Sony KDL-40V3000 vs. KDL-40W3000
112 svar till detta ämne
Postad 29 December 2007 - 15:16
Kantal
-
Kantal
-
Wannabe
-
-
32 inlägg
Glad du fick ut något av min ytterst kompetenta recension, haha
Beslutsångest är skitjobbigt. Tänk vad livet skulle vara lätt om man var lite mer som en psykopat (lite mer känslokall och inte bry sig vad andra tycker..haha), då hade jag stått med både en Pio-plasma, en projje och en LCD vid det här laget.
Jo, jag lutar mer och mer åt V-modellen. Skälen är väl först och främst priset. 16000 för 40" är helt ok. 20500 för 46" är oxå helt ok om man nu vill upp i storlek (jag velar där!). Men även för att HD ser (i mina ögon, och det är ju det viktigaste!) kanon ut. Konsolspel lär inte se sämre ut och att SD idag såg riktigt "bra" ut. Visst designen på W är kanske lite snyggare men där är ju smaken som baken...
Sen dök ett nytt angenämnt "problem" upp nu på eftermiddagen. Jag pratade med min mamma och berättade att jag är sugen på att köpa nytt...då ringer hon upp mig efter 1h och berättar att hon vill sponsra med 5000:- !!  Inte alls fel men nu blev det ju genast svårt med storleken! Ska jag "spara" pengar och välja 40" för "11 000" eller lägga den summan jag tänkt lägga för 40" på en 46" för "15.500" (alltså - 5000 från de priser som är idag)..oj oj.
Det värsta är ju att Sony bara har sin rea t.o.m. nyårsafton! Så beslut blir under kvällen. Jag vet du skrev om Inwarehouse och deras uthämtning...men har en dålig affär med dem sen tidigare (en DV-videokamera för 6000 lök). Men sånt kan hända över allt iof.
Nu ska jag korka upp en öl och se på tjock-tv för sista gången..hoppas jag...eller inte...eller jo...fan va svårt..haha!
Postad 29 December 2007 - 16:10
TheSwede86
-
TheSwede86
-
Lärjunge
-
-
443 inlägg
/.../ ... /.../
Lycko  5 000kr är aldrig fel. Beror på, tycker du att du absolut behöver 46"? Jag har ungefär ca. 3m från soffan till TV:n och jag ska köra 40" (tidigare hade jag 32"), nästa TV efter 40" blir väl 46" osv.  Jag börjar personligen tveka och försöker hitta en TV i 10 000kr's klassen pga. att polarna hackar på mig och tycker då jag nämnde vad slutnotan skulle gå på med TV/Hemmabiosystem/Blu-ray/Diverse kablar & filmer så gick de i taket och menade att man kunde få flera resor (Jorden runt i flygbiljetter ex.) och att de minsann aldrig skulle investera så mycket utan spara eller resa / uppleva saker för det. Jag är ju inte mina vänner men 10 000kr för en TV är väl ett bra pris, likaså tycker päronen, även fast det är mina pengar så... Så med tanke på dina 5 000kr extra så skulle jag köra på 40V3000 om du har 3m från soffan så kan du resa eller handla tillbehör till TV:n (Blu-Ray/HD-DVD/Ljud m.m) till den. Lycka till med valet
Postad 29 December 2007 - 17:19
Kantal
-
Kantal
-
Wannabe
-
-
32 inlägg
Detta är ju som vi konstaterat många gånger nu väldigt svårt att välja....vilken tv ger mest för pengarna?
Som du säger nu kan jag ju köpa en Sony V3000 40" för 11.000 (läs tråden så ni inte frågar varför)..men samtidigt kan jag komma över en Samsung M86-87 40" för ca 12500 då en vän jobbar som butikschef på onoff (minus 5000 så är jag "bara" på 7500). Är det då värt ca 3000 till för Sonyn? Vilken är ger mest för pengarna? Min polare gav mig dessutom pris på samsung R86 40" som då landade på 10995. Den känns kanske inte helt rätt nu då jag kan få M-serien till bra pris.
Jag har inte kollat med honom vad han kan göra på F-86 serien..som de tar 18995 för idag. Han kan säkert pruta 2000 papp och sedan är den i prisklass med Sonyn jag tittat på. Men är denna bra på SD? osv osv osv..blir inte klok på detta. Lite off topic men iallafall värt att jämföra med V3000. Sen finns ju Sharp, Phillips osv...pust!
Postad 29 December 2007 - 17:56
TheSwede86
-
TheSwede86
-
Lärjunge
-
-
443 inlägg
Detta är ju som vi konstaterat många gånger nu väldigt svårt att välja....vilken tv ger mest för pengarna?
Som du säger nu kan jag ju köpa en Sony V3000 40" för 11.000 (läs tråden så ni inte frågar varför)..men samtidigt kan jag komma över en Samsung M86-87 40" för ca 12500 då en vän jobbar som butikschef på onoff (minus 5000 så är jag "bara" på 7500). Är det då värt ca 3000 till för Sonyn? Vilken är ger mest för pengarna? Min polare gav mig dessutom pris på samsung R86 40" som då landade på 10995. Den känns kanske inte helt rätt nu då jag kan få M-serien till bra pris.
Jag har inte kollat med honom vad han kan göra på F-86 serien..som de tar 18995 för idag. Han kan säkert pruta 2000 papp och sedan är den i prisklass med Sonyn jag tittat på. Men är denna bra på SD? osv osv osv..blir inte klok på detta. Lite off topic men iallafall värt att jämföra med V3000. Sen finns ju Sharp, Phillips osv...pust! 
Haha exakt så är jag också, "men den här modellen säljs ju för det här priset, innebär det att den är mer prisvärd och bättre TV än denna?" så har man helt ny TV att läsa in sig på och sen när man tror man bestämt sig så ser man ett annat pris på en TV och folk säger "ååh aah vilket bra pris för en bra TV, köp köp köp" så är man sugen på den. Om du har en butikschef som kompis kan du ju går i hans butik och verkligen kolla SD/HD osv. på de maskinerna du är intresserad av och kontrollera/jämföra. Iofs. kan väl vem som helst det men att du har han som kompis lär ju inte vara till din nackdel iaf.  Återkommer med mer ska äta en förrätt.
Postad 29 December 2007 - 18:12
Kantal
-
Kantal
-
Wannabe
-
-
32 inlägg
Har detta blivit "vår" privata chatt-tråd eller?
