Samsung A7 och A9 LCD serier
977 svar till detta ämne
Postad 19 december 2008 - 13:21
bereflod
-
bereflod
-
Wannabe
-
-
12 inlägg
Asså det här med betraktningsvinkeln på a796/a966. Jag har vart och kollat på denna och tycker den ser bra ut men tycker det är svårt att avgöra hur mycket man påverkas i en upplyst butik. Är det någon som kan ge ett vitsord på vägen?
Jag har ingen optimal setup för tv tittande, det vet jag, men tjejen inreder och jag är nöjd med att bara behöva tänka på tvn.
Vi har två som står mot varann vilket gör att man hamnar 1-1,5m off center på vardera sida om mitten på tvn. Med ett avstånd på ~2,5m till tvn ger detta en betrakningsvinkel på ca 30gr. Vad tror ni ska jag kolla på en ps50a766 plasma istället?
Postad 21 december 2008 - 12:53
High-Vision
-
High-Vision
-
Amatör
-
-
76 inlägg
Hur får man bort glasfoten på en 46-766-a.
Den är skruvad med 4 skruv bakifrån -men sen.........??
Postad 21 december 2008 - 21:51
christian84
-
christian84
-
Wannabe
-
-
20 inlägg
tjena
jag undrar lite vilka andra alternativ finns till sammsung le40766 och le40796 som är i samma klass..max 15000
annars vilka av dessa två hade ni valt om ni ska kolla på vanlig tv utan box samt kolla på film via datorn (hdmi)
tack på förhand
Postad 21 december 2008 - 23:22
Honken72
-
Honken72
-
Wannabe
-
-
17 inlägg
Någon som har förslag på bildinställningar till LE-46A796 ?
Redigerat av Honken72, 21 december 2008 - 23:23.
Postad 21 december 2008 - 23:56
Specias
-
Specias
-
Wannabe
-
-
47 inlägg
Den typen av tearing har nog eventuellt jag också upptäckt. Ska se om jag kan få nån bra bild på det.
Edit: Nej, ser ingen tendens alls till det nu när jag testar. Svårt att säga om det var nått fel i filmen eller vad det var jag reagerade på förut.
Har själv kommit fram till att tearing effekten syns olika mycket beroende på vad man spelar, ser på osv. Sen så har jag även kommit fram till att den sk tearing effekten är något som dyker upp efter att TV:n varit på ett tag! Men kanske bara är något jag inbillar mig.. God jul! Det finns ett par sätt att eliminera tearing när det kommer till filmer - MPC HC eller Vista tillsammans med Aero. Har testat båda och får ingen tearing med hjälp av de nämnda åtgärderna. Vad gäller spel, slå på V-sync!
Har redan sen innan kört med dessa inställningar, först utan V-sync, men sen på. Ingen skillnad alls. Tearing syns ändå. Och är förbannat störande, för man tänker på det hela tiden.
Redigerat av Specias, 22 december 2008 - 00:02.
Postad 22 december 2008 - 13:35
Unregistered13206d48
-
Unregistered13206d48
-
Wannabe
-
-
46 inlägg
Nu finns det lite bilder på en 55:a i mitt galleri.
Postad 22 december 2008 - 13:40
vlajaboy
-
vlajaboy
-
Wannabe
-
-
40 inlägg
Äntligen !! Bra Alex!
Så många som har 966 eller 796 men ingen av de vill hosta upp bilderan på de 
Alex har startat en trend hoppas fler följer med.
Så fort jag köper min så ska jag följa Alexs spår
Postad 24 december 2008 - 00:03
Unregisteredf944e219
-
Unregisteredf944e219
-
Wannabe
-
-
12 inlägg
GAAAAAH
Fick mina "julklappar" levererade hem idag (En LE-46A766, H/K reciever AVR 255, H/K högtalare HKTS11)
Allt står oöppnat hemma sedan imorse, har inte hunnit öppna samt installera prylarna pga julklappsshopping i tokiga GBG idag... o nu sitter jag på jobbet till kl 07:00. Jag vet iaf vilka klappar jag ska öppna först imorgon
Redigerat av Unregisteredf944e219, 24 december 2008 - 01:22.
