han sa om jag håller mig i 1-3 mån så kommer ja bli mycker nöjd!
Du menar år?
Sökningen pågår
Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
COMHEM! Ge mig en HD-PVR och fotbolls-EM i HD NU!
Startad av
Caaf
, Feb 28 2008 14:30
242 svar till detta ämne
25 relaterade trådar
Postad 06 August 2008 - 09:37
Du menar år? Postad 06 August 2008 - 22:59 Det finns nog en anledning till att de "rear" ut HD boxarna för 1kr, vid tecknande av abonnemang. Vill säkert bli av med de som de forfarande har i lager innan de släpper ut den nya boxen... Postad 11 August 2008 - 07:34 Det var min första tanke också... vi får hoppas vi har rätt. Kanske kommer den nya boxen innan jul Postad 12 August 2008 - 13:34
Jag fick detta svar, på min fråga om att det stod att de skulle släppa den i sommar. Svaret fick jag den 6:e Augusti, dagen efter du fick 1-3månader... Hej och tack för ditt e-postmeddelande! Precis som det står i texten som Ni länkat till har Vi ännu inget exakt lanseringsdatum för boxen men information kommer så fort Vi har något konkret. Postad 12 August 2008 - 16:04
Detta svar fick jag idag
*************************************************** Hej Marcus! Tack för ditt mail. Vi har inte fått någon exakt datum för när den inspelningsbara HD boxen kommer utan den enda information vi fått är att den borde komma någon gång i höst eller tidig vinter. Mvh Med vänlig hälsning Com Hem AB Kundservice Postad 13 August 2008 - 08:28
Haha, deja vu! Det här blir ju mer och mer en repris på förra året! Postad 13 August 2008 - 08:45
Stämmer ju iofs med de jag fick svar, typ 3 mån. Kanske kan bli en trevlig julklapp
Postad 14 August 2008 - 10:06
Bara den fungerar under nästa års tour de france är jag nöjd Postad 23 August 2008 - 16:53
Fick en indikation på att Com Hem snart kommer med ny reklam. Den senaste var Com Hem HD-box för 1 :- Den nya lär innehålla något som många blir glada av. Mer kan jag inte säga just nu. Återkommer när jag vet mer.
Postad 23 August 2008 - 17:34
En annan sak som tyder på att något är på gång är att när man ska välja box vid HDTV-beställning finns ytterligare ett alternativ, förutom Humax HDTV enkronas icke-PVR-box, utan någon som helst beskrivande text. Man kan ana att det där strax skall stå HDTV PVR-box!! Det känns som de har förberett för något kommande....
Hoppas! Längtar! Postad 23 August 2008 - 21:39
Jag vill bara mana till lugn. Glöm inte att vi är ComHem-kunder och därför måste vi räkna med att bli besvikna...
Postad 24 August 2008 - 12:14
Det alternativet du pratar om kryssar man i om man inte vill ha någon box i beställningen. Ingen förberedelse för något kommande........ Nästa reklam blad är säkert något erbjudande om bredband. Postad 24 August 2008 - 12:19
Enligt en person på Expert så kommer Comhems nya HD-box haen hårddisk på 250 gb. Den borde komma när som helst, då de har den inlagd i sitt system.
Postad 24 August 2008 - 12:30
Har personen på Expert någon info om fabrikat? Är det Humax? Postad 24 August 2008 - 12:41
Enligt mina källor som jag inte kan avslöja så är det Humax. Vilken modell det är vet jag inte men enligt deras hemsida så har det bara en HD-PVR box så det borde ju vara den.
Postad 24 August 2008 - 16:04
Jag kan berätta att nästa reklamfolder INTE handlar om bredband. Bara vänta, så får du se. Om ni är trevliga och inte tjatar, så kanske jag återkommer med mer info ganska så snart. Därmed har jag INTE sagt att någon är otrevlig här i forumet, tvärtom, så är dom flesta ganska så trevliga, faktiskt. Hav tålamod. Redigerat av epostaren, 24 August 2008 - 16:05. Postad 24 August 2008 - 18:01
Låter lovande. Det måste väl då vara deras iCord HD som gjorts om för kabel-TV? Postad 24 August 2008 - 19:01
Kan det vara en liten Finlux på väg, kanske...?
