Att texten och loggorna syns mot svart bakgrund vid film ?
Panasonic Viera TX-P50G20E
(TV)
|
4
|
(56)
|
Inga priser | |
LG PK550N
(TV)
|
2
|
(52)
|
Inga priser | |
LG PK950
(TV)
|
1
|
(0)
|
Inga priser |
Postad 03 April 2010 - 19:15
Postad 03 April 2010 - 19:53
Har ni som köpt 50PK550 märkt av ghosting ännu ?
Har kör min 50PK550 några dagar nu finns lite ir som syns om man kör helsvart bakgrund och går fram till tvn och letar efter det, dock märks det inte från tv soffan varken under filmtittning eller när man spelar tv-spel men visst finns den där om man letar aktivt efter den på nära håll 2-3 dm men inget som stör alls tycker jag då.
Postad 03 April 2010 - 20:13
Postad 03 April 2010 - 22:18
Är väldigt sugen på LG:n måste jag säga men undrar lite varför det står endast 2 HDMI ingångar på Audio Videos hemsida? Det är väl tre har jag sett på andra sajter? Det som oroar lite är ju att vi har fönster bakom soffan mitt mot tv:n men frågan är hur mycket det kommer att speglas 4,5 bort..... Spännande tråd att följa då även Panasonics tv är väldigt intressant men ligger över min 11 000-kronors budget just nu om jag inte upptäcker några hiskeliga fördelar med den
Mitt rum ser exakt likadant ut, och ja PK550 speglar mycket. Har du ordentliga gardiner och ingen solsken så går det att stå ut med dagsljuset. Men har du solsken där långa perioder av dagen så blir det nog jobbigt.
Det är 3 HDMI, 2 bak och en på sidan.
Postad 17 April 2010 - 13:00
Jaha. Hur många har köpt G20 i Sverige? Lär väl inte vara så många... Ändå har redan första rapporten om extrem buzzing kommit... Fan att det ska vara så svårt att tillverka en TV som inte buzzar. Helt sjukt 2010. Så nu går ju både Pannan och LGn bort. Kanske skulle satsa på en tjockTV istället....
se till att väggutaget är jordat på ett riktigt sätt. mitt var inte det , gick till grannen och den blev tyst direkt tvn. har testat två g20 då de båda lät och åkte och bytte den första. Så jordningen är superviktig, den är nu tyst helt.
Redigerat av vazztand, 17 April 2010 - 18:34.
Postad 17 April 2010 - 13:07
jag köpte en g20 som började surra mycket högt och åkte och lämnade tillbaka den, fick en ny och den började också surra extremt mycket. Den tar bort hela bildupplevelsen. Det konstiga är att de var båda helt tysta första veckan. Och i affärerna verkar de också tysta. Testat med skärmade kablar och vänt sladden för att ändra fas i uttaget men hjälper inte. Bilden och TVn i sig är helt fantastisk, G20 bilden är otroligt bra, fyllnad och speciellt djupet, har inte sett bättre i någon annan tv! led och blueray kan ge ännu mer detaljrikedom men det syns att det inte är naturliga färger. G20 plasma är riktigt bra, om de bara kunde isolera den helt tyst. G20 är inget alternativ om alla låter så eller att de inte byter någon komponent. en tyst G20 är riktigt bra. Designen är betydligt bättre än tidigare. Men sonys tunna lcd och led är ledanade i design i mitt tycke.
Tråkigt att du fått 2ex som inte var tysta, har ahft min G20 nu sen påskhelgen och den är knäpp tyst. Går att höra lite om man lägger örat mot nedre högra hörnet typ men inget mer än så.
Postad 07 May 2010 - 17:14
Lgns fördel är juh trots allt priset och att efter lite kalibrering så verkar den vara riktigt bra i ett hyfsat mörkt rum, en sak som jag tycker verkar vara oroväckande är att var och varanan som köpt en Lg får några döda pixlar men att de försvinner efter ett tag eller inte....jobbigt att inte veta å sen vara tvungen att skicka tillbaka tvn..
