Hej måste bara tala om att jag känner mig förvirrad.. har fått information från båda hållen.. vem ska man tro på?
Hej,
Tack för ditt brev!
Hi-Fi Klubben Klubben har sedan 1980 varit representant och sålt NAD i Skandinavien.
Utifrån det svar du fått från Hembiobutiken är det tydligt att de berättar för kunder att NAD har dålig kvalitet etc. eftersom de inte någonsin har köpt produkter direkt från NAD utan från någon butik i Europa! Det är inte första gången vi hör från kunder att Hembiobutikken tycker att NAD har dålig kvalitet!
Det händer att produkter från ALLA märken går sönder (- även Onkyo och Pioneer), det händer också NAD. Hi-Fi Klubben sålde Onkyo på 90-talet, men vi lät inte Onkyo försvinna från vårt sortiment på grund av dålig kvalitet, utan för att vi tyckte att Onkyo var för lika Denon vid den tidpunkten. Alltså bra produkter - men Denon var bättre. Onkyo är konkurrenskraftiga idag och det är DINA behov som avgör vad som passar dig.
Tillbaka till NAD. Vi kan idag erbjuda hemmabioreceivrar från NAD som först och främst levererar hög ljudkvalitet (och driftssäkerhet) - oavsett om det är den minsta eller dyraste model vi talar om. Du kan alltså tryggt köpa NAD!
Jag vill gärna hjälpa dig med att finna den recevier som passar dina behov. Men för att kunna detta behöver jag veta vad du har för högtalare, DVD-spelare, rummets storlek och dina förväntningar på betjäning etc. Du är välkommen att ringa mig på tel. 031-3351010 eller besök någon av våra butiker.
Hälsningar
Ingvar Andersson
Hi-Fi Klubben Online
Tel: 031-335 10 10
[email protected]
Sent: den 12 februari 2006 20:55
To: Hi-Fi Klubben Online Sverige
Subject: Fråga om hemmabio reciver
Hej hifiklubben..
Har funderat lite kring det här med hemmabio reciver.. Men många verkar ha många barnsjukdomar till ex Nad har haft problem med impedansen pga för svag nätdel vissa sa att dom börjat blixtra & ryka om man kör 4ohms högtalare med en denon reciver..
Men nu har jag funderat lite kring NAD tycker det verkar vara en fin maskin men jag mailade förut till hemmabiobutiken & frågade varför bara hifiklubben säljer Nad efterssom jag trodde att väger recivern över 20kg så kan det finnas risk att frakten går på över 400kr eller nåt sånt..
& dom svarade såhär..
Hej Peter!
Vi sålde faktiskt NAD för ett par år sedan men det var problem med kvalitén, många exemplar som fick skickas på service pga olika problem, plus att de låg efter i utvecklingen och inte hade de funktioner/finesser som andra märken hade.
Personligen gillar jag Pioneer och Onkyo.
Med Vänliga Hälsningar / Best Regards
-----------------------------------------------------------
Bifogade några mail & det verkar som om hifiklubben bara tänker på pengar i första han eller vad säger ni andra.. Nån som äger den här recivern NAD753v2 kan gärna komentera eller argumentera jag är intresserad av att höra lite vad ni tycker om den..