Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Samsung PS50B855/PS58B855 Buzzingproblem?

116 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

Postad 15 January 2010 - 20:36

drdelux
  • drdelux
  • Amatör

• 53 inlägg
  • 0
Skrev till Samsungs kundtjänst och frågade hur de hanterade problemen med buzzing på denna modell. Om de byter ut komponenter eller hela tv:n osv...
Svaret jag fick var kort och gott. "Det är numera åtgärdat.Tack för din fråga. /Jonas"

Tja vad ska man säga, riktigt dåligt svar från kundtjänst tycker jag. De kanske samarbetar med Comhem även vad gäller kundtjänst... :)

//A

Postad 16 January 2010 - 20:46

cosmos_nicke
  • cosmos_nicke
  • Rookie

• 4 inlägg
  • 0
Packade nyss upp en Ps-50B855 som nu sitter på väggen , böt till denna efter 2st utbytta UE46 7070 med backlight bleed....

FAN VAD DET BUZZAR OM DEN !!!!!! : ( .

Har min senaste 7070 på stativ bredvid på samma signal, och ######r vad plasman spöar den i bild!
Bra mycke naturligare färger och lugn i bilden mot led: n.... Men..... kul att det alltid ska va nått som man ska störa sig på med Samsung, dom måste ju va helt lobotomerade som sitter bakom spakarna som godkänner och skickar ut sånt här skit till oss kunsumenter och som dessutom betalar en bra peng för skiten!!!

Kommer skicka tillbaka denna tv också!!!

Hade en 40 tums F86 Full hd 100hz innan min 7070 som jag va toknöjd med, inge bleeding alls å klockren bild, ska man kanske byta till traditionell lcd istället tex LE-46B755 ?????

Postad 18 January 2010 - 19:30

Varmkorven
  • Varmkorven
  • Rookie

• 9 inlägg
  • 0
Jag köpte en den buzzade jag lämnade tillbaka den. Min var tillverkad i November.

Förjäkla bra tv. Kanon bild, bra mediaspelare och jävligt snygg. Men buzzet är inte acceptabelt.
Jag tror mitt buzz låg inom det som samsung anser är ok. Dock var det alldeles för högt för mig. Även om jag fick en tv gratis skulle jag inte vilja ha den. Kanske om jag hade en till tv så jag kunde se på den om jag tex vill se morrontv och sen skulle jag titta på samsungen när jag ser film. Men då tappar man ju funktionen med en riktigt stor tv. Jag har ju den för att slippa projektor.

Jag köpte en 60ps8000 istället och är jättenöjd. Visst den är tjockare och har tråkigare menyer men den är nästintill knäpptyst. Bilden är kanon och ljudet är mycket bättre, inte bra men bättre.

Verkligen verkligen synd på så bra tv.

Postad 18 January 2010 - 21:06

Unregistereda0120fe7
  • Unregistereda0120fe7
  • Amatör

• 57 inlägg
  • 0
Köpte min TV 091212 från Mediamarkt i Norrköping. Har inga som helst problem med oljud. Min TV är knäpptyst sålänge man inte lägger örat emot TVn. Frågan är hur många som har detta problem?

En kompis skulle köpa denna TV och ringde runt, och den är slutsåld överallt häromkring. Nya på ingång tidigast på fredag. Så det borde sitta rätt mkt nöjda TV-ägare hemma i sofforna. Eller vet dom bara inte vart dom ska klaga?

Hur som helst, jag är oerhört nöjd med min TV. Bara fjärrkontrollen jag tycker är lite tråkig design på, annars hade betyget varit en 10+

Postad 19 January 2010 - 18:20

Varmkorven
  • Varmkorven
  • Rookie

• 9 inlägg
  • 0
Problement ligger lite i vad som disskuterats i andra forum. När man väl hittat buzzet så blir man inte av det. Det är lite som att titta på 3d bilder i tidningar. Det tar ett tag innan man lär sig se dem men så fort man en gång lärt sig kan man se dem varje gång.

Ljudet ligger nog på en frekvens som inte alla uppfattar direkt. Jag är helt övertygad om att alla buzzar det handlar bara om man hör det eller inte. Sen finns det självklart de som buzzar mer och de som buzzar mindre.

