Hoppa till innehÄll

Sökresultat Sökningen pÄgÄr Sökresultaten dyker upp hÀr efterhand. Du kan fortsÀtta skriva om du vill begrÀnsa sökningen.
Söker efter anvÀndare
Söker efter gallerier
Sök forumtrÄdar
StÀng

Samsung A7 och A9 LCD serier

977 svar till detta Àmne
  • VĂ€nligen logga in för att kunna svara
Samsung LE46A759 (TV) 0 (0) Inga priser
Samsung LE40A759 (TV) 0 (0) Inga priser
Philips 42PFL9803H (TV) 0 (0) Inga priser
Samsung LE46A956 (TV) 0 (0) Inga priser
Samsung A759 52" TV - LE52A759 (TV) 0 (0) Inga priser
Samsung LE55A956 (TV) 0 (0) Inga priser
Samsung 40" Full HD LED Smart TV - LE40A866 (TV) 1 9.299998 (9) Inga priser
Samsung LE46A966 46" Smart TV (TV) 1 9.444444 (8) Inga priser
Samsung LE55A966 (TV) 0 (0) Inga priser
Samsung 40" LED Smart TV (TV) 2 8.583332 (11) Inga priser
Samsung A766 46" 4K Ultra HD QLED Smart TV (TV) 1 9.099998 (9) Inga priser
Samsung 46" LED Smart TV (TV) 1 9.133332 (14) Inga priser
Samsung LE52A866 TV (TV) 0 (0) Inga priser
Samsung 40" Full HD LED Smart TV (TV) 6 9.124998 (7) Inga priser
Samsung A796 46" 4K Ultra HD LED Smart TV (2024) - LE46A796 (TV) 1 8.749998 (19) Inga priser
Samsung A766 65" 4K Ultra HD QLED Smart TV (2025) - (TV) 1 7.5 (1) Inga priser
Samsung LE52A856 (TV) 0 (0) Inga priser
Samsung A756 46" LED TV - LE46A756 (TV) 0 (0) Inga priser
Samsung LE40A756 (TV) 0 (0) Inga priser
Samsung LE40A786 (TV) 0 (0) Inga priser
Samsung A786 46" LED TV - LE46A786 (TV) 0 (0) Inga priser
43 relaterade trÄdar
2008 Samsung 46 A866 vs. 2009 Samsung 46 B650 ? (16 inlĂ€gg) 15 år sedan
FrĂ„ga ang: Samsung LE-46A796 (5 inlĂ€gg) 16 år sedan
experthjĂ€lp behövs! köprĂ„d? (13 inlĂ€gg) 16 år sedan
BeslutsĂ„ngest Samsung LE-46A796(LED) vs Pioneer Kuro PDP-LX5090 (217 inlĂ€gg) 16 år sedan
Philips 42PFL9803D/H (43 inlĂ€gg) 16 år sedan
Samsung A8 LCD serie (64 inlĂ€gg) 16 år sedan
Pioneer Kuro PDP-LX5090 VS Samsung LE-55A966 (34 inlĂ€gg) 16 år sedan
Samsung LE46A866 problem? (2 inlĂ€gg) 16 år sedan
Samsung LE46A796R2, surround frĂ„n HDMI? (0 inlĂ€gg) 17 år sedan
Samsung klarar inte 24p korrekt (84 inlĂ€gg) 17 år sedan
Samsung A796, A866 eller A966? (18 inlĂ€gg) 17 år sedan
BildinstĂ€llningar för Samsung A866 (7 inlĂ€gg) 17 år sedan
Samsung 40A866 - Pixelmappa 1080p via dvi/hdmi? (5 inlĂ€gg) 17 år sedan
Vilken borde man vĂ€lja (ca 12k) (11 inlĂ€gg) 17 år sedan
Samsung LE-55A966 vs Samsung PS-63A766 (30 inlĂ€gg) 17 år sedan
Vad skiljer Samsung LE-46A866 och LE-46A856? (2 inlĂ€gg) 17 år sedan
Dags att köpa TV! (1 inlĂ€gg) 17 år sedan
Samsung 796 och Mac Mini? (0 inlĂ€gg) 17 år sedan
Vilken 40-42 tummare ska jag köpa? (1 inlĂ€gg) 17 år sedan
Snabbrecension - Samsung LE46A796 vs Sony Bravia KDL-46W4500 (22 inlĂ€gg) 17 år sedan
Dator <-> Samsung (7 inlĂ€gg) 17 år sedan
Samsung 52 866 TV Problem (2 inlĂ€gg) 17 år sedan
Samsung LE-46A796 UTGÅENDE?+ (5 inlĂ€gg) 17 år sedan
Samsung LE-46A796R1 vs R2 (4 inlĂ€gg) 17 år sedan
Samsung LE46796 eller nya LE-46B657? (5 inlĂ€gg) 17 år sedan
Boxer HD (MPEG4) i Samsung LE-40A766 / LE-40A656 (7 inlĂ€gg) 17 år sedan
HjĂ€lp: Philips 42PFL9603/H eller Samsung LE-40A8xx? (9 inlĂ€gg) 17 år sedan
LE-46A656 mot A7 och A8 serie (1 inlĂ€gg) 17 år sedan
StĂ€lla in Samsung A766 (3 inlĂ€gg) 17 år sedan
Responstid pĂ„ Samsung LE-40A866 (3 inlĂ€gg) 17 år sedan
KDL-52W4500 eller LE-52A866? (10 inlĂ€gg) 17 år sedan
LE-40A656, LE-40A766 eller KDL-40W4500? (49 inlĂ€gg) 17 år sedan
SAMSUNG LE-40A796 - Kalibrering (5 inlĂ€gg) 17 år sedan
Skillnad pĂ„ Samsung A756 och A856? (13 inlĂ€gg) 17 år sedan
Problem med HTPC och AVR-255 (4 inlĂ€gg) 17 år sedan
Pioneer Kuro PDP-LX5090H vs. Philips 42PFL9803H (80 inlĂ€gg) 17 år sedan
GĂ€stbok för Darkie (2 inlĂ€gg) 17 år sedan
Samsung vs Sony LCD med Com-Hem utbud (3 inlĂ€gg) 17 år sedan
Samsung LE-40A756 (44 inlĂ€gg) 17 år sedan
Skillnader i Samsungs serie A6 och A7 (0 inlĂ€gg) 17 år sedan
LCD 46" Ca 23000:- Samsung eller Sony? (7 inlĂ€gg) 17 år sedan
Samsung LE-52A766 (11 inlĂ€gg) 17 år sedan
Sony KDL40X4500 eller Samsung LE-46A786? (0 inlĂ€gg) 17 år sedan

Postad 08 February 2009 - 21:02

Forty
  • Forty
  • Wannabe

• 14 inlĂ€gg
  • 0
Problem!

Min 766 tappar ljudet ibland nÀr jag sitter med hörlurar och byter "source". VÀxlar dÄ mellan ps3 (hdmi-ljud) och digitalbox (hdmi-ljud hÀr ocksÄ). Ljudet bara försvinner.... det enda som hjÀlper dÄ Àr att slÄ av och pÄ tv'n igen. NÄgon som varit med om nÄgot liknande? har för övrigt ej uppdaterat FW Àn, kanske det skulle hjÀlpa?

