* Officiell tråd - Epson EH-TW3200 *
Epson EH-TW3200
(Projektorer)
|
6
|
(112)
|
Inga priser |
Postad 30 March 2011 - 10:49
Postad 02 April 2011 - 01:03
Har en fundering angående det?
Det är så att jag tänkt ut en plats där duken ska sitta, dvs överkanten på duken är ca 67 cm från taket.
Projektorn ska sitta i väggen eller taket mittemot, jag personligen vill sätta den så högt som möjligt då fläktljudet kommer lite längre ifrån.
Nu är det så att jag kommer att ha en takfläkt mellan Projektor och duk som går ca 50 cm ner från taket. Kommer det att gå bra? Tänkte mest om den kommer att vara i vägen?
Går det att montera projektorn så högt och justera ner bilden till duken med hjälp av lensshift? 104" duk.
Postad 02 April 2011 - 16:34
Har börjat bli sugen på denna projektor istället för BenQ W1000+ pågrund av lenshift.
Har en fundering angående det?
Det är så att jag tänkt ut en plats där duken ska sitta, dvs överkanten på duken är ca 67 cm från taket.
Projektorn ska sitta i väggen eller taket mittemot, jag personligen vill sätta den så högt som möjligt då fläktljudet kommer lite längre ifrån.
Nu är det så att jag kommer att ha en takfläkt mellan Projektor och duk som går ca 50 cm ner från taket. Kommer det att gå bra? Tänkte mest om den kommer att vara i vägen?
Går det att montera projektorn så högt och justera ner bilden till duken med hjälp av lensshift? 104" duk.
Du utelämnar ett par viktiga mått för att vi skall ha en chans att svara dig.
1. Takhöjd.
2. Avstånd mellan projektor och duk.
3. Avstånd mellan projektor och fläkt.
Postad 02 April 2011 - 17:03
https://www.minhembio.com/SEALen
Postad 02 April 2011 - 18:40
Snygg hylla!Nu finns en bild i mitt galleri på min projje uppsatt på väggen. Blev bra med VM Acoustics S1 hyllan faktiskt.
https://www.minhembio.com/SEALen
Bara en fråga - den sitter inte lite väl nära taket? Jag tänker på värmeutveckling osv.
Postad 02 April 2011 - 22:16
Du utelämnar ett par viktiga mått för att vi skall ha en chans att svara dig.
1. Takhöjd.
2. Avstånd mellan projektor och duk.
3. Avstånd mellan projektor och fläkt.
Takhöjd: 2,70m
Avstånd mellan projektor och duk: ca 3,60-3,70m
Avstånd mellan projektor och fläkt: ca 1,6m till lägsta punkten
Postad 03 April 2011 - 16:31
Snygg hylla!
Bara en fråga - den sitter inte lite väl nära taket? Jag tänker på värmeutveckling osv.
Nej då, projen suger ju in kall luft på baksidan igenom filtret där och sprutar ut varm luft snett framåt (det svarta gallret på framsidan projjen styr luften åt vänster ifrån linsen om man tittar på projektorn rakt framifrån). I manualen står att man skall ha minst 20 cm till väggen bak men det verkar räcka fint med de ca 10-15cm jag har. Har inte märkt att fläkten går nå hårdare än då jag körde den mitt på bordet.
Det var dock en miss att sätta den så högt. Jag kunde inte lins skifta ner bilden så lågt jag ifrån början tänkte men det handlade bara om ca 12 cm på nederkant av bilden så jag körde på det och kan inte säga att jag märker det nu.
Har lagt upp ett par foton till nu i galleriet.