Jag tror att många som köpt tvn bara tar för givet att den buzzar och behåller den därför. Tvn är så jäkla bra på så många sätt att vissa kan tänka sig att leva med det. Och vissa uppfattar helt enkelt inte ljudet.

Jag skulle inte rekommendera någon att köpa denna tv. 58tum är förjävligt att frakta bara för att eventuellt måsta lämna tillbaka den. Så tror ni att ni eventuellt kan störas av ett buzz köp den inte. Jag chansade och fick ångra mig. En lastbilshyra a 650:- helt i onödan.

Postad 21 January 2010 - 18:07

k_l_w_a
  • k_l_w_a
  • Wannabe

• 22 inlägg
  • 0
Satt å läste vad som skrivs om denna på: http://www.flatpanel...p;id=1245336433

"I registered some noise from the back of the TV but my 850 sample does not suffer from the same kind of operating noise as some of the early B850 shipping models. The panel gets quite hot after some hours of operation, though. Don’t use B850 24 hours a day."

Kan det vara så (bra) att detta problem (buzzet) bara gällde de tidigare leveranserna, att detta kanske inte är något problem om man köper en 850 idag!?

Redigerat av k_l_w_a, 21 January 2010 - 18:09.

Postad 21 January 2010 - 19:24

junkan
  • junkan
  • Guru

• 5321 inlägg
  • 0
Läs hela tråden så framgår det.

Postad 22 January 2010 - 10:00

Eddvudd
  • Eddvudd
  • Rookie

• 2 inlägg
  • 0
Jag gjorde en chansning igår och släpade hem en 850 från netonnet i hopp om att få en buzzfri eller i värsta fall kunna stå ut med buzzet. Det gick ju sådär. Jag trodde inte det var så illa som de faktiskt va.
JÖSSES vad den låter! Nu måste man släpa tillbaks skiten. Blir en LG 50ps8000 ist.

Postad 22 January 2010 - 11:04

joli01
  • joli01
  • Wannabe

• 43 inlägg
  • 0

Jag köpte en 60ps8000 istället och är jättenöjd. Visst den är tjockare och har tråkigare menyer men den är nästintill knäpptyst. Bilden är kanon och ljudet är mycket bättre, inte bra men bättre.

Har inte med denna tråd att göra, men hur är bilden på LG:n jämfört med B850:an (svärta, kontrast, färger, skärpa, rörelsehantering o.s.v.)?

Postad 22 January 2010 - 12:45

k_l_w_a
  • k_l_w_a
  • Wannabe

• 22 inlägg
  • 0

Läs hela tråden så framgår det.

Jag har gjort det... men det var lite mer färska uppgifter jag var ute efter (nåt som du tydligen inte hade...) om någon t.ex. snappat upp nåt i stil med "fr.o.m. ver. X eller fr.o.m. tillverkningsdatum 2010-0X-XX så har man åtgärdat detta permanent"

Postad 22 January 2010 - 13:34

Ninja7
  • Ninja7
  • Wannabe

• 46 inlägg
  • 0
Jag ska få hem en serviceman från Samsung för andra gången på måndag som ska hämta min TV. Då ska jag höra med honom om denna TV verkligen KAN vara TYST..?! Om han någonsin upplevt någon som INTE låtit mer än andra plasmor. Får se om jag får ett vettigt svar..
Jag köpte min nån vecka innan jul, och den var som tidigare nämnts modifierad när den lämnade fabriken för att inte låta så mycket, men den låter ändå för mycket enligt min mening. Och visst, jag kan kanske tänka mig att det finns ett fåtal människor som inte skulle störa sig på ljudet från min TV, men de allra flesta skulle inte klara så mycket längre än vad jag gjort..

Men en sak som förbryllar mig är att det är väldigt få av plasmaTV-recensenterna (www.flatpanelshd.com etc.) som nämnder något om högt surrande från TV:n. Betyder detta att dom är döva, inte bryr sig, är betalda av samsung eööer att dom helt enkelt fått exemplar som faktiskt INTE låter för mycket??

Postad 22 January 2010 - 15:33

k_l_w_a
  • k_l_w_a
  • Wannabe

• 22 inlägg
  • 0

Men en sak som förbryllar mig är att det är väldigt få av plasmaTV-recensenterna (www.flatpanelshd.com etc.) som nämnder något om högt surrande från TV:n. Betyder detta att dom är döva, inte bryr sig, är betalda av samsung eööer att dom helt enkelt fått exemplar som faktiskt INTE låter för mycket??

