Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

JVC DLA-X30, DLA-X70R, DLA-X90R

807 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

Postad 17 November 2012 - 14:06

AnthonyC
  • AnthonyC
  • Användare

• 202 inlägg
  • 0

Vad har du för bildinställningar? Hur många timmar har lampan gått? Överdriven skärpa och väldigt låga lamptimmar på projektorn ger denna effekt. Alla fall för mig.

Jag brukar kör på "natural" och lampan har bara gått ca. 30 timmar.

Postad 17 November 2012 - 22:04

Karamasha
  • Karamasha
  • Beroende

• 1269 inlägg
  • 0
Ställ ner sharpness som sagt. Har du införskaffat DVE ? Den förklarar en hel del inställningar. Har också för mig att cinema ligger bäst mot en kalibrerad bild. Lampan behöver gå 40-50h innan bilden blivit riktigt bra, det där pixliga försvinner då. Sitter själv med en ny lampa nu och det är samma sak för mig.
Om bilden lutar är inte projjen rak, den får ju inte vippa fram-bak eller i sidled. Du måste också kolla så linsen skjuter rakt fram och kanske inte mot centrum av duken, utan rakt från den punkten linsen är placerad, sedan använder du lenshift för att flytta den till mitten.

Postad 18 November 2012 - 11:13

thomas79
  • thomas79
  • Beroende

• 1423 inlägg
  • 0
Anthony C: Om du känner för det så är det här hemmabiotidningens rekommenderade inställningar. Ger i mitt tycke en subjektivt bättre bild än vad jag kan ställa in själv via DVE. Ljusstyrka och kontrast är kalibrerade efter DVE.

Film
Kontrast 9

Ljusstyrka 0

Färg 5

Ton 0

Färgtemp 6000

Gamma a

Skärpa 0

Rnr 0

Färgdjup wide 2

Iris -15

Postad 18 November 2012 - 11:22

AnthonyC
  • AnthonyC
  • Användare

• 202 inlägg
  • 0

Anthony C: Om du känner för det så är det här hemmabiotidningens rekommenderade inställningar. Ger i mitt tycke en subjektivt bättre bild än vad jag kan ställa in själv via DVE. Ljusstyrka och kontrast är kalibrerade efter DVE.

Film
Kontrast 9
Ljusstyrka 0
Färg 5
Ton 0
Färgtemp 6000
Gamma a
Skärpa 0
Rnr 0
Färgdjup wide 2
Iris -15

Tack! Ska testa den men kan dock inte just nu. Lyckades paja min "out" port på förstärkaren igår så måste skicka iväg den till onkyo. Inte min dag igår :wacko:

Postad 18 November 2012 - 13:26

Marcus_TheRock
  • Marcus_TheRock
  • Mästare

• 3109 inlägg
  • 0

Film
Kontrast 9
Ljusstyrka 0
Färg 5
Ton 0
Färgtemp 6000
Gamma a
Skärpa 0
Rnr 0
Färgdjup wide 2
Iris -15

De där inställningarna ger jag inte mycket för. Wide 2 är så off korrekt man kan komma, ska naturligtvis vara normal om man vill ha en skapligt korrekt bild. Sen ska ju gamman anpassas efter rummet och duken, liksom iris.

Om man gillar dem subjektivt så är det så klart ok, men om man är ute efter en något sånär korrekt bild så är det inte någon bra grund att utgå ifrån.

MVH
Marcus, The Rock Hemmabio i Lund

Postad 18 November 2012 - 13:34

AnthonyC
  • AnthonyC
  • Användare

• 202 inlägg
  • 0

De där inställningarna ger jag inte mycket för. Wide 2 är så off korrekt man kan komma, ska naturligtvis vara normal om man vill ha en skapligt korrekt bild. Sen ska ju gamman anpassas efter rummet och duken, liksom iris.

Om man gillar dem subjektivt så är det så klart ok, men om man är ute efter en något sånär korrekt bild så är det inte någon bra grund att utgå ifrån.

MVH

Jag är ute efter den bästa bilden jag kan få på den. Nåt förslag Marcus? Tänkte köpa DVE men många har satt att den inte är värd pengarna och att AVS HD 709 kalibrering är lika bra och gratis.