Har vart inne på panasonic G20 mest hela tiden men då det skiljer ganska mycket i pris..ja vet man får vad man betalar för..pannan har juh trots allt inte haft några döda pixlar men däremot lite buzzning..
ja man blir juh inte direkt klokare på att läsa dessa resencioner överallt....*suck* liite beslutsångest har man juh allt
Postad 07 May 2010 - 17:28
Panasonic kan inte mäta sig med pioneer då pioneer gått i konkurs.
När konkade Pioneer ?
Postad 07 May 2010 - 18:52
När konkade Pioneer ?
Fel ordval! Pioneer valde att lägga ner tv tillverkningen då dem gått BACK otroligt stora summor.
De fortsätter med hemmabiosegment såsom Blu-ray, hemmabiosystem, djbås, etc
Postad 08 May 2010 - 14:34
Gjorde de? Har jag missat nåt nu eller?Pioneer köptes till stor del upp av Sharp, döm därefter!
Minns bara att Sharp gjorde Pioneers LCD:er, vilka jag hade grymma förhoppningar på, men de hade bara namnet Pioneer gemensamt med fabrikanten Pioneer, resten kändes mer bara som en regelrätt Sharp-skärm.
Plasma-sidan var ju Panasonic som hade sina paneler i den då kommande G10. Så stor del av Pioneer, köpte väl inte Sharp?
Postad 28 May 2010 - 09:19
Måste bara skriva det var någon som uttalade sig om att lg var ett budgetmärke bara för dom inte har någon highend modell , Det var det dummaste pga 1. volvo och saab är inte budgetmärken fast dom inte har någon s klass för en miljon 2. dom flesta apparater görs i china,korea,taiwan 3. många märken delar komponenter 4. min hk tillverkades i taiwan min webergrill i china mm 5. pratade med netonnet's service personal i göteborg dom sade att dom fått in senaste månaden 7st lg 50pk550 för rep utav 45st sålda och 2st panna 46g20 utav 6 sålda så rent statistiskt där så är panna'n sämre.Finns dåliga LCD iofs också men de tillhör inte vanligheterna och det är inte buzzing på samma sätt som plasma. Förmodar att det inte ändrar tonläge i förhållande till ljus. Kanske ditt uttag i väggen som gör att ljudet uppstår, Testat annat uttag, skärmad kabel m.m.?
Angående Lg så försöker dom sälja med snygg design och lågt pris. Bildkvaliten har inte varit särskillt övertygande. Nu har jag inte sett årets modeller med egna ögon men dom knappar sakta in som det verkar, det är bra för marknaden
Min egen erfarenhet som tidigare 3 års ägande av panna pv60 vilket är en superbratv så gick den sönder efter 12 månader men det var inget problem med garantin , Nu med mitt senaste köp skulle från början köpt g20 men det estetiska går inte att svälja så jag är en lycklig ägare till en LG 50PK950n som är helt enormt bra defenetivt ingen budget över den (möjligtvis fjärren) den är tyst, inte speciellt mycket reflektioner, grym svärta, grym på färger, grym på sd ,och snygg som bara den, inga problem med inbänningar kör både ps3 och wii , och wifi med mediespelaren är ruggigt bra spelar det mesta utan problem , + wifi adaptern ingår så det är absolut ingen budgetkänsla över den, sen gör den sig bra som en snygg möbel smälter in bra i rummet :-)
Postad 28 May 2010 - 09:43
sen en annan sak blir så trött på alla dessa sk experter som testar på div tidningar och forum , jag anser att skall man testa apparater så måste man testa emot samma prisklass dvs pk550 mot x20 eller pk950 mot s20 tex då har pannorna inte en susning i bildkvalitet , det är inte så att jag har något emot pannorna men tycker att dom är lite väl överhypade och feldesignade på utsidan ser mest ut som billig ''budgetplast'' ,Måste bara skriva det var någon som uttalade sig om att lg var ett budgetmärke bara för dom inte har någon highend modell , Det var det dummaste pga 1. volvo och saab är inte budgetmärken fast dom inte har någon s klass för en miljon 2. dom flesta apparater görs i china,korea,taiwan 3. många märken delar komponenter 4. min hk tillverkades i taiwan min webergrill i china mm 5. pratade med netonnet's service personal i göteborg dom sade att dom fått in senaste månaden 7st lg 50pk550 för rep utav 45st sålda och 2st panna 46g20 utav 6 sålda så rent statistiskt där så är panna'n sämre.
