* Officiell tråd - Epson EH-TW3200 *
![]() |
![]() |
![]() |
Inga priser |
Postad 23 december 2010 - 10:27
Postad 23 december 2010 - 22:00
Postad 23 december 2010 - 23:42
Postad 23 december 2010 - 23:58
Det är en smaksak, du får prova olika inställningar och vända på denNågon som har tips på bra inställningar, är ej så haj på detta, hur ska kontrast,skärpa,ljusstyrka osv stå? Projicerar för tillfället på en ikea tupplur.. vilken sida är bäst att projicera på av den, blanka eller matta sidan?

Postad 24 december 2010 - 00:02
Det är en smaksak, du får prova olika inställningar och vända på den
Jo men lite smakråd är aldrig fel =)
Postad 24 december 2010 - 00:10
Hur pass bra är deras garanti? en död/lysande pixel och man får en ny utan tjaffs?
Saxat från HBB:
Skulle TV:n eller projektorn ha en eller flera fast lysande pixlar som visar sig inom 2 år från inköpsdatumet lagar vi den eller ersätter den med en ny om reparation inte är möjligt.
och saxat från Vibrations:
noll döda eller lysande pixlar det första halvåret!
Hur mycket "tjafs" det blir har jag verkligen ingen aning om...
Någon som har tips på bra inställningar, är ej så haj på detta, hur ska kontrast,skärpa,ljusstyrka osv stå? Projicerar för tillfället på en ikea tupplur.. vilken sida är bäst att projicera på av den, blanka eller matta sidan?
Vad andra har för inställningar hjälper tyvärr inte dig ett dugg då ingen här har identiska förutsättningar (med största sannolikhet). Du måste kalibrera efter ditt rum, dina mörkläggningsmöjligheter och din kringutrustning.
En bra (och korrekt!) kalibreringsskiva för att göra de grundläggande inställningarna är att rekommendera, exempelvis Spears & Munsil High Definition Benchmark eller Digital Video Essentials HD Basics. Inte nog med att du får rätt på inställningarna, du kan dessutom lära dig grymt mycket om bild och ljud från dem.

aldrig provat tupplur men kan nästan sätta ett litet finger på att den matta borde vara bättre än den blanka.

Det är en smaksak, du får prova olika inställningar och vända på den
Smaksak och smaksak. Visst är det förvisso så, men det finns ju även en korrekt standard att följa. Om man vill hamna så nära som det ska vara som möjligt. Så som konstnären (d.v.s oftast regissören) har tänkt sig det.
Postad 24 december 2010 - 11:37
Bor i Göteborg
Postad 24 december 2010 - 12:01
Även jag slog till på erbjudandet från Elgiganten och beställde en tw3200. Byter från en Panasonic AX-100. Ska bli intressant se skillnaden... kanske återkommer med intryck senare...
Hur gick det... är du nöjd?
Har också en AX100 och funderar på att byta.
Postad 26 december 2010 - 12:31
I en annan tråd går det att läsa följande
En skriver,
2900 har den gamla typen av lcd panel, Den som mattas med tiden.
3200 har den nya typen av lcd panel; Den som inte ska mattas med tiden.
En annan skriver,
Hur lång tid har man innan panelen börjar matas, hinner man byta lampa några gånger innan eller?
Är det första sant och har någon en uppfattning om det andra.
Ska köpa antingen 2900 eller 3200.
Har 3200 scart (ev. via adapter)?
//N
Postad 26 december 2010 - 19:09
Postad 26 december 2010 - 19:25
Nu när projektorn hänger i taket och jag har justerat in den så märker jag att bilden är lite konisk. Den är smalare upptill än nertill. Beror detta på att den hänger för högt i förhållande till duken? Använder ju lensshift, men inte alls mycket....
Nej detta har ingenting med vertikalt läge att göra, utan att den inte projicerar vinkelrätt mot duken. Projektorn ska projicera vinkelrätt mot duken både i vertikalled och horisontalled. Är bilden smalare uptill så har projektorn framåtlut.
Postad 26 december 2010 - 19:35
Vad andra har för inställningar hjälper tyvärr inte dig ett dugg då ingen här har identiska förutsättningar (med största sannolikhet). Du måste kalibrera efter ditt rum, dina mörkläggningsmöjligheter och din kringutrustning.
En bra (och korrekt!) kalibreringsskiva för att göra de grundläggande inställningarna är att rekommendera, exempelvis Spears & Munsil High Definition Benchmark eller Digital Video Essentials HD Basics. Inte nog med att du får rätt på inställningarna, du kan dessutom lära dig grymt mycket om bild och ljud från dem.
aldrig provat tupplur men kan nästan sätta ett litet finger på att den matta borde vara bättre än den blanka.
Bra och gratis kalibrering för Bluray och högupplöst hittar man här
http://www.avsforum....ad.php?t=948496
Jag har inte hittat några kalibreringinställningar för tw3200 men väl för tw3600
http://www.projector...calibration.php
Enligt deras mätningar var 3600an riktigt bra inställd på Cinemaläget out-of-the-box. Förhoppningsvis följer 3200 samma mönster.
Jag körde på rullgardin för några år sedan och jag tyckte då den mattare och något gråare baksidan var att föredra.
Postad 26 december 2010 - 23:59

