Sorry Dude! Om jag kommer ihåg rätt så är val av firmeware defenitive. Du kan nog inte backa till annan firmeware. v 17 upplever jag som bäst. De som växlar via förstärkare har problem och föredrar v 10 om jag förstått rätt. Kvarvarande (allvarligaste) bugg ligger i just detta
Humax CXHD-1000C
(Digitalboxar)
|
1
|
(183)
|
Inga priser |
Postad 08 August 2008 - 20:56
Sorry Dude! Om jag kommer ihåg rätt så är val av firmeware defenitive. Du kan nog inte backa till annan firmeware. v 17 upplever jag som bäst. De som växlar via förstärkare har problem och föredrar v 10 om jag förstått rätt. Kvarvarande (allvarligaste) bugg ligger i just detta
Postad 09 August 2008 - 09:39
d
Postad 09 August 2008 - 14:08
För oss som inte har det problemet är skärpebuggen över 576p och 720p HDMI det allvarligaste och nog så störigt. 1080i går någotsånär men på nära håll syns "ansiktsglittringar"...
Kvarvarande (allvarligaste) bugg ligger i matning via switch enligt bilden högst upp på sidan
..
Postad 09 August 2008 - 14:22
Postad 09 August 2008 - 15:03
Jag har comhem men bara två hål i väggen.
Tänkte skaffa en extra box till sovrummet (till en hd-ready lcd).
Men, vilken av comhems boxar är bäst?
Jag är sugen på en HD-box, för att kunna koppla HDMI till TV:n.. tänkte skaffa ett HD-abonnemang och sedan byta till vanligt efter 12 mån men ändå använda HD-boxen.. Går det?
Kan jag ha ett icke-hd kort i en hd-box?
Tacksam för svar!
Redigerat av dgordon, 09 August 2008 - 18:26.
Postad 09 August 2008 - 21:26
Jag är övertygad om att du fabulerar. Jag har pratat med en person som arbetar i den grupp som planerar nya satsningar och lanseringar. Den kommer inom ett kvartal. Tänk på att hålla dig till sanningen, maveric!!!
Vad vet du om var jag får min info ifrån
Sanningen är det enda jag skriver i denna tråden och den sanningen är det en del som har
mycket stora problem att leva med ...
Ja du, vet inte hur många personer här som hävdat att de vet att det kommer en HD PVR inom kort enligt källor på Comhem.
Du är bara en i raden av många som hävdar att du enligt kontakter på Comhem säger dig veta att det kommer en HD PVR snart.
Så mycket har vi lärt oss av Comhem att det som kommer från deras munnar är inte mycket till sanning.
Så sant .. så sant ...
Vi får väl se... Tro hellre på en BW än på mig.... DET är skrattretande!!
![]()
Japp. Det verkar jag göra. Kanske är jag en idiot som vill delge er lite förhandsinformation....? Jag råkar känna en del folk som på ett eller annat sätt har en fot inne i olika projekt m.m.
Än så länge har jag inte haft allt för många fel i det jag skrivit och det kan kanske bero på att jag
håller mig till sanningen. Den som är så svår att leva med
Ibland räcker det inte med att känna folk som har en fot inne. Bättre är att ha en
egen fot inne eller ännu bättre TVÅ ..
Men vi får se.. PVR box före Jul eller inte .. det återstår att se.. Då den ännu inte är i produktion
och bara testas som prototyp .. ser jag det som osannolikt att comhem hinner få ut den till
kunderna inom ett kvartal som du skriver. Om .. ifall att .. så är den säkert full av buggar
och det vill de helst undvika .. kan jag lova ..
Maveric
Ps .. Ännu roligare .. är att det att läsa denna artikel
https://www.minhembio.com/nyheter/1616
Redigerat av Unregistered1103, 09 August 2008 - 21:42.
Postad 10 August 2008 - 11:06
Köp en HDPVR för DVB-C redan nu. Boxen kostar förvisso en slant.
http://www.teknikked...-p-1144531.html
Postad 10 August 2008 - 11:15
Men vi får se.. PVR box före Jul eller inte
Köp en HDPVR för DVB-C redan nu. Boxen kostar förvisso en slant.
http://www.teknikked...-p-1144531.html

Är den godkänd av Comhem,parar dom inte ihop Box och kort ?