Intressant fråga, precis detta har jag oxå funderat på, gissningsvis så har Samsung m.fl. handplockat de exemplar dom skickar för test...

Postad 22 January 2010 - 15:41

Chippe
  • Chippe
  • Forumräv

• 591 inlägg
  • 0
Buzzingen beror nog väldigt mycket på miljön och placering. Min B551 låter mycket mindre om den står långt ifrån väggen men så kan man ju inte ha det. Jag hör buzzingen väldigt tydligt, min äldre bror hör det men inte lika bra och mina föräldrar hör det inte alls. Är servicekillen 45-50 år och du själv 25-30 år kan du räkna med att han troligtvis inte hör buzzingen hälften så mycket som du och kanske inte tycker det är skäligt att fixa den.

..och jag tror nästan alla Samsung 2009 buzzar. Hur tydligt eller inte alls beror nog på vem som lyssnar.

Redigerat av Chippe, 22 January 2010 - 15:43.

Postad 22 January 2010 - 15:49

Ninja7
  • Ninja7
  • Wannabe

• 46 inlägg
  • 0

Buzzingen beror nog väldigt mycket på miljön och placering. Min B551 låter mycket mindre om den står långt ifrån väggen men så kan man ju inte ha det.

För mig spelar det ingen roll var TV:n står placerad då det värsta ljudet kommer ut rakt igenom själva panelen, det studsar alltså inte på väggen bakom. Dvs. det är som värst rakt framifrån.. mycket praktiskt! ;) Och står man typ 1m snett framför TV:n så hörs knappt ljudet, så det är väldigt beroende var man har sitt huvud någonstans..

Postad 22 January 2010 - 16:31

Chippe
  • Chippe
  • Forumräv

• 591 inlägg
  • 0
Jag hör inte heller om jag står snett framför. Förresten är jag inte helt hundra på att min inte låter om jag skulle flytta ut tv:n en bra bit från väggen men jag hade den så den första tiden då den testades och buzzingen var inte alls lika markant. Detta kan ju ha med andra orsaker att göra.

Postad 22 January 2010 - 18:35

Unregistered30592
  • Unregistered30592
  • Lärjunge

• 407 inlägg
  • 0
Synd detta med buzzandet för annars é juh tv:n grym. Tror för egen del att jag kör på min gamla 32"CRT ett tag till tills de nya plasmaskärmarna dyker upp senare i vår.

Postad 22 January 2010 - 20:44

k_l_w_a
  • k_l_w_a
  • Wannabe

• 22 inlägg
  • 0

Synd detta med buzzandet för annars é juh tv:n grym. Tror för egen del att jag kör på min gamla 32"CRT ett tag till tills de nya plasmaskärmarna dyker upp senare i vår.

Håller med, verkar vara en grym tv men det blir nog en LG i stället, fast söker man här så dyker det naturligtvis upp andra tveksamheter... :-) Varför ska det vara så svårt å köpa en bra tv.... :-) Hur lite eller mycket känslig man än är så vill man ju inte ha en tv där man ev. märker bleeding, clouding, buzzing å allt som finns att råka ut för... Nu skriver säker nån: "Köp en Panna..." Ja, om dom inte är så fruktansvärt ålderdomligt fula.

Postad 22 January 2010 - 23:30

Unregistered30592
  • Unregistered30592
  • Lärjunge

• 407 inlägg
  • 0

Håller med, verkar vara en grym tv men det blir nog en LG i stället, fast söker man här så dyker det naturligtvis upp andra tveksamheter... :-) Varför ska det vara så svårt å köpa en bra tv.... :-) Hur lite eller mycket känslig man än är så vill man ju inte ha en tv där man ev. märker bleeding, clouding, buzzing å allt som finns att råka ut för... Nu skriver säker nån: "Köp en Panna..." Ja, om dom inte är så fruktansvärt ålderdomligt fula.

Japp den snubben lr tanten som é chef på designavdelningen på Panasonic måste minst vara 70+ :)
Bilden kanske é bra men usch vad de ser ut som sagt.