Lampan har ca. 20-30 timmar på den så den på sätt å viss hel ny. Har dock märkt att bilden liksom blivit lite sämre med tiden. Mer pixliga. Har en euroscreen frame vision light vel-tex 2.35:1 90" duk.

Postad 18 November 2012 - 15:49

Karamasha
  • Karamasha
  • Beroende

• 1269 inlägg
  • 0
AVS HD 709 har nog alla testmönster som behövs, men DVE har en berättarröst som förklarar en hel del begrepp runt kontrast, brightness, skärpa m.m. Jag tyckte den var kanon som nybörjare, så man fattar vad justerar. Tex brigntness handlar om svärtan och kontrast sätter vitnivån. Dom är riktigt dåligt namnsatta med andra ord. Försök sätta dig in i vad allt betyder innan du mixtrar annars kan du nog lika gärna bara välja ett bildläge och vara nöjd, för chansen är att du hamnar ännu mer fel. Tex som att ta någon annans inställningar till din projje, duk och rum.

Postad 18 November 2012 - 16:12

jimjans
  • jimjans
  • Mästare

• 3660 inlägg
  • 0
Är projektor bilden verkligen pixlig det är inte så att den är grynig det upplevde jag att min var de första 100 timmarna innan panelerna lugnat ner sig....

Postad 18 November 2012 - 19:58

Marcus_TheRock
  • Marcus_TheRock
  • Mästare

• 3109 inlägg
  • 0

Jag är ute efter den bästa bilden jag kan få på den.

Jo, det är undantagslöst alla kunder som köper en sådan här maskin.

Nåt förslag Marcus?

Tyvärr är det inte så enkelt att man bara kan ta värden och dela ut dem. Allt för många faktorer spelar roll på slutresultatet. Det finns grundläggande tips som du bör följa och ihop med dem använda dig av en kalibreringsdisk. Sen är det kunskap om bild som gäller för att pressa fram lite till, och sist så är det kunskap och mätverktyg för att få fram optimal prestanda och korrekthet i bilden.

Så mitt tips är att försöka lära dig så mycket som möjligt om bild och ett bra steg då är att skaffa tex DVE och följa de instruktioner som där ges. Men det finns många andra sätt att lära sig, så klart.

Har du någon kompis som är duktig på bild så be om hjälp.

MVH

Redigerat av Marcus_TheRock, 18 November 2012 - 19:59.

Postad 18 November 2012 - 20:59

thomas79
  • thomas79
  • Beroende

• 1423 inlägg
  • 0
Enligt tidningen hemmabio så har de mätt fram dessa värden och är wide 2 helt off så finns det ju bara 6 orsaker. 1 hemmabio kan inte läsa sina mätinstrument, 2 hemmabio blåljuger, 3 fel på mätinstrumenten, 4 Marcus_TheRock kan inte läsa sina mätinstrument, 5 Marcus_TheRock ljuger, 6 Marcus_TheRock har fel på sina instrument.

Jag vet faktiskt inte själv vad jag ska tro. Jag vet bara att det är subjektivt den bästa bilden jag kan få fram. Tar jag fram DVE så hittar jag inga direkta fel heller när jag håller fram färgfiltren framför testbilderna.

Vad är det som är så fel på wide2?

Postad 18 November 2012 - 21:25

Marcus_TheRock
  • Marcus_TheRock
  • Mästare

• 3109 inlägg
  • 0

Enligt tidningen hemmabio så har de mätt fram dessa värden och är wide 2 helt off så finns det ju bara 6 orsaker. 1 hemmabio kan inte läsa sina mätinstrument, 2 hemmabio blåljuger, 3 fel på mätinstrumenten, 4 Marcus_TheRock kan inte läsa sina mätinstrument, 5 Marcus_TheRock ljuger, 6 Marcus_TheRock har fel på sina instrument.

Jag vet faktiskt inte själv vad jag ska tro. Jag vet bara att det är subjektivt den bästa bilden jag kan få fram. Tar jag fram DVE så hittar jag inga direkta fel heller när jag håller fram färgfiltren framför testbilderna.

Vad är det som är så fel på wide2?

