Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Nu kommer nya HD-PVR till ComHem!

155 svar till detta ämne
  • Stängt ämne Detta ämne är stängt
Humax CXHD-1000C (Digitalboxar) 1 6.744564 (183) Inga priser
Humax iCord HD 320GB (Digitalboxar) 1 (0) Inga priser
Dream Multimedia DreamBox DM800 HD (Digitalboxar) 3 9.323528 (33) Inga priser
30 relaterade trådar
Dreambox DM800HD PVR (1127 inlägg) 9 år sedan
DreamBox 8000 (31 inlägg) 13 år sedan
Namninsamling för att Comhem skall ta in TV4 Science Fiction! (77 inlägg) 13 år sedan
Comhem Humax CXHD-5000c (482 inlägg) 13 år sedan
Dreambox dm800hd (3 inlägg) 15 år sedan
Viasat sport HD, Ljudproblem (144 inlägg) 15 år sedan
ComHem och HD (Humax CXHD-1000C) del 2 (774 inlägg) 15 år sedan
Varför finns inga SD-boxar med HDMI? (12 inlägg) 16 år sedan
Onkyo SR606 - Bildproblem (19 inlägg) 17 år sedan
Sälja begagnat som nytt.... (1 inlägg) 17 år sedan
Vilseleder Comhem sina kunder ? (184 inlägg) 17 år sedan
Panasonic DMR-EH57 med Comhem HD-box? (7 inlägg) 17 år sedan
Com Hem HD-box för 1kr (14 inlägg) 17 år sedan
Comhems HDTV satsning som ComBort? (335 inlägg) 17 år sedan
COMHEM! Ge mig en HD-PVR och fotbolls-EM i HD NU! (242 inlägg) 17 år sedan
Smartwi och ComHem HD Humax + andra SD boxar (8 inlägg) 17 år sedan
Är du nöjd med Comhem och deras Humax HD box (141 inlägg) 17 år sedan
Har du anmält Comhem till ARN ? (58 inlägg) 17 år sedan
Inget fotbolls-EM i HD via ComHem (96 inlägg) 17 år sedan
ComHem HDTV (21 inlägg) 17 år sedan
ComHem omröstning Humax CXHD-1000C (27 inlägg) 17 år sedan
Öga mot öga med Comhem - ett samtal om HDTV, Humax HD-box mm. (52 inlägg) 17 år sedan
Fler hd-kanaler hos Com Hem (32 inlägg) 18 år sedan
DM800 finns nu att köpa!? (29 inlägg) 18 år sedan
Canal+ Sport HD i Com Hems utbud (435 inlägg) 18 år sedan
ComHem programinformation! (18 inlägg) 18 år sedan
ComHem - äkta digitalt? (17 inlägg) 18 år sedan
Comhem - Ett kort flera boxar? (14 inlägg) 18 år sedan
Har nya mjukvaran löst problemen med Humax HD Box (6 inlägg) 18 år sedan
HD eller PVR? (4 inlägg) 18 år sedan

Postad 04 September 2008 - 08:57

Martin K
  • Martin K
  • Användare

• 189 inlägg
  • 0
Senaste nytt:
Com Hem har fått tummen ur och lanserar sin första HD-PVR. De har som väntat satsat på Humax iCORD 320 gb digitalbox. Trots att samarbetet med Humax har varit kantat av problem med mjukvara, har man alltså ändå valt att fortsätta, främst på grund av förmånliga avtal pga problemen med tidigare boxen. Datum är fastställt till 3 november 2008. Anledningen till förseningen är att man inte vill genomlida samma mjukvaruproblem som med den tidigare boxen. Nu är den testad och klar. Priset är ännu inte helt fastställt, men enligt initierade källor hamnar boxen utan ab på ca 5.500 kr. Mer detaljer och info kommer inom kort.
Äntligen kan ComHems kunder njuta av tv-tittandet på RIKTIGT! B)

Postad 04 September 2008 - 09:00

ajzman
  • ajzman
  • Forumräv

• 957 inlägg
  • 0
Intressant, om den verkligen är buggfri och hårdtestad, så blir det en trevlig julkklapp (till mig själv)! B)

Postad 04 September 2008 - 09:01

cedrik
  • cedrik
  • Wannabe

• 25 inlägg
  • 0
Tack för den sakliga informationen.