Postad 23 January 2010 - 11:24

Unregistered1734
  • Unregistered1734
  • Beroende

• 1114 inlägg
  • 0

Japp den snubben lr tanten som é chef på designavdelningen på Panasonic måste minst vara 70+ :)
Bilden kanske é bra men usch vad de ser ut som sagt.

Inte alls fula. Kvalitets snygga designmässigt med hård robust "stål" design. Ingen plast ram med pianolack svart som glänser med reflexer som lg & samsung som skriker budget. Jag tycker panasonic har tusen ggr snyggare design än övriga konkurenter.

Pianolack svart var ute för 3 år sedan. Känns bara fult o tråkigt nu. Mina 5 cents då

Redigerat av Unregistered1734, 23 January 2010 - 11:25.

Postad 23 January 2010 - 15:26

junkan
  • junkan
  • Guru

• 5321 inlägg
  • 0
Ja blank svart plast som är lätt vågig är faktiskt inte snyggt.

Postad 23 January 2010 - 17:10

Unregistered1734
  • Unregistered1734
  • Beroende

• 1114 inlägg
  • 0

Ja blank svart plast som är lätt vågig är faktiskt inte snyggt.

Precis

Postad 23 January 2010 - 23:52

Unregistered30592
  • Unregistered30592
  • Lärjunge

• 407 inlägg
  • 0
Ja det är juh tur att smaken är som baken "delad" Personligen så tycker jag att svart pianolack é tidlös. Ungefär som kyl o frysskåp som alltid funnits i alla möjliga färger men en färg kommer alltid att finnas och vara tidlös och det är vitt.

Postad 24 January 2010 - 00:39

junkan
  • junkan
  • Guru

• 5321 inlägg
  • 0
Ja men nu är det ju inte pianolack utan vågig blank plast på apparaterna...

Postad 24 January 2010 - 09:58

Unregistered30592
  • Unregistered30592
  • Lärjunge

• 407 inlägg
  • 0
Duger gott men svart vågig plast.Tittar på TV skärmen när jag ser på TV inte på ramen. Missar så mkt i filmen lr nyheterna då ;O)

Postad 24 January 2010 - 11:09

Unregistered1734
  • Unregistered1734
  • Beroende

• 1114 inlägg
  • 0

Duger gott men svart vågig plast.Tittar på TV skärmen när jag ser på TV inte på ramen. Missar så mkt i filmen lr nyheterna då ;O)

Precis och inläggen ovan pratade om att kika på panasonic prestanda. Kan vara ett bra alternativ om man man ska titta på bilden och inte ramen. då panasonic är n1 med kuro teknik nu när kuro e nere :unsure:
Kolla ces mässan! Samsung presenterar även nyheter inom plasma, dock inte lika revolutionerande som panasonic gjort: byggt om plasman från grunden med cellstruktur etc.

Postad 25 January 2010 - 16:03

Ninja7
  • Ninja7
  • Wannabe

• 46 inlägg
  • 0
Nu har Samsung service varit här och hämtat min TV. Nu till beslutsångesten.. ska jag hämta ut en ny B855 eller ska jag försöka hitta nått annat??

Finns det B855 som är lika tysta som andra plasmor (typ V10 etc.)?? Är det någon här som kan svara på detta? Är det någon som plockat ut en ny som faktiskt varit LIKA TYST SOM PLASMOR AV ANNAT MÄRKE ?? Eller är det bara så att dom som inte hör surret från denna TV helt enkelt inte vet hur en plasma ska låta..

Jag fick just svar på varför just denna plasma låter så mycket, och det är för att den endast har ETT nätaggregat istället för två (som de flesta andra plasmor) p.g.a. att den ska vara så pass tunn som den är. Detta resulterar i ett rätt så saftigt nätagg som alltså därför låter mer..

Postad 25 January 2010 - 22:13

Delmar78
  • Delmar78
  • Amatör

• 97 inlägg
  • 0
Har också en 855:a som buzzar en del, jag visste om det innan jag slog till men tänkte "fan, jag chansar!" och ska väl säga som så att ibland stör det mig, ibland inte...Alltså så tror jag inte den buzzar högst av alla jag hört talas om, för jag brukar vara rätt så känslig med sånt här, så det verkar ju finnas vissa som är bättre och vissa som är sämre eller så är vi alla så olika bara.