Med Vantage HD 7100C kan du äntligen avnjuta HD upplösning på Comhem kanalerna. Du har 2 kortplatser för Comhem samt två extra CA modul platser. Den har även USB 2.0 anslutning och nätverkskort för mjukvaruuppdatering etc.
- HDTV support
- MPG-4 HD/H.264 Supported
- Time shift recording
- 2 CI & 2 Multicas kortplatser , klarar bl.a Conax och NDS
- 10/100Bt Mbps TCP/IP Ethernet
- Mp3 music player
- Dot matrix vacuum fluorescent display
- Transcoding & streaming support from PC (Divx, other formats)
Lite mer info
Produkteigenschaften
Abmessungen
Maße [L x B x H] 375mm x 210mm x 62mm
Gewicht ca 3,0 kg
Anschlüsse
HDMI Ver. 1.2
SCART 1x TV, 1x VCR
RCA HD YUV (YPbPr) oder RGB
RCA SD Video x 1, Audio x 2
Tuner IEC169, F-Stecker, weiblich
RS232C 9 Pin D-Sub
S/PDIF opisch & koaxial
PVR USB 2.0 & e-SATA
Netzwerk 10 / 100 MBit
Audio / Video Dekoder
Video Format 4:3 & 16:9 [ Letter Box, Pan & Scan ]
Video Auflösung 1080i, 720p, 576p, 576i (SCART)
Audio Dekoder MPEG Audio Layer 1 & 2
Transport Stream MPEG ISO 2 / 4
Conditional Access System
Common Interface 2 Slots PCMCIA, DVB CI Standard
Smartcard 2 Slots
CAS Conax, XCrypt, DGCrypt, Crypton, Firecrypt
Special Features
Kanalspeicher 20 000 Kanäle
Mosaik 2x2, 3x3 Bilder
PIG Bild und Ton im Menü
Unicable wird unterstützt
Stromversorgung
Eingangsspannung AC 90-250V 50Hz/60Hz
Stromaufnahme 29W max
StandBy unter 3W
System
Flash Speicher 8 MB
SDRAM 64 MB
EEProm 32 KByte
VDRAM 64 MB
Prozessor STi7101, 266 MHz
Tuner
Frequenzbereich 47 MHz bis 870 MHz
IF Frequenz 36,125 MHz
FEC 1/2, 2/3, 3/4, 5/6, 7/8
Demodulation QAM
Konstellation 16, 32, 64, 128, 256
QAM Systemtakt 28,92 MHz
Vertriebs-Informationen
Artikel-Nummer 10087
EAN 4260097351157
Redigerat av Zapp, 10 August 2008 - 11:32.
Postad 10 August 2008 - 11:16
Hej mitt kundnr är ******
Jag är HDbox kund hos er och jag är inte nöjd med boxen jag har pratat med kundtjänst men de verkar inte förstå när jag säger att boxen inte fungerar som den ska har blivit rekkommenderad att ta kontakt med er.
och som jag läst mig till så har ARN bedömt att vi som är HD-kunder rätt att förvänta oss bättre bild än vanliga SD-kunder.
”Allmänna reklamationsnämnden
BESLUT
Änr 2008-1151
……….
NÄMNDENS AVGÖRANDE
Com Hem AB rekommenderas att avhjälpa felen på NNs abonnemang och tillhörande digitalbox utan kostnad för honom.
YRKANDEN M.M.
………..Även ett flertal andra kunder har drabbats av samma fel. Motpartens avhjälpandeförsök har inte hjälpt. Den erbjudna ersättningen kan inte anses tillräcklig.
.……..
NÄMNDENS BEDÖMNING
Det är i ärendet ostridligt att digitalboxen är behäftad med fel som visar sig genom bristande bildkvalitet i den omfattning som NN har beskrivit. Com Hem AB har vidare vidgått att de ej lyckats avhjälpa felen och att bolaget inte kan erbjuda en ersättningsbox av annat fabrikat. Annat har inte hävdats än att den kompensation som utbetalats är tillräcklig i förhållande till de brister som förekommit under perioden som kompensationen avsåg. Com Hem AB är följaktligen ostridigt skyldiga att avhjälpa felen utan kostnad för NN.