mvh
Postad 27 december 2010 - 10:58
Anledningen är att jag har ett redan befintligt takfäste och jag är lite orolig över att det kan bli för tajt mot väggen. I värsta fall får jag borra nya hål, men det är ju skönt att veta innan..
/Fredson
Postad 27 december 2010 - 17:01
Någon som vet om det stämmer? Det vore ju trist om det inte gick att köra rätt upplösning.
Alternativet skulle väl kunna vara att använda en DVI-HDMI-kabel. Men helst skulle jag slippa vara tvungen till det.
Postad 27 december 2010 - 22:54
Jag är lite sugen på en 3200, då min gamla projektor gav upp för någon vecka sedan. Jag planerar i första hand att köra den kopplad till en dator som inte har HDMI-utgång, och dessutom har jag redan en VGA-kabel dragen genom en tjock betongvägg. Manualen listar dock inte native-upplösningen (1920x1080) bland upplösningar som går att köra via VGA-ingången.
Någon som vet om det stämmer? Det vore ju trist om det inte gick att köra rätt upplösning.
Alternativet skulle väl kunna vara att använda en DVI-HDMI-kabel. Men helst skulle jag slippa vara tvungen till det.
Förmodligen grav bildförbättring av den digitala dvi - hdmi kabeln vs. vga, dock.
Postad 28 december 2010 - 02:48
+1 på de, definitivt värt det, kanske rentav byta grafikkort i datorn till ett med hdmi, finns billiga, inte många kronor mer än en adapter.Förmodligen grav bildförbättring av den digitala dvi - hdmi kabeln vs. vga, dock.
Postad 28 december 2010 - 09:41
+1 på de, definitivt värt det, kanske rentav byta grafikkort i datorn till ett med hdmi, finns billiga, inte många kronor mer än en adapter.
Ni har nog rätt. Det är nog på gränsen att mitt gamla kort orkar med full-HD ändå, så ett nytt kort är förmodligen värt ett par hundralappar.
Postad 28 december 2010 - 10:55
Postad 28 december 2010 - 13:09
Har mer eller mindre bestämt mig för att det är nog dags att komplettera en projektor och då en TW3200 till min Pio G9 Kuro.
Funderar på en Kingpin Screens Crown Electric Screen CES240 16:9 104" (230x129,4)
https://www.prisjakt...kt.php?p=140680
I mitt fall blir det nog väggmontering på hylla och cirka 4+ ifrån duken
Bilder på rummet finns i gallerian.
Postad 28 december 2010 - 14:41
Som alla projektorer i diverse prisklasser som jag kan tänka mig finns ett stopp för vad den kan prestera maximalt på en viss bildyta. Det jag undrar är helt enkelt hur stor bildyta kan man ha med denna TW3200 före kvaliten börjar att svikta?
Har mer eller mindre bestämt mig för att det är nog dags att komplettera en projektor och då en TW3200 till min Pio G9 Kuro.
Funderar på en Kingpin Screens Crown Electric Screen CES240 16:9 104" (230x129,4)
https://www.prisjakt...kt.php?p=140680
I mitt fall blir det nog väggmontering på hylla och cirka 4+ ifrån duken
Bilder på rummet finns i gallerian.
TW3200an funkar kalas ihop med 104" kingpin. Har samma på 3,70m kastavstånd och 5,50m tittavstånd. Kör hårt!
Postad 28 december 2010 - 15:54
Har du AGP eller PCI-E då? har du ett moderkort med AGP bör du nog byta rubbet.Ni har nog rätt. Det är nog på gränsen att mitt gamla kort orkar med full-HD ändå, så ett nytt kort är förmodligen värt ett par hundralappar.
Postad 29 december 2010 - 00:46
dette er ikke noe stort problem, men det er irriterende å ikke ha et kvadratisk bilde
Postad 29 december 2010 - 01:36
Du skall inte använda keystone om det nu finns. Tag ett vattenpass och se till att projektorn är vertikal till 100% sedan är det bara att flytta linsen i sid eller höjdled dit du vill ha bilden (se sid 4 i manualen). Om du gjort rätt skall bilden fylla ut duken rektangulärt 4:3 eller 16:9 beroende hur du ställt in den. Glöm inte att projektorn skall vara helt parallelt med duken annars får du aldrig till en korrekt bild på duken.hvordan kan man fikse keystone correction på en tw3200. tror jeg må ha en blanding av vertical og horizontal correction. vet bare ikke hvordan jeg får opp den menyen. jeg skal legge opp et bilde så snart jeg får tatt ett.
dette er ikke noe stort problem, men det er irriterende å ikke ha et kvadratisk bilde
Redigerat av Huddingebo, 29 december 2010 - 01:39.
Postad 29 december 2010 - 12:27
Skulle någon vänlig själ som har en takmonterad TW3200 kunna mäta avståndet från centrum av "fästet" till baksidan till elkontaktens "böj". Själva projektorns totala djup ska enligt spec vara 36 cm, men jag vet inte om centrum är hälften av detta.
Anledningen är att jag har ett redan befintligt takfäste och jag är lite orolig över att det kan bli för tajt mot väggen. I värsta fall får jag borra nya hål, men det är ju skönt att veta innan..
/Fredson
Måste väl finnas någon som har takmonterat som kan ta en tumstock och mäta? Tack på förhand.
Postad 29 december 2010 - 12:37
Någon som har några erfarenheter av Netonnet i sådana här sammanhang? Hur är dom att ha och göra med ifall det skulle bli problem med projektorn? Man blir ju onekligen lite rädd när det ändå är så pass många som verkar ha lite små fel på sina. Går det att lämna tillbaka den och få en ny utan en massa tjafs? Man vill ju inte heller skicka en ny projektor på reparation det första man gör...
Jag har köpt min där. Ska nu byta till nummer tre då de två första nhade lite olika fel på sig. All reklamation går via Epson och det har inte varot några problem ännu. Sen byter jag den hos Netonnet.
Postad 29 december 2010 - 12:48
Okej, nr 3 alltså..Jag har köpt min där. Ska nu byta till nummer tre då de två första nhade lite olika fel på sig. All reklamation går via Epson och det har inte varot några problem ännu. Sen byter jag den hos Netonnet.