Postad 04 September 2008 - 09:02

-Palle-
  • -Palle-
  • Mästare

• 3878 inlägg
  • 0
Äntligen, inte en dag för sent...
...Eller jo typ 1,5 år B)

Hoppas dom fixar en riktigt schysst deal med abbonemang.

Postad 04 September 2008 - 09:05

Martin K
  • Martin K
  • Användare

• 189 inlägg
  • 0

Tack för den sakliga informationen.

Jag fick just hör detta, så vi är först ut med infon här på forumet! B)

Äntligen, inte en dag för sent...
...Eller jo typ 1,5 år :blink:

Hoppas dom fixar en riktigt schysst deal med abbonemang.

Har tyvärr inga uppgifter ang. abbonemang, men min gissning är att det blir liknande som förra boxen. Den kostade ju ungefär lika mkt när den kom ut, eller?

Postad 04 September 2008 - 09:08

Unregisteredcab460d8
  • Unregisteredcab460d8
  • Forumräv

• 701 inlägg
  • 0
Ska dom inte byta ut den nuvarande icke PVR boxen också? Kan ju vara kul att ha en buggfri HDTV box även utan PVR funktion.

Postad 04 September 2008 - 09:11

Martin K
  • Martin K
  • Användare

• 189 inlägg
  • 0

Ska dom inte byta ut den nuvarande icke PVR boxen också? Kan ju vara kul att ha en buggfri HDTV box även utan PVR funktion.

Det ska komma en ny uppdatering i mitten av september. Den ska tydligen bla ordna hdmi-problemet och förbättra SD-bilden. Tyvärr vet jag inte så mycket mer om den, men den skall tydligen vara riktigt vass. Återkommer om det så fort jag vet mer.

Postad 04 September 2008 - 09:49

Janne.G
  • Janne.G
  • Forumräv

• 735 inlägg
  • 0
Hej Martin K. Vem är du och vilken relation har du till Com Hem, eller var kommer uppgiften från? Den här typen av "breaking news" har dykt upp på forumet då och då under nästan ett års tid och aldrig varit sanna. Skulle vara trevligt med info om hur du vet detta.

Postad 04 September 2008 - 10:00

Martin K
  • Martin K
  • Användare

• 189 inlägg
  • 0

Hej Martin K. Vem är du och vilken relation har du till Com Hem, eller var kommer uppgiften från? Den här typen av "breaking news" har dykt upp på forumet då och då under nästan ett års tid och aldrig varit sanna. Skulle vara trevligt med info om hur du vet detta.

Jag tror att du förstår att jag inte fullt ut kan röja vare sig källan eller mer specifikt hur informationen nått mig. CH är ett stort företag med ganska många involverade i dessa ovan nämnda beslut. Låt mig säga så här. Jag har med egna ögon sett dokument på detta. Jag har även pratat med högst välunderättade personer som bekräftar det jag skrivit. Du får helt enkelt välja om du tror på informationen eller om du anser att den är falsk (vad det nu skulle vara för mening med det??)

Postad 04 September 2008 - 10:17

Janne.G
  • Janne.G
  • Forumräv

• 735 inlägg
  • 0

Du får helt enkelt välja om du tror på informationen eller om du anser att den är falsk (vad det nu skulle vara för mening med det??)

Ja det kan man verkligen undra och ändå har den har typen av uppgifter som sagt florerat i forumet under en längre tid. Exempelvis så skrev signaturen "mrBlade" i mitten av mars i den andra tråden om Com Hem HD-PVR att en box skulle släppas inom en till två veckor. Här sitter vi ett halvår senare utan ny box. Bara för att ta ett exempel.

