Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

ComHem och HD (Humax CXHD-1000C)

8369 svar till detta ämne
  • Stängt ämne Detta ämne är stängt
Humax CXHD-1000C (Digitalboxar) 1 6,25 (183) Inga priser
26 relaterade trådar
Namninsamling för att Comhem skall ta in TV4 Science Fiction! (77 inlägg) 12 år sedan
Comhem Humax CXHD-5000c (482 inlägg) 12 år sedan
Viasat sport HD, Ljudproblem (144 inlägg) 14 år sedan
ComHem och HD (Humax CXHD-1000C) del 2 (774 inlägg) 14 år sedan
Varför finns inga SD-boxar med HDMI? (12 inlägg) 15 år sedan
Onkyo SR606 - Bildproblem (19 inlägg) 16 år sedan
Sälja begagnat som nytt.... (1 inlägg) 16 år sedan
Vilseleder Comhem sina kunder ? (184 inlägg) 16 år sedan
Panasonic DMR-EH57 med Comhem HD-box? (7 inlägg) 16 år sedan
Com Hem HD-box för 1kr (14 inlägg) 16 år sedan
Comhems HDTV satsning som ComBort? (335 inlägg) 16 år sedan
COMHEM! Ge mig en HD-PVR och fotbolls-EM i HD NU! (242 inlägg) 16 år sedan
Smartwi och ComHem HD Humax + andra SD boxar (8 inlägg) 16 år sedan
Är du nöjd med Comhem och deras Humax HD box (141 inlägg) 16 år sedan
Har du anmält Comhem till ARN ? (58 inlägg) 16 år sedan
Inget fotbolls-EM i HD via ComHem (96 inlägg) 16 år sedan
ComHem HDTV (21 inlägg) 16 år sedan
ComHem omröstning Humax CXHD-1000C (27 inlägg) 16 år sedan
Öga mot öga med Comhem - ett samtal om HDTV, Humax HD-box mm. (52 inlägg) 16 år sedan
Fler hd-kanaler hos Com Hem (32 inlägg) 16 år sedan
Canal+ Sport HD i Com Hems utbud (435 inlägg) 17 år sedan
ComHem programinformation! (18 inlägg) 17 år sedan
ComHem - äkta digitalt? (17 inlägg) 17 år sedan
Comhem - Ett kort flera boxar? (14 inlägg) 17 år sedan
Har nya mjukvaran löst problemen med Humax HD Box (6 inlägg) 17 år sedan
HD eller PVR? (4 inlägg) 17 år sedan

Postad 14 januari 2008 - 03:39

Latman
  • Latman
  • Forumräv

• 612 inlägg
  • 0

Fixa problemen med ”Black crush”
Kan man ju nu med nya fw genom att byta mellan RGB Limited/FULL/YPbPr. Dockumentation/info om det skulle ju inte skada

Nej Magne ...

Det har inte löst problemet .. tvärtom så får jag det mer nu än vad jag någonsin
fått, vilket jag än väljer ...

Maveric :D

Ps. kanske bättre vi låter comhem svara på frågorna och bara lägger till nya om vi har några :lol:

Mav: har för mig att du hade en Panna PV60, som jag, i sådana fall är det ju märkligt att jag har fått med den nya
FW en betydande förbättring vad det gäller BC. Ja, varför vara blygsam...tar till med -- oerhörd förbättring.
Bortsett från läget 720P.

Ett exempel..kollade på "Mission impossible" , Canal+ i torsdagskväll, under några minuter i sekvensen motorcykel-jakten...sekvensen var hur jag än letade --felfri . Tidigare var filmen, lite överdrivet, som svartvita blaffor.

Efterföljande film "Omen" var betydligt sämre -- omdöme pissig.
Skit in, skit ut.

Har fortfarande även Canal+ via Telia, orkade dock ej vid tillfället skifta för jämförelse. Tidigare har jag spelat in filmen " Star Wars" från båda, Humaxen och Telias lilla sketna Motorolabox via scart, till en Sony HDD-inspelare och resultaten var något bättre/skarpare bild från Telia-boxen.

På VOOM-testkanalen kan även där, har ej HD-paketet längre,trots blockig bild å frysningar i sekvenser, ges med
nya FW:n hos mig, omdömet betydande förbättring, nästan HD-kvalitet på denna HD-kanal :)
Dock några antydningar till block bla vid undervattensscener med kameran riktad upp mot ytan.

Vid VOOM-tittandet gav alltså trots sänkt ljusnivå med ca 25% en behagligt bild. Det är nu ett år sedan burken anslöts för första gången och minns så väl efter ha sett resultatet-mörker- kom tanken..va fan.

Postad 14 januari 2008 - 04:39

Unregistered1103
  • Unregistered1103
  • Guru

• 5 967 inlägg
  • 0
Måste göra dig besviken ..

Du kan inte jämföra en film hur den såg ut ena dagen med hur den såg ut andra dagen ..
Canal+ sänder med olika kvalité och vissa dagar är den ena kanalen bättre än den andra.

Jag ser problemet ..

Du får leta vidare .. men det är nog inte läge att säga att det inte finns när alla andra
har reagerat och att det finns fler än jag som inte hade problem i den omfattningen innan
uppdatering som vi har nu efter uppdatering.

Maveric :)

Postad 14 januari 2008 - 07:55

StPe
  • StPe
  • Wannabe

• 14 inlägg
  • 0
Stort tack till Bisterfinnen som på ett bra sätt har fått ner "på papper" det jag ,och säkert många fler, vill få svar på. Hade börjat skriva ner några punkter, men din lista täcker in det jag hade fått ner samt mycket mer.

Även Maverick är värd ett stort tack. Hoppas era, och alla andras, insatser här på forumet hjälper till att få ordning på detta elände.

Passade på att göra ett test igår under SInging Bee i TV3. Med Humax så var det nyårsafton när det gäller blockning/ color banding, med Samsung så var det betydligt mindre.

/Stefan

Postad 14 januari 2008 - 08:38

Installera
  • Installera
  • Lärjunge

• 475 inlägg
  • 0
Kanske ska säga att jag inte har comhem själv och är inte heller särskilt insatt i tekniken och alla termer.

Det jag gjorde var bara att sammanställa de frågeställningar som framkommit i inlägg efter uppdateringen och de förbättringsförslag jag uttolkat ur inläggen. Det kan mycket väl vara fel i ursprungsfrågan och även i min tolkning, men då är det ju bra att ni mer insatta säger till.