Postad 24 december 2008 - 00:10
Unregistered1a1a5e95
-
Unregistered1a1a5e95
-
Rookie
-
8 inlägg
Hur får man bort glasfoten på en 46-766-a. Den är skruvad med 4 skruv bakifrån -men sen.........??
Det är de 4 skruv som har "S" markerat, se till att få ut skruvarna, du kan behöva "vicka" lite på TV:n fram och tillbaka för att de ska gå att få ur med en magnetskruvmejsel. När väl de är ute är det bara att lyfta TV:n rakt upp.. (var två.. om du inte har ett omfång som Karelin!)
Postad 24 december 2008 - 00:14
Unregistered1a1a5e95
-
Unregistered1a1a5e95
-
Rookie
-
8 inlägg
Har nu kört vår nya LE-46A766:a i några dagar och bilden är verkligen fantastisk. Kanonbild mot datorn och även deen inbyggda DVB-T mottagaren ger bra bild.
Har dock märkt en sak (som säkert någon mer än mig missat..) det är DLNA-spelaren, som inte behöver ha Samsungs program installerat om man kör Vista Media Center (kanske funkar med XP MCE också, har ej testat).
Det räcker man "bevakar kataloger" inne i media center, och aktiverar media delning i nätverksinställningarna som hittar TV:n det material man anger. Det tar lite tid att få fram, men spelaren funkar bra. Tyvärr tar den EJ subtitles-filer (.srt). Bildvisning funkar också helt ok.
Postad 25 december 2008 - 22:50
Unregisteredc923f5f0
-
Unregisteredc923f5f0
-
Rookie
-
6 inlägg
Är det någon som lyckats aktivera "Bild i Bild funktionen på en 766:a? När jag går in underinställningar är BiB gråmarkerat och går inte att ändra.
Postad 26 december 2008 - 01:20
Daint
-
Daint
-
Wannabe
-
-
19 inlägg
Är det någon som lyckats aktivera "Bild i Bild funktionen på en 766:a? När jag går in underinställningar är BiB gråmarkerat och går inte att ändra.
Testa att köra med PS3/XBOX/DVD och välja BiB när du är inne på t.ex. PS3:an. Går det att välja BiB då?
Postad 26 december 2008 - 01:52
Stranded
-
Stranded
-
Wannabe
-
-
14 inlägg
Alltså det här med betraktningsvinkeln på A796, kan någon med TV:n förklara lite grundligt hur stort problem detta är. Om jag nu sätter mig lite snett ifrån tv:n, vad ser jag?
Postad 26 december 2008 - 12:48
Ragamuffin Gunner
-
Ragamuffin Gunner
-
Rookie
-
5 inlägg
Asså det här med betraktningsvinkeln på a796/a966. Jag har vart och kollat på denna och tycker den ser bra ut men tycker det är svårt att avgöra hur mycket man påverkas i en upplyst butik. Är det någon som kan ge ett vitsord på vägen?
Jag har ingen optimal setup för tv tittande, det vet jag, men tjejen inreder och jag är nöjd med att bara behöva tänka på tvn. Vi har två som står mot varann vilket gör att man hamnar 1-1,5m off center på vardera sida om mitten på tvn. Med ett avstånd på ~2,5m till tvn ger detta en betrakningsvinkel på ca 30gr. Vad tror ni ska jag kolla på en ps50a766 plasma istället?
Ser inte heller det så tydligt i upplyst butik. Däremot efter några dagar i hemmamiljö så började jag irritera mig på det rejält. Om man sitter 3 meter ifrån TV.n så är det acceptabelt upp till ca 1.40 åt båda hållen. Kommer man sen längre ut så sker försämringen väldigt snabbt. Fåtöljen bredvid min soffa hamnar man ca 1.55 utanför mitten och då syns det tydligt. Böjer jag in skallen så ser man tydligt övergången och inne vid ca 1.40 är det acceptabelt. Det som händer är att allt klipp i bilden försvinner, alla färger mattas ut och ser allmänt dassiga ut. Det man upplever som så bra svärta försvinner och övergår i grönsvart. Panelen är en 46A796R2WXXE/SQ01 köpt från fyndbörsen. Var rätt tidigt ute men började irritera mig efter öppet köp 2 veckorna passerat så jag antar man får leva med detta nu. Sen har jag börjat irritera mig på ljudet också vilket är lite skumt. kollar via parabol så det är samma källa men synken skiljer sig från kanal till kanal. SVT kan vara rena bamse synken men 4an är OK. (SVT enbart exempel för det varierar vilka som är i synk och inte) är exakt samma utrustning som tidigare och märkte det aldrig på CRT TV.n. Kör ljudet direkt till stärkaren från satellitmottagaren. Via HTPC får jag samma fenomen beroende på vad jag spelar upp men där antar jag det finns en del trimma in själv.