Om uppgiften stämmer att det blir Humax igen är det ju ett rejält hån mot alla oss som betalat dyra pengar för den nuvarande Humaxboxen. Taskig bild och uppdateringer som ibland försämrat situationen än mer och som dessutom alltid infört nya buggar. Att Com Hem fått ett förmånligt avtal lär knappast komma oss kunder till godo genom kraftigt subventionerade priser. Tror nog att Com Hem istället kommer att använda det förmånliga avtalet till att ytterligare stärka sina redan feta marginaler. Detta är dock en ren spekulation från min sida då jag misstror företaget ganska kraftigt.

Postad 04 September 2008 - 10:18

MacGam
  • MacGam
  • Användare

• 234 inlägg
  • 0

Jag tror att du förstår att jag inte fullt ut kan röja vare sig källan eller mer specifikt hur informationen nått mig. CH är ett stort företag med ganska många involverade i dessa ovan nämnda beslut. Låt mig säga så här. Jag har med egna ögon sett dokument på detta. Jag har även pratat med högst välunderättade personer som bekräftar det jag skrivit. Du får helt enkelt välja om du tror på informationen eller om du anser att den är falsk (vad det nu skulle vara för mening med det??)

Jag tror inte att det är någon som tror att du medvetet skulle sprida falsk info. Däremot kan vi av förklarliga skäl vara lite misstänksamma mot dina källor. Även om du har sett dokument på att den ska lanseras 3:e november, så tror jag tyvärr det finns stora risker för att så inte blir fallet. När man har med Comhem att göra finns det mycket som kan hända på vägen. När den första Humax boxen lanserades var det också snack om en massa datum hit och dit. Den skulle också också vara ordentligt testad. Det såg vi , hur det var med den saken.

Jag tror dock att det är för tidigt att tro att 3:e november är det datum då vi har en HD PVR box avlusad och klar. Använder de sig av samma testmetoder som tidigare ska vi nog inte vara allt för hoppfulla.

Slutsatsen vi kan dra är i alla fall att det nu verkar finnas en plan för lansering. Om den planen håller återstår dock att se. Vi kan ju alltid hoppas B)

Hur som helst tackar jag för infon Martin!

Redigerat av MacGam, 04 September 2008 - 10:18.

Postad 04 September 2008 - 10:29

Martin K
  • Martin K
  • Användare

• 189 inlägg
  • 0

Jag tror inte att det är någon som tror att du medvetet skulle sprida falsk info. Däremot kan vi av förklarliga skäl vara lite misstänksamma mot dina källor. Även om du har sett dokument på att den ska lanseras 3:e november, så tror jag tyvärr det finns stora risker för att så inte blir fallet. När man har med Comhem att göra finns det mycket som kan hända på vägen. När den första Humax boxen lanserades var det också snack om en massa datum hit och dit. Den skulle också också vara ordentligt testad. Det såg vi , hur det var med den saken.

Jag tror dock att det är för tidigt att tro att 3:e november är det datum då vi har en HD PVR box avlusad och klar. Använder de sig av samma testmetoder som tidigare ska vi nog inte vara allt för hoppfulla.

Slutsatsen vi kan dra är i alla fall att det nu verkar finnas en plan för lansering. Om den planen håller återstår dock att se. Vi kan ju alltid hoppas B)

Hur som helst tackar jag för infon Martin!

Självklart kan mycket hända på vägen. Varför jag valde att "läcka" infon var att det verkar vara allvar nu, allt ska vara klart, bara marknadsföringen kvar. Jag kan inte ge ett löfte på att detta kommer att ske exakt detta datum, men av det jag hört/sett ska det bli så. Hoppet är det sista som överger människan... :blink:

Postad 04 September 2008 - 11:07

Unregisteredc7b312fb
  • Unregisteredc7b312fb
  • Forumräv

• 596 inlägg
  • 0
Hoppas nu bara att ett par entusiaster här ifrån har fått vara med och testa boxen. Tog ju ett tag innan det blev fallet med gamla HD-boxen.