Postad 03 April 2011 - 16:51
Takhöjd: 2,70m
Avstånd mellan projektor och duk: ca 3,60-3,70m
Avstånd mellan projektor och fläkt: ca 1,6m till lägsta punkten
Ja, du kommer inte kunna ha den längst upp i taket som jag har (har ca 5cm kvar till taket ovan projektorn. Se galleri bilder) eftersom projjen inte projicerar under 50 cm från taket förens i alla fall ca 2.10 - 2.30 m ifrån linsen (jag kör med max Lens shift nedåt). Men du har ju bra takhöjd så du kan nog sänka projjen ca 25 cm från taket utan att blir dåligt. Då borde du klara dig förbi fläkten. Men ta hem två polare som kan hålla upp projjen och testa innan du skruva upp hyllan/takfästet
Postad 06 April 2011 - 19:18
Vad har man en support till? Tänker tills vidare inte ödsla någon mer tid på Epson. Tack i alla fall
Efter att stångat pannan blodig hos Epson i 1 1/2 månad med fjärde projektorn, tog jag istället kontakt med Netonnet. En vecka senare hade jag en ny projektor hemma! Min femte Epson-projektor visade sig vara en riktig lyckträff, inget damm på panelerna, ingen grön rand i bildkanten (d v s 3 - 4 pixelrader), inget missljud från fläkten, ingen gul missfärgning längs ena bildkanten. Peppar, peppar, verkar som jag också, efter 4 månader, till slut blivit lycklig ägare av en Epson-projektor. Nu är det bara njuta av bra bild och bra filmer. Måste passa på att ge beröm till Netonnet, som ställt upp hela tiden.
Postad 07 April 2011 - 08:08
Tystare,snyggare, skarpare, fullhd, och mera tryck i bilden.
Ett tips till er som skall handla är helt klart att åka till eran handlare istället för att beställa på nätet, jag har blivit lite nojjig efter mina resor med min förra projektor så vill inte börja om på nytt med denna
Den första som packades upp för att se så att det inte fanns uppenbara fel på slutade i en DOA ( Dead On Arrivial ) för butiken, panelerna låg helt galet inte bara att man såg en röd och grön linje runt text utan den uppfattades inte heller så skarp pga detta.
Den andra som packdes upp var helt klockren i panelerna och var pga detta även mycket skarpare, som sagt ett tips be dom packa upp så ni får se själva och avgöra, Det är inget skoj att börja skicka iväg nya saker.
Redigerat av Evil Homer, 07 April 2011 - 11:15.
Postad 07 April 2011 - 12:25
Efter att stångat pannan blodig hos Epson i 1 1/2 månad med fjärde projektorn, tog jag istället kontakt med Netonnet. En vecka senare hade jag en ny projektor hemma! Min femte Epson-projektor visade sig vara en riktig lyckträff, inget damm på panelerna, ingen grön rand i bildkanten (d v s 3 - 4 pixelrader), inget missljud från fläkten, ingen gul missfärgning längs ena bildkanten. Peppar, peppar, verkar som jag också, efter 4 månader, till slut blivit lycklig ägare av en Epson-projektor. Nu är det bara njuta av bra bild och bra filmer. Måste passa på att ge beröm till Netonnet, som ställt upp hela tiden.
Grattis. Trägen vinner till slut
Själv kommer jag beställa en sista 3200:a från EG idag, funkar inte den så ger jag upp & hoppas på ett prisdrop för Sony HW15. Håller tummarna!
Postad 07 April 2011 - 12:40
Jag var och hämtade en sånhär igår efter allt krångel jag har haft med min TW700, ett klart lyft mot den kan väl sägas.
Tystare,snyggare, skarpare, fullhd, och mera tryck i bilden.
Ett tips till er som skall handla är helt klart att åka till eran handlare istället för att beställa på nätet, jag har blivit lite nojjig efter mina resor med min förra projektor så vill inte börja om på nytt med denna
Den första som packades upp för att se så att det inte fanns uppenbara fel på slutade i en DOA ( Dead On Arrivial ) för butiken, panelerna låg helt galet inte bara att man såg en röd och grön linje runt text utan den uppfattades inte heller så skarp pga detta.
Den andra som packdes upp var helt klockren i panelerna och var pga detta även mycket skarpare, som sagt ett tips be dom packa upp så ni får se själva och avgöra, Det är inget skoj att börja skicka iväg nya saker.
Lite sugen på en TW3200, trots att det verkar som om en del haft problem, istället för min gamla TW600.
Men, menar du att de går med på att packa upp och dra igång projektorn då du köper i butik?
Har aldrig tänkt tanken, men jag skulle kunna tänka mig att en del handlare rynkar lite på näsan åt ett sånt förslag...