Det där med att ändra mellan 50/60 hz tycker jag är en bättre lösning både för humax(samma fix för alla marknader) och för er (t.ex. om det skapas möjlighet att ta in native tv-sändningar från andra marknader än den europeiska, frihet istället för styrning var det ju några som predikade).

Redigerat av Installera, 14 januari 2008 - 08:39.

Postad 14 januari 2008 - 08:57

frhape
  • frhape
  • Lärjunge

• 276 inlägg
  • 0
Jag skickade det här mailet till comhems kundrelationer i fredags:

"Hej!

Med tanke på vilket fiasko eran HDTV-satsning blev och att vi som nappade på erat erbjudande fått leva med USEL bild så tycker jag och flera med mig att ni borde avbryta denna satsning till ni fått ordning på eran HD-box, ”Humax CXHD-1000C”.

Dessutom, för att visa någon som helst ”goodwill” så borde ni inte bara dra tillbaka alla sålda boxar och betala tillbaka pengarna. Ni borde dessutom betala tillbaka abonnemangs kostnader era kunder haft med denna box.

Jag har levt med USEL bild (se länk: https://www.minhembi...m/frhape/99087/ )i över ett år och kräver abonnemangs pengar tillbaka under den tiden jag haft ”Humax CXHD-1000C”. Det är faktiskt det minsta man kan begära.

Från och med 15:e december 2007 har jag eran Samsung DCB-B270Z och bilden är nu bra.

Så jag förväntar mig att ni betalar in kostnaden för mitt TV-abonnemang (Medium och Canal+ Total) mellan 2007-01-01 och 2007-12-15 på mitt konto snarast:

Kontonummer Nordea: XXXX XX XXXXX

Med vänliga hälsningar

Fredrik Pettersson"

Nu fick jag svar:

"Hej Fredrik!

Jag har gått igenom dina nya krav gällande kompensation för problematiken kring HD boxen.

Vi har tidigare behandlat din reklamation och beslutat om utbetalning av boxvärdet, samt byte till en annan box.

Det har inte tillkommit några nya faktorer som påverkar tidigare beslut. Com Hem står därför kvar i tidigare beslut och avslår dina nya krav på ersättning.

MVH

XXXXX XXXXX"

Så förvänta er ingen utbetalning av abbonemangskostnader

Postad 14 januari 2008 - 09:12

Gäst_magnus1111_*
  • Gäst_magnus1111_*
  • 0

Citera(magnus1111 @ Jan 12 2008, 20:58 )
Daniel Harlin. Hoppsan, då var det han som rigde upp mig i går kväll. hanpresenterade sig i alla fall som Daniel och ansvarig för TV frågor. Men jag fick verkligen dra ur han info om vilken position han hade på Comhem. Dom verkar vara väldigt hemlighetsfulla på det där företaget. Hmmm, undrar varför`???? Tystnad och hemlighetsmakeri, då brukar man väl ha något att dölja? Undrar vad?

Du har ett märkligt minne. Det var inte mig du talade med, och han du talade med på fredag eftermiddag/kväll torde knappast ha presenterat sig som Daniel eftersom han inte heter så.

Harlin!

Frågan är om det är fel på mitt "märkliga minne" eller er märkliga organisation. Han som ringde mig i fredags presenterade sig som TV-ansvarig och det har ju visat sig att du också utger dig för att vara. Jag gissar att du Harlin är konsult och inte är anställd på Comhem. Detta antakande bygger jag på att du inte någonstans bekräftar att du är anställd på Comhem samt att du som Maverick redan konstaterat skriver om Comhem i tredje person(dom inte vi). Det är du själv som öppnar upp för alla dessa spekulationer. Du säger att du bara vill ha konstruktiva inlägg. För att du och/eller Comhem ska förtjäna det, så måste ni själva visa ett visst mått av proffesionalism. Det märkliga är att du säger att du bara svarar på vissa frågor av teknisk karaktär. Problemet är dock att det bara är en del av alla svar vi vill ha som är av teknisk natur. Vem ska då svara på alla andra frågor vi vill ha svar på????

Varför är ni två personer som är TV-ansvariga på Comhem? Vad skiljer erat ansvar åt?

Jag skulle, innan jag försöker ringa Comhems ledning senare i dag vilja veta om ditt deltagande här på forumet är sanktionerat av Com hems ledning?

Ett stort tack till Maverick som orkar fortsätta sin kamp här. Imponerande av Bisterfinnen som tagit sig tid att göra en sammanställning av alla frågor vi har. I synnerhet som han inte själv är Comhem abbonent. Starkt! Det finns bara en frågeställning som jag skulle vilja komplettera den listan med.

Vad är det som säger att denna trista historia inte kommer att upprepa sig för andra tjänster ni säljer? Jag ser inte detta som en slentrianfråga. Ni ger enligt mig själv och många andra här inte ett seriöst och proffesionellt intryck. Är inte det en ganska allvarligt problem för ett företag som arbetar i en bransch med krympande marginaler och som kommer att utsättas för stenhård konkurens de kommande åren?

Varför ska Comhem var vårt val i framtiden???

Postad 14 januari 2008 - 09:30

pacman
  • pacman
  • Über-Guru

• 22 887 inlägg
  • 0
Har tänkt efter nu...

FÖRSLAG: För, i längden, allas bästa och för allmän trevlighet i denna tråd så kanske vi kan lägga undan allt tjaffs??

Sure - man kan säkerligen vara apsur (nej, jag är inte överlycklig jag heller) på och ha synpunkter om såväl det ena som det andra ang Comhem men det leder ingenstans om vi drar upp massa OffTopic som handlar om allmänt gnäll. Ni må tycka vad som helst om Comhem och Harlin och hans medarbetare men de tekniska problemen löses inte fortare om de ska läsa (och ev bemöta) sånt tjaffs som dröst in i denna tråd på senare tid. I slutändan är detta ett tekniskt problem - låt oss lösa det tekniskt.

Så mitt FÖRSLAG är, håll denna tråd teknisk, saklig och "smart". Vill man "gnälla" (säger inget om det - det är INTE så att jag inte förstår de som "gnäller") så kan väl nån starta en egen tråd för det? Vem vet, kanske hjälper det på sitt sätt men det hjälper knappast att lösa det ganska inringade problem vi egentligen talar om här. Eller hur?