Postad 04 September 2008 - 12:17

MacGam
  • MacGam
  • Användare

• 234 inlägg
  • 0

Hoppas nu bara att ett par entusiaster här ifrån har fått vara med och testa boxen. Tog ju ett tag innan det blev fallet med gamla HD-boxen.

Hoppas inte för mycket! Enligt Martins första inlägg ovan är ju boxen redan testad och klar.

Postad 04 September 2008 - 12:39

distortion2
  • distortion2
  • Mästare

• 2520 inlägg
  • 0
Trevligt med lite ny info, men behövdes det verkligen en ny tråd om detta? Det finns ju redan x antal trådar om ComHem och HD PVR, infon och spekulationerna börjar bli ordentligt utspridda.

Men men, vem är jag och klaga? Undrar om vi som redan HD-boxen kommer att få byta box på något enkelt sätt?
Antagligen inte.

EDIT: jag kopplade produkten Humax iCord 320GB till tråden, men tydligen var jag lite för snabb där. Den Humax iCord jag kopplade är för DVB-S, inte DVB-C. Hur plockar man bort en kopplad produkt?

Redigerat av distortion2, 04 September 2008 - 12:42.

Postad 04 September 2008 - 15:36

Truckerhate
  • Truckerhate
  • Lärjunge

• 376 inlägg
  • 0
Ja nu har com hem chansen att få igen lite goodwill genom att låta oss som stått ut med den nuvarande skitboxen få den nya till ett kraftigt reducerat pris.
Martin inga nyheter om en ny hd-box utan pvr? Finns det ens några planer på en sånn box?
Vem vågar vara först att köpa den nya boxen? Inte jag iallafall

Redigerat av Truckerhate, 04 September 2008 - 15:38.

Postad 04 September 2008 - 15:47

Unregistered2965a9a5
  • Unregistered2965a9a5
  • Lärjunge

• 315 inlägg
  • 0
Då blir det väl till att förlänga sitt abonnemang. Hoppas det blir nått fint paketpris nu med 8 favoriter hd samt canal+ total. Kommer nog beställa samma dag den kommer ut tror jag, får väl vara testperson för comhems produktutgivning, känns väl så där när dom lanserar något nytt =)
Kommer även teckna deras Bredband XXL eller va det nu hette. Blir man ju combo-kund. Det trodde jag aldrig om mig själv =)

Postad 04 September 2008 - 20:45

thetias
  • thetias
  • Mästare

• 2965 inlägg
  • 0
Ska flytta, det här låter intressant. Den gamla HD boxen är INTE aktuell...

Postad 05 September 2008 - 16:39

`rzr
  • `rzr
  • Beroende

• 1067 inlägg
  • 0
Äntligen! Hoppas verkligen infon stämmer. Undra va det kommer bli för pris med abbonemang.. Men det känns skönt att dom bestämt sig att lansera nu, dock något år för sent. Boxen är ju inte ful heller :)

Finns det någon info om när det blir offentligt?

Postad 05 September 2008 - 19:27

sheeevil
  • sheeevil
  • Användare

• 136 inlägg
  • 0
Vill inte vänta läääääängre! :)

Postad 05 September 2008 - 19:53

Unregisteredbd2b39d2
  • Unregisteredbd2b39d2
  • Veteran

• 1570 inlägg
  • 0

Vill inte vänta läääääängre! :)

...vill gärna vänta till ogänglighet!!!! Humax igen låter som en billighetslösning!!!!!

Nothing but a Samsung!!!!!!!!

Postad 06 September 2008 - 08:18

Unregistered4e1812ee
  • Unregistered4e1812ee
  • Forumräv

• 889 inlägg
  • 0
Eller varför inte den där Vantage HD 7100C ? Den verkar vara en bra HDTV PVR.