Står precis just nu framför den och skriver detta inlägg(har en Mac mini som medicenter, (precis sett "2012" 1080p på Samsungen och säger bara WOW!!), visst nu låter det en del från den på ca 30cm avstånd.

Har mailat Samsung och de svarade att jag skulle ringa dem.

Så vad ska man göra? Den är ju sååååå j-vla fin annars, både bild och till utseende!

Tror ni det kan lösas med firmware någon gång i framtiden kanske?

suck...den är ju sååååå najs!! :P

Postad 25 January 2010 - 22:26

junkan
  • junkan
  • Guru

• 5321 inlägg
  • 0
Ingen firmware i världen kan lösa detta problemet.
Jag var ju en av de första att köpa en i Juni och de har ännu inte löst problemet helt trots otaliga forum i världen som rasar över oljudet och massor av returnerade apparater.

Köp en Panasonic VT25 när dem kommer.

Postad 27 January 2010 - 10:41

Callina
  • Callina
  • Rookie

• 2 inlägg
  • 0
Jag läste mycket på forum när jag skulle köpa mig en samsung ps50b855 och var lite nervös för buzzing men slog till ändå för en vecka sedan.

Jag har inte märkt av någon nämnvärd buzzing, förutom då jag är väldigt nära tv:n, ca 30 cm. Har dock inte hunnit titta längre stunder än 3 timmar, jag vet inte om det spelar någon roll.

Postad 27 January 2010 - 16:45

Ninja7
  • Ninja7
  • Wannabe

• 46 inlägg
  • 0

Jag har inte märkt av någon nämnvärd buzzing, förutom då jag är väldigt nära tv:n, ca 30 cm. Har dock inte hunnit titta längre stunder än 3 timmar, jag vet inte om det spelar någon roll.

Du menar alltså att din TV inte låter mer än t.ex. panasonics plasmor?
Om du testar att ställa dig ungefär 1m från TV:n och lyssna ca 20cm från överkant och 30cm från TV:ns högra kant, tycker du inte att det låter mer just där än om du flyttar örat? Det är precis där som det irriterande ljudet kommer från min på min 855:a. Och den låter som mest i mörka partier..

Postad 27 January 2010 - 17:49

Varmkorven
  • Varmkorven
  • Rookie

• 9 inlägg
  • 0
Som ni vet hade jag en hemma som buzzade.

De som har fått en tv som inte buzzar alternativt inte tycker buzzet stör låt dem va. Vi är ju alla överens om att det är en kanon tv förutom buzzet. Jag är rädd att de hittar ljudet och aldrig blir av med det.

Det är som tinnitus.

Postad 27 January 2010 - 23:17

Callina
  • Callina
  • Rookie

• 2 inlägg
  • 0

Du menar alltså att din TV inte låter mer än t.ex. panasonics plasmor?
Om du testar att ställa dig ungefär 1m från TV:n och lyssna ca 20cm från överkant och 30cm från TV:ns högra kant, tycker du inte att det låter mer just där än om du flyttar örat? Det är precis där som det irriterande ljudet kommer från min på min 855:a. Och den låter som mest i mörka partier..

jag är tyvärr iväg tills på fredag, men ska göra som du skrev när jag kommer hem och rapportera här om jag hör något. Kommer även över en kompis i helgen som är väldigt kräsen ska se ifall han hör något.

Postad 12 February 2010 - 08:53

Ninja7
  • Ninja7
  • Wannabe

• 46 inlägg
  • 0
Nu har jag fått pengarna tillbaka för min buzzande B855. Tycker att Samsung service skötte sig ok, gick lite långsamt när den väl hamnat på verkstad, men annars gick det väldigt smidigt.
Igår gick jag i alla fall direkt och testade att köpa en ny, men visst faan buzzar den oxå!

Jag är mycket förvirrad när det gäller det här buzzandet... Det är så många som skriver att dom INTE har ett buzzande exemplar. Är detta för att dom helt enkelt inte hör ljudet som jag stör mig något fruktansvärt på, eller är det så att det faktiskt FINNS dom som ÄR LIKA TYSTA som tex. V10:an?? Tror ni att det hjälper att vänta till nästa leverans utav dessa apparater kommer och då tjacka en? Kommer dom fixa det här problemet?