Postad 26 december 2008 - 17:05
thomasr83
-
thomasr83
-
Användare
-
-
211 inlägg
Sen har jag börjat irritera mig på ljudet också vilket är lite skumt. kollar via parabol så det är samma källa men synken skiljer sig från kanal till kanal. SVT kan vara rena bamse synken men 4an är OK. (SVT enbart exempel för det varierar vilka som är i synk och inte) är exakt samma utrustning som tidigare och märkte det aldrig på CRT TV.n. Kör ljudet direkt till stärkaren från satellitmottagaren. Via HTPC får jag samma fenomen beroende på vad jag spelar upp men där antar jag det finns en del trimma in själv.
Jag har samma problem på min A766 med osynkat ljud ibland (ganska ofta) på olika kanaler. Det händer nog oftast på SVT. Jag förstår inte hur det kan vara så eftersom jag kör med en extern box och ljudet till receivern, men jag märkte aldrig av nått sånt på min gamla TV med samma box och receiver. Dock har jag aktiverat spel-läget och då försvinner problemet i princip helt. Filmer via HTPC:n fungerar bra även utan spel-läge.
Postad 29 december 2008 - 18:19
ttoollee
-
ttoollee
-
Rookie
-
1 inlägg
När ni säger att betraktningvinkeln är kass på 796:an jämför ni då med betraktningsvinkeln på andra lcd tv?
Är det lika illa ställt med betraktningsvinkeln på 766:an oxå?
Postad 29 december 2008 - 23:01
Unregisteredc923f5f0
-
Unregisteredc923f5f0
-
Rookie
-
6 inlägg
Jag tycker att betrakningsvinkeln är bra på 766:an upplever ingen försämrad bild om jag sitter lite snett. Min TV ger inga ljud ifrån sig. Vid normalt TV tittande via Boxer eller PS3:a uppleverjag inga defekter i bilden typ clouding, vandrande linjer eller dylikt som beskrivits i denna tråd.
Postad 30 december 2008 - 00:26
Ragamuffin Gunner
-
Ragamuffin Gunner
-
Rookie
-
5 inlägg
När ni säger att betraktningvinkeln är kass på 796:an jämför ni då med betraktningsvinkeln på andra lcd tv? Är det lika illa ställt med betraktningsvinkeln på 766:an oxå?
Nog inte rätt man bedöma det. Inte hittat en platt TV som fått mig vilja slänga min gamla 32" CRT Philips förrän jag såg 796an. men hade man vetat att en TV för 20 lök inte haft bättre vinkel eller och dessutom ljudhantering (eller vad man ska kalla att allt är som 70-tals bamse) då hade jag idag köpt en Panasonic plasma eller nåt av det dom idag slänger efter en för under 10papp i väntan på den perfekta TV.n som inte finns än. Skulle dock inte byta den ändå med alla brister jag upptäckt mot Clouding sony W4500, och om man räknar bort den ja vad finns då för LCD konkurrenter kring 20?? Vore kul höra vad dom som haft andra LCD TV tycker om vinkeln, kanske inte går förvänta sig bättre än detta på en LCD 2008? Har i alla fall konstaterat att plasma inte lider av detta probelm
Redigerat av Ragamuffin Gunner, 30 december 2008 - 00:38.
Postad 30 december 2008 - 12:22
arthur_anderson
-
arthur_anderson
-
Amatör
-
-
91 inlägg
vad är det som skiljer A6 serien mot A7 A8 och A9? Kan man hoppas på ett sänkt pris ifall man köper A6 i äffären?
