Yankee?
Postad 22 March 2011 - 15:09
Vad står ändelserna Y och E för i modellnumrerna?
Jag har fått svar att "Y står för att modellen har Nordiska specificationer, b.l.a. DVB-T2 HD mottagare."
Postad 22 March 2011 - 18:05
Postad 22 March 2011 - 19:11
Redigerat av Fellow88, 22 March 2011 - 19:11.
Postad 22 March 2011 - 21:26
Postad 22 March 2011 - 21:39
20 000 kr kostar den enligt prisjakt och ja 50". VT30 kommer i 55" vilket egentligen också är ointressant för min del men visar sig Panasonics VT30" verkligen överglänsa LGs PZ950 60" så kan jag nog offra 5" för bättre bildkvalité.och hur mkt kommer inte GT30 kosta här i sverige da ... kommer väl förmodligen bara i 50" som mest också ... vilket tyvärr är ointressant , men bilden verkar vara kanon ...
Postad 22 March 2011 - 22:00
Postad 22 March 2011 - 22:29
Tyvärr är ju det väldigt negativt att den kommer ut sent pga detta om man ser de prismässigt. Om den nu kommer i augusti/september så bör ju värdeminskningen inte vara lika hög i jul som om den hade lanserats i april/maj nu. Men den verkar sjukt jäkla lovande måste jag säga!VT30 here I come;) Jag var ett tag sugen på VT25 som är billig nu men nu verkar VT30 55" om den landar på ca 30 tkr vara helgjuten. Dessvärre lär det ta ett tag innan den kommer ut på bred front på marknaden med tanke på allt tragiskt som hänt i Japan.
Redigerat av Fellow88, 22 March 2011 - 22:30.
Postad 23 March 2011 - 06:58
65" VT30 är listad både i Spanien och UK så det verkar ju skumt om vi inte skulle få den.
Nån som är insatt i detta?
Postad 23 March 2011 - 09:51
Svenska Panasonic har väl inte lagt upp nått om VT30-serien i huvudtaget?Jag ser inget på Svenska Panasonic om 65" VT30
Postad 23 March 2011 - 17:21
Panasonic, baby steps...
Vilket tyder på som jag sagt tidigare att plasmatekniken har mognat sen länge.
Där utvecklingen kommer ske är på LCD sidan och sen kommer OLED på bred front om 5 år ungefär och då kan vi lämna både LCD och plasma bakom oss.
Postad 23 March 2011 - 17:41
Verkar vara en riktigt potent tv.
Postad 23 March 2011 - 17:50
Alla modellerna av VT 30 finns nu på panasonic.se. Finns även upplagda på hembiobutikens hemsida, 22900:- för VT 30 i 50" och 29990:- för 55".Svenska Panasonic har väl inte lagt upp nått om VT30-serien i huvudtaget?
Redigerat av danma3, 23 March 2011 - 17:57.
Postad 23 March 2011 - 18:02
Vad jag har hört (idag) från en som är återförsäljare så skall dom få in VT 30 precis som planerat april/maj.Tyvärr är ju det väldigt negativt att den kommer ut sent pga detta om man ser de prismässigt. Om den nu kommer i augusti/september så bör ju värdeminskningen inte vara lika hög i jul som om den hade lanserats i april/maj nu. Men den verkar sjukt jäkla lovande måste jag säga!
Redigerat av danma3, 23 March 2011 - 18:09.
Postad 23 March 2011 - 18:08
VT30 here I come;) Jag var ett tag sugen på VT25 som är billig nu men nu verkar VT30 55" om den landar på ca 30 tkr vara helgjuten. Dessvärre lär det ta ett tag innan den kommer ut på bred front på marknaden med tanke på allt tragiskt som hänt i Japan.
Hur har du fått för dig att den skulle vara försenad? Med tanke på att den enda fabrik som har blivit drabbad enligt Panasonic själva är den som tillverkar Lumix kameror och lite batterier tror jag inte vi behöver oroa oss särskilt mycket.
Postad 23 March 2011 - 18:21
Postad 23 March 2011 - 18:28
Det har varit rykten om att förseningar skulle uppstå pga tsunamin så är det som du säger så är det bra.Hur har du fått för dig att den skulle vara försenad? Med tanke på att den enda fabrik som har blivit drabbad enligt Panasonic själva är den som tillverkar Lumix kameror och lite batterier tror jag inte vi behöver oroa oss särskilt mycket.
Postad 23 March 2011 - 18:57
Hur blir det med strålningen från TVen då om de inte lyckas att få kontroll över reaktorerna?