Skämt åsido, så har nog alla som läser på detta problem. Man läser och läser och så hittar man den optimala, tror man iallafall men ändå, sen hittar man nästa som kostar bara några 1000 mindre..osv. Men jag tror man kan hålla på i oändlighet med detta. Det lurar alltid ny teknik runt hörnet och då sjunker den tv:n man köpte i pris och då blir man sur för att man inte väntade. Det handlar ju bara om att bestämma sig. Och bevisligen är V3000 bra för mina ändamål...
Jo visst skulle jag kunna ta hjälp av honom, problemet är att han inte jobbar i en butik Stockholm...vill inte säga var, ifall han får någon efter sig
Men jag ska förbi honom imorgon (nyår firas där). Men då är jag inte kvar i Stockholm och erbjudandet på Sony Center hinner rinna mig ur händerna..om det trots allt är så att det är denna Sony som är bäst ändå. För som det ser ut nu är väl Samsungen F86 (beroende på vad polaren kan göra för pris då) som jag funderar mest på gentemot V3000. Har övergett W3000 då den är för dyr till vad man får tycker jag, ser inget mervärde i extra "lull lull".
Men just nu har jag fastnat för Toshiba z3030d.....läsa läsa..ännu mer beslutsångest!
Postad 29 December 2007 - 18:54
TheSwede86
-
TheSwede86
-
Lärjunge
-
-
443 inlägg
Skämt åsido, så har nog alla som läser på detta problem. Man läser och läser och så hittar man den optimala, tror man iallafall men ändå, sen hittar man nästa som kostar bara några 1000 mindre..osv. Men jag tror man kan hålla på i oändlighet med detta. Det lurar alltid ny teknik runt hörnet och då sjunker den tv:n man köpte i pris och då blir man sur för att man inte väntade. Det handlar ju bara om att bestämma sig. Och bevisligen är V3000 bra för mina ändamål...
Jo visst skulle jag kunna ta hjälp av honom, problemet är att han inte jobbar i en butik Stockholm...vill inte säga var, ifall han får någon efter sig 
Men jag ska förbi honom imorgon (nyår firas där). Men då är jag inte kvar i Stockholm och erbjudandet på Sony Center hinner rinna mig ur händerna..om det trots allt är så att det är denna Sony som är bäst ändå. För som det ser ut nu är väl Samsungen F86 (beroende på vad polaren kan göra för pris då) som jag funderar mest på gentemot V3000. Har övergett W3000 då den är för dyr till vad man får tycker jag, ser inget mervärde i extra "lull lull".
Men just nu har jag fastnat för Toshiba z3030d.....läsa läsa..ännu mer beslutsångest! 
Haha chatt-tråd precis. Det jag skulle skriva var iaf. att det som jag gör nu för att begränsa valet är att rada upp de egenskaper TV:n ska ha, antal tum, lcd eller plasma (eller vilket som), min prisgräns och utifrån de se vad som är bäst och sedan köpa det. Det kanske kan hjälpa dig med ditt val, det värsta är iaf. att man fortf. står där mellan ett par olika modeller och då de som liknar varandra rent egenskapsmässigt helt otroligt. Lite mer On-Topic: V3000 verkar dock bara ha 2st HDMI medan W3000 har 3st HDMI, först trodde jag att det var ett fel i REA annonsen på Sony's hemsida men efter närmare forskning så är det så. Så tänk på det! Den som saknas är den på hörnan vid hörlursuttagen. Märkligt eftersom när jag läste pappret på alla nya Sony (se inscannad bild i denna tråd) så verkar det precis som det står 3st HDMI från och med V-modellen. PDF-varning på länken.
Redigerat av TheSwede86, 29 December 2007 - 19:03.
Postad 29 December 2007 - 19:28
hagv^
-
hagv^
-
Lärjunge
-
-
252 inlägg
Haha chatt-tråd precis. Det jag skulle skriva var iaf. att det som jag gör nu för att begränsa valet är att rada upp de egenskaper TV:n ska ha, antal tum, lcd eller plasma (eller vilket som), min prisgräns och utifrån de se vad som är bäst och sedan köpa det.
Det kanske kan hjälpa dig med ditt val, det värsta är iaf. att man fortf. står där mellan ett par olika modeller och då de som liknar varandra rent egenskapsmässigt helt otroligt.
Lite mer On-Topic: V3000 verkar dock bara ha 2st HDMI medan W3000 har 3st HDMI, först trodde jag att det var ett fel i REA annonsen på Sony's hemsida men efter närmare forskning så är det så. Så tänk på det! Den som saknas är den på hörnan vid hörlursuttagen.
Märkligt eftersom när jag läste pappret på alla nya Sony (se inscannad bild i denna tråd) så verkar det precis som det står 3st HDMI från och med V-modellen.
PDF-varning på länken.
V3000 har visst 3 st HDMI, 2 bak och en på sidan! Tror att den amerikanske bara har 2, fast då har ju den andra menyer, ser ut som på ps3
Postad 29 December 2007 - 19:40
Kantal
-
Kantal
-
Wannabe
-
-
32 inlägg
Konstigt att du hittade den infon om 2 hdmi..men hagv^ bör ju veta då han har tv:n
Off topic..nu känns Tosh Z3030d 42" som mest lockande. Har läst 4 av 28 sidor på den officella tråden och bara positivt om den, hittils! (kanske dyker upp något senare som jag inte hunnit till). Den fick även bra rec. på nätet.
On topic: Sony är ju sony, men man kanske inte ska vara "märkesbög" trots allt  Eftersom man måste bestämma sig senast imorgon för att få reapriset på SonyCenter så tror jag att jag passar på V3000 i denna vända. Den som väntar på något gott väntar ************
Det finns alltid något nytt runt hörnet(!)
Får snart söka prof. hjälp mot beslutsångest
Postad 29 December 2007 - 20:06
TheSwede86
-
TheSwede86
-
Lärjunge
-
-
443 inlägg
Haha chatt-tråd precis. Det jag skulle skriva var iaf. att det som jag gör nu för att begränsa valet är att rada upp de egenskaper TV:n ska ha, antal tum, lcd eller plasma (eller vilket som), min prisgräns och utifrån de se vad som är bäst och sedan köpa det.
Det kanske kan hjälpa dig med ditt val, det värsta är iaf. att man fortf. står där mellan ett par olika modeller och då de som liknar varandra rent egenskapsmässigt helt otroligt.