En konsument som beställer HDTV-abonnemang kan normalt antas ställa höga krav på bildkvalitet. Det framstår därför som rimligt att anta att de aktuella felen är av väsentlig betydelse för NN. Av Com Hem AB:s yttranden framgår det att det är oklart om och när de kan avhjälpa felen. Nämnden erinrar därför parterna om att för det fall felen inte inom skälig tid (normalt tre veckor) och utan kostnad eller olägenhet för NN är möjliga att avhjälpa torde grund för hävning av avtalet föreligga.”
det jag vill är att min bindningstid hävs och att jag får byta ut till den nya HDpvr boxen utan kostnad eller till mycket låg kostnad när den väl kommer dessutom vill jag få betala halva kostnaden tillsvidare för mina TV abbonemang.
Detta är vad anmälaren till ARN blev erbjuden och jag anser att jag och alla andra missnöjda kunder har rätt till samma erbjudande.
Tack på förhand efter allt klagande på boxen vil jag ge er lite ros då jag tycker att er Bredband och Telefonitjänst fungerar alldeles utmärkt har bara haft ett litet fel på bredbandet på över ett år som avhjälptes snabbt och jämfört med Felia bredband som jag hade tidigare så har ni en mycket bättre bredbandtjänst.
Mvh/ *******
P.S snälla svara inte med att det kommer en ny firmware inom kort går inte på det längre får jag sånt svar så gör jag en egen anmälan till ARN."
vad tycker ni tror ni jag kommer få som jag vill?
Postad 10 August 2008 - 11:22
Enligt samtal med teknikkedjan i torsdags så fungerar mottagaren till HD-mottagning hos Comhem. Jag frågade specifik om pairingen.
Redigerat av Latman, 10 August 2008 - 11:24.
Postad 10 August 2008 - 14:06
Vantage HD 7100C
Enligt samtal med teknikkedjan i torsdags så fungerar mottagaren till HD-mottagning hos Comhem. Jag frågade specifik om pairingen.
Någon som har testat den och sett att den fungerar?
Vill inte köpa grisen i säcken dvs.
Postad 10 August 2008 - 14:12
Postad 10 August 2008 - 14:15
Lita ALDRIG på tredjepart som är dessutom säljare. Vad de troligen säger efter att ha silat försäljarsnack är att du kan se SVT i HD-kvalitet då den är fri men alla andra kanaler kan du glömma.
8. Retur av varor
För att ni som kunder ska vara säkra när ni handlar från oss så har vi 14 dagars öppet köp enligt distansavtalslägen.
http://www.teknikked...information.php
Postad 10 August 2008 - 16:42
Postad 10 August 2008 - 16:44
Här är två foton som visar felet. Båda är tagna på en full-hd-skärm i 1:1 pixel-mappning. Båda är på Eurosport HD vid olika tillfällen.
Felet beror som sagt förmodligen på att de interlaceade linjerna är omkastade, därav "kantigheten". Men har man inte full-hd-skärm så yttrar sig felet nog bara som att bilden blir suddigare.
Och som sagt, felet uppträder bara i vissa sändningar och klipp. Men Eurosport-logon ser alltid bra ut så det måste vara Eurosport's fel. Men det vore ändå trevligt om någon kunde bekräfta felet så att jag har lite mer på benen när jag kontaktar Eurosport.
EDIT: Jag är visst inkompetent. Jag frågade Eurosport om detta och de visar tydligen vissa OS-sändningar som uppskalad SD på deras HD-kanal, så det måste ha varit det jag såg, även om jag inte riktigt tyckte det såg ut så...
Redigerat av guth, 11 August 2008 - 15:44.
Postad 10 August 2008 - 19:54
Så.. Tillbaka på ruta ett..
Postad 10 August 2008 - 20:56
Postad 11 August 2008 - 01:00
Rätta mig om jag har fel, men sänder inte Eurosport HD i 1080i?
Vad jag har lärt mig så är definitionen "Full HD" 1080P. Eller har jag fel?
Postad 11 August 2008 - 06:09
Postad 11 August 2008 - 16:57
Jag tittade lite på damernas linjelopp på Eurosport HD nyss, och observerade att det stog "Full HD" längst ned till höger i bild.
http://sv.wikipedia.org/wiki/Hd-tv
1080p (1920×1080×50progressiv och 1920×1080×60progressiv) är det man kallar riktig HD (True HDTV eller Full HDTV)
Redigerat av Zapp, 11 August 2008 - 17:01.