Så, ner med stridsyxan så gör vi vad vi kan för att hjälpa till, ok?

Redigerat av pacman, 14 januari 2008 - 09:33.

Postad 14 januari 2008 - 09:58

pakarlss
  • pakarlss
  • Forumräv

• 893 inlägg
  • 0
Instämmer med Pacman.

Postad 14 januari 2008 - 09:59

Doublefix
  • Doublefix
  • Lärjunge

• 366 inlägg
  • 0

Jesus Kristus. Costa Rica - Sverige på TV4 är bland det värsta jag sett i färgblockningsväg oavsett "v-format". Min gamla C64 producerade en mer trovärdig gräsmatta (nu är det konstgräs i Costa Rica men ni fattar) :)

Vore intressant om någon med TV4HD kan jämföra kanalerna under matchsändningen.

Det är ingen större skillnad .. denna bild kan vi inte skylla comhem för
det är en otroligt dålig sändning från costa rica och jag tror inte ens Tv4 kan göra något åt det ..
Ser ut som en tidig variant av tvspelet FIFA :lol:
...

Jag såg också matchen. Kass bild ja, men jag såg den på min 26" lcd matad av den lilla Samsung-boxen . Inga problem.

Postad 14 januari 2008 - 10:07

Doublefix
  • Doublefix
  • Lärjunge

• 366 inlägg
  • 0

Fixa problemen med ”Black crush”
Kan man ju nu med nya fw genom att byta mellan RGB Limited/FULL/YPbPr. Dockumentation/info om det skulle ju inte skada

Nej Magne ...

Det har inte löst problemet .. tvärtom så får jag det mer nu än vad jag någonsin
fått, vilket jag än väljer ...

Maveric :lol:

Ps. kanske bättre vi låter comhem svara på frågorna och bara lägger till nya om vi har några :)

Jag har inte upplevt black crush (projjen sämsta sida är det mörka), men svartnivåerna stör mig. Full är för svart och Limited för ljus (uppleves även som en hinna). Jag inser att det går att ändra inställningarna i projjen varje gång jag tittar på tv, men vägrar att göra det då den är noggrannt inställd med min dvd-spelare som referens och den skall ha en mycket riktig återgivning (Samsungen har rätt nivåer). Om det inte bara är jag som upplever detta tycker jag att svartnivåerna skall med på listan.

Postad 14 januari 2008 - 10:17

Unregistered92d7e447
  • Unregistered92d7e447
  • Beroende

• 1 428 inlägg
  • 0

Jag har inte upplevt black crush (projjen sämsta sida är det mörka), men svartnivåerna stör mig. Full är för svart och Limited för ljus (uppleves även som en hinna). Jag inser att det går att ändra inställningarna i projjen varje gång jag tittar på tv, men vägrar att göra det då den är noggrannt inställd med min dvd-spelare som referens och den skall ha en mycket riktig återgivning (Samsungen har rätt nivåer). Om det inte bara är jag som upplever detta tycker jag att svartnivåerna skall med på listan.

Att utgå från att en typ av källas inställningar ska vara korrekt för alla andra källor också är ingen bra idé.

Postad 14 januari 2008 - 10:25

Doublefix
  • Doublefix
  • Lärjunge

• 366 inlägg
  • 0

Hej
Jag citerar "bisterfinnen" där han skriver:
"13.Sitter det samma dekoderchips i vår box som i HCDI2000 och PR-HD1000?"

Finns de olika boxar??
Va menas med VÅR box!!
Måste väl vara HDCI2000?,inte HCDI ...

Ja trodde att de bara fanns en sorts HD-TV-Box från CH

:)

Den boxen ja fick i december för ett drygt år sen heter HDCI2000

Ursäkta att ja frågar.

Jepp, det kan man undra. Jag misstänker att CXHD-1000C och PR-HD1000 är så lika det bara går. En är för Comhem och den andra för Premiere. Problemen tycks vara de samma. Skillnaden mot HDCI-2000 är mer intressant, om det är någon. Tittar man i dess tråd verkar det som om dess ägare inte har samma problem som vi. Och iCord HD?

Postad 14 januari 2008 - 10:28

pacman
  • pacman
  • Über-Guru

• 22 887 inlägg
  • 0

Att utgå från att en typ av källas inställningar ska vara korrekt för alla andra källor också är ingen bra idé.

Precis, rena inställningsfel kan vi ju lämna utanför tråden. Har inget med comhem-boxen att göra.

Med det sagt så har jag inte kollat tillräckligt mkt för att säga hurvida output-nivå varierar "under gång" eller inte (introducerat av boxen, variationer i nivå i programmaterial hör inte hit), OM det skulle vara så så är det OnTopic men annars så finns det "hur ställer jag in min display"-trådar på annat håll.

Postad 14 januari 2008 - 10:36

Doublefix
  • Doublefix
  • Lärjunge

• 366 inlägg
  • 0

Om, jag säger om, boxen skickar ut en bild som är för ljus eller mörk är detta ett problem. Och vi talar inte om knappt märkbara nyanser här. Att ställa in en bildvisare utan testbild är dock inte enkelt, så jag kan inte med säkerhet säga att det är boxens fel. När min (givetvis inte mitt exemplar) dvd-spelare har mätts i seriösa tester har nivåerna på utsignalen varit utmärkta, av referensklass. Att mitt ex inte är uppåt väggarna styrks av att jag testat en uppsjö av andra spelare och boxar utan att uppleva att den ligger fel. Jag använder en videoväxel och kör därmed samma inställningar oavsett källa. Givetvis är det bästa att ställa in bildvisaren separat för varje källa, kanske även för olika kanaler, men behovet borde inte behöva vara så akut som jag upplever det.

edit: Pacman hann svara före mig. Det jag menar är att min bildvisare är korrekt (läs noggrannt) inställd. Det jag misstänker är att boxen skickar ut fel nivåer, mer fel än acceptabelt. Är det bara jag som upplever att nivåerna är fel?

Redigerat av Doublefix, 14 januari 2008 - 10:42.

Postad 14 januari 2008 - 10:56

pakarlss
  • pakarlss
  • Forumräv

• 893 inlägg
  • 0
Angående svartnivåer, så ändrar ju boxen sin svartnivå om man växlar mellan olika upplösningar med V-Format (576p, 720p, 1080i). Detta har nämnts tidigare i tråden. Så detta är helt klart fel på boxen.

