Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Billiga B&W CM1 i England

64 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

Postad 30 September 2010 - 21:18

Gråtass
  • Gråtass
  • Wannabe

• 48 inlägg
  • 0
Ett litet tips, letade högtalare på nätet och sprang på billig B&W i England.

Ett par B&W CM1 kostar från http://www.badaweb.c...yvee/index.html 499 pund. Jag skickade och mail, och visst de skickar till Sverige, priset inklusive frakt blir 30 pund till, d.v.s 529, med dagens rekordlåga pund blir det i svenska kronor ca. 5 650. Dessa högtalare kostar i Sverige hos Hifikluben 7996 kronor, en besparing på ca. 2400 kr.

Jag har ingen erfarenhet av ovan nämda butik men beställde tidigare i år en kamera från England som skickades till nästa dag (!) med DHL, också rejält mkt billigare än i Sverige. Kanske läge att även vi enskilda konsumenter börjar utnyttja den fria rörligheten av varor inom EU mer?

Postad 30 September 2010 - 22:13

Lindholm R
  • Lindholm R
  • Beroende

• 1194 inlägg
  • 0
Marknaderna är uppdelade, vilket gör att du ofta måste hitta en mellanhand för att kringgå prissegmenteringen, mycket bra av den här butiken att skita i detta!

Redigerat av Lindholm R, 30 September 2010 - 22:14.

Postad 30 September 2010 - 22:57

turbi
  • turbi
  • Amatör

• 90 inlägg
  • 0
CM1 e ju bara så sexiga :D Stativare är av någon anledning så mycket coolare i mina ögon :)

Postad 30 September 2010 - 23:11

Lindholm R
  • Lindholm R
  • Beroende

• 1194 inlägg
  • 0

CM1 e ju bara så sexiga :D Stativare är av någon anledning så mycket coolare i mina ögon :)

Sett som en 8 000-kronorshögtalare får CM1 det ibland svårt i konkurrensen men som en för 5 000 kr är den kalas!

Stativare är verkligen coolt ;-)

Postad 01 October 2010 - 08:19

Gråtass
  • Gråtass
  • Wannabe

• 48 inlägg
  • 0

Marknaderna är uppdelade, vilket gör att du ofta måste hitta en mellanhand för att kringgå prissegmenteringen, mycket bra av den här butiken att skita i detta!

Mest det låga pundet som spelar in tror jag.

CM1 är verkligen en ursnygg högtalare, speciellt i vit! Gillar CM1s lite matta vita, tror att den här höglanshysterin bara är en hype, kommer kännas urtrist om ett par år.

Sett som en 8 000-kronorshögtalare får CM1 det ibland svårt i konkurrensen men som en för 5 000 kr är den kalas!

Stativare är verkligen coolt ;-)

Verkligen prisvärd för dryga 5000! Har lyssnat ett par ggr på CM1 på hifiklubben, med Denon-elektronik lät den kanon, däremot när jag en gång lyssnade med NAD kändes den sådär (De var någon liten instegsmodell av stärkare från NAD och högtalarna på en ranglig hylla så inte så konstigt kanske). Men som sagt var, med bra elektronik är det en högtalare som verkligen kan låta bra tror jag.

Postad 01 October 2010 - 08:24

Lindholm R
  • Lindholm R
  • Beroende

• 1194 inlägg
  • 0

Mest det låga pundet som spelar in tror jag.

HiFi-Klubben har länge legat 50% över priset i UK. De korrigerade priset för ett tag sedan när pundet dök.

Verkligen prisvärd för dryga 5000! Har lyssnat ett par ggr på CM1 på hifiklubben, med Denon-elektronik lät den kanon, däremot när jag en gång lyssnade med NAD kändes den sådär (De var någon liten instegsmodell av stärkare från NAD och högtalarna på en ranglig hylla så inte så konstigt kanske). Men som sagt var, med bra elektronik är det en högtalare som verkligen kan låta bra tror jag.