Postad 30 december 2010 - 15:47
Postad 30 december 2010 - 17:18
Hur mycket kostar en ny lampa till den? Och var får man tag på en sådan? Kommer det vara svårt att köpa sådana i framtiden tror ni?
ca 2800 kr. http://www.projektor...-eh-tw5500.html
Nej det blir det nog inte, det finna alltid över nätet.

Postad 30 december 2010 - 22:28

Postad 31 december 2010 - 13:11
Projektorn är 36cm om man inte räknar med linsen.Måste väl finnas någon som har takmonterat som kan ta en tumstock och mäta? Tack på förhand.
Jag har den inte själv takmonterad, men efter en liten snabb mätning så skulle jag tippa på att avståndet från centrum till "böjen" blir ca 24-25cm.
Postad 31 december 2010 - 22:49
Frågan är om priset ~9000:- dyker upp igen inom snart framtid? Eller om det bara var en tillfällig fluktuation för att öka försäljningen eller liknande? Vore ju trist att betala 10k nu och sen sänks den 1k igen några veckor senare.
Enligt HBB Stockholm så prissattes den till 8995 kr hos en butik och den butik som gjorde det fick smäll på fingrarna av generalagenten/epson då det satta priset ska vara 9995 kr för tillfället.
Hur sant det är får man bedöma själv. Det behöver ju inte innebära att den inte droppar i pris igen snart.
Postad 02 januari 2011 - 11:57
Stängde av den funktionen ganska snart då det störde mer än gjorde nytta. Vet knappt vad det ska göra för nytta, men det vet säkert ni