Min egen erfarenhet som tidigare 3 års ägande av panna pv60 vilket är en superbratv så gick den sönder efter 12 månader men det var inget problem med garantin , Nu med mitt senaste köp skulle från början köpt g20 men det estetiska går inte att svälja så jag är en lycklig ägare till en LG 50PK950n som är helt enormt bra defenetivt ingen budget över den (möjligtvis fjärren) den är tyst, inte speciellt mycket reflektioner, grym svärta, grym på färger, grym på sd ,och snygg som bara den, inga problem med inbänningar kör både ps3 och wii , och wifi med mediespelaren är ruggigt bra spelar det mesta utan problem , + wifi adaptern ingår så det är absolut ingen b emotudgetkänsla över den, sen gör den sig bra som en snygg möbel smälter in bra i rummet :-)
En rolig jämförelse jag och min sambo har två bilar en saab för 300000:- och en kia för 79000:- i tester så är kian budget och saaben kvalitet men i verkligheten visst kia'n knske rostar ett par år tidigare men men efter sisådär en tio år så har saaben ramlat ner ca 230000 i värde och kia'n ca 65000 i värde , efter kört bilarna ca 3000mil vardera sista 2 åren kan jag konstatera att mekaniska kvaliteten är bättre i kia'n men känslan bättre i saaben , så i min värld är kia'n ett bättre köp men saaben är skönare att åka i ,
Tror det är så ungefär med pajkastingen imellan tv apparaterna också , vad jag menar är att man får mycket mera tv för pengarna om man välje:-)r LG
Postad 28 May 2010 - 17:34
Problemet är inte att jämföra modellerna i mellan utan att folk inte kan acceptera att det finns bättre maskiner för mer pengar än vad de själva har köpt sin för. Är ju som att köpa en kia och intala sig att den är skönare än en saab bara för att den är billigare och då i slutändan säga att det inte är värt att lägga pengarna på en saab för det skiljer så lite emellan dem. Skilnaden finns fortfarande och det är det som i många fall skiljer agnet från vetet eller vad man nu brukar säga....... Sen blir det lite fel att jämföra med bilar då priset på dessa maskiner är typ 15kkr vs 10kkr och inte över hundra kkr som det är för bilar.....sen en annan sak blir så trött på alla dessa sk experter som testar på div tidningar och forum , jag anser att skall man testa apparater så måste man testa emot samma prisklass dvs pk550 mot x20 eller pk950 mot s20 tex då har pannorna inte en susning i bildkvalitet , det är inte så att jag har något emot pannorna men tycker att dom är lite väl överhypade och feldesignade på utsidan ser mest ut som billig ''budgetplast'' ,
En rolig jämförelse jag och min sambo har två bilar en saab för 300000:- och en kia för 79000:- i tester så är kian budget och saaben kvalitet men i verkligheten visst kia'n knske rostar ett par år tidigare men men efter sisådär en tio år så har saaben ramlat ner ca 230000 i värde och kia'n ca 65000 i värde , efter kört bilarna ca 3000mil vardera sista 2 åren kan jag konstatera att mekaniska kvaliteten är bättre i kia'n men känslan bättre i saaben , så i min värld är kia'n ett bättre köp men saaben är skönare att åka i ,
Tror det är så ungefär med pajkastingen imellan tv apparaterna också , vad jag menar är att man får mycket mera tv för pengarna om man välje:-)r LG
Är själv en ägare till en Panasonic 50G20E och är ruskigt nöjd med min tv. Vart den för att jag hade inte en budget på över 16kkr. Jämförde de olika märkena/modeller och insåg att Panasonic g20 var det trevligare valet för mig. Inga temporära inbränningar av menyer, loggor mm. Mindre reflexer i bilden och jag upplevde bilden som mer behaglig på G20. Men det är ju bara vad jag tycker och i slutändan så är det ju jag som ska vara nöjd med mitt egna köp. Precis som andra ska vara nöjda med sina köp.
