Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

ComHem och HD (Humax CXHD-1000C)

8369 svar till detta ämne
  • Stängt ämne Detta ämne är stängt
Humax CXHD-1000C (Digitalboxar) 1 6,25 (183) Inga priser
26 relaterade trådar
Namninsamling för att Comhem skall ta in TV4 Science Fiction! (77 inlägg) 12 år sedan
Comhem Humax CXHD-5000c (482 inlägg) 12 år sedan
Viasat sport HD, Ljudproblem (144 inlägg) 14 år sedan
ComHem och HD (Humax CXHD-1000C) del 2 (774 inlägg) 14 år sedan
Varför finns inga SD-boxar med HDMI? (12 inlägg) 15 år sedan
Onkyo SR606 - Bildproblem (19 inlägg) 16 år sedan
Sälja begagnat som nytt.... (1 inlägg) 16 år sedan
Vilseleder Comhem sina kunder ? (184 inlägg) 16 år sedan
Panasonic DMR-EH57 med Comhem HD-box? (7 inlägg) 16 år sedan
Com Hem HD-box för 1kr (14 inlägg) 16 år sedan
Comhems HDTV satsning som ComBort? (335 inlägg) 16 år sedan
COMHEM! Ge mig en HD-PVR och fotbolls-EM i HD NU! (242 inlägg) 16 år sedan
Smartwi och ComHem HD Humax + andra SD boxar (8 inlägg) 16 år sedan
Är du nöjd med Comhem och deras Humax HD box (141 inlägg) 16 år sedan
Har du anmält Comhem till ARN ? (58 inlägg) 16 år sedan
Inget fotbolls-EM i HD via ComHem (96 inlägg) 16 år sedan
ComHem HDTV (21 inlägg) 16 år sedan
ComHem omröstning Humax CXHD-1000C (27 inlägg) 16 år sedan
Öga mot öga med Comhem - ett samtal om HDTV, Humax HD-box mm. (52 inlägg) 16 år sedan
Fler hd-kanaler hos Com Hem (32 inlägg) 16 år sedan
Canal+ Sport HD i Com Hems utbud (435 inlägg) 17 år sedan
ComHem programinformation! (18 inlägg) 17 år sedan
ComHem - äkta digitalt? (17 inlägg) 17 år sedan
Comhem - Ett kort flera boxar? (14 inlägg) 17 år sedan
Har nya mjukvaran löst problemen med Humax HD Box (6 inlägg) 17 år sedan
HD eller PVR? (4 inlägg) 17 år sedan

Postad 07 mars 2008 - 16:37

Willehund
  • Willehund
  • Användare

• 109 inlägg
  • 0

Jag är så glad att jag hoppade av detta efter att ha haft boxen i 14 månader :D
Nu skall jag bara invänta en ny box med PVR och dubbla tuners samt att det kommer några HD kanaler man kan se på. Läs Canal + sport HD mm.
Jag hoppas att det dyker upp något inom ett halvår.
Per

Fick du lämna tillbaka låddan och pengarna åter.

Är det så man ska tyda det hela ?

Jag fick bytt till Samsungs PVR box utan kostnad samt att jag fick lite stålar tillbaka.
Jag är mycket nöjd med den och då har jag inte kopplat in den via scart- komponent ännu.
Per

Redigerat av Willehund, 07 mars 2008 - 16:38.

Postad 07 mars 2008 - 16:39

ClarkOne
  • ClarkOne
  • Användare

• 227 inlägg
  • 0
Man får köpa en sån här och flytta till Japan istället... (*skämt)

http://www.hembiobut...p?pgrpnr=122100

Ultra HDTV år 2015

I Japan nöjer man sig inte med dagens HDTV. Där satsar man istället på Ultra HDTV (även kallat Super Hi-Vision) som premiärvisades på en mässa redan 2005. Bilden består av 33 miljoner pixlar med en upplösning på 7680 x 4320 och ljudet kan sändas i 24 kanaler! Den japanska staten har bestämt sig för att stödja projektet så att sändningarna kan komma igång runt år 2015.

Postad 07 mars 2008 - 16:53

Unregistered1103
  • Unregistered1103
  • Guru

• 5 967 inlägg
  • 0
Då var det fart på tråden igen .. tur att det finns humor ..

8 minuter kvar till kontoret stänger .. om de nu är kvar till 5 en fredag.
Tror inte det .. de tror ju fortfarande att de jobbar på televerket där
alla gick hem kl 3 varje fredag. ( Fd statligt företag för er som inte var med på den tiden )

Maveric :D

Postad 07 mars 2008 - 17:10

MacGam
  • MacGam
  • Användare

• 234 inlägg
  • 0
Nu har svar kommit från Comhem om uppdateringen på fairshopping.se! Vecka 11 är det som gäller nu. Det är tydligen via offentliga klagosajter det går fortast att få svar från Comhem. Alltså om ni vill ha svar på era frågor är det större chans att de svarar där än via mail till kundrelationer. Hmmmm mycket märkligt beteende, men som vanligt ska man inte förvånas när det gäller Comhem. Dettta understryker redan vad några har sagt i det här forumet i månader (Maveric m fl).

http://www.fairshopp...?opinionid=1563

Mitt råd är. Ta alla era frågor till Comhem via fairshopping.se.

Redigerat av MacGam, 07 mars 2008 - 17:19.