Jag har en 326BEE och har funderat på CM1 till den. Tycker det låter riktigt bra :D

Redigerat av Lindholm R, 01 October 2010 - 08:24.

Postad 01 October 2010 - 08:47

Gråtass
  • Gråtass
  • Wannabe

• 48 inlägg
  • 0

HiFi-Klubben har länge legat 50% över priset i UK. De korrigerade priset för ett tag sedan när pundet dök.

Jag har en 326BEE och har funderat på CM1 till den. Tycker det låter riktigt bra :)

Tror att den kanske var 316BEE jag lyssnade på, slarvigt uppställt på en en ranglig hylla. Säkert andra NAD som kan låta bättre. :D

Postad 01 October 2010 - 12:44

niklasmagnus
  • niklasmagnus
  • Forumräv

• 573 inlägg
  • 0
Spännande, ett par Studio 140 mk2 frö £1650 plus frakt. I sverige kostar dessa ca 25000kr.
En av mina favorithögtalare i prisklassen 25kkr och får man dem för ca 18kkr inkl frakt är det kanonbra.

Men tyvärr är det ju fortfarande för mycket pengar för mig, tyvärr.

Postad 01 October 2010 - 19:57

Unregisteredfc9c8a4c
  • Unregisteredfc9c8a4c
  • Wannabe

• 25 inlägg
  • 0
Vet du hur man isåfall skulle betala? och hade dom flera färger på CM1, var sugen på den i vitt.
Var på Hifi-klubben idag och provlyssnade denna höägtalare med en massa olika stärkare, den som lät helt klart bäst var NAD, cambridge och Denon gav inte högtalaren samma tryck och ljud som NAD 526 gjorde.

Ett litet tips, letade högtalare på nätet och sprang på billig B&W i England.

Ett par B&W CM1 kostar från http://www.badaweb.c...yvee/index.html 499 pund. Jag skickade och mail, och visst de skickar till Sverige, priset inklusive frakt blir 30 pund till, d.v.s 529, med dagens rekordlåga pund blir det i svenska kronor ca. 5 650. Dessa högtalare kostar i Sverige hos Hifikluben 7996 kronor, en besparing på ca. 2400 kr.

Jag har ingen erfarenhet av ovan nämda butik men beställde tidigare i år en kamera från England som skickades till nästa dag (!) med DHL, också rejält mkt billigare än i Sverige. Kanske läge att även vi enskilda konsumenter börjar utnyttja den fria rörligheten av varor inom EU mer?

Postad 01 October 2010 - 21:58

Lindholm R
  • Lindholm R
  • Beroende

• 1194 inlägg
  • 0
Jag är också intresserad. Om de har något smidigt sätt att betala så köper jag ett par vita CM1 i morgon. Om du inte vet så får jag väl maila på måndag :)

Redigerat av Lindholm R, 01 October 2010 - 21:58.

Postad 02 October 2010 - 14:18

Gråtass
  • Gråtass
  • Wannabe

• 48 inlägg
  • 0

Vet du hur man isåfall skulle betala? och hade dom flera färger på CM1, var sugen på den i vitt.
Var på Hifi-klubben idag och provlyssnade denna höägtalare med en massa olika stärkare, den som lät helt klart bäst var NAD, cambridge och Denon gav inte högtalaren samma tryck och ljud som NAD 526 gjorde.

Jag är också intresserad. Om de har något smidigt sätt att betala så köper jag ett par vita CM1 i morgon. Om du inte vet så får jag väl maila på måndag :)

Jag har mailat dom och skicka till Sverige var inget problem. Har inte hört ang. betalning antar att det är kreditkort alt. paypal som gäller. Maila och fråga, de var snabba att svara.

Postad 02 October 2010 - 16:06

Gråtass
  • Gråtass
  • Wannabe

• 48 inlägg
  • 0
Inte riktigt bestämt mig än. Jag har idag ett par Linn NInka till Linn Classik, en setup jag egentligen är nöjd med. Men det är STORA högtalare och lite sugen på ngt mindre och snyggare. Om jag köper blir det vita.