Problemet sen är ju att sen dyrkar sin modell som en gud och sprider sina åsikter som pesten på forumen och sällan kommer med något vettigt. I 9 fall av 10 här så är modellen som man själv äger det enda rätta och resten är inte prisvärt då det bara skiljer sig så lite, skillnaden finns dock.
Om man ser till antalet inlägg i varje tråd så är det få som tillför något som t.ex. pacman mfl gör. Det mesta är pajkastning mellan olika märken och modeller.
Lg, har riktigt prisvärda maskiner, men köper inte riktigt argumenten att de är bättre. Mycket tv per krona är det, men har man pengarna och har ett intresse för bra bild så är det oftast det intresset inte prisvärt. Utan man köper en dyrare tv för att man ser skillnaden och uppskattar dessa skillnader och kan då motivera det högre priset. Skillnaden finns alltid och den har alltid ett pris, sen är det upp till konsumenten att välja vad han tycker är värt, ett lågt pris eller riktigt bra bild? Kanske ett mellanting så man får mycket bild per krona?
Redigerat av Unregisteredc953a7c3, 28 May 2010 - 17:39.
Postad 28 May 2010 - 21:51
Håller med dig till 99% jag är väl inte så bra att formulera mig men det med bilarna så menade jag att jag åker hundra % hellre saab än en kia det är en helt annan bil ,men i tester så säger dom alltid t.e.x kia = dåligt andrahandsvärde , men som jag skrev tidigare ser man till inköpspris och fallande värde så finns det ingen bil på marknaden idag oavsett märke som slår kia'n (modellen är kia piccanto miljöbil 5 års fabriksgaranti 69900:- ny -08)Problemet är inte att jämföra modellerna i mellan utan att folk inte kan acceptera att det finns bättre maskiner för mer pengar än vad de själva har köpt sin för. Är ju som att köpa en kia och intala sig att den är skönare än en saab bara för att den är billigare och då i slutändan säga att det inte är värt att lägga pengarna på en saab för det skiljer så lite emellan dem. Skilnaden finns fortfarande och det är det som i många fall skiljer agnet från vetet eller vad man nu brukar säga....... Sen blir det lite fel att jämföra med bilar då priset på dessa maskiner är typ 15kkr vs 10kkr och inte över hundra kkr som det är för bilar.....
Är själv en ägare till en Panasonic 50G20E och är ruskigt nöjd med min tv. Vart den för att jag hade inte en budget på över 16kkr. Jämförde de olika märkena/modeller och insåg att Panasonic g20 var det trevligare valet för mig. Inga temporära inbränningar av menyer, loggor mm. Mindre reflexer i bilden och jag upplevde bilden som mer behaglig på G20. Men det är ju bara vad jag tycker och i slutändan så är det ju jag som ska vara nöjd med mitt egna köp. Precis som andra ska vara nöjda med sina köp.
Problemet sen är ju att sen dyrkar sin modell som en gud och sprider sina åsikter som pesten på forumen och sällan kommer med något vettigt. I 9 fall av 10 här så är modellen som man själv äger det enda rätta och resten är inte prisvärt då det bara skiljer sig så lite, skillnaden finns dock.
Om man ser till antalet inlägg i varje tråd så är det få som tillför något som t.ex. pacman mfl gör. Det mesta är pajkastning mellan olika märken och modeller.