Postad 07 mars 2008 - 17:56

frhape
  • frhape
  • Lärjunge

• 276 inlägg
  • 0
Med andra ord:

"Just nu testar vi ny mjukvara från Humax som löser 60-hz problemet. Den nya mjukvaran förbättrar bildkvalitén på de digitala kanalerna (SD) avsevärt och den kommer nu att vara i samma nivå som via andra boxar som vi levererar.

I samband med lansering av ny mjukvara testar vi alltid att den håller hög kvalité. Vi har därför undersökt flera olika varianter av mjukvaror och buggfixar men de har ännu inte uppfyllt våra krav. Av denna anledning har lanseringen av ny mjukvara dragit ut på tiden. Vi beklagar detta och hoppas kunna uppdatera boxarna i slutet av vecka 11. "

Edwin Molina Kundrelationer Com Hem AB, ComHem

Postad 07 mars 2008 - 18:26

MacGam
  • MacGam
  • Användare

• 234 inlägg
  • 0

Med andra ord:

"Just nu testar vi ny mjukvara från Humax som löser 60-hz problemet. Den nya mjukvaran förbättrar bildkvalitén på de digitala kanalerna (SD) avsevärt och den kommer nu att vara i samma nivå som via andra boxar som vi levererar.

I samband med lansering av ny mjukvara testar vi alltid att den håller hög kvalité. Vi har därför undersökt flera olika varianter av mjukvaror och buggfixar men de har ännu inte uppfyllt våra krav. Av denna anledning har lanseringen av ny mjukvara dragit ut på tiden. Vi beklagar detta och hoppas kunna uppdatera boxarna i slutet av vecka 11. "

Edwin Molina Kundrelationer Com Hem AB, ComHem

Nu ska vi penetrera det här svaret. Vad är det som sägs egentligen?

"Den nya mjukvaran förbättrar bildkvalitén på de digitala kanalerna (SD) avsevärt och den kommer nu att vara i samma nivå som via andra boxar som vi levererar. "

Är inte detta ett erkännande att bilden har varit "avsevärt" sämre tidigare. Nu är det alltså inte bara "vissa" som upplever avsevärda förbättringar? Nu pratar man plötsligt till den stora massan när man pratar om förbättringar. Då är det väl lika uppenbart att vi inte ska betala en krona för våra abbonemang som tidigare uppvisat "avsevärt sämre bild"? Bra att Comhem nu en gång för alla erkänner att samtliga HD boxar i dag ger sämre bildkvalitet än deras vanliga digitalboxar. Detta uttalande har vi väntat på länge! Nu råder det inget tvivel. Alla ska ha tillbaka varenda krona de lagt ut på sina abbonemang mot bakgrund av vad ni just sagt!

"I samband med lansering av ny mjukvara testar vi alltid att den håller hög kvalité."

Är det någon på Comhem som tänker alls innan de skriver? Hur har man mage att skriva nåt liknande efter senaste uppdateringen?

"Vi beklagar detta och hoppas kunna uppdatera boxarna i slutet av vecka 11. ""

Vi ""hoppas. Ja ni kära Comhem anställda. Hoppas, det gör vi också och det har vi gjort ganska länge. Egentligen skulle alla här slutat hoppas för länge sen och hoppat på annan leverantör. Ni har tur Comhem som lyckats behålla några HD kunder överhuvudtaget under den här resan. Det här har skötts dåligt av er från början och jag är rädd för att det är precis det här vi kan förvänta oss av er även i fortsättningen. Ni har hittills haft 2 månader på er att göra någotbra under den här perioden, men ni har knappt ens gjort ett ärligt försök. Ni fortsätter att misshandla era kunder och några har hoppat av under resans gång. Hur många av era kunder ni väljer att behålla fortsättningsvis är helt upp till er själva. Fortsätter ni som ni har gjort hittils är jag tveksam till om ni finns kvar på marknaden på 2-3 års sikt. Men som sagt. Ni gör själva era val.

Dom där klyschorna om att "vi ska bli bättre" och "vi lär oss av det här" kan ni ju använda för internt bruk och lura er själva. Vi har redan blivit överbevisade flera gånger om att ni inte blir bättre och lär er inte ett skit.

Redigerat av MacGam, 07 mars 2008 - 20:05.

Postad 07 mars 2008 - 18:28

Unregistered1103
  • Unregistered1103
  • Guru

• 5 967 inlägg
  • 0
och under tiden som de försöker komma på vad det är som är fel ..
skall vi sitta med den skiten vi har idag ..

Hur kan vi vara så j-la dumma och acceptera detta ?

Redigerat av Unregistered1103, 07 mars 2008 - 18:28.

Postad 07 mars 2008 - 18:42

MacGam
  • MacGam
  • Användare

• 234 inlägg
  • 0

Maveric :blink:

Det gör vi inte :D Eller vad säger ni därute?

Postad 07 mars 2008 - 20:29

ruhe
  • ruhe
  • Forumräv

• 659 inlägg
  • 0
Bra, nu har vi fått någon form av information och vecka 11 är nästa vecka. Jag tolkar de två sista meningarna som att det nu är färdigtestat och att enbart själva utrullningen återstår:

"Av denna anledning har lanseringen av ny mjukvara dragit ut på tiden. Vi beklagar detta och hoppas kunna uppdatera boxarna i slutet av vecka 11."