Postad 30 december 2008 - 18:40
FlatOskar
-
FlatOskar
-
Amatör
-
-
73 inlägg
En fundering man får om detta med osynkat ljud, är ju att den våldsamma fördröjningen som finns på vissa av LED modellerna, är det som stör.
Speciellt som fenomenet nästan försvinner i spelläget, där fördröjningen, eller lagget, minskar rejält.
Postad 30 december 2008 - 23:16
bereflod
-
bereflod
-
Wannabe
-
-
12 inlägg
Jag köpte en 46A796 och håller med om att betraktningsvinkeln är rätt snäv. Färgerna blir urtvättade och det svarta blir lite grönaktigt. Tycker det märks mer påtagligt när det är mörkare i rummet. Jag möblerade om tillslut och sitter mitt framför tvn. Min tv har bleeding i hörnen och lite clouding. Det döljs dock av led:en en del. Jag är överlag nöjd med bilden hittills. Tycker dessutom att den efter lite inställningar fixar vanlig digital-tv helt ok. Svärtan och kontrasten är denna panels största fördelar och betraktningsvinkeln dess nackdel.
På min tv får touchpanelen spel ibland och "+" symbolen för volymen börjar blinka och standby-lampan lyser konstant. Enda sättet att få den att sluta är att stänga av tv och sätta på den igen. Någon annan som har erfarit detta?
Postad 30 december 2008 - 23:33
rfd
-
rfd
-
Wannabe
-
-
19 inlägg
Någon som har testat DVB-C (Comhem) mottagaren? Är det segt att byta kanal?
Tacksam för svar.
Postad 31 december 2008 - 06:05
Unregisteredf944e219
-
Unregisteredf944e219
-
Wannabe
-
-
12 inlägg
Hmmm har haft min 766 i en vecka nu, upptäckte redan efter ett par dagar att det finns ett område på skärmen som sträker sig från nedre vä hörnet samt upp mot mitten av skärmen som är ngt ljusare. Försökte med vitt-tvätt och att ändra inställningar men problemet kvarstod....
Är det sådant som kallas för "dirty-screen"??
Är det bytesrätt på sådant?
Postad 31 december 2008 - 09:18
w0mbat84
-
w0mbat84
-
Användare
-
-
172 inlägg
Hmmm har haft min 766 i en vecka nu, upptäckte redan efter ett par dagar att det finns ett område på skärmen som sträker sig från nedre vä hörnet samt upp mot mitten av skärmen som är ngt ljusare. Försökte med vitt-tvätt och att ändra inställningar men problemet kvarstod....
Är det sådant som kallas för "dirty-screen"?? Är det bytesrätt på sådant?
clouding, och inte bytesrätt på det om det inte är väldigt mycket clouding!
Postad 31 december 2008 - 10:49
osvanberg
-
osvanberg
-
Lärjunge
-
-
285 inlägg
clouding, och inte bytesrätt på det om det inte är väldigt mycket clouding!
självklart har du bytesrätt! det är bara o stå på dig. För det framgick väl inte på specen när du köpte TV:n att den skulle ha vissa gråare partier? Om inte så är den "inte vad du som konsument kan förvänta dig". Således kan du byta eller häva köp om du så önskar. Läs vidare i KK-lagen om du behöver mer stöd........... ( http://www.notisum.s...plate/index.asp)
Postad 01 januari 2009 - 16:29
Unregisteredf944e219
-
Unregisteredf944e219
-
Wannabe
-
-
12 inlägg
självklart har du bytesrätt! det är bara o stå på dig. För det framgick väl inte på specen när du köpte TV:n att den skulle ha vissa gråare partier? Om inte så är den "inte vad du som konsument kan förvänta dig". Således kan du byta eller häva köp om du så önskar. Läs vidare i KK-lagen om du behöver mer stöd........... (http://www.notisum.s...plate/index.asp)
Ska ta o kolla upp detta, ska även kolla med butiken. Har hitills mkt goda erfarenheter av dem (hembiobutiken.se)
Postad 01 januari 2009 - 16:38
theswede78
-
theswede78
-
Amatör
-
-
66 inlägg
Har kollat priser på 46" A7 serie på prisjakt. Hittade 3 olika varianter av CCFL skärmarna. 46A756, 46A759 och 46A766. Någon som vet skilnaden mellan dessa.