Jag har kollat runt väldigt mycket nu, men tycker inte att det finns nån annan TV som jag lika gärna skulle vilja ha för samma pris.
Panasonic V10 hade ju varit schysst om det inte var för det att den inte är så snygg och inte finns att få tag i längre, dessutom är den inte 50". Har kollat lite på LCD:er och kan kanske tänka mig en Sony 52" W5500. Nån som har någon erfarenhet av den? Annars är ju UE46B8050 rätt najs, men då riskerar man istället clouding och måste gå ner i storlek och upp i pris.. Någon som har något annat förslag på vad man ska göra nu?

Tror ni att UE46B8050 är ett bra substitut? Visst har den modellen problem med clouding, men det kanske är värt att chansa? Känns ju som om man skulle vilja vänta till dom nya modellerna kommer, men dom kommer nog vara på tok för dyra...

Är det någon som haft ett buzzande exemplar som bytt ut den mot en som inte buzzar? Verkar lite som att, har man hört surret på ett exemplar så kommer man höra det på alla... eller?

Redigerat av Ninja7, 13 February 2010 - 02:45.

Postad 13 February 2010 - 10:45

Gasco
  • Gasco
  • Användare

• 195 inlägg
  • 0

Tror ni att UE46B8050 är ett bra substitut? Visst har den modellen problem med clouding, men det kanske är värt att chansa?

Förstår mej inte på ditt tankesätt. Först köper du en Tv som är känd för sina buzzingproblen, och nu funderar du på Tv-världens problembarn nr 1, Samsungs Edge-LED.

Du är lite masokist, eller hur?

Postad 14 February 2010 - 15:39

Ninja7
  • Ninja7
  • Wannabe

• 46 inlägg
  • 0
Kan du ge mig ett exempel på en bra tv som idag går att få tag på för max 20 papp?
Den skall kunna dekoda de vanligaste formaten, stödja dlna och gärna se bra ut.. Den skall verkligen inte lida av eftersläpningar, något som jag stör mig som fan på!

Vad skulle du säga är en bra TV att köpa då? Är tacksam för all hjälp jag kan få!
Ger snart upp och behåller min lånade 28" crt..

Postad 14 February 2010 - 17:43

Unregistered1734
  • Unregistered1734
  • Beroende

• 1114 inlägg
  • 0

Kan du ge mig ett exempel på en bra tv som idag går att få tag på för max 20 papp?
Den skall kunna dekoda de vanligaste formaten, stödja dlna och gärna se bra ut.. Den skall verkligen inte lida av eftersläpningar, något som jag stör mig som fan på!

Vad skulle du säga är en bra TV att köpa då? Är tacksam för all hjälp jag kan få!
Ger snart upp och behåller min lånade 28" crt..

Panasonics nyaste med kuro teknik som släpps nästa månad.
Ta en VT modell i 46tum med 3D. den landar nog eventuellt på 20k instegspris men kan sjunka fort maybey.
Ge upp 2009 års modeller ivf, 2010 års släpps strax. Om du vill ha lcd så kan du kolla på sonys monter

sök dessa trådar:
Panasonic plasma 2010
Sony 2010 lineup
etc

Postad 14 February 2010 - 23:22

Ninja7
  • Ninja7
  • Wannabe

• 46 inlägg
  • 0
Hakuna-matata tack för tipsen!
Jo, jag har kollat lite på Panasonics nya 2010 års modeller, men har fått för mig att dom kommer vara lite i dyraste laget..
Men det verkar ju som om dom kommer att presentera något imorrn på flatpanelshd.dk så det är väl bara att vänta å se.
Men jag tror jag har bestämt mig för att vänta ett tag å se vad 2010 har att erbjuda..

Postad 16 February 2010 - 14:19

Unregistereda0120fe7
  • Unregistereda0120fe7
  • Amatör

• 57 inlägg
  • 0
För att säkerställa att det inte var mina öron det var fel på, lät jag kompisen mäta upp ljudet från min TV.
TVn var vid mättillfället påslagen, och med ljudet avstängt.

Resultat:

7 dB ungefär 20cm ifrån TVn framsida.
Glömde fråga modellbeteckning på mätinstrumentet han har, återkommer om det.

Så jag vidhåller, mitt exemplar lider ej av buzzing.

Redigerat av Unregistereda0120fe7, 16 February 2010 - 14:20.