Nr.7. Marcus kommer ihåg fel :P

Det var närmare ett år sedan jag kalibrerade vårt demoex i butiken, vilket är då jag undersöker den här typen av saker. Därefter har jag gjort fler X30 hos kunder (och även min egen som jag inte har kvar) men jag lägger inte exakt på minnet vilka lägen de olika fabrikaten har och kallar dem. Jag ser ju i bilden när det är rätt. ;) Om jag inte missminner mig så var Wide läget ett läge som gav för stor färggammut. Det är också det namnet antyder, eftersom den heter Wide. Med en för stor färggammut så får du översaturerade färger. Tex så får grönt gräs en för grön nyans av grönt. Inte att förväxla med intensiteten i färgen där rätt nyans av grönt istället blir för stark.

Har tyvärr ingen maskin kvar som jag kan dubbelkolla på men är 99,9% på att det är normal som gäller.

Vad gäller Hemmabiotidningens mätningar så kan jag inte ta ansvar eller veta hur den har gått till. Jag kan bara stå för det jag gör. När man kalibrerar väljer man ju ofta mellan olika kompromisser och kanske har den som kalibrerat tyckt att detta var en vettig kompromiss, vad vet jag. Jag tror mig veta att det är normal man bör utgå ifrån om man eftersträvar en korrekt bild. Ska ut och kalibrera en X30 hos kund på torsdag i den kommande veckan och då kan jag bekräfta vad som gäller.

MVH

Redigerat av Marcus_TheRock, 18 November 2012 - 21:26.

Postad 18 November 2012 - 21:55

thomas79
  • thomas79
  • Beroende

• 1423 inlägg
  • 0
Okej kul. Ska bli intressant att höra. Jag citerar hemmabiotidningen "Ändra färgdjupet till Wide2, som visserligen ger lite överdrivna färger istället men bibehåller gråskalan. Filmläget ger den mest korrekta gråskalan men med mildare färger och en sämre detaljåtergivning i skuggorna."

Postad 18 November 2012 - 22:27

Marcus_TheRock
  • Marcus_TheRock
  • Mästare

• 3109 inlägg
  • 0
Du ser...de har valt en annan kompromiss än vad jag gjorde. Självklart är min den bästa... :D

MVH

Postad 19 November 2012 - 10:33

Snakey
  • Snakey
  • Användare

• 127 inlägg
  • 0

Okej kul. Ska bli intressant att höra. Jag citerar hemmabiotidningen "Ändra färgdjupet till Wide2, som visserligen ger lite överdrivna färger istället men bibehåller gråskalan. Filmläget ger den mest korrekta gråskalan men med mildare färger och en sämre detaljåtergivning i skuggorna."

Dom blandar ihop äpplen med bananer :blink:
X30 har ingen CMS, vilket innebär att valen står mellan Normal, Wide1 och Wide2 när det gäller färgerna.
Gråskala (och gamma) kan dock kalibreras till, i det närmaste, perfektion, oavsett vilken färgrymd man valt.
Alternativ 8. Skribenten på hemmabiotidningen arbetar under tidspress och/eller är för lat för att ge sig på en ordentlig kalibrering ;)

Postad 19 November 2012 - 11:27

AnthonyC
  • AnthonyC
  • Användare

• 202 inlägg
  • 0
Hur jämförar Spears & Munsil kalibrerings skivan med DVE? Vet inte vilken är bäst. Då har jag också en viss del filmer som spelas upp genom datorn. Ska jag kalibrera datorn och sedan projjen eller bara projjen?

En fråga om något helt annat. Dukar...luktar de lite? Är det vanligt? Min euroscreen luktar på så sätt att hela rummet luktar lite unket.

Postad 19 November 2012 - 13:50

fenix71
  • fenix71
  • Användare

• 179 inlägg
  • 0
Lukten ifrån min Euroscreen försvann efter nån månad har (rullduk) luktade som ngn sorts lösningsmedel.

Postad 19 November 2012 - 18:23

AnthonyC
  • AnthonyC
  • Användare

• 202 inlägg
  • 0

Lukten ifrån min Euroscreen försvann efter nån månad har (rullduk) luktade som ngn sorts lösningsmedel.

Tack.

Spears & Munsil vs DVE?

Postad 19 November 2012 - 18:53

Unregistered39429
  • Unregistered39429
  • Mästare

• 3116 inlägg
  • 0
DVE är 94 minuter lång.

Postad 19 November 2012 - 18:54

AnthonyC
  • AnthonyC
  • Användare

• 202 inlägg
  • 0

DVE är 94 minuter lång.