Postad 11 August 2008 - 18:06
Jag tittade lite på damernas linjelopp på Eurosport HD nyss, och observerade att det stog "Full HD" längst ned till höger i bild.
Vad de menar är att materialet är HD och inte uppskalad SD. Tycker de borde följa standard och bara ha HD loggan när det är HD som sänds.
Postad 12 August 2008 - 15:51
Med två hål i väggen får du inte köpa HD-abonnemang av Comhem. De säger att de inte kan garantera kvaliteten. Jag har nämligen försökt själv.Hej,
Jag har comhem men bara två hål i väggen.
Tänkte skaffa en extra box till sovrummet (till en hd-ready lcd).
Men, vilken av comhems boxar är bäst?
Jag är sugen på en HD-box, för att kunna koppla HDMI till TV:n.. tänkte skaffa ett HD-abonnemang och sedan byta till vanligt efter 12 mån men ändå använda HD-boxen.. Går det?
Kan jag ha ett icke-hd kort i en hd-box?
Tacksam för svar!
Jag köpte HD-boxen utan abonnemang. För att få den att fungera måste man ringa till Comhem som skickar ut ett nytt kort. Med detta kort kan man se alla HD-kanaler ( och även alla SD -kanaler) i sin fulla härlighet. Efter 10 dagar (tror jag det var) stänger CH av alla kanaler som man inte har abonnemang på och vägrar att släppa på HD-kanalerna igen trots att jag bönade och bad. Jag ser f.n. SVT HD och Viasats HD-kanaler utan problem.
Postad 13 August 2008 - 22:03
1. Om jag kopplar vägg antennen direkt till boxen och sedan kopplar HDMI kabeln direkt till TV får jag ingen bild. Kopplar jag dessutom in en antenn kabel mellan boxen och TV:n fungerar allt. Jag trodde HDMI kablen skulle fixa bilden?
2. Jag har flyttat över mitt kort som jag hade i Comhems vanliga digiatlbox till den nya, gjorde en kabelsökning och allt verkade fungera. Men när jag skulle välja en kanal kommer det upp "Laddar konfigurationsdata. Var god vänta" och sedan händer ingenting och då har jag väntat länge dvs någon timma eller 2. Vad är fel?
Postad 14 August 2008 - 06:20
Jag har precis skaffat mig Comhems HD box, Humax CXHD-1000C och har problem.
1. Om jag kopplar vägg antennen direkt till boxen och sedan kopplar HDMI kabeln direkt till TV får jag ingen bild. Kopplar jag dessutom in en antenn kabel mellan boxen och TV:n fungerar allt. Jag trodde HDMI kablen skulle fixa bilden?
2. Jag har flyttat över mitt kort som jag hade i Comhems vanliga digiatlbox till den nya, gjorde en kabelsökning och allt verkade fungera. Men när jag skulle välja en kanal kommer det upp "Laddar konfigurationsdata. Var god vänta" och sedan händer ingenting och då har jag väntat länge dvs någon timma eller 2. Vad är fel?
1. Ja, det ska den göra.
2. Du behöver troligen ett nytt kort. Ditt kort är för gammalt och funkar inte med nya HD-boxen (så var det för mig). Ring Comhem!
Postad 14 August 2008 - 09:10
Köper man HD-boxen med abonnemang så byter ComHem till ett nytt jack med tre hål, gratis.Med två hål i väggen får du inte köpa HD-abonnemang av Comhem. De säger att de inte kan garantera kvaliteten. Jag har nämligen försökt själv.
Jag köpte HD-boxen utan abonnemang. För att få den att fungera måste man ringa till Comhem som skickar ut ett nytt kort. Med detta kort kan man se alla HD-kanaler ( och även alla SD -kanaler) i sin fulla härlighet. Efter 10 dagar (tror jag det var) stänger CH av alla kanaler som man inte har abonnemang på och vägrar att släppa på HD-kanalerna igen trots att jag bönade och bad. Jag ser f.n. SVT HD och Viasats HD-kanaler utan problem.
Men om du redan har beställt "icke-HD" och skrivit under alla papper och börjat betala så är de väl inte lika intresserade längre...
