Hoppa till innehÄll

Sökresultat Sökningen pÄgÄr Sökresultaten dyker upp hÀr efterhand. Du kan fortsÀtta skriva om du vill begrÀnsa sökningen.
Söker efter anvÀndare
Söker efter gallerier
Sök forumtrÄdar
StÀng

klipsch r-112sw Vill inte fungera

4 svar till detta Àmne Klipsch Subwoofer
  • VĂ€nligen logga in för att kunna svara

Postad 27 April 2025 - 17:26

kizzy
  • kizzy
  • Amatör

• 56 inlĂ€gg
  • 0
Köpte för en vecka sen Klipsch 5.1 system begagnat. Letade egentligen bara efter LCR men nÀr jag hittade det hÀr till sÄ bra pris och fick med en bas, har redan en men dragit kablage för en till i bion. Provlyssnade grejerna pÄ plats och Àr 90% sÀker pÄ att lampan lyste pÄ basen. Kommer hem och den funkar inte. Tog ut sÀkringen som var keramisk, testade den och den var kass. Köpte nya i glass men sÄ fort jag kopplar in strömsladden sÄ blixtrar det till i sÀkringen och den gÄr. Har lÀst runt lite och det verkar som att man behöver byta steget? Finns det nÄgot annat man kan prova innan man gör det? Vart köper man ett nytt steg?

Postad 27 April 2025 - 22:03

hmarkstrom
  • hmarkstrom
  • Guru

• 5180 inlĂ€gg
  • 0

Det gÄr inte att hitta en nytt steg till den. SÄ antingen ett nytt steg du hittar som kan passa eller sÄ en ny subbas.

Klipsch hade ingen garanti pÄ steget ens nÀr den var relativt ny.

Postad 13 May 2025 - 14:16

kizzy
  • kizzy
  • Amatör

• 56 inlĂ€gg
  • 0
Eftersom det inte verkar finnas nÄgon enkel lösning pÄ detta problem sÄ funderar jag pÄ om jag kan ta mitt 1000w slutsteg som jag har till mitt pa-system och dra sladdarna frÄn högtalaren rakt in i den och köra med lite försiktighet? DÀr finns ju varken fasvÀndning eller instÀllning för frekvens utan bara gain? Kan det funka?

Postad 13 May 2025 - 15:01

Roland
  • Roland
  • Wannabe

• 47 inlĂ€gg
  • 0

Eftersom det inte verkar finnas nÄgon enkel lösning pÄ detta problem sÄ funderar jag pÄ om jag kan ta mitt 1000w slutsteg som jag har till mitt pa-system och dra sladdarna frÄn högtalaren rakt in i den och köra med lite försiktighet? DÀr finns ju varken fasvÀndning eller instÀllning för frekvens utan bara gain? Kan det funka?

Om du vet att det inte finns filter etc sÄ kan du göra som du skriver. Men skulle ju tro du har inbyggda filter.

Postad 03 October 2025 - 12:02

kizzy
  • kizzy
  • Amatör

• 56 inlĂ€gg
  • 0
Har nu hittat ett slutsteg som egentligen Àr till Klipsch ksw-12. Den Àr dock bara pÄ 300w. Men skulle den orka driva min R-112sw?

Även taggad med Klipsch, Subwoofer

1 anvÀndare lÀser detta Àmne

0 medlemmar, 1 gÀster, 0 anonyma medlemmar

Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2026 Prisjakt   Cookiepolicy.   VĂ„ra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-instĂ€llningar.