EDIT: Nu har de lagt upp samma info under kundservice på hemsidan. Rubriken är "Inom kort släpper vi ny mjukvara till Humax CXHD-1000 C"

Redigerat av ruhe, 07 mars 2008 - 20:57.

Postad 07 mars 2008 - 21:11

Unregistered7ae15c99
  • Unregistered7ae15c99
  • Lärjunge

• 316 inlägg
  • 0
Har de börjat jobba övertid på CH? Timmen är rätt sen ju!

Wasgo :D

Postad 07 mars 2008 - 21:44

frhape
  • frhape
  • Lärjunge

• 276 inlägg
  • 0

Är inte detta ett erkännande att bilden har varit "avsevärt" sämre tidigare. Nu är det alltså inte bara "vissa" som upplever avsevärda förbättringar? Nu pratar man plötsligt till den stora massan när man pratar om förbättringar. Då är det väl lika uppenbart att vi inte ska betala en krona för våra abbonemang som tidigare uppvisat "avsevärt sämre bild"? Bra att Comhem nu en gång för alla erkänner att samtliga HD boxar i dag ger sämre bildkvalitet än deras vanliga digitalboxar. Detta uttalande har vi väntat på länge! Nu råder det inget tvivel. Alla ska ha tillbaka varenda krona de lagt ut på sina abbonemang mot bakgrund av vad ni just sagt!

Precis, nu har dom jäklarna erkännt!

Nu ska det banne mig bli tal om återbetalning av alla abonemangskostnader sen box****t köptes i början på 2007.

På måndag kommer dom på kundrelationer få veta att dom lever!!!

Redigerat av frhape, 07 mars 2008 - 21:49.

Postad 07 mars 2008 - 21:59

MacGam
  • MacGam
  • Användare

• 234 inlägg
  • 0
Välkommen in i klubben :D

Skriv in på fairshopping också. Man får ju bevisligen svar snabbare där :blink: Och så verkar det kännas mer naturligt för Comhem att kommunicera där än på sin egen hemsida.

Redigerat av MacGam, 07 mars 2008 - 22:31.

Postad 07 mars 2008 - 22:10

Unregistered7ae15c99
  • Unregistered7ae15c99
  • Lärjunge

• 316 inlägg
  • 0
"Tyvärr uppgav ni ej edra anspråk efter den 29:e februari, varför vi ej kan emotse er önskan om kompensation.

Med vänlig hälsning
ComHem"

Ett tänkbart scenario!

Redigerat av Unregistered7ae15c99, 07 mars 2008 - 22:23.

Postad 07 mars 2008 - 22:20

MacGam
  • MacGam
  • Användare

• 234 inlägg
  • 0
Jag tar bara av mig hatten för maveric som med halvt facit på hand är den som haft mest rätt i sina spekulationer Han har jobbat i motvind och har väl stuckit ut hakan ibland. Han är värd ett erkännande.

Postad 07 mars 2008 - 22:25

Unregistered7ae15c99
  • Unregistered7ae15c99
  • Lärjunge

• 316 inlägg
  • 0
Jag håller med ovanstående talare! En eloge till dig Maverick!

Postad 07 mars 2008 - 22:42

Unregistered1103
  • Unregistered1103
  • Guru

• 5 967 inlägg
  • 0
Jag har bara stått fast vid min åsikt och vad jag tror ..

Måste säga .. att visst är det kul att ha rätt .. men jag hade mycket hellre haft fel .. :D

Tack i alla fall ..

Mitt i allt negativt .. så kan vi väl presentera en positiv nyhet ..
( om comhem förstår att ta in kanalen från canaldigital )
Kanal 5 blir HD
http://www.prylporta..._MKF070.dbp.asp

Maveric B)

Ps. den som har parabol får den automatiskt :D

Redigerat av Unregistered1103, 07 mars 2008 - 22:48.

Postad 07 mars 2008 - 23:55

Unregistered7ae15c99
  • Unregistered7ae15c99
  • Lärjunge

• 316 inlägg
  • 0
Tack för infon, Maverick.
Det lutar allt mer åt att jag överger skeppet Comhem med dess last Humax CXHD-1000C, och vänder blickarna mot Canal Digitals gröna ängar och alla deras fungerande HD-kanaler till en vettig penning.
Att det blir ett par sladdar extra utifrån och in i huset får man ta! :D

Ha en fortsatt trevlig helg!

Postad 08 mars 2008 - 08:11

jocef
  • jocef
  • Wannabe

• 46 inlägg
  • 0
Jag kommer lämna comhem till fördel för canal digital. Enda anledningen till att jag haft comhem är att dom haft både tv3 och kanal 5. Det trista med com hem är att dom hela tiden nonchalerar kunderna och behandlar en som att man är helt inkompetent.

För er som sneglar på canal digital kan jag säga att från den 1:e april kommer CD att erbjuda sitt familjepaket inklusive HD kanlerna för 209:-/mån.

Postad 08 mars 2008 - 08:49

frhape
  • frhape
  • Lärjunge

• 276 inlägg
  • 0
Jag gjorde en liten resume av kapen mot comhem med hjälp av mina egna inlägg. Ursäkta det långa inlägget men jag hoppas en del finner det intressant.