Lite mer On-Topic: V3000 verkar dock bara ha 2st HDMI medan W3000 har 3st HDMI, först trodde jag att det var ett fel i REA annonsen på Sony's hemsida men efter närmare forskning så är det så. Så tänk på det! Den som saknas är den på hörnan vid hörlursuttagen.
Märkligt eftersom när jag läste pappret på alla nya Sony (se inscannad bild i denna tråd) så verkar det precis som det står 3st HDMI från och med V-modellen.
PDF-varning på länken.
V3000 har visst 3 st HDMI, 2 bak och en på sidan! Tror att den amerikanske bara har 2, fast då har ju den andra menyer, ser ut som på ps3 
Okej tack för den korrigeringen, dumt att Sony skriver fel i sitt eget reklamblad, antagligen är det den engelska eller amerikanska versionen av TV:n jag såg på bild som hade 2 HDMI utgångar.
Postad 29 December 2007 - 20:23
Alukas
-
Alukas
-
Wannabe
-
-
22 inlägg
Vad har Sony Sickla för öppettider fram till Nyår?
Vad tror ni man kan göra på priset om man går in och köper tv tillsammans?
Det blir mellan 45-60' med 5% rabatt blir det 1000 kr billagare per styck....
Postad 29 December 2007 - 20:42
firre
-
firre
-
Amatör
-
-
70 inlägg
Tänk om man fick låna hem en apparat och se efter!
Var ner till Sony Center för att ta mig en närmare titt på W3000 och Xn00, sa till killen att det skulle vara intressant att se hur det såg ut hemma innan man bestämmer sig. Inga problem sa han kom in strax innan vi stänger så packar vi ner Tvn åt dig så du kan testa hemma i lugn och ro. Det kallar jag service  Btw efter att ha jämfört W3000 mot Xn000 så känns det som man helst inte vill vara utan motionflow. Markant skillnad speciellt då bilden panorerar.
Postad 29 December 2007 - 20:58
Unregistered124686ac
-
Unregistered124686ac
-
Über-Guru
-
-
11229 inlägg
Finns det någon summering av skillnaderna och tyckande mellan V och W, känns som att W är den bästa men är den värd de extra kronerna för en 46"?
Postad 29 December 2007 - 21:14
TheSwede86
-
TheSwede86
-
Lärjunge
-
-
443 inlägg
Vad har Sony Sickla för öppettider fram till Nyår? Vad tror ni man kan göra på priset om man går in och köper tv tillsammans? Det blir mellan 45-60' med 5% rabatt blir det 1000 kr billagare per styck....
De har öppet imorgon iaf. 11-17 ring dem och kolla för deras hemsida visar inga öppetider över nyårshelgen. Tror nog för det priset borde de kunna ge lite men jag frågade om de kunde gå ner ett par hundringar när jag skulle köpa en V3000 så då sa de nej (skulle köpa ett stativ för 1099 samtidigt) och ville kunna köpa en kabel "gratis" för den skillnaden men icke. Om jag var säljare skulle jag väga 60 000kr mot 0kr och 58 000kr mot 0kr och komma fram till - 2 000kr  Ett tips är ju att det enda som Sony Center är billiga på är KDL-40V3000 som är 16 000kr, KDL-40W3000 kan du få för 19 990 inkl. frakt från Inwarehouse det är 2 000kr billigare än Sony Center's 21 999kr (tror det är 21 999 iaf.). Så kolla runt på Prisjakt, det kanske blir billigare att köpa 40V3000 hos Sony (om du nu ska ha den) och den andra TV:n (då 2st 40V3000 blir 30 000 så antar att ni ska köpa den + ngn dyrare eller två helt andra tv-apparater) hos någon annan. Alternativet är ju annars att inte köpa något alls från Sony Center.
Postad 29 December 2007 - 21:17
TheSwede86
-
TheSwede86
-
Lärjunge
-
-
443 inlägg
Finns det någon summering av skillnaderna och tyckande mellan V och W, känns som att W är den bästa men är den värd de extra kronerna för en 46"?
Finns en inscannad bild här tidigare, se på den, den sammanfattar läget ganska bra.
Postad 30 December 2007 - 21:03
Svartur77
-
Svartur77
-
Wannabe
-
-
37 inlägg
Köpte en W3000 på SIBA i helgen plus ett PS3 och jag är grymt nöjd hitills. Fanns ingen V3000 till vettigt pris i min region (Jönköping) om jag ville köpa i butik så den var inget alternativ. W3000 var dock bra pris på. Tittade dock på en ny variant på Expert, D3650 eller om det var 3660. Den såg identisk ut mot D3550 men hade bättre ljusstyrka. (500 mot 450) Enda skillnade jag kunde se iaf och bilden såg bra ut på de HD sändningar som visades.
Blev dock en W3000 istället och ångrar det inte en sekund. Dessutom bor jag i riktigt sunkigt hus TV mässigt. Vi har Tele2 Kabelvision och jag förväntade mig riktigt dålig bild på vanlig TV men den blev klart över förväntan på 2,5-3m som jag tittar. Får flytta till Comhem eller Boxer hus i framtiden.
Redigerat av Svartur77, 30 December 2007 - 21:06.
Postad 30 December 2007 - 22:59
hagv^
-
hagv^
-
Lärjunge
-
-
252 inlägg
Alltså min TV är verkligen inte som den ska  Eftersom jag får dom röda strecken i 1080p så kör jag i 1080i. Det funkar inte heller, tydligen. Detta hände hux flux medans jag såg på en film nu ikväll. En massa konstiga ränder på sidorna. Plus att bilden blev jättepixlig och orolig. Kolla bilden på ramen, den blev typ 3 st ramar utanför den ursprungliga ramen. Helknasigt, längtar som fan tills jag får skicka den på service...
Postad 01 January 2008 - 14:00
bekkman
-
bekkman
-
Användare
-
-
104 inlägg
svartur77!
Vad fixade du för pris med ps3 också? kunde du snacka dig till någon rabatt?
Redigerat av bekkman, 01 January 2008 - 14:01.
Postad 01 January 2008 - 15:52
Unregisteredf64a5233
-
Unregisteredf64a5233
-
Über-Guru
-
-
14825 inlägg
...inkl. frakt från Inwarehouse det är 2 000kr billigare...
Tänk på att Inwarehouse ofta kör gråimport, vilket innebär 1 års garanti istället för 2 och pixelgaranti i 2 år.