Postad 14 August 2008 - 09:16
För att inte tala om CanalDigitals struntprat om att "HD-kvalitet betyder fem gånger bättre bild" (det finns fler också som påstår samma sak)."Full HD" har börjat missbrukas av försäljare, se bara Viasats tv reklam som snurrar nu, "Se OS i full HD".
Jäkla bedrägeri. Gissa hur många Svenssons som går och köper skräp-tv och skriver på abonnemang.
Dålig bild kan man få oavsett upplösning. Och bra bild kan man också få oavsett upplösning.
Det beror på materialet, utsändningen och skärmen.
Postad 14 August 2008 - 10:47
Köper man HD-boxen med abonnemang så byter ComHem till ett nytt jack med tre hål, gratis.
Men om du redan har beställt "icke-HD" och skrivit under alla papper och börjat betala så är de väl inte lika intresserade längre...
Har jag svårt att tänka mig, då Comhem inte uppgraderar utan att föreningen betalar för sig. De gör det definitivt inte för enbart en lägenhet.
Postad 14 August 2008 - 10:50
För att inte tala om CanalDigitals struntprat om att "HD-kvalitet betyder fem gånger bättre bild" (det finns fler också som påstår samma sak).
Jäkla bedrägeri. Gissa hur många Svenssons som går och köper skräp-tv och skriver på abonnemang.
Dålig bild kan man få oavsett upplösning. Och bra bild kan man också få oavsett upplösning.
Det beror på materialet, utsändningen och skärmen.
Jo, nog många som går på det snacket och blir besvikna sen.
Angående fem gånger bättre så tänker dom väl så här:
720*576 = 414 720
1920*1080= 2 073 600
2073600/414720 = 5
Fem gånger fler pixlar. Alltså fem gånger bättre bild.
Jag har haft hd-boxen lite över en vecka nu. Discovery HD funkar inte för mig när jag skickar ut 720p eller 1080i, men ställer jag om till 576i så blir det bra, men då är det ju inte hd längre. Jag har mailat ComHem för en vecka sedan men inte fått något svar. DiscoveryHD ingår i mina 8 favoriter, första räkningen har kommit. Ska jag betala för en kanal jag inte kan se på? Tre andra kanaler är också otittbara i 720p och 1080i men dom har jag inte abonnemang på så det kan jag ju inte klaga på. Alla andra kanaler fungerar väldigt bra.
Redigerat av Sledgeman, 14 August 2008 - 10:54.
Postad 14 August 2008 - 11:44
På er låter det som att sändningarna i HD är sämre än SD (rätta mig om jag har fel).
Dels pga bildfrysningar, men även då det verkar sändas mkt SD omskalat till HD (klarar de flesta apparater själv idag så ingen mening med det).
Och såklart att det verkar ligga en ny PVR HD box i faggorna.
Har ännu inte skaffat HD TV, men kör lite HD filmer från HTPC och DÄR är det som natt o dag fastän jag bara kör upp det på min proj Sony HS-50 i 720p.
Blir analogt tills de kommer med något som funkar eller tills jag lyckas övertala styrelse att smälla upp en central parabol eller tills bredbandsbolaget lasnerar sin HDTV tjänst.
Tack
Boogie
Postad 14 August 2008 - 12:52
Vilken tur att jag kollade denna tråden innan jag beställde HD abb från CH.
På er låter det som att sändningarna i HD är sämre än SD (rätta mig om jag har fel).
Dels pga bildfrysningar, men även då det verkar sändas mkt SD omskalat till HD (klarar de flesta apparater själv idag så ingen mening med det).
Och såklart att det verkar ligga en ny PVR HD box i faggorna.
Har ännu inte skaffat HD TV, men kör lite HD filmer från HTPC och DÄR är det som natt o dag fastän jag bara kör upp det på min proj Sony HS-50 i 720p.
Blir analogt tills de kommer med något som funkar eller tills jag lyckas övertala styrelse att smälla upp en central parabol eller tills bredbandsbolaget lasnerar sin HDTV tjänst.
Tack
Boogie
Det är en enorm skillnad mellan vanlig skit komprimerat matreal som du kallar HDTV från internet och comhems.
ComHems har en bra sändning, jag ser klart en förbättring mellan deras SD och HD sändningar.