Panasonic plasmor för Europa sätts ihop i Tjeckien, inte Japan, och dom nya panelerna är redan på plats i Tjeckien innan olyckan i Japan inträffade.
Redigerat av BGPv4, 23 March 2011 - 18:57.
Postad 23 March 2011 - 19:20
Alla modellerna av VT 30 finns nu på panasonic.se. Finns även upplagda på hembiobutikens hemsida, 22900:- för VT 30 i 50" och 29990:- för 55".
Flatpanels recension har verkligen fått mig att luta mot Panasonic (dags för byte från PV60). Intressant prissättning på VT30, skiljer inte alls mycket från GT30. Det ingår väl dessutom ett par 3d glasögon med VT30? Jag siktar på 50". Just nu står det mellan Samsung D7000 (plasma), GT30 eller VT30.
Inte för att det är en dealbreaker men Panasonics 3d-brillor verkar inte vara allt för bra. Synd att det inte verkas säljas "universiella" varianter i Sverige.
Redigerat av zamson, 23 March 2011 - 19:21.
Postad 23 March 2011 - 19:22
Det har varit rykten om att förseningar skulle uppstå pga tsunamin så är det som du säger så är det bra.
http://www.camera.co...unami-disaster/
Hittar inte hela den officiella pressreleasen i dagsläget men det har bara gått rykten kring kameraproduktionen. Dessa rykten om tv-apparaterna kommer från konsumenter i västvärlden som tänker Panasonic=Japan...Japan+jordbävning+tsunami=ingen tv i år. Jag tycker det är rätt illa att sprida sådana rykten utan någon som helst information på ämnet. Spekulera får man väl göra om man vill men när informationen finns att hitta, så är det dummt att fortsätta med lösa rykten. Inget illa menat mot någon i tråden, och jag ursäktar om jag verkar lite bitter.
Postad 23 March 2011 - 19:26
Om man skall tro det här så verkar ju GT30 vara bättre än d8000: https://www.minhembi...howtopic=280723. Om vi inte får rising blacks nu i år igen. Det ingår två 3d glasögon till VT30 så GT30 plus 2 3d brillor blir ungefär samma pris som VT30 i 50 tum. Märkte det idag också så nu lutar det plötsligt mer åt VT30. Panasonics nyare glasögon är mycket bättre än de första som släpptes. Monster, Gucci, Calvin Klein har universella 3d brillor och vissa säljs till och med i sverige men de kostar ju som 2-3 st originalglasögon.Flatpanels recension har verkligen fått mig att luta mot Panasonic (dags för byte från PV60). Intressant prissättning på VT30, skiljer inte alls mycket från GT30. Det ingår väl dessutom ett par 3d glasögon med VT30? Jag siktar på 50". Just nu står det mellan Samsung D7000 (plasma), GT30 eller VT30.
Inte för att det är en dealbreaker men Panasonics 3d-brillor verkar inte vara allt för bra. Synd att det inte verkas säljas "universiella" varianter i Sverige.
Postad 23 March 2011 - 19:41
Om man skall tro det här så verkar ju GT30 vara bättre än d8000: https://www.minhembi...howtopic=280723. Om vi inte får rising blacks nu i år igen. Det ingår två 3d glasögon till VT30 så GT30 plus 2 3d brillor blir ungefär samma pris som VT30 i 50 tum. Märkte det idag också så nu lutar det plötsligt mer åt VT30. Panasonics nyare glasögon är mycket bättre än de första som släpptes. Monster, Gucci, Calvin Klein har universella 3d brillor och vissa säljs till och med i sverige men de kostar ju som 2-3 st originalglasögon.
Nya glasögon? Är det TY-EW3D2ME du pratar om eller har det kommit nya? Har du nån länk?
Plus att det är väl bara Monster av de 3, som gör Active shutter 3D glasögon?
Nån som vill köpa en Panasonic 65VT20 ....
Redigerat av mikee, 23 March 2011 - 19:49.
Postad 23 March 2011 - 19:55
Hur har du fått för dig att den skulle vara försenad? Med tanke på att den enda fabrik som har blivit drabbad enligt Panasonic själva är den som tillverkar Lumix kameror och lite batterier tror jag inte vi behöver oroa oss särskilt mycket.
Well, har väl fallit för alla rykten som finns, men det finns ju andra störningar dessvärre. Men ingen vore gladare än jag om den kommer enligt plan och Panasonic lär göra allt de kan för att inte tappa marknadsandelar. Alltid roligt att bli positivt överraskad. Blir kanske en VT30 55" men den ligger i övre prisintervallet, med risk för stora pristapp framöver. Men jag vill ha!