/Stone
Postad 07 April 2011 - 12:50
Har aldrig haft projektor förut, men är denna modell extra drabbad eller är projektorer lite gambling att få en som fungerar som den skall ?
Postad 07 April 2011 - 15:07
Lite sugen på en TW3200, trots att det verkar som om en del haft problem, istället för min gamla TW600.
Men, menar du att de går med på att packa upp och dra igång projektorn då du köper i butik?
Har aldrig tänkt tanken, men jag skulle kunna tänka mig att en del handlare rynkar lite på näsan åt ett sånt förslag...![]()
/Stone
Det beror jusäkerligen på vart man handlar, själv skulle jag inte tänka tanken att handla något sånt här på tex Elgiganten eller Siba.
Verkar som Epson har stora kvalitétsproblem med denna projektor, flera försök tar det för en del att få en fungerande projektor. Hade snöat in mig på denna modell, om man orkar har man ju elgiganten som man kan lämna tillbaka på öppet köp om den inte skulle vara helt ok.
Har aldrig haft projektor förut, men är denna modell extra drabbad eller är projektorer lite gambling att få en som fungerar som den skall ?
Jag tror mer att det har med att göra att dom har sålt så otroligt många exemplar, dom som är nöjda och inte har problem med den startar oftast inte trådar och tar upp det ämnet.
Fick även höra ett bra talesätt häromdagen " Endel folk tror att man kan betala för en fiat men ändå få prestanda som en ferrari"
Postad 07 April 2011 - 17:16
Det beror jusäkerligen på vart man handlar, själv skulle jag inte tänka tanken att handla något sånt här på tex Elgiganten eller Siba.
Jag tror mer att det har med att göra att dom har sålt så otroligt många exemplar, dom som är nöjda och inte har problem med den startar oftast inte trådar och tar upp det ämnet.
Fick även höra ett bra talesätt häromdagen " Endel folk tror att man kan betala för en fiat men ändå få prestanda som en ferrari"
Nej man kan ju inte få bättre prestanda än vad man betalar för, men ett felfritt exemplar ska man kunna få utan att som Torra björnen få en utan fel på femte försöket tycker jag.
Postad 07 April 2011 - 18:05
Nej man kan ju inte få bättre prestanda än vad man betalar för, men ett felfritt exemplar ska man kunna få utan att som Torra björnen få en utan fel på femte försöket tycker jag.
Håller med dig och tycker det är trist att lägsta nivån inte är högre än så.
Postad 07 April 2011 - 20:33
Postad 07 April 2011 - 21:04
Sorry om jag misslett dig, det var en "Volvo" (dvs en 3600) och inte en "Fiat" som jag köpt.
Innan hade jag en Panna AE700 och den uppvisade inga liknande problem när den var ny för 6 år sedan. Efter c a 4 år fick jag damm i panelerna.
Mina samtliga Epson projektorer har uppvisat olika typer av defekter, så på det viset har jag förstått att det inte varit något normalt fel för denna modell.
Förstår i alla fall att det kan vara svårt att förstå om man själv inte råkat ut för problem, utan fått en ok projektor från första stund. Bara att gratulera till ett lyckat köp, utan besvär.
Postad 08 April 2011 - 08:21
He, he. Nä, jag skulle inte drömma om att handla den här typen av produkt i någon av de butikerna.Det beror jusäkerligen på vart man handlar, själv skulle jag inte tänka tanken att handla något sånt här på tex Elgiganten eller Siba.
(IMHO kan man på sin höjd handla batterier eller SodaStreamer där...)
Ska se om jag kan få dem att provköra projektorn då jag köper ny, tack för tipset!
/Stone
Postad 08 April 2011 - 12:47
Förstår i alla fall att det kan vara svårt att förstå om man själv inte råkat ut för problem, utan fått en ok projektor från första stund. Bara att gratulera till ett lyckat köp, utan besvär.
Detta är min fjärde Epson, fast dom innan har vart av modellen TW700 som det har vart problem med. Fick en TW3200 istället för 700:an så jag har haft min beskärda del av krångel det vill jag lova, det var därför jag åkta till butiken själv och bad att få den provkörd innan jag åkte hem med den. Det var tur att jag gjorde detta för första exemplaret var det panelfel på så det blev en DOA direkt i butik.