Är det kanske som på A6-seriens 656 och 676 där där den ena inte har hdtv mottagare.
Postad 02 januari 2009 - 23:17
hyslopc
-
hyslopc
-
Forumräv
-
-
682 inlägg
Har kollat priser på 46" A7 serie på prisjakt. Hittade 3 olika varianter av CCFL skärmarna. 46A756, 46A759 och 46A766. Någon som vet skilnaden mellan dessa.
Det finns en beskrivning över exakt detta minst 5 ggr inom tråden du läser nu.
Postad 05 januari 2009 - 14:55
hyslopc
-
hyslopc
-
Forumräv
-
-
682 inlägg
Detaljerad info som beskriver Samsungs 2009 modeller: http://www.avforums....tml#post8233146
Postad 05 januari 2009 - 15:02
Lundmark
-
Lundmark
-
Lärjunge
-
-
396 inlägg
Detaljerad info som beskriver Samsungs 2009 modeller: http://www.avforums....tml#post8233146
Helt sjukt vad de sprutar ut modeller. Svårt att hålla koll.
Postad 05 januari 2009 - 15:07
theswede78
-
theswede78
-
Amatör
-
-
66 inlägg
Hoppas Samsung kommer ut med uppdateringar till de modeller som finns på marknaden nu. Som jag har förstått läget så är filstödet i nuvarande modeller kasst. Beställde en 46A766:a häromdagen vore ju surt om "mediaspelaren" i tv:n bara e skit.
Postad 05 januari 2009 - 15:20
thomasr83
-
thomasr83
-
Användare
-
-
211 inlägg
Beställde en 46A766:a häromdagen vore ju surt om "mediaspelaren" i tv:n bara e skit.
Det beror väl lite på hur du hade tänkt använda den och vilka format dina filmer är i, men enligt mig är den värdelös. För ett par tusen till så får du en Popcorn hour som är mycket bättre och lite mer så kan du fixa en HTPC.
Postad 05 januari 2009 - 15:24
theswede78
-
theswede78
-
Amatör
-
-
66 inlägg
Det beror väl lite på hur du hade tänkt använda den och vilka format dina filmer är i, men enligt mig är den värdelös. För ett par tusen till så får du en Popcorn hour som är mycket bättre och lite mer så kan du fixa en HTPC.
Jo det är jag fullt medveten om. Men om dom nyare modellerna kommer med bättre filstöd borde det inte vara så svårt att uppdatera de modeller som finns på marknaden så filstödet i dessa blir bättre.
Postad 05 januari 2009 - 15:27
hyslopc
-
hyslopc
-
Forumräv
-
-
682 inlägg
Jo det är jag fullt medveten om. Men om dom nyare modellerna kommer med bättre filstöd borde det inte vara så svårt att uppdatera de modeller som finns på marknaden så filstödet i dessa blir bättre.
Räkna inte med det.
Postad 05 januari 2009 - 15:29
Lundmark
-
Lundmark
-
Lärjunge
-
-
396 inlägg
Räkna inte med det.
Nej Samsung vill ju att du köper ny TV istället!
Postad 05 januari 2009 - 15:33
theswede78
-
theswede78
-
Amatör
-
-
66 inlägg
Nej Samsung vill ju att du köper ny TV istället!
Det är ju rätt bra att göra sina befintliga kunder nöjda, så att man över huvudet taget köper en Samsung nästa gång man köper en ny tv.
Postad 05 januari 2009 - 16:12
thomasr83
-
thomasr83
-
Användare
-
-
211 inlägg
Det är ju rätt bra att göra sina befintliga kunder nöjda, så att man över huvudet taget köper en Samsung nästa gång man köper en ny tv. 
Din befintliga TV blir ju inte sämre av att det kommer en bättre modell. Du borde alltså fortfarande vara lika nöjd. Sen kan man diskutera om det är rätt eller fel att göra kunderna ännu mer nöjda genom förbättringar.
