Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Subwoofer till Yamaha soundbar

Inga svar i detta ämne subwoofer soundbar yamaha audio pro
  • Vänligen logga in för att kunna svara

Postad 01 april 2015 - 17:26

goldwin
  • goldwin
  • Amatör

• 58 inlägg
  • 0

I sovrummet försöker jag fixa en stilig och hyfsad film-miljö. Övriga i familjen ockuperar allt mer vardagsrummet:( 

En Panasonic plasma är upphängd på väggen. Ett tag hade jag en gammal stereo med några högtalare och en passiv subwoofer, men de passade inte så bra in storleksmässigt. 

Efter lite sökande hittade jag en soundbar till överkomligt pris. Yamaha YAS 152. Ingen värsting alls. Har väl kostat 2-3000 kr och jag fick den för 600kr. 

Den låter mer än det gamla systemet. Den har 2 inbyggda subwoofers. Kvaliteten är inte riktigt vad man kan önska men bättre än vad jag trodde.

Jag funderade på om jag skulle koppla en extern subwoofer för att få lite mer tryck i filmerna. En kompis har en äldre Audio Pro ace bass 2.27 som jag kunde få för 600kr. Den låter bra (till musik) och priset är helt ok.

Efter jag har kopplat in den och lyssnat lite är jag inte riktigt nöjd. Om man kopplar in en extern subwoofer kopplas de inbyggda ur vilket gör att ljudet som produceras är från 2 relativt små tweeters på soundbaren och den externa subwoofern. 

Jag försökte leka lite med frekvensdelningen och ljudnivån som finns på subwoofern men det blir inte riktigt bra. Vid vissa inställningar verkar det som hela mellanregistret försvinner.

Jag tar gärna mot tips på hur jag lämpligen borde ställa in subwoofern för att det ska låte bra eller annan lämplig subwoofer att skaffa till soundbaren. 

En tredje variant är att koppla externa högtalare till subwoofern. Den har vanliga högtalarutgångar och jag har ett par äldre Infinity one sorroundhögtalare.

Info om soundbar:

http://europe.yamaha...2_w/?mode=model

Även taggad med subwoofer, soundbar, yamaha, audio pro

1 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Framvägg och vänster sida
    Globe
    2025-05-08 07:38:43
  • Vänster sida med Paneler monterade
    Globe
    2025-05-08 07:35:28
  • Front Wide backvy
    Globe
    2025-05-08 06:25:36
  • Front Wide
    Globe
    2025-05-08 06:23:11
  • Ny soffa, vy bakåt i salongen
    DPC
    2025-05-07 10:21:06
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2025 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.