Postad 14 januari 2008 - 10:56

Willehund
  • Willehund
  • Användare

• 109 inlägg
  • 0

Har tänkt efter nu...

FÖRSLAG: För, i längden, allas bästa och för allmän trevlighet i denna tråd så kanske vi kan lägga undan allt tjaffs??

Sure - man kan säkerligen vara apsur (nej, jag är inte överlycklig jag heller) på och ha synpunkter om såväl det ena som det andra ang Comhem men det leder ingenstans om vi drar upp massa OffTopic som handlar om allmänt gnäll. Ni må tycka vad som helst om Comhem och Harlin och hans medarbetare men de tekniska problemen löses inte fortare om de ska läsa (och ev bemöta) sånt tjaffs som dröst in i denna tråd på senare tid. I slutändan är detta ett tekniskt problem - låt oss lösa det tekniskt.

Så mitt FÖRSLAG är, håll denna tråd teknisk, saklig och "smart". Vill man "gnälla" (säger inget om det - det är INTE så att jag inte förstår de som "gnäller") så kan väl nån starta en egen tråd för det? Vem vet, kanske hjälper det på sitt sätt men det hjälper knappast att lösa det ganska inringade problem vi egentligen talar om här. Eller hur?

Så, ner med stridsyxan så gör vi vad vi kan för att hjälpa till, ok?

Jag håller helt med om detta, vi får se vad Harlin kommer fram till idag.
Per

Postad 14 januari 2008 - 11:07

pacman
  • pacman
  • Über-Guru

• 22 887 inlägg
  • 0
pakarlss>> Ahh, det var det jag mena med "varierar under gång" (har själv inte fipplat tillräckligt...än). Borde gå att undvika ja.

Doublefix>> Däremot, en viss (konstant) diff mot andra källor upplever jag att man får man leva med (varför det är så rent tekniskt vet jag inte, även om jag säkert kan ta reda på det). Det ingår i kalibrering att man matchar display mot källa. Är väl inget problem i ditt fall föresten, du har väl flera minnen per ingång??

Postad 14 januari 2008 - 11:12

Gäst_magnus1111_*
  • Gäst_magnus1111_*
  • 0
Sagt och gjort, då var en ny tråd skapad

https://www.minhembi...howtopic=183715

Postad 14 januari 2008 - 11:16

Doublefix
  • Doublefix
  • Lärjunge

• 366 inlägg
  • 0

...
Doublefix>> Däremot, en viss (konstant) diff mot andra källor upplever jag att man får man leva med (varför det är så rent tekniskt vet jag inte, även om jag säkert kan ta reda på det). Det ingår i kalibrering att man matchar display mot källa. Är väl inget problem i ditt fall föresten, du har väl flera minnen per ingång??

Håller med, det är dock först nu som jag upplever diffen som för stor.

Postad 14 januari 2008 - 11:17

Unregistered92d7e447
  • Unregistered92d7e447
  • Beroende

• 1 428 inlägg
  • 0

Angående svartnivåer, så ändrar ju boxen sin svartnivå om man växlar mellan olika upplösningar med V-Format (576p, 720p, 1080i). Detta har nämnts tidigare i tråden. Så detta är helt klart fel på boxen.

Har inte det att göra med att man använder något olika färgrymd för HD resp SD?

Jag kanske är ute och cyklar med för HD använder man ITU 709 och för SD ITU 601.

Problemen, så som jag antar att de uppstår är när boxen klantar till det och matar ut SD i ITU709 eller HD i ITU601. Genom att flippla fram och tillbaka mellan upplösningar eller kanaler blir det rätt efter ett tag dock.
Kanske flaggar inte boxen signalen korrekt vilket gör att man låter bildvisaren gissa sig till vad som är rätt?

Kollar man på DVD-spelare kan de med varierande resultat mata ut HD i båda color spaces. Matar man ut HD i ITU601 kan det innebära problem då jag vet att det finns bildvisare som inte lyder matrix flaggan i HDMI-specen utan istället bara antar att allt som är högre än 576/480p är ITU709 t.ex.

OPtimalt vore ju förstås om boxen gjorde en kvalitativ color space conversion så att när man valt 720p eller 1080i så omvandlar man allt SD ITU601-material till 709. På så sätt är jag övertygad av att problemen med det folk kallar svartnivåer skulle ordnas upp så när som på det faktum att det ibland skiljer sig mellan sändningar också.

(Därav också mina kommentarer till Doublefix tidigare. När HD och framförallt uppkonverterat material komme rin i bilden blir det många faktorer som spelar in och därför omöjligt att använda en källa som "benchmark" för allt man kopplar in på en och samam ingång när man använder en switch.)

Om de skulle "låst" boxen till komponent via HDMI (tagit bort RGB-alternativen med andra ord) och kollat över deras color space rutiner för SD/HD (framförallt uppkonverterad SD) så skulle det nog löst en hel del problem...

Postad 14 januari 2008 - 11:31

Doublefix
  • Doublefix
  • Lärjunge

• 366 inlägg
  • 0

Jag kanske är ute och cyklar med för HD använder man ITU 709 och för SD ITU 601.

Problemen, så som jag antar att de uppstår är när boxen klantar till det och matar ut SD i ITU709 eller HD i ITU601. Genom att flippla fram och tillbaka mellan upplösningar eller kanaler blir det rätt efter ett tag dock.
Kanske flaggar inte boxen signalen korrekt vilket gör att man låter bildvisaren gissa sig till vad som är rätt?

Kollar man på DVD-spelare kan de med varierande resultat mata ut HD i båda color spaces. Matar man ut HD i ITU601 kan det innebära problem då jag vet att det finns bildvisare som inte lyder matrix flaggan i HDMI-specen utan istället bara antar att allt som är högre än 576/480p är ITU709 t.ex.

OPtimalt vore ju förstås om boxen gjorde en kvalitativ color space conversion så att när man valt 720p eller 1080i så omvandlar man allt SD ITU601-material till 709. På så sätt är jag övertygad av att problemen med det folk kallar svartnivåer skulle ordnas upp så när som på det faktum att det ibland skiljer sig mellan sändningar också.

(Därav också mina kommentarer till Doublefix tidigare. När HD och framförallt uppkonverterat material komme rin i bilden blir det många faktorer som spelar in och därför omöjligt att använda en källa som "benchmark" för allt man kopplar in på en och samam ingång när man använder en switch.)