Postad 06 januari 2009 - 17:29
ttxx
-
ttxx
-
Användare
-
-
169 inlägg
var med frugan och kollade in 46A796:an idag som jag hade tänkt köpa men den gick fetbort för frugan då den var väldigt djup.. Hennes kommentar var "varför köpa en platt-tv som nästen är lika stor som en vanlig?"
Så hon röstade på en 46A866 istället....
Någon som vet om Mediamarkt fortfarande rear ut den??
Postad 06 januari 2009 - 17:32
hyslopc
-
hyslopc
-
Forumräv
-
-
682 inlägg
var med frugan och kollade in 46A796:an idag som jag hade tänkt köpa men den gick fetbort för frugan då den var väldigt djup.. Hennes kommentar var "varför köpa en platt-tv som nästen är lika stor som en vanlig?"
FYI, Samsung lanserar imorgon flera nya modeller som är 2.5cm djup. Du kommer inte ser de i butikerna för 2-3 månader, förstås...
Postad 06 januari 2009 - 17:32
theswede78
-
theswede78
-
Amatör
-
-
66 inlägg
Glöm bara inte att du då går miste om LED upplysningen på 46A866.
Postad 06 januari 2009 - 17:38
ttxx
-
ttxx
-
Användare
-
-
169 inlägg
FYI, Samsung lanserar imorgon flera nya modeller som är 2.5cm djup. Du kommer inte ser de i butikerna för 2-3 månader, förstås...
Jag fattar inte att 796:an är så djup... min gla 32 LCD är markant "smalare" iof lastgammal men jag trodde väl ändå inte att 796an skulle vara så fet som den var.. den kommer ju bygga ut ganska mkt från väggen även med ett slimmat väggfäste.. Glöm bara inte att du då går miste om LED upplysningen på 46A866.
Jo visst är det så, dock så tror jag inte att vi kommer märka någon större skillnad när den väl hänger på väggen men man vet ju aldrig..
Postad 06 januari 2009 - 17:54
hyslopc
-
hyslopc
-
Forumräv
-
-
682 inlägg
Jag fattar inte att 796:an är så djup...
Ja, den är lite tjockare: 107mm kontra 95mm för 6-serien eller 44mm för 8-serien. Som sagt kommer 25mm med och utan LED om några månader, så det är bara att välja vad man vill har. För min del skulle 25mm vara ganska coolt, om man kopplar den direkt till väggen med en slimmad fäste, eller ännu mer om man har den på en fot, bort från väggen, så att folk som går förbi kan se hur tunn den är. Annars kan jag inte riktigt se poängen - med en vanligt väggfäste kommer man inte märka skillnaden mellan en 107mm eller en 95mm tv. Jag tror inte att någon kommer att säger "Oj, wow vad tunn" på en 44mm tv på en vanlig väggfäste, heller. På en fot skulle det säkert ser coolt ut, däremot, tills grannen köper en 25mm B5-serie för 8k i april.
Postad 06 januari 2009 - 18:10
hyslopc
-
hyslopc
-
Forumräv
-
-
682 inlägg
...tills grannen köper en 25mm B5-serie för 8k i april.
Jag hade fel där, faktiskt - enligt info som finns idag så kommer inga super slimmade tv:ar i 5-serien (som kostar i alla fall mycket mer än 8k). De 25mm modeller som kommer ser ut att ligger i 7- och 8-serien, fast det är lite svårt att säga, eftersom än så länge finns det bara US modell nr. Förhoppningsvis vet vi mycket mer om ett par dagar.
Postad 07 januari 2009 - 10:54
sith_lord_99
-
sith_lord_99
-
Användare
-
-
149 inlägg
hejsan var och kolla in 766 igår fasen vad nice bilden var på blueray även dvd bilden.
nu är det så jag ska köpa en ps3 samtidigt.
jag undrar nu om det går bra köra ps3 på en a766 eller märker man av någon input lag?...
m.v.h
Daniel
Postad 07 januari 2009 - 17:34
Darkie
-
Darkie
-
Lärjunge
-
-
263 inlägg
hejsan var och kolla in 766 igår fasen vad nice bilden var på blueray även dvd bilden. nu är det så jag ska köpa en ps3 samtidigt. jag undrar nu om det går bra köra ps3 på en a766 eller märker man av någon input lag?...
m.v.h Daniel
Måste bara fråga om du ens har läst tråden då detta varit uppe ett flertal gånger.