Deras HD box suger, men jag ser ändå skillnad mellan sändningarna.
Jag har TV4HD och Canal+HD Film.
TV4HD sänder 2 bra serier i HD och det är Ghost Whispiers och Numb3rs.
Canal+HD Film sänder bra filmer i HD och dom sänder även bra serier så som Heroes, Dexter, TrueBlood, Generation Kill osv.
Postad 14 August 2008 - 13:01
Ang uppkonverterade signaler så är det väl MPEG4 så det är en bättre komprimeringsmetod, dvs förstör signalen mindre. Det tjänar även SD-signaler på. Sen vill väl alla aktörer lansera en HD-kanal och fyller sedan på med HD-material efter hand. Jag tänker då på SVT HD och TV4 HD.Det är en enorm skillnad mellan vanlig skit komprimerat matreal som du kallar HDTV från internet och comhems.
ComHems har en bra sändning, jag ser klart en förbättring mellan deras SD och HD sändningar.
Deras HD box suger, men jag ser ändå skillnad mellan sändningarna.
Jag har TV4HD och Canal+HD Film.
TV4HD sänder 2 bra serier i HD och det är Ghost Whispiers och Numb3rs.
Canal+HD Film sänder bra filmer i HD och dom sänder även bra serier så som Heroes, Dexter, TrueBlood, Generation Kill osv.
Postad 14 August 2008 - 13:06
Lite dumt sagt då de de facto gör det hos mig (väntar på att reparatören ska ringa och boka tid...) Jag frågade uttryckligen om det är gratis för mig att få nytt jack och det är det. Det var likadant för ett par år sedan då jag funderade på att skaffa abonnemang, då sa de också att de skulle få byta jack kostnadsfritt.Har jag svårt att tänka mig, då Comhem inte uppgraderar utan att föreningen betalar för sig. De gör det definitivt inte för enbart en lägenhet.
Men jag kan ju inte med säkerhet säga att det gäller alla er andra... Fråga ComHems kundtjänst?
Postad 14 August 2008 - 22:10
1. Ja, det ska den göra.
2. Du behöver troligen ett nytt kort. Ditt kort är för gammalt och funkar inte med nya HD-boxen (så var det för mig). Ring Comhem!
Jo då det fungerade med HDMI kablen till slut men man får ändå ha en antenn kabel mellan boxen och TV:n annars går man miste om dom analoga kanalerna
Sedan behövde kortet och den nya boxen paras ihop först och sedan fungerade allt.
Postad 15 August 2008 - 00:34
Ang uppkonverterade signaler så är det väl MPEG4 så det är en bättre komprimeringsmetod, dvs förstör signalen mindre. Det tjänar även SD-signaler på. Sen vill väl alla aktörer lansera en HD-kanal och fyller sedan på med HD-material efter hand. Jag tänker då på SVT HD och TV4 HD.
Japp det stämmer, men Canal+HD sänder endast HD matreal.
Canal+HD är den ända kanalen som går imot te.x tablåer som SVT och TV4HD har.
Så kollar du på Canal+HD så kan du vara garanterad att du har HD på filmer/serierna du ser.
Postad 15 August 2008 - 06:53
Men jag blev mycket positivt överaskad! Fick mycket bättre bild på mina SD kanaler mot vad jag hade innan (Gammal Humax box) Och HD kanalerna när dom sände HD och inte uppskalad SD var riktigt bra!
Jämfört med min BD spelare så var det inte riktigt lika bra, men snudd på!
Mycket trisst för er som har problem... Men jag kan inte vara nöjdare!
Postad 15 August 2008 - 07:03
Stor skillnad på SD kanalerna sen box bytet, t o m tjejen såg skillnad.
Ser fram emot lördag då PL drar igång och äntligen grym fotboll i HD
Postad 15 August 2008 - 07:10
Köpa eller vänta på pvr????? That is the question
Mvh D
Postad 15 August 2008 - 08:39
Visst var man lite orolig innan. Men även min HD-box har funkat bra, har haft den i en vecka nu. Löjligt enkel installation, hyggliga menyer, bra SD-bild. HD-bilden är bra när jag väl har bild men jag har gammalt uttag i väggen så det är lite ojämnt med mottagningen, ofta är det bara grönt flimmer på de kanalerna...men det ska väl lösa sig. SVT HD får jag alltid in så OS har man ju kunnat se i alla fallVerkar vara lite ömsom vin ömsom vatten nu på sistone. Sitter här och blir förvirrad. Har tänkt och byta från boxer till comhem ett tag nu. Dels för jag vill ha en generell bildförbättring och dels för att jag vill kunna se HD kanalerna.