Jag citerar mig själv:

Posted on: Dec 16 2006, 19:17
"Nu har mitt kort och box äntligen börjat fungera. Supporten visste inte vad det var för fel men gav mig rådet att ha en och samma kanal på i upp till en timme och vips efter en kvart så började det fungera.

Riktigt imponerad av bilden på canalplus HD, discovory och voom. SVT HD var dock riktigt dålig bild. Kan inte ha varit HD. Vet inte vilket program det var men bra var det inte varje fall.

Gillar boxen skarpt. Snabbare kanalbyten än förut."

Jag gillade boxen i början. ...... :D

Posted on: Dec 31 2006, 19:55
"Nu har jag kört boxen ett tag och är inte nöjd.

Bilden via alla kanaler är mycket sämre än den gamla boxen. Färger blöder och bilden är grynig och detaljlös. Förut var jag riktigt impad av digital-tv. Framförallt SVTs kanaler. Nu är det skit.

Tittade på Hajen för några dagar sedan och i slutet när hajen sprängs och blodet forsar ut i vattnet så ser man tydligt hur rödfärgen delas upp i olika nyanser. Även bakgrundskulisserna i "På spåret" har samma fenomen fast i grått.

Vet inte vad det kan vara för fel. Har kopplat in med de tillhörande kablarna till min LG LCD.

Kanske är det HDMI kabeln som är felet?!"
........men det gick över ganska snabbt!

Posted on: Feb 7 2007, 17:55
"Jag har Comhem med HDTV-boxen men inte canalplus så jag kan inte uttala mig om detta.

Men jag får ibland usel kvalitet på de flesta kanaler inklusive SVT. Framför allt studioprogram där det är väldigt starka färger. Det bildas enorma block i bakgrunderna. Ser förjävligt ut.

Jag hade ett bra läge att jämföra DVD och SVT då filmen Hajen gick. I slutet när hajen sprängs och allt blod rinner ut i vattnet så var det en ENORM skillnad mellan DVD och SVT. Stora block-bildningar på SVTs sändning.

Ringde supporten och de ville först göra klart om det är min HD-box det var fel på genom att jag ska släpa iväg boxen till någon kompis och prova där.

Just nu föredrar jag faktiskt lite dassigare färger och oskärpa genom att köra analogt än dessa förjäkligt dåliga digitala sändningar."

Posted on: Feb 8 2007, 14:42
"Nu har jag lagt upp bilder i mitt galleri om hur det ser ut hemma hos mig.

Problemet som jag har måste bero på oerhört hård komprimering. Ingen här som vet hur man ska gå till väga?

Vet en del som lämnat tillbaka sin nyinköpta TV pga dessa fel men det är ju inte TVn det är fel på utan sändningen. Sen är frågan om det är Comhem eller SVT man ska skylla på."

Här gav jag upp första gången. B)
Posted on: Feb 26 2007, 22:41
"I fredags hade jag då tillslut besök av en "tekniker" från comhem.

Jag hade ringt comhem och klagat på "färgblödningar" eller "blockbildningar" eller vad vi nu ska kalla det.

Han jag pratade med på comhem trodde att det kunde vara något fel i mitt uttag och skickade då ut en tekniker. Han skulle komma mellan 1300 och 1600 så jag tog ledigt från jobbet från 1230 för att vara hemma när han dök upp.

Klockan 1430 dök han då upp. Han hade med sig en liten väska med en apparat som han kunde mäta signalstyrkan med. Först visade jag en del kanaler och han höll direkt med om att det såg riktigt illa ut.

Han mätte signalstyrkan och jag hade utmärkta värden!!!!!

Att jag hade så dålig bild berodde på TV:n trodde han men när jag påpekade att jag har bra bild på DVD så ändrade han sig lite. Han menade att digitalTV är så hårt komprimerad och DVD är helt okomprimerat. Därför är DVD bättre!!!!?!?!?!?

Varför bilden var bättre på annan adress kunde han inte förklara. Han skulle höra av sig när han pratat med sin kollega som var lite mer kunnig än vad han själv var.

Idag är det måndag och jag har inte hört något från honom och jag är inte mycket klokare idag.

Jag beundrar er som orkar (Maverick mm) men jag ger fan upp!!!!! Om 20 år kanske allt är i HD. Tills dess...............blä!!!!!"

Här var man väldigt fel ute.
Posted on: Mar 30 2007, 13:46
"En LCD TV klarar uppenbarligen inte alls att hatera dessa signlaer medan en CRT klarar av det alldeles utmärkt.

Eftersom en del har jättebra bild med PV60 och en del dålig bild så borde det ju trots allt vara signalen från comhem som är spöket.

Jag tror i alla fall att det inte är Humax boxen som pajar till det."

Vid den här tidpunkten var man riktigt lack på comhem och värre skulle det bli.
Posted on: May 6 2007, 00:45
"Har försökt häva mitt abonemang och reklamera boxen pga dessa problem med det fick jag inte. Comhem menar att de inte gjort något fel, eller att de inte kan hitta något fel och har därför uppfyllt sin plikt.

De menar att det är min TV det är fel på."

Vid det här laget börjat problemet sorteras ut.
Posted on: May 29 2007, 00:24
"Har skrivit förr i denna tråd om enorma problem med blockbildningar.

Eftersom hjälpen från comhems varit obefintlig och de inte alls vill hjälpa till att lösa problemet har jag hela tiden fått testa olika saker själv.