Om de skulle "låst" boxen till komponent via HDMI (tagit bort RGB-alternativen med andra ord) och kollat över deras color space rutiner för SD/HD (framförallt uppkonverterad SD) så skulle det nog löst en hel del problem...

Låter rimligt. Tänk vad man lär sig här. Och synd att man behöver det.

Just delen om flagga är intressant. Om fel flagga skickas blir det ju helt galet, i synnerhet, som i mitt fall, det inte går att manuellt ställa om svartnivåerna. Här ligger nog mitt problem.

Postad 14 januari 2008 - 11:32

Unregistered42562
  • Unregistered42562
  • Lärjunge

• 385 inlägg
  • 0
Frhape, så du har alltså fått pengar utbetalda för din box? Eller fattade jag fel?

Postad 14 januari 2008 - 11:41

pacman
  • pacman
  • Über-Guru

• 22 887 inlägg
  • 0
UndaC>> Har funderat på det där jag med. Är osäker på hur allt funkar dock, måste fråga lite...

Jag visste inte ens att displayer använder sig av nån matrix-flagga i HDMI-protokollet. Var kan man läsa mer om det? Trodde de bara förutsatte att >=720 är "go for Rec709" (om inte manuella reglage finns) och sen dess har ingen gjort nått åt det.

OPtimalt vore ju förstås om boxen gjorde en kvalitativ color space conversion så att när man valt 720p eller 1080i så omvandlar man allt SD ITU601-material till 709.

Det är exakt så jag förväntar mig att boxen ska göra (och vad jag sett hittils trott oxå). Allt annat är felaktigt imho (och att Rec709 konverteras till 601 vid SD-output - mindre viktigt kanske).

Redigerat av pacman, 14 januari 2008 - 11:48.

Postad 14 januari 2008 - 11:48

rodman45
  • rodman45
  • Lärjunge

• 431 inlägg
  • 0

Frhape, så du har alltså fått pengar utbetalda för din box? Eller fattade jag fel?

Det står ju:
"Hej Fredrik!

Jag har gått igenom dina nya krav gällande kompensation för problematiken kring HD boxen.

Vi har tidigare behandlat din reklamation och beslutat om utbetalning av boxvärdet, samt byte till en annan box.

Det har inte tillkommit några nya faktorer som påverkar tidigare beslut. Com Hem står därför kvar i tidigare beslut och avslår dina nya krav på ersättning.

MVH

XXXXX XXXXX"

Det var inget oklart där vad jag kan se.
Dom har inte betalat ut nånting och kommer så inte göra heller.

Postad 14 januari 2008 - 12:03

Willehund
  • Willehund
  • Användare

• 109 inlägg
  • 0
Jag kan inte svara för resten av gänget här, men för min del vill jag bara att boxen skall fungera och ge en bra bild till min bildvisare (42PV60).
Går det inte att fixa till den mjukvarumässigt eller hårdvaumässigt så kan jag tänka mig att få den utbytt till den nya PVR HD boxen när den kommer ut (Harlin ?). Men som sagt, kommer det en ny box så kommer det väl att vara barnsjukdomar på den och då är man innne i samma cirkel igen.
Att byta leverantör är inte ett alternativ för mig då jag bor i en Poseidon fastighet.
Per

Postad 14 januari 2008 - 12:06

rickardl
  • rickardl
  • Beroende

• 1 242 inlägg
  • 0

jag vet inte om det tillför något men jag mätte upp primärerna/sekundärerna och vitnivån med
testbilden på kanal 600 både i 576p och 1080i och de var i princip identiska.
Jämfört med colour bars från min DVD spelare så såg de ganska lika ut, dock var det lite för lite
rött i vitnivåen jämfört med från DVDn som jag använt vid kalibrering.

Postad 14 januari 2008 - 12:10

Unregistered92d7e447
  • Unregistered92d7e447
  • Beroende

• 1 428 inlägg
  • 0

UndaC>> Har funderat på det där jag med. Är osäker på hur allt funkar dock, måste fråga lite...

Jag visste inte ens att displayer använder sig av nån matrix-flagga i HDMI-protokollet. Var kan man läsa mer om det? Trodde de bara förutsatte att >=720 är "go for Rec709" (om inte manuella reglage finns) och sen dess har ingen gjort nått åt det.

OPtimalt vore ju förstås om boxen gjorde en kvalitativ color space conversion så att när man valt 720p eller 1080i så omvandlar man allt SD ITU601-material till 709.

Det är exakt så jag förväntar mig att boxen ska göra (och vad jag sett hittils trott oxå). Allt annat är felaktigt imho (och att Rec709 konverteras till 601 vid SD-output - mindre viktigt kanske).

Vad jag vet finns det en matrix-flagga som kan vara av eller på när man använder YCbCr. Av för 601 och på för 709.
Som jag förstått det är den dock förbisedd av en del tillverkare. (Dvs att källan inte sätter flaggan till 1 när den så bör eller att TV-apparater bara skiter i flaggan).
I princip alla TV-apparater förutsätter ju att de får 709-color space när man kör HD via komponent, utan möjlighet att justera det i TVn. Tillverkarna fortsatte väl bara på samma stig när man lanserade HDMI.

Vad jag kan se gör Humaxboxen konverteringen ibland och ibland inte. Ofta måste man byta upplösning eller slå över mellan SD/HD kanaler för att det ska bli rätt. (Finns ett par inlägg tidigare om "hinnan" som försvinner när man byter mellan kanaler och/eller upplösningar.)

Givetvis blir det också ännu ett lager av komplikationer när man ska konvertera till RGB. Om boxen inte detekterar korrekt color space används ju fel matrix vid konverteringen och då kan det inte bli annat än fel när signalen når TVn.

Därav tror jag att det hade blivit MYCKET bättre om Humax hade gjort följande (tips till Harlin här :) )
1. Ta bort RGB Full och Limited, de hör inte hemma på en set top box till att börja med.*
2. Se till att boxen konverterar allt till ITU 709 när man matar ut 720p eller 1080i.
3. Se till att boxen konverterar allt till ITU 601 när man matar ut 576p.
4. Se till att boxen sätter korrekt HDMI-flagga beroende på vilken color space den matar ut.

* är det någon som kan komma på en bra motivering till deras existens på en digitalbox?