Köpa eller vänta på pvr????? That is the question
Mvh D
Visst är boxen 2 år gammal men jag tänkte att man får väl ta och testa billigt nu i ett år, tiden brukar ju gå fort, så får man se efter det vad det finns för grejer på marknaden då och hur mycket priserna förhoppningsvis har gått ner...
Postad 15 August 2008 - 11:05
8 favoriter: 159x12 = 1908 kr
8 favoriter HD: 99x4 + 199x8 + 1 + 97 = 2086 kr
Det kostar mig alltså 178 kr att få en box, dock med nackdelen av en bindningstid på 12 månader. Nu kan jag i alla fall tillbringa de 12 månaderna med att byta mellan HD- och SD-kanaler hur jag vill. Jag har TV1000 så deras HD-kanal blir ju en trevlig bonus.
/Håkan
Redigerat av hakanh65, 15 August 2008 - 12:33.
Postad 16 August 2008 - 14:58
tänkte höra hur ni kopplat denna...i manualen kopplar de antennsladden till boxen,å sen en hdmi till tv:n...
jag har kopplat både en hdmisladd å en antenn sladd från boxen till min pv70...kan det göra att det blir lite sämre bild?
Postad 16 August 2008 - 15:51
köpte denna box idag med 8 hdfavoriter...tycker bilden e bra...
tänkte höra hur ni kopplat denna...i manualen kopplar de antennsladden till boxen,å sen en hdmi till tv:n...
jag har kopplat både en hdmisladd å en antenn sladd från boxen till min pv70...kan det göra att det blir lite sämre bild?
Eller så kör du med component om TV:n har detta. Jag kör med detta och tycker att det under omständigheterna fungerar bra. Den enda HDMI jag har är tillägnat PS3:an. Dock så skulle jag inte rekomendera att du kör med både antenn och HDMI/component.
Postad 16 August 2008 - 19:34
köpte denna box idag med 8 hdfavoriter...tycker bilden e bra...
Har ochså en pv 70 ,har inte märkt någon skillnad sen jag koppla in antennsladd.(Gjorde det för min kvinna tycker det är onödigt att starta boxen då hon inte ser någon större skillnad mellan analogt och digitalt
Postad 16 August 2008 - 19:59
Vet inte om bilden blir sämre men jag kunde inte se dom analoga sändningar annars (som jag skrev ca 5 inlägg tidigare9.köpte denna box idag med 8 hdfavoriter...tycker bilden e bra...
Däremot fattar jag inte vad skillnaden blir om man har den vita antennkablen som följer med eller inte. Dessutom missar man fördelen att TV:n byter kanal när man startar boxen när den är kopplad via scart istället för via HDMI.
Postad 16 August 2008 - 22:53
Är ni nöjda med abbonemanget, eller har ni ångrat ert köp?
Tacksam för svar, funderar på att teckna HD- abbonemanget alternativt Boxer..
Om man kollar på omdömen av boxen på Prisjakt är ju faktisk majoriteten av de senaste 25 positiva eller tycker åtminstonde produkten fungerar som den ska. Tyder det på att man hittat en lösning på problemen?
Leander
Redigerat av Leanderzon, 16 August 2008 - 23:07.
Postad 17 August 2008 - 21:46
I början hade jag alla kanaler i Comhems sortiment ca en vecka, det var väl som en slags "välkomtspresent". Blev då mkt imponerad av Canal + samtliga kanaler, de hade den bästa bilden. Även de som bara är SD hade mkt bra bild. Dock är bilden från C+ Film HD eller t ex NGC HD inte alls i samma klass som bilden från min BD eller HDDVD spelare, även om de nyss nämda kanalerna har den bästa bilden av de HDTV kanaler jag sett. Efter mkt tvekan beställde jag idag Canal + filmpaketet, men jag undrar hur jag skall hinna titta på allt jag vill när det ej går o spela in (i HD) o jag pendlar till mitt arbete...