Postad 02 October 2010 - 23:16

Unregistered1156
  • Unregistered1156
  • Veteran

• 1852 inlägg
  • 0
Undrar just hur lång tid det tar innan hifipolisen stänger denna kran.

Vad jag vet får inte B&W säljas av andra än HK i Sverige, om det inte ändrats på senaste tiden.
Ni som är sugna - passa på att köpa snabbt, snart är det nog för sent.

Postad 02 October 2010 - 23:58

Gråtass
  • Gråtass
  • Wannabe

• 48 inlägg
  • 0

Undrar just hur lång tid det tar innan hifipolisen stänger denna kran.

Vad jag vet får inte B&W säljas av andra än HK i Sverige, om det inte ändrats på senaste tiden.
Ni som är sugna - passa på att köpa snabbt, snart är det nog för sent.

Varför det? Visst, HifiKlubben har säkert kontrakt på att vara ensam återförsäljare av B&W i Sverige men det här är B&W som säljs i England. Och iochmed EU så är det fri rörlighet av varor, d.v.s. INGENTING som kan förhindra oss konsumenter från att parallellimportera samma produkt från annat land.

Postad 03 October 2010 - 08:08

Unregistered4eba3a31
  • Unregistered4eba3a31
  • Lärjunge

• 359 inlägg
  • 0

Varför det? Visst, HifiKlubben har säkert kontrakt på att vara ensam återförsäljare av B&W i Sverige men det här är B&W som säljs i England. Och iochmed EU så är det fri rörlighet av varor, d.v.s. INGENTING som kan förhindra oss konsumenter från att parallellimportera samma produkt från annat land.

Ett tips är att ni lägger detta under gruppköp med lösenord.
Precis som nämnts så kommer "hifi-polisen" att agera.
HiFi klubben kommer kontakta B&W som varnar den butiken ni vill köpa ifrån att, 1:leverera inte till Sverige och 2:häva deras inköps avtal så att de ej kan köpa in beställda produkter.

Senast detta hände var när det gällde RX8 som importerades från Uk där prisskillnaden beroende på paketval var upp till 50%. denna kanal stängdes då Ref.Audio med flera gnällde hos MA.
De sänkte priset i Sverige än tid för att slippa all negativ respons från kunder men sedan har priset justerats tillbaka uppåt.

Fri rörligt, EU m.m. försök att bevisa karteller om du kan...rättigheter är en sak, verkligheten en annan...

Så lås tråden så att ingen tjurig butiksägare startar ett drev mot import för de läser allt som skrivs här...!

Postad 03 October 2010 - 08:59

Ageve
  • Ageve
  • Über-Guru

• 12482 inlägg
  • 0
Håller med, passa på att handla nu om ni ska.

B&W tillåter inte online-försäljning, om inte det företaget har fysiska butiker i landet de säljs till. Att Hifiklubben har butiker där man kan lyssna spelar ingen roll.

Att det är så pass stor skillnad på priserna beror dels på att pundet har rasat i värde, och dels på att de har lägre moms i England. Tar man bort dessa skillnader i beräkningen så är inte Hifiklubben så stora bovar som en del vill göra gällande, även om de saltar priserna ibland.

Butiker har alltid lätt för att höja priserna när dollarn, punden eller euron stiger i värde, men det "glöms" ofta bort när det motsatta sker. Det är lite som med elleverantörerna. De hittar på allt möjligt som argument för att höja priserna. Är det inte för mycket vatten så är det för lite i magasinen ;)

Postad 03 October 2010 - 09:11

Gråtass
  • Gråtass
  • Wannabe

• 48 inlägg
  • 0

Håller med, passa på att handla nu om ni ska.