Jag förstår inte varför Comhem helt enkelt bara listar de tekniska specifikationer som boxen måste ha för att kunna mottaga HDTV enligt deras krav. Eller åtminstone ger en två-tre alternativ på boxar som de "godkänner". Sedan får man själv välja den box man tycker verkar bäst. Då skulle Comhem också slippa ansvaret för själva boxen o de eventuella problem som orsakas av den.

Postad 06 September 2008 - 08:29

Unregistered27e1ec72
  • Unregistered27e1ec72
  • Amatör

• 70 inlägg
  • 0

Eller varför inte den där Vantage HD 7100C ? Den verkar vara en bra HDTV PVR.

Jag förstår inte varför Comhem helt enkelt bara listar de tekniska specifikationer som boxen måste ha för att kunna mottaga HDTV enligt deras krav. Eller åtminstone ger en två-tre alternativ på boxar som de "godkänner". Sedan får man själv välja den box man tycker verkar bäst. Då skulle Comhem också slippa ansvaret för själva boxen o de eventuella problem som orsakas av den.

Kan bara hålla med, har just köpt en Dreambox DM800 och efter en del mäck fått den att fungera med ComHem. SVT HD var ju ett lyft, det i kombination med min pryltokighet och en ambition att kunna använda boxen som mediabox med gjorde att jag slog till. Om ComHem släppte på sin "pairing policy" framöver skulle det vara ännu bättre.

Postad 06 September 2008 - 08:53

Unregistered4e1812ee
  • Unregistered4e1812ee
  • Forumräv

• 889 inlägg
  • 0

Kan bara hålla med, har just köpt en Dreambox DM800 och efter en del mäck fått den att fungera med ComHem. SVT HD var ju ett lyft, det i kombination med min pryltokighet och en ambition att kunna använda boxen som mediabox med gjorde att jag slog till. Om ComHem släppte på sin "pairing policy" framöver skulle det vara ännu bättre.

Ja, SVT HD lär vara den enda HD-kanal som fungerar om man har en box som inte är "pairad".

Om nu problemen med Comhem begränsade sig till bara boxen...det verkar som att deras distributionsnät via kabel inte riktigt fungerar heller. ;)

Postad 06 September 2008 - 09:28

Mange36
  • Mange36
  • Veteran

• 1865 inlägg
  • 0

Det låter som en god idé. Kan man läsa om ditt mäck i någon tråd? Man blir väl inte poppis hos CH kan jag tro.

Redigerat av Mange36, 06 September 2008 - 09:28.

Postad 06 September 2008 - 09:36

bpl
  • bpl
  • Forumräv

• 858 inlägg
  • 0

Ja, SVT HD lär vara den enda HD-kanal som fungerar om man har en box som inte är "pairad".

SVT HD är den enda HD kanalen som inte är pairad med ComHem's box och kort, SVT HD kan ni se med vilken DVB-C HD box som helst men vill ni se alla andra HD kanaler kräver ComHem att man använder deras skit boxar!

Det låter som en god idé. Kan man läsa om ditt mäck i någon tråd? Man blir väl inte poppis hos CH kan jag tro.

https://www.minhembi...howtopic=191802

http://www.dreamboxx.nu

Postad 06 September 2008 - 09:47

Unregistered85528044
  • Unregistered85528044
  • Användare

• 217 inlägg
  • 0
Undrar om det är denna box som hyresgästerna hos Stångåstaden i Linköping ska få "låna"
De har nämligen fastslagit att alla deras lägenheter ska utrustas med en ny modern box där förutom TV-sändningar det även ska vara möjligt att boka t.ex tvätttid se räkningar och felanmäla. Beslutet kom i vintras men datum för boxen har hela tiden skjutits fram och det senaste jag hörde var något i stil med slutet av 2008. Vet inte om Stångåstaden är den enda hyresvärden som gör så här. Hoppas i alla fall på att det är denna boxen och att den är mycket bättre än den gamla.