Annars har vi bränt 65h sen 8dec nu. Och vi är mycket nöjda. Har inte kalibrerat eller nåt ännu.
Tittade nonstop mellan 16:00-01:00 igår

Kör med 8meter Supra-HDMI nu, och det funkar som det ska!
Postad 02 januari 2011 - 23:45
Enligt HBB Stockholm så prissattes den till 8995 kr hos en butik och den butik som gjorde det fick smäll på fingrarna av generalagenten/epson då det satta priset ska vara 9995 kr för tillfället.
Hur sant det är får man bedöma själv. Det behöver ju inte innebära att den inte droppar i pris igen snart.
Samma sak med 3600 då den kostade 13 000 kr ett tag.
Postad 03 januari 2011 - 03:20

Jag har nu byggt ett rum i mn källare som jag har tänkt ha som "biorum" Jag har mörkröda sidoväggar och svart fram och bakvägg + svart tak. Inga fönster så jag får helt svart i mitt rum

Men nu är det projektor som saknas.... Har tittat runt och kommit fram till att det är LCD jag vill ha. MEN Hur fungerar en
Epson 3200 i ett helt mörklagt rum?
Och en 2:a fråga: Hur fungerar 24P på den flyter det på bra eller är det "hackigt"?
Postad 03 januari 2011 - 11:11
Projektorn är 36cm om man inte räknar med linsen.
Jag har den inte själv takmonterad, men efter en liten snabb mätning så skulle jag tippa på att avståndet från centrum till "böjen" blir ca 24-25cm.
Tack, det var sjysst av dig!
Postad 03 januari 2011 - 11:16
RTFM
Sida 11(9)
Lycka Till!
Imponerande bra manual, den tanken slog mig aldrig. Perfekt! Tack!
Ny fråga: Jag hade en Sanyo Z2:a senast och den fick ganska snart damm på linsen. Detta problem har väl kanske sanerat sig självt genom diverse smarta lösningar från tillverkarna. Någon som vet hur Epson löst detta eller så har de kanske aldrig haft dessa problem?
Postad 03 januari 2011 - 12:20
Okej, nr 3 alltså..
Har du kunnat byta i butik och få en ny omgående eller har du varit tvungen att vänta på att Netonnet har skickat den till Epson som då har konstaterat fabriksfel?
Nää, bara att åka och byta och få en ny direkt. Men just nu väntar jag på att den ska komma in i lager igen så jag åker inte dit förräns det finns en ny.
Postad 03 januari 2011 - 12:25
Postad 03 januari 2011 - 13:02
Samma sak med 3600 då den kostade 13 000 kr ett tag.
Jodå, 3600 såldes hos ett företag för runt 13 400 under en period fram till julhelgen. När det åter blev vardag (den 27:e) ringde Epson upp företaget och meddelade att den typen av prissättning inte är önskvärd och någon timme senare var priset även där det rekommenderade, 14 990.
Det där är rena skurkfasoner av generalagenten, dvs. att hota med stoppade leveranser om man inte prissätter som generalagenten vill. Generalagenterna har i princip inget berättigande på nationell nivå inom EU eftersom EU är en homogen, inhemsk marknad.
Det bästa är givetvis att beställa från annat EU-land där man inte håller på med den typen av konkurrenshämmande utpressning. T.ex. i Tyskland kan man ju köp 3600 för runt 12 000 spänn.
Intressant för övrigt att prisskillnaden på 3200 är ung. 10% (alltså 10% högre pris i Sverige) medan 3600 är 25% dyrare hos återförsäljarna här i Sverige jämfört med Tyskland. Det är en betydligt större skillnad än vad som vanligtvis råder mellan Sverige och Tyskland på hemelektronik.
Som sagt, utnyttja det faktum att EU är en marknad och beställ där priset är bäst...
Köper man över disk från butik och värdesätter personlig hjälp och service ska man givetvis värdera priset annorlunda men är det fråga om näthandel är det ingen skillnad på att skicka efter från Kramfors eller från Hamburg.
Redigerat av jbr, 03 januari 2011 - 13:42.
Postad 03 januari 2011 - 13:04
Igår testade jag att köra bländaren på snabb-auto eller vad man ska säga. Men fick underliga fenomen att textningen blev gul ibland, och vit ibland beroende på ljuset på bilden? Känns ju inte korrekt?
Stängde av den funktionen ganska snart då det störde mer än gjorde nytta. Vet knappt vad det ska göra för nytta, men det vet säkert ni
Irisen är till för att strypa ljuset i mörkare scener för att därmed sänka svärtan och få en djupare bild, samt tvärtom vitare vitt i en ljus scen. Snabbvarianten gör det helt enkelt snabbare än normal, vilket har fördelen att ljusintensiteten sänks direkt när mörk scen tar vid, men jag tycker det är större risk att man ser hur irisen jobbar upp och ner än på dess långsamma läge.
Det "gula fenomenet" du upplevde kan ha varit justeringar i gammakurvan. Här är också dilemmat med iris. Det blir gärna fel när ljusintensiteten höjs och sänks och att bibehålla en korrekt kalibrerad bild är snudd på en omöjlighet. En smaksak om man vill ta de nackdelarna med fördelarna irisen ger.
MEN Hur fungerar en
Ju mörkare dess bättre. Det gäller alla projektorer. Inget undantag här inte. Borde funka bra med andra ord.