Postad 16 February 2010 - 14:53

Ninja7
  • Ninja7
  • Wannabe

• 46 inlägg
  • 0

För att säkerställa att det inte var mina öron det var fel på, lät jag kompisen mäta upp ljudet från min TV.
TVn var vid mättillfället påslagen, och med ljudet avstängt.

Resultat:

7 dB ungefär 20cm ifrån TVn framsida.
Glömde fråga modellbeteckning på mätinstrumentet han har, återkommer om det.

Så jag vidhåller, mitt exemplar lider ej av buzzing.

Låter ju bra, grattis till din mycket fina TV!
Mycket konstigt att bara vissa låter........!

Men mätte ni på flera punkter framför skärmen? Jag hörde som sagt inte min TV om jag stod lite snett framför den, men just i "sweet spot" så var ljudet oacceptabelt... på min var det en komponent som satt ungefär 20-30cm från överkant och 40-50cm från högra kanten som surrade...

Redigerat av Ninja7, 16 February 2010 - 14:54.

Postad 16 February 2010 - 16:11

Martai
  • Martai
  • Rookie

• 5 inlägg
  • 0
Tror ni att priset kommer att sjunka mer på denna tvn? Typ under 20 000 kr? Eller kommer den ligga kvar som nu och sedan försvinna ur sortimentet när de nya börjar trilla in

Postad 16 February 2010 - 16:38

Ninja7
  • Ninja7
  • Wannabe

• 46 inlägg
  • 0

Tror ni att priset kommer att sjunka mer på denna tvn? Typ under 20 000 kr? Eller kommer den ligga kvar som nu och sedan försvinna ur sortimentet när de nya börjar trilla in

Den går väl redan att få tag i för runt 17000 ?
Eller du kanske menar 58"-aren ?

Redigerat av Ninja7, 16 February 2010 - 16:39.

Postad 16 February 2010 - 16:40

Martai
  • Martai
  • Rookie

• 5 inlägg
  • 0
Ja jag menar 58 tum =)

Postad 16 February 2010 - 20:46

Unregistereda0120fe7
  • Unregistereda0120fe7
  • Amatör

• 57 inlägg
  • 0

Låter ju bra, grattis till din mycket fina TV!
Mycket konstigt att bara vissa låter........!

Men mätte ni på flera punkter framför skärmen? Jag hörde som sagt inte min TV om jag stod lite snett framför den, men just i "sweet spot" så var ljudet oacceptabelt... på min var det en komponent som satt ungefär 20-30cm från överkant och 40-50cm från högra kanten som surrade...

Han mätte på rakt framifrån samt snett från bägge sidor. Samma resultat. Ska se om jag kan locka hit han ytterligare en gång, för att mäta vid den position du anger på din TV. Tycker också det är "lustigt" att bara vissa låter. Återkommer om jag lyckas lura hit han igen. :)

Postad 16 February 2010 - 23:56

Ninja7
  • Ninja7
  • Wannabe

• 46 inlägg
  • 0

Han mätte på rakt framifrån samt snett från bägge sidor. Samma resultat. Ska se om jag kan locka hit han ytterligare en gång, för att mäta vid den position du anger på din TV. Tycker också det är "lustigt" att bara vissa låter. Återkommer om jag lyckas lura hit han igen. :)

Detta gör ju att hoppet om denna TV inte riktigt går att ge upp än.. Å det är ju både bra och dåligt på samma gång. Tjejen (och även jag själv) börjar verkligen tröttna på 28"-aren som vi har just nu.
Det skulle ju vara kul å orka vänta till alla nya 2010 års modeller kommer ut, men jag tror faktiskt att jag ska leta vidare lite i hopp om att hitta en tyst 855:a. Men denna gång tänker jag inte köpa en förrän jag fått bekräftat att exemplaret är fritt från buzzing, hur det nu ska gå till.. Menmen, hittar jag en på något sätt till ett rimligt pris så köper jag den nog.
Tycker att den förutom buzzingen är en riktigt bra och snygg TV.