Bilden via HDMI är helt ok, men via komponent får jag på min projektor en bild som bara fyller ut vänstra halvan på den 16:9 duk som jag har. Både komponentutgången o HDMI är kopplade till en videoprocessor som i sin tur matar ut analog videosignal till min CRT projektor. Någon annan som har likande erfarenhet ?
Postad 17 August 2008 - 23:41
Har du kollat på SVT HD under OS? Suverän bild tycker jag. Har aldrig sett något bättre på SVT HDDock är bilden från C+ Film HD eller t ex NGC HD inte alls i samma klass som bilden från min BD eller HDDVD spelare, även om de nyss nämda kanalerna har den bästa bilden av de HDTV kanaler jag sett.
vilket bara bekräftar att det inte har så mycket med boxen att göra utan mera med hur
bra källmaterialet är.
Postad 18 August 2008 - 14:17
Allvarligt vad är det frågan om? är det ingen mer än jag som har ENORMA bildstörningar på Viasat Sport HD? ... bilden fryser totalt typ 1-2 ggr i minuten och förblir fryst i ca. 5-10 sekunder innan den släpper ... vad är det frågan om!? Detta har pågått i ca. 2 veckor nu och Viasat Sport HD är den ENDA kanal som är drabbad, tidigare hade jag samma problem på Nat.Geo.HD men problemen har nu som jag nämnde i ett tidigare inlägg flyttat över till Viasat Sport HD. Golfen som var i helgen gick inte ens att titta på, som tur var så samkörde dom sändningen på Viasat Golf men hur kul är det att glo på 576p i 4:3 när man kan få 720p i 16:9? ... HEL#"*??++?!!*''###!!!! säger jag bara!!!
Har samma problem hemma hos mig , dock inte lika ofta ibland kan det gå flera minuter mellan frysningarna !
Försökte kolla Nascar igår men helt hopplöst ! Är det utsändningen eller Combort ? Signal = 55% Kvalite 100% Styrka
Jag har funderat på att slå en signal till allas vår älskade kundtjänst, men är det någon ide ? Jag har ju redan bytt antennsladd 2 ggr
Alla andra kanaler är OK .
Postad 18 August 2008 - 15:17
1. Hur gör man för att spärra en kanal med ett lösenord? Jag har hittat hur man spärrar kanalen men då kan man gå in via "redigera kanallistan" och sp'ärra upp kanalen och sedan spärra den igen utan att uppge något lösenord. Vet någon hur man spärrar en kanal så det krävs lösenord för att låsa upp den?
2. Fungerar barnlåset för er? Då man ställer in en ålder och sedan ett lösenord. Får ej detta och fungera och två olika personer på Com hem har sagt olika. En säger att det ska fungera och en sa att det inte ska fungera.
Tacksam för hjälp, speciellt med fråga 1.
MVH Y
Postad 18 August 2008 - 15:24
Har inte sett mycket på Viasat Sport HD under sommaren, men i våras fanns det ju upprepade bildstörningar på kanalen. Jag felanmälde då.Har samma problem hemma hos mig , dock inte lika ofta ibland kan det gå flera minuter mellan frysningarna !
Försökte kolla Nascar igår men helt hopplöst ! Är det utsändningen eller Combort ? Signal = 55% Kvalite 100% Styrka
Jag har funderat på att slå en signal till allas vår älskade kundtjänst, men är det någon ide ? Jag har ju redan bytt antennsladd 2 ggr![]()
Alla andra kanaler är OK .
Jag tycker du ska felanmäla, lättast på deras hemsida så slipper man telefonkön... Ange signalstyrka och kvalité, annars kommer den frågan i retur direkt.
Postad 18 August 2008 - 15:26
Har du kollat på SVT HD under OS? Suverän bild tycker jag. Har aldrig sett något bättre på SVT HD
vilket bara bekräftar att det inte har så mycket med boxen att göra utan mera med hur
bra källmaterialet är.
Måste hålla med!
Den bilden är knappt märkbart sämre än Bluray.
Riktigt bra!!
0 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar
Sökningen pågår
Avancerad sökning
Detta ämne är stängt
1
Namninsamling för att Comhem skall ta in TV4 Science Fiction!
3 bilder
12 filmer
Minhembio - Senaste nyheterna

Fler
Vilka bilder visas här?