Lg, har riktigt prisvärda maskiner, men köper inte riktigt argumenten att de är bättre. Mycket tv per krona är det, men har man pengarna och har ett intresse för bra bild så är det oftast det intresset inte prisvärt. Utan man köper en dyrare tv för att man ser skillnaden och uppskattar dessa skillnader och kan då motivera det högre priset. Skillnaden finns alltid och den har alltid ett pris, sen är det upp till konsumenten att välja vad han tycker är värt, ett lågt pris eller riktigt bra bild? Kanske ett mellanting så man får mycket bild per krona?
meningen med biljämförelserna , var att man ser hur galna skribenter som testar saker är dom har ofta fel och lägger med personliga åsikter istället för att se objektivt på det , oavsett om det är en biltidning eller en hemmabio tidning.
Och när det gäller pannan g20 så är det såklart en toppentv , men det är väl så om pannan är bättre på en sak så kanske den är sämre på något annat jämfört med pk950 , men jag tror att dom flesta skribenter redan innan dom testar är inställda på att pannan är bättre och pk950 är budget villket jag tycker är orättvist , min egen erfarenhet av dom här apparaterna (jag är petnoga när jag köper något brukar ta hem apparaterna på öppet köp och kalibrera dom så gott det går och testa dom under flera dagar , har svårt att köpa något som inte känns 100%)
Pannan är bättre på ghosting och tillfälliga inbränningar = bättre till tv spel och dator ,något skarpare bild vid hd (marginell skillnad) bättre internet tjänster viera cast, Bra THX Läge ,bättre fjärr och rent allmänt en väldigt bra och fin bild med bra svärta ,
pk950 är däremot allmänt något bättre på sd matrial , helt tyst elektronik , snyggare utsida och något bättre färghantering och likvärdig svärta och helt horribla THX lägen dom är urusla! bilden blir som någon har lagt på en slags gul/grå hinna över bilden (testerna på nätet tycker thx lägena är jättebra .dessa skribenter måste vara färgblinda)
jag har den uppfattningen villken man köper av dom här två spelar inte så stor roll när det gäller bildkvalitet dom är
tämligen likvärdiga , jag tror att det är ytterst få som kan se någon skillnad imellan dessa när dom är kalibrerade rätt
Iframtiden vet man aldrig, om ett år kanske det bara är samsung som gäller, och man skall inte vara så inbunden så att bara tro ett märke gör allt rätt ,
Jag är ialla fall nöjd med min tv till 100% (fast det hade varit roligt med en kuro eller en bmw-) )
Postad 28 May 2010 - 21:52
Tycker att du faller offer för dina egna påståenden. I detta fall det klassiska att du tycker att du har lagt ner mer pengar och därför har en bättre apparat. Motivet att en dyrare apparat måste vara bättre biter i alla fall inte på mig. Speciellt inte i den digitala världen...
Och därmed har jag ändå inte sagt vilken TV jag tycker ger mest bang for the bucks
Postad 29 May 2010 - 07:26
Tycker att du faller offer för dina egna påståenden. I detta fall det klassiska att du tycker att du har lagt ner mer pengar och därför har en bättre apparat. Motivet att en dyrare apparat måste vara bättre biter i alla fall inte på mig. Speciellt inte i den digitala världen...
Och därmed har jag ändå inte sagt vilken TV jag tycker ger mest bang for the bucks
Anledningen till att jag valde en g20 framför 550/760/950 var Pannan är bättre på ghosting och tillfälliga inbränningar = bättre till tv spel och dator. Samt att jag upplevde bilden skarpare vid uppspelning av 1080p. I mitt fall så är det värt de extra $$$ som det kostar. Det som jag inte köper är att man säger att det inte skiljer något alls och att det enbart är en "marginell" skillnad. De lg modellerna som jag prova visade ju spår efter menyer när man testa dem i butik och satte en statisk bild. Visst den försvann efter en stund, men upplevde inte det problemet på någon panasonic modell. Tycker att utvecklingen har hunnit så pass långt att man ska kunna ha tv'n på utan att se spår efter kanal logotyper, menyer och andra statiska bilder.