Redigerat av Poj66, 23 March 2011 - 19:57.
Postad 23 March 2011 - 19:59
Postad 23 March 2011 - 20:11
Om man skall tro det här så verkar ju GT30 vara bättre än d8000: https://www.minhembi...howtopic=280723. Om vi inte får rising blacks nu i år igen. Det ingår två 3d glasögon till VT30 så GT30 plus 2 3d brillor blir ungefär samma pris som VT30 i 50 tum. Märkte det idag också så nu lutar det plötsligt mer åt VT30. Panasonics nyare glasögon är mycket bättre än de första som släpptes. Monster, Gucci, Calvin Klein har universella 3d brillor och vissa säljs till och med i sverige men de kostar ju som 2-3 st originalglasögon.
Nu klättrade VT30 högt upp på listan. D8000 black levels verkar ju som sagt vara en besvikelse. Hoppas bara vi slipper floating blacks - verkar vara lite olika meningar kring detta på amerikanska forum (ST30 dock).
För övrigt så verkar dessa glasögon vara populära i staterna. Verkar dock inte finnas i Sverige. Men följer det med två par så räcker det gott och väl - lär dröja tills man använder 3d-funktionen frekvent.
Redigerat av zamson, 23 March 2011 - 20:12.
Postad 23 March 2011 - 22:02
Hadde planerat det då jag sitter med en gammal PZ700, men blev tvungen att köpa ny bil istället
Nu lär man väll få sitta med PZ700 ett år till!
Edit: Läste för snabbt
Redigerat av Unregisteredb3752606, 23 March 2011 - 22:03.
Postad 23 March 2011 - 22:25
Postad 23 March 2011 - 22:38
Postad 23 March 2011 - 22:48
Testen visade alltså att GT30 är väl jämförbar med V20/VT20 på bildkvaliteten? När 50V20/VT20 säljs för 14000kr idag och 50GT30 kommer att starta på 23000kr när den nu kommer så känns gamla V20/VT20 som ett bättre köp om man ska slå till inom fem-sex månader?
50" GT30 kommer enligt de första indikationerna landa på strax under 20000kr. VT20 för 14000 är ett riktigt bra köp. Jag funderade länge på den också. Dock tittar jag på mycket sport och tydligen upplever många att VT20 har problem med snabba rörelser i 50Hz (minns dock inte om det var exakt det) samt floating blacks. Men å andra sidan så är hysterin kring alla problem större än vad man kan greppa och sannolikheten att VT20 är riktigt bra TV trots sjukdomar är stor.
Postad 23 March 2011 - 22:55
Så där kan man ju säga varje årFan en 55" VT30 för 30k introduktion är bra! Under 20k till nästa vår då!
Postad 24 March 2011 - 09:32
Fan en 55" VT30 för 30k introduktion är bra! Under 20k till nästa vår då!
30K i sverige,...
tyskland kommer nog inte ligga på denna prisnivå,..
de e bara att packa bilen å ta en tur till berlin,.. ;-)
Postad 24 March 2011 - 11:02
Testen visade alltså att GT30 är väl jämförbar med V20/VT20 på bildkvaliteten? När 50V20/VT20 säljs för 14000kr idag och 50GT30 kommer att starta på 23000kr när den nu kommer så känns gamla V20/VT20 som ett bättre köp om man ska slå till inom fem-sex månader?
Det du får tänka på är att till och med ST30 för 15000 slår VT20 vad gäller rörelsehantering och rörelseupplösning. Dessutom får du en ny panel som verkar riktigt mysig i kalibrerat läge. Tänk dessutom på att VT20 drabbades väldigt lätt av inbränningar vilket GT30 inte gör trots de nya fosforlagret som introducerades i VT20. Bättre 3d-kvalité, och så verkar de nya panelerna ha mycket bättre uniformitet vad gäller svärta. Och så hoppas vi ju alla att rising blacks har försvunnit också. Kollar man på kalibreringarna som Flatpanelshd har gjort så slår ju GT30 till och med VT20. Hur man än vrider och vänder på det så är GT30 en bättre tv med både bättre bildkvalité och fler funktioner. Den kostar också därefter. Om du kan vänta några månader så kan du säkert få en GT30 för 15k också. Tänk på att VT20 kostade 29000 när den lanserades så det bådar ju gott för GT30:s pris om ett halvår.
