* Officiell tråd - Sony Bravia D3000 *
![]() |
![]() |
![]() |
Inga priser | |
![]() |
![]() |
![]() |
Inga priser | |
![]() |
![]() |
![]() |
Inga priser |
Postad 14 augusti 2007 - 12:43
/Axan
Postad 14 augusti 2007 - 12:57
Postad 14 augusti 2007 - 13:01
//Stefan
Postad 14 augusti 2007 - 13:13
Köpte min på Sony Center i Sundsvall, de hade fler hemma igår.
//Stefan
Vilket pris hade dom för 46:an? Nåt specialpris om man dessutom tog boxerab?
Postad 14 augusti 2007 - 13:17
Tror ni att D3000 kommer gå ner mer i pris fram till hösten/vintern då de nya från Sony kommer?
Ja, alla tekniska prylar blir bara billigare och billigare ju längre tiden går

Postad 14 augusti 2007 - 13:24
Tror ni att D3000 kommer gå ner mer i pris fram till hösten/vintern då de nya från Sony kommer?
Detta känner även jag till men jag formulerade mig nog lite fel. Jag skulle sagt: Tror ni att vi kommer se en större prissänkning när övriga nya produkter lanseras?
Postad 14 augusti 2007 - 13:58
Detta känner även jag till men jag formulerade mig nog lite fel. Jag skulle sagt: Tror ni att vi kommer se en större prissänkning när övriga nya produkter lanseras?
Vet inte om man kan förvänta sig några jätteras den närmaste tiden. Den 40" stora skärmen har redan på bara drygt tre månader gått ner 6 000 kr och kostar som 32":aren gjorde från början. Skärmen är också av den generation som Sony använder för närvarande.
Postad 14 augusti 2007 - 14:15
Svarar på min egen frågaDenna vecka skall den komma - 46-tummaren - till mig. Jag är nästan helt säker på att butiken ringer när jag är på Arlanda på fredag eftermiddag (för att tillbringa en helg i London med grabbarna) och meddelar att jag kan hämta tv:n..! Det finns ju något som heter Murphy's lag
![]()
Men hoppet om att kunna hämta den tidigare lever förståss!![]()
Eller också blir det förseningar i leveransen...
Leveransen på 46" är försenad till slutet av augusti enligt Technistore. Det får mig att vilja skrika:
!~#@!}&%!
Postad 14 augusti 2007 - 14:22
Bor i Västerås, och skulle gärna vilja se denna live innan man bestämmer sig. Framförallt är det intressant att se den mot PX70/PX700 samt Sharp 46:an som båda är heta kandidater förutom denna.
- Hedman
Postad 14 augusti 2007 - 14:28
Känner någon till om den här TV:n finns hos "lokala" handlare. Dvs, El-giganten, SIBA, OnOff, Expert, Euronics osv? Ser tunnsått ut när man kollar prisbarometern, men det behöver ju inte betyda att den inte finns i butik tycker man..
Bor i Västerås, och skulle gärna vilja se denna live innan man bestämmer sig. Framförallt är det intressant att se den mot PX70/PX700 samt Sharp 46:an som båda är heta kandidater förutom denna.
- Hedman
46:an finns på SonyCenter i sthlm, om du har vägarna förbi. Det enda stället jag har sett 46:an på.
Kollat på El-giganten, onoff, expert och mediamarkt - de har inte.
Dock finns 40:ian typ överallt.
Redigerat av dabman, 14 augusti 2007 - 14:33.
Postad 14 augusti 2007 - 14:29
Postad 14 augusti 2007 - 14:38
Känner någon till om den här TV:n finns hos "lokala" handlare. Dvs, El-giganten, SIBA, OnOff, Expert, Euronics osv? Ser tunnsått ut när man kollar prisbarometern, men det behöver ju inte betyda att den inte finns i butik tycker man..
- Hedman
46:an finns på SonyCenter i sthlm, om du har vägarna förbi. Det enda stället jag har sett 46:an på.
Kollat på El-giganten, onoff, expert och mediamarkt - de har inte.
Dock finns 40:ian typ överallt.
Mediamarkt i Göteborg hade 46:an framme (var där i mitten av juli).
Postad 14 augusti 2007 - 14:39
Postad 14 augusti 2007 - 14:39
Tror inte D46 kommer gå ner mer än till 16000 detta år, den är ju pressad och bra, prisskillnaden blir ju enorm till de nya rackarna.
Får inte fram VESA.
"K" efter modell betyder östeuropa och norden. "K" är vanligaste bokstaven. K är bäst.
Tre nya recensioner, se D32