Och en 2:a fråga: Hur fungerar 24P på den flyter det på bra eller är det "hackigt"?
Inte undersökt så noga på 3200, men på 3600 fungerar det bra och bör väl vara samma på 3200.
Ny fråga: Jag hade en Sanyo Z2:a senast och den fick ganska snart damm på linsen. Detta problem har väl kanske sanerat sig självt genom diverse smarta lösningar från tillverkarna. Någon som vet hur Epson löst detta eller så har de kanske aldrig haft dessa problem?
Verkar som det fortfarande poppar upp folk som fått damm innanför linsen lite då och då tyvärr.

Tycker den glider ner nån mm då och då plus att rör jag i sidled så åker bilden även ner.
Det gör den för att lensshiften fungerar enligt bilden nedan. Du kan aldrig ha max i både vertikal- och horisontalled samtidigt. Drar du i ena ledet så påverkas det andra.

Postad 03 januari 2011 - 16:49
Jodå, 3600 såldes hos ett företag för runt 13 400 under en period fram till julhelgen. När det åter blev vardag (den 27:e) ringde Epson upp företaget och meddelade att den typen av prissättning inte är önskvärd och någon timme senare var priset även där det rekommenderade, 14 990.
Det där är rena skurkfasoner av generalagenten, dvs. att hota med stoppade leveranser om man inte prissätter som generalagenten vill. Generalagenterna har i princip inget berättigande på nationell nivå inom EU eftersom EU är en homogen, inhemsk marknad.
Det bästa är givetvis att beställa från annat EU-land där man inte håller på med den typen av konkurrenshämmande utpressning. T.ex. i Tyskland kan man ju köp 3600 för runt 12 000 spänn.
Intressant för övrigt att prisskillnaden på 3200 är ung. 10% (alltså 10% högre pris i Sverige) medan 3600 är 25% dyrare hos återförsäljarna här i Sverige jämfört med Tyskland. Det är en betydligt större skillnad än vad som vanligtvis råder mellan Sverige och Tyskland på hemelektronik.
Som sagt, utnyttja det faktum att EU är en marknad och beställ där priset är bäst...
Köper man över disk från butik och värdesätter personlig hjälp och service ska man givetvis värdera priset annorlunda men är det fråga om näthandel är det ingen skillnad på att skicka efter från Kramfors eller från Hamburg.
Ugh, detta låter ju inte särskilt festligt för oss konsumenter. Funderade lite på om priset kunde tänkas sjunka något runt 17 jan då de flesta verkar ha prel. inleverans igen, känns tråkigt att vänta i onödan dock, även om jag inte har jättebråttom.
Redigerat av Kimball, 03 januari 2011 - 17:25.
Postad 03 januari 2011 - 17:24
Jag har nämligen råkat ut för att jag måste fixa om skärpan på bilden titt som tätt och även att bilden någon gång har glidit ner någon sentimeter och även ändrat sig i sidled," som någon ovan skrev"
Tänker mig att orsaken kan vara att värmen påverkar linsen/skärpan? eftersom utblåset på projektorn är snett framåt så borde konstruktionen vara utvecklad för att det inte ska värma upp linsen, kanske kan vara så att även detta är orsaken till att lenshiften sjunker och leker lite av sig självt? Dvs att materialet sväller något under filmtittandet och sedan när det kallnat blir lite slappt? även då att linsen kräver olika inställningar vid normal tempratur och då den kanke är lite för hög??
Ska prova att montera en fläkt som får rullgång på luften i garderoben, Har någon av er andra råkat ut för att man behöver justera skärpan även fast projektorn knappast har lidit av för hög tempratur?
Postad 03 januari 2011 - 18:20
Jag har monterat min Epson i en Större garderob, bilden kjuts sedan igenom ett 7.5 cm hål, saken är den att när projektorn gått en stund så har tempraturen i garderoben stigit en hel del i takhöjden där projektorn står på en hylla,
Jag har nämligen råkat ut för att jag måste fixa om skärpan på bilden titt som tätt och även att bilden någon gång har glidit ner någon sentimeter och även ändrat sig i sidled," som någon ovan skrev"
Tänker mig att orsaken kan vara att värmen påverkar linsen/skärpan? eftersom utblåset på projektorn är snett framåt så borde konstruktionen vara utvecklad för att det inte ska värma upp linsen, kanske kan vara så att även detta är orsaken till att lenshiften sjunker och leker lite av sig självt? Dvs att materialet sväller något under filmtittandet och sedan när det kallnat blir lite slappt? även då att linsen kräver olika inställningar vid normal tempratur och då den kanke är lite för hög??
Ska prova att montera en fläkt som får rullgång på luften i garderoben, Har någon av er andra råkat ut för att man behöver justera skärpan även fast projektorn knappast har lidit av för hög tempratur?
Jag kan ju säga direkt att oavsett om det är anledningen till ditt problem så ska du INTE placera din projektor i ett stängt utrymme såsom en garderob. Total misshandel vilket kommer leda till kraftigt förkortad livslängd på både lampa och projektor. Om du nu prompt måste ha den i en garderob får du se till att det blir rejält med luftcirkulation så det inte blir så varmt....
Postad 03 januari 2011 - 18:43