Men vilken skiva är bäst?
Då har jag också en viss del filmer som spelas upp genom datorn. Ska jag kalibrera datorn och sedan projjen eller bara projjen?

Redigerat av AnthonyC, 19 November 2012 - 19:12.

Postad 19 November 2012 - 19:48

Erik_N
  • Erik_N
  • Veteran

• 1571 inlägg
  • 0
Om du inte känner dig så hemma på att ställa in projektorn skulle jag rekommendera att du tar hjälp med det. Tidigare när jag körde med TV så provade jag att ställa in lite med hjälp av sådana där skivor och jag tyckte inte att det var helt lätt att komma fram till vad som blev bäst.

När jag köpte projektor bestämde jag redan från början att jag skulle låta någon som kunde göra det åt mig. Förutom att de vet vilka inställningar de ska ändra på så har de mätutrustning för att ställa in saker som man inte ser med blotta ögat när man ställer in, men som gör skillnad för helheten på bilden.

Jag har en projektor som kostar betydligt mindre än din, men jag vill få ut mesta möjliga ur den. :)

Postad 19 November 2012 - 19:58

Unregistered39429
  • Unregistered39429
  • Mästare

• 3116 inlägg
  • 0
Jag skulle köpa DVE i första hand,pilla lite grundinställningar.Blir du inte nöjd med det så kontakta en Proffisionell ISF kalibrerare för en mycket mera djupgående justering utav din dator och display,Glöm inte draperierna för fönstrena innan du kontaktar kalibrerarn bara.

:

Postad 20 November 2012 - 06:36

AnthonyC
  • AnthonyC
  • Användare

• 202 inlägg
  • 0
Erik, vem använder du dig av och hur mycket kostade det?

Postad 20 November 2012 - 07:26

Erik_N
  • Erik_N
  • Veteran

• 1571 inlägg
  • 0
Jag fick det gjort av en person som var hemma för att göra lite andra mätningar i mitt rum. Han är inte ISF-certifierad, men har mätutrustning och erfarenhet. Eftersom jag betalat honom för en ganska lång resa tyckte jag det var ett bra alternativ. Jag har skrivit lite om detta på ett annat forum här. Han bor i Småland så om han är lämplig för dig så rekommenderar jag att du kontaktar honom för aktuellt pris med reskostnad.

Annars så verkar "standardpriset" i branschen när en ISF-certfierad person kalibrerar vara 2500 kr plus reskostnader om man köpt projektorn av dem. Har man köpt av någon annan verkar det vara en fråga för förhandling.... :rolleyes:

Med tanke på tiden det tar och känslan av att veta att jag får ut det bästa av projektorn så tycker jag att det är väl värt kostnaden.

Postad 20 November 2012 - 16:45

AnthonyC
  • AnthonyC
  • Användare

• 202 inlägg
  • 0
Tack. Kollade snabbt på dina bilder. Vad har du på väggarna? (Grå delen)

Postad 20 November 2012 - 18:00

Erik_N
  • Erik_N
  • Veteran

• 1571 inlägg
  • 0
Om du tänker på färgen så är det Jotun Lady Pure Color i kulören S 6000-N.

Postad 26 November 2012 - 18:46

AnthonyC
  • AnthonyC
  • Användare

• 202 inlägg
  • 0
När lampan är på så får jag en (grå) ruta i linsen där bilden kastas. Det ser nästan ut som om linsen är smutsig. Jag har torkat av linsen med en duk som används för att rengöra min canon dslr lins men det syns fortvarandra. Är det vanlig eller är det bara jag som ser nåt som inte är där? Ser bilden nedån...

Postad bild

Redigerat av AnthonyC, 26 November 2012 - 18:52.

Postad 26 November 2012 - 22:39

jimjans
  • jimjans
  • Mästare

• 3660 inlägg
  • 0
Sett ut så på de flesta projjar jag haft inklusive x30...

Postad 27 November 2012 - 05:26

AnthonyC
  • AnthonyC
  • Användare

• 202 inlägg
  • 0
Bra, då är det inget att oroa sig över

Postad 27 November 2012 - 16:02

Jokkmokksjocke
  • Jokkmokksjocke
  • Veteran

• 2384 inlägg
  • 0
Det skall mycket till innan man skall röra linsen. Dam etc ligger inte i focus för att du skall få försämring i bilden. Ska mycket till innan du märker ett försämrat ljusflöde eller annat.