B&W tillåter inte online-försäljning, om inte det företaget har fysiska butiker i landet de säljs till. Att Hifiklubben har butiker där man kan lyssna spelar ingen roll.

Att det är så pass stor skillnad på priserna beror dels på att pundet har rasat i värde, och dels på att de har lägre moms i England. Tar man bort dessa skillnader i beräkningen så är inte Hifiklubben så stora bovar som en del vill göra gällande, även om de saltar priserna ibland.

Butiker har alltid lätt för att höja priserna när dollarn, punden eller euron stiger i värde, men det "glöms" ofta bort när det motsatta sker. Det är lite som med elleverantörerna. De hittar på allt möjligt som argument för att höja priserna. Är det inte för mycket vatten så är det för lite i magasinen ;)

Inget ont om HifiKlubben, som du säger är det just nu pund och moms som spelar in. Det här är gränsfall för vad som kan räknas som onlineförsäljning, det är inte bara att klicka och få det hemskickat, kräver ett par mail och kanske ngt telefonsamtal innan affären är avklarad. I UK finns det mängder med B&W försäljare, finns säkert fler som är beredda att skicka till Sverige, även om de inte skyltar med det på sina hemsidor.

Postad 03 October 2010 - 09:33

Unregistered1156
  • Unregistered1156
  • Veteran

• 1852 inlägg
  • 0
Jag har tidigare i livet kollat med en mängd butiker utom Sverige att köpa B&W från och samtliga har svarat att de inte får och en länk till Hifiklubben.

Men man gör som man vill, jag lovar att intre skrika "vad var det jag skrev" om ett par veckor.

För övrigt kan jag också påpeka att i den bistra verkligheten så spelar det ingen roll vad som står i papper och andra avtal angående fri handel, humana poliser, fra, säpo osv. Alla gör som de vill för att komma åt sina intresseområdet iaf och när det uppdagas så får man ett ajabaja och kanske en smäll på ena fingret så är det glömt sen.

Postad 03 October 2010 - 09:39

Unregistered4eba3a31
  • Unregistered4eba3a31
  • Lärjunge

• 359 inlägg
  • 0
Nu skall inte denna tråd gå helt OT som vanligt men HIFI-klubben är en av de värsta på marknaden när det gäller att "lägga på" det rekommenderade utpriset från leverantör pga exklusiva rättigheter på gällande marknad.

Att förenkla genom att hänvisa enbart till moms och valuta blir fel då dessa två endast är delar av ekvationen för vad en produkt skall kosta på resp marknader. Lägger du med t.ex hyreskostnad så är den betydligt högre i UK än i Svedala...

Dock med exklusiva försäljningsrättigheter och ett prestigevarumärke så kan man lugn säga att alla tjänar på att hålla marknaden stängd förutom konsumenten som betalar ett pris som inte motsvarar produktens sanna värde...men det valet gör ju konsumenten själv.

Postad 03 October 2010 - 11:10

Unregistereda73534df
  • Unregistereda73534df
  • Forumräv

• 831 inlägg
  • 0
Man tjänar tusenlappar vilken modell man än väljer ifrån B&W när det gäller import ifrån England.. Finns ett flertal butiker ifrån England som säljer B&W till Sverige. Gäller bara att fråga snällt ;)

Redigerat av Unregistereda73534df, 03 October 2010 - 11:18.

Postad 03 October 2010 - 15:52

Lindholm R
  • Lindholm R
  • Beroende

• 1194 inlägg
  • 0

Låt oss räkna på det.

CM1 kostar 500 pund i England. Går att få för några pund mindre men det är lika bra att räkna på rek. priset.

500 pund är idag 5 305 kronor (pundet står i 10,60). Det priset inkluderar UK moms på 17,5 % (motsvarande 795 kr). Priset utan moms är alltså 4 510 kr.

Priset i Sverige är 8000 kr. Svensk moms är 25 % (vi är så bäst i det här landet) och priset utan moms är därmed 6 400 kr.