EDIT: Vid närmare eftertanke kom jag på att boxen måste båda flagga fel och konvertera fel (inte hela tiden dock). Annars hade ju problemet försvunnit om man kört RGB och det gör det inte.

Redigerat av Unregistered92d7e447, 14 januari 2008 - 12:57.

Postad 14 januari 2008 - 12:30

pacman
  • pacman
  • Über-Guru

• 22 887 inlägg
  • 0
Bra lista UndaC. Men inte att ta bort RGB Limited, låt användaren ha valet om denna vill köra RGB eller YCbCr 4:4:4. Men gör det till ett menyval.

Och för sakens skull kan man väl för de med RIKTIGT usla displayer lägga RGB Full (kalla det "Video-levels" och "Pc-levels", "full" är ett värdelöst namn eftersom det lockar användaren att tro att det är nått bra...) nånstans LÅNGT nere i menyerna (utgråad vid YCbCr-output)... :) Man ska iaf aldrig råka hamna där.

Vad jag kan se gör Humaxboxen konverteringen ibland och ibland inte. Ofta måste man byta upplösning eller slå över mellan SD/HD kanaler för att det ska bli rätt. (Finns ett par inlägg tidigare om "hinnan" som försvinner när man byter mellan kanaler och/eller upplösningar.)

Aha. måste fippla mer...
GIssar att konstruktörerna tänker rätt (enl din lista) men att nån bit åker åt fanders ibland...kanske.

Postad 14 januari 2008 - 12:35

grandstoff
  • grandstoff
  • Användare

• 113 inlägg
  • 0

Det står ju:
"Hej Fredrik!

MVH

XXXXX XXXXX"

Det var inget oklart där vad jag kan se.
Dom har inte betalat ut nånting och kommer så inte göra heller.

Jag tolkar det som han fått pengarna tillbaka för boxen, men att hans nuvarande krav (att få pengarna för abonnemaget tillbaka) avslås.

Hej Fredrik!

Men Frhape kanske kan reda ut saken åt oss... :)

Postad 14 januari 2008 - 13:20

Unregistered42562
  • Unregistered42562
  • Lärjunge

• 385 inlägg
  • 0
Ja så tolkar jag oxå det..

Postad 14 januari 2008 - 13:21

Unregistered1103
  • Unregistered1103
  • Guru

• 5 967 inlägg
  • 0

Vi får se vad Harlin kommer fram till idag !

Låter som en sak att längta efter i veckan .. nästa månad .. slutet av året .. :P

Kvarstår .. gör dock ..
- Vilken funktion har Harlin Hos comhem
- Jobbar han för comhem
- Kommer comhem att stå för det som Harlin här säger
. Forumets regler måste följas
. Vi vill ha hit någon som kan ge oss ett kollektivt förslag på ersättning

Man kommer ingenstans med företag som comhem genom att sitta o still o tro att det ordnar sig ..
Det har de väl visat prov på ett antal ggr nu .. de tar alla chanser att slippa undan från sitt ansvar
och de visar klart o tydligt sitt smussel genom att de ännu inte gått ut på den officiella hemsida
med varken att FW är felaktig eller att de inte tänker sälja sin felaktiga box..

Har haft comhem sedan 2003 och innan dess hade jag Viasat, Canaldigital samt boxer
( stort hus :lol: ) och de skötte alla sina åtaganden. Från första dagen har comhem försökt smita
undan sitt ansvar. Har man ingen bild pga fel i deras utrustning, ledningar, centraler eller vad det
än är .. skall man alltid söka felet hemma först. Detta genom att göra en fabriksåterställning som
raderar alla inställningar och favoritlistor. ( hur kul är det ? )
De har aldrig själva koll på var felet är, det är alltid kunden som blir lidande.
Ett tag förlorade man ett antal kanaler den 12'e i varje månad och felet låg i deras datorer
som uppgraderar våra kort. Jag fick säga samma sak varje gång jag ringde dit.
Berätta hur de skulle göra .. efter att jag fått höra deras "ramsa" om vad jag skulle
göra först ... ( bara en bråkdel av alla problem som jag fått bråka med dem om )

Man kan inte bara sitta som ett barn o vänta på att farbror "comhem" skall komma med gottepåsen
Man måste agera och det måste vara med beslutsamhet och inte ett evigt velande som vissa
vill göra gällande att är det bästa. En del får vad man vill ha andra inte. Gissa varför :D

Brukar vara så .. att de kuvade förblir kuvade :D

Undrar vem det är som är naiv :)

Maveric B)

Redigerat av Unregistered1103, 14 januari 2008 - 14:35.

Postad 14 januari 2008 - 14:42

CLAYMAN2000
  • CLAYMAN2000
  • Wannabe

• 19 inlägg
  • 0

Eventuella kompensationsfrågor är inte mitt rätta område. Mina inlägg här syftar till att informera er om vad som är gjort och vad som kommer att ske för att lösa problemet så snart som möjligt.

De konstruktiva tekniska frågor som framkommit de senaste dagarna från bl.a. ruhe undersöker jag och återkommer.

Man kan inte ställa krav på hur klagomål utformas när man inte ens aslöjar vem man är eller vilken ställning man har inom företaget!
För mig låter det som om Harlin är någon som inte alls har med kundservice att göra. Harlin verkar mest insatt i tekniken. Någon som arbetar med kundkontakt och människor skulle aldrig uttrycka sig eller selektera klagomål (så länge de inte innehåller svordomar i varannan mening) som Harlin gör. Håller helt och fullt med Maverick!
Harlins inlägg räknar jag som totalt värdelösa så länge man inte går ut med namn och position inom företaget.
Om Harlin sedan är rädd för att bli nerringd, kan jag förstå (eller inte!) men vad hade ni (du?) väntat er?
För att det ska kunna tas som seriös information måste man ju veta om dessa inlägg är sanktionerat från ComHem!
Denna tråd måste ju vid det här laget vara väldigt välkänd hos CH! Om nu CH vill att Harlin ska föra deras talan här borde väl Marknadschefen skriva ett inlägg här och förklara det? Annars kan man inte tycka annat än att hela grejen är väldigt oseriös och oprofessionell!
Jag är inte kompetent inom teknik, men har mångårig erfarenhet inom kundkontakt, reklamationer och jobbar med detta dagligen.

Postad 14 januari 2008 - 14:56

ruhe
  • ruhe
  • Forumräv

• 659 inlägg
  • 0

Hej
Jag citerar "bisterfinnen" där han skriver:
"13.Sitter det samma dekoderchips i vår box som i HCDI2000 och PR-HD1000?"

Finns de olika boxar??
Va menas med VÅR box!!
Måste väl vara HDCI2000?,inte HCDI ...

Ja trodde att de bara fanns en sorts HD-TV-Box från CH

:D

Den boxen ja fick i december för ett drygt år sen heter HDCI2000

Ursäkta att ja frågar.

Jepp, det kan man undra. Jag misstänker att CXHD-1000C och PR-HD1000 är så lika det bara går. En är för Comhem och den andra för Premiere. Problemen tycks vara de samma. Skillnaden mot HDCI-2000 är mer intressant, om det är någon. Tittar man i dess tråd verkar det som om dess ägare inte har samma problem som vi. Och iCord HD?

Ursäkta, jag skrev "fritt ur minnet" innan. Den heter HDCI2000. Vad man kan se i AV-forumstråden "Solarisation", har den dock samma problem. Ur det som Marco.HDTV skriver:
---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
I purchased a HUMAX HDCI2000 R1.2 V1.0.08. I got the same bad surprise. It indeed adds a solarisation effect on SD and HD signals in mpeg2 and mpeg4. For my tests, I used a Sony professional reference monitor. All outputs are producing the same effect (from composite to HDMI). I also compared using side by side using 2 Bravia Full HD LCD screen connected to the Humax and another old and new DVB receivers, the difference is huge ! Mpeg macroblocks are more visible because rounded, magentas and greens apprears in shadows, overall color depth is reduced.
--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Ja, det vore intressant att veta om det sitter samma decoder-chip i iCord HD. Det finns en rad PVR-boxar för HDTV på marknaden nu ( se tyska forum ), såsom Pace, Topfield, Vantage och vi vet ej ännu vilken/vilka CH utvärderar. Nu ska vi inte slinka in för mkt på PVR, vi har ju andra trådar, hehe!

Postad 14 januari 2008 - 15:20

frhape
  • frhape
  • Lärjunge

• 276 inlägg
  • 0

Du fattade rätt. Jag fick tillbaka de 2000:- ja la ut för boxen när jag band mig på 24 månader.

Jag får dock inte tillbaka några pengar för abbonemanget jag bundit upp mig på i 24 månader trots oacceptabel bild.

Redigerat av frhape, 14 januari 2008 - 15:23.

Postad 14 januari 2008 - 15:34

Unregistered1103
  • Unregistered1103
  • Guru

• 5 967 inlägg
  • 0
Klart det är frestande att lämna tillbaka boxen och få 2000 kr

Men om man har byggt upp ett helt system för > 75.000 kr
som är beroende av den HDMI anslutning som boxen erbjuder
( helt otroligt att det bara finns en box med HDMI från comhem 2008 )

Då vill man inte ge sig och gå tillbaka till en scartlösning som måste konverteras
till komponent för att passa in i systemet. Eller hur ? och som dessutom ger
sämre bild än den bild som redan är dålig.

Nej .. de skall lösa det här och har de gjort det innan jag fått upp parabol
( om jag får upp parabol .. det är inte säkert pga att jag bor i lägenhet )
är det bra .. har de inte .. så skall jag ha 2000 kr för boxen och alla pengar
som HD paketet och som det kostat mig för att få köpa boxen .. tillbaka
Punkt Slut !!!

Redigerat av Unregistered1103, 14 januari 2008 - 15:36.

Postad 14 januari 2008 - 15:53

pacman
  • pacman
  • Über-Guru

• 22 887 inlägg
  • 0

Man kan inte bara sitta som ett barn o vänta på att farbror "comhem" skall komma med gottepåsen

Ehh, är det nån som påstått det eller? Jag tror att du idag har antagit massa saker som helt enkelt inte stämmer... :D

Att separera frågor/kritik är inte samma sak som att vissa/viss frågor/kritik tystas. Du kan nog forsätta tjata till dig gottepåsar du - men gör det gärna på annat håll (eller så startar vi en ny "Humax CXHD-1000C"-tråd så fortsätter du här medans andra fortsättar med annat). :wacko:

Redigerat av pacman, 14 januari 2008 - 15:53.

Postad 14 januari 2008 - 15:59

Unregistered1103
  • Unregistered1103
  • Guru

• 5 967 inlägg
  • 0

Ehh, är det nån som påstått det eller? Jag tror att du idag har antagit massa saker som helt enkelt inte stämmer... :D

Att separera frågor/kritik är inte samma sak som att vissa/viss frågor/kritik tystas. Du kan nog forsätta tjata till dig gottepåsar du - men gör det gärna på annat håll (eller så startar vi en ny "Humax CXHD-1000C"-tråd så fortsätter du här medans andra fortsättar med annat). :wacko:

Pacman .., jag har full respekt för din kunskap inom teknik och det är det enda jag känner till om dig ..
Men du har kanske lysande förhandlingskunskaper som kan ge oss antingen en box som fungerar
innan sommarens HD evenemang eller pengarna tillbaka ...

Så varsego .. tråden är din .. fixa det nu till oss på ditt sätt :P

Jag lutar mig tillbaka och hoppas att du lyckas .. ( jag hooppa verkligen att du lyckas för allas skull )

Bye bye

Maveric :P

Postad 14 januari 2008 - 16:09

rodman45
  • rodman45
  • Lärjunge

• 431 inlägg
  • 0
Jag undrar hur många som vågade ringa ComHem och säga upp det idag...

Postad 14 januari 2008 - 16:12

Willehund
  • Willehund
  • Användare

• 109 inlägg
  • 0
Det är inte en fråga om att säga upp saker & ting. Det skall fixas bara, på ena eller andra sättet.
Vi skall ha en fungerande box utan buggar (allvarliga).
Per

Postad 14 januari 2008 - 16:12

grandstoff
  • grandstoff
  • Användare

• 113 inlägg
  • 0

Har en reklamationsbegäran som ligger hos Comhem. Väntar f.n. på svar/reaktion från dem.