Postad 10 February 2009 - 08:16

Rav3n
  • Rav3n
  • Rookie

• 7 inlĂ€gg
  • 0
Hej !

SÄg pÄ Samsungs hemsida att det har kommit ut firmware till, i mitt fall, LE**A7**.
Är det nĂ„gon som vet vad uppdateringen innehĂ„ller, vad som Ă€r Ă€ndrat, vad som blir bĂ€ttre?
Man kan inte hitta det pÄ Samsungs hemsida, och enligt deras "FrÄgor & svar" sÄ vet dom inte sjÀlva,
för om det inte stÄr sÄ vet dom inte.. (Det Àr iofs ocksÄ vÀldigt intressant hur det kan vara sÄ).

Rav3n

Postad 10 February 2009 - 15:40

Unregistereda501c643
  • Unregistereda501c643
  • Wannabe

• 30 inlĂ€gg
  • 0

Problem!

Min 766 tappar ljudet ibland nÀr jag sitter med hörlurar och byter "source". VÀxlar dÄ mellan ps3 (hdmi-ljud) och digitalbox (hdmi-ljud hÀr ocksÄ). Ljudet bara försvinner.... det enda som hjÀlper dÄ Àr att slÄ av och pÄ tv'n igen. NÄgon som varit med om nÄgot liknande? har för övrigt ej uppdaterat FW Àn, kanske det skulle hjÀlpa?

Jaa det hÀnder mig med.. Samt att det har blivit helt förvrÀngt nÄgra gÄnger, och dÄ lÄter det som i en bamsefilm..

Jag har bara uppdaterat till den inbyggda men har inte mÀrkt sÄ mkt skillnad..

Hej !

SÄg pÄ Samsungs hemsida att det har kommit ut firmware till, i mitt fall, LE**A7**.
Är det nĂ„gon som vet vad uppdateringen innehĂ„ller, vad som Ă€r Ă€ndrat, vad som blir bĂ€ttre?
Man kan inte hitta det pÄ Samsungs hemsida, och enligt deras "FrÄgor & svar" sÄ vet dom inte sjÀlva,
för om det inte stÄr sÄ vet dom inte.. (Det Àr iofs ocksÄ vÀldigt intressant hur det kan vara sÄ).

Rav3n

Det verkar inte som att Samsung vet nÄgot om sina apparater överhuvudtaget..
TÀnkte testa med denna uppdatering inom en snar framtid sÄ vi fÄr vÀl se om den hj'lper nÄt..

Postad 12 February 2009 - 23:41

Unregistereddb68e602
  • Unregistereddb68e602
  • AnvĂ€ndare

• 113 inlĂ€gg
  • 0
...

Redigerat av Unregistereddb68e602, 03 May 2009 - 23:27.

Postad 13 February 2009 - 00:15

nooz
  • nooz
  • AnvĂ€ndare

• 149 inlĂ€gg
  • 0

Hej.
NÄgon som Àr intresserad av köpa nÄgon av dessa modeller till bÀttre pris?
- 52a866 (FÄr hem om ca 2 veckor)
- 52a656 (FÄr hem nÀsta vecka)
- 40a866 (Fick hem idag)

Inköpta hos inwarehouse sÄ kvitto och garanti frÄn dem. De Àr alltsÄ helt nya i obruten kartong!
Anledning att jag vill sÀlja dem Àr att jag har fullt med TVs hemma och dessa Àr vinster.

PMa mig vid intresse.
Mvh Tobbe

bara frÄgar, men du skriver att dem Àr inköpta hos inwarehouse och du har kvitto men samtidigt sÀger du att du har vunnit dom, vad stÀmmer?

Postad 13 February 2009 - 07:51

Saftsvalle
  • Saftsvalle
  • LĂ€rjunge

• 321 inlĂ€gg
  • 0
Jag hörde att nÄgra lastbilar nyligen fÄtt kapellen uppskurna som innehöll Samsung platt-TV apparater........ :D

Postad 13 February 2009 - 10:40

Unregistereddb68e602
  • Unregistereddb68e602
  • AnvĂ€ndare

• 113 inlĂ€gg
  • 0
...

Redigerat av Unregistereddb68e602, 03 May 2009 - 23:29.

Postad 13 February 2009 - 10:45

Unregisteredb7bdb1f7
  • Unregisteredb7bdb1f7
  • Beroende

• 1428 inlĂ€gg
  • 0
Hur kan man vinna hur mÄnga TV's som helst? Har sett dig (tobbeman) sÀlja TV's X antal gÄnger. Varje gÄng stÄr det att det Àr en vinst, lol.

Postad 13 February 2009 - 10:51

Unregistereddb68e602
  • Unregistereddb68e602
  • AnvĂ€ndare

• 113 inlĂ€gg
  • 0
...

Redigerat av Unregistereddb68e602, 03 May 2009 - 23:29.

Postad 13 February 2009 - 10:53

theswede78
  • theswede78
  • Amatör

• 66 inlĂ€gg
  • 0

De brukar auktionera ut ca 2 TVs i veckan. Jag kanske snittar pÄ 1-2 Tvs i mÄnaden.
Kolla sidan: http://www.budson.co...nt_auctions.php sÄ ser du namnet tobbeman77 pÄ tvÄ vinster under gÄrddagen (och det Àr jag).

Grattis, en TV för 21 kr, inte dÄligt!!

Postad 13 February 2009 - 10:58

Unregistereddb68e602
  • Unregistereddb68e602
  • AnvĂ€ndare

• 113 inlĂ€gg
  • 0

Grattis, en TV för 21 kr, inte dÄligt!!

Jo, men det var ett extrem fall det dÀr :D
Man fÄr inte glömma att man betalar Àven för varje bud man lÀgger sÄ sjÀlva slutkostnaden brukar inte vara den stora kostnaden. KÀnns som detta blev lite off-topic men om nÄgon Àr nyfiken sÄ berÀttar jag gÀrna mer via PM.

Postad 14 February 2009 - 09:47

Specias
  • Specias
  • Wannabe

• 47 inlĂ€gg
  • 0
Okey, back on topic!

SÄ mina kÀra Samsungfans, för ett tag sedan skrev jag om att jag hade problem med min TV med att den knÀckte frekvent och hade mycket flimmer vid spel osv.

Jag fick den till slut inlÀmnad, det visade sig att en komponent i LCD-panelen var defekt och eftersom den inte fanns som en lös reservdel fick de sÀtta in en helt ny panel. Och samtidigt som de höll pÄ att testa TV:n sÄ gick aggregatet i TV:n upp i rök dÄ de hade stÀllt in spÀnningen pÄ fel instÀllning fick jag höra :P, sÄ fick den utbytt med.

SÄ nu har jag haft TV:n i en dryg vecka, hörde inte nÄgra knakningar vilket gladde mig. Men för tvÄ dagar sedan började kalaset igen. Visst, den knÀcker inte lika mycket, men nÀr den vÀl knÀcker, dÄ jÀklar hörs det! UppstÄr bÄde nÀr den Àr i standby och pÄ.

Sen har jag rÄkat ut för ett annat problem sedan jag fÄtt tillbaka den, och det Àr att dÄ och dÄ sÄ knastrar det i TV:n, som i filmer dÀr en el-ledning kapas av och det smattrar och smÀller av elektriciteten, kanske en dum liknelse men jag hoppas att ni förstÄr. Visst, det smattrar inte jÀttehögt men nÀr det vÀl hÀnder sÄ hörs det och det oroar mig lite. Hade inte detta problem tidigare.

Edit!, sÄg pÄ film igÄr och reagerade dÄ Àven pÄ att om det Àr en bild som Àr ljus i kanterna sÄ sprids det utanför sjÀlva skÀrmkanten hÀr och dÀr pÄ TV:n, visst, koncentrerar jag mig pÄ att inte kolla pÄ det sÄ funkar det, men ville mest bara veta om det Àr sÄ för alla andra ocksÄ?

KÀnner att jag vill hÀva köpet nu. ******** skit.

NÄgon som upplevt nÄgot liknande?

Trevlig helg allihopa.

Redigerat av Specias, 14 February 2009 - 10:30.

Postad 15 February 2009 - 01:01

Adamkaffi
  • Adamkaffi
  • Rookie

• 2 inlĂ€gg
  • 0

ok? Nu kommer jag in hĂ€r i trĂ„den lite ovetandes exakt vilka modeller ni pratar om men jag har nĂ„gra frĂ„gor iaf. Är det 796:an du pratar om? Är knĂ€ppandet ett vanligt fel? Vad Ă€r de andra störande felen du har?

Är detta 796:an ni pratar om? Är det olika kvalite pĂ„ de olika panelerna? Vilken Ă€r isĂ„fall bĂ€st? Kan man kolla detta i butik/ maila ringa internetbutik och frĂ„ga om svar?

Är detta LED tekniken vi pratar om pĂ„ tex 796:an? Det verkar ju i princip vara skit isĂ„fall om det Ă€r sĂ„ som du skriver? Det slöar alltsĂ„ ner bilden och skapar efterslĂ€pningar vid snabba rörelser, och nedslĂ€ckningen av de enskillda pixlarna pĂ„verkar Ă€ndĂ„ hela bilden i frĂ„ga?

Jag hade fÄtt för mig att LED tekniken inte var nÄgon sorts "mode" man satte pÄ, utan LED tekniken Àr ett sÀtt som TVn anvÀnder, punkt slut. Men det Àr alltsÄ Ànnu en sÄndÀr förbÀttringsinstÀllning som egentligen bara försÀmrar?

Nu blir jag irriterad för jag pratade med en anstÀlld pÄ Hifi klubben och han sade att LED skulle konkurera ut alla LCD utan denna tekniken och att den fungerar som sÄ att den slÀckte ned bakgrundsbelysningen pÄ ENSKILDA pixlar.

NÀr ska man egentligen anvÀnda LED? NÀr man tittar pÄ drama filmer med lÄngsamma rörelser? Och ska man spela tv spel / kolla action film sÄ ska man stÀnga av skiten och fÄ exakt samma svÀrta som pÄ vilken tv som helst utan LED? Fifan, under all kritik. Tur jag inte köpt tvn Àn.

VÀldigt tacksam om jag kan fÄ svar pÄ alla mina frÄgor, vill verkligen fÄ klarhet i detta hÀr.

HallÄ, hallÄ! KÀra vÀnner,

Jag Àr ny hÀr, och har nyligen införskaffat en Samsung le-40a796R2. Jag Àr medveten om skillnaderna mellan "S" panel och "A" panel. "S" panelen skall vara Samsungs egen panel som Àr den med bÀst bild. Jag har Àven kollat vilken panel de stÀller fram i butikerna och dÄ Àr det ALLTID "S" panelen.

"A" panelen ska, Ă€r dock inte helt sĂ€ker, vara gjord i Mexico, av ett tredje parts företag. Dessa paneler ÄR mycket sĂ€mre.

För att vara sÀker pÄ att det Àr en "S" panel ska det stÄ ett stort "S" till höger om mitten pÄ etiketten dÀr bak. Och vice versa ifall det Àr "A".

Jag var dum nog att inte öppna och kolla direkt i butik. Men nÀr jag vÀl öppnade lÄdan stod det varken A eller S, det var nÀmligen blankt. Och det stod Àven "MADE IN SLOVAKIA". Jag kollade upp Samsung i Slovakien och tydligen har Samsung öppnat en ny fabrik för LCD paneler i Slovakien för att upprÀttahÄlla strömmen av skÀrmar till Europa.

Fortfarande Àr mitt problem att det varken stÄr "S" eller "A" och sedan har jag ingen aning om kvaliteten pÄ LCD panelerna frÄn Slovakien. Eftersom Samsung Àr redo att sjunka sÄ fruktansvÀrt lÄgt att de lÄter tredje part utveckla sÀmre paneler Ät dem och dÀrmed hyckla inför sina kunder sÄ har jag ingen aning om vilken nivÄ den Slovakiska fabriken möjligtvis har.

Är det nĂ„gon dĂ€r ute som har en Slovakisk panel, som vet vilken kvalitet det handlar om? Börjar inse att det enda sĂ€ttet för mig att vara sĂ€ker Ă€r att helt enkelt ringa Samsung och frĂ„ga, men förmodligen kan man inte lita pĂ„ dem heller. Jag vill gĂ€rna höra mina kĂ€ra medmĂ€nniskors röst i detta Ă€rende!

Redigerat av Adamkaffi, 15 February 2009 - 01:03.

Postad 15 February 2009 - 09:34

freejack17
  • freejack17
  • Amatör

• 50 inlĂ€gg
  • 0

Fortfarande Àr mitt problem att det varken stÄr "S" eller "A" och sedan har jag ingen aning om kvaliteten pÄ LCD panelerna frÄn Slovakien. Eftersom Samsung Àr redo att sjunka sÄ fruktansvÀrt lÄgt att de lÄter tredje part utveckla sÀmre paneler Ät dem och dÀrmed hyckla inför sina kunder sÄ har jag ingen aning om vilken nivÄ den Slovakiska fabriken möjligtvis har.

Vad tycker du sjÀlv om bilden/betraktningsvinkeln dÄ? Det Àr vÀl ÀndÄ det som rÀknas i slutÀndan.

Postad 15 February 2009 - 11:23

Adamkaffi
  • Adamkaffi
  • Rookie

• 2 inlĂ€gg
  • 0

Vad tycker du sjÀlv om bilden/betraktningsvinkeln dÄ? Det Àr vÀl ÀndÄ det som rÀknas i slutÀndan.

Har redan hĂ€vt köpet eftersom försĂ€ljaren lovade mig en "S" panel. Än om jag skulle satt igĂ„ng tv:n och försökt jĂ€mföra Ă€r det otroligt svĂ„rt och verkligen veta om bilden Ă€r bra nog, man mĂ„ste verkligen se dem sida vid sida.

Postad 15 February 2009 - 14:42

Sarnie
  • Sarnie
  • Rookie

• 7 inlĂ€gg
  • 0
Hejsan
Nu Àr det sÄ att min 46a796R2 började flimra vid spel och blurayuppspeling med ps3 och Àven vid spel med 360 elite (Givetvis via hdmi). SÄ jag ringde samsung support och dem fixade sÄ att min tv blev hÀmtad nÄgra dagar senare, vilket var DEN 16 DECEMBER!!. TV-Berg som skulle fixa tv:n hittade felet ganska omgÄende och bestÀllde reservdel dÀrefter. Dock hade inte Samsung denna reservdelen utan restnoterade den konstant i 1 mÄnad dÄ TV-Berg hade fÄtt nog och bett om en kreditering av tv och fÄtt detta godkÀnt den 25 Januari.
DÄ skickade de in TV.n till dem inkometenta ######rna pÄ samsung vilken dem bör ha fÄtt in efter nÄgra dagar. SÄ jag ringde Fyndbörsen och förklarade lÀget och de sa att sÄ fort all administrativt blev klart och de fick ett ok frÄn Samsung sÄ skulle han skicka tv.n (han reserverade en sÄ att de har en att skicka direkt). Tror ni att det har kommit nÄgon tv Ànnu??
har ringt fyndbörsen 2-3 ggr och dem skickar mejl till Samsung sÄ det Àr inte hos fyndbörsen problemet ligger.
Kan ju sÀga att jag var mkt glad nÀr jag köpte min tv för den bra bilden etc, men allt det har grusats i och med detta.
Jag kommer ALLDRIG i hela mitt liv köpa ngt mer frÄn dem falska inkompetenta ######rna pÄ samsung.
Fy fan alltsÄ!!! :)

Postad 15 February 2009 - 21:16

Hkaan
  • Hkaan
  • Rookie

• 2 inlĂ€gg
  • 0
Har bestÀllt en 866 52 tum frÄn HBB och vÀntar leverans runt den 14 mars. Blir det nÄgot annat Àn en S-panel Äker den tillbka direkt.

SuverÀnt att sÄ mÄnga hÄller koll pÄ Samsung som Àr stora och borde bry sig om sina kunder pÄ ett bÀttre sÀtt. Eller har dom blivit för stora och bryr sig inte om vad folk tycker om deras ruttna sÀtt att krÀnga ut sÀmre paneler.

Fanns inte detta forum sÄ skulle nog alla som fÄr en skit panel tro att dom Àr enda som har haft otur med ett mÄngads ex.

Vore intressant om nÄgon kÀnner till vad för kvalitet det Àr pÄ de omÀrkta panlerna.

Hkaan

Postad 16 February 2009 - 00:58

Unregistereda501c643
  • Unregistereda501c643
  • Wannabe

• 30 inlĂ€gg
  • 0

Hejsan
Nu Àr det sÄ att min 46a796R2 började flimra vid spel och blurayuppspeling med ps3 och Àven vid spel med 360 elite (Givetvis via hdmi). SÄ jag ringde samsung support och dem fixade sÄ att min tv blev hÀmtad nÄgra dagar senare, vilket var DEN 16 DECEMBER!!. TV-Berg som skulle fixa tv:n hittade felet ganska omgÄende och bestÀllde reservdel dÀrefter. Dock hade inte Samsung denna reservdelen utan restnoterade den konstant i 1 mÄnad dÄ TV-Berg hade fÄtt nog och bett om en kreditering av tv och fÄtt detta godkÀnt den 25 Januari.
DÄ skickade de in TV.n till dem inkometenta ######rna pÄ samsung vilken dem bör ha fÄtt in efter nÄgra dagar. SÄ jag ringde Fyndbörsen och förklarade lÀget och de sa att sÄ fort all administrativt blev klart och de fick ett ok frÄn Samsung sÄ skulle han skicka tv.n (han reserverade en sÄ att de har en att skicka direkt). Tror ni att det har kommit nÄgon tv Ànnu??
har ringt fyndbörsen 2-3 ggr och dem skickar mejl till Samsung sÄ det Àr inte hos fyndbörsen problemet ligger.
Kan ju sÀga att jag var mkt glad nÀr jag köpte min tv för den bra bilden etc, men allt det har grusats i och med detta.
Jag kommer ALLDRIG i hela mitt liv köpa ngt mer frÄn dem falska inkompetenta ######rna pÄ samsung.
Fy fan alltsÄ!!! :)

Men det hÀr Àr ju sjukt!!!
AssÄ verkar alla ha problem med sina tv apparater eller?
Samsung Àr nog den sÀmsta tv tillverkaren i dagslÀget och jag undrar hur fan dom hade tÀnkt sig kunna överleva om dom fortsÀtter sÄhÀr? Att dom inte ens kan ta hand om en sÄdan simpel sak som att ge lite support till sina kunder Àr ju hykleri! Sen att idioterna som jobbar dÀr inte kan ett skit om sina egna produkter gör ju saken sÄ ###### mkt bÀttre!

Sen undrar jag varför alla som köper frÄn fyndbörsen.se har problem med sina apparater!? Kanske skall ifrÄga sÀtta dom?

Hur som helst, min tv fortsÀtter att hÀrja Ä leva sitt egna lilla liv med bildförÀndringar och dylikt. Den har Àven börjat knacka en del.. Betraktningsvinkeln Àr dÄlig nu ocksÄ.. Har nog hela listan snart, blir ju bara sÄ glad! REKLAMATION REKLAMATION REKLAMATION och REKLAMATION det skall jag fan i mig Àgna mig Ät dom kommande dagarna!

Ber om ursÀkt för alla fula ord men tror vi Àr gamla nog att anvÀnda dom i detta Àmnet.

/Thebelfry

Postad 16 February 2009 - 15:24

XiOUS
  • XiOUS
  • Wannabe

• 23 inlĂ€gg
  • 0

Men det hÀr Àr ju sjukt!!!
AssÄ verkar alla ha problem med sina tv apparater eller?
Samsung Àr nog den sÀmsta tv tillverkaren i dagslÀget och jag undrar hur fan dom hade tÀnkt sig kunna överleva om dom fortsÀtter sÄhÀr? Att dom inte ens kan ta hand om en sÄdan simpel sak som att ge lite support till sina kunder Àr ju hykleri! Sen att idioterna som jobbar dÀr inte kan ett skit om sina egna produkter gör ju saken sÄ ###### mkt bÀttre!

Sen undrar jag varför alla som köper frÄn fyndbörsen.se har problem med sina apparater!? Kanske skall ifrÄga sÀtta dom?

Hur som helst, min tv fortsÀtter att hÀrja Ä leva sitt egna lilla liv med bildförÀndringar och dylikt. Den har Àven börjat knacka en del.. Betraktningsvinkeln Àr dÄlig nu ocksÄ.. Har nog hela listan snart, blir ju bara sÄ glad! REKLAMATION REKLAMATION REKLAMATION och REKLAMATION det skall jag fan i mig Àgna mig Ät dom kommande dagarna!

Ber om ursÀkt för alla fula ord men tror vi Àr gamla nog att anvÀnda dom i detta Àmnet.

/Thebelfry

TyvÀrr Àr det som alltid till 99% bara de som har problem med sina teknikprylar som skriver i forum som detta. DÀrav fÄr man en vÀldigt sne bild av felfrekvensen för en produkt genom att enbart gÄ pÄ den "statisitik" som presenteras hÀr.

Jag t.ex. Àr helt nöjd med min Samsung 46a796, har inte upptÀckt ett enda fel. Jag kan bara beklaga ni som har haft otur och fÄtt ett dÄligt exemplar. Dock sÄ tror jag att felfrekvensen Àr minst lika hög pÄ t.ex. Sony:s apparater som Samsung:s, lÀser man trÄdar om t.ex. Sony W4500-serien sÄ kan man hitta liknande skrÀckexempel som ditt.

Jag Àr medveten om att detta inte Àr nÄgon tröst för dig, men jag tycker inte du ska ge upp hoppet om denna TV som jag anser Àr den absolut bÀsta LCD:n i sin prisklass.

Postad 16 February 2009 - 19:22

Darkie
  • Darkie
  • LĂ€rjunge

• 263 inlĂ€gg
  • 0

TyvÀrr Àr det som alltid till 99% bara de som har problem med sina teknikprylar som skriver i forum som detta. DÀrav fÄr man en vÀldigt sne bild av felfrekvensen för en produkt genom att enbart gÄ pÄ den "statisitik" som presenteras hÀr.

Jag t.ex. Àr helt nöjd med min Samsung 46a796, har inte upptÀckt ett enda fel. Jag kan bara beklaga ni som har haft otur och fÄtt ett dÄligt exemplar. Dock sÄ tror jag att felfrekvensen Àr minst lika hög pÄ t.ex. Sony:s apparater som Samsung:s, lÀser man trÄdar om t.ex. Sony W4500-serien sÄ kan man hitta liknande skrÀckexempel som ditt.

Jag Àr medveten om att detta inte Àr nÄgon tröst för dig, men jag tycker inte du ska ge upp hoppet om denna TV som jag anser Àr den absolut bÀsta LCD:n i sin prisklass.

InstÀmmer till fullo.
Är ocksĂ„ vĂ€ldigt nöjd med min 46A796 och har inte heller hittat nĂ„gra fel.
Visst kan jag sÀga att jag inte gillar menysystemet till 100% osv men ser man till bilden Àr jag vÀldigt nöjd.
Har en S-panel sÄ inte haft nÄgra besvÀr dÀr heller.

Redigerat av Darkie, 16 February 2009 - 19:22.

Postad 16 February 2009 - 20:56

Unregistered1961c733
  • Unregistered1961c733
  • AnvĂ€ndare

• 106 inlĂ€gg
  • 0
Man fÄr verkligen hoppas att man fÄr ett schysst exemplar :blink: fÄr min le55a966 imorrn fÞrhoppningsvis. Har kÞpt den i sverige och bor i norge. blir inte kul att lÊmna in den om man mÄste Äka nÊstan 100mil, och sen 100mil till nÊr man hÊmtar den igen ;)

Postad 17 February 2009 - 11:36

Thomas i Örebro
  • Thomas i Örebro
  • Wannabe

• 46 inlĂ€gg
  • 0

Man fÄr verkligen hoppas att man fÄr ett schysst exemplar :) fÄr min le55a966 imorrn fÞrhoppningsvis. Har kÞpt den i sverige och bor i norge. blir inte kul att lÊmna in den om man mÄste Äka nÊstan 100mil, och sen 100mil till nÊr man hÊmtar den igen :rolleyes:

Du blir sÀkert jÀttenöjd, har inte lÀst eller hört nÄn som Àr missnöjd med den modellen. Jag har sjÀlv en sÄn, 55A966, och Àr otroligt nöjd.

Postad 17 February 2009 - 14:27

sam1000
  • sam1000
  • Rookie

• 1 inlĂ€gg
  • 0
ag har köpt en samsung LE-46A796R2W/XXE för 4 dagar sen igÄr upptÀkte min fru pÄ morgonen nÀr solen kom upp att piano lacken ser det lite riper pÄ har mÀrkt nÄt sÄnt jag ska till media mark o kolla med de jag ringde samsung an pratadet ojemnheter men jag tycket att det smÄ ripor som inte sÄns tydlegt

Postad 18 February 2009 - 18:48

Unregistered85e4ca5f
  • Unregistered85e4ca5f
  • Rookie

• 8 inlĂ€gg
  • 0
Idag uppgraderade jag min 766:a med nya firmware, det skulle jag tydkigen INTE gjort :)
Jag har Tele2 och efter uppgraderingen sÄ ligger alla digitala kanaler huller och buller. Plötsligt ligger SVT1 pÄ kanal nr 200 nÄtt osv. Det blir lite krÄngligt att byta kanaren nu. NÄn annan som rÄkat ut för detta?

Postad 18 February 2009 - 20:11

High-Vision
  • High-Vision
  • Amatör

• 76 inlĂ€gg
  • 0
Smartson har nu 11 februari testsammanfattning av samsungs LE55A956 ( samt 40A856) gÀller alltsÄ den"ickenordiska varianten".
Vgregion-har du mÀrkt nÄgra andra förÀndringar med firmwaren-nya funktioner,bildkvaliteförbÀttringar,utökat filstöd pÄ usb ingÄng??

Postad 18 February 2009 - 22:26

Unregistered85e4ca5f
  • Unregistered85e4ca5f
  • Rookie

• 8 inlĂ€gg
  • 0
Ja jag har mÀrk en del förÀndringar, Àven om det Àr svÄrt att avgöra sÄ tycker jag faktisk att bilden frÄn den inbyggda digitalmottagaren Àr lite bÀttre. En sak som mÀrks tydligt Àr att ljudet har blivit bÀttre och högre. Vad gÀller filstöd sÄ har jag aldrig anvÀnt den funktionen dÄ jag anvÀnder en mediapc kopplad till TVn.

Postad 20 February 2009 - 20:38

ja.jo
  • ja.jo
  • AnvĂ€ndare

• 192 inlĂ€gg
  • 0

Är det nĂ„gon dĂ€r ute som har en Slovakisk panel, som vet vilken kvalitet det handlar om? Börjar inse att det enda sĂ€ttet för mig att vara sĂ€ker Ă€r att helt enkelt ringa Samsung och frĂ„ga, men förmodligen kan man inte lita pĂ„ dem heller. Jag vill gĂ€rna höra mina kĂ€ra medmĂ€nniskors röst i detta Ă€rende!

Hej!

Jag köpte en 46" 7-serie idag och fick en som inte heller har S eller A pÄ baksidan. SÀljaren sa att de bara sÀljer Samsung med S-paneler. Min Àr ocksÄ "Made in Slovakia".

Bilden Àr fantastisk rakt framifrÄn, men betraktningsvinkeln Àr inte sÀrskilt imponerande. Det blir grönt i svÀrtan pÄ sidan och kontrasten försvinner avsevÀrt. Det Àr sÄhÀr A-panelerna beter sig, eller hur?

Min kompis har S-panel och den har absolut bÀttre betrakningsvinkel. Hoppas Samsung fixar en ny Ät mig illa kvickt. Annars Àr ju tvn kanonbra. 24p-hack har den var 7e sekund som alla andra Samsung, men 60hz ser avsevÀrt bÀttre ut Àn pÄ 656an. Mindre judder. Och inga regnbÄgar eller bleeding som W4500.

/ Jacob

Postad 20 February 2009 - 21:44

ja.jo
  • ja.jo
  • AnvĂ€ndare

• 192 inlĂ€gg
  • 0
TvÄ till saker:

Min plusknapp (+) pÄ framsidan av TVn börjar blinka lite titt som tÀtt. Vad betyder det?

Senaste firmware 1010.0 löser inte 24p-hackbugg om nÄn spekulant pÄ tvn undrar.

/ Jacob

Postad 20 February 2009 - 21:53

thomasr83
  • thomasr83
  • AnvĂ€ndare

• 211 inlĂ€gg
  • 0
"24p-hack har den var 7e sekund som alla andra Samsung"

Är det hĂ€r alltsĂ„ ett vĂ€lkĂ€nt problem? NĂ€r jag kollar pĂ„ 24p sĂ„ rycker det till typ "dĂ„ och dĂ„", allt för sĂ€llan för att vara ett fps/hz-problem. Jag har alltid antagit att problemet lĂ„g i min HTPC men sĂ„ Ă€r det kanske inte...

Jag har haft TVn sen ~oktober, kan jag lÀmna tillbaka den om det visar sig att TVn faktiskt hackar i 24p?

Postad 20 February 2009 - 22:06

ja.jo
  • ja.jo
  • AnvĂ€ndare

• 192 inlĂ€gg
  • 0

"24p-hack har den var 7e sekund som alla andra Samsung"

Är det hĂ€r alltsĂ„ ett vĂ€lkĂ€nt problem? NĂ€r jag kollar pĂ„ 24p sĂ„ rycker det till typ "dĂ„ och dĂ„", allt för sĂ€llan för att vara ett fps/hz-problem. Jag har alltid antagit att problemet lĂ„g i min HTPC men sĂ„ Ă€r det kanske inte...

Jag har haft TVn sen ~oktober, kan jag lÀmna tillbaka den om det visar sig att TVn faktiskt hackar i 24p?

Hacket syns bara i panoreringar. Det hÀnder var 7e sekund exakt.

Jag kör nu min PS3a med 24hz avslaget. Den konverterar dÄ 24hz till 60hz och det ser riktigt bra ut pÄ 796an. PÄ 656an juddrade det rejÀlt i 60hz. Jag Àr ganska nöjd med andra ord.

Jag Àr ordentligt förvÄnad att 24hz-buggen inte fÄtt mer uppmÀrksamhet. Om alla som har en modern Samsung-skÀrm skulle ringa och klaga till Samsung kanske de skulle fixa det.

/ Jacob

Postad 21 February 2009 - 08:42

Unregisteredccd10f48
  • Unregisteredccd10f48
  • Amatör

• 63 inlĂ€gg
  • 0

Hacket syns bara i panoreringar. Det hÀnder var 7e sekund exakt.

Jag kör nu min PS3a med 24hz avslaget. Den konverterar dÄ 24hz till 60hz och det ser riktigt bra ut pÄ 796an. PÄ 656an juddrade det rejÀlt i 60hz. Jag Àr ganska nöjd med andra ord.

Jag Àr ordentligt förvÄnad att 24hz-buggen inte fÄtt mer uppmÀrksamhet. Om alla som har en modern Samsung-skÀrm skulle ringa och klaga till Samsung kanske de skulle fixa det.

/ Jacob

Har du nÄgon lÀnk dÀr man kan se dessa "hack" som du pratar om? Jag skulle ocksÄ klaga och uppmÀrksamma andra om jag faktiskt sÄg detta "fel" men har alltjÀmt inte sett det...
/Nöjd 796 S-panel Àgare :(

Postad 21 February 2009 - 10:37

ja.jo
  • ja.jo
  • AnvĂ€ndare

• 192 inlĂ€gg
  • 0

Har du nÄgon lÀnk dÀr man kan se dessa "hack" som du pratar om? Jag skulle ocksÄ klaga och uppmÀrksamma andra om jag faktiskt sÄg detta "fel" men har alltjÀmt inte sett det...
/Nöjd 796 S-panel Àgare :)

Hej!

SÀtt pÄ vilken film som helst som innehÄller lÀngre panoreringar, t.ex. Planet earth, Rattatoille, Wall-E och se till att TVn tar emot 24hz-signal.

Antagligen Àr hacken för smÄ för att gemene man ska bry sig dock.

Min drömtv: W4500s mjukvara/rörelsehantering och 7-seriens svÀrta/kontrast/backlight.

AngÄende S-panel eller inte sÄ pÄverkar det inte hacken, eftersom det ligger i mjukvaran. Jag Àr ocksÄ vÀldigt osÀker pÄ om min panel Àr S- eller A eftersom det inte stÄr pÄ baksidan. Kan man kolla paneltyp i nÄn hemlig meny?

/ Jacob

Postad 21 February 2009 - 10:47

thomasr83
  • thomasr83
  • AnvĂ€ndare

• 211 inlĂ€gg
  • 0

AngÄende S-panel eller inte sÄ pÄverkar det inte hacken, eftersom det ligger i mjukvaran.

Är problemet alltsĂ„ nĂ„tt som kan fixas med en mjukvaruuppgradering? Förutsatt att Samsung klarar av att lösa det.

Jag ska ta och filma hacket nÄn dag och lÀgga upp sÄ att ni fÄr se.

Postad 21 February 2009 - 11:20

ja.jo
  • ja.jo
  • AnvĂ€ndare

• 192 inlĂ€gg
  • 0

Är problemet alltsĂ„ nĂ„tt som kan fixas med en mjukvaruuppgradering? Förutsatt att Samsung klarar av att lösa det.

Jag ska ta och filma hacket nÄn dag och lÀgga upp sÄ att ni fÄr se.

Kul med nÄn annan som ser detta.

Det Àr svÄrt att veta sÀkert, men jag tror absolut att det Àr en ren mjukvarubrist eftersom 60hz fungerar perfekt. Det skulle kunna vara sÄ att skÀrmen lÄser till ett annat Hz-antal Àn 23.976 som Àr det exakta antalet rutor per sekund.

Jag kommer att starta en egen trÄd om detta.

/ Jacob

Postad 21 February 2009 - 12:48

thomasr83
  • thomasr83
  • AnvĂ€ndare

• 211 inlĂ€gg
  • 0
Jag har insett att jag har ett litet problem, ifall jag skulle vilja lÀmna tillbaka min TV pga det hÀr "24p-problemet". Vad jag kan se sÄ har jag inget kvitto.

Jag har köpt den frÄn Fyndbörsen och jag köpte tvÄ stycken och frÄgade dÀrför efter ett bÀttre pris. Det fick jag ocksÄ och affÀren gjordes via mail och inte genom hemsidan.
Sen fick jag ett mail om att TV-apparaterna var pÄ vÀg och dÀr fanns ett dokument inkluderat vilket jag antog var kvittot (stupid me :) ) men nu nÀr jag kollade sÄ var det ju bara en följesedel. Det stÄr förvisso mitt namn, kundnummer, ordernummer, att det Àr 2st LE-52A766R1W/XXE och slutligen datum. Det enda som fattas mot ett kvitto Àr vÀl egentligen priset.

Hur som helst, kommer det hÀr att innebÀra nÄgot problem för mig om det visar sig att jag vill lÀmna tillbaka TVn/fÄ den fixad?

Postad 21 February 2009 - 13:11

Specias
  • Specias
  • Wannabe

• 47 inlĂ€gg
  • 0
Varit uppe med detta tidigare men tar upp det igen. Är det nĂ„gon mer Ă€n jag som varit med om att TV:n knĂ€cker dĂ„ och dĂ„? Jag menar, nĂ€r min TV knĂ€cker (Samsung 46" A766) sĂ„ blir man tamigfan mörkrĂ€dd!! Det lĂ„ter som om den Ă€r pĂ„vĂ€g att explodera. Och nĂ€r knastret drar igĂ„ng underlĂ€ttar ju inte saken heller direkt.

Postad 21 February 2009 - 13:19

Unregisteredccd10f48
  • Unregisteredccd10f48
  • Amatör

• 63 inlĂ€gg
  • 0

Jag har insett att jag har ett litet problem, ifall jag skulle vilja lÀmna tillbaka min TV pga det hÀr "24p-problemet". Vad jag kan se sÄ har jag inget kvitto.

Jag har köpt den frÄn Fyndbörsen och jag köpte tvÄ stycken och frÄgade dÀrför efter ett bÀttre pris. Det fick jag ocksÄ och affÀren gjordes via mail och inte genom hemsidan.
Sen fick jag ett mail om att TV-apparaterna var pÄ vÀg och dÀr fanns ett dokument inkluderat vilket jag antog var kvittot (stupid me :) ) men nu nÀr jag kollade sÄ var det ju bara en följesedel. Det stÄr förvisso mitt namn, kundnummer, ordernummer, att det Àr 2st LE-52A766R1W/XXE och slutligen datum. Det enda som fattas mot ett kvitto Àr vÀl egentligen priset.

Hur som helst, kommer det hÀr att innebÀra nÄgot problem för mig om det visar sig att jag vill lÀmna tillbaka TVn/fÄ den fixad?

Det hĂ€r Ă€r vĂ€l nĂ„got som du bör ta med Fyndbörsen, eller? LĂ„ter VÄLDIGT mĂ€rkligt om du inte kan fĂ„ kvitto frĂ„n dem, förutsatt att du köpt TV:n av dem. Sen kan du ju alltid registera din TV via Samsungs hemsida för deras "pĂ„ platsen service" (beror iof pĂ„ vart man bor).
Jag vÀntar med spÀnning pÄ en film dÀr man kan se "24p hacket". Jag har ju tidigare lagt upp en film Ät er dÀr vissa ser hacket medans andra inte gör det. Jag mÄste verkligen sÀga att jag Àr imponerad av er som ser det dÄ jag inte ser det och jag har fullgod syn sÄ det Àr inte dÀr felet ligger :)

Ang. S-panel eller inte sÄ tycker jag det verkar skumt att ni som fÄtt en panel dÀr det inte stÄr nÄgot alls pÄ, vad sÀger Samsung om dem? Jag ska föröka fota min TV sÄ ser ni hur det ser ut pÄ den iaf.

Ang. "knÀckandet" sÄ kanske du kan filma sÄ vi fÄr se och hör det? LÄter ju inget vidare men jag har inte upplevt det du beskriver.

Redigerat av Unregisteredccd10f48, 21 February 2009 - 13:20.

Postad 22 February 2009 - 15:33

Unregistered4e92096f
  • Unregistered4e92096f
  • LĂ€rjunge

• 479 inlĂ€gg
  • 0
Har nyligen köpt en 40A766 ifrÄn Fyndbörsen och jag Àr sÄ lÀnge nöjd, men jag har fÄtt ett intressant fenomen, Jag har kopplat in datorn med hjÀlp av en korsad kabel direkt til TVn och jag kör DNLA den vÀgen. Det verkar fungera bra men jag hade föredragit ett snabbare menysystem!

SÄ till det konstiga, nÀr jag har datorn avslagen och slÄr igÄng tvn sÄ bootar datorn upp automatiskt??!! Vad kan man göra Ät det?

Hur kommer man i i servicemenyn? Har skummat genom denna trÄden men jag har vÀl missat det...

Jag har Àven problem med att uppdatera firmwaren. Jag laddar ner filen lÀgger den pÄ ett usb, formaterat i fat32, dubbelklickar, sÄ jag fÄr en mapp med filerna, tar bort filen sÄ mappen blir kvar, stoppar usb:t i tvn, gÄr in i menyn och startar uppdatering via usb, men den sÀger att den inte hittar nÄgon fil. Tvn hittar usbminnet för den frÄgar om jag vill köra wiselink. Vad gör jag fel?

Postad 22 February 2009 - 19:12

Sörn
  • Sörn
  • Rookie

• 3 inlĂ€gg
  • 0
prova stÀnga av WAKE-ON-LAN i BIOS och se om det blir ngn skillnad.

Postad 22 February 2009 - 20:00

ja.jo
  • ja.jo
  • AnvĂ€ndare

• 192 inlĂ€gg
  • 0
Min +-knapp pÄ tvns framsida börjar blinka lite dÄ och dÄ. TvÄ gÄnger under en film idag. Det enda som hjÀlper Àr att stÀnga av tvn och slÄ pÄ den igen. NÄn som har varit med om nÄt liknande?

Mvh,
Jacob

Postad 22 February 2009 - 21:05

ja.jo
  • ja.jo
  • AnvĂ€ndare

• 192 inlĂ€gg
  • 0
Kan Àven passa pÄ att lÀgga in nÄgra bilder pÄ betrakningsvinkeln pÄ min LE46A796. Det finns alltsÄ ingen mÀrkning pÄ baksidan som sÀger S- eller A-panel. Det stÄr att den Àr tillverkad i Slovakien.

Jag tycker att betrakningsvinkeln Àr dÄlig. SvÀrtan blir mycket sÀmre och fÀrgerna ser utvattnade ut. Faktum Àr att det blir sÀmre sÄpass snabbt att ytterkanterna pÄ soffan ser klart sÀmre ut Àn att sitta mitt i soffan.

TvÄ bilder:

Postad bild

Postad bild

Ni som har S-paneler (och kanske haft en A-panel tidigare, visst ser detta inte sÄ bra ut? Tycker att min 6-serie hade bÀttre betrakningsvinkel.

/ Jacob

Redigerat av ja.jo, 22 February 2009 - 21:06.

Postad 22 February 2009 - 21:31

moparman
  • moparman
  • Über-Guru

• 11727 inlĂ€gg
  • 0
Är vĂ€l rĂ€tt klassiskt lcd problem.

Det som vore intressant Àr vÀl att jÀmföra med samma avstÄnd till tv och sen se hur lÄngt Ät sidan man kan gÄ innan man mÀrker en försÀmring av bilden...

Men de Àr vÀl kanske olika frÄn person till person men man kanske fÄr en lite bÀttre uppfattning .

Kanske en ny trÄd som behandlar problemet och att man kan rösta hur lÄngt ifrÄn man fÄr sÀmre bild..

Jaja..Bara jag som spÄnar lite :)

Postad 22 February 2009 - 22:04

ja.jo
  • ja.jo
  • AnvĂ€ndare

• 192 inlĂ€gg
  • 0

Är vĂ€l rĂ€tt klassiskt lcd problem.

Det som vore intressant Àr vÀl att jÀmföra med samma avstÄnd till tv och sen se hur lÄngt Ät sidan man kan gÄ innan man mÀrker en försÀmring av bilden...

Men de Àr vÀl kanske olika frÄn person till person men man kanske fÄr en lite bÀttre uppfattning .

Kanske en ny trÄd som behandlar problemet och att man kan rösta hur lÄngt ifrÄn man fÄr sÀmre bild..

Jaja..Bara jag som spÄnar lite :)

Jag Àr ganska sÀker pÄ att S-panel-Àgare kan sÀga direkt om de har samma betrakningsvinkel eller om en A-panel Àr Ànnu sÀmre Àn sÄhÀr.

Jag tycker att bildkvaliteten Àr riktigt bra rakt framifrÄn och jag har hört mÄnga historier om hur dÄliga A-panelerna Àr Àven direkt framifrÄn.

/ Jacob

Postad 22 February 2009 - 22:23

X-Edge
  • X-Edge
  • AnvĂ€ndare

• 118 inlĂ€gg
  • 0

Jag Àr ganska sÀker pÄ att S-panel-Àgare kan sÀga direkt om de har samma betrakningsvinkel eller om en A-panel Àr Ànnu sÀmre Àn sÄhÀr.

Jag tycker att bildkvaliteten Àr riktigt bra rakt framifrÄn och jag har hört mÄnga historier om hur dÄliga A-panelerna Àr Àven direkt framifrÄn.

/ Jacob

Min 46:a 796 ser ut att ha liknande (dĂ„lig) betraktningsvinkel. Är en S-panel. Hade Ă„ngest angĂ„ende "lotteriet" med paneler och den ev dĂ„liga betraktningsvinkeln men hittills Ă€r jag inte missnöjd med köpet.

Postad 22 February 2009 - 22:26

Specias
  • Specias
  • Wannabe

• 47 inlĂ€gg
  • 0

Min 46:a 796 ser ut att ha liknande (dĂ„lig) betraktningsvinkel. Är en S-panel. Hade Ă„ngest angĂ„ende "lotteriet" med paneler och den ev dĂ„liga betraktningsvinkeln men hittills Ă€r jag inte missnöjd med köpet.

Stod sjÀlv precis nyss och kollade betraktningsvinkeln och kan konstatera att min TV inte har alls lika dÄlig betrakningsvinkel som din TV har. Har en A766 S-panel

Redigerat av Specias, 22 February 2009 - 22:27.

Postad 22 February 2009 - 23:16

ja.jo
  • ja.jo
  • AnvĂ€ndare

• 192 inlĂ€gg
  • 0

Stod sjÀlv precis nyss och kollade betraktningsvinkeln och kan konstatera att min TV inte har alls lika dÄlig betrakningsvinkel som din TV har. Har en A766 S-panel

766 Àr en helt annan tv vÀl? Utan LED?

/ Jacob

Postad 22 February 2009 - 23:24

ja.jo
  • ja.jo
  • AnvĂ€ndare

• 192 inlĂ€gg
  • 0

Jag tycker att betrakningsvinkeln Àr dÄlig, och eftersom det Àr ett kÀnnetecken för A-paneler och jag blivit lovad en S-panel frÄn min sÀljare vill jag ju undersöka om jag har fÄtt det jag betalat för, eller en sÀmre TV. Om det nu Àr sÄ att min tv Àr sÄ bra som en 796a blir slÄr jag mig till ro och accepterar det. Annars kommer jag byta ut den mot en riktig S-panel.

/ Jacob

Postad 23 February 2009 - 13:08

XiOUS
  • XiOUS
  • Wannabe

• 23 inlĂ€gg
  • 0

Kan Àven passa pÄ att lÀgga in nÄgra bilder pÄ betrakningsvinkeln pÄ min LE46A796. Det finns alltsÄ ingen mÀrkning pÄ baksidan som sÀger S- eller A-panel. Det stÄr att den Àr tillverkad i Slovakien.

Jag tycker att betrakningsvinkeln Àr dÄlig. SvÀrtan blir mycket sÀmre och fÀrgerna ser utvattnade ut. Faktum Àr att det blir sÀmre sÄpass snabbt att ytterkanterna pÄ soffan ser klart sÀmre ut Àn att sitta mitt i soffan.

TvÄ bilder:

Postad bild

Postad bild

Ni som har S-paneler (och kanske haft en A-panel tidigare, visst ser detta inte sÄ bra ut? Tycker att min 6-serie hade bÀttre betrakningsvinkel.

/ Jacob

Du kan kolla in bilderna pÄ min 46a796 (S-panel) pÄ:
https://www.prisjakt...kt.php?g=344675
Det Àr svÄrt att avgöra men jag tycker att det ser ut som vi har liknande betrakningsvinkel. Jag har inte stört mig pÄ betrakningsvinkeln pÄ min TV, jag uppfattar inget större tapp i svÀrta om man inte förflyttar sig till extrema vinklar.

Postad 23 February 2009 - 13:15

ja.jo
  • ja.jo
  • AnvĂ€ndare

• 192 inlĂ€gg
  • 0

Du kan kolla in bilderna pÄ min 46a796 (S-panel) pÄ:
https://www.prisjakt...kt.php?g=344675
Det Àr svÄrt att avgöra men jag tycker att det ser ut som vi har liknande betrakningsvinkel. Jag har inte stört mig pÄ betrakningsvinkeln pÄ min TV, jag uppfattar inget större tapp i svÀrta om man inte förflyttar sig till extrema vinklar.

Ja, dina bilder pÄminner om mina. DÄ Àr det antagligen en S-panel, och det förklarar varför bilden Àr sÄ fin i övrigt.

/ Jacob

Postad 23 February 2009 - 18:03

Unregistered4e92096f
  • Unregistered4e92096f
  • LĂ€rjunge

• 479 inlĂ€gg
  • 0

Har nyligen köpt en 40A766 ifrÄn Fyndbörsen och jag Àr sÄ lÀnge nöjd, men jag har fÄtt ett intressant fenomen, Jag har kopplat in datorn med hjÀlp av en korsad kabel direkt til TVn och jag kör DNLA den vÀgen. Det verkar fungera bra men jag hade föredragit ett snabbare menysystem!

SÄ till det konstiga, nÀr jag har datorn avslagen och slÄr igÄng tvn sÄ bootar datorn upp automatiskt??!! Vad kan man göra Ät det?

Hur kommer man i i servicemenyn? Har skummat genom denna trÄden men jag har vÀl missat det...

Jag har Àven problem med att uppdatera firmwaren. Jag laddar ner filen lÀgger den pÄ ett usb, formaterat i fat32, dubbelklickar, sÄ jag fÄr en mapp med filerna, tar bort filen sÄ mappen blir kvar, stoppar usb:t i tvn, gÄr in i menyn och startar uppdatering via usb, men den sÀger att den inte hittar nÄgon fil. Tvn hittar usbminnet för den frÄgar om jag vill köra wiselink. Vad gör jag fel?

NÄgra förslag?

1 anvÀndare lÀser detta Àmne

0 medlemmar, 1 gÀster, 0 anonyma medlemmar

• XBox Halo Edition
    lod
    2026-07-29 08:14:23
  • VM på nya AppleTV
    Tobbeswim
    2026-07-05 23:35:21
  • Ny 3D utskriven fjärrkontroll hållare
    nimman
    2026-06-08 07:49:07
  • Sofabaton X2
    hmarkstrom
    2026-06-07 10:02:24
  • Monterar kabelkanaler
    genstruktur
    2026-06-04 20:53:37
  • Fler  |  Vilka bilder visas hĂ€r?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2026 Prisjakt   Cookiepolicy.   VĂ„ra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-instĂ€llningar.