Postad 08 April 2011 - 13:35
Jag gissar på damm på panelerna.
Gör som jag föreslog i inlägget ovan så ser du om du har mera, jag hade väl 150-200dammkorn när jag kollade efter...
ok men om det är damm på panelerna hur blir jag av med det?
Postad 08 April 2011 - 19:05
Men.......när jag skulle starta den nu andra gången så stod det: "error in auto iris, power off and contact you nearest Epson service provider"
vad kan det vara som hänt? Någon som känner igen det?
Startade om den och nu fungerar den igen :-S
Postad 08 April 2011 - 21:24
ok men om det är damm på panelerna hur blir jag av med det?
Kanske funkar med en liten blåsbälg eller köra med damsugaren på minsta effekt vid filtret,men inget jag hade gjort innan jag hade pratat med en handlare och fått det godkänt iofs.
Postad 09 April 2011 - 23:35
Postad 09 April 2011 - 23:58
Nu idag när jag skulle starta den igen efter några timmars användning så står det "fel i automatisk bländare" stäng av och kontakta epson.har fått hem min Epson nu, riktigt nöjd :-D
Men.......när jag skulle starta den nu andra gången så stod det: "error in auto iris, power off and contact you nearest Epson service provider"
vad kan det vara som hänt? Någon som känner igen det?
Startade om den och nu fungerar den igen :-S
Vad händer?
Startade om den och den fungerar igen.
Postad 09 April 2011 - 23:59
Hej, funderar på två saker innan köp. Hade varit guld med lite hjälp. Är projektorn verkligen 36 cm från baksidan av projektorn till framsidan av linsen och får man plats med en HDMI kabel om projektorn står 7,3 cm från väggen?
Hej, om man räknar med linsen, så är det snarare 38 cm. En HDMI-kabel får plats mellan väggen och projektorn. Du har även luftintaget på baksidan av projektorn.
Postad 10 April 2011 - 09:04
Nu idag när jag skulle starta den igen efter några timmars användning så står det "fel i automatisk bländare" stäng av och kontakta epson.
Vad händer?
Startade om den och den fungerar igen.
Är det en helt ny burk?
Det har inte gått 30 dagar sen du köpte den antar jag iaf, se till att få köpet hävt så att du får en NY projektor.
Går den in till Epson så kommer du inte ens få din projektor tillbaka, den som du får tillbaka är inlämnad för något annat fel i ett tidigare ärende.
Postad 10 April 2011 - 16:48
Jo, den är helt ny, fick den i fredags. Jaha, så det är alltså fel på den redan?Är det en helt ny burk?
Det har inte gått 30 dagar sen du köpte den antar jag iaf, se till att få köpet hävt så att du får en NY projektor.
Går den in till Epson så kommer du inte ens få din projektor tillbaka, den som du får tillbaka är inlämnad för något annat fel i ett tidigare ärende.
Postad 10 April 2011 - 16:59
Postad 10 April 2011 - 17:51
Hyperactive: Att lensshiften påverkas åt ena hållet när den flyttas åt andra är inte så konstigt då de "hänger ihop", men att den glider ur läge när du ställer om skärpan låter väldigt märkligt. Så ska det inte vara såklart. Förstår inte hur det går till ens...
Postad 10 April 2011 - 17:58
Stänger av den och fläkten går i högvarv i ca 1 min, sen stängs den av.
Startade om den och den fungerar igen. Automatisk bländare har varit av hela tiden.
Postad 10 April 2011 - 18:59
Startade den nu för första gången idag och jag får bländar varningen igen.
Stänger av den och fläkten går i högvarv i ca 1 min, sen stängs den av.
Startade om den och den fungerar igen. Automatisk bländare har varit av hela tiden.
Som sagt, häv köpet om du vill ha en ny enhet.
Postad 10 April 2011 - 19:25
Har mailat butiken nu, får se vad jag får för svar.Som sagt, häv köpet om du vill ha en ny enhet.
Postad 10 April 2011 - 21:15
Hyperactive: Att lensshiften påverkas åt ena hållet när den flyttas åt andra är inte så konstigt då de "hänger ihop", men att den glider ur läge när du ställer om skärpan låter väldigt märkligt. Så ska det inte vara såklart. Förstår inte hur det går till ens...