Postad 06 September 2008 - 11:07

Unregistereda8d246d3
  • Unregistereda8d246d3
  • Mästare

• 2709 inlägg
  • 0

Ja nu har com hem chansen att få igen lite goodwill genom att låta oss som stått ut med den nuvarande skitboxen få den nya till ett kraftigt reducerat pris.

Har skickat ett mail till kundrelationer och frågat ang detta. Får se va dom svarar.

Postad 06 September 2008 - 13:50

Unregistered27e1ec72
  • Unregistered27e1ec72
  • Amatör

• 70 inlägg
  • 0

ComHem har väl inget att göra med vilken box jag kör på sålänge jag betalar mitt abonnemang?

Mäcket bestod i att byta Image och ladda hem och activera rätt "camd" fil för att få kortet att fungera. Jag är helt rudis på sånt här (Linux etc) men med lite trial and error lyckades jag få till det. LT5 och Gemini 3.7 var de enda image jag har hittat (har provat ett 10-tal loka redan!) som funkade med ComHem. Har fortfarande inte lyckats få Gemini att läsa från USB porten men jag jobbar på det.

SVT HD kanalen var ett lyft! Köpte en 46 tums Sharp full HD för ett halvår sen, men det var först nu som jag fick möjlighet att se vad TVn kan (och då "bara" 720p), wow!

Funerar på att sätta i en SSD för att de väsnas mindre och utvecklar mindre värme (har jag hört) än vanliga HD, men jag får grunna vidare ett tag på det...

Om nu bara ComHem kan ge upp det här med pairing, alternativt godkänna DM800, så ska jag gladeligen prenumera på alla deras HD kanaler.

Postad 06 September 2008 - 19:01

Unregistered7ae15c99
  • Unregistered7ae15c99
  • Lärjunge

• 316 inlägg
  • 0
Lite märkligt att CH envisas med pairing då CD inte kräver detsamma (ännu). Förutsättningarna för respektive bolag lär vara rätt lika vad gäller sändningsrätter etc.

Wasgo :)

Postad 06 September 2008 - 19:13

Unregistered1103
  • Unregistered1103
  • Guru

• 5967 inlägg
  • 0

Hoppas inte för mycket! Enligt Martins första inlägg ovan är ju boxen redan testad och klar.

Vilket den inte är :)

Maveric :rolleyes:

Postad 06 September 2008 - 19:54

Unregistered1103
  • Unregistered1103
  • Guru

• 5967 inlägg
  • 0
Lika lite som den som spridit ryktet, kan jag berätta om mina källor :)

Humaxboxen var också "testad och klar" ( inte minst av mig ) och det misstaget
bör man inte göra om ...

Maveric :rolleyes:

Postad 06 September 2008 - 21:26

Mange36
  • Mange36
  • Veteran

• 1865 inlägg
  • 0

Humaxboxen var också "testad och klar" ( inte minst av mig ) och det misstaget
bör man inte göra om ...

"Inte minst av mig" som kund eller "av mig" som anställd på CH? Kan ingen officiell källa från CH bekräfta eller dementera alla dessa rykten? Om boxen inte är ordentligt testad lär det ju dröja minst ett par år innan den är i full funktion, så som det var med Samsung PVR:n från CH. Är det inte dags att börja bry sig lite om sina kunder? Hade de inte redan haft tre hål i väggen hade ni knappast haft några kvar.

Postad 06 September 2008 - 21:45

Unregistered7ae15c99
  • Unregistered7ae15c99
  • Lärjunge

• 316 inlägg
  • 0
Kan som utomstående bekräfta att Mav var med och testade Humaxen när den kom ut. Har ej länken kvar till artikeln som skrevs dock.

Postad 07 September 2008 - 08:21

Mange36
  • Mange36
  • Veteran

• 1865 inlägg
  • 0

Kan som utomstående bekräfta att Mav var med och testade Humaxen när den kom ut. Har ej länken kvar till artikeln som skrevs dock.