Det jag testat tidigare är:

1:

1:Jämförelse mellan min gamla digital-box (Humax CX 1201-C) och HD boxen (Humax CXHD-1000) på min LG LX2 LCD-TV. Båda får blockbildningar

2:Testat med analog signal utan box. Inga blockbildningar.

3:Testat HD-boxen med min LCD på annan adress - blockbildningar.

4: Testat HD-boxen på gammal "tjock-tv" - Inga blockbildningar.

Att en gammal tjock-tv inte får blockbildningar är kanske inte så konstigt. Men efter dessa tester så drog jag slutsatsen att comhem ofta skickar ut dåliga signaler och att min LCD helt enkelt har det svårt att visa dåliga signaler. Jag anklagade länge comhem men tillslut så fick jag bita i det sura äpplet att jag köpt en dålig TV..........trodde jag!!!

Nu ikväll har jag haft möjlighet att göra ett femte test. Jag flyttade över min HD-box till polaren som har köpt en Plasma. En LG 42PM1MA. Denna TV visade också blockbildningar med min HD-box men INTE med boxen som han har, en Humax CX-Fox C.

Nu känns det som om jag sorterat ut problemet.

I vårat fall så har "Humax CXHD-1000C" och "Humax CX1201-C" blockbildningar men inte "Humax CX-Fox C".

Det borde således vara i boxarna som felet ligger. Comhem har varit hem hos mig och mätt signalen till mycket bra. Någonting händer i boxen som gör att TV:n inte kan visa bilden korrekt. Både "LG 32 LX-2" och LG42PM1MA är apparater som har några år på nacken och de kanske har problem att visa bilden korrekt när något går fel i boxen som inte nyare apparater har.

Därför kommer mitt testande nå sitt klimax ( Ja, jag är lite nördig) i morgon då min nya TV anländer, en LG42PC51.

Oavsett hur den visar bilden så känns det som jag är nära en lösning. Har den problem med blockbildningar så är det defenitivt boxen det är fel på. Visar den bilden korrekt så är det de andra apparaterna som är dåliga på att visa en dålig signal."

Posted on: May 30 2007, 09:00
"Ruhe: Tack för ditt informativa svar.

Jag har tjafsat med comhem i ett halvår med detta. Pratat med kundtjänst, de har skickat ut tekniker, kundtjänst igen mm mm mm mm..........

Sen kommer du in och förklarar felet.

Tack!!!

Jag har försökt reklamera boxen men comhem har ju skyllt på min TV. Nu tänker jag göra ett nytt försök att reklamera.

Det blir ingen HD-box för min del förän de rättat till problemet."

Här hade man köpt ny TV och är på G att byta ut boxen.
Posted on: Jun 7 2007, 13:49
"Spelar ingen roll vad man har för TV. Det är usel bild ändå. Enorma blockbildningar. Min sprillans nya Plasma LG PC51 har blockbildningar med HD-boxen men inte med vanliga boxen.

Jag ska få byta ut boxen mot en ny. Blir förmodligen ingen skillnad. :-("

Här har comhem lagat boxen sa dom, vilket förstås bara var skitsnack!!!
Posted on: Sep 10 2007, 20:32
"Min box är faktiskt till salu för 1995:- utan bindningstid!!! Vill dock påpeka att den har enorma problem med "color banding", så kallade "blockbildningar".

Comhem har "lagat" boxen. Vet dock inte vad de har lagat för problemet är kvar.

Men om någon där ute inte tycker det är ett problem med blockbildningar så är det bara skicka ett PM!"

Här var det dags för reklamation
Posted on: Oct 7 2007, 20:22
"Jag har haft dessa problem med färgblockningar under ett års tid.

Jag har provat på tre olika adresser, fyra olika TV-apparater, både LCD och Plasma, haft en tekniker hos mig och förra veckan fick jag min tredje box hemlevererad.

Även den lider av stora färgblockningar.

Min gamla Humax box innan HDTV-boxen lider inte av färgblockningar.

Alltså är det boxen som är helt ###### kass!!!

Nu ska jag försöka reklamera boxen men det lär väl inte gå.

Får hoppas att det kommer en ny box med hårddisk och att den levererar bättre bild."

Och den 31/10-07 började de tydligen prata om ny mjukvara och ingenting har hänt sen dess.
Posted on: Oct 31 2007, 19:07
"Citera(ruhe @ Oct 31 2007, 16:36 )
Nu fick jag samtal från supporten ( kille som eg. var från bredbands-supporten ). Det står antecknat i mitt ärende att "ny mjukvara för att kunna välja färgrymd introduceras inom kort". Nu är alltså frågan om "inom kort" är redan imorrn!! Ifall den inte kommer imorrn ringer jag och begär få vara med och beta-testa den nya mjukvaran, för de måste ju ha beta-testteam.

Hmm, mycket intressant.

Då verkar det ju som de äntligen efter år av tjat börjat förstå vad problemet med denna box är. Fixar dom färgblockproblemet så kommer jag jubla.

Jag har ett reklamations ärende med denna box som jag väntar på svar om. Men fixas problemet så är det ju en annan femma.

Dock så borde man egentligen kräva pengarna tillbaka för det dryga året som bilden varit kass plus de otaliga timmar man lagt ned på felsökning. "

Det var en liten resume av denna soppa. Man kanske skulle skriva en bok. :D Det här inlägget borde man ju skicka till ARN och se vad de säger.