Postad 01 January 2008 - 18:15
firre
-
firre
-
Amatör
-
-
70 inlägg
...inkl. frakt från Inwarehouse det är 2 000kr billigare... Tänk på att Inwarehouse ofta kör gråimport.
Bra att du tar upp det morlock, men hur ser man det, står det specat?
Postad 01 January 2008 - 18:55
TheSwede86
-
TheSwede86
-
Lärjunge
-
-
443 inlägg
...inkl. frakt från Inwarehouse det är 2 000kr billigare... Tänk på att Inwarehouse ofta kör gråimport.
Bra att du tar upp det morlock, men hur ser man det, står det specat?
@ hagv^ fyfan hoppas det löser sig, när ska den in på service? skickar du in den då eller hämtar de den, får du någon lånetv under tiden? @firre & morlock: otroligt bra att du (morlock) tar upp det, hade ingen anning om det, jag har inte sett det någonstans på deras hemsida, hade ingen anning om det förrens du sa det. Trodde man var tvungen att skriva ut sådant.
Postad 01 January 2008 - 20:53
Svartur77
-
Svartur77
-
Wannabe
-
-
37 inlägg
svartur77! Vad fixade du för pris med ps3 också? kunde du snacka dig till någon rabatt?
Typiskt nog hade Siba (liksom alla andra utom EB-Games o PC-city) slut på PS3 så jag kunde inte bundla ihop allt på där. Fick dock en schysst HDMI kabel för inköpspris o lite rabatt på PS3 spel. De tog 20900 för TVn vilket jag tycker var ett bra pris för att vara i butik. Köper jag grejor i den prisklassen på webben så vågar jag bara använda webbutiker jag verkligen litar på. Men helst vill man ju köpa i butik för slippa strul om det mot all förmodan skulle vara något fel. Men med det priset var det ingen ide att beställa på nätet. Vet inte så mycket om Inwarehouse, aldrig beställt därifrån, men det viktiga vad jag har förstått är om TVn är köpt av Sony Sverige. Endast då gäller 100% Pixelgarantin som återförsäljarna skyltar med. Vet inte vad som gäller annars.
Redigerat av Svartur77, 01 January 2008 - 20:55.
Postad 01 January 2008 - 21:58
hagv^
-
hagv^
-
Lärjunge
-
-
252 inlägg
Borde få fraktsedeln imorron, så ska försöka packa ner den och skicka den senast fredag. Är pappaledig och håller på att flytta så detta är bara "grädden på moset"  Ngn lånetv tror jag inte att jag får, jag bor uppe i Jämtland och Inside Service håller till i Solna. Spännande att höra om dom kan laga den eller om man får en ny. Ngn som vet om man får en ny från Sony eller från butiken där man köpte den? Ska ringa netonnet och jiddra med dom oxå, är väl bra att dom oxå vet om att tv'n e paj.
Postad 02 January 2008 - 13:53
toler
-
toler
-
Veteran
-
-
1548 inlägg
Detta är den första aktiva tråden utanför (den inte så aktiva) huvudtråden för sonys FHD-modeller. Bra det tas här istället, intressanta jämförelser. Intressanta bilder mm på den som har fel med V3000. V3000 får enligt nämnda test bra betyg på allt utom lagg/smear; där den är riktigt dålig. 100hz/Motionflow är alltså ett måste, dock så har x3000 ett smear-FW-fel iallafall.  Suck - och den "säkra" 100hz 46D3000 slutade sony tillverka såfort den blev riktigt populär. Så nu ska jag vänta på en W5000 med Motionflow.
Postad 02 January 2008 - 14:52
hagv^
-
hagv^
-
Lärjunge
-
-
252 inlägg
Detta är den första aktiva tråden utanför (den inte så aktiva) huvudtråden för sonys FHD-modeller. Bra det tas här istället, intressanta jämförelser. Intressanta bilder mm på den som har fel med V3000. V3000 får enligt nämnda test bra betyg på allt utom lagg/smear; där den är riktigt dålig. 100hz/Motionflow är alltså ett måste, dock så har x3000 ett smear-FW-fel iallafall. Suck - och den "säkra" 100hz 46D3000 slutade sony tillverka såfort den blev riktigt populär. Så nu ska jag vänta på en W5000 med Motionflow.
Mmm, det är en del smear i mörka partier, men det beror på källan oftast. Såg på sjön på 5an på nyårsafton och då blev bilden skitliten och jättedålig. Det var en gubbe med krulligt hår och det såg ut som hans öra flöt i luften för håret smetades ut bredvid. Typ som att det var under vatten. Det var första gången jag såg det. Men 100hz skulle behövas. Funderar på att byta till en annan tv med det om inte min går att laga. Sambon märker inget men jag känner av avsaknaden av 100hz ibland.
Postad 02 January 2008 - 16:46
toler
-
toler
-
Veteran
-
-
1548 inlägg
100hz gör mest nytta för dålig SDTV, 100hz snyggar till kanter och pixelering/svärm. Och tar bort snabb-laggen. Tyvärr finns Motionflow bara på X3n00/D3000.
Sony_JFR__kdl_46_____X3_W3_D35_V3_T35_.pdf 71.7K
6 Antal nerladdningarMåste starkt rekommendera Motionflow 100hz - Sony/Philips är bäst. Tack för att du skriver om din TV hagv - om det fanns ett tack-system (som på UK Avforum) så skulle du få mycket . Det är inte svårt att skriva ett stycke på 500 ord - och inte så jobbigt att knäppa nåra foton och föra över. Att ha foton på sina grejer är ju bra att ha - så lätt nyttja multipel-effekten på forum
MotionFlow_lit.jpg 32.86K
0 Antal nerladdningar
Sony_Tysk_KDL_X_3000_s.jpg 90.87K
0 Antal nerladdningar
Redigerat av toler, 02 January 2008 - 18:03.
Postad 02 January 2008 - 17:51
hagv^
-
hagv^
-
Lärjunge
-
-
252 inlägg
Hehe, inga problem! "Dela med dig visdom till andra, så som du vill att andra delar med sig till dig" - urgammalt rumänskt ordspråk  Funderar på att byta till en Philips 9632, då den har 100hz.. eller om jag ska ge V3000 en andra chans. Är detta med smearing och att skärpan vid rörelser inte är den bästa. Bara jag som märkt det på min TV men huvudsaken är ju att jag är nöjd  Fast helt nöjd blir man väl aldrig, varje TV har sina UPs and DOWNs så att säga.