Med andra ord kan man anta att Mav testade Humax CXHD-1000C när den kom. Testet gjordes gissninsvis inte inom ramen för CH, utan i ett annat sammanhang (som resulterade i en skriven artikel). Vet ni också något om Humax iCord? Ska man kallt räkna med att den är lika problematisk som 1000C och satsa på något annat istället? Eller ska man avvakta, köpa iCorden när den kommer för CH och räkna med att den är ett säkert köp? Hur stor är risken att man blir betalande betatestare för CH?

Om det nu överhuvudtaget kommer någon box. CH:s tystnad är mylla för ryktesspridning.

Postad 07 September 2008 - 11:24

Mange36
  • Mange36
  • Veteran

• 1865 inlägg
  • 0

Från min källa, som är säker, så går det INTE så bra med testerna av boxen :)

Om detta är sant, vad är problemen? Är det mjukvaran som krånglar? Är bildkvaliteten undermålig?

Postad 07 September 2008 - 11:27

Unregistered2965a9a5
  • Unregistered2965a9a5
  • Lärjunge

• 315 inlägg
  • 0
Bara man slipper problemet med lip-sync. Har aldrig haft det problemet(peppar peppar) trots att jag kör alla bild och ljudsignaler via förstärkaren.

Postad 07 September 2008 - 11:27

Unregistereda8d246d3
  • Unregistereda8d246d3
  • Mästare

• 2709 inlägg
  • 0
Tror bara dom driver med er :) Men kul är det iaf :rolleyes:

Redigerat av Unregistereda8d246d3, 07 September 2008 - 11:27.

Postad 07 September 2008 - 11:56

Mange36
  • Mange36
  • Veteran

• 1865 inlägg
  • 0
Du har säkert rätt. När minsta lilla ljusglimt på HD-PVR-horisonten får en att gå igång på alla fyra - då blir man väl lite extra lättlurad. :)

Postad 07 September 2008 - 12:08

Truckerhate
  • Truckerhate
  • Lärjunge

• 376 inlägg
  • 0
Jag står helt bakom Maverick.
Visst har han ett aggresivt sätt men utan sånna som han hade com hem aldrig fått fram några nya firmware till den nuvarande hd-boxen, glöm inte att com hem vidhöll att boxen var problemfri ända fram tills trycket blev för hårt härifrån.
Nåja det var lite off topic men man ska nog inte förvänta sig en allt för snar lansering av den nya boxen, jag kommer definitivt avvakta med ett köp tills jag får bekräftat härifrån att boxen är okej.

Postad 07 September 2008 - 14:50

Lindholm R
  • Lindholm R
  • Beroende

• 1194 inlägg
  • 0
Jag kommer också vänta tills det är bekräftat från Minhembio att boxen funkar som utlovat. Ser för övrigt fram emot att någon lyckas hacka CH:s pairing, mest för att sätta åt dem.

Postad 07 September 2008 - 15:07

Unregistered2965a9a5
  • Unregistered2965a9a5
  • Lärjunge

• 315 inlägg
  • 0

Jag kommer också vänta tills det är bekräftat från Minhembio att boxen funkar som utlovat. Ser för övrigt fram emot att någon lyckas hacka CH:s pairing, mest för att sätta åt dem.

Jag får väl vara en testperson för er då. Hoppas jag kan ge goda betyg för en gång skull när det gäller CH =)

Postad 07 September 2008 - 17:18

Loveless
  • Loveless
  • Lärjunge

• 449 inlägg
  • 0
Har ändå bundet till januari eller så, och tänker nog inte byta innan dess (om inte combort ger mig en monsterdeal).

Postad 07 September 2008 - 17:20

Mange36
  • Mange36
  • Veteran

• 1865 inlägg
  • 0

Jag får väl vara en testperson för er då. Hoppas jag kan ge goda betyg för en gång skull när det gäller CH =)

Även jag brukar också ha svårt att vänta, så jag anmäler mig som försökskanin jag också. Skicka boxen! :)

Redigerat av Mange36, 07 September 2008 - 17:22.

Postad 07 September 2008 - 18:16

henke007
  • henke007
  • Guru

• 5366 inlägg
  • 0
Var på vippen att nappa på HD 8 favoriter med HD box för 1 krona men sen såg jag tråden
på 250 sidor och tänkte ehh neeej tack!!

Detta blir nog bättre!!

Postad 07 September 2008 - 22:49

distortion2
  • distortion2
  • Mästare

• 2520 inlägg
  • 0

Var på vippen att nappa på HD 8 favoriter med HD box för 1 krona men sen såg jag tråden
på 250 sidor och tänkte ehh neeej tack!!

Detta blir nog bättre!!

Den gamla boxen har blivit mycket bättre (om man inte använder hemmabio-reciever för att växla bilden via hdmi). Men det är klart att du ska vänta på den här boxen nu när den ändå kommer (snart?)

Postad 08 September 2008 - 06:23

micke5721
  • micke5721
  • Forumräv

• 729 inlägg
  • 0

Om Com Hem skulle gå med på något sådant så har de beviserligen noll koll, och det tror jag inte de har. Bilden på deras nuvarande HD-box är inte är inte perfekt men det var den inte heller på första, andra o tredje generationens LCD och Plasma apparater heller...

VH Micke

Postad 08 September 2008 - 09:09

Unregistered44335
  • Unregistered44335
  • Lärjunge

• 370 inlägg
  • 0

Om uppgiften stämmer att det blir Humax igen är det ju ett rejält hån mot alla oss som betalat dyra pengar för den nuvarande Humaxboxen. Taskig bild och uppdateringer som ibland försämrat situationen än mer och som dessutom alltid infört nya buggar. Att Com Hem fått ett förmånligt avtal lär knappast komma oss kunder till godo genom kraftigt subventionerade priser. Tror nog att Com Hem istället kommer att använda det förmånliga avtalet till att ytterligare stärka sina redan feta marginaler. Detta är dock en ren spekulation från min sida då jag misstror företaget ganska kraftigt.

Kunde inte ha sagt det bättre själv! Konkurrensverket borde verkligen se över hur comhem sköter sig! Tydligen skall det ju kunna bli näringsförbud för sådana som inte sköter sig. Ja ja det kommer ju aldrig ske. ###### kommunist land man bor i. Man har ett företag (bor i lägenhet så jag kan int ha parabol, husfan'et är k-märkt) som kan leverera HD, de missköter sig rejält, men CH väljer ändå att satsa på samma dåliga produkt. Å va gör man själv ju man köper produkt nummer två (HD-PVR'en) bara för att man inte har något annat val! Är det jag som är dum eller är det något annat som är fel?

Postad 08 September 2008 - 10:09

bpl
  • bpl
  • Forumräv

• 858 inlägg
  • 0
Det ryktas om att pairingen är "avstängd" och att ComHems HD kanaler fungerar i tex. DM800...

Om pairingen är medvetet avstängt eller om det bara är en bugg i ComHems nät vet jag ej...

Postad 08 September 2008 - 10:20

MrBurn
  • MrBurn
  • Lärjunge

• 376 inlägg
  • 0

Det ryktas om att pairingen är "avstängd" och att ComHems HD kanaler fungerar i tex. DM800...

Om pairingen är medvetet avstängt eller om det bara är en bugg i ComHems nät vet jag ej...

Någon som kan bekräfta detta?

1 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Gavel akustikvägg
    genstruktur
    2026-05-23 08:15:25
  • Akustikväggen klar inåt rummet, köpte en skön fåtölj
    genstruktur
    2026-05-20 17:06:21
  • Snart klar med akustikväggen, är bara gaveln kvar
    genstruktur
    2026-05-20 17:04:36
  • Tyg och läkt till baksidan av akustikväggen,
    genstruktur
    2026-05-20 17:03:16
  • Projektorn uppe och allt verkar fungera
    genstruktur
    2026-05-20 17:02:29
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2026 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.