http://www.elektroni...;articleid=2280 http://www.prylporta...105037-547.html Postad 24 August 2008 - 19:21
Nej, så är det inte! Efter denna kryssruta saknas helt någon text! Ändå medför det fraktkostad på 97:- !! Måste vara en alternativ box som man förberett ett val för... P V R !!! Postad 24 August 2008 - 19:40
Nja, det är ju inga HD-boxar som nämns i artiklarna. Jag tror mer på Humax. Postad 24 August 2008 - 19:50
Ah! Jag är på en annan planet. Tänkte inte på det...! Postad 24 August 2008 - 21:57
Finlux PVR ser ju rätt spännande ut de med. Vore bra med ett alternativ till den nuvarande Samsung-PVR:n. Redigerat av Mange36, 24 August 2008 - 21:59. Postad 25 August 2008 - 15:00
Loveless och epostaren! Ursäkta om jag är lite töntigt rättrådig: begrav stridsyxan, lägg alla oförrätter åt sidan, undvik att trappa upp ordkriget - ta varandra i hand.
Jag har snabbläst manualen för Humax iCord (varianten för satellit) och den verkar ha de funktioner vi använder mest här hemma (förutom då just att kunna se på TV med bra bild): 1. En bra guide. 2. Möjlighet att pausa i live-sändning. 3. Möjlighet att enkelt spela in genom att markera program i guiden. 4. Möjlighet att börja titta på en pågående inspelning innan inspelningen är avslutad. Dessutom får jag intrycket att den skalar upp vanlig digital-sändning till 720p eller 1080i. Har den detta i kombination med bra bild och saknar den allvarliga buggar - då kommer jag att bli riktigt, riktigt nöjd! Postad 25 August 2008 - 15:45
Det stora problemet är väl inte om det kommer en ny hd-box.
Det stora problemet är väl om amatörerna på com hem och dom blindas förening eller vem dom nu anlitar för att godkänna deras boxar reder ut det denna gången. Man kan få magsår för mindre saker än att sätta com hem och humax i samma mening. Någon som vet om det är någon ny hd-box på gång utan pvr? Redigerat av Truckerhate, 25 August 2008 - 15:45. Postad 25 August 2008 - 16:25
Det är Humax som gäller. Postad 25 August 2008 - 16:29
Själv hoppas jag på någon av dom här boxarna som jag kollat in en längre tid nu och varit sugen på att köpa:
Vantage HD 7100C http://www.vantage-d...a=produkte&p=28 http://www.teknikked...-p-1144531.html Lätt snyggast boxen out there tycker jag!! Eller: http://www.satvision...uner-p-411.html Klart kompetent box! Eller: http://www.motorola....0008406b00aRCRD Riktigt grym och snygg! Tyvärr så tror jag inte att den här kommer till Sverige alls. Men det är antagligen att hoppas för mycket på att det blir någon av dom ovanstående...hur som helst är det bara hoppas att den kommer snart och viktigare; att den är grymt bra!! Postad 25 August 2008 - 19:16
Jag hittar ingen HD PRV box på Humax hemsida. Finns det något rykte om att Humax ska släppa en HD PRV box om tre veckor? Postad 25 August 2008 - 21:47 Det finns en tråd om Humax HD PVR, så att den finns kan vi nog vara säkra på. När och om den kommer till Sverige får vi se Humax HD PVR Postad 26 August 2008 - 19:45
KVACK!