Postad 24 March 2011 - 11:30
Det du får tänka på är att till och med ST30 för 15000 slår VT20 vad gäller rörelsehantering och rörelseupplösning. Dessutom får du en ny panel som verkar riktigt mysig i kalibrerat läge. Tänk dessutom på att VT20 drabbades väldigt lätt av inbränningar vilket GT30 inte gör trots de nya fosforlagret som introducerades i VT20. Bättre 3d-kvalité, och så verkar de nya panelerna ha mycket bättre uniformitet vad gäller svärta. Och så hoppas vi ju alla att rising blacks har försvunnit också. Kollar man på kalibreringarna som Flatpanelshd har gjort så slår ju GT30 till och med VT20. Hur man än vrider och vänder på det så är GT30 en bättre tv med både bättre bildkvalité och fler funktioner. Den kostar också därefter. Om du kan vänta några månader så kan du säkert få en GT30 för 15k också. Tänk på att VT20 kostade 29000 när den lanserades så det bådar ju gott för GT30:s pris om ett halvår.
Verkar vara rätt mycket gissningar ifrån din sida... Du får gärna komma med svar på mina frågor om dina påståenden lite längre upp på denna sida!
Postad 24 March 2011 - 12:30
Nya glasögon? Är det TY-EW3D2ME du pratar om eller har det kommit nya? Har du nån länk?
Plus att det är väl bara Monster av de 3, som gör Active shutter 3D glasögon?
Det var TY-EW3D2ME jag tänkte på ja. Dessa är inte perfekta men mycket bättre än den första generationen glasögon. Du har helt rätt att Monster är de enda av dessa som tillverkar aktiva glasögon, men faktum kvarstår att det finns universella glasögon på marknaden. Verkar dock inte finna i lager särskilt mycket.
Verkar vara rätt mycket gissningar ifrån din sida... Du får gärna komma med svar på mina frågor om dina påståenden lite längre upp på denna sida!
Skulle snarare säga spekulationer. Bättre 3d kvalité hade förresten inte GT30 än VT20. Resten av det jag har skrivit baseras på GT30 recensionen här: http://www.flatpanel...p;id=1300800238, ST30 recensionen här: http://www.avsforum....amp;postcount=9, och någon S3/S30 recension som jag inte kommer ihåg var jag läste den. Läser du flatpanelshd recensionen av GT30 och jämför med deras recension av VT20 så kan man bara konstatera att den kalibrerade bilden på GT30 är aningen bättre och de nämner även att VT20 drabbades lätt av inbränningar vilket de knappt kunde få fram på GT30 om de försökte. Sedan så nämner ST30 recensionen att den har mycket bättre rörelsehantering än VT20. Detta tror jag även nämns men inte lika ingående i GT30 recensionen på Flatpanelshd. I och med att VT30 ej är släppt ännu så får du väl kalla det gissningar om du vill, men jag går på vad de som har kalibrerat och recenserat dessa modeller har sagt om dem i jämförelse med VT20, och jag, likt alla andra på detta forum, förväntar mig att VT30 är bättre än både ST30 och GT30 då den har en bättre panel.
Postad 24 March 2011 - 12:48
Som det ser ut nu så kommer vi att ta 1990€ för denna, vilket med nuvarande kronkurs (8,80) skulle ge ca 17500kr, leverantör har den listad med leverans 29/4
Postad 24 March 2011 - 13:35
Nästa fråga blir S30 mot G30 - vad skiljer?
(V-serien tror jag blir för dyr för mig.)
Tack för svar/någorlunda belagda spekulationer..
Redigerat av dgordon, 24 March 2011 - 13:37.
Postad 24 March 2011 - 14:01
Det var TY-EW3D2ME jag tänkte på ja. Dessa är inte perfekta men mycket bättre än den första generationen glasögon. Du har helt rätt att Monster är de enda av dessa som tillverkar aktiva glasögon, men faktum kvarstår att det finns universella glasögon på marknaden. Verkar dock inte finna i lager särskilt mycket.