Bortser man dock från dessa problem, så presterar skärmarna riktigt bra gällande färger, svärta mm. Här är skillnaden ytterst liten och en mindre kräsen person kan lätt välja den snyggare lg modellen och spara ett par tusen.
Postad 29 May 2010 - 10:31
Så du menar att inbränningar minskar i en hemma miljö eller vad?Enligt mig är det bara noviser som testar plasmor i butik...
Postad 29 May 2010 - 11:15
MVH
Postad 01 June 2010 - 20:18
Stämmer det att PK350n och PK550N har liknande skärmar och hur är de att spela tv-spel på? blir det mer lagg eller eftersläppningar jämfört med Panna S20/X20??
MVH
Har haft 2st PK550N och är du känslig av MS så är det inte att rekomendera, vad det gäller Panna s20/x20 vet jag inte
Slutade med att jag bytte till en P50G20E och den är bara underbar när det gäller både filmtittande och spelande!
Redigerat av Unregisteredb2b856bc, 01 June 2010 - 20:19.
Postad 04 June 2010 - 00:55
Har haft 2st PK550N och är du känslig av MS så är det inte att rekomendera, vad det gäller Panna s20/x20 vet jag inte
Tror dock inte det är några problem men det är dock bara vad jag tror.
Slutade med att jag bytte till en P50G20E och den är bara underbar när det gäller både filmtittande och spelande!
http://www.hdtvtest....20100511647.htm
Här är test på S20, som har samma NeoPDP panel som G20, med allt vad det innebär. X20 har en annan panel och förmodligen inte lika bra svärta som följd. Dom rekommenderar S20 för gaming eftersom den har så låg input delay (16 ms). Går själv i tankarna, och det lutar mot S20. Min flickvän klagar lite på strömförbrukningen dock (plasma)
Redigerat av Wortex, 04 June 2010 - 10:13.
Postad 04 June 2010 - 06:23
Postad 08 August 2010 - 20:29
Har även kikat på 55" led men det jag läst mig till är att de inte har riktigt samma bildkvalitet?
Postad 09 August 2010 - 11:53
Postad 09 August 2010 - 14:48
Här
http://www.avsforum....mp;postcount=88
Är riktigt nöjd med min LG PK 550 60tum .
Grymt mycket tv för pengarna.
Tveksamt om det finns någon som ens är i närheten.
Har nog fått ett bra ex.Istort sett inga problem med IR.
Enda gången jag hör buzzing är när jag sticker huvudet bakom tv och allt ljud är av och det är tyst omkring.
Dock så har jag inte perfekt hörsel men min Sambo som brukar höra allt märker inget heller.
Minus
Reflektioner om man ej kan mörklägga.
Svärtan kunde ha fått var lite bättre.
Annars är ju ett tips att läsa både Panasonic tåden och LG
Postad 09 August 2010 - 17:16
LG:n i källaren utan några fönster hade vart mumma.Jag tycker det är mest intressant att se ett test där båda står brevid varandra och är ISF kalibrerade av samma person.
Här
http://www.avsforum....mp;postcount=88
Är riktigt nöjd med min LG PK 550 60tum .
Grymt mycket tv för pengarna.
Tveksamt om det finns någon som ens är i närheten.
Har nog fått ett bra ex.Istort sett inga problem med IR.
Enda gången jag hör buzzing är när jag sticker huvudet bakom tv och allt ljud är av och det är tyst omkring.
Dock så har jag inte perfekt hörsel men min Sambo som brukar höra allt märker inget heller.
Minus
Reflektioner om man ej kan mörklägga.
Svärtan kunde ha fått var lite bättre.
Annars är ju ett tips att läsa både Panasonic tåden och LG
Den fick bra kritik i månadens hembio som kom idag. Den hade dock varit lite svår att ha för mig under sommarmånaderna då det är lite ljust i rummet. Men så har jag ju ingen anledning att skaffa någon ny TV idag...
Postad 09 August 2010 - 17:29
Du har inga persienner eller rullgardiner?
Själv så bryr jag mig inte om reflektioner mitt på dagen då jag ändå bara slötittar på tv då..
Men vist ska man se en film eller spela måste man dra för
Postad 09 August 2010 - 20:52
Jasså vad skrev de om den ?
Du har inga persienner eller rullgardiner?
Själv så bryr jag mig inte om reflektioner mitt på dagen då jag ändå bara slötittar på tv då..
Men vist ska man se en film eller spela måste man dra för
Den TV:n tillsammans med andra 50 tummare testades. Den fick riktigt bra kritik gällande 24p-flytet, hög bildkvalité, sämre med reflektioner. Mkt prisvärd TV och en 8 i betyg. "Bra köp".
Redigerat av Unregistered6df60672, 09 August 2010 - 20:53.
Postad 14 August 2010 - 11:43
Postad 14 August 2010 - 21:08
Någon som har buzzing ifrån sin PK550? Jag har det, något man bör ta på garantin?
Buzz finns mer eller mindre på alla plasma apparater, det ingår så att säga. Min lät ganska mycket i början för att nu inte låta någonting (i princip). Mitt råd är att bara leva med det.
Postad 21 August 2010 - 14:29
Synpunkter ?
Den verkar i övr riktigt prisvärd.
Postad 21 August 2010 - 21:43
Är du "fotbollstok" så bedöm skärmarna noga i förväg och kolla att de visar snabba rörliga bilder på ett bra sätt.
Postad 04 September 2010 - 10:48
Är det ingen som är nöjd med sin G20 och kan rekommendera den?. Eller har alla råkat ut för felen som det skrivs om?.
Läst lite tester och G20 har "som testarna skriver" överlägset den bästa svärtan, men detta stämmer alltså inte?.
Vad tycker ni som äger eller har ägt en G20?. Eller ni som valde bort den tillförmån för någon annan tv? (vad fall G20n på, varför valde ni bort den?)
Då jag ej är kunnig på tv apparater är ja glad för svar.
Redigerat av AIKalle_83, 04 September 2010 - 10:58.
Postad 28 September 2010 - 13:05
Postad 29 November 2010 - 22:08
Postad 29 November 2010 - 23:02
Ja Pioneer är det ingen som slår än. Kommer nog ta ett par år till innan nån är i kapp deras sista modeller.
Postad 29 November 2010 - 23:15
Postad 29 November 2010 - 23:17
Inte som tex G20 där hälften störs på 2.5-3 meter
Postad 14 February 2011 - 19:06
Jag var helt inne på att köpa mig en G20, men efter att ha läst lite här så börjar man ju fundera!
Är det ingen som är nöjd med sin G20 och kan rekommendera den?. Eller har alla råkat ut för felen som det skrivs om?.
Läst lite tester och G20 har "som testarna skriver" överlägset den bästa svärtan, men detta stämmer alltså inte?.
Vad tycker ni som äger eller har ägt en G20?. Eller ni som valde bort den tillförmån för någon annan tv? (vad fall G20n på, varför valde ni bort den?)
Då jag ej är kunnig på tv apparater är ja glad för svar
Jag har just fått hem en G20, köpte från början en PK 350 men blev aldrig nöjd med bilden, bilden var gråaktig i alla lägen trots flera inställningsförsök, enorma reflektioner i glaset dessutom. Var fin på blueray men SD- sändningar via boxer gav konstiga hudtoner där ansiktena "såg tecknade ut" dvs med olikfärgade hudtonade fält. Väldigt svajigt stativ och burkigt ljud. ( Ja, jag har surroundanläggning också men denna används inte vid nyheter etc)
Bytte till en G20 och är riktigt nöjd med både bild, ljud och fjärrkontroll i nuläget. Det enda som inte är perfekt är mediaspelaren som inte fungerar så intuitivt gentemot Win7/MCE. Fynd för 7000kr!
1 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar
Sökningen pågår
Avancerad sökning
4
Plasma-TV från LG år 2010
33 bilder
547 filmer
Minhembio - Senaste nyheterna

Fler
Vilka bilder visas här?