Plötsligt gick TV-eländet sönder - och allt blir uppåner... Hade tänkt att den skulle hålla tills man vet vad det blir för box... *GAAAAAAAAAAAAAAAAAAH* HAR NOLL KOLL! NOLL, NOLL, NOLL!!! * Plasma? LCD? * Full HD? HD ready? DVB-C kort kommer vi ändå inte att använda om det nu går att spela in flera kanaler och titta på en via nya boxen. Inte sugen på att betala syskonabonnemang till ComHem. Allt vi vet är att vi vill koppla ihop den med datorn och att den ska tåla små kladdiga fingrar... Helt fel tråd, men... vill ju opta hela utrustningen. Med så lite fjärrkontroller som möjligt - helst. Klokheter hitåt - tack! Postad 27 August 2008 - 19:19
Precis. Kommer det någon ny vanlig HD box utan PVR att ersätta nuvarande Humax? Postad 28 August 2008 - 07:59
Jag citerar mig själv; skit i Vantage HD 7100C, snart kommer Vantage HD 8000C Twin Tuner!!! Jag har haft kontakt med Vantage ( www.vantage-digital.com ) via mail och fått svar på att Vantage HD 8000C Twin Tuner kommer att släppas inom 1 månad! Postad 28 August 2008 - 16:58
Nytt svar från com hem... (undrar om de tycker jag börjar bli tjatig
******************************* Hej och tack för ditt e-postmeddelande! Vi har tagit fram boxen och håller på att testköra den just nu för att försäkra oss om att mjukvara i den ska vara tipp topp innan vi börjar sälja den. Vi har dock inte fått något datum för lansering av denna ännu, men det bör inte dröja allt för länge. Med vänlig hälsning Com Hem AB Kundservice Postad 28 August 2008 - 17:11
Jag begriper inte varför just ComHem-trådarna skall fyllas av diverse elakheter, ogenomtänkta kommentarer och allmänt dravel? Nu höjer vi ribban eller så får jag stänga även denna tråd (ni som var med i stora ComHem-tråden kommer ihåg hur kul det var)... Skärpning !
Postad 30 August 2008 - 10:55
Synd att dom inte kan svara på vilken tillverkare dom förlitar sig på denna gången. Kul att veta vilken box dom kommer att släppa =) Men jag gissar på att det kommer dröja lite, erbjudandet 1kr för dagens humax-box lär gå ut, eller iaf vara i sin slutfas innan vi får se pvr:en skulle jag gissa på. Postad 30 August 2008 - 12:48 Jag skulle vilja påstå att det till största delen beror på att Comhem konstant ger dålig och/eller falsk information till sina kunder. Snart flyttar jag och behöver aldrig tänka på Comhem igen. Postad 30 August 2008 - 18:41
Om du vet att det blir Humax, vet du också om det blir Icorden? Postad 30 August 2008 - 22:28
Bara ca 15 dagar kvar nu sedan går det erbjudandet ut, det går väll ut den 14 september. Tur att man sitter med en Humax box utan bindningstid. Binder fan inte upp mig förns PVR kommer. Ingen bindningstid + halva månadsavgifterna hos Comhem tills PVR boxen kommer. Det kallar jag att ta bra hand om kunderna. Postad 30 August 2008 - 22:36
Det vet jag inte. Postad 31 August 2008 - 10:58
Sitter med Samungsboxen (PVR) och jag skulle aldrig klara mig utan en PVR idag. Hur smidigt som helt, men det hade vart skönt med 3 tuners faktsikt. Mitt abbonemang har också gått ut, och jag lär inte förlänga förrän den nya boxen släpps. Hade annars vilja förlänga min Canal+ total så jag får det för halva priset fram till nyår. Den som väntar på nått gott..................väntar alltid förlänge Postad 01 September 2008 - 11:52
Nja, antingen snackar du skit eller så är com hem som en kycklingfarm där folk inte vet något, vilket iof inte är helt osannolikt. Det här svaret fick jag: "SVAR 2008-08-28 14:50 Hej och tack för ditt e-postmeddelande! Jag vet att Humax för tillfället håller på att utveckla en HD box med PVR-funktion eller DVR-funktion. Dock vet vi än inte om denna kommer att bli en realitet, då både priset verkar kunna bli väldigt högt samt att den klarar av de testerna som Humax använder. Motorola boxen ni nämner klarar inte av våra sändningar. Beklagar. Med vänlig hälsning Com Hem AB Kundservice Jonas Book Box 43 871 21 HÄRNÖSAND Tel direkt: 0771- 55 00 00 Fax: 020-55 44 11 " Bullshit säger jag! Tror han att vi som mailar ringer är några nollor?!? Jag tror att 95% av oss som kontaktar dom angående en kommande HD-PVR box vet mer om tekniken än vad dom vet! "samt att den klarar av de tester Humax använder", hahaha, skulle dom utveckla en box som inte klarar av deras egna tester?!? Skeptisk! Man gör väl inte en box och SEN testar man, man testar ju under utvecklingens gång. 1. Skitsnack att Humax har en box "under utveckling", det finns en redan! Kanske inte för kabel men om com hem är intresserade av det kan ju dom "ligga" på Humax lite. Men det är ju uppenbarligen inte deras (com hem) grej, dom ligger hellre på latsidan och gör inte mer än absolut nödvändigt. 2. Jag frågade om en grym motorola-box: http://www.motorola....001_DCX3400.pdf Och fick till svar: " Motorola boxen ni nämner klarar inte av våra sändningar. Beklagar." Tror jag också är bullshit! Dom har antagligen inte ens provat/försökt, på pappret så ska den rent tekniskt klara av deras sändningar utan problem. Dom tycker nog bara att det blir för jobbigt att "paira" den med deras kort och att den är för dyr för dom. Fan vad dåligt säger jag bara! Postad 01 September 2008 - 14:13
Allt handlar ju om att man måste kunna paira Comhem kortet med boxen.. Det finns massvis med fina och BRA kabel PVR:er, men alla faller på just pairingen, så det är garanterat det han menar med att dem inte klarar av sändningarna.
Sen har ju Comhem själva gått ut med att dom "haft problem" med kundservicen, så man ska nog ta alla svar med en nypa salt Postad 01 September 2008 - 15:20
Tyvärr är det så att dom ända som vet mindre än oss vanliga dödliga om com hems verksamhet är com hems värdelösa kundtjänst
Det är större chans att den lokala alkisen nere på torget vet mer än com hems kundtjänst Redigerat av Truckerhate, 01 September 2008 - 15:22. Postad 01 September 2008 - 16:22
Alltså det borde ju faan finnas någon som jobbar på comhem eller har info om hur allt ligger till som kan skriva det i denna tråd. Jag hade lätt läckt ut info här om jag jobbat på comhem
Redigerat av Unregistereda8d246d3, 01 September 2008 - 16:22. Postad 01 September 2008 - 18:11
En kompis till mig har jobbat på com hem, och han har fortfarande kontakt med folk där. Häromdagen pratade han med en där och han sa att det inte var något klart än och att det typ inte var nån på com hem som visste när den skulle lanseras. De hade en Humax icord där, men det var inte bestämt om det skulle bli den. Kanske inte så mycket att hänga i granen, men så sa han iaf... Redigerat av d00mo, 01 September 2008 - 19:10. Postad 01 September 2008 - 19:29
Nja, först och främst, under testfasen så har de säkerligen ett flertal boxar att utvärdera. Att då säga vilken det blir är rätt dumt. Sen när man går över till förhandlingar om pris så är det också idioti att gå ut och säga någonting då det skulle skada förhandlingsläget. Sen har ju alla som har någonting med saken att göra skrivit på ett kontrakt om att hålla käft, går de ut och skriver information på ett forum kan personen vara säker på att bli av med jobbet. Varför tror du all info som skrivs här är i form av "jag har en kompis som har jobbat på comhem" och liknande? Nu är ju inte ComHem ett börsbolag, men hade de varit det så skulle ju sådan här information kunna anses vara kursdrivande och företaget skulle potentiellt riskera böter för att ha frångått sina avtal med börsen. Postad 01 September 2008 - 22:34
hehe ok. kanske var lite snabb i mitt skrivande då
Men som sagt så behöver man ju inte skriva namn och adress här i forumet, Comhem kan ju omöjligen kunna veta vem det är som skriver osv eller? Skitsamma, ge oss en pvr nu Postad 02 September 2008 - 00:34
Att det ska vara så svårt att bestämma sig för en box.
Det finns ju redan ett knippe fungerande boxar sen tidigare, bara att Comhem inte har avtal med dem. Det handlar ju bara om detta med pairing som ska generera mer pengar till Comhem via billigt inköpta boxar men dyra försäljningar. Är det nåt mer än att det ska vara en dvb-c box som krävs för just Comhems nät, eller? Måste den anpassas eller nåt. I så fall kan jag förstå att det inte ska gå med vilken box som helst. Annars fattar jag inte hur det kan ta flera år att hitta en som funkar. De har ju inte ens lyckats fixa nuvarande problembox eller lansera en ny fungerande utan pvr. grr 1 användare läser detta ämne0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar |
Trendande produkter |