Redigerat av frhape, 08 mars 2008 - 08:54.

Postad 08 mars 2008 - 10:22

ruhe
  • ruhe
  • Forumräv

• 659 inlägg
  • 0
En vecka kvar till färblockningsfri box, härligt! Måtte det stämma.

Jag är dessutom bortrest några dagar så rätt vad det är har man en box med ny FW! :D

Hoppas, hoppas!

Postad 08 mars 2008 - 10:25

ruhe
  • ruhe
  • Forumräv

• 659 inlägg
  • 0
Maveric, du gillar ju att skriva här, så jag hoppas vi kan få en rapport om CD-parabol vs Comhem och Humax. Efter 1,5 år på nacken ser det då ut som boxen ska börja fungera som en värdig medtävlare i en sådan jämförelse. Om det nu blir vecka 11 hinner du testa den nya FW:n i några veckor innan flytten.

Själv bor jag i lgh utan balkong, så CH är mitt enda alternativ just nu.

Postad 08 mars 2008 - 12:30

Trent Reznor
  • Trent Reznor
  • Rookie

• 7 inlägg
  • 0
Tjo,

Undrar om det är fler som saknar info om tv-programmen när man trycker på i knappen?
Förut så kom det ju upp info om pågående program. Är det jag som klantat mig eller är det fler fel i den här skit boxen?

Och jag håller med, bilden suger häst b***e på flera kanaler...

Postad 08 mars 2008 - 12:39

Unregistereda8d246d3
  • Unregistereda8d246d3
  • Mästare

• 2 709 inlägg
  • 0
eftersom dead line var 29/2 för kompensation så drog jag iväg ett mail till kundrelation ang detta den 2/3 för att sen diskutera ny kompensation efter att den nya FW har kommit. tror ni dom har svarat på mitt mail ?? skulle inte tro det va :D idioter är väl det minsta man kan säga om combort !

Redigerat av Unregistereda8d246d3, 08 mars 2008 - 12:40.

Postad 08 mars 2008 - 13:03

Unregistered1465
  • Unregistered1465
  • Wannabe

• 19 inlägg
  • 0

Tjo,

Undrar om det är fler som saknar info om tv-programmen när man trycker på i knappen?
Förut så kom det ju upp info om pågående program. Är det jag som klantat mig eller är det fler fel i den här skit boxen?

Och jag håller med, bilden suger häst b***e på flera kanaler...

Prova starta om boxen, ställ dig på The Voice och tryck guide. Låt den vara på 30sek. Jag upplever inte samma fel som tur är. Riktigt fifft och bekvämt med guide.

Postad 08 mars 2008 - 13:05

Trent Reznor
  • Trent Reznor
  • Rookie

• 7 inlägg
  • 0
Tjo igen,

Löste problemet med "i" knappen.
Bröt strömmen 1 min. så funkade det. Trodde att det bara var en myt att man skulle bryta strömmen, men tji fick jag.

/Trent

Postad 08 mars 2008 - 13:09

Trent Reznor
  • Trent Reznor
  • Rookie

• 7 inlägg
  • 0
Tack för ditt svar Ham,

Ja den är jävligt användbar faktiskt. Gillar den funktionen skarpt.
Det komiska är att jag har suttit och retat mig på att det inte funkat i säkert 2-3 veckor innan min ärt-hjärna kopplade vad jag själv kan göra. Hehe ljuset är tänt men det är ingen hemma ;-)

Återigen tack för ditt svar!

/Trent Reznor

Postad 08 mars 2008 - 13:31

Domaren
  • Domaren
  • Användare

• 139 inlägg
  • 0
Glider in med en beginnerfråga som alla insatta säkert tycker är korkad :D ;

-Om/ när Humax-boxen blir som den borde, blir då bilden bara bättre på HD-kanalerna?
Eller har man även större glädje av Humax-boxen på kanalerna som inte är HD-kanaler, -jämfört med en enklare digitalbox alltså?

Har idag en enklare digitalbox och Panasonic 42" PX70

Postad 08 mars 2008 - 14:21

Unregistered1103
  • Unregistered1103
  • Guru

• 5 967 inlägg
  • 0

Hehe ljuset är tänt men det är ingen hemma ;-)

Tänk då på comhem .. där är det alltid så :D

har man även större glädje av Humax-boxen på kanalerna som inte är HD-kanaler, -jämfört med en enklare digitalbox alltså?

Ja, så bra skulle det kunna bli .. om boxen blir till vad den skall :D

Maveric B)

Redigerat av Unregistered1103, 08 mars 2008 - 14:23.

Postad 08 mars 2008 - 14:30

Domaren
  • Domaren
  • Användare

• 139 inlägg
  • 0
Maveric:

-Hur mycket bättre kan vanliga kanaler bli med en väl fungerande box?

Flummig fråga där, -men comhem skyltar ju med upp till 5ggr högre upplösning.

Postad 08 mars 2008 - 14:39

ruhe
  • ruhe
  • Forumräv

• 659 inlägg
  • 0

Glider in med en beginnerfråga som alla insatta säkert tycker är korkad :D ;

-Om/ när Humax-boxen blir som den borde, blir då bilden bara bättre på HD-kanalerna?
Eller har man även större glädje av Humax-boxen på kanalerna som inte är HD-kanaler, -jämfört med en enklare digitalbox alltså?

Har idag en enklare digitalbox och Panasonic 42" PX70

Den där frågan kan ju egentligen inte ställas med nuvarande FW. Vad jag kunnat se blir HDMI skarpare än komponent och därmed också SCART. SD-kanaler borde alltså kunna bli lite bättre än scart-boxarna om nu color bandingen försvann med nästa FW.

Postad 08 mars 2008 - 16:46

Unregistered1013
  • Unregistered1013
  • Mästare

• 3 254 inlägg
  • 0
Kikar lite på reprisen av "Antikrundan" i HD och det är nog bland det bästa jag sett från boxen (via hdmi). Inte minsta tillstymmelse till banding och block i bakgrunder och mörka partier. Tänk om det alltid kunde var så här... Fler sådan sändningar / kanaler samt vettig sd-bild så kanske det blir trevligt framöver.

Redigerat av Unregistered1013, 08 mars 2008 - 16:47.

Postad 08 mars 2008 - 17:02

Unregistered1103
  • Unregistered1103
  • Guru

• 5 967 inlägg
  • 0
Visst kan man svara på frågan Ruhe

Det blir bättre med en fungerande box därför att det är HDMI och digital signal
utan omvandling till analog till digital igen .. Det är ren o skär logik.

Men 5 gånger bättre bild gäller såklart bara HD sändningar ..

Postad 08 mars 2008 - 19:21

Unregistered4a0ef99c
  • Unregistered4a0ef99c
  • Användare

• 160 inlägg
  • 0
Tjena !

Har precis börjat läsa i denna tråd

menar ni att både HD boxen till Comhem och PVR boxen till comhem suger eller bara HD boxen?

har PVR boxen bättre bildkvalité än HD boxen? eller kommer den bli den efter vecka 11 med uppgraderingar som ska ske då?

mvh

Postad 08 mars 2008 - 19:22

Ticalo
  • Ticalo
  • Forumräv

• 841 inlägg
  • 0
Skrev ett inlägg tidigare angående bilden osv från comhem.
Måste skriva av mig lite igen:

Fan va kass bild. Nästan sämre än min analoga.
Färgerna smälter ihop, olika nyanser på färger, mörka filmer är omöjliga att titta på, ljudet kommer ca 1 sec efter att de pratar, massor med prickar (störningar) mest på hd kanalerna.
Inte ens hd filmer ser bra ut längre, ser som en gammal dvd.
Och att ibland dyker inte undertexterna upp.

Jag blev lovad att det skulle va riktigt grym bild och att jag inte skulle ångra mig.
Men ack så fel man kan ha!

Kan man inte få lämna tillbaka skiten?

Postad 08 mars 2008 - 19:34

MacGam
  • MacGam
  • Användare

• 234 inlägg
  • 0

Färgerna smälter ihop, olika nyanser på färger, mörka filmer är omöjliga att titta på, ljudet kommer ca 1 sec efter att de pratar, massor med prickar (störningar) mest på hd kanalerna.

Jag blev lovad att det skulle va riktigt grym bild och att jag inte skulle ångra mig.

Tyvärr så är du bara ett av många offer som blivit blåsta av Comhem.

Redigerat av MacGam, 08 mars 2008 - 19:35.

Postad 08 mars 2008 - 19:43

Unregistered1013
  • Unregistered1013
  • Mästare

• 3 254 inlägg
  • 0

Ticalo: Har du alltid kass bild? "Antikrundan" i hd som sänds nu igen ser kanon ut hos mig. Hur hos dig?

Edit: Du skriver att hd-filmerna inte ser bra ut längre. Gjorde de det i början? Har du alltid kass bild oavsett program och kanal eller finns det ett och annat som ser bra ut (tex "Antikrundan")?

Om jag förstått rätt så har du haft boxen i en vecka. Är den beställd från Comhem så har du fortfarande rätt att returnera den (förmodligen även efter den ny fwn, om du vill utvärdera den, men då bör du kontakta Comhem innan).

Redigerat av Unregistered1013, 09 mars 2008 - 06:02.

Postad 08 mars 2008 - 19:50

Unregistered7ae15c99
  • Unregistered7ae15c99
  • Lärjunge

• 316 inlägg
  • 0
Gluttade själv lite på Antikrundan igår kväll via marksänd signal och det såg inte dumt ut alls! Tyder på bra basmaterial i utsändningen kan en tro.

Postad 08 mars 2008 - 22:28

Unregistered3811f9da
  • Unregistered3811f9da
  • Amatör

• 84 inlägg
  • 0
Alltid kul att Antikrundan fungerar klanderfritt.... :)

Postad 08 mars 2008 - 23:16

Unregistered7ae15c99
  • Unregistered7ae15c99
  • Lärjunge

• 316 inlägg
  • 0
Dax att bumpa upp denna tråden! Var är ni alla missnöjda ägare av Humax-HDboxen?

Wasgo :)

Postad 08 mars 2008 - 23:31

Unregistered1103
  • Unregistered1103
  • Guru

• 5 967 inlägg
  • 0
Människan klarar det bara tills en viss gräns sedan blir hon apatisk ..

Jag ser ljuset bortom comhem .. så jag blir inte apatisk .. precis som dem som inte
ännu har skaffat sig boxen ..

Resten har lagt sig ner för att dö .. :)

Maveric :blush:

Postad 08 mars 2008 - 23:38

Unregisteredc7b312fb
  • Unregisteredc7b312fb
  • Forumräv

• 596 inlägg
  • 0
Inte annat än att man har viss förståelse för att det finns ett intresse bland folk att hämta material på internet.
Det hjälps ju inte att man betalar en förmögenhet för utrustning och kanalleverantörer mm. Man får i alla fall inte vad man betalt för....

Postad 09 mars 2008 - 00:04

Duckface21
  • Duckface21
  • Guru

• 4 337 inlägg
  • 0
ja tror de flästa knaprar på sina naglar nu och väntar på firmwaren till boxen

Postad 09 mars 2008 - 01:06

Unregistered42562
  • Unregistered42562
  • Lärjunge

• 385 inlägg
  • 0
Vadå bumpa? Tråden har väl som sämst legat top 10 det senaste året? *S*

Postad 09 mars 2008 - 10:42

PITAR
  • PITAR
  • Rookie

• 3 inlägg
  • 0
Här kommer en som inte vill dö i förtid :blush: Har varit inne och läst här sedan jag skaffade min box förr ett år sedan .Har samma spökningar med bilden som ni Färg blockeringar ,stora pixlar,hackande bild mest på sd kanalerna men det förekommer också lite på hd kanaler Jag väntar också på ny FW om det inte löser problemet kommer jag ringa de så det ryker Har en ATEC 42" lcd tv och en LG bn 315 projektor Tro mig det är inte kul och se de störningar på min tv,ännu värre blir det på min 100" stora duk :)

Postad 09 mars 2008 - 11:33

Unregistereda40b8a00
  • Unregistereda40b8a00
  • Amatör

• 91 inlägg
  • 0

Och sen varför stängs tv1000hd kl 24.00? slutar ju jobbet 00.12 och har då fan ingen användning för den kanalen.

Prioritera rätt. Byt jobb.

Postad 09 mars 2008 - 12:05

Mr.Hammer
  • Mr.Hammer
  • Amatör

• 53 inlägg
  • 0

Dax att bumpa upp denna tråden! Var är ni alla missnöjda ägare av Humax-HDboxen?

ligger här o lurar, väntar tills nya fw kommit ut då kanske boxen blir godkänd, men jag tror faktiskt att CH har större problem än boxen, dvs deras varierande kvalité i utsändningen. ömsom vin ömsom vatten.

Postad 09 mars 2008 - 13:44

Unregistereda40b8a00
  • Unregistereda40b8a00
  • Amatör

• 91 inlägg
  • 0

Maveric :blush:

Det gör vi inte :) Eller vad säger ni därute?

Nej. Canal Digital, here I come

Postad 09 mars 2008 - 13:50

ruhe
  • ruhe
  • Forumräv

• 659 inlägg
  • 0

ligger här o lurar, väntar tills nya fw kommit ut då kanske boxen blir godkänd, men jag tror faktiskt att CH har större problem än boxen, dvs deras varierande kvalité i utsändningen. ömsom vin ömsom vatten.

När nya FW kommer blir ett av stortesten för min del att kolla på The Voice. Kanalen har dålig bandbredd och många rockvideor är dunkla och med olika färgade belysningar och bakgrunder. Dessa faktorer gör att inte bara ofta, utan nästan hela tiden, är block- och colorbandingfestival på kanalen.

Ser The Voice TV bra ut efter FW:n anser jag att man löst Color Banding på SD och jag kan då antagligen vara nöjd, efter 1,5 års boxinnehav.

Sen ser jag gärna 576i över HDMI också, annars kommer jag köra 720p från boxen ( 576p blir ihoptryckt och konstigt med nuv FW ).

Redigerat av ruhe, 09 mars 2008 - 13:56.

Postad 09 mars 2008 - 14:05

Unregistered1465
  • Unregistered1465
  • Wannabe

• 19 inlägg
  • 0

Låter som du har mycket black crush. Har du provat växla bland de olika färgrymderna?

Postad 09 mars 2008 - 21:15

hellmelt
  • hellmelt
  • Användare

• 140 inlägg
  • 0
Måste få ställa en förtydligande fråga om pairing:

Jag tänker skaffa en HTPC och FireDTV för att titta på com hems digital-TV. Jag har ännu inget Com hem abonnemang. Jag fick hem ett erbjudande i brevlådan: Medium 8 favoriter samt antingen en vanlig digitalbox för 1 krona, eller HD-boxen plus tre HD-kanaler i 6 månader för 995 kr. Och så frågan om parningen, om jag väljer HD-alternativet:

Jag har förstått att kort och box paras så att man bara kan se HD-kanalerna i sin egen HD-box. Men hur är det med SD-kanaler? Kan jag ta kortet där HD-abonnemang ingår och köra det i min HTPC, och koda av de vanliga TV-kanalerna?

Är det skitdumt att ta HD-boxen av något annat skäl?

Tacksam för råd,
hellmelt

1 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar

• JBL M2 igen…..
    Anton
    2025-05-01 16:07:43
  • JBL M2!!!!!!!
    Anton
    2025-04-30 16:22:03
  • Front Atmos
    Globe
    2025-04-28 19:35:47
  • The12 Passive
    Globe
    2025-04-28 19:33:57
  • Baffelväggen
    Globe
    2025-04-28 19:31:57
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2025 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.