Diffen är ca 2 000 kr, eller knappt 50% påslag jämfört med priserna utan moms i UK. Momsen gjorde alltså inte så mycket skillnad. Då är det kanske växelkursen som spökar? Vi kollar.

Kursen är idag 10,6 kr för ett pund. Det är ett väldigt billigt pund, men pundet skulle behöva kosta 15 kronor för att förklara diffen. Det kanske var så mycket pundet kostade när den svenska distributören köpte in CM1? Ja, så skulle det kunna vara, om den svenska distributören köpte in alla sina CM1 i oktober/november 2005... det är nämligen senaste gången som pundet var ens i närheten av 15 kronor (och då var det 14,2).

Så, jag är inte helt övertygad.

Postad 03 October 2010 - 22:15

turbi
  • turbi
  • Amatör

• 90 inlägg
  • 0
Vill de inte skicka till sverige så får man väll åka dit med ryanair och skicka hem de själv :lol: Så har men en weekend i GBR också :lol:

Postad 04 October 2010 - 07:22

joakim99
  • joakim99
  • Mästare

• 3433 inlägg
  • 0
Provlyssnar ni i affären i England eller gör ni det på hifiklubben?

Postad 04 October 2010 - 08:20

Unregistered4eba3a31
  • Unregistered4eba3a31
  • Lärjunge

• 359 inlägg
  • 0

Provlyssnar ni i affären i England eller gör ni det på hifiklubben?

Ja just det, det är ju därför de ökar sina marginaler mot riktpriset, de packar ju upp och ställer högtalaren där...det är ju minst värt 10% på priset...! I UK packar de aldrig upp hölgtalare...
Om du läst ordentligt så handlar just frågan om detta dvs exklusiva rättigheter säg att ytterligare 2 företag skulle sälja B&W i Sverige så garanterar jag att priserna sänks 10-15% direkt och då kan vi lyssna på fler ställen.

Jag är för att stödja lokala handlare men inte att min lokale handlare pga stängd marknad kan hålla höga priser då importerar jag hellre...och som nämts när det gäller exemplet med RX8 så är detta att likna vid kartellverksamhet som tyvärr utan problem kringår lagen.

Nu skall det inte bli mer OT!

Postad 04 October 2010 - 08:54

Lindholm R
  • Lindholm R
  • Beroende

• 1194 inlägg
  • 0
Inte alls säkert attdet skulle bli mycket lägre priser. Se på Rotel, till exempel, som säljs av rätt många handlare men alltid till samma pris. B&W är vidare ganska så dyra i Tyskland med.

Angående att lyssna i butik så är det billigare att åka till England och lyssna i butik där än att köpa i Sverige.

Postad 04 October 2010 - 09:35

Gråtass
  • Gråtass
  • Wannabe

• 48 inlägg
  • 0
Lite OT också men:

Drömmen som konsument vore en butik med dels brett sortiment av både högtalare och elektronik, både nytt och deomex/begagnat (om man vill göra ett klipp) och kanske allra viktigast bra möjlighet att lyssna och testa olika kombinationer, gärna också hemlån.

Själv skulle jag vill höra en ordentlig demo av ex. B&W med Linn, Naim och Cyrus elektronik. Naturligtvis allt bra uppställt med bra stativ, kablar etc. I ett rum som liknar hemmiljö och slippa ha högtarna ihoptryckta med varandra i en gigantisk högtalarvägg. Och sen personal som kan produkterna, inte favoriserar ett märke, som gör A mot B jämförelser med musik som inte är snyggproducerad songer-singwritermusik utan gärna brakar på med ex. skitig elektro, raspigt inspelad ska/reggae, stenhård rock etc. Ni fattar musik man själv lyssnar på, sånt som musikaliskt är kanon men ibland haltar inspelningsmässigt - då känner jag att en anläggning verkligen får bekänna färg!