Postad 14 augusti 2007 - 14:58
Postad 14 augusti 2007 - 15:36
Är det någon som har testat detta eller vet hur bra det fungerar? Grejen är den att jag vill ha en 46" med 1366x768 upplösning, gärna med DVI-in, men de är svåra att få tag på.
Postad 14 augusti 2007 - 17:13
Fick precis ett mail av Dustin om att de har skickat tvn
![]()
Hur skickar dustin tv om man tog det billigaste (det som var gratis)?
EDIT: Din order levereras till närmaste utlämningsställe om kollit väger under 20 kg. Kollin med vikt mellan 20-35 kg lämnas på postterminal eller åkeri. Pall eller gods med vikt över 35 kg lämnas på tunggodsterminal. Observera att hemkörning inte ingår i fraktpriset för postpaket.
Blir det till att hämta tv:n på en tunggodsterminal?
Mitt kolli väger iaf 48kg inkl. CA-modul så om du måste hämta det själv så är det tunggodsterminalen som gäller. Vet dock inte om alla städer skiljer på dessa terminaler...
Postad 14 augusti 2007 - 17:43
De var verkligen jättenöjda med D3000 i Hemmabio-tidningen. 9/10 fick den.
De testade faktiskt med riktigt många källor, DVD-spelaren Pioneer dv-989Avi över scart, komponent och HDMI. Playstation 3 (både spel och Blue-ray) över HDMI samt Pixel Magic Mediabox över komponent och HDMI. De testade också hur det gick att ansluta en dator via en Mac Mini via dvi/hdmi och vga. De kalibrerade och mätte med Colorfacts 6 och Spyder 2. TV-testerna då var det analogt samt digitalt Boxer. Kablar från Monster och Supra.
Sonyn hade de bästa bildegenskaperna från både LG och Samsung, men utan nackdelarna. De tyckte att det var den särklass bästa LCDn i testet. Den hade bra kontrast och hyfsat korrekta färger och ett tydligt exempel att Full-HD-upplösning inte alls är ett måste!!!. Svärtan var mkt bra. Den hade väldigt bra TV-bild, både analog och digital. Den var väldigt bra påpixelmappning via datorn. Signalmässigt fixade den allt. TVn tar nästan allt man matar den med, 1080p via komponent, 1080p/24 äver HDMI, 1080p/50/60.
De negativa sakerna var: att den krävde lite pysslande för att ställa in, grundinställningen var inte så bra, mkt att lära sig med alla finesser.
Men här rekommenderar man inte ens denna tv.
http://www.trustedre...-KDL-32D3000/p1
Postad 14 augusti 2007 - 17:50
Tillbaka til Pio G8-tråden med dig....

Från Trusted Reviews:
"There’s another, slightly more controversial reason why we haven’t given the 32D3000 a higher overall mark than eight, too, namely that the TV isn’t big enough to get the most out of all the picture processing finery it contains.
What we’re getting at with this is that even with our face stuck pretty much right up against the 32D3000, we just didn’t feel that we were fully appreciating the potential benefits of, say, the extra colour subtlety made possible by the 10-bit engine; the extra clarity made possible by the 24p True Cinema engine; the extra shadow detailing made possible by the impressive black levels; or even to some extent the extra motion clarity made possible by the Motionflow system.
Verdict
In terms of features and specifications the 32D3000 is a huge step forward from previous Bravia LCDs - and there are definite picture performance benefits too. Yet we just can’t shake the feeling that with some of the features appearing somewhat wasted on a set as small as this, perhaps the 32D3000’s slightly premium price is more than you really need to pay for a good 32in TV."
Förklaringen till att de inte ger D3000 ÄNNU bättre betyg är alltså att de valde att test en för liten tv....