Skulle snarare säga spekulationer. Bättre 3d kvalité hade förresten inte GT30 än VT20. Resten av det jag har skrivit baseras på GT30 recensionen här: http://www.flatpanel...p;id=1300800238, ST30 recensionen här: http://www.avsforum....amp;postcount=9, och någon S3/S30 recension som jag inte kommer ihåg var jag läste den. Läser du flatpanelshd recensionen av GT30 och jämför med deras recension av VT20 så kan man bara konstatera att den kalibrerade bilden på GT30 är aningen bättre och de nämner även att VT20 drabbades lätt av inbränningar vilket de knappt kunde få fram på GT30 om de försökte. Sedan så nämner ST30 recensionen att den har mycket bättre rörelsehantering än VT20. Detta tror jag även nämns men inte lika ingående i GT30 recensionen på Flatpanelshd. I och med att VT30 ej är släppt ännu så får du väl kalla det gissningar om du vill, men jag går på vad de som har kalibrerat och recenserat dessa modeller har sagt om dem i jämförelse med VT20, och jag, likt alla andra på detta forum, förväntar mig att VT30 är bättre än både ST30 och GT30 då den har en bättre panel.
Håller med om att vi alla förväntar oss att VT30 is da shitttt....
Det jag reagerade på var att du skrev att TY-EW3D2ME var MYCKET bättre än de första glasögonen... Jag har haft de båda och har just nu TY-EW3D2ME...och de är INTE alls bättre än de första när det kommer till det tekniska .. men de är lite bättre byggda och släpper in mindre ströljus och reklektioner än de första och är lättare.
Postad 24 March 2011 - 14:29
Jag som inte vill betala extra för '3D'.. vad skiljer annars GT30 mot G30 - inget?
Hur svårt är det att gå in på Pansonics hemsida eller bara googla? Svaret finns där ute. Det är mer än 3d som skiljer dem åt. Inte mycket, men lite extra funktioner i GT30:
Vertikala inputs
Inbyggt trådlöst nätverk
3D
Smalare chassi
PC input (VGA)
Sedan så är det inte något som är helt säkert ännu, men jag kan fan inte hitta några "Professional" bildlägen i den G30 som finns här på jobbet vilket jag tycker verkar lite sjukt. Dvs, att man inte kan ändra vitbalans, färger, etc. Enligt specifikationer så har den ISF kalibreringsläge men jag kunde inte hitta något.
Här är fullständiga specifikationer:
http://flatpanelshd....p;id=1297857148
Håller med om att vi alla förväntar oss att VT30 is da shitttt....
Konstigt hade det vart annars.
Det jag reagerade på var att du skrev att TY-EW3D2ME var MYCKET bättre än de första glasögonen... Jag har haft de båda och har just nu TY-EW3D2ME...och de är INTE alls bättre än de första när det kommer till det tekniska .. men de är lite bättre byggda och släpper in mindre ströljus och reklektioner än de första och är lättare.
De glasögonen skiljer ingenting tekniskt från de gamla. Däremot sitter de mycket bättre på huvudet och väger inte lika mycket. Som sagt, långt ifrån perfekta men på mitt huvud känns de mycket skönare än de gamla.
Postad 24 March 2011 - 14:45
Den största skillnaden på G30 och GT30 är väl bland annat att dom har helt olika paneler, G30 G14 panel med infinite black och GT30 G14 panel med infinite black pro. Sen så har väl i princip en 3D tv alltid bättre 2D bild än en icke 3D tv pga att den drivs på ett annorlunda/bättre sätt, snabbare fosfor osv. GT30 har väl också en mer slimmad/tunnare design. S30 har sämre panel än G30, bl.a. ej infinite black och ett sämre kontrast filter vilket troligtvis gör att den reflekterar en hel del i ljusare miljöer. Såg G30 på media markt idag, snygg design men även den reflekterade en del. S30 saknar också THX vilket både G30 och GT30 har.Jag som inte vill betala extra för '3D'.. vad skiljer annars GT30 mot G30 - inget?
Postad 24 March 2011 - 16:01
Den största skillnaden på G30 och GT30 är väl bland annat att dom har helt olika paneler, G30 G14 panel med infinite black och GT30 G14 panel med infinite black pro. Sen så har väl i princip en 3D tv alltid bättre 2D bild än en icke 3D tv pga att den drivs på ett annorlunda/bättre sätt, snabbare fosfor osv. GT30 har väl också en mer slimmad/tunnare design. S30 har sämre panel än G30, bl.a. ej infinite black och ett sämre kontrast filter vilket troligtvis gör att den reflekterar en hel del i ljusare miljöer. Såg G30 på media markt idag, snygg design men även den reflekterade en del. S30 saknar också THX vilket både G30 och GT30 har.
Tack för ditt inlägg, danma3!
Vad tog Media Markt för sina G30?
