat!! De va inte helt oväntat att vi skulle få betala närmare lök så de känns som en USA-beställning är de enda alternativet.. sjukt att vi ska betala så mkt extra. Ingen som har folk som importerar bilar som kan lasta in lite projektorer? :)

#66

Postad 20 oktober 2009 - 16:10

snuffe82
  • snuffe82
  • Forumräv

  • 622 inlägg
  • 0
En fundering:
Om det skulle bli fel på proj och man är tvungen att skicka den till USA igen (för att utnyttja garantin), när den skickas till baka till Sverige igen blir man tvungen att betala moms igen då? Om man inte behöver det så borde man kunna med andra ord att be den butik som skickar varan att märka paketet på det sättet när man köper den? Eller är jag helt ute och cyklar?

#67

Postad 20 oktober 2009 - 16:54

Unregistered6831785b
  • Unregistered6831785b
  • Användare

  • 149 inlägg
  • 0

En fundering:
Om det skulle bli fel på proj och man är tvungen att skicka den till USA igen (för att utnyttja garantin), när den skickas till baka till Sverige igen blir man tvungen att betala moms igen då? Om man inte behöver det så borde man kunna med andra ord att be den butik som skickar varan att märka paketet på det sättet när man köper den? Eller är jag helt ute och cyklar?


Går säkert att sänka värdet men då gäller inte försäkringen för mer än beloppet man skrivit ner paketet till.
Jag funderar seriöst på att åka dit o hämta hem en.. en flygbiljett kan man säkert få för runt 4000.. sen köper man projektorn där för 14.. så totalt 18.000 och då har man fått en upplevelse oxå!

Man kan ju slänga org. kartongen där och skicka hem manual osv till sverige.. då kan dom inte bevisa att man köpt den där :) Bara säga att man hade med sig den i tullen om man skulle åka dit.

#68

Postad 20 oktober 2009 - 17:16

Unregistered68eeb4be
  • Unregistered68eeb4be
  • Forumräv

  • 518 inlägg
  • 0
Ärligt talat...ska den ligga på 29-30k här och runt 14k i staterna, varför??? kunde dom inte haft den för ~ 22 överallt istället åtminstonde.........vågar nog inte beställa från usa pga alla problem som kan uppstå(RMA bl.a)

#69

Postad 20 oktober 2009 - 18:50

Lomen
  • Lomen
  • Användare

  • 143 inlägg
  • 0
Det bör inte vara något problem med att få butiken att skriva ner värdet. Risken att den ska försvinna på vägen (med DHL, UPC) är ju minimal.

Ärligt talat...ska den ligga på 29-30k här och runt 14k i staterna, varför??? kunde dom inte haft den för ~ 22 överallt istället åtminstonde.........vågar nog inte beställa från usa pga alla problem som kan uppstå(RMA bl.a)


Kanske jag som är dum, men vad är RMA?

#70

Postad 20 oktober 2009 - 19:31

ztig
  • ztig
  • Rookie

  • 2 inlägg
  • 0
Jag är på...gruppköp i USA, men hur löser man det rent praktiskt?

#71

Postad 21 oktober 2009 - 00:54

Damocles
  • Damocles
  • Beroende

  • 1 200 inlägg
  • 0

Går säkert att sänka värdet men då gäller inte försäkringen för mer än beloppet man skrivit ner paketet till.
Jag funderar seriöst på att åka dit o hämta hem en.. en flygbiljett kan man säkert få för runt 4000.. sen köper man projektorn där för 14.. så totalt 18.000 och då har man fått en upplevelse oxå!

Man kan ju slänga org. kartongen där och skicka hem manual osv till sverige.. då kan dom inte bevisa att man köpt den där :angry: Bara säga att man hade med sig den i tullen om man skulle åka dit.