Postad 28 November 2012 - 15:46

Qudos
  • Qudos
  • Användare

• 154 inlägg
  • 0
Hej!

Är nu ägare till denna projektor :)

Är det någon som har monterat den med CMA101? http://www.chiefmfg....Products/CMA101

Då min fortfarande är i kartong så tänkte jag kolla om någon vänlig själ har detta fäste och som kan mäta hur långt från bakre väggen fästet sitter. (Vill montera takfästet innan jag sätter taket men det är långt ifrån klart att hänga upp projektorn så tänkte inte packa upp den fören det är dags)

Mvh
Qudos

Postad 29 November 2012 - 16:27

AnthonyC
  • AnthonyC
  • Användare

• 202 inlägg
  • 0
Killar en fråga...köpte pioneer bdp-450 bdp men så som vissa filmer på min dator gör så gör projekt detsamma. Jag kollar på en 2.35 film (dark knight rises) och de flesta scenerna är 2.35 men då är vissa 16:9 vilket i sig gör att hela bilden inte är i min duk eftersom den är 2.35. Är det normalt? Någon som har kommit på likadana. Går det att fixa?

Postad 29 November 2012 - 16:37

jimjans
  • jimjans
  • Mästare

• 3660 inlägg
  • 0
Just när det gäller denna film + ett fåtal andra så är det riktigt.

Inspelad i båda formaten...

Postad 29 November 2012 - 16:51

AnthonyC
  • AnthonyC
  • Användare

• 202 inlägg
  • 0
Det går inte att välja på nåt sätt vilket format man vill se på?

Postad 29 November 2012 - 17:07

Unregisteredcab460d8
  • Unregisteredcab460d8
  • Forumräv

• 701 inlägg
  • 0

Det går inte att välja på nåt sätt vilket format man vill se på?

Nej, det ska växla mellan dessa två. Annars får du titta på hela filmen i 2.35 och låta projektorn kapa toppen och botten av bilden i 16:9 scenerna.

Redigerat av Unregisteredcab460d8, 29 November 2012 - 17:15.

Postad 29 November 2012 - 18:05

AnthonyC
  • AnthonyC
  • Användare

• 202 inlägg
  • 0

Nej, det ska växla mellan dessa två. Annars får du titta på hela filmen i 2.35 och låta projektorn kapa toppen och botten av bilden i 16:9 scenerna.

Kan projje göra det och i så fall, hur?

Postad 29 November 2012 - 18:34

jimjans
  • jimjans
  • Mästare

• 3660 inlägg
  • 0
Går nog bara med scaler, dator eller 2:35 lins tror inte x30:an har den här funktionen.

Postad 29 November 2012 - 20:07

Mentos
  • Mentos
  • Mästare

• 3993 inlägg
  • 0

Killar en fråga...köpte pioneer bdp-450 bdp men så som vissa filmer på min dator gör så gör projekt detsamma. Jag kollar på en 2.35 film (dark knight rises) och de flesta scenerna är 2.35 men då är vissa 16:9 vilket i sig gör att hela bilden inte är i min duk eftersom den är 2.35. Är det normalt? Någon som har kommit på likadana. Går det att fixa?

Men du har väl linsminne på X30an? Då är det väl bara att byta mellan 2.35:1 och 16:9 med fjärren?
Annars om du vill ha konstant höjd på din 2.35:1 duk när du ser filmer med skiftande AR så måste du croppa/stretcha 16:9 bilden. Går att göra på lite olika sätt.

Postad 29 November 2012 - 20:58

AnthonyC
  • AnthonyC
  • Användare

• 202 inlägg
  • 0
Minne har man men är det bara några sekunder så är det inte värd det. Tror det är bäst att titta på 16:9 men då sitter man med en 2.35 duk som inte riktigt används på rätt sätt. Synd att vissa filmer gör det. Hoppas de kommer ut med någon form av inställning som kan kroppar bort det man inte behöver. Det nu när det gäller bdp. Klart skulle man kunna göra det med datorn men jag har nu valt att bara gå bdp vägen.

Postad 30 November 2012 - 22:37

mcmike
  • mcmike
  • Über-Guru

• 10990 inlägg
  • 0
Electroworld säljer ut X70 för 38990kr... Får nog sova på saken :)

Postad 01 December 2012 - 07:59

Unregisteredbfabe95c
  • Unregisteredbfabe95c
  • Användare

• 110 inlägg
  • 0
Pm:a mig ist för ännu bättre pris:)

Redigerat av Unregisteredbfabe95c, 01 December 2012 - 08:00.