Postad 04 October 2010 - 09:57

Gråtass
  • Gråtass
  • Wannabe

• 48 inlägg
  • 0

Inte alls säkert attdet skulle bli mycket lägre priser. Se på Rotel, till exempel, som säljs av rätt många handlare men alltid till samma pris. B&W är vidare ganska så dyra i Tyskland med.

Angående att lyssna i butik så är det billigare att åka till England och lyssna i butik där än att köpa i Sverige.

Tillverkare får inte bestämma utpriser hos återförsäljare enligt lag. Men som du säger så blir det ganska ofta så iaf, av ngn lustig anledning så kan vissa produkter kosta exakt lika mkt även hos olika återförsäljare...

PS. Din sista mening är lite rolig... håller med om att lyssna i butik (även om det är i England) bör vara billigare än att köpa.

Postad 04 October 2010 - 10:01

Lindholm R
  • Lindholm R
  • Beroende

• 1194 inlägg
  • 0

Tillverkare får inte bestämma utpriser hos återförsäljare enligt lag. Men som du säger så blir det ganska ofta så iaf, av ngn lustig anledning så kan vissa produkter kosta exakt lika mkt även hos olika återförsäljare...

PS. Din sista mening är lite rolig... håller med om att lyssna i butik (även om det är i England) bör vara billigare än att köpa.

Ja, det blev kanske inte övertydligt men vad jag ville säga var att det är billigare att flyga till England och handla sina högtalare än att promenera ner till butiken här i Sverige.

Postad 04 October 2010 - 10:17

Gråtass
  • Gråtass
  • Wannabe

• 48 inlägg
  • 0

Ja, det blev kanske inte övertydligt men vad jag ville säga var att det är billigare att flyga till England och handla sina högtalare än att promenera ner till butiken här i Sverige.

:lol: Jag fattar, ibland reser jag till England för jobb, får se om det kan gå och kombinera ihop.

Postad 04 October 2010 - 10:18

joakim99
  • joakim99
  • Mästare

• 3433 inlägg
  • 0
Om nu hifiklubben är så dyra hur kommer det sig att de är billigare på B&W 802D än ovan nämnda affär i england?

På hifiklubben 119980 kr. På Billy Vee £11500 (ungefär 127000 SEK). Betraktar man priserna utan moms så blir skillnaden än större till de svenska konsumenternas fördel.

Postad 04 October 2010 - 10:21

Lindholm R
  • Lindholm R
  • Beroende

• 1194 inlägg
  • 0

:lol: Jag fattar, ibland reser jag till England för jobb, får se om det kan gå och kombinera ihop.

Tänkte väl det :lol:
Jag har några vänner och bekanta i UK, så om det skiter sig med direktinköp från någon ÅF så ordnar jag det med en mellanhand. Vore dock smidigt utan.

Postad 04 October 2010 - 10:43

Gråtass
  • Gråtass
  • Wannabe

• 48 inlägg
  • 0

Om nu hifiklubben är så dyra hur kommer det sig att de är billigare på B&W 802D än ovan nämnda affär i england?

På hifiklubben 119980 kr. På Billy Vee £11500 (ungefär 127000 SEK). Betraktar man priserna utan moms så blir skillnaden än större till de svenska konsumenternas fördel.

Jämförde en del andra B&W priser och verkar vara på just CM1, Zeppelin och 600 serien som det går att tjäna lite. Det är populära produkter som det säljs mkt av, därför säkert också större konkurrans i England vilket leder till lägre priser.

Som vi sett i tråden många anledningar som spelar in - verkar också skilja mellan märken e.x. för ARCAM verkar de engelska priserna väldigt lika de svenska.

