Jag kommer inom kort att skaffa mig en beg Optoma HD65 med medföljande 80tums duk. Projektorn har används ca 150 timmar, garantin har ett år kvar. Priset kommer troligen hamna på 5500:- Om någon har synpunkter på detta så säg gärna till.
Har läst lite tester, bla http://www.bigscreen...k...=228&atyp=1 och projektorn verkar vara funkis.
Det jag klurar på är om jag ska behålla 80 tums duken eller skaffa en 100 tummare. Duken som följer med har jag ingen aning om vad det är för en annat än att den följde med i priset från början. Vart grejerna är inköpta vet jag inte (än).
Projektorn kommer vara takhängd i vardagsrummet (2,7m i höjd) och komplettera min LCD-TV. Därav behovet av rullduk. Rummet har ljusa väggar och ett stort fönster med persienn är bakom soffan. Tittavståndet är 3-3,5m, Plats finns för 100tum och projektorn kommer sitta bättre till på 3,5m avstånd än på 2,5m. (Avstånd beräknat enl http://www.optomausa...ecalculator.asp )
Önskvärt är en bild med bra svärta och kontrast. Hellre en lite mörkare bild med bra svärta än att man sitter och blir bländad och att ljusa partier får reflexer i duken. Skaffa en grå duk kanske? Läste någonstans att gråa dukar är bättre till LCD projektorer eftersom de skulle vara mer ljusstarka än DLP.
Tab-tension och liknande verkar ju bra för man vill ju ha en plan duk. Dock vill jag inte lägga ner mer än 2000:- på ny duk typ = tab tension out the window. Läste någonstans att en snubbe tejpat baksidan på duken så sidorna inte skulle vika in sig också.
Ni som har Optoma HD65, vilken duk använder ni?
Ska jag behålla den 80 tummare som följer med eller byta ut den mot en 100 tums grå duk kanske??
Tyck till! Jag har tidigare aldrig haft projektor så alla synpunkter att beakta är värda!
Blir resultatet sjukt mycket bättre med en duk för 3000-4000:- så är inte det en omöjlighet heller. Men någonstans går smärtgränsen...
mvh
/Lars
Sökningen pågår
Avancerad sökning
4
Projektorn känner inte av HDMI-signal från PS4, bara via USB-C-hub från dat
2 bilder
Minhembio - Senaste nyheterna

Fler
Vilka bilder visas här?