Postad 24 March 2011 - 16:09
Den största skillnaden på G30 och GT30 är väl bland annat att dom har helt olika paneler, G30 G14 panel med infinite black och GT30 G14 panel med infinite black pro. Sen så har väl i princip en 3D tv alltid bättre 2D bild än en icke 3D tv pga att den drivs på ett annorlunda/bättre sätt, snabbare fosfor osv. GT30 har väl också en mer slimmad/tunnare design. S30 har sämre panel än G30, bl.a. ej infinite black och ett sämre kontrast filter vilket troligtvis gör att den reflekterar en hel del i ljusare miljöer. Såg G30 på media markt idag, snygg design men även den reflekterade en del. S30 saknar också THX vilket både G30 och GT30 har.
G30, GT30, och ST30 har exakt samma panel: Infinite Black 2. Den enda som har specifikationer på ett annat Contrast Filter är VT30. Detta är även den enda tv:n med Infinite Black 2 Pro panel. Den stora skillnaden mellan ST30 och G serien är kalibreringsmöjligheterna. Det verkar som att det är först med kalibreringsmöjligheterna i G serien som denna panel verkligen kommer till sin rätt. Jag tror starkt på att om några månader när VT30 har kommit ner lite i pris så kommer det bli inte bara marknadens bästa tv om man är ute efter bildkvalité men även en av de mest prisvärda.
Postad 24 March 2011 - 16:14
Varsågod! Media markt tog 9990:- för G30 i 42".Tack för ditt inlägg, danma3!
Vad tog Media Markt för sina G30?
Postad 24 March 2011 - 16:29
Vet inte vad du får infinite black 2 ifrån? Tittar man på panasonics hemsida så står det infinite black pro på ST,GT och VT serien och infinite black på G serien. High Contrast filter på G,ST,GT och high contrast filter pro på VT serien.G30, GT30, och ST30 har exakt samma panel: Infinite Black 2. Den enda som har specifikationer på ett annat Contrast Filter är VT30. Detta är även den enda tv:n med Infinite Black 2 Pro panel. Den stora skillnaden mellan ST30 och G serien är kalibreringsmöjligheterna. Det verkar som att det är först med kalibreringsmöjligheterna i G serien som denna panel verkligen kommer till sin rätt. Jag tror starkt på att om några månader när VT30 har kommit ner lite i pris så kommer det bli inte bara marknadens bästa tv om man är ute efter bildkvalité men även en av de mest prisvärda.
Postad 24 March 2011 - 17:55
Vet inte vad du får infinite black 2 ifrån? Tittar man på panasonics hemsida så står det infinite black pro på ST,GT och VT serien och infinite black på G serien. High Contrast filter på G,ST,GT och high contrast filter pro på VT serien.
Såg det på de Europeiska modellerna nu. Fortfarande en nyare panel i de nya modellerna kontra VT20 men det verkar som de inte ändrat namnet i Europa, vilket de har i USA. Det som däremot oroar mig är att VT30 verkar ha samma panel som GT30 i Europa. I USA har den en bättre panel, vilket förmodligen innebär att den VT30 vi får här är en skadeskjuten variant av den som kommer i USA. Eller är det så att USA modellerna har fått bättre paneler allihopa, och att det inte bara är namngivningen som är annorlunda. I USA har nämligen ST30 och GT30 Infinite Black 2 Panel, och VT30 har Infinite Black 2 Pro Panel. Frågan är då vilken variant som recenserats av FlatpanelsHD. Förmodligen den Danska.
Edit: Konstaterade att det helt säkert var EU modellen de recenserade. Frågan är då hur mycket bättre VT30 egentligen blir. Kanske bara är en designfråga. Det hade varit en förbannat stor besvikelse.
Redigerat av oscarstegland, 24 March 2011 - 18:01.
Postad 24 March 2011 - 19:30
Ang paneler (motherglass) så har samtliga, G, ST, GT och VT, exakt samma panel. Alla har samma fosfor etc. Oavsett världsdel.
Däremot finns det förstås skillnader i filter, drivning och övrig programvara. Hur mkt det innebär lär vi behöva en duktig underökning för att avgöra.
Postad 24 March 2011 - 19:57
Den diskussionen är redan avhandlad i massor med trådar i diverse forumHur svårt är det att gå in på Pansonics hemsida eller bara googla? Svaret finns där ute.
Men tack ändå för ditt svar.
2 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 2 gäster, 0 anonyma medlemmar
Sökningen pågår
Avancerad sökning
2
Något värde på 10 år gammal 55" plasma som var bra "back in the day
34 bilder
107 filmer
Minhembio - Senaste nyheterna

Fler
Vilka bilder visas här?