Postad 04 December 2012 - 19:51

Unregisteredbfabe95c
  • Unregisteredbfabe95c
  • Användare

• 110 inlägg
  • 0

Ser ut som de gjorde en tabbe på sisådär 10 000kr och blev en 3:a när det skulle stå en 4:a
vilket man kunde misstänka, jvc brukar inte droppa på det viset.

Postad 06 December 2012 - 11:26

Unregistered39429
  • Unregistered39429
  • Mästare

• 3116 inlägg
  • 0
JVC DLA-X30 för 17200 kr: http://www.hifissimo...2b-34786-1.html

Inklusive 3d emitter och ett par brillor,worldwide shipping!

Postad 06 December 2012 - 11:59

film-fanatiker
  • film-fanatiker
  • Mästare

• 2602 inlägg
  • 0

Hembiobutiken har en demo X70 till salu för 38.990kr :)

http://www.hembiobut...p?pgrpnr=164820

Postad 06 December 2012 - 12:22

korpen
  • korpen
  • Lärjunge

• 438 inlägg
  • 0

JVC DLA-X30 för 17200 kr: http://www.hifissimo...2b-34786-1.html

Inklusive 3d emitter och ett par brillor,worldwide shipping!

Oooo jäklar de va ju kanonpris !
Tåls att fundera på...

Postad 09 December 2012 - 08:31

mcmike
  • mcmike
  • Über-Guru

• 10990 inlägg
  • 0
Superhelg X70 inklusive 3d kitt 39990kr.. :)

http://www.elgigante...-dla-x70r-svart

Redigerat av mcmike, 09 December 2012 - 08:31.

Postad 18 December 2012 - 19:58

qarcus
  • qarcus
  • Rookie

• 8 inlägg
  • 0
Jag fick 2000:- + 50:- i rabatt när jag köpte en X30 hos ElectroWorld med koderna "projfest" och "julklapp". Gällde fram till 20/12.

God Jul!

Postad 19 December 2012 - 12:22

maximm
  • maximm
  • Guru

• 4105 inlägg
  • 0
Hmmm spännande!

Postad 22 December 2012 - 17:57

Unregistered39429
  • Unregistered39429
  • Mästare

• 3116 inlägg
  • 0
JVC DLA-X70 hos Hembiobutiken: http://www.hembiobut...p?pgrpnr=163670

Postad 09 January 2013 - 19:27

AnthonyC
  • AnthonyC
  • Användare

• 202 inlägg
  • 0
Tja!

Jag kom på det här för typ en vecka sedan och undrar om det är någon annan som upplever detsamma. Det är nästa som om jag har "white noise" som man får på tv:n på min X30 fast att det är blå. Kolla på bilden. Jag märkte inte det när jag köpte den men det har blivit mer märkligt. Det syns dock inte (inte vad jag kan se iaf) när man titta på film. Jag har dock inte tittat på många morka filmer.

Någon som upplever detsamma eller vet vad det är och om man måste oroar sig för något?

Postad bild

Redigerat av AnthonyC, 09 January 2013 - 19:50.

Postad 09 January 2013 - 19:40

Marcus_TheRock
  • Marcus_TheRock
  • Mästare

• 3109 inlägg
  • 0
Så ska det inte vara. Är de blå prickarna konstanta eller blinkar dem och kommer på nya ställen? Vid det sistnämnda är det nog sparklies som uppkommer om din HDMI kabel inte klarar överföra signalen fullt ut. Om de ligger fast så bör din maskin nog uppsöka doktorn. Kolla dock om det ser likadant ut i menyn eller med annan källa för att utesluta den.

MVH

1 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Ny 3D utskriven fjärrkontroll hållare
    nimman
    2026-06-08 07:49:07
  • Sofabaton X2
    hmarkstrom
    2026-06-07 10:02:24
  • Monterar kabelkanaler
    genstruktur
    2026-06-04 20:53:37
  • Två sittplatser men behöver två till
    genstruktur
    2026-06-04 20:51:09
  • Gavel akustikvägg
    genstruktur
    2026-05-23 08:15:25
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2026 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.