Redigerat av Unregistered5480a0bb, 14 augusti 2007 - 17:50.
Postad 14 augusti 2007 - 17:54
De var verkligen jättenöjda med D3000 i Hemmabio-tidningen. 9/10 fick den.
De testade faktiskt med riktigt många källor, DVD-spelaren Pioneer dv-989Avi över scart, komponent och HDMI. Playstation 3 (både spel och Blue-ray) över HDMI samt Pixel Magic Mediabox över komponent och HDMI. De testade också hur det gick att ansluta en dator via en Mac Mini via dvi/hdmi och vga. De kalibrerade och mätte med Colorfacts 6 och Spyder 2. TV-testerna då var det analogt samt digitalt Boxer. Kablar från Monster och Supra.
Sonyn hade de bästa bildegenskaperna från både LG och Samsung, men utan nackdelarna. De tyckte att det var den särklass bästa LCDn i testet. Den hade bra kontrast och hyfsat korrekta färger och ett tydligt exempel att Full-HD-upplösning inte alls är ett måste!!!. Svärtan var mkt bra. Den hade väldigt bra TV-bild, både analog och digital. Den var väldigt bra påpixelmappning via datorn. Signalmässigt fixade den allt. TVn tar nästan allt man matar den med, 1080p via komponent, 1080p/24 äver HDMI, 1080p/50/60.
De negativa sakerna var: att den krävde lite pysslande för att ställa in, grundinställningen var inte så bra, mkt att lära sig med alla finesser.
Men här rekommenderar man inte ens denna tv.
http://www.trustedre...-KDL-32D3000/p1
Vad menar du med det? De lovorda den i och gav den 8 av 10 i slutbetyg.
Postad 14 augusti 2007 - 17:55
Postad 14 augusti 2007 - 18:01
Du kan välja vilka ord som helst från denna review som du vill men du kan inte ens komma ifrån att Pannys 42 Plasma (jag pratar inte ens om Pio
) fick rekommenderad
http://www.trustedre...in-Plasma-TV/p1
Vad har det ens med denna tråd att göra? Håll dig till ämnet.
Redigerat av dabman, 14 augusti 2007 - 18:02.
Postad 14 augusti 2007 - 18:07
Iofs deras full-HD plasma så jag vet inte om det är direkt jämförbart (läs inte alls). Skulle nog faktiskt byta min 46" D3000 mot PZ700 om erbjudandet kom.... Icke att förglömma är dock att D3000 inte är Sonys premiumserie utan snarare mellansegment medan PZ700 är pannas top of the line i konsumentsegmentet. Blir riktigt intressant att se vad Sonys nya X-serie presterar.
Redigerat av Unregistered5480a0bb, 14 augusti 2007 - 18:08.
Postad 14 augusti 2007 - 18:11
Ja ,men det skiljer ca 15000:- också!
Jo jag vet OT.
15000 till vad