Postad 07 januari 2009 - 17:46
Lundmark
-
Lundmark
-
Lärjunge
-
-
396 inlägg
hejsan var och kolla in 766 igår fasen vad nice bilden var på blueray även dvd bilden. nu är det så jag ska köpa en ps3 samtidigt. jag undrar nu om det går bra köra ps3 på en a766 eller märker man av någon input lag?...
m.v.h Daniel
Måste bara fråga om du ens har läst tråden då detta varit uppe ett flertal gånger.
Det är ju 27 sidor, vem fan orkar?  Input lag verkar inte märkas såpass som vissa recensenter menar. Däremot har TVn en riktigt kass betraktningsvinkel, vilket är ett betydligt större problem än input lag.
Postad 07 januari 2009 - 18:26
hyslopc
-
hyslopc
-
Forumräv
-
-
682 inlägg
Det är ju 27 sidor, vem fan orkar? 
Det är så många sidor delvis pga att samma ämne kommer upp on och om igen. Menar du att vi som har gått igenom hela tråden ska ge nya sammanfattningar till alla här idag som "orka inte" läsa tråden? Och göra det igen imorgon, och dagen efter? Eftersom vi får samma gamla frågor varje dag. Kanske skulle vara enklare om vi bara deletade tråden och gav ut tfn nr till alla som har läst, så att ni får ring och ställa frågor? När det passar er, förstås.
Postad 07 januari 2009 - 18:36
thomasr83
-
thomasr83
-
Användare
-
-
211 inlägg
Det är ju 27 sidor, vem fan orkar? 
Input lag verkar inte märkas såpass som vissa recensenter menar. Däremot har TVn en riktigt kass betraktningsvinkel, vilket är ett betydligt större problem än input lag.
Själv anser jag att betraktningsvinkeln är bra, jag lider definitivt mer av input lagen än betraktningsvinkeln. Så att läsa alla sidor i tråden är nog ändå bäst för att få en uppfattning av hur stora vissa problem är.
Postad 07 januari 2009 - 19:22
hyslopc
-
hyslopc
-
Forumräv
-
-
682 inlägg
Däremot har TVn en riktigt kass betraktningsvinkel, vilket är ett betydligt större problem än input lag.
Jag tror att du delvis förväxlar 766 med 796.
Postad 07 januari 2009 - 19:32
Lundmark
-
Lundmark
-
Lärjunge
-
-
396 inlägg
Det är så många sidor delvis pga att samma ämne kommer upp on och om igen. Menar du att vi som har gått igenom hela tråden ska ge nya sammanfattningar till alla här idag som "orka inte" läsa tråden? Och göra det igen imorgon, och dagen efter? Eftersom vi får samma gamla frågor varje dag. Kanske skulle vara enklare om vi bara deletade tråden och gav ut tfn nr till alla som har läst, så att ni får ring och ställa frågor? När det passar er, förstås.
Tjurskalle
1 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar
Svara på citerade inlägg Rensa
-
-
Minhembio forum
-
→
Bild
-
→
TV-apparater
-
Personuppgiftspolicy
|
-
Ny projektor
thhmo
2025-05-11 11:17:07
-
Framvägg och vänster sida
Globe
2025-05-08 07:38:43
-
Vänster sida med Paneler monterade
Globe
2025-05-08 07:35:28
-
Front Wide backvy
Globe
2025-05-08 06:25:36
-
Front Wide
Globe
2025-05-08 06:23:11
-
Fler
|
Vilka bilder visas här?
-
Listan visar de senaste galleribilderna av typen "Egen bild", dvs. bilder som medlemmarna själva tagit. För att bilder ska listas krävs att albumet är synligt samt att det inte är av typen "Historik", "Önskelista", "Övriga byggbilder" eller "Övrigt".
|