Postad 17 February 2010 - 10:23

Unregistered66fa17b0
  • Unregistered66fa17b0
  • Användare

• 196 inlägg
  • 0

Detta gör ju att hoppet om denna TV inte riktigt går att ge upp än.. Å det är ju både bra och dåligt på samma gång. Tjejen (och även jag själv) börjar verkligen tröttna på 28"-aren som vi har just nu.
Det skulle ju vara kul å orka vänta till alla nya 2010 års modeller kommer ut, men jag tror faktiskt att jag ska leta vidare lite i hopp om att hitta en tyst 855:a. Men denna gång tänker jag inte köpa en förrän jag fått bekräftat att exemplaret är fritt från buzzing, hur det nu ska gå till.. Menmen, hittar jag en på något sätt till ett rimligt pris så köper jag den nog.
Tycker att den förutom buzzingen är en riktigt bra och snygg TV.

Den person som påstår sig vara ägare till ett buzzningsfritt exemplar utav 855:an innehar en synnerligen imposant förmåga att selektera bort diverse missljud.

Ur ett rent estetiskt perspektiv är detta en mycket tilltalande apparat.

Min nyinskaffade Epson tw-3500 spinner som en tam katt om man jämför med Samsungen.

Postad 17 February 2010 - 10:52

Unregistereda0120fe7
  • Unregistereda0120fe7
  • Amatör

• 57 inlägg
  • 0

Den person som påstår sig vara ägare till ett buzzningsfritt exemplar utav 855:an innehar en synnerligen imposant förmåga att selektera bort diverse missljud.

Ur ett rent estetiskt perspektiv är detta en mycket tilltalande apparat.

Min nyinskaffade Epson tw-3500 spinner som en tam katt om man jämför med Samsungen.

Möjligt, men då lider även dB-mätaren av samma fenomen. :rolleyes:

Postad 17 February 2010 - 13:24

Ninja7
  • Ninja7
  • Wannabe

• 46 inlägg
  • 0

Möjligt, men då lider även dB-mätaren av samma fenomen. :rolleyes:

Det är inte så att dB-mätaren automatiskt väger ljudet på något sätt så att högfrekventa ljud i stort sett elimineras?

Postad 17 February 2010 - 15:42

Unregistereda0120fe7
  • Unregistereda0120fe7
  • Amatör

• 57 inlägg
  • 0

Det är inte så att dB-mätaren automatiskt väger ljudet på något sätt så att högfrekventa ljud i stort sett elimineras?

Har ingen aning om hur den fungerar tekniskt. Men karln jobbar som ljudtekniker i en av Sveriges mest ansedda studios. Syftet med hans besök var ju att se hur pass mkt TVn låter, så tycker nog att han borde reagerat om så varit fallet.

Postad 17 February 2010 - 16:44

Ninja7
  • Ninja7
  • Wannabe

• 46 inlägg
  • 0

Har ingen aning om hur den fungerar tekniskt. Men karln jobbar som ljudtekniker i en av Sveriges mest ansedda studios. Syftet med hans besök var ju att se hur pass mkt TVn låter, så tycker nog att han borde reagerat om så varit fallet.

Intressant!
Ska nog höra med lite butiker om man får lyssna på en TV innan man köper den.. Lär ju skita sig iofs, men det är värt några försök!

Postad 17 February 2010 - 18:12

jockebock
  • jockebock
  • Användare

• 110 inlägg
  • 0
har tagit hem 2 st sånna här getingbon inget att rekommendera om man inte gillar huvudvärk! tvn e riktigt snygg och bilden är helt klart bra. men pga dom tillfälliga inbränningarna som blir så känner jag inte att det är värt att lägga mer energi på att prova fler gånger. blir att leta efter en bra LCD-TV istället vilket inte är helt lätt om man vill ha en stor o tunn tv utan clouding...bleh..

kan dock rekommendera att beställa en gråimport från net on net dom hämtar tvn gratis om du ringer o säger att du vill lämna tillbaka den pga att det är fel på tvn och riktigt bra pris med samma garanti som en samsung norden variant!

1 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Ny 3D utskriven fjärrkontroll hållare
    nimman
    2026-06-08 07:49:07
  • Sofabaton X2
    hmarkstrom
    2026-06-07 10:02:24
  • Monterar kabelkanaler
    genstruktur
    2026-06-04 20:53:37
  • Två sittplatser men behöver två till
    genstruktur
    2026-06-04 20:51:09
  • Gavel akustikvägg
    genstruktur
    2026-05-23 08:15:25
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2026 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.