Postad 14 januari 2008 - 16:16

grandstoff
  • grandstoff
  • Användare

• 113 inlägg
  • 0

Det är inte en fråga om att säga upp saker & ting. Det skall fixas bara, på ena eller andra sättet.
Per

Till saken hör ju att vi kan gnäla & skälla hur mycket vi vill här i forumet eller på deras kundtjänst, men innan ett antal personer sätter ner foten och kräver pengarna tillbaka så tror jag inte det kommer hända så mycket...
Men det är ju upp till var och en. Har man inget alternativ, så... Mitt abonnemang går ut i dagarna och för min del är det klart värt att få tillbaka 2500 kr och fortsätta titta på de fria kanalerna än att sitta och leta ännu fler fel på boxen.

Redigerat av grandstoff, 14 januari 2008 - 16:17.

Postad 14 januari 2008 - 16:20

rodman45
  • rodman45
  • Lärjunge

• 431 inlägg
  • 0

Per

Då kanske du får det när dina barnbarn tar studenten.
Ett tips, håll inte andan medans du väntar på att det ska bli fixat, för inget har hänt på det senaste 1,5 åren...

Postad 14 januari 2008 - 16:32

Unregistered92d7e447
  • Unregistered92d7e447
  • Beroende

• 1 428 inlägg
  • 0

Många har väl tyvärr inget alternativ till Comhem.
Personligen kan jag inte montera parabol där jag bor och mottagning för marksänt är dålig.
Då återstår IPTV men jag är tveksam till att skaffa annat bredband bara för att få IPTV eftersom comhems bredband funkar så klockrent jämfört med t.ex. BBBs ADSL som jag hade tidigare.

hade det funnits ett vettigt alternativ för gemene man i comhem-hus hade ju comhem befunnit sig i konkurs vid det här laget. :D

Postad 14 januari 2008 - 16:39

Willehund
  • Willehund
  • Användare

• 109 inlägg
  • 0

Per

Då kanske du får det när dina barnbarn tar studenten.
Ett tips, håll inte andan medans du väntar på att det ska bli fixat, för inget har hänt på det senaste 1,5 åren...

Som sagt så har jag inget annat alternativ så jag får hålla andan så gott det går.
Jag menar, det var ju förra veckan den här buggiga FW kom ut och Harlin har gett sig till känna (inte helt) och säger att dom jobbar på det.
Har jag väntat sedan jag köpte boxen 14/12 -06 så kan jag nog vänta ett par dagar till.
Per

Postad 14 januari 2008 - 17:33

Unregistered891a0113
  • Unregistered891a0113
  • Forumräv

• 890 inlägg
  • 0
Comhem får snart en ökad konkurrens vad gäller HDTV och då får man troligen en del problem om man fortsätter med nuvarande marknadsföring av torftiga kanaler och en enda stackars ofullständig maxbuggad fattigmans HD box.

/Mats K

Edit: Glömde lägga in följande länk:
http://www.prylporta..._MKF774.dbp.asp

Redigerat av Unregistered891a0113, 14 januari 2008 - 17:39.

Postad 14 januari 2008 - 17:47

Gäst_magnus1111_*
  • Gäst_magnus1111_*
  • 0
Nu har mail gått i väg till Comhems informationschef, som ni kan läsa här

https://www.minhembi...p;#entry1732122

Postad 14 januari 2008 - 18:10

Pulver
  • Pulver
  • Veteran

• 2 387 inlägg
  • 0

Comhem får snart en ökad konkurrens vad gäller HDTV

Fast det är ju inte direkt konkurrens - antingen har man Canal Digital kabel-TV eller så har man ComHem (eller annat) - man kan ju inte välja leverantör som hyresgäst.

Postad 14 januari 2008 - 18:26

FEA
  • FEA
  • Guru

• 4 200 inlägg
  • 0
Jo, genom stadsnät kommer det att bli ordentlig konkurrens nu.

Just nu pågår för anslutningen av alla lägenheter i bland annat Stockholm som tillhör allmännyttan, och det är tiotusentals hushåll.

Man får fiberoptisk kabel indragen i lägenheten och får då bredband på 100/100 MBit och även digital-tv. Du som hyresgäst väljer själv bland flera leverantörer. Alla leverantörer som vill får ta del av fiberoptiken så det är fritt fram.

Välj en ny (nästan) valfri leverantör för digital-tv om du bor hos allmännyttan i t.ex. Stockholm

Redigerat av FEA, 14 januari 2008 - 18:42.

Postad 14 januari 2008 - 18:51

Pulver
  • Pulver
  • Veteran

• 2 387 inlägg
  • 0

Jo, genom stadsnät kommer det att bli ordentlig konkurrens nu.

Visst, men i denna tråd avhandlar vi ComHem som enbart är leverantör via kabel-TV-uttaget i anslutna fastigheter.

Stadsnätet är ju förhållandevis ovanligt jämfört med hur många som har tillgång till ComHem.

Skulle däremot kabel-TV-uttaget öppnas upp för olika leverantörer på samma sätt som tele-uttaget är för olika ADSL-leveratörer - då skulle ComHem få riktig konkurrens.

Postad 14 januari 2008 - 19:04

FEA
  • FEA
  • Guru

• 4 200 inlägg
  • 0

Stadsnätet är ju förhållandevis ovanligt jämfört med hur många som har tillgång till ComHem

Ovanligt? Varenda lilla hyreslägenhet i Stockholm som tillhör allmannyttan - det är ju hur många som helst :D

Visst, men i denna tråd avhandlar vi ComHem som enbart är leverantör via kabel-TV-uttaget i anslutna fastigheter.

Du skriver själv om andra leverantörer (Canal Digital), så jag tänkte att det är okej :wacko:

Fast det är ju inte direkt konkurrens - antingen har man Canal Digital kabel-TV eller så har man ComHem (eller annat) - man kan ju inte välja leverantör som hyresgäst.

Jag ville bara nämna att nu får hyresgäster i mängder (tiotusentals eller är det hundratusentals) möjlighet att välja sjäv, nu när kabel-tv försvinner som enda alternativ.

Alla som får fiber kan välja mellan olika leverantörer i samma fiberuttag :P

Det är ju kanon ju! :P

Redigerat av FEA, 14 januari 2008 - 19:07.

1 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Nya Hifi-bänken
    joga
    2025-05-02 18:25:13
  • JBL M2 igen…..
    Anton
    2025-05-01 16:07:43
  • JBL M2!!!!!!!
    Anton
    2025-04-30 16:22:03
  • Front Atmos
    Globe
    2025-04-28 19:35:47
  • The12 Passive
    Globe
    2025-04-28 19:33:57
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2025 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.