Postad 14 augusti 2007 - 18:15
Du kan välja vilka ord som helst från denna review som du vill men du kan inte ens komma ifrån att Pannys 42 Plasma (jag pratar inte ens om Pio
) fick rekommenderad
http://www.trustedre...in-Plasma-TV/p1
Frågan är om bildkvalitén är så mycket bättre än D3000 att man vill ställa en sån ful TV i vardagsrummet dock...
Postad 14 augusti 2007 - 19:04
Jag tänkte köpe en KDL-46D3000 eftersom jag har läst att den ska vara pixelmappad på HDMI-ingången. Jag tänkte använda en Mini Mac som datakälla (DVI till HDMI adapter har jag).
Är det någon som har testat detta eller vet hur bra det fungerar? Grejen är den att jag vill ha en 46" med 1366x768 upplösning, gärna med DVI-in, men de är svåra att få tag på.
Den pixelmappar på hdmi ingången DVI -> HDMI. Har dock inte fått 24hz att fungera..
Postad 14 augusti 2007 - 19:20
Jag tittade på en fotbollssändning från Canal+ i en Onoff butik och måste säga att jag inte blev överdrivet imponerad. Förvisso bättre än mycket annat men långt ifrån "perfekt"... Jag är medveten om att onoff TV:n inte är optimalt inställd men kan egna fininställningar verkligen göra så stora underverk på eftersläpningar att man går från ytterst tveksam till överväldigad som många verkar vara?
Postad 14 augusti 2007 - 19:58
Är det sådan otrolig åtgång på denna så att butikerna inte har den på lager?
Postad 14 augusti 2007 - 20:33
Hej, jag undrar vad priset i butik är för 46án. Nu skiter jag i min Sharp LC-46XD1E och tar denna istället. Struntar i att den inte är full HD (men vad jag förstår kan den ta emot full ha material??).
Ja, nu får folk snart sluta lovorda denna tv så mycket annars lär man väl aldrig komma över en

Postad 14 augusti 2007 - 20:47
Irriterande att alla tvn ska ha något som de faller på.. ni som har tvn, 46" främst, hackar det? och ifall det gör det, hackar det alltid eller bara vid tv sändning med dålig signal?
panasonic px700 - stödjer ej 1080p24 (vill ha det då man snart sitter med hddvd)
sony D3000 - hackar

Redigerat av Mahti, 14 augusti 2007 - 21:04.
Postad 14 augusti 2007 - 21:49
En Conax CA-modul kostar 625:- för Prisjaktmedlemmar hos Technistore i Högdalen. Billigast hittills.
Är det den som gäller till 46" D3000 när man vill ha en bra modul som funkar och passar till Comhem ??
Postad 14 augusti 2007 - 21:56
Postad 14 augusti 2007 - 22:00
För com hem JA, och passar alla storlekar på D3000 vad jag erfar.En Conax CA-modul kostar 625:- för Prisjaktmedlemmar hos Technistore i Högdalen. Billigast hittills.
Är det den som gäller till 46" D3000 när man vill ha en bra modul som funkar och passar till Comhem ??
Postad 14 augusti 2007 - 22:04
Du måste ha ett com hem abonnemang (ett kort skickas på posten efter att du beställt det, med eller utan digitalbox. Boxen behöver du nu egentligen inte, utan bara kortet som krypterar upp de digitala signalerna. Typ.) kortet pillar du in i CAM:en som du anslutit till tv:n. Tror att jag fick till det rätt. Jag har inte digital-tv själv ännu.Nu har jag kanske missat det men det står väl nånstans i tråden...Vad behöver man de där modulerna till? Funkar inte inbyggda digitalboxen utan eller?

Postad 14 augusti 2007 - 22:11
Ja ,men det skiljer ca 15000:- också!
Jo jag vet OT.
15000 till vad. Inte till Pannas PZ700 iaf. Snarare 1500sek.
I länkarna från Trusted Reviews tester skiljer det över 1000 pund.
På Prisjakt Sony 32D3000 11885:-
Panna 42pz700 18490:- i lager 23900:-
Skiljer minst 6605:-
Postad 14 augusti 2007 - 22:28
Hej, jag undrar vad priset i butik är för 46án. Nu skiter jag i min Sharp LC-46XD1E och tar denna istället. Struntar i att den inte är full HD (men vad jag förstår kan den ta emot full ha material??).
46:an hos SonyCenter i sthlm tar 18990:- för 4dagar sedan. Den finns dessutom i lager.
Postad 14 augusti 2007 - 22:59
Ser inte ut så, de har ingen lagerstatus på den.
Sidofråga varför listar inte prisjakt upp fyndbörsen nåmer på åtminstone 46:an.
Postad 14 augusti 2007 - 23:04
Snacke me råm igår, dom HAR. de vill nog inte sälja slut i ett nafs, därför är de dolda. dom verkar bra, fin frakt. snart får ja två till två ställen. då blir brudarna dubbel storlek, naturlit
Postad 14 augusti 2007 - 23:16
Nu har jag kanske missat det men det står väl nånstans i tråden...Vad behöver man de där modulerna till? Funkar inte inbyggda digitalboxen utan eller?
Precis, du måste ha en CA-modul i för att kunna läsa programkorten för digital-TV (Boxer eller Comhem). Modulen du ska ha skiljer mellan Comhem och Boxer eftersom de använder olika standarder.
Postad 14 augusti 2007 - 23:19
En Conax CA-modul kostar 625:- för Prisjaktmedlemmar hos Technistore i Högdalen. Billigast hittills.
Den som är på bilden verkar vara den som gäller ja. Jämför med den som Dustin har:
http://www.dustinhom...odID=5010088523
Postad 14 augusti 2007 - 23:24
Snacke me råm igår, dom HAR. de vill nog inte sälja slut i ett nafs, därför är de dolda. dom verkar bra, fin frakt. snart får ja två till två ställen. då blir brudarna dubbel storlek, naturlit
Fniss, en affär som inte vill sälja slut i ett nafs. Nämn en annan vars affärside inte är att sälja helst slut direkt på vad som helst.
Knappast, de lär inte ha någon inne.
Mycket annat som blir dubbel storlek, men du var tvungen att nämna brudarna. Pervotypen. Tillbaka till dina P-rullar!
Postad 15 augusti 2007 - 02:13
Den som är på bilden verkar vara den som gäller ja. Jämför med den som Dustin har:
http://www.dustinhom...odID=5010088523
Ser ju dock inte helt likadana ut.
Kjell & CO har också en CA modul, funkar den med Comhem? nån som beställt den modulen ifrån dem? Vill vara extra säker innan jag beställer

Postad 15 augusti 2007 - 03:24
Postad 15 augusti 2007 - 05:18
Alltså, jag har comhem, men jag har ju redan en digitalbox. Kan någon förklara för mig varför jag ska använda denna inbyggda på TV´n istället? (PLUS köpa till denna modulen i så fall). Blir det bättre bild eller?
Fördelerna med den inbyggda boxen, tror jag är:
- Bättre bild (slipper scartkabel som försämrar bilden mellan box & tv)
- 1 fjärrkontroll mindre att hålla reda på
Sedan kan man utnyttja sin befintliga digitalbox till sovrumstv:n eller någon annan apparat i huset.
Detta kräver dock ett tvillingkort eller en s.k. cardsplitter
Postad 15 augusti 2007 - 06:41
men vadåååå hackar?
Irriterande att alla tvn ska ha något som de faller på.. ni som har tvn, 46" främst, hackar det? och ifall det gör det, hackar det alltid eller bara vid tv sändning med dålig signal?
panasonic px700 - stödjer ej 1080p24 (vill ha det då man snart sitter med hddvd)
sony D3000 - hackarvarför gör den det? störs man vid något tillfälle av att 120hz stöd saknas?
Vet inte riktigt vilken post du tänker på men det var ju en lirare här och skrev något om att alla LCD är hackiga och att det enda som gäller är plasma. Skulle inte bry mig så mycket om det utan åka iväg och kolla själv, andra verkar ju inte uppleva någon hackighet.
Postad 15 augusti 2007 - 06:50
Han ville bara påminna om att plasma är bäst och att LCD aldrig kan komma i närheten.

Postad 15 augusti 2007 - 08:22
Han ville bara påminna om att plasma är bäst och att LCD aldrig kan komma i närheten.
Tycker det låter som att plasmaägare börjar bli desperata när de måste åla sig inn till LCD trådar för att missionera om sin döende teknik.
1 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar