Min 766 tappar ljudet ibland när jag sitter med hörlurar och byter "source". Växlar då mellan ps3 (hdmi-ljud) och digitalbox (hdmi-ljud här också). Ljudet bara försvinner.... det enda som hjälper då är att slå av och på tv'n igen. Någon som varit med om något liknande? har för övrigt ej uppdaterat FW än, kanske det skulle hjälpa?
Samsung LE40A866
(TV)
|
1
|
(9)
|
Inga priser | |
Samsung LE46A966
(TV)
|
1
|
(8)
|
Inga priser | |
Samsung LE40A766
(TV)
|
2
|
(11)
|
Inga priser | |
Samsung A766 46"
(TV)
|
1
|
(9)
|
Inga priser | |
Samsung LE46A866
(TV)
|
1
|
(14)
|
Inga priser | |
Samsung LE40A796
(TV)
|
6
|
(7)
|
Inga priser | |
Samsung A796 46" LED TV - LE46A796
(TV)
|
1
|
(19)
|
Inga priser | |
Samsung A766
(TV)
|
1
|
(1)
|
Inga priser |
Postad 08 February 2009 - 21:02
Min 766 tappar ljudet ibland när jag sitter med hörlurar och byter "source". Växlar då mellan ps3 (hdmi-ljud) och digitalbox (hdmi-ljud här också). Ljudet bara försvinner.... det enda som hjälper då är att slå av och på tv'n igen. Någon som varit med om något liknande? har för övrigt ej uppdaterat FW än, kanske det skulle hjälpa?
Postad 10 February 2009 - 08:16
Såg på Samsungs hemsida att det har kommit ut firmware till, i mitt fall, LE**A7**.
Är det någon som vet vad uppdateringen innehåller, vad som är ändrat, vad som blir bättre?
Man kan inte hitta det på Samsungs hemsida, och enligt deras "Frågor & svar" så vet dom inte själva,
för om det inte står så vet dom inte.. (Det är iofs också väldigt intressant hur det kan vara så).
Rav3n
Postad 10 February 2009 - 15:40
Problem!
Jaa det händer mig med.. Samt att det har blivit helt förvrängt några gånger, och då låter det som i en bamsefilm..
Jag har bara uppdaterat till den inbyggda men har inte märkt så mkt skillnad..
Hej !
Såg på Samsungs hemsida att det har kommit ut firmware till, i mitt fall, LE**A7**.
Är det någon som vet vad uppdateringen innehåller, vad som är ändrat, vad som blir bättre?
Man kan inte hitta det på Samsungs hemsida, och enligt deras "Frågor & svar" så vet dom inte själva,
för om det inte står så vet dom inte.. (Det är iofs också väldigt intressant hur det kan vara så).
Rav3n
Det verkar inte som att Samsung vet något om sina apparater överhuvudtaget..
Tänkte testa med denna uppdatering inom en snar framtid så vi får väl se om den hj'lper nåt..
Postad 13 February 2009 - 00:15
Hej.
Någon som är intresserad av köpa någon av dessa modeller till bättre pris?
- 52a866 (Får hem om ca 2 veckor)
- 52a656 (Får hem nästa vecka)
- 40a866 (Fick hem idag)
Inköpta hos inwarehouse så kvitto och garanti från dem. De är alltså helt nya i obruten kartong!
Anledning att jag vill sälja dem är att jag har fullt med TVs hemma och dessa är vinster.
PMa mig vid intresse.
Mvh Tobbe
bara frågar, men du skriver att dem är inköpta hos inwarehouse och du har kvitto men samtidigt säger du att du har vunnit dom, vad stämmer?
Postad 13 February 2009 - 07:51
Postad 13 February 2009 - 10:45
Postad 13 February 2009 - 10:53
De brukar auktionera ut ca 2 TVs i veckan. Jag kanske snittar på 1-2 Tvs i månaden.
Kolla sidan: http://www.budson.co...nt_auctions.php så ser du namnet tobbeman77 på två vinster under gårddagen (och det är jag).
Grattis, en TV för 21 kr, inte dåligt!!
Postad 13 February 2009 - 10:58
Grattis, en TV för 21 kr, inte dåligt!!
Jo, men det var ett extrem fall det där
Man får inte glömma att man betalar även för varje bud man lägger så själva slutkostnaden brukar inte vara den stora kostnaden. Känns som detta blev lite off-topic men om någon är nyfiken så berättar jag gärna mer via PM.
Postad 14 February 2009 - 09:47
Så mina kära Samsungfans, för ett tag sedan skrev jag om att jag hade problem med min TV med att den knäckte frekvent och hade mycket flimmer vid spel osv.
Jag fick den till slut inlämnad, det visade sig att en komponent i LCD-panelen var defekt och eftersom den inte fanns som en lös reservdel fick de sätta in en helt ny panel. Och samtidigt som de höll på att testa TV:n så gick aggregatet i TV:n upp i rök då de hade ställt in spänningen på fel inställning fick jag höra
Så nu har jag haft TV:n i en dryg vecka, hörde inte några knakningar vilket gladde mig. Men för två dagar sedan började kalaset igen. Visst, den knäcker inte lika mycket, men när den väl knäcker, då jäklar hörs det! Uppstår både när den är i standby och på.
Sen har jag råkat ut för ett annat problem sedan jag fått tillbaka den, och det är att då och då så knastrar det i TV:n, som i filmer där en el-ledning kapas av och det smattrar och smäller av elektriciteten, kanske en dum liknelse men jag hoppas att ni förstår. Visst, det smattrar inte jättehögt men när det väl händer så hörs det och det oroar mig lite. Hade inte detta problem tidigare.
Edit!, såg på film igår och reagerade då även på att om det är en bild som är ljus i kanterna så sprids det utanför själva skärmkanten här och där på TV:n, visst, koncentrerar jag mig på att inte kolla på det så funkar det, men ville mest bara veta om det är så för alla andra också?
Känner att jag vill häva köpet nu. ******** skit.
Någon som upplevt något liknande?
Trevlig helg allihopa.
Redigerat av Specias, 14 February 2009 - 10:30.
Postad 15 February 2009 - 01:01
ok? Nu kommer jag in här i tråden lite ovetandes exakt vilka modeller ni pratar om men jag har några frågor iaf. Är det 796:an du pratar om? Är knäppandet ett vanligt fel? Vad är de andra störande felen du har?
Är detta 796:an ni pratar om? Är det olika kvalite på de olika panelerna? Vilken är isåfall bäst? Kan man kolla detta i butik/ maila ringa internetbutik och fråga om svar?
Är detta LED tekniken vi pratar om på tex 796:an? Det verkar ju i princip vara skit isåfall om det är så som du skriver? Det slöar alltså ner bilden och skapar eftersläpningar vid snabba rörelser, och nedsläckningen av de enskillda pixlarna påverkar ändå hela bilden i fråga?
Jag hade fått för mig att LED tekniken inte var någon sorts "mode" man satte på, utan LED tekniken är ett sätt som TVn använder, punkt slut. Men det är alltså ännu en såndär förbättringsinställning som egentligen bara försämrar?
Nu blir jag irriterad för jag pratade med en anställd på Hifi klubben och han sade att LED skulle konkurera ut alla LCD utan denna tekniken och att den fungerar som så att den släckte ned bakgrundsbelysningen på ENSKILDA pixlar.
När ska man egentligen använda LED? När man tittar på drama filmer med långsamma rörelser? Och ska man spela tv spel / kolla action film så ska man stänga av skiten och få exakt samma svärta som på vilken tv som helst utan LED? Fifan, under all kritik. Tur jag inte köpt tvn än.
Väldigt tacksam om jag kan få svar på alla mina frågor, vill verkligen få klarhet i detta här.
Hallå, hallå! Kära vänner,
Jag är ny här, och har nyligen införskaffat en Samsung le-40a796R2. Jag är medveten om skillnaderna mellan "S" panel och "A" panel. "S" panelen skall vara Samsungs egen panel som är den med bäst bild. Jag har även kollat vilken panel de ställer fram i butikerna och då är det ALLTID "S" panelen.
"A" panelen ska, är dock inte helt säker, vara gjord i Mexico, av ett tredje parts företag. Dessa paneler ÄR mycket sämre.
För att vara säker på att det är en "S" panel ska det stå ett stort "S" till höger om mitten på etiketten där bak. Och vice versa ifall det är "A".
Jag var dum nog att inte öppna och kolla direkt i butik. Men när jag väl öppnade lådan stod det varken A eller S, det var nämligen blankt. Och det stod även "MADE IN SLOVAKIA". Jag kollade upp Samsung i Slovakien och tydligen har Samsung öppnat en ny fabrik för LCD paneler i Slovakien för att upprättahålla strömmen av skärmar till Europa.
Fortfarande är mitt problem att det varken står "S" eller "A" och sedan har jag ingen aning om kvaliteten på LCD panelerna från Slovakien. Eftersom Samsung är redo att sjunka så fruktansvärt lågt att de låter tredje part utveckla sämre paneler åt dem och därmed hyckla inför sina kunder så har jag ingen aning om vilken nivå den Slovakiska fabriken möjligtvis har.
Är det någon där ute som har en Slovakisk panel, som vet vilken kvalitet det handlar om? Börjar inse att det enda sättet för mig att vara säker är att helt enkelt ringa Samsung och fråga, men förmodligen kan man inte lita på dem heller. Jag vill gärna höra mina kära medmänniskors röst i detta ärende!
Redigerat av Adamkaffi, 15 February 2009 - 01:03.
Postad 15 February 2009 - 09:34
Fortfarande är mitt problem att det varken står "S" eller "A" och sedan har jag ingen aning om kvaliteten på LCD panelerna från Slovakien. Eftersom Samsung är redo att sjunka så fruktansvärt lågt att de låter tredje part utveckla sämre paneler åt dem och därmed hyckla inför sina kunder så har jag ingen aning om vilken nivå den Slovakiska fabriken möjligtvis har.
Vad tycker du själv om bilden/betraktningsvinkeln då? Det är väl ändå det som räknas i slutändan.
Postad 15 February 2009 - 11:23
Vad tycker du själv om bilden/betraktningsvinkeln då? Det är väl ändå det som räknas i slutändan.
Har redan hävt köpet eftersom försäljaren lovade mig en "S" panel. Än om jag skulle satt igång tv:n och försökt jämföra är det otroligt svårt och verkligen veta om bilden är bra nog, man måste verkligen se dem sida vid sida.
Postad 15 February 2009 - 14:42
Nu är det så att min 46a796R2 började flimra vid spel och blurayuppspeling med ps3 och även vid spel med 360 elite (Givetvis via hdmi). Så jag ringde samsung support och dem fixade så att min tv blev hämtad några dagar senare, vilket var DEN 16 DECEMBER!!. TV-Berg som skulle fixa tv:n hittade felet ganska omgående och beställde reservdel därefter. Dock hade inte Samsung denna reservdelen utan restnoterade den konstant i 1 månad då TV-Berg hade fått nog och bett om en kreditering av tv och fått detta godkänt den 25 Januari.
Då skickade de in TV.n till dem inkometenta ######rna på samsung vilken dem bör ha fått in efter några dagar. Så jag ringde Fyndbörsen och förklarade läget och de sa att så fort all administrativt blev klart och de fick ett ok från Samsung så skulle han skicka tv.n (han reserverade en så att de har en att skicka direkt). Tror ni att det har kommit någon tv ännu??
har ringt fyndbörsen 2-3 ggr och dem skickar mejl till Samsung så det är inte hos fyndbörsen problemet ligger.
Kan ju säga att jag var mkt glad när jag köpte min tv för den bra bilden etc, men allt det har grusats i och med detta.
Jag kommer ALLDRIG i hela mitt liv köpa ngt mer från dem falska inkompetenta ######rna på samsung.
Fy fan alltså!!!
Postad 15 February 2009 - 21:16
Suveränt att så många håller koll på Samsung som är stora och borde bry sig om sina kunder på ett bättre sätt. Eller har dom blivit för stora och bryr sig inte om vad folk tycker om deras ruttna sätt att kränga ut sämre paneler.
Fanns inte detta forum så skulle nog alla som får en skit panel tro att dom är enda som har haft otur med ett mångads ex.
Vore intressant om någon känner till vad för kvalitet det är på de omärkta panlerna.
Hkaan
Postad 16 February 2009 - 00:58
Hejsan
Nu är det så att min 46a796R2 började flimra vid spel och blurayuppspeling med ps3 och även vid spel med 360 elite (Givetvis via hdmi). Så jag ringde samsung support och dem fixade så att min tv blev hämtad några dagar senare, vilket var DEN 16 DECEMBER!!. TV-Berg som skulle fixa tv:n hittade felet ganska omgående och beställde reservdel därefter. Dock hade inte Samsung denna reservdelen utan restnoterade den konstant i 1 månad då TV-Berg hade fått nog och bett om en kreditering av tv och fått detta godkänt den 25 Januari.
Då skickade de in TV.n till dem inkometenta ######rna på samsung vilken dem bör ha fått in efter några dagar. Så jag ringde Fyndbörsen och förklarade läget och de sa att så fort all administrativt blev klart och de fick ett ok från Samsung så skulle han skicka tv.n (han reserverade en så att de har en att skicka direkt). Tror ni att det har kommit någon tv ännu??
har ringt fyndbörsen 2-3 ggr och dem skickar mejl till Samsung så det är inte hos fyndbörsen problemet ligger.
Kan ju säga att jag var mkt glad när jag köpte min tv för den bra bilden etc, men allt det har grusats i och med detta.
Jag kommer ALLDRIG i hela mitt liv köpa ngt mer från dem falska inkompetenta ######rna på samsung.
Fy fan alltså!!!
Men det här är ju sjukt!!!
Asså verkar alla ha problem med sina tv apparater eller?
Samsung är nog den sämsta tv tillverkaren i dagsläget och jag undrar hur fan dom hade tänkt sig kunna överleva om dom fortsätter såhär? Att dom inte ens kan ta hand om en sådan simpel sak som att ge lite support till sina kunder är ju hykleri! Sen att idioterna som jobbar där inte kan ett skit om sina egna produkter gör ju saken så ###### mkt bättre!
Sen undrar jag varför alla som köper från fyndbörsen.se har problem med sina apparater!? Kanske skall ifråga sätta dom?
Hur som helst, min tv fortsätter att härja å leva sitt egna lilla liv med bildförändringar och dylikt. Den har även börjat knacka en del.. Betraktningsvinkeln är dålig nu också.. Har nog hela listan snart, blir ju bara så glad! REKLAMATION REKLAMATION REKLAMATION och REKLAMATION det skall jag fan i mig ägna mig åt dom kommande dagarna!
Ber om ursäkt för alla fula ord men tror vi är gamla nog att använda dom i detta ämnet.
/Thebelfry
Postad 16 February 2009 - 15:24
Tyvärr är det som alltid till 99% bara de som har problem med sina teknikprylar som skriver i forum som detta. Därav får man en väldigt sne bild av felfrekvensen för en produkt genom att enbart gå på den "statisitik" som presenteras här.Men det här är ju sjukt!!!
Asså verkar alla ha problem med sina tv apparater eller?
Samsung är nog den sämsta tv tillverkaren i dagsläget och jag undrar hur fan dom hade tänkt sig kunna överleva om dom fortsätter såhär? Att dom inte ens kan ta hand om en sådan simpel sak som att ge lite support till sina kunder är ju hykleri! Sen att idioterna som jobbar där inte kan ett skit om sina egna produkter gör ju saken så ###### mkt bättre!
Sen undrar jag varför alla som köper från fyndbörsen.se har problem med sina apparater!? Kanske skall ifråga sätta dom?
Hur som helst, min tv fortsätter att härja å leva sitt egna lilla liv med bildförändringar och dylikt. Den har även börjat knacka en del.. Betraktningsvinkeln är dålig nu också.. Har nog hela listan snart, blir ju bara så glad! REKLAMATION REKLAMATION REKLAMATION och REKLAMATION det skall jag fan i mig ägna mig åt dom kommande dagarna!
Ber om ursäkt för alla fula ord men tror vi är gamla nog att använda dom i detta ämnet.
/Thebelfry
Jag t.ex. är helt nöjd med min Samsung 46a796, har inte upptäckt ett enda fel. Jag kan bara beklaga ni som har haft otur och fått ett dåligt exemplar. Dock så tror jag att felfrekvensen är minst lika hög på t.ex. Sony:s apparater som Samsung:s, läser man trådar om t.ex. Sony W4500-serien så kan man hitta liknande skräckexempel som ditt.
Jag är medveten om att detta inte är någon tröst för dig, men jag tycker inte du ska ge upp hoppet om denna TV som jag anser är den absolut bästa LCD:n i sin prisklass.
Postad 16 February 2009 - 19:22
Tyvärr är det som alltid till 99% bara de som har problem med sina teknikprylar som skriver i forum som detta. Därav får man en väldigt sne bild av felfrekvensen för en produkt genom att enbart gå på den "statisitik" som presenteras här.
Jag t.ex. är helt nöjd med min Samsung 46a796, har inte upptäckt ett enda fel. Jag kan bara beklaga ni som har haft otur och fått ett dåligt exemplar. Dock så tror jag att felfrekvensen är minst lika hög på t.ex. Sony:s apparater som Samsung:s, läser man trådar om t.ex. Sony W4500-serien så kan man hitta liknande skräckexempel som ditt.
Jag är medveten om att detta inte är någon tröst för dig, men jag tycker inte du ska ge upp hoppet om denna TV som jag anser är den absolut bästa LCD:n i sin prisklass.
Instämmer till fullo.
Är också väldigt nöjd med min 46A796 och har inte heller hittat några fel.
Visst kan jag säga att jag inte gillar menysystemet till 100% osv men ser man till bilden är jag väldigt nöjd.
Har en S-panel så inte haft några besvär där heller.
Redigerat av Darkie, 16 February 2009 - 19:22.
Postad 16 February 2009 - 20:56
Postad 17 February 2009 - 11:36
Man får verkligen hoppas att man får ett schysst exemplar
får min le55a966 imorrn førhoppningsvis. Har køpt den i sverige och bor i norge. blir inte kul att læmna in den om man måste åka næstan 100mil, och sen 100mil till nær man hæmtar den igen
Du blir säkert jättenöjd, har inte läst eller hört nån som är missnöjd med den modellen. Jag har själv en sån, 55A966, och är otroligt nöjd.
Postad 17 February 2009 - 14:27
Postad 18 February 2009 - 18:48
Jag har Tele2 och efter uppgraderingen så ligger alla digitala kanaler huller och buller. Plötsligt ligger SVT1 på kanal nr 200 nått osv. Det blir lite krångligt att byta kanaren nu. Nån annan som råkat ut för detta?
Postad 18 February 2009 - 20:11
Vgregion-har du märkt några andra förändringar med firmwaren-nya funktioner,bildkvaliteförbättringar,utökat filstöd på usb ingång??
Postad 18 February 2009 - 22:26
Postad 20 February 2009 - 20:38
Är det någon där ute som har en Slovakisk panel, som vet vilken kvalitet det handlar om? Börjar inse att det enda sättet för mig att vara säker är att helt enkelt ringa Samsung och fråga, men förmodligen kan man inte lita på dem heller. Jag vill gärna höra mina kära medmänniskors röst i detta ärende!
Hej!
Jag köpte en 46" 7-serie idag och fick en som inte heller har S eller A på baksidan. Säljaren sa att de bara säljer Samsung med S-paneler. Min är också "Made in Slovakia".
Bilden är fantastisk rakt framifrån, men betraktningsvinkeln är inte särskilt imponerande. Det blir grönt i svärtan på sidan och kontrasten försvinner avsevärt. Det är såhär A-panelerna beter sig, eller hur?
Min kompis har S-panel och den har absolut bättre betrakningsvinkel. Hoppas Samsung fixar en ny åt mig illa kvickt. Annars är ju tvn kanonbra. 24p-hack har den var 7e sekund som alla andra Samsung, men 60hz ser avsevärt bättre ut än på 656an. Mindre judder. Och inga regnbågar eller bleeding som W4500.
/ Jacob
Postad 20 February 2009 - 21:44
Min plusknapp (+) på framsidan av TVn börjar blinka lite titt som tätt. Vad betyder det?
Senaste firmware 1010.0 löser inte 24p-hackbugg om nån spekulant på tvn undrar.
/ Jacob
Postad 20 February 2009 - 21:53
Är det här alltså ett välkänt problem? När jag kollar på 24p så rycker det till typ "då och då", allt för sällan för att vara ett fps/hz-problem. Jag har alltid antagit att problemet låg i min HTPC men så är det kanske inte...
Jag har haft TVn sen ~oktober, kan jag lämna tillbaka den om det visar sig att TVn faktiskt hackar i 24p?
Postad 20 February 2009 - 22:06
"24p-hack har den var 7e sekund som alla andra Samsung"
Är det här alltså ett välkänt problem? När jag kollar på 24p så rycker det till typ "då och då", allt för sällan för att vara ett fps/hz-problem. Jag har alltid antagit att problemet låg i min HTPC men så är det kanske inte...
Jag har haft TVn sen ~oktober, kan jag lämna tillbaka den om det visar sig att TVn faktiskt hackar i 24p?
Hacket syns bara i panoreringar. Det händer var 7e sekund exakt.
Jag kör nu min PS3a med 24hz avslaget. Den konverterar då 24hz till 60hz och det ser riktigt bra ut på 796an. På 656an juddrade det rejält i 60hz. Jag är ganska nöjd med andra ord.
Jag är ordentligt förvånad att 24hz-buggen inte fått mer uppmärksamhet. Om alla som har en modern Samsung-skärm skulle ringa och klaga till Samsung kanske de skulle fixa det.
/ Jacob
Postad 21 February 2009 - 08:42
Har du någon länk där man kan se dessa "hack" som du pratar om? Jag skulle också klaga och uppmärksamma andra om jag faktiskt såg detta "fel" men har alltjämt inte sett det...Hacket syns bara i panoreringar. Det händer var 7e sekund exakt.
Jag kör nu min PS3a med 24hz avslaget. Den konverterar då 24hz till 60hz och det ser riktigt bra ut på 796an. På 656an juddrade det rejält i 60hz. Jag är ganska nöjd med andra ord.
Jag är ordentligt förvånad att 24hz-buggen inte fått mer uppmärksamhet. Om alla som har en modern Samsung-skärm skulle ringa och klaga till Samsung kanske de skulle fixa det.
/ Jacob
/Nöjd 796 S-panel ägare
Postad 21 February 2009 - 10:37
Har du någon länk där man kan se dessa "hack" som du pratar om? Jag skulle också klaga och uppmärksamma andra om jag faktiskt såg detta "fel" men har alltjämt inte sett det...
/Nöjd 796 S-panel ägare
Hej!
Sätt på vilken film som helst som innehåller längre panoreringar, t.ex. Planet earth, Rattatoille, Wall-E och se till att TVn tar emot 24hz-signal.
Antagligen är hacken för små för att gemene man ska bry sig dock.
Min drömtv: W4500s mjukvara/rörelsehantering och 7-seriens svärta/kontrast/backlight.
Angående S-panel eller inte så påverkar det inte hacken, eftersom det ligger i mjukvaran. Jag är också väldigt osäker på om min panel är S- eller A eftersom det inte står på baksidan. Kan man kolla paneltyp i nån hemlig meny?
/ Jacob
Postad 21 February 2009 - 10:47
Är problemet alltså nått som kan fixas med en mjukvaruuppgradering? Förutsatt att Samsung klarar av att lösa det.Angående S-panel eller inte så påverkar det inte hacken, eftersom det ligger i mjukvaran.
Jag ska ta och filma hacket nån dag och lägga upp så att ni får se.
Postad 21 February 2009 - 11:20
Är problemet alltså nått som kan fixas med en mjukvaruuppgradering? Förutsatt att Samsung klarar av att lösa det.
Jag ska ta och filma hacket nån dag och lägga upp så att ni får se.
Kul med nån annan som ser detta.
Det är svårt att veta säkert, men jag tror absolut att det är en ren mjukvarubrist eftersom 60hz fungerar perfekt. Det skulle kunna vara så att skärmen låser till ett annat Hz-antal än 23.976 som är det exakta antalet rutor per sekund.
Jag kommer att starta en egen tråd om detta.
/ Jacob
Postad 21 February 2009 - 12:48
Jag har köpt den från Fyndbörsen och jag köpte två stycken och frågade därför efter ett bättre pris. Det fick jag också och affären gjordes via mail och inte genom hemsidan.
Sen fick jag ett mail om att TV-apparaterna var på väg och där fanns ett dokument inkluderat vilket jag antog var kvittot (stupid me
Hur som helst, kommer det här att innebära något problem för mig om det visar sig att jag vill lämna tillbaka TVn/få den fixad?
Postad 21 February 2009 - 13:11
Postad 21 February 2009 - 13:19
Jag har insett att jag har ett litet problem, ifall jag skulle vilja lämna tillbaka min TV pga det här "24p-problemet". Vad jag kan se så har jag inget kvitto.
Jag har köpt den från Fyndbörsen och jag köpte två stycken och frågade därför efter ett bättre pris. Det fick jag också och affären gjordes via mail och inte genom hemsidan.
Sen fick jag ett mail om att TV-apparaterna var på väg och där fanns ett dokument inkluderat vilket jag antog var kvittot (stupid me) men nu när jag kollade så var det ju bara en följesedel. Det står förvisso mitt namn, kundnummer, ordernummer, att det är 2st LE-52A766R1W/XXE och slutligen datum. Det enda som fattas mot ett kvitto är väl egentligen priset.
Hur som helst, kommer det här att innebära något problem för mig om det visar sig att jag vill lämna tillbaka TVn/få den fixad?
Det här är väl något som du bör ta med Fyndbörsen, eller? Låter VÄLDIGT märkligt om du inte kan få kvitto från dem, förutsatt att du köpt TV:n av dem. Sen kan du ju alltid registera din TV via Samsungs hemsida för deras "på platsen service" (beror iof på vart man bor).
Jag väntar med spänning på en film där man kan se "24p hacket". Jag har ju tidigare lagt upp en film åt er där vissa ser hacket medans andra inte gör det. Jag måste verkligen säga att jag är imponerad av er som ser det då jag inte ser det och jag har fullgod syn så det är inte där felet ligger
Ang. S-panel eller inte så tycker jag det verkar skumt att ni som fått en panel där det inte står något alls på, vad säger Samsung om dem? Jag ska föröka fota min TV så ser ni hur det ser ut på den iaf.
Ang. "knäckandet" så kanske du kan filma så vi får se och hör det? Låter ju inget vidare men jag har inte upplevt det du beskriver.
Redigerat av Unregisteredccd10f48, 21 February 2009 - 13:20.
Postad 22 February 2009 - 15:33
Så till det konstiga, när jag har datorn avslagen och slår igång tvn så bootar datorn upp automatiskt??!! Vad kan man göra åt det?
Hur kommer man i i servicemenyn? Har skummat genom denna tråden men jag har väl missat det...
Jag har även problem med att uppdatera firmwaren. Jag laddar ner filen lägger den på ett usb, formaterat i fat32, dubbelklickar, så jag får en mapp med filerna, tar bort filen så mappen blir kvar, stoppar usb:t i tvn, går in i menyn och startar uppdatering via usb, men den säger att den inte hittar någon fil. Tvn hittar usbminnet för den frågar om jag vill köra wiselink. Vad gör jag fel?
Postad 22 February 2009 - 20:00
Mvh,
Jacob
Postad 22 February 2009 - 21:05
Jag tycker att betrakningsvinkeln är dålig. Svärtan blir mycket sämre och färgerna ser utvattnade ut. Faktum är att det blir sämre såpass snabbt att ytterkanterna på soffan ser klart sämre ut än att sitta mitt i soffan.
Två bilder:

Ni som har S-paneler (och kanske haft en A-panel tidigare, visst ser detta inte så bra ut? Tycker att min 6-serie hade bättre betrakningsvinkel.
/ Jacob
Redigerat av ja.jo, 22 February 2009 - 21:06.
Postad 22 February 2009 - 21:31
Det som vore intressant är väl att jämföra med samma avstånd till tv och sen se hur långt åt sidan man kan gå innan man märker en försämring av bilden...
Men de är väl kanske olika från person till person men man kanske får en lite bättre uppfattning .
Kanske en ny tråd som behandlar problemet och att man kan rösta hur långt ifrån man får sämre bild..
Jaja..Bara jag som spånar lite
Postad 22 February 2009 - 22:04
Är väl rätt klassiskt lcd problem.
Det som vore intressant är väl att jämföra med samma avstånd till tv och sen se hur långt åt sidan man kan gå innan man märker en försämring av bilden...
Men de är väl kanske olika från person till person men man kanske får en lite bättre uppfattning .
Kanske en ny tråd som behandlar problemet och att man kan rösta hur långt ifrån man får sämre bild..
Jaja..Bara jag som spånar lite
Jag är ganska säker på att S-panel-ägare kan säga direkt om de har samma betrakningsvinkel eller om en A-panel är ännu sämre än såhär.
Jag tycker att bildkvaliteten är riktigt bra rakt framifrån och jag har hört många historier om hur dåliga A-panelerna är även direkt framifrån.
/ Jacob
Postad 22 February 2009 - 22:23
Jag är ganska säker på att S-panel-ägare kan säga direkt om de har samma betrakningsvinkel eller om en A-panel är ännu sämre än såhär.
Jag tycker att bildkvaliteten är riktigt bra rakt framifrån och jag har hört många historier om hur dåliga A-panelerna är även direkt framifrån.
/ Jacob
Min 46:a 796 ser ut att ha liknande (dålig) betraktningsvinkel. Är en S-panel. Hade ångest angående "lotteriet" med paneler och den ev dåliga betraktningsvinkeln men hittills är jag inte missnöjd med köpet.
Postad 22 February 2009 - 22:26
Min 46:a 796 ser ut att ha liknande (dålig) betraktningsvinkel. Är en S-panel. Hade ångest angående "lotteriet" med paneler och den ev dåliga betraktningsvinkeln men hittills är jag inte missnöjd med köpet.
Stod själv precis nyss och kollade betraktningsvinkeln och kan konstatera att min TV inte har alls lika dålig betrakningsvinkel som din TV har. Har en A766 S-panel
Redigerat av Specias, 22 February 2009 - 22:27.
Postad 22 February 2009 - 23:16
Stod själv precis nyss och kollade betraktningsvinkeln och kan konstatera att min TV inte har alls lika dålig betrakningsvinkel som din TV har. Har en A766 S-panel
766 är en helt annan tv väl? Utan LED?
/ Jacob
Postad 22 February 2009 - 23:24
Jag tycker att betrakningsvinkeln är dålig, och eftersom det är ett kännetecken för A-paneler och jag blivit lovad en S-panel från min säljare vill jag ju undersöka om jag har fått det jag betalat för, eller en sämre TV. Om det nu är så att min tv är så bra som en 796a blir slår jag mig till ro och accepterar det. Annars kommer jag byta ut den mot en riktig S-panel.
/ Jacob
Postad 23 February 2009 - 13:08
Du kan kolla in bilderna på min 46a796 (S-panel) på:Kan även passa på att lägga in några bilder på betrakningsvinkeln på min LE46A796. Det finns alltså ingen märkning på baksidan som säger S- eller A-panel. Det står att den är tillverkad i Slovakien.
Jag tycker att betrakningsvinkeln är dålig. Svärtan blir mycket sämre och färgerna ser utvattnade ut. Faktum är att det blir sämre såpass snabbt att ytterkanterna på soffan ser klart sämre ut än att sitta mitt i soffan.
Två bilder:
Ni som har S-paneler (och kanske haft en A-panel tidigare, visst ser detta inte så bra ut? Tycker att min 6-serie hade bättre betrakningsvinkel.
/ Jacob
https://www.prisjakt...kt.php?g=344675
Det är svårt att avgöra men jag tycker att det ser ut som vi har liknande betrakningsvinkel. Jag har inte stört mig på betrakningsvinkeln på min TV, jag uppfattar inget större tapp i svärta om man inte förflyttar sig till extrema vinklar.
Postad 23 February 2009 - 13:15
Du kan kolla in bilderna på min 46a796 (S-panel) på:
https://www.prisjakt...kt.php?g=344675
Det är svårt att avgöra men jag tycker att det ser ut som vi har liknande betrakningsvinkel. Jag har inte stört mig på betrakningsvinkeln på min TV, jag uppfattar inget större tapp i svärta om man inte förflyttar sig till extrema vinklar.
Ja, dina bilder påminner om mina. Då är det antagligen en S-panel, och det förklarar varför bilden är så fin i övrigt.
/ Jacob
Postad 23 February 2009 - 18:03
Har nyligen köpt en 40A766 ifrån Fyndbörsen och jag är så länge nöjd, men jag har fått ett intressant fenomen, Jag har kopplat in datorn med hjälp av en korsad kabel direkt til TVn och jag kör DNLA den vägen. Det verkar fungera bra men jag hade föredragit ett snabbare menysystem!
Så till det konstiga, när jag har datorn avslagen och slår igång tvn så bootar datorn upp automatiskt??!! Vad kan man göra åt det?
Hur kommer man i i servicemenyn? Har skummat genom denna tråden men jag har väl missat det...
Jag har även problem med att uppdatera firmwaren. Jag laddar ner filen lägger den på ett usb, formaterat i fat32, dubbelklickar, så jag får en mapp med filerna, tar bort filen så mappen blir kvar, stoppar usb:t i tvn, går in i menyn och startar uppdatering via usb, men den säger att den inte hittar någon fil. Tvn hittar usbminnet för den frågar om jag vill köra wiselink. Vad gör jag fel?
Några förslag?
1 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar
Sökningen pågår
Avancerad sökning
1
2008 Samsung 46 A866 vs. 2009 Samsung 46 B650 ?
1 bild
1 film
Minhembio - Senaste nyheterna

Fler
Vilka bilder visas här?