Min poäng med tråden var att highlighta att för just CM1 finns en möjlighet till klipp. Och att vi när vi handlar inte bara kollar på svenska affärer - vi är europeer, frakt är billigt och snabbt, och många ggr reser vi själva ex. till UK - varför inte kolla runt lite utanför våra svenska gränser! I slutändan kan det säkert ge lite mer spänannde stereokombinationer också, här hemma kan jag ibland få känslan att det är B&W och NAD som gäller tillsammans. Medan man på ex. B&W hemsidan talar sig varm om en ROTEL-försärkare:

http://www.bowers-wi...aspx?infid=1405

Tänk om vi kunde få möjligheteten att förutsättningslöst blanda mellan märken och modeller!

Postad 04 October 2010 - 11:05

joakim99
  • joakim99
  • Mästare

• 3433 inlägg
  • 0

I slutändan kan det säkert ge lite mer spänannde stereokombinationer också, här hemma kan jag ibland få känslan att det är B&W och NAD som gäller tillsammans. Medan man på ex. B&W hemsidan talar sig varm om en ROTEL-försärkare:

http://www.bowers-wi...aspx?infid=1405

B&W distribuerar Rotel så det är inte så konstigt att de talar varmt om Rotel. Även Classé brukar förekomma tillsammans med B&W vilket inte heller är så konstigt då B&W äger Classé.

Jag håller helt med dig om att det skulle vara trevligt om man kunde hitta B&W högtalare (och andra märken för den delen) på andra ställen än hifiklubben, inte minst för att kunna testa olika kombinationer.

Postad 04 October 2010 - 15:23

Unregistered1156
  • Unregistered1156
  • Veteran

• 1852 inlägg
  • 0

Jämförde en del andra B&W priser och verkar vara på just CM1, Zeppelin och 600 serien som det går att tjäna lite.

Oavsett modell på B&W och NAIM som jag jämförde så gick det att spara tusentals kronor, så det är bara att hugga.

Själv blev jag sugen på att ta hem nån NAIM för att testa den berömda stampataktenkänslan som alla NAIM:ister tjatar så mycket om. :lol:
De står ju rätt högt i kurs beggat så man borde inte förlora så mycket när man inser att det var skitsnack och säljer.

Postad 04 October 2010 - 15:25

Unregistered37573cc1
  • Unregistered37573cc1
  • Mega-Guru

• 8314 inlägg
  • 0
:lol: Vi får väl se när även den importen stoppas ...

Postad 04 October 2010 - 15:26

Unregistered1156
  • Unregistered1156
  • Veteran

• 1852 inlägg
  • 0

Kan ju vara så att modellen på hifiklubben som du länkar till är en gammal modell som inte säljs längre och att den nya modellen som kostar 139 nånting är densamma som Billy Vee säljer för 127 nånting. Dvs 12000 spänn billigare.
Kan vara så. Jag vet inte.

Postad 04 October 2010 - 17:29

Unregistered4eba3a31
  • Unregistered4eba3a31
  • Lärjunge

• 359 inlägg
  • 0

Kan ju vara så att modellen på hifiklubben som du länkar till är en gammal modell som inte säljs längre och att den nya modellen som kostar 139 nånting är densamma som Billy Vee säljer för 127 nånting. Dvs 12000 spänn billigare.
Kan vara så. Jag vet inte.

Tror du? Jag tror tvärtom, HiFi-klubben är extremt generösa och lägger inte en krona extra utöver vad som är rätt.. :)

OT som f-n men Kentas inlägg var sehr schöönt ironiskt.

Postad 04 October 2010 - 17:34

Unregistered1156
  • Unregistered1156
  • Veteran

• 1852 inlägg
  • 0

OT som f-n men Kentas inlägg var sehr schöönt ironiskt.

Hehe. Jag har dessutom rätt.
Kolla vad högtalaren heter på Billy Vee.
802 Diamond. Inte 802D.
Sedan kollar man vad hifiklubben säljer och vad det kostar.

Det finns 12000:- att tjäna grabbar! Köp 100 stycken och du är miljonär!

Postad 04 October 2010 - 18:20

joakim99
  • joakim99
  • Mästare

• 3433 inlägg
  • 0
Jag missade helt att det fanns två olika 802-modeller på hifiklubben. Priset är med andra ord ungefär samma om man tar hänsyn till momsen.