Redigerat av Simon säger, 03 januari 2011 - 19:39.
Postad 03 januari 2011 - 19:48
Jag ska erkänna direkt att jag inte sökt jättenoga men jag harprovat söka lite
Jag har nu byggt ett rum i mn källare som jag har tänkt ha som "biorum" Jag har mörkröda sidoväggar och svart fram och bakvägg + svart tak. Inga fönster så jag får helt svart i mitt rumJag har beställt en 90" kingpin ramspänd duk.
Men nu är det projektor som saknas.... Har tittat runt och kommit fram till att det är LCD jag vill ha. MEN Hur fungerar en
Köp en 3600. Den är grym!
Postad 03 januari 2011 - 23:21
Köp en 3600. Den är grym!
Funderar på att göra det... Men är den verkligen värd 5000 kr som man får lägga till istället för 3200?
Jag kan tyvärr inte jämföra dom själv. Men åker ner till stockholm i slutet av januari. Då kanske det finns någon butik som har bägge uppsatta och kalibrerade
Postad 03 januari 2011 - 23:38
Funderar på att göra det... Men är den verkligen värd 5000 kr som man får lägga till istället för 3200?
Jag kan tyvärr inte jämföra dom själv. Men åker ner till stockholm i slutet av januari. Då kanske det finns någon butik som har bägge uppsatta och kalibrerade
Av det jag har läst så säger till och med ägare till TW3600 modellen att den inte är värd 5000,kr i skillnad.
Och om dom dessutom skulle köpa en projektor nu med infon dom besitter så skulle dom valt en TW3200 istället.
Några som skrev det här på forumet men orkar inte leta efter vart.
Men visst, alla tycker olika så. Så länge det går att mörklägga bra så spelar ju inte den lite högre ljusstyrka den besitter någon roll i alla fall. Kanske har fel säg.
Postad 04 januari 2011 - 00:06
Av det jag har läst så säger till och med ägare till TW3600 modellen att den inte är värd 5000,kr i skillnad.
Och om dom dessutom skulle köpa en projektor nu med infon dom besitter så skulle dom valt en TW3200 istället.
Några som skrev det här på forumet men orkar inte leta efter vart.
Men visst, alla tycker olika så. Så länge det går att mörklägga bra så spelar ju inte den lite högre ljusstyrka den besitter någon roll i alla fall. Kanske har fel säg.
Det låter mycket troligt. Lutar nog mest över mot 3200 om jag nu inte hinner se båda sida vid sida innan jag gör en beställning. Tack för hjälpen

1 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar