Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Officiell Tråd - Pioneer PDP-427 / 507XA/D

2310 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara
Pioneer PDP-5000EX (TV) 1 8.75 (3) Inga priser
Pioneer PDP-427XD (TV) 1 9.574998 (39) Inga priser
Pioneer PDP-507XD (TV) 1 9.871794 (38) Inga priser
Pioneer PDP-427XA (TV) 1 9.437498 (15) Inga priser
Pioneer PDP-4270XA (TV) 1 9.461538 (12) Inga priser
Pioneer PDP-4270XD (TV) 1 9.083332 (11) Inga priser
Pioneer PDP-507XA (TV) 1 9.588234 (16) Inga priser
31 relaterade trådar
Pioneer PDP-4270XD digital tv (5 inlägg) 5 år sedan
Inbränning, har du drabbats? (603 inlägg) 8 år sedan
1080p/24 (575 inlägg) 12 år sedan
Pioneer PDP-427XD ? (6 inlägg) 13 år sedan
Pioneer-klubben (151 inlägg) 14 år sedan
TV-apparater med inbyggd digitaltuner (186 inlägg) 15 år sedan
Störande ljud från Pioneer PDP-427/ 507 XA/D (112 inlägg) 15 år sedan
Provlyssning av högtalare + frågor (48 inlägg) 17 år sedan
1080p-skärmar - vilka finns det? (293 inlägg) 17 år sedan
Sharp eller pioneer (21 inlägg) 18 år sedan
Pioneer PDP-4270XD eller Panasonic PX-70 (21 inlägg) 18 år sedan
panasonic th-50pv600 eller pioneer 427xd (4 inlägg) 18 år sedan
Alternativ till PX70 mottages! (91 inlägg) 18 år sedan
Pioneer PDP-5000EX 1080p plasma äntligen (72 inlägg) 18 år sedan
Sonys KDL-46W2000 vs Pioneer PDP-507XD (13 inlägg) 18 år sedan
1080p TV med "riktigt" 1080p24-stöd (6 inlägg) 18 år sedan
pioneer 507 xd eller 428xd ? (15 inlägg) 18 år sedan
Pioneer PDP-507XA eller Samsung PS-50C7HX? (16 inlägg) 19 år sedan
pioneer PDP-507XA eller panasonic TH-50PX70 (10 inlägg) 19 år sedan
Pioneer PDP-427 vs. Sony W2000 (8 inlägg) 19 år sedan
Snyggt stativ till Pioneer 42" (3 inlägg) 19 år sedan
Receiver + högtalarförslag (2 inlägg) 19 år sedan
46 tum LCD vs 50 tum plasma (13 inlägg) 19 år sedan
Sony 40W2000 - i klass med plasma? (107 inlägg) 19 år sedan
Pioneer PDP-427XD vs Panasonic TH-42PV600 (13 inlägg) 19 år sedan
Pioneer 427 vs Philips 42 PF9631D (6 inlägg) 19 år sedan
Pioneer PDP-427XD DVB-T (0 inlägg) 19 år sedan
Panasonic TH- 50PV600 eller Pioneer PDP-507XA (3 inlägg) 19 år sedan
Vilken tv för runt 25´ ? (31 inlägg) 19 år sedan
Pioneer PDP-5000EX (15 inlägg) 19 år sedan
Pioneer PDP-427XD (2 inlägg) 19 år sedan

Postad 21 October 2006 - 21:45

Loud
  • Loud
  • Beroende

• 1462 inlägg
  • 0
Äntligen har man fått ett mail angående tv.

Skickades igår från Fynbörsen..

Väntar .....

EDIT: Stavfel

Redigerat av Loud, 21 October 2006 - 21:47.

Postad 22 October 2006 - 11:15

golfgurra
  • golfgurra
  • Rookie

• 7 inlägg
  • 0
Är det någon som har testat att koppla in PC mot PDP-427XA? Finns ju en VGA ingång men funderar på om bilden blir bättre via en hdmi-dvi kabel. Vet inte om denna TV stödjer det eller inte, någon som har ett vettigt svar.

För övrigt har jag också haft problem med brus. Ställde om till 100hz och efter detta blev den tyst. Har inte heller haft problem med inbränningar eller liknande trots att den har gått minst 5-6 timmar per dag. Har tillverkningsnummer 1 på min TV och hittils är jag mkt nöjd!

Postad 23 October 2006 - 10:11

HkanW
  • HkanW
  • Veteran

• 2153 inlägg
  • 0
Enda negativa hitills är att man blir uppmärksammad på vilken dålig analog antennsignal man har.
Trodde först det var något fel på mottagaren men då inspelat material på min DVR-630H som gjordes innan TV bytet ser likadant ut så måste det ju vara signalen som är kass.

Analog-TV får liksom en skugg effekt, man ser en svag upprepning av bilden, vissa kanaler värre an andra.

Antar att det är inget man kan göra något åt.

Postad 23 October 2006 - 13:10

Unregistered626b3bff
  • Unregistered626b3bff
  • Wannabe

• 24 inlägg
  • 0
Hej alla!

Jag har extrem beslutsångest angående tv-köp. Har bestämt mig för att köpa en plasma tv och valet har väl stått mellan 42pv60 och 427xd. Men efter att jag varit på Digital Homes i helgen så har jag börjat snegla på 50pv60 och 507xd. Just nu sitter jag på ett avstånd på 4-4,5m. Men jag ska bara bo i nuvarande lägenhet i ett par år till och i nästa boende kanske man hamnar på ett kortare avstånd.

Är även sugen på att köpa pioneers inspelningsbara dvd 545 och man får ju den och 427xd för priset av en 507xd.

Beslutsångesten är total!

Snälla Bullen, hjälp mig.

Postad 23 October 2006 - 16:33

Unregisterede647f0fe
  • Unregisterede647f0fe
  • Amatör

• 84 inlägg
  • 0

Är det någon som har testat att koppla in PC mot PDP-427XA? Finns ju en VGA ingång men funderar på om bilden blir bättre via en hdmi-dvi kabel. Vet inte om denna TV stödjer det eller inte, någon som har ett vettigt svar.

För övrigt har jag också haft problem med brus. Ställde om till 100hz och efter detta blev den tyst. Har inte heller haft problem med inbränningar eller liknande trots att den har gått minst 5-6 timmar per dag. Har tillverkningsnummer 1 på min TV och hittils är jag mkt nöjd!

<{POST_SNAPBACK}>

Jag har beställt en hdmi/dvi kabel som jag tänkte ha mellan datorn och min pdp-427xd. Jag borde få kabeln denna vecka hoppas jag. Tänkte mest kolla in hur tv är med hd material via datorn. Får hoppas att de blir bra bild. Men var de inte en dvi ingång på 436xde. Har för mig att de var både en vga och dvi på den. Känns dumt att dom tog bort den

Postad 23 October 2006 - 16:40

Unregisterede647f0fe
  • Unregisterede647f0fe
  • Amatör

• 84 inlägg
  • 0

Hej alla!

Jag har extrem beslutsångest angående tv-köp. Har bestämt mig för att köpa en plasma tv och valet har väl stått mellan 42pv60 och 427xd. Men efter att jag varit på Digital Homes i helgen så har jag börjat snegla på 50pv60 och 507xd. Just nu sitter jag på ett avstånd på 4-4,5m. Men jag ska bara bo i nuvarande lägenhet i ett par år till och i nästa boende kanske man hamnar på ett kortare avstånd.

Är även sugen på att köpa pioneers inspelningsbara dvd 545 och man får ju den och 427xd för priset av en 507xd.

<{POST_SNAPBACK}>

Jag har nog och ca de avståndet till tv också. Direkt när jag hade fått upp min på väggen så tänkte jag att de hade varit perfekt för en 50". Jag hade en 44" innan så jag har ju bytt ner mig. Så jag ångrade lite att jag inte sparade ihop lite mer cash och köpte en 50". Men man kan ju inte få allt. Men jag är helt klart nöjd med min 427xd. en kompis har panasonic och den är helt okay men inte alls som min pioneer :)

Postad 24 October 2006 - 08:27

Unregistered1eaa5478
  • Unregistered1eaa5478
  • Lärjunge

• 316 inlägg
  • 0
Så - nu har jag min 427XA hemma... :P

Hämtade den nere hos Fyndbörsen i går kväll. Tack för hjälpen, gubbs! (en XC90 är inte så stor som man tror, i dessa sammanhang... :rolleyes: )

Riktigt bra bild, förstås. Har inte pillat med några inställningar mer än att jag gick över till FILM läget. Kör Supra scart från Canal Digital boxen, via Sony DVD:n (HX710). Får väl labba mer till helgen.

Märkte dock det omtalade "surret" med en gång... :) Monterade järnkärnan från start, men trots det, alltså. Bytte mellan bilduppdatering 100 och 75 Hz och kan inte säga att det var någon direkt skillnad... Däremot berodde både surrets amplitud och frekvens på vilken typ av bild som visades och det var väl egentligen det som var mest störande. Ett konstant ljud kan man vänja sig vid, men när det varierar blir det mer märkbart.

Några mer tips?

Postad 24 October 2006 - 09:47

HkanW
  • HkanW
  • Veteran

• 2153 inlägg
  • 0
Gå in i strömkontrollen och byt till Spara1 eller Spara2

Postad 24 October 2006 - 10:53

robbzan
  • robbzan
  • Wannabe

• 24 inlägg
  • 0
Hämtade min 507XD på tomteboda igår. Har inte satt upp den ännu, men testtittade en film igår kväll.. Använde kartongen som ställ.. :) sitter på cirka 4-4,5 meters avstånd, och kan säga att bilden är GRYM och att den inte alls är för stor för det avståndet! Surret finns där.. fast är inte så märkbart.. har ferrite core på kabeln, och har ställt om till spara1. Det minskade mot innan när jag satte på både ferrite core och spara1.

Bilder kommer när jag satt upp den. Kan inte bestämma mig för vilket fäste jag ska köra. Flickvännen köpte biltemafästet till mig igår, men det blev för sent för att börja borra i betongen.. sen började jag fundera på om man kanske ska köra orginalfästet istället.. kostar ju visserligen en tusenlapp mer än biltemafästet... fast.. fan.. har man lagt en avsevärd summa på tv:n, så kanske man kan lägga en tusing extra på fästet? (inwarehouse säljer orginalfästet för 1495)

Vad gäller bilden, så upplevde jag och en polare en väldigt skum sak när vi kollade på analog tv igår.. En gubbe som satt och pratade, och när han rörde sig, så rörde sig ansiktet, men vissa färger på kinderna stod still.. skitskummt.. kändes skitkonstigt i ögonen.. Jag hoppas det var nått med sändningen och inte tv:ns analogmottagare som spökar.. :rolleyes:

edit:
stavfel och:
Polarens bil, en saab 9000 var som gjord för att transportera 507XD i kartong.. fällde upp sittdynorna bak, och körde in kartongen.. helt sjukt! :P

Redigerat av robbzan, 24 October 2006 - 11:07.

Postad 24 October 2006 - 11:52

Peppeuppsala
  • Peppeuppsala
  • Användare

• 199 inlägg
  • 0

Hämtade min 507XD på tomteboda igår. Har inte satt upp den ännu, men testtittade en film igår kväll.. Använde kartongen som ställ.. ;) sitter på cirka 4-4,5 meters avstånd, och kan säga att bilden är GRYM och att den inte alls är för stor för det avståndet! Surret finns där.. fast är inte så märkbart.. har ferrite core på kabeln, och har ställt om till spara1. Det minskade mot innan när jag satte på både ferrite core och spara1.

Bilder kommer när jag satt upp den. Kan inte bestämma mig för vilket fäste jag ska köra. Flickvännen köpte biltemafästet till mig igår, men det blev för sent för att börja borra i betongen.. sen började jag fundera på om man kanske ska köra orginalfästet istället.. kostar ju visserligen en tusenlapp mer än biltemafästet... fast.. fan.. har man lagt en avsevärd summa på tv:n, så kanske man kan lägga en tusing extra på fästet? (inwarehouse säljer orginalfästet för 1495)

Vad gäller bilden, så upplevde jag och en polare en väldigt skum sak när vi kollade på analog tv igår.. En gubbe som satt och pratade, och när han rörde sig, så rörde sig ansiktet, men vissa färger på kinderna stod still.. skitskummt.. kändes skitkonstigt i ögonen.. Jag hoppas det var nått med sändningen och inte tv:ns analogmottagare som spökar.. ;)

edit:
stavfel och:
Polarens bil, en saab 9000 var som gjord för att transportera 507XD i kartong.. fällde upp sittdynorna bak, och körde in kartongen.. helt sjukt! :huh:

<{POST_SNAPBACK}>

Kan rekomendera originalfästet! Den sitter slimmat o fint på väggen!

Postad 24 October 2006 - 11:54

Peppeuppsala
  • Peppeuppsala
  • Användare

• 199 inlägg
  • 0

<{POST_SNAPBACK}>

[/quote]

Köp bara 50" Pioneer som jag gjorde.. vad ska du med en inspelningsbar DVD till?

Postad 24 October 2006 - 11:56

Peppeuppsala
  • Peppeuppsala
  • Användare

• 199 inlägg
  • 0

Enda negativa hitills är att man blir uppmärksammad på vilken dålig analog antennsignal man har.
Trodde först det var något fel på mottagaren men då inspelat material på min DVR-630H som gjordes innan TV bytet ser likadant ut så måste det ju vara signalen som är kass.

Analog-TV får liksom en skugg effekt, man ser en svag upprepning av bilden, vissa kanaler värre an andra.

Antar att det är inget man kan göra något åt.

<{POST_SNAPBACK}>

Det är nog anlednignen till att jag får mycket ryckigare mottagning på Boxer nu när jag kör den i TVn istället för via min dilog..

går för övrigt och väntar på att Marantz nya DVD kommer till butikerna..

Postad 24 October 2006 - 13:13

Unregistered626b3bff
  • Unregistered626b3bff
  • Wannabe

• 24 inlägg
  • 0
[quote name='Peppeuppsala' date='Oct 24 2006, 12:54 ']

<{POST_SNAPBACK}>

[/quote]

Köp bara 50" Pioneer som jag gjorde.. vad ska du med en inspelningsbar DVD till?

<{POST_SNAPBACK}>

[/quote]

För att kunna spela in. För de har väl ingen inbyggd inspelningsfunktion?

Postad 24 October 2006 - 18:36

Loud
  • Loud
  • Beroende

• 1462 inlägg
  • 0
Yes! Imorgon kommer äntligen min tv! "jippi"

Postad 24 October 2006 - 20:42

aaddie
  • aaddie
  • Wannabe

• 48 inlägg
  • 0
Nå står min 427XA endelig på plass. Running-in settings er vel passe kjipt, men får prøve å holde ut i ca. 200 timer :)

Et spørsmål: Når jeg kjører skjermen som monitor med VGA i 1024x768, så ser det som det blir litt feil aspect ratio i høyden på filmer (overlay enabla). Hvordan løser man dette? Med PowerStrip?

Grafikkortet er et ATI Mobility Radeon 9600 i en Asus W1N laptop.

Skal prøve å legge opp bilder etterhvert.

Postad 25 October 2006 - 06:22

Unregistered1eaa5478
  • Unregistered1eaa5478
  • Lärjunge

• 316 inlägg
  • 0
aaddie - vad har du för "running-in" settings?

Postad 25 October 2006 - 07:57

robbzan
  • robbzan
  • Wannabe

• 24 inlägg
  • 0

Kan rekomendera originalfästet! Den sitter slimmat o fint på väggen!

<{POST_SNAPBACK}>

Det blev ett orginalfäste tillslut.. Kunde inte motivera varför jag skulle snåla på sista biten.. :)
Fast jag tycker inte att orginalfästet var stabilare än biltemafästet. Dock så ville jag ha ett svart fäste, och orkade inte lacka biltemafästet.. så det fästet föll på att det var silverfärgat.. :/

well.. fick upp den på väggen igår iallafall.. :) kommer bilder när jag städat hemma osv.. :D

Postad 25 October 2006 - 09:44

aaddie
  • aaddie
  • Wannabe

• 48 inlägg
  • 0

aaddie - vad har du för "running-in" settings?

<{POST_SNAPBACK}>

Jeg bruker running-in settingene som de anbefaler i Pioneer PDP Plasma 434/435/436/504/505/506 - HDE/SXE/RXE/FDE/XDE - Frequently Asked Questions (FAQ) på engelske AVForums. Mye bra informasjon der, og det meste gjelder også 7. generasjon. Eneste forskjellen fra disse er at jeg også disabler alle nye settings muligheter som 7. generasjon har som ikke finns i eldre modeller.

Q: So what are the shipping settings and recommended run-in settings?
A: It is likely that the box is delivered with settings like Contrast at 40 The recommendation is to run the box in using these settings. Items in RED are the most important. Be warned that EACH INPUT SOURCE WILL NEED TO BE SET SEPARATELY! That means do this for INPUT1, then do it for INPUT2, and so on. These are also contained in an attached text file to this post.

Note that you have profiles for STANDARD, DYNAMIC, MOVIE, GAME, and USER (as well as ISF DAY and ISF NIGHT for ISF calibration). If you change the defaults of STANDARD, DYNAMIC, MOVIE, & GAME - these will be changed for all inputs simultaneously. However, we recommend that you change those for USER, which is what they are designed for - USER configuration - and if you do this, you need to change the settings for all of your inputs separately. This is important to remember. Note that it is unlikely that ISF DAY and ISF NIGHT will be used by whosoever does your ISF calibration due to some limitations in these modes, and so it's likely that your calibration guy will use the USER modes anyway.

* Picture / AV Selection = USER

* Contrast = 15 to 20 (this is the killer bit for running in)
    * Brightness = -10 to 0 (lower is better, but it's your call as to what is reasonable to watch). Brightness should be set to the point where you can't see the pixels starting to emit light in dark parts of the image. Having brightness too high is unlikely to cause any issues during run in except make the image look washed out. Contrast is the killer not brightness.
    * Colour = -10 to -5 (lower is better, but it's your call as to what is reasonable to watch). Most people never go below -10.
    * Tint = 0
    * Sharpness = -9 to -3
    * Pro Adjust

* Pure Cinema OFF (for progressive source) & STANDARD (for interlaced source), but see the question dealing with judder/interlacing in the Picture Quality section. It doesn't matter what this is for running in.
    * Colour Detail

* Colour Temp = MID-LOW or if you want to MID depending on preference for white balance (the default colour temp is very cyan)
    * CTI (Colour Transient Improvement) = OFF
    * NR (Noise Reduction)

* DNR (Digital Noise Reduction) = OFF or LOW
    * MPEG NR = OFF or LOW
    * DRE (Dynamic Range Expander)

* Dynamic Contrast = OFF (very important)
    * Black Level = OFF
    * ACL = OFF
    * Gamma = 2. The gamma tends to flip between 2 or 3 dependant on the source. Some people swear by GAMMA 1, although there's a feeling that 2 is likely to be most accurate most of the time.
    * Others

* I-P Mode = 1
    * Power Control

* Energy Save = Save 2
    * Option

* Drive Mode = 100Hz (DVD and PC input should be 75Hz)

The following recommendations also seem useful during running in, but your mileage may vary:

* Play video games using the "GAME" mode (under AV Selection) for the screen, and try not to play them for more than a couple of hours at a time
    * Don't leave static images on the screen, and definitely for less than 2 hours at a time

Disse settingene rekommenderes i ca. 200 timer för man sakte kan skru opp settingene for f.eks. hver hundrede time.

Om dere leser FAQen kan dere også se hvordan dere får tilgang til service menyene og kan lese ut hvor mange timer tv'en har kjört. (Tips: Samme approach som for 436XDE).

Redigerat av aaddie, 25 October 2006 - 09:48.

Postad 25 October 2006 - 10:10

Peppeuppsala
  • Peppeuppsala
  • Användare

• 199 inlägg
  • 0
[quote name='Newbie' date='Oct 24 2006, 14:13 ']
[quote name='Peppeuppsala' date='Oct 24 2006, 12:54 ']

<{POST_SNAPBACK}>

[/quote]

<{POST_SNAPBACK}>

[/quote]

För att kunna spela in. För de har väl ingen inbyggd inspelningsfunktion?

<{POST_SNAPBACK}>

[/quote]

Jag har inte spelat in nåt på typ 5 år nu.. och inte nån av annan jag känner heller..

Postad 25 October 2006 - 10:19

HkanW
  • HkanW
  • Veteran

• 2153 inlägg
  • 0
Jag har kört min i 70 timmar nu och använder, efter rekommendationer av Pioneer, FILM-läget. Inga tendenser alls på inbräningar. Då tittar jag mycket på AnimalPlanet, deras logga är ju ganska ljusstark.

lite OT
Ang. inspelning så spelar jag in rätt mycket med min DVR-630H, nästan dagligen, mycket beroende på mitt jobb men också att jag själv kan styra när jag vill börja titta på något.

PioneerFAQ

Redigerat av HkanW, 25 October 2006 - 10:19.

Postad 25 October 2006 - 10:27

robbzan
  • robbzan
  • Wannabe

• 24 inlägg
  • 0

Jag har kört min i 70 timmar nu och använder, efter rekommendationer av Pioneer, FILM-läget. Inga tendenser alls på inbräningar. Då tittar jag mycket på AnimalPlanet, deras logga är ju ganska ljusstark.

lite OT
Ang. inspelning så spelar jag in rätt mycket med min DVR-630H, nästan dagligen, mycket beroende på mitt jobb men också att jag själv kan styra när jag vill börja titta på något.

PioneerFAQ

<{POST_SNAPBACK}>

Var ser du hur länge tv:n gått? Finns det i menyerna nånstans?

Postad 25 October 2006 - 10:41

aaddie
  • aaddie
  • Wannabe

• 48 inlägg
  • 0

Hadde du lest posten to poster ovanfor hadde du sett hvordan du kunne ta rede på det... Men her kommer det for alle latmasker. PS! Gjör det på egen risk!

Q: How can I access the installer menu?
A: Bring up the information service-installers screen as follows:

* Switch to normal TV, through an aerial (you do not need one connected), by pressing a channel on your remote - say channel 2. Note that this does not work if you put it in standby from an input source, you must switch it to TV - even if you don't have an aerial connected - and then put it in standby for this to work.
    * Put the plasma and the media box is in standby.
    * Press and release the following button BEFORE THE SCREEN CLICKS:

* 435XDE/505XDE/436FDE/506FDE: Display/Info button below 4 button
    * 436XDE: Display/Info button below 9 button (fungerer även for 427-serien)
    * 436SXE/436RXE: TV/External input mode button (i+) below 7 button
    * wait for 3 seconds
    * press Left, Up, Left, Right, Power On to get the INFORMATION page.

Redigerat av aaddie, 25 October 2006 - 10:42.

Postad 25 October 2006 - 10:45

improwise
  • improwise
  • Mästare

• 3696 inlägg
  • 0
Hur är det eg med dessa Pioneer plasmor och HTPCs? Mer specifikt så är det ju 2 saker som HTPC ägaren funderar på, inbränningsrisken (typ evig taskbar etc) samt pixelmappningen. I teorin borde en FullHD panel ha ett försprång här iom att det är en mer naturlig datorupplösning, men teori och praktik går inte alltid hand i hand. Dessutom är det långt ifrån givet att fullskärmsapplikationer, t.ex. spel, klarar av att mata ut i sån kvalité även om man har ganska så fläskiga grafikkort. Annars är jag i sig inte helt övertygad om att man måste ha FullHD rent bildmässigt, men det kanske ändå passar bättre för en HTPC med tanke på ovanstående, och därmed kan ses som ett skäl att inte köpa en "lågupplöst" Pioneer plasma (jo, jag vet att det finns en som har FullHD men ja, ni vet....den kostar).

/pJ

th_om_as
  • th_om_as
  • Lärjunge

• 256 inlägg
  • 0

lite OT

PioneerFAQ

<{POST_SNAPBACK}>

<{POST_SNAPBACK}>

Finns en länk lite längre upp på sidan till engelska AVForum där står följande:

Q: How can I access the installer menu?
A: Bring up the information service-installers screen as follows:
Switch to normal TV, through an aerial (you do not need one connected), by pressing a channel on your remote - say channel 2. Note that this does not work if you put it in standby from an input source, you must switch it to TV - even if you don't have an aerial connected - and then put it in standby for this to work.
Put the plasma and the media box is in standby.
Press and release the following button BEFORE THE SCREEN CLICKS:
435XDE/505XDE/436FDE/506FDE: Display/Info button below 4 button
436XDE: Display/Info button below 9 button
436SXE/436RXE: TV/External input mode button (i+) below 7 button

wait for 3 seconds
press Left, Up, Left, Right, Power On to get the INFORMATION page.
It may take several attempts before you get into the service menu.

Q: How can I see the hours used?
A: Access the installer menu main page and press up/down to get to the hours usage display.

Detta gäller ju iofs 436 serien, men ska tydligen också vara gällande för 7:e generationen (i alla fall om man gör som det står för 436XDE). Har själv en 436RXE och hade lite problem med att finna var timantalet står inne i SM men för den bläddrar man två sidor framåt och sen står det uppe i högra hörnet.

aaddie
  • aaddie
  • Wannabe

• 48 inlägg
  • 0

Ja, om jeg husker rett så er kontrasten i filmläget dratt ned endel, så dette burde väre en ok setting også.

MEN! Kjörer man f.eks. VGA så må man sette sine egne settings. Man kan ikke velge film läget der, og default kontrast er 40!

Running-in settings er jo heller inget man MÅSTE gjöre, men det er en säkerhet og kan forhindre innbrenningsproblemer ved senere tidspunkt.

Postad 25 October 2006 - 11:14

HkanW
  • HkanW
  • Veteran

• 2153 inlägg
  • 0

Hur är det eg med dessa Pioneer plasmor och HTPCs? Mer specifikt så är det ju 2 saker som HTPC ägaren funderar på, inbränningsrisken (typ evig taskbar etc) samt pixelmappningen. I teorin borde en FullHD panel ha ett försprång här iom att det är en mer naturlig datorupplösning, men teori och praktik går inte alltid hand i hand. Dessutom är det långt ifrån givet att fullskärmsapplikationer, t.ex. spel, klarar av att mata ut i sån kvalité även om man har ganska så fläskiga grafikkort. Annars är jag i sig inte helt övertygad om att man måste ha FullHD rent bildmässigt, men det kanske ändå passar bättre för en HTPC med tanke på ovanstående, och därmed kan ses som ett skäl att inte köpa en "lågupplöst" Pioneer plasma (jo, jag vet att det finns en som har FullHD men ja, ni vet....den kostar).

/pJ

<{POST_SNAPBACK}>

Om jag skulle använda min TV till största delen kopplad till en (HT)PC så hade jag nog inriktat mig på en LCD och inte en Plasma.

Postad 25 October 2006 - 11:24

improwise
  • improwise
  • Mästare

• 3696 inlägg
  • 0

Om jag skulle använda min TV till största delen kopplad till en (HT)PC så hade jag nog inriktat mig på en LCD och inte en Plasma.

<{POST_SNAPBACK}>

På grund av de skäl som jag anger eller av någon annan anledning?

/pJ

Postad 25 October 2006 - 11:30

HkanW
  • HkanW
  • Veteran

• 2153 inlägg
  • 0
Ja av dom skälen som du anger.
Nu vet jag iofs inte hur dessa är med (HT)PC och då vissa av dom har en PC ingång så borde ju något vara förbättrat.

Det lär väl snart dyka upp info om det blir inbränningar, men än så länge har jag inte hört/sett något om detta.

Postad 25 October 2006 - 12:34

tjocken_1
  • tjocken_1
  • Rookie

• 4 inlägg
  • 0
Har haft min 427XD i drygt en månad och kan bara säga att den är kanon. Efter att ha varit skeptisk till plasma pga inbränningar så kunde jag inte stå emot efter att ha sett denna TV. Bilden är helt grym!! Kör mycket med Boxer och det funkar kanon med den inbyggda digitalmottagaren.

Fick ett inofficiellt tips från Pioneer att man kunde köra "myrornas krig" i en vecka för att bränna in TV:n och därmed minimera problem med inbränningar....sagt o gjort medan badrummet renoverades stod TV:n på och jag har då inte märkt några tendenser till inbränningar......

Hörde oxå surr från TV:n i början men efter att ha slagit om till 100Hz och sparläge 1 så är den helt tyst!

Totalt sett en kanon TV men det är klart ibland känns den lite liten :)

Skall bara investera i en bättre DVD.....nån som har sett bilden från Pioneer's 545 HXN??

Postad 25 October 2006 - 15:43

Unregisterede647f0fe
  • Unregisterede647f0fe
  • Amatör

• 84 inlägg
  • 0
Har också samma skärm som dig och är jävligt nöjd. Har inte dragit igång den ibyggda boxen ännu. Kör med comhem digital tv och duktigt nöjd med den bilden. De tråkiga är att jag har så gammal dvd så jag kan 576i. Skulle vilja skaffa en vettig dvd för 2000 kr som man kan tills man skaffar en hd/bluray spelare. Men vetifan vad man ska ha för någon. Har kört med marantz grejor innnan och gillar dom. Så de kommer säkert bli en spelare därifrån när dom kommer med nån hd/bluray spelare. Men vad ska man ha tills då. Nån rekommendation till en vettig spelare som klarar en hög upplösning så min tv får nått och bita i

Har haft min 427XD i drygt en månad och kan bara säga att den är kanon. Efter att ha varit skeptisk till plasma pga inbränningar så kunde jag inte stå emot efter att ha sett denna TV. Bilden är helt grym!! Kör mycket med Boxer och det funkar kanon med den inbyggda digitalmottagaren.

Fick ett inofficiellt tips från Pioneer att man kunde köra "myrornas krig" i en vecka för att bränna in TV:n och därmed minimera problem med inbränningar....sagt o gjort medan badrummet renoverades stod TV:n på och jag har då inte märkt några tendenser till inbränningar......

Hörde oxå surr från TV:n i början men efter att ha slagit om till 100Hz och sparläge 1 så är den helt tyst!

Totalt sett en kanon TV men det är klart ibland känns den lite liten  :)

Skall bara investera i en bättre DVD.....nån som har sett bilden från Pioneer's 545 HXN??

<{POST_SNAPBACK}>

Postad 25 October 2006 - 16:54

improwise
  • improwise
  • Mästare

• 3696 inlägg
  • 0

/pJ

<{POST_SNAPBACK}>

Noterar först nu att det endast är 50" som har riktig 16:9 upplösning, de övriga kör i 1024x768. Då borde det tala för att 50" borde vara mer HTPC vänlig dvs att man kan köra pixelmappat (med undantag för att Pioneers plasmor är en pixel för kort då). Eller har jag fel?

/pJ

Postad 26 October 2006 - 11:49

tjocken_1
  • tjocken_1
  • Rookie

• 4 inlägg
  • 0
Sitter i samma båt som du med en gammal DVD som bara klarar 576i. För min del lutar det nog åt en Pioneer 696 som verkar vara en populär och prisvärd spelare i väntan på HDDVD o BluRay. Ett annat tips är Denon 1930 som ju klarar 1080p men då handlar det om dubbla pengarna jämfört med Pioneer och då spricker ju 2000 kr budgeten förstås..

Har också samma skärm som dig och är jävligt nöjd. Har inte dragit igång den ibyggda boxen ännu. Kör med comhem digital tv och duktigt nöjd med den bilden. De tråkiga är att jag har så gammal dvd så jag kan 576i. Skulle vilja skaffa en vettig dvd för 2000 kr som man kan tills man skaffar en hd/bluray spelare. Men vetifan vad man ska ha för någon. Har kört med marantz grejor innnan och gillar dom. Så de kommer säkert bli en spelare därifrån när dom kommer med nån hd/bluray spelare. Men vad ska man ha tills då. Nån rekommendation till en vettig spelare som klarar en hög upplösning så min tv får nått och bita i

Redigerat av HkanW, 26 October 2006 - 16:27.

Postad 26 October 2006 - 12:48

robbzan
  • robbzan
  • Wannabe

• 24 inlägg
  • 0

Sitter i samma båt som du med en gammal DVD som bara klarar 576i. För min del lutar det nog åt en Pioneer 696 som verkar vara en populär och prisvärd spelare i väntan på HDDVD o BluRay. Ett annat tips är Denon 1930 som ju klarar 1080p men då handlar det om dubbla pengarna jämfört med Pioneer och då spricker ju 2000 kr budgeten förstås..

<{POST_SNAPBACK}>

Jag beställde en 696:a igår.. får se när den dyker upp.. :blink:

Redigerat av HkanW, 26 October 2006 - 16:29.

Postad 26 October 2006 - 16:08

Unregisterede647f0fe
  • Unregisterede647f0fe
  • Amatör

• 84 inlägg
  • 0

<{POST_SNAPBACK}>

Jag beställde en 696:a igår.. får se när den dyker upp.. :P

<{POST_SNAPBACK}>

MM, kanske också ska göra de. 1600 är ju inte så farligt. klarar ju uppskalning till 1080i
är ju bättre än de man har idag. Jag får ta en funderar under helgen. Nån som har nån uppskattning när de kommer hända lite på priset på blueray/hddvd spelarna. Borde komma lite mer märke också. Har bara sett toshiba och samsung spelare

Redigerat av Unregisterede647f0fe, 26 October 2006 - 16:29.

Postad 26 October 2006 - 22:32

Loud
  • Loud
  • Beroende

• 1462 inlägg
  • 0
Väggfäste frågan kommer upp igen då jag inte riktigt orkar ta mig till närmaste biltema då dom verkar ha slutat med postorder.. hmm

Någon som har ett fäste som finns att köpa tex på el giganten, onoff, brl, eller jula tex?

Biltema färstet har jag hört ska fungera bra.

Postad 27 October 2006 - 08:31

robbzan
  • robbzan
  • Wannabe

• 24 inlägg
  • 0

Väggfäste frågan kommer upp igen då jag inte riktigt orkar ta mig till närmaste biltema då dom verkar ha slutat med postorder.. hmm

Någon som har ett fäste som finns att köpa tex på el giganten, onoff, brl, eller jula tex?

Biltema färstet har jag hört ska fungera bra.

<{POST_SNAPBACK}>

Biltemafästet fungerar bra för dem som har det. har varit med och satt upp ett tidigare. Dom e de faktiskt förhållandevis bra kvalite på. Jag köpte ett biltemafäste som jag inte använde tillslut, eftersom jag ville ha det svart (väggen e mörk) + att jag ville ha den närmare väggen (orginalfästet skjuter ut tv:n endast 32mm. Biltemafästet skjuter ut tv:n 48-52mm.

Om du är riktigt snäll, så kan jag sälja mitt fäste till dig, skulle ändå åka tillbaka med det till biltema imorgon! :P Oanvänt, dock har jag öppnat förpackningen och mätt lite.. :D

Postad 27 October 2006 - 12:11

Unregistereddf0b9a71
  • Unregistereddf0b9a71
  • Wannabe

• 38 inlägg
  • 0
Är det någon som vet om dom nya pioneer 42 tummarna klarar HDMI 1,3???

Postad 27 October 2006 - 12:45

pacman
  • pacman
  • Über-Guru

• 22892 inlägg
  • 0

Är det någon som vet om dom nya pioneer 42 tummarna klarar HDMI 1,3???

<{POST_SNAPBACK}>

nä och det är inget du kommer sakna heller.

Postad 27 October 2006 - 12:56

robbzan
  • robbzan
  • Wannabe

• 24 inlägg
  • 0

MM, kanske också ska göra de. 1600 är ju inte så farligt. klarar ju uppskalning till 1080i
är ju bättre än de man har idag. Jag får ta en funderar under helgen. Nån som har nån uppskattning när de kommer hända lite på priset på blueray/hddvd spelarna. Borde komma lite mer märke också. Har bara sett toshiba och samsung spelare

yepp... technistore tar 1359.- cirka 2v lev. tid.

Postad 27 October 2006 - 13:14

Chiro
  • Chiro
  • Wannabe

• 33 inlägg
  • 0
Då var en 507 xd beställd. Skulle haft en xa då jag kommer och ta signaler från CH men det fanns ingen att få före mars nästa år. Fick den för 39000 med fäste och hemleverans med montering samt någon kalibrering.

Får fixa lite bilder när dom satt upp den i början av nästa vecka....hmmm tiden går sakta :P

Postad 28 October 2006 - 00:26

tjocken_1
  • tjocken_1
  • Rookie

• 4 inlägg
  • 0
Jag köpte ett BARKAN-fäste på Euronics för tusen spänn. Sitter som en smäck på väggen :-) Det går inte att tilta men de behövde inte jag..

Postad 28 October 2006 - 01:15

ante_nordin
  • ante_nordin
  • Användare

• 162 inlägg
  • 0
Najs :) är också sugen på 507 xd.
Var gjorde du köpet nånstans?
låter som ett bra pris--

Postad 28 October 2006 - 10:06

Unregistered626b3bff
  • Unregistered626b3bff
  • Wannabe

• 24 inlägg
  • 0
Blev en 507xd för mig också. Köpte till den undermonterade högtalaren också. Det hela bör komma i nästa vecka :)

Kan man köra med de "optimala" bildinställningarna på 507 som har listats för 427 tidigare i tråden?

Postad 28 October 2006 - 11:16

Chiro
  • Chiro
  • Wannabe

• 33 inlägg
  • 0

Najs  :) är också sugen på 507 xd.
Var gjorde du köpet nånstans?
låter som ett bra pris--

<{POST_SNAPBACK}>

Jag har beställt den i Helsingborg på Malmsjö HiFi. Dessvärre ringde dom igår em och det exet som dom trodde dom hade hade blivit sålt. Så nu väntar dom på leverans från Pioneer i slutet på kommande vecka.

Han erbjöd dock att jag kunde få köpa deras 507 xd som hänger på väggen i butiken sedan 2 veckor. Så nu är frågan om jag ska ta den i början av veckan eller vänta på leverans.

Någon som vet hur det är med leveranser på 507 xd?? Vill ju inte sitta och vänta allt för länge nu.

Postad 28 October 2006 - 13:38

Tomgot
  • Tomgot
  • Lärjunge

• 463 inlägg
  • 0
När man ska frakta plasman från utlämningsstället och hem vad ska man tänka på?
Kan man lägga den ner i bilen?

Postad 28 October 2006 - 15:14

HkanW
  • HkanW
  • Veteran

• 2153 inlägg
  • 0
Nej den 'får' inte fraktas liggande.

Postad 29 October 2006 - 10:15

Unregistered1eaa5478
  • Unregistered1eaa5478
  • Lärjunge

• 316 inlägg
  • 0
Lite bekymrad nu - har haft min 427XA sedan i tisdags. I onsdags ställda jag in de "inkörnings-settings" som någon postat här ovan. Tänkte behålla dessa ett par veckor till.

MEN - jag tycker inte svärtan är bra! Dels i bilden som sådan men även i de kanter som blir då man kör en 2.35:1 film. Allt är ljusgrått, som på en halvhygglig LCD :)
Skillnaden mot den svarta ramen runt TV:n är milsvid!!

Kommer detta att försvinna om jag går tillbaka till mer "naturliga" inställningar eller har min TV problem?

Postad 29 October 2006 - 10:26

robbzan
  • robbzan
  • Wannabe

• 24 inlägg
  • 0

Lite bekymrad nu - har haft min 427XA sedan i tisdags. I onsdags ställda jag in de "inkörnings-settings" som någon postat här ovan. Tänkte behålla dessa ett par veckor till.

MEN - jag tycker inte svärtan är bra! Dels i bilden som sådan men även i de kanter som blir då man kör en 2.35:1 film. Allt är ljusgrått, som på en halvhygglig LCD  :)
Skillnaden mot den svarta ramen runt TV:n är milsvid!!

Kommer detta att försvinna om jag går tillbaka till mer "naturliga" inställningar eller har min TV problem?

<{POST_SNAPBACK}>

Jag har faktiskt tänkt på samma sak senaste dagarna. Är inte heller nöjd med svärtan.. (Har en 507:a) Vet inte vad det beror på.. men där det skall vara kolsvart (som det var på 506:an) är det grått.. Har tittat nära, och pixlarna är igång lite där.. Jag vet inte vad det beror på, kanske nån mjukvarubugg, eller liknande, eftersom svärtan ÄR sämre än i 506:an. Kanske är någon inställning nånstans också? Är det någon som vet något om detta? Ska det vara såhär kasst, kan man likagärna tjacka LCD!

Postad 29 October 2006 - 11:27

Micki
  • Micki
  • Rookie

• 7 inlägg
  • 0
Åkte till Media Markt i Stockholm igår på "studiebesök". Är ute efter en plasma, i första hand en Pioneer (PDP 427 XD). Det var bara att konstatera att den har överlägset bästa bild men också att bara den(tillsammans med PDP 4270 XD) har inbränningar! Jag hade med mig"inkörningsinstälningar" och ändrade värden på TVn enigt dem. Bilden blev riktigt dålig och det var inte många som stannade för att kolla på den. Så om man måste ha en "inkörningsperiod" men dålig bild i ett par månader och sedan vara ständigt på vakt för att inte få inbränningar då undrar jag om denna TV(som för övrigt är dyrast av alla plasma TV apparater) är verkligen värt besväret och pengarna?

Postad 29 October 2006 - 11:48

HkanW
  • HkanW
  • Veteran

• 2153 inlägg
  • 0
Jag kör med FILM läget.
Jag tycker svärtan är riktigt bra!

Bilden nedan finns i lite större format i mitt galleri!

Bifogad fil(er)

0 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Ny 3D utskriven fjärrkontroll hållare
    nimman
    2026-06-08 07:49:07
  • Sofabaton X2
    hmarkstrom
    2026-06-07 10:02:24
  • Monterar kabelkanaler
    genstruktur
    2026-06-04 20:53:37
  • Två sittplatser men behöver två till
    genstruktur
    2026-06-04 20:51:09
  • Gavel akustikvägg
    genstruktur
    2026-05-23 08:15:25
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2026 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.