Svårt att förklara, den låses inte fast i det läge man ställer in den på. När jag justerar in höjden på bilden får jag dra upp bilden ca 1 dm ovanför duken sen när jag släpper glider den när dit jag vill ha den. Den går tungt att justera uppåt men neråt räcker det att man petar på den.
Detta verkar vara det enda felet på min maskin så man får väl vara nöjd och köra med tejp.
Redigerat av Hyperactive, 10 April 2011 - 21:16.
Postad 10 April 2011 - 21:49
Faktum är att min fungerar på ungefär på samma sätt. Jag fick "kompensera" lite när jag flyttade upp bilden, för när jag började flytta i sidled, så sjönk bilden några millimeter för varje gång jag flyttade bilden antingen åt vänster eller höger. Så ja - de hänger ihop på något sätt. Sedan kalibrering och faktiskt sedan dess, så har jag dock låtit bli att röra den, vilket har fungerat utmärkt.Svårt att förklara, den låses inte fast i det läge man ställer in den på. När jag justerar in höjden på bilden får jag dra upp bilden ca 1 dm ovanför duken sen när jag släpper glider den när dit jag vill ha den. Den går tungt att justera uppåt men neråt räcker det att man petar på den.
Detta verkar vara det enda felet på min maskin så man får väl vara nöjd och köra med tejp.
Postad 10 April 2011 - 21:53
Postad 10 April 2011 - 23:12
Nej, det har ni ju rätt i. Det gör inte min. My bad. Reklamera?Jo den biten är förståelig, och att man måste kompensera för att den är lite "sladdrig" eller vad man ska kalla den, men att den flyttar sig när man ändrar fokus, det borde ju inte alls ske...
Postad 10 April 2011 - 23:29
Nej, det har ni ju rätt i. Det gör inte min. My bad. Reklamera?
Nja jag kör hellre med tejpade hjul än att reklamera den. Verkar som man kan få vad som helst tillbaka om man skickar iväg den. Är man väldigt försiktig så går det att ställa fokus på den utan att den rör sig, men kommer man åt för hårt så sjunker hela linsen. Nu ställer man ju inte om fokusen varje dag som tur är.
Postad 11 April 2011 - 12:43
Denna är kopplad till en htpc (win 7) med Asus geforce 9500 gt (senaste drivrutinerna). Jag får inte upp projektorn som skärm eller något. Verkar inte kännas igen alls.
Är det någon inställning jag behöver fixa med på projektorn (kopplad till hdmi1)?
Postad 11 April 2011 - 17:57
Kabeln hade lyckats komma ut lite. Nu funkar det!
Tänk på att INTE dra ut/in hdmi kablar när någon av sakerna är igång bara, jag har lärt mig den hårda vägen
Postad 12 April 2011 - 11:14
Postad 13 April 2011 - 08:58
Vad kan inträffa då??
Dom kan lätt kan gå sönder, det är inget specifikt för just denna projektorn utan HDMI överlag.
Postad 15 April 2011 - 10:23
Jag har uppenbarligen lite dammpartiklar på panelerna. Framför allt är det en lite större som syns som en liten, diffus, lus decimeterstor fläck vid mörka bilder. Efter att ha ändrat kraftigt på fokusen är det ingen tveksamhet om att det är en liten dammpartikel. Enligt epsons support kan man prova att köra lite med lens-shift. Det är totalt verkningslöst. Annars är det, enligt Epson, inget jag kan göra på egen hand. Har inte lust att skicka väg projektorn för detta i nuläget. Nån som har liknande problem? Förslag? Projektorn har gått runt 25 timmar. Någon som har vågat blåsa i sin 3200?
Postad 16 April 2011 - 22:16
t
Vad säger ni, ska man hävka köpet på Elgiganten? Fungerar ju bra, men ljudet är lite irriterande. Kanske att man inte hör det när den sitter i taket...
1 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar
Sökningen pågår
Avancerad sökning
6
Överföra bilden trådlöst från Tv-spel och dator till projektorn?
24 filmer
24 bilder
Minhembio - Senaste nyheterna

Fler
Vilka bilder visas här?