Det fungerar inte riktigt så. Du får föra in varor för 4300, över det ska det skattas och tullas. Och om du säger att du hade med dig varan på utresan ligger bevisbördan på dig. Du ska kunna styrka att du har haft med dig varan ut. Beroende på syfte görs det i regel med ifyllnad av blanketter för passiv förädling(reparation, etc) eller temporär export(vara för utställning, etc). Annars är det moms och ev tull beroende på vara. Och skulle de misstänka något och du inte har tullat så är det straffavgifter, osv.

Jag vet flera som fått tulla på varor två gånger. En gång vid import, en gång vid reparation, detta trots att det stod warranty repair på paketet.. Iofs går det ju att överklaga i efterhand, men det är ett jäkla meck i vilket fall.

#72

Postad 21 oktober 2009 - 01:47

peterwesterstrom
  • peterwesterstrom
  • Wannabe

  • 30 inlägg
  • 0
Har försökt rota på tullverket.se efter vad tullsatsen är. Har kommit fram till att den eventuellt kan vara 0%.

Så här:

På denna sida har jag kommit fram till att varukoden borde vara 8528 69 10 (det är olika kod beroende på massa saker):
https://tid.tullverk...aknkap84_85.htm

Sedan slår man in den koden här:
http://taric.tullver...
Ursprungsland USA? 0% !
Eller är ursprungsland där den tillverkades?

Jag har ingen kunskap om detta så det kan vara helt fel..

#73

Postad 21 oktober 2009 - 02:07

peterwesterstrom
  • peterwesterstrom
  • Wannabe

  • 30 inlägg
  • 0
Använde sökfunktionen här nu :angry:
Här är iaf en annan som påstår att den är 0%:
https://www.minhembi...s...t&p=2520291

Men lättast är väl att ringa tullverket.

#74

Postad 21 oktober 2009 - 13:21

Unregistered6831785b
  • Unregistered6831785b
  • Användare

  • 149 inlägg
  • 0

Använde sökfunktionen här nu :angry:
Här är iaf en annan som påstår att den är 0%:
https://www.minhembi...s...t&p=2520291

Men lättast är väl att ringa tullverket.


Jag ringde tullverket och dom visste inte ens vad en projektor vad för något.. jag fick försöka förklara men hon fattade ingenting..

Någon annan får gärna försöka

Någon måste väl ha importerat en projektor o kan bekräfta tullsatsen?

Redigerat av Unregistered6831785b, 21 oktober 2009 - 13:24.


#75

Postad 21 oktober 2009 - 21:21

Unregistereddddb078d
  • Unregistereddddb078d
  • Rookie

  • 5 inlägg
  • 0
FÖRLÅT, MISSADE ATT DETTA REDAN VAR UNDERSÖKT:: HUR TAR MAN BORT DETTA INLÄGG?

Pratade med www.projectorpeople.com och det var inga problem att skicka till Sverige. Han hade redan beställningar som var lagda. Jag återkommer efter att ha pratat med tullverket i morgon... :rolleyes:

30´000.- kan jag inte gå med på... 5000:- extra kan jag betala men över 10´000:- käns bara jävligt löjligt.

Daniel, the cost for shipping is $350 each. Cost for the projector is $1999 each.

Let me know if you would like to proceed. I will send you wire transfer info and then we can get you on the waiting list.

Todd Reed

800-639-3010 x2277
Fax 813-261-1512
www.projectorpeople.com

Redigerat av Unregistereddddb078d, 21 oktober 2009 - 21:31.


#76

Postad 21 oktober 2009 - 22:01

Nahaz
  • Nahaz
  • Beroende

  • 1 349 inlägg
  • 0
Ni som funderar på att importera, jag förstår definitivt att man vill spara 8-9000:- jämfört med inhemska priser men tänk på skräckscenariot att ni får problem med projektorn.

Lär vara jobbigt att lösa garanti ärenden med en USA såöd projektor.

#77

Postad 22 oktober 2009 - 00:24

Damocles
  • Damocles
  • Beroende

  • 1 200 inlägg
  • 0

Ni som funderar på att importera, jag förstår definitivt att man vill spara 8-9000:- jämfört med inhemska priser men tänk på skräckscenariot att ni får problem med projektorn.

Lär vara jobbigt att lösa garanti ärenden med en USA såöd projektor.

Det kan man ju fråga innan hur de applicerar garantin. På iaf kamerautrustning är det ju jobbigt med kontinentgaranti, så en produkt köpt i USA har endast garanti i USA och tvärtom, det är ett problem med gråimport bland annat. Vissa märken kör världsgaranti och du kan lämna den var som helst. Ibland viss det ju vissa företag som säljer motsvarande världsgaranti på försäkring, typ "Mack" och då lämnar du på av dem angivet närmaste serviceställe.

#78

Postad 22 oktober 2009 - 01:41

Unregistered39a85909
  • Unregistered39a85909
  • Amatör

  • 75 inlägg
  • 0

Ni som funderar på att importera, jag förstår definitivt att man vill spara 8-9000:- jämfört med inhemska priser men tänk på skräckscenariot att ni får problem med projektorn.

Lär vara jobbigt att lösa garanti ärenden med en USA såöd projektor.


Den svenska garantin på några timmar påslagen alt 3 mån oanvänd är mer eller mindre över så fort du packat upp kartongen, då är ju faktiskt den amerikanska garantin bättre, hur nu det kan komma sig. (Kanske eftersom den kostar en tredjedel anser man det rimligare att kunderna får 2 års mail-in garanti i USA?!?)

Den svenska garantin är verkligen skit samma,
om det hade varit tex epson (1700 timmar el tid angett i år) så hade det varit en annan femma,
men nu är det knappast värt att reflektera över en garanti som bara är ett skämt till att börja med...

Bör tillägga att jag haft en ny projje som pajjade när jag i stort sett packat upp den. Panasonics bemötande av mig beskrev jag i ett inlägg tidigare, tycker du ska söka upp och läsa hur svenska panasonic ärar sina garantilöften och behandlar oss, deras kunder.
Det var helt sinnessjukt...

/Silverbullit

Redigerat av Unregistered39a85909, 22 oktober 2009 - 01:42.


#79

Postad 22 oktober 2009 - 09:27

Tommy123
  • Tommy123
  • Wannabe

  • 38 inlägg
  • 0
Hej!

Hur ser priserna ut på den europeiska marknaden? Man slipper en del avgifter samt lättare att returnera vid evetuellt fel på produkten.
Tyskland samt England lär ju ha bättre priser.

Mvh Tommy

#80

Postad 22 oktober 2009 - 11:03

B8
  • B8
  • Guru

  • 4 536 inlägg
  • 0

Den svenska garantin på några timmar påslagen alt 3 mån oanvänd är mer eller mindre över så fort du packat upp kartongen,
Den svenska garantin är verkligen skit samma,
om det hade varit tex epson (1700 timmar el tid angett i år) så hade det varit en annan femma,
men nu är det knappast värt att reflektera över en garanti som bara är ett skämt till att börja med...

/Silverbullit


Fast nu pratar du ju om enbart lampgarantin. Man bör ju definitivt ta hänsyn till garantin för själva projektorn också. En viktig faktor i ekvationen tycker jag. Inte jättekul att skeppa saker fram och tillbaka över atlanten ett gäng gånger (om oturen är framme).

Men ja, bemötandet av ditt ärende var under all kritik. :/

#81

Postad 22 oktober 2009 - 12:22

Folkskygg
  • Folkskygg
  • Rookie

  • 7 inlägg
  • 0
Någon som kan uttrycka sig väl i text borde skriva insändare till alla större dagstidningar och branchtidningar om miljöaspekten av dessa ockerpriser som satts i Sverige. Importera är det ända valet när priserna är så här snedvridna.