Postad 25 October 2010 - 22:17

Unregistered34b85454
  • Unregistered34b85454
  • Lärjunge

• 289 inlägg
  • 0
Är det någon som har provat beställa cm1:orna?

Postad 04 November 2010 - 01:48

Lindholm R
  • Lindholm R
  • Beroende

• 1194 inlägg
  • 0
Jo. Jag handlade från en handlare i UK och fick högtalarna ett par dagar senare. Nöjd? Jo, utan tvekan :)

Postad 04 November 2010 - 02:06

Unregisteredcc128e50
  • Unregisteredcc128e50
  • Veteran

• 1671 inlägg
  • 0
Funderar på CM1 själv, men är allmänt osugen att handla av HK pga deras monopolställning... Hur startar vi en låst tråd för att diskutera detta?

Postad 04 November 2010 - 08:40

Unregistered1156
  • Unregistered1156
  • Veteran

• 1852 inlägg
  • 0
Jag har beställt annat via Billy Vee, återkommer med hur det gick!

Postad 04 November 2010 - 10:54

Gråtass
  • Gråtass
  • Wannabe

• 48 inlägg
  • 0
Kul med intresset! Jag känner till åtminstone två som efter att jag startat denna tråd beställt från UK - jag borde ha lite cred för det :)

Själv har inte gått vidare med CM1. Sitter nog ganska nöjd med mina Linn Ninka ändå. Min erfarenhet av UK beställningar är en kamera som jag köpte i våras, betydligt billigare än i Sverige och leverad nästa dag (!) med DHL.

Funderar på CM1 själv, men är allmänt osugen att handla av HK pga deras monopolställning... Hur startar vi en låst tråd för att diskutera detta?

Startar du en sån tråd vill jag gärna vara med!

Postad 04 November 2010 - 14:19

turbi
  • turbi
  • Amatör

• 90 inlägg
  • 0

Startar du en sån tråd vill jag gärna vara med!

Me too

Postad 04 November 2010 - 15:27

Unregisteredcc128e50
  • Unregisteredcc128e50
  • Veteran

• 1671 inlägg
  • 0
Noterat, men kan man starta en låst tråd själv eller måste en mod fixa? Pls advice... :)

Postad 06 November 2010 - 08:28

Lindholm R
  • Lindholm R
  • Beroende

• 1194 inlägg
  • 0
https://www.minhembi...hp?showforum=68

Postad 06 November 2010 - 09:44

Unregistered34b85454
  • Unregistered34b85454
  • Lärjunge

• 289 inlägg
  • 0

Jo. Jag handlade från en handlare i UK och fick högtalarna ett par dagar senare. Nöjd? Jo, utan tvekan :)

Härligt att höra! vilken handlare beställde du ifrån? pris?

Postad 06 November 2010 - 21:35

turbi
  • turbi
  • Amatör

• 90 inlägg
  • 0

https://www.minhembi...hp?showforum=68

Men hur får man den med lösen?

Postad 06 November 2010 - 22:25

Unregistered9d8a0d93
  • Unregistered9d8a0d93
  • Mästare

• 2585 inlägg
  • 0

Men hur får man den med lösen?

Blir nog svårt antar jag eftersom du är rätt ny här .
Fast messa privat med han som har gruppen och fråga .

1 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Gavel akustikvägg
    genstruktur
    2026-05-23 08:15:25
  • Akustikväggen klar inåt rummet, köpte en skön fåtölj
    genstruktur
    2026-05-20 17:06:21
  • Snart klar med akustikväggen, är bara gaveln kvar
    genstruktur
    2026-05-20 17:04:36
  • Tyg och läkt till baksidan av akustikväggen,
    genstruktur
    2026-05-20 17:03:16
  • Projektorn uppe och allt verkar fungera
    genstruktur
    2026-05-20 17:02:29
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2026 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.