Postad 03 January 2008 - 22:11
Bino
-
Bino
-
Wannabe
-
-
45 inlägg
Hämtade min 40" V3000 idag  . Första intrycket är att den är riktigt trevlig. Svärtan verkar vara ruggigt bra. Ska försöka lägga upp några bilder i helgen
Postad 03 January 2008 - 23:24
musicloveringbg
-
musicloveringbg
-
Amatör
-
-
63 inlägg
[quote name='toler' date='Jan 2 2008, 16:46 ' post='1707395'] 100hz gör mest nytta för dålig SDTV, 100hz snyggar till kanter och pixelering/svärm. Och tar bort snabb-laggen. Tyvärr finns Motionflow bara på X3n00/D3000.
Sony_JFR__kdl_46_____X3_W3_D35_V3_T35_.pdf 71.7K
6 Antal nerladdningarMåste starkt rekommendera Motionflow 100hz - Sony/Philips är bäst. Sony har ju en 100hz som fungerar har jag läst Toler men jag prövade en philips 7862 med olika källor och när man hade på 100hz så blev det ju streck och annat jox runt människor och så. Det hör ju inte hit men visst hade det varit intressant att veta vilka tvapparater som har en 100 hz som verkligen fungerar utan sideffekter.
Postad 04 January 2008 - 00:38
toler
-
toler
-
Veteran
-
-
1548 inlägg
100hz - jag vet att den funkar bäst hos Sony, och att Sony är bäst på allt.
Har inte testat Philips, men har läst att 100hz funkar bra där, nästan som Sony.
Det är nog bara Sony/Philips som interpolerar 24P oxå;
alltså kombinerar 100hz-funktionen med filmens 24P för bästa flyt.
Philips är den enda med Ambilight som är verkligen fint; men gör TVn tjock & dyr.
Samsung fått dålig kritik. Toshiba/Sharp funkar det bra hos. LGs LB2 med.
Har inte koll på fler märken med detta; men finns.
Postad 04 January 2008 - 02:29
toler
-
toler
-
Veteran
-
-
1548 inlägg
Beslutsångest är skitjobbigt. Tänk vad livet skulle vara lätt om man var lite mer som en psykopat (lite mer känslokall och inte bry sig vad andra tycker..haha), då hade jag stått med både en Pio-plasma, en projje och en LCD vid det här laget. 
Psykopater är kallt beräknande (om de inte är impulsiva) och kan visst använda sig vad andra tycker. Men så kan de stjäla pengar och hota försäljaren för att få TVn. Men psykopat behöver inte vara dumhet, men ondska säkert. OM de nu hade en kampanj på lut kunde de sagt, "vi kan tyvärr inte säga något om kampanjer i förväg men vi råder dig att vänta runt mellandagarna då kampanjer ofta brukar komma" eller liknande då säger de ju varken bu eller bä, och då slipper de få en "ledsen" kund även om de inte är deras fel så är det ju surt om de efter 1v släpper ett erbjudande som man precis efterfrågat, så står man där med brallorna nere.
Sony kan inte locka kunden att vänta med köp för det ska sänkas pris till REAN, om de inte har den strategin. Det du ska göra är att utnyttja prisgaranti, annars kan du ju lämna tillbaks på öppet köp. Men du kan inte förvänta dig några exklusiva avslöjanden, du måste vara en insider då. Jo inne på Sonycenter (Regeringsgatan) så hade de alla modeller inne såväl 40" som 46" uppe och lätta att se på. Som jag nämnde ovan med 1080p demon de sände ut ser det kanon ut på alla burkarna. Den enda de inte sände ut 1080p till var modellen 46" T3000, istället skalade de med hjälp av en Sony BDspelar upp till 1080p på denna. Detta såg efter att ha sett 1080p materialt rent ut sagt dåligt ut (sen om det berodde på modellen T eller uppskalningen i BD-spelaren eller att jag just sett kanon HD-material låter jag vara osagt, men tippar på det sista..).
46T3000 finns inte, så det var 46T3500. Om det surrar om fläktar från någon av modellerna (som det står i en annan tråd om alla sonys nya LCDer) gör mig detsamma. Jag lovar att min 360 och PS3a "överröstar" tvn med hästlängder!! Och när jag ser på tv har jag för hög volym för att störas av detta...på kvällen om "frugan" ska sova så är det bara att koppla in ett par Sennheiser 650 i hemmabion så är ev. fläktljud oxå borta :-)
Surr är inte att leka med... Jämförde V3000 mot W3000 och bildmässigt såg jag ingen skillnad, bad om hjälp och killen sa att "visst är W3000 bättre men bilden är ungefär lika bra på båda, aningen bättre på W3000" så de verkade inte direkt supersugna att sälja den dyrare W3000. Det gick(!) visst inte att visa mig annat än demoloopen och jag gick in i rummet och såg blu-ray på X3000 som han sa var likvärdig bild på V/W/X när man såg på 1080p.
Kalibereringen var jag otroligt missnöjd med då W3000 hade mörkare bild än V3000, ett starkt exempel var när BRAVIA kom upp med röd bakgrund då var det "Coca Cola Röd" på V3000 medan mer blodröd/mörkare röd på W3000. Människor var aningen mer realistiska på V3000 IMHO så kalibereringen var dåligt gjord då jag iaf. fick intrycket av att den billigare modellen hade bättre bild och enligt mig måste W3000 minst vara likvärdig som V3000.
Hade man kunnat få dessa likvärdigt färginställda (kalibrerade) och köra syncade SD & Blu-Ray uppspelning vore kanske saken enklare.
Nu är det svårt att välja eftersom jag inte ser skillnad mellan de två och prisskillnaden ligger på 4 000kr.
Köper jag den dyrare kanske det känns som jag slängt 4 000kr i sjön och köper jag den billigare kan jag ångra att jag inte spenderade lite mer för bättre grejer. Givetvis kan man spekulera så om allt, bara några tusen till ger en bättre modell osv. men om man nu har två saker att välja mellan (V & W) så tar det "stopp" vid W modellen.
Har övergett W3000 då den är för dyr till vad man får tycker jag, ser inget mervärde i extra "lull lull". 
Märkligt att SonyCenter felkalibrerar W3000 och att de inte vill sälja den. Enda anledningen är att SC tjänar mer på V3000 som är klart sämre, eller att SC vet att W3000 kommer säljas iaf - de få exemplar som de har! W3000 är bättre på allt och värd 5000kr extra, W3000 har skalningschip just för SD till HD - vilket V3000 saknar. Vad intressant att de inte kunde (!) visa SD på V eller W när det gick utmärkt att visa mig dagen innan på X3n00! Verkar som om personalen på Sony Center inte är helt med i matchen...men jag är väl inte förvånad eftersom de heller inte kunde visa mig en PS3a "in action" på någon av deras skärmar! Och de ska kalla sig för en "koncept-store"!
Jag upplevde väl i princip samma sak som du theswede86...den säljare jag pratade med ville i princip packa på mig V modellen men inte W som jag visade mer intresse för.
Så min slutsats av ditt besök är att jag inte blivit ett dugg klokare egentligen. Jag hade hoppats du skulle få se SD på V och W men "gick ej". Men eftersom det SD-material jag såg dagen innan var katastrofalt dåligt på X3n00 så "bör" ju inte det bli bättre på en sämre modell...jag hade ju hoppats på att du skulle komma och berätta hur fint och bra SD såg ut och att det jag såg var "ren otur" 
X3n00 ska klara SDTV likabra som W3000 eller bättre, X3n00 är mest avancerad ju. Måste vara fel någonstans i setup. Märkligt av SC att ha låg kompetens kring sina produkter och ha dålig service med dålig visning!
SmilyAngry.gif 17.94K
0 Antal nerladdningarSå med tanke på dina 5 000kr extra så skulle jag köra på 40V3000 om du har 3m från soffan så kan du resa eller handla tillbehör till TV:n (Blu-Ray/HD-DVD/Ljud m.m) till den.
Neej, köp en stor TV - 46" är bra på 3m - så kan du titta på allt kul istället för att globetrotta och inbilla dig du höjer din kompetens när du kan dödas. Off topic..nu känns Tosh Z3030d 42" som mest lockande. Har läst 4 av 28 sidor på den officella tråden och bara positivt om den, hittils! (kanske dyker upp något senare som jag inte hunnit till). Den fick även bra rec. på nätet.
On topic: Sony är ju sony, men man kanske inte ska vara "märkesbög" trots allt 
Sony är bästa märket och värt premium-pris. Jag har oxå irrat omkring i vilken TV jag vill ha, men efter att forskat blev det såhär: Plasma gick bort pga spegling, inbränning mm. När jag släppt "lägsta pris"-sökandet, så fann jag Sony bäst trots intensiva studier av andra märken; eftersom Sony får bäst i test och har den bästa 100hz som jag behöver till SDTV tillsammans med DVB-C. Eftersom jag inte fick 46D3000 så köpte jag 32D3000 istället - och den är den bästa 32" garanterat - speciellt för mig, som sitter nära med ofta dålig SDTV Private. Nu söker jag 46" fast helst 52" (som är mycke dyrare) men ingen passar preferens. Tosh z3030 har jag intresserat mig, men den har ju inte så bra svärta och allt verkar sämre än Sony - dock är den bra i pris och då faktiskt bästa alternativ till Sony (med tanke på pris). Du kommer läsa en hel del om hur jag attackeras när jag ifrågasätter z3030, speciellt av TomasL som är fanatisk. Och DrHD är ju extrem och omväxlande i vad han vill. Bättre är nog Sharp XL2 som har knappt kommit och XL2 är bra på SDTV men har rödstick. Sony ska inte ha blåstick, utan bra färg (lite åt blått). Eftersom jag vill ha 100hz/DVB-C till bästa pris så blir det Sony för mig: 32D3000 till SDTV och en liknande X3n00 till resten - när frågetecknen förvunnit. W3000 är bättre än V3000 i att ha:.. bättre Design & Ljud, 10-bit Panel/Color, Engine & Skalning, HD-tuner, 5.1-ljud ut. W3000 är väl värd sitt pris, liksom X3000 som har 100hz mm, men är ultrabred. Men att välja V3000 efter att ha läst test som varnar för hagv:s problem är ett dåligt val; speciellt om du ska köra SDTV & PC. V3000 är sunk-W3000; inte likvärdig på något sätt - men det får du inbilla dig för att stå ut med dess fel. V3000: 3hdmi, DVB-T/C (Blindas Ljudbeskrivning), 8bitPanel, WCG-CCFL&LCC, Optisk PCM, Ljud 10+10W, S-Force surroundLjud, 24P-filmläge, PhotoTV HD, Theatre Mode, Theatre Sync CEC, glossSvart, 113,5x12,2cm. W3000 MER: Hdmi-v1.3, DVB-T/C-HD, Bravia Engine Ex, 10bitPanel, x.v.Color, Optisk 5.1, Ljud 11W, metallGråSvart, 52". X3000 MER: Bravia Engine Pro, Motionflow+100Hz, USB-photo, Högtalare i sidor, Design-Ram. 126,2x12,1cm OT.Billiga: Jula. Clas. Kjell. Rusta. Europris. ÖB. Biltema
Redigerat av toler, 04 January 2008 - 13:00.
Postad 04 January 2008 - 11:20
hagv^
-
hagv^
-
Lärjunge
-
-
252 inlägg
Ni som har V, W eller X modellerna, lider ni också av det här? Har skickat tillbaka min TV nu men den hade också det här fenomenet. http://www.youtube.c...feature=related
Postad 04 January 2008 - 19:35
Bino
-
Bino
-
Wannabe
-
-
45 inlägg
Ni som har V, W eller X modellerna, lider ni också av det här? Har skickat tillbaka min TV nu men den hade också det här fenomenet. http://www.youtube.c...feature=related
Jag får också de röda prickarna på min 40" V3000 när jag kör dvi-hdmi i 1080p från datorn. Ändrar jag till 1080i från datorn försvinner prickarna och ändrar jag sedan tillbaka till 1080p är prickarna borta. Däremot kommer prickarna tillbaka om jag bytar källa och sedan återgår till datorn igen. Blir till att lämna in den och försöka byta till en W3000.
Postad 04 January 2008 - 20:35
hagv^
-
hagv^
-
Lärjunge
-
-
252 inlägg
Aah så jag är alltså inte ensam :l Lite oroande att höra, hoppas att felet inte är alltför förekommande och att det är begränsat till V-serien åtminstone.
Redigerat av hagv^, 04 January 2008 - 20:36.
Postad 04 January 2008 - 20:46
Unregistered5254b9e1
-
Unregistered5254b9e1
-
Wannabe
-
-
11 inlägg
Vad har Sony Sickla för öppettider fram till Nyår? Vad tror ni man kan göra på priset om man går in och köper tv tillsammans? Det blir mellan 45-60' med 5% rabatt blir det 1000 kr billagare per styck....
De har öppet imorgon iaf. 11-17 ring dem och kolla för deras hemsida visar inga öppetider över nyårshelgen.
Tror nog för det priset borde de kunna ge lite men jag frågade om de kunde gå ner ett par hundringar när jag skulle köpa en V3000 så då sa de nej (skulle köpa ett stativ för 1099 samtidigt) och ville kunna köpa en kabel "gratis" för den skillnaden men icke.
Om jag var säljare skulle jag väga 60 000kr mot 0kr och 58 000kr mot 0kr och komma fram till - 2 000kr 
Ett tips är ju att det enda som Sony Center är billiga på är KDL-40V3000 som är 16 000kr, KDL-40W3000 kan du få för 19 990 inkl. frakt från Inwarehouse det är 2 000kr billigare än Sony Center's 21 999kr (tror det är 21 999 iaf.).
Så kolla runt på Prisjakt, det kanske blir billigare att köpa 40V3000 hos Sony (om du nu ska ha den) och den andra TV:n (då 2st 40V3000 blir 30 000 så antar att ni ska köpa den + ngn dyrare eller två helt andra tv-apparater) hos någon annan.
Alternativet är ju annars att inte köpa något alls från Sony Center.
Sony KDL-40V3000 för 16.000kr ?!? Jag var ner på Sonycenter i Västerås häromdagen och där kostar den modellen runt 18.500 men han var villig att släppa den för 17.500. Jag har själv beslutsångest mellan 40" V3000 och W3000 .. kanske väntar ett tag tills priserna går ner .. W2000 modellen har ju sjunkit rejält nu på ett par månader .. :-)
Postad 04 January 2008 - 21:12
bekkman
-
bekkman
-
Användare
-
-
104 inlägg
Själv har man turen att bo i linköping och kunna köpa 40v3000 för 16500 mot lägsta-prisetgaranti på onoff-expert-siba. Eller 40w3000 för 18000 på samma sätt. Loudness har ju fantastiska priser.
Postad 05 January 2008 - 00:46
piraya01
-
piraya01
-
Användare
-
-
150 inlägg
Själv har man turen att bo i linköping och kunna köpa 40v3000 för 16500 mot lägsta-prisetgaranti på onoff-expert-siba. Eller 40w3000 för 18000 på samma sätt. Loudness har ju fantastiska priser.
Har du köpt på det sättet(lägsta pris med Loudness som ref.), ska ge mig ut imorgon ..  (bor i LKPG och otroligt sugen på w3000)
Redigerat av piraya01, 05 January 2008 - 00:47.
Postad 05 January 2008 - 08:49
bekkman
-
bekkman
-
Användare
-
-
104 inlägg
Själv har man turen att bo i linköping och kunna köpa 40v3000 för 16500 mot lägsta-prisetgaranti på onoff-expert-siba. Eller 40w3000 för 18000 på samma sätt. Loudness har ju fantastiska priser. Har du köpt på det sättet(lägsta pris med Loudness som ref.), ska ge mig ut imorgon .. (bor i LKPG och otroligt sugen på w3000)
Nej,men ev nästa vecka. Vill helst göra ett paket med ps3-40w3000 för bästa pris. Får se när de får hem leveransen (40w3000) nästa vecka.
Postad 05 January 2008 - 11:25
Unregistered76870ca0
-
Unregistered76870ca0
-
Wannabe
-
-
41 inlägg
Köpte en KDL-40V3000 innan jul. Bilden är bra men det som verkligen stör när man ser på en 16:9 sändning är att listen där SONY märket sitter inte är i pianolack och lika svart som resten av ramen. Det gör att man upplever listen som en sorgkant. Hadde jag förstått det innan köpet hade det inte blivit en 40V3000
Postad 05 January 2008 - 11:38
piraya01
-
piraya01
-
Användare
-
-
150 inlägg
Själv har man turen att bo i linköping och kunna köpa 40v3000 för 16500 mot lägsta-prisetgaranti på onoff-expert-siba. Eller 40w3000 för 18000 på samma sätt. Loudness har ju fantastiska priser. Har du köpt på det sättet(lägsta pris med Loudness som ref.), ska ge mig ut imorgon .. (bor i LKPG och otroligt sugen på w3000)
Nej,men ev nästa vecka. Vill helst göra ett paket med ps3-40w3000 för bästa pris. Får se när de får hem leveransen (40w3000) nästa vecka.
när du vet något skriv i tråden eller skicka mig ett PM.
Postad 05 January 2008 - 12:48
musicloveringbg
-
musicloveringbg
-
Amatör
-
-
63 inlägg
Fotboll på 40vw??
Hur blir det att titta på fotboll på ovan tvapparater?
Är 100 hertz och motion flow onödigt?
Postad 06 January 2008 - 11:01
Unregistered76870ca0
-
Unregistered76870ca0
-
Wannabe
-
-
41 inlägg
Köpte en KDL-40V3000 innan jul. Bilden är bra men det som verkligen stör när man ser på en 16:9 sändning är att listen där SONY märket sitter inte är i pianolack och lika svart som resten av ramen. Det gör att man upplever listen som en sorgkant. Hadde jag förstått det innan köpet hade det inte blivit en 40V3000
Har nu tagit en bild Se i undre kanten hur listen framträder som en sorg kant. Tyvärr är skärpan inte så bra. För att få fram fenomenet så behövde jag ta bilden utan blixt och var för lat fär att hämta stativet till kameran.
Redigerat av Unregistered76870ca0, 06 January 2008 - 11:22.
Postad 06 January 2008 - 19:29
TheSwede86
-
TheSwede86
-
Lärjunge
-
-
443 inlägg
Sony KDL-40V3000 för 16.000kr ?!? Jag var ner på Sonycenter i Västerås häromdagen och där kostar den modellen runt 18.500 men han var villig att släppa den för 17.500.
Jag har själv beslutsångest mellan 40" V3000 och W3000 .. kanske väntar ett tag tills priserna går ner .. W2000 modellen har ju sjunkit rejält nu på ett par månader .. :-)
16 000kr var ett begränsat erbjudande som avslutades vid nyårsafton (REA). Tyvärr  Antagligen har tyvärr W2000 sjunkit just pga. att det är den gamla utgående 2000 modellen jmfr. med V & W3000 som både är den nya generationen 3000. IMHO kör Sony Center överpriser men om man jmfr. att de bara säljer Sony, att de "bör" vara kunnigast på det samt att de oftast har dyr hyra för sina butiker gör det aningen förstårligt. Dock skulle jag säga, titta på TV-apparater hos Sony Center sen köp hos ett billigare ställe. Iofs. får du räkna in mängden bök det blir att skicka in varor för reperation om de inte har någon fysisk butik etc.
Redigerat av TheSwede86, 06 January 2008 - 19:31.
Postad 10 January 2008 - 10:28
Alukas
-
Alukas
-
Wannabe
-
-
22 inlägg
Nu börjar priset för W3000 röra på sig neråt
NetSuperstore 15 893:- ingen kommentar.
Technix 17 980:- inte i lager dock, har heller aldrig handlat där tidigare
Lars Bengtsson 18 900:- blir lägsta prisgaranti i Stockholm då de har fysisk butik och den i lager.
Postad 10 January 2008 - 20:25
Svartur77
-
Svartur77
-
Wannabe
-
-
37 inlägg
Hör dig för först, SIBA har inte lägsta priset garanti. OnOff o Expert vet jag inte, El-giganten har väl iaf. Sibas prisgaranti är enbart mot egna prissänkningar efter att du köpt produkten. Skiljer det så lite mellan V och W så skulle jag aldrig köpa en V. Är supernöjd med min W
Redigerat av Svartur77, 10 January 2008 - 20:29.
Postad 12 January 2008 - 14:19
mrjack10
-
mrjack10
-
Rookie
-
8 inlägg
Jag har beställt en 46D3000 (lovad inom 2 veckor)men nu när W3000 har kommit ner i pris så får man ju en 40W3000 för ungefär samma pris. Vad skulle ni rekommendera mera för vanlig SD-TV, DVD (xbox mc) och 720p filmer via PC ?
D3000 har ju endast 100Hz som fördel mot W3000....medan W seriens fördelar för tillfället är 5.1 ljud (endast SVT har 5.1 ljud i vårt kabelnät) och bravia ex engine.
Postad 12 January 2008 - 14:56
firre
-
firre
-
Amatör
-
-
70 inlägg
Jag har beställt en 46D3000 (lovad inom 2 veckor)men nu när W3000 har kommit ner i pris så får man ju en 40W3000 för ungefär samma pris. Vad skulle ni rekommendera mera för vanlig SD-TV, DVD (xbox mc) och 720p filmer via PC ? D3000 har ju endast 100Hz som fördel mot W3000....medan W seriens fördelar för tillfället är 5.1 ljud (endast SVT har 5.1 ljud i vårt kabelnät) och bravia ex engine.
Vilken butik kan leverera 46D3000? Menar du inte 40D3000?
Postad 12 January 2008 - 15:23
mrjack10
-
mrjack10
-
Rookie
-
8 inlägg
En liten butik som själv importerar från Sony Europa (Tyskland ?)
O till honom svarade Sony att 40D3000 har nu fallit bort helt från sortimentet men att det skulle komma en batch med 46D3000 ännu i Januari....men vi får väl se....
Postad 13 January 2008 - 22:59
Martin71
-
Martin71
-
Rookie
-
1 inlägg
Jag tror fan att jag gjort ett litet klipp. Var på väg till City Gross i Kungens Kurva igår när jag fick för mig att svänga in till Netsuperstore för att få bekräftat att de nte skulle kunna få fram en 40W3000 för 15890:- som de anger på Prisjakt. Jag blev rätt förvånad när de hade en på lagret som jag kunde få. Tog den såklart direkt även fast tjejen morrade lite när jag kom hem.
Trots allt som jag läst om Netsuperstore tycker jag att det funkade bra när jag var där. De upplyste också om att man inte fick Pixelgarantin eftersdom de direktimporterar från Tyskland. Grymt bra bris i alla fall så länge inget strular...
Postad 14 January 2008 - 01:55
illerG
-
illerG
-
Wannabe
-
-
27 inlägg
Jag måste bara få veta. W3000 har ju optisk utgång. Kan man få ut allt ljud från diverse enheter som spelkonsoler DVD-spelare etc vidare till hemmabio anläggningen?
Tänker först och främst på alla mina konsoler (PS3, Wii, Dreamcast etc).
Postad 14 January 2008 - 18:40
Unregistered5254b9e1
-
Unregistered5254b9e1
-
Wannabe
-
-
11 inlägg
Jag tror fan att jag gjort ett litet klipp. Var på väg till City Gross i Kungens Kurva igår när jag fick för mig att svänga in till Netsuperstore för att få bekräftat att de nte skulle kunna få fram en 40W3000 för 15890:- som de anger på Prisjakt. Jag blev rätt förvånad när de hade en på lagret som jag kunde få. Tog den såklart direkt även fast tjejen morrade lite när jag kom hem. Trots allt som jag läst om Netsuperstore tycker jag att det funkade bra när jag var där. De upplyste också om att man inte fick Pixelgarantin eftersdom de direktimporterar från Tyskland. Grymt bra bris i alla fall så länge inget strular...
Whow bra pris! Jag var också tveksam till Netsuperstore men jag såg att man kan beställa och välja att hämta ut i butik. Annars hamnar jag på 750:- i frakt med postpaket. Men med tanke på deras rykte så vägrar jag betala i förskott. Nåja jag kan vänta ett tag till för snart kommer någon annan butik matcha eller gå under deras pris :-) Någon som har lite erfarenheter/nyheter om XBOX360 och (W)(V)3000 ?
1 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar
Svara på citerade inlägg Rensa
-
-
Minhembio forum
-
→
Bild
-
→
TV-apparater
-
Personuppgiftspolicy
|
-
-
Akustikväggen klar inåt rummet, köpte en skön fåtölj
genstruktur
2026-05-20 17:06:21
-
Snart klar med akustikväggen, är bara gaveln kvar
genstruktur
2026-05-20 17:04:36
-
Tyg och läkt till baksidan av akustikväggen,
genstruktur
2026-05-20 17:03:16
-
Projektorn uppe och allt verkar fungera
genstruktur
2026-05-20 17:02:29
-
Fler
|
Vilka bilder visas här?
-
Listan visar de senaste galleribilderna av typen "Egen bild", dvs. bilder som medlemmarna själva tagit. För att bilder ska listas krävs att albumet är synligt samt att det inte är av typen "Historik", "Önskelista", "Övriga byggbilder" eller "Övrigt".
|