10-12.000kr sparar man på importen inkl. alla avgifter. Och lägger man sen till 5% för att kompensera miljöutsläppen så är det lik förbannat (minst) 9.000kr billigare. Hur kan Panasonic försvara denna hutlösa skillnad? Eisa märkningen? Bullshit panasonic! Omöjligt att den kostar 45% av värdet produkten.

Fattar inte hur priset i Sverige kan ligga på 29.990. Helt ofattbart.

Känner jag hettar så in i... Måste lungna ner mig..

#82

Postad 22 oktober 2009 - 13:08

Unregistered93acb259
  • Unregistered93acb259
  • Användare

  • 134 inlägg
  • 0

Någon som kan uttrycka sig väl i text borde skriva insändare till alla större dagstidningar och branchtidningar om miljöaspekten av dessa ockerpriser som satts i Sverige. Importera är det ända valet när priserna är så här snedvridna.

10-12.000kr sparar man på importen inkl. alla avgifter. Och lägger man sen till 5% för att kompensera miljöutsläppen så är det lik förbannat (minst) 9.000kr billigare. Hur kan Panasonic försvara denna hutlösa skillnad? Eisa märkningen? Bullshit panasonic! Omöjligt att den kostar 45% av värdet produkten.

Fattar inte hur priset i Sverige kan ligga på 29.990. Helt ofattbart.

Känner jag hettar så in i... Måste lungna ner mig..

Och samtidigt tyckte vi nog alla att PT-AE3000 var riktigt het när den kostade 30.000 - visst är det märkligt hur snabbt man byter referenspunkt! Det är trots allt en hel del bättre projje till samma pris som föregångaren. Det märkliga är bara hur otroligt billigt jänkarna får köpa den.

Därmed inte sagt att jag inte har kollat på flygbiljetter till USA... :)

Håller på och säljer lägenheten nu. Om det blir bra betalt blir det nog svenskköpt, medel-betalt import och dåligt betalt ingen projje alls.

#83

Postad 22 oktober 2009 - 13:23

Unregistered08511788
  • Unregistered08511788
  • Användare

  • 233 inlägg
  • 0
Frågan bara om man åker över och tar med sig den hem är hur man packar den. Handbagaet kommer bli no no och incheckning vet inte jag om jag skulle våga då jag vet hur väskor behandlas.
Skulle jag köpa så skulle det vara genom en fimra som skickar genom DHL,TNT eller liknande och då skulle jag lägga på max tull % sats för att inte bli besviken och för att få en rättvis jämförelse.
Allting handlar om risk vill man ta risk eller inte, personligen vet jag vad jag står.

Redigerat av Unregistered08511788, 22 oktober 2009 - 13:24.


#84

Postad 22 oktober 2009 - 13:34

Unregistered47481920
  • Unregistered47481920
  • Användare

  • 139 inlägg
  • 0
Kilde norske AVForum
Link her:
http://avforum.no/fo...tml#post1311248

Her er kost for en PT-AE3000 akkurat importert til Norge.

Projektor (USD 1700) 9520,-
Moms 2380,-
JetCarrier 1095,-
Forsikring 143,-
SUM 13.138,- NOK

#85

Postad 23 oktober 2009 - 11:56

Lomen
  • Lomen
  • Användare

  • 143 inlägg
  • 0
Någon som har lagt en beställning ifrån USA ännu? Isåfall när trode dom att den kunde levereras?

#86

Postad 23 oktober 2009 - 14:00

ryst
  • ryst
  • Forumräv

  • 908 inlägg
  • 0

Och samtidigt tyckte vi nog alla att PT-AE3000 var riktigt het när den kostade 30.000 - visst är det märkligt hur


Visserligen men då låg riktpriset på $3000, så då var det lättare att köpa priset i Sverige

#87

Postad 23 oktober 2009 - 21:39

Unregistereddddb078d
  • Unregistereddddb078d
  • Rookie

  • 5 inlägg
  • 0
Nu har jag beställt en Pana 4000 från Projectorpeople som ska skickas med Jetcarrier. Det är fri frakt i USA till jetcarrier och priset är med USA moms och skatter. Leveranstid ca 1 vecka men i värsta fall upp till 3. De hade fått in 240 förbokningar (jag på 239) men deras första leverans ligger på 300st. Ganska imponerande..

Beräknas kosta:
Proj 1999USD x7= 14000:-
Frakt 1198:- (max 112dm2 eller 25kg) inklusive försäkring
Hembioprojekorer har TARIC 8528610090 och är skattebefriade i Sverige. Har varit på tullverket.
Moms 25%

Totalt: 19000:- alltså en besparing på ca 11´000:- Känns som att jag kan spendera dessa pengar på något annat än att skänka dem till Panasonic Europa.. Ville först skita i hela affären och köpa en Benq w6000 men fick sedan höra att Panasonic USA var mer eller mindre konkurenter till Pana i Europa så då kännder det ok igen. :D Tycker bara att det är riktigt tråkigt för butikerna i sverige och jag föredrar att köpa här men mer är 5000:- i skillnad så blir det tyvärr att importera.

Redigerat av Unregistereddddb078d, 26 oktober 2009 - 09:09.


#88

Postad 24 oktober 2009 - 10:56

Lomen
  • Lomen
  • Användare

  • 143 inlägg
  • 0

Nu har jag beställt en Pana 4000 från Projectorpeople som ska skickas med Jetcarrier. Det är fri frakt i USA till jetcarrier och priset är med USA moms och skatter. Leveranstid ca 1 vecka men i värsta fall upp till 3. De hade fått in 240 förbokningar (jag på 239) men deras första leverans ligger på 300st. Ganska imponerande..

Beräknas kosta:
Proj 1999USD x7= 14000:-
Frakt 980:-
Tullavgift 250:- (trodde de att jag skulle få betala eller så ingen alls)
Tullskatt 3-14% enligt tullen som inte verkar ha någon jäv.. koll
Moms 25%

Totalt: 19600-21700:- alltså en besparing på ca 8-10´000:- Känns som att jag kan spendera dessa pengar på något annat än att skänka dem till Panasonic Europa.. Ville först skita i hela affären och köpa en Benq w6000 men fick sedan höra att Panasonic USA var mer eller mindre konkurenter till Pana i Europa så då kännder det ok igen. :) Tycker bara att det är riktigt tråkigt för butikerna i sverige och jag föredrar att köpa här men mer är 5000:- i skillnad så blir det tyvärr att importera.


Vad kul, ska bli spännande att höra hur det går och vad det landar på i slutändan :D

#89

Postad 24 oktober 2009 - 12:53

Unregistered6831785b
  • Unregistered6831785b
  • Användare

  • 149 inlägg
  • 0

Nu har jag beställt en Pana 4000 från Projectorpeople som ska skickas med Jetcarrier. Det är fri frakt i USA till jetcarrier och priset är med USA moms och skatter. Leveranstid ca 1 vecka men i värsta fall upp till 3. De hade fått in 240 förbokningar (jag på 239) men deras första leverans ligger på 300st. Ganska imponerande..

Beräknas kosta:
Proj 1999USD x7= 14000:-
Frakt 980:-
Tullavgift 250:- (trodde de att jag skulle få betala eller så ingen alls)
Tullskatt 3-14% enligt tullen som inte verkar ha någon jäv.. koll
Moms 25%

Totalt: 19600-21700:- alltså en besparing på ca 8-10´000:- Känns som att jag kan spendera dessa pengar på något annat än att skänka dem till Panasonic Europa.. Ville först skita i hela affären och köpa en Benq w6000 men fick sedan höra att Panasonic USA var mer eller mindre konkurenter till Pana i Europa så då kännder det ok igen. :) Tycker bara att det är riktigt tråkigt för butikerna i sverige och jag föredrar att köpa här men mer är 5000:- i skillnad så blir det tyvärr att importera.


Gött :D Ja nu när 30k i sverige är mer eller mindre spikat så blir de en beställning för mig oxå. Blir nog under veckan beroende på om jag får min projektor såld. Fick du ett leveransdatum?

#90

Postad 24 oktober 2009 - 17:58

Sync
  • Sync
  • Lärjunge

  • 369 inlägg
  • 0

Totalt: 19600-21700:- alltså en besparing på ca 8-10´000:- Känns som att jag kan spendera dessa pengar på något annat än att skänka dem till Panasonic Europa.. Ville först skita i hela affären och köpa en Benq w6000 men fick sedan höra att Panasonic USA var mer eller mindre konkurenter till Pana i Europa så då kännder det ok igen. :) Tycker bara att det är riktigt tråkigt för butikerna i sverige och jag föredrar att köpa här men mer är 5000:- i skillnad så blir det tyvärr att importera.


Bra jobbat!

Håll oss uppdaterade med leveransen. =)

Går detta fint för dig kommer jag köra på samma beslut. :D

#91

Postad 26 oktober 2009 - 13:34

Unregistered6831785b
  • Unregistered6831785b
  • Användare

  • 149 inlägg
  • 0

Nu har jag beställt en Pana 4000 från Projectorpeople som ska skickas med Jetcarrier. Det är fri frakt i USA till jetcarrier och priset är med USA moms och skatter. Leveranstid ca 1 vecka men i värsta fall upp till 3. De hade fått in 240 förbokningar (jag på 239) men deras första leverans ligger på 300st. Ganska imponerande..

Beräknas kosta:
Proj 1999USD x7= 14000:-
Frakt 1198:- (max 112dm2 eller 25kg) inklusive försäkring
Hembioprojekorer har TARIC 8528610090 och är skattebefriade i Sverige. Har varit på tullverket.
Moms 25%

Totalt: 19000:- alltså en besparing på ca 11´000:- Känns som att jag kan spendera dessa pengar på något annat än att skänka dem till Panasonic Europa.. Ville först skita i hela affären och köpa en Benq w6000 men fick sedan höra att Panasonic USA var mer eller mindre konkurenter till Pana i Europa så då kännder det ok igen. :) Tycker bara att det är riktigt tråkigt för butikerna i sverige och jag föredrar att köpa här men mer är 5000:- i skillnad så blir det tyvärr att importera.

De va riktigt goda nyheter att dom är skattebefriade från tullen!
Blir en beställning imorgon.

Anders

#92

Postad 26 oktober 2009 - 14:56

hassesolo
  • hassesolo
  • Über-Guru

  • 10 389 inlägg
  • 0
Mycket intressant det här. Tur att någon vågar vara först!
Postad bild

#93

Postad 26 oktober 2009 - 16:07

Unregistered6831785b
  • Unregistered6831785b
  • Användare

  • 149 inlägg
  • 0
Nu är allt ifyllt.. väntar bara på ett mailsvar från projectorpeople sen ramlar min beställning in hos dom :)

Blir med JetCarrier som fraktbolag.


Verkar dock inte som dom drar pengar förrän dom skickar? lite synd faktiskt.. för dollarn ligger bara i 6,76 nu vilket skulle innebära 500kr billigare mot 7.00


Anders

#94

Postad 26 oktober 2009 - 16:29

Unregistered6831785b
  • Unregistered6831785b
  • Användare

  • 149 inlägg
  • 0
asså nu blir jag riktigt ###### förbannad!!!!

Se själva här:

I just got bad new Anders. Our manager just came out and said that as of right now, Panasonic is not allowing us to ship this product internationally. If we know it’s going to be used outside the US, we cannot ship it. This just came through two minutes ago from Panasonic. I’ll see if I can get any clarification, but please do not send any funds as of this moment.


Thank you,
Kirk Ritari
www.projectorpeople.com
800.639.3010 ext 2002 I 813.261.1512 fax
[email protected]


sure will. It kind of took us by surprise, but Panasonic is apparently concerned about the number of units shipping outside the US.


Thank you,
Kirk Ritari
www.projectorpeople.com
800.639.3010 ext 2002 I 813.261.1512 fax
[email protected]



From: Anders Helin [mailto:[email protected]]
Sent: Monday, October 26, 2009 11:28 AM
To: Kirk Ritari - PP
Subject: Re: Shipping outside US

My godness. Will you get back to me when you know more?

/Anders
26 okt 2009 kl. 16.26 skrev Kirk Ritari - PP:


Redigerat av Unregistered6831785b, 26 oktober 2009 - 16:50.


#95

Postad 26 oktober 2009 - 16:31

Benkke
  • Benkke
  • Mega-Guru

  • 7 289 inlägg
  • 0
Sedär Panasonic Europa läser tråden :)

#96

Postad 26 oktober 2009 - 16:32

Unregistered08511788
  • Unregistered08511788
  • Användare

  • 233 inlägg
  • 0
Å vad bad will för Panasonic börjar helt kalart ångra att jag köpte en projektor och blue ray spelare.

#97

Postad 26 oktober 2009 - 16:34

Bjorn_E
  • Bjorn_E
  • Rookie

  • 4 inlägg
  • 0
Har ni kollat pricejapan.com? Jag har positiva erfarenheter av att köpa via dom. Eftersom Panasonic är japanskt så kanske projjen är billigare där. Den finns inte med på deras sajt, men skicka ett mejl så kollar han upp.

#98

Postad 26 oktober 2009 - 17:17

Unregistered6831785b
  • Unregistered6831785b
  • Användare

  • 149 inlägg
  • 0
Jaha.. Någon som vet en annan projektor med lensmemory så man kan använda både 2.35:1 duk o 16:9 på ett enkelt sätt? eller någon annan tillverkare som har liknande på G?

#99

Postad 26 oktober 2009 - 17:17

skaris
  • skaris
  • Användare

  • 200 inlägg
  • 0
Men va f#n, skulle precis lägga en beställning hos projectorpeople..... :) :P

Någon som vet ett annat bra ställe i USA att handla från?

Om vi använder oss av Jetcarrier så skickar ju företaget till en amerikansk adress, vas som händer sedan är ju inte deras problem!
Så om man inte talar om vart projen ska så kanske dom skickar iaf. Många anställda på Jetcarrier i Linden NJ som vill ha en ny projektor :P

Annars får det väl bli en resa till USA över julen, projjen borde väl få plats i en normal resväska?!

#100

Postad 26 oktober 2009 - 17:18

Unregistered6831785b
  • Unregistered6831785b
  • Användare

  • 149 inlägg
  • 0

Men va f#n, skulle precis lägga en beställning hos projectorpeople..... :P :P

Någon som vet ett annat bra ställe i USA att handla från?

Om vi använder oss av Jetcarrier så skickar ju företaget till en amerikansk adress, vas som händer sedan är ju inte deras problem!
Så om man inte talar om vart projen ska så kanske dom skickar iaf. Många anställda på Jetcarrier i Linden NJ som vill ha en ny projektor :blush:

Annars får det väl bli en resa till USA över julen, projjen borde väl få plats i en normal resväska?!


Säker på att dom säljer en till dig i USA när du kommer dit med den svenska brytningen? :)



0 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar

  • tnorlund
    2024-04-22 20:00:21
  • Nya hyllor. 2670 DVD+Blu-Ray
    tnorlund
    2024-04-22 19:58:56
  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 17:17:29
  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 17:09:47
  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 16:57:35
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2024 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.