Panasonic Plasma 2011
3946 svar till detta ämne
Postad 07 May 2011 - 23:53
TomasThoren
-
TomasThoren
-
Forumräv
-
-
816 inlägg
kolla på det här http://www.blocket.s..._...m?ca=14&w=3
"...........Pris 4 995 kr, vid snabb affär kan priset diskuteras. Kvitto och originalförpackning finns kvar. .." Är det nån som har roat sig med att ändra annonsens pris? Fanns väl ingen vt30y tillgänglig för 1 mån sen,heller!
Postad 08 May 2011 - 06:23
danma3
-
danma3
-
Wannabe
-
-
28 inlägg
"...........Pris 4 995 kr, vid snabb affär kan priset diskuteras. Kvitto och originalförpackning finns kvar. .."
Är det nån som har roat sig med att ändra annonsens pris?
Fanns väl ingen vt30y tillgänglig för 1 mån sen,heller!
Kan inte stämma. Mig veteligen så finns det fortfarande ingen 55VT30Y att få tag i hos någon återförsäljare. Tror inte den kommit ut på marknaden i övriga världen heller ännu, USA te x brukar ju få tillgång på saker och ting innan oss..
Postad 08 May 2011 - 10:33
zamson
-
zamson
-
Användare
-
-
100 inlägg
Kan inte stämma. Mig veteligen så finns det fortfarande ingen 55VT30Y att få tag i hos någon återförsäljare. Tror inte den kommit ut på marknaden i övriga världen heller ännu, USA te x brukar ju få tillgång på saker och ting innan oss..
Det är klart och tydligt en bluffannons. 26 Juni får Expert in dom i Sthlm enligt deras logistiksystem som säljaren jag pratade med i veckan.
19990:- var det han gav mig också som pris, jag frågade också om de skulle ta in 55" eller 65" som demo men han sa det kommer dom inte göra eftersom de kommer bara säljas i fåtal i Sverige
Men det är lägre pris än nätpriserna i Sverige, dock är den för dyr ändå och ska ner till 15-16 som Tyskland så småningom
Tack för informationen. Verkar som att priserna kan falla snabbare än väntat. Prisbilden i Sverige känns onödigt hög i Sverige från Panasonic.
Redigerat av zamson, 08 May 2011 - 10:35.
Postad 08 May 2011 - 17:25
TomasThoren
-
TomasThoren
-
Forumräv
-
-
816 inlägg
Eftersom det i stort sett inte finns några verkliga foton på G30 och GT30 så tänkte jag bara informera om att det är lätt att misstolka de bilder som finns på dem. Var och tittade på dem igår, och det som kan tolkas som att de har en lampa riktade mot mittdelen av nederkanten är i själva verket att de mot mitten blir grå/silvriga. Klart mindre på GT30 än G30 dock. Jag tyckte att G30 var så ful att jag överväger att istället köpa GT30 bara därför.
Var på MM i KK.Kunde se GT30 +G30 bredvid varandra. G30 lirar rent estetiskt i samma division som de billigare U,C3 modellerna.Ramen är dock något smalare men det utstrålar budget precis som gamla G20.Billig svartglänsande plast. GT30 har en annan finish som mer påminner om glasskikt över det svarta.Sidorna precis som ramranden påminner om aluminium.Frånsett den ramlösa/borderless/infinia alltså att den inte har heltäckande glas så ger den ett exklusivt intryck
Postad 08 May 2011 - 19:05
Unregisteredc676d4e9
-
Unregisteredc676d4e9
-
Wannabe
-
-
14 inlägg
Var inne på Media Markt i Norrköping idag och kollade på 50GT30 och 50VT30 precis intill varann och måste säga att både jag och min fru tyckte VT helt klart är vär dom extra pengarna.
Det roliga var att deras prislapp på GT30 var 19990, samma som jag läst att andra fått på VT30 på Expert i Norrköping. När jag sa detta till tv-ansvariga tjejen på MM så sa hon att det var omöjligt, dom måste sagt fel.
Så jag åkte till Expert för att dubbelkolla. Träffade en väldigt trevlig försäljare där som avslöjade att marginalen var ganska bra för dom även när dom körde 19990. Så priserna borde kunna gå ner ganska bra så småningom.
En annan kul grej som en representant för Panasonic på MM sa var att det inte var riktigt klart vilka storlekar som skulle släppas i Sverige. Han nämde bl.a. 60VT30 och 46VT30? Aldrig ens sett någon antydan till 46VT30. Men, men...
Postad 08 May 2011 - 19:36
Joey
-
Joey
-
Användare
-
-
130 inlägg
Japp, då har man testat G30:an (50"). Fruktansvärt missnöjd!!! Varför lämnade jag tillbaka min G20:a? Blankare glas på G30, ett par fläktar bakom panelen, buzzar om möjligt ännu värre än G20:an jag hade hemma. Plastigare on/off knapp... Ja inte fattar jag vad som skulle vara bättre med G30?
Det finns, enligt mig, inget som är bättre med denna modell! T.o.m frugan tycker att denna är sämre.
Nu återstår väl bara att se om butiken slänger ut mig när jag kommer och skall byta TV för fjärde gången!!! *suck*
Hoppas de kan skaka fram en 55EX500, då det verkar vara sista chansen för mig...
Postad 08 May 2011 - 20:39
goodguy
-
goodguy
-
Rookie
-
7 inlägg
Köpte en P50G30Y häromkvällen och har ägnat helgen åt att få upp den på väggen. Konstaterar att powersladden sticker ut alldeles för mycket för att det ska vara acceptabelt. Tycker dock att jag fick till en bra lösning med väggupphängningen.
En sak som slog mig direkt när jag körde igång tvn är att bilden känns lite konstlad. Jag har tvn som andra-tv och kör bara de vanliga marksända kanalerna på den och jag har inte klockren signal, vilket syns i lite störningar. Någon som har tips på vettiga grundinställningar för bilden eller nån förståelig guide för hur man ska tänka när man använder de avancerade bildinställningarna?
En annan grej jag hakar upp mig rejält på är att jag inte kommer åt de nätverksutdelade diskarna jag har på windows 7- servern hemma (dvs ej DLNA). Jag kommer bara åt DLNA-utdelat material och får då felmeddelande om att filformatet inte kan läsas när jag försöker öppna divx el xvid. Har alltså inte lyckats spela en enda film på nätverket ännu. Jag har en LG BD390 i ett annat rum och med den kan jag utan problem spela allt som är utdelat på nätverket med vanlig windows-utdelning. Varför får jag det inte att funka på P50G30Y?
Redigerat av goodguy, 08 May 2011 - 21:21.
Postad 08 May 2011 - 20:45
-Palle-
-
-Palle-
-
Mästare
-
-
3878 inlägg
Jag kommer bara åt DLNA-utdelat material och får då felmeddelande om att filformatet inte kan läsas när jag försöker öppna divx el xvid. Har alltså inte lyckats spela en enda film på nätverket ännu. Jag har en LG BD390 i ett annat rum och med den jag utan problem jag spela allt som är utdelat på nätverket med vanlig windows-utdelning. Varför får jag det inte att funka på P50G30Y?
Kanske för att divx är är djävulens påfund...?
Postad 08 May 2011 - 21:47
BGPv4
-
BGPv4
-
Forumräv
-
-
923 inlägg
Vem bryr sig om fläktar hörs lite grann, retar ni er på allt som hörs i eran omgivning eller? Jag har ventilation som hörs om man lyssnar ordentligt, jag har en dator med 5 fläktar som går hela tiden i garderoben, tänk om man brydde sig så mycket om småsaker skulle hela världen vara ett ****. Skärpning! "...........Pris 4 995 kr, vid snabb affär kan priset diskuteras. Kvitto och originalförpackning finns kvar. .."
Är det nån som har roat sig med att ändra annonsens pris?
Fanns väl ingen vt30y tillgänglig för 1 mån sen,heller!
Uppenbarligen någon som hänger på detta forum eftersom annonsen nu är borttagen, nån som känner sig skyldig?
Redigerat av BGPv4, 08 May 2011 - 21:46.
Postad 08 May 2011 - 22:13
TomasThoren
-
TomasThoren
-
Forumräv
-
-
816 inlägg
Uppenbarligen någon som hänger på detta forum eftersom annonsen nu är borttagen, nån som känner sig skyldig?
He,he Är det nån som gjort en snabb affär, köpt den osedd och lyckats pruta för att sen upptäcka att den inte fungerade? Kanske lägligt att några dar senare ringa frk Åsa och klaga?! Om nån intresserad av att agera "Hassan i radion" så kan jag få upp hennes telnr.
Postad 08 May 2011 - 22:28
dadjan
-
dadjan
-
Rookie
-
1 inlägg
He,he Är det nån som gjort en snabb affär, köpt den osedd och lyckats pruta för att sen upptäcka att den inte fungerade? Kanske lägligt att några dar senare ringa frk Åsa och klaga?! Om nån intresserad av att agera "Hassan i radion" så kan jag få upp hennes telnr.
Jag var alldeles för nyfiken och skickade ett sms, det var ett möhippeskämt
Postad 08 May 2011 - 22:30
Joey
-
Joey
-
Användare
-
-
130 inlägg
Vem bryr sig om fläktar hörs lite grann, retar ni er på allt som hörs i eran omgivning eller?
Jag har ventilation som hörs om man lyssnar ordentligt, jag har en dator med 5 fläktar som går hela tiden i garderoben, tänk om man brydde sig så mycket om småsaker skulle hela världen vara ett ****.
Skärpning!
Inte för att jag har den minsta lust att ge mig i en battle med dig (har läst alltför många trådar som ballat ur), men bara för att klargöra: Fläktarna orsakar inte buzzet. Fläktarnas sus stör inte, då det är på samma frekvens hela tiden (och nivån på fläktljudet är så lågt att man verkligen måste stänga av allt ljud för att höra det). Buzzet är det vanliga som många plasmor har. Det är dock väldigt hörbart på min apparat. Japp! Jag störs av buzz. Du, och säkert många andra med dig, tycker kanske det är en skitsak. Skönt för er.
Postad 09 May 2011 - 08:09
voz
-
voz
-
Lärjunge
-
-
468 inlägg
En sak som slog mig direkt när jag körde igång tvn är att bilden känns lite konstlad.
Intelligent Frame Creation kanske är påslaget? Det var det default på min G20 och det får allt, enligt mig, att se konstlat ut. IFC handlar om att TV:n försöker hitta på bildrutor för att det ska bli jämnare rörelser ("600Hz") och det gör att allt ser ut som en billig såpopera.
Postad 09 May 2011 - 08:21
pacman
-
pacman
-
Über-Guru
-
-
22892 inlägg
IFC handlar om att TV:n försöker hitta på bildrutor för att det ska bli jämnare rörelser ("600Hz")
Ska man vara petig så bör man nämna att 600 Hz subfield drive inte har nått med interpolering att göra, och vice versa. De tämligen flitiga tyskarna på AreaDVD har testat VT30 och gav den omdömmet "Masterpice": http://www.areadvd.d...-p42vt30e.shtmlLiten blänkare där Panna ställs mot andra märken (arrangerat av Panna själva): http://www.ultimatea...011-tv-briefing
Postad 09 May 2011 - 09:21
matbl
-
matbl
-
Forumräv
-
-
840 inlägg
En annan grej jag hakar upp mig rejält på är att jag inte kommer åt de nätverksutdelade diskarna jag har på windows 7- servern hemma (dvs ej DLNA). Jag kommer bara åt DLNA-utdelat material och får då felmeddelande om att filformatet inte kan läsas när jag försöker öppna divx el xvid. Har alltså inte lyckats spela en enda film på nätverket ännu. Jag har en LG BD390 i ett annat rum och med den kan jag utan problem spela allt som är utdelat på nätverket med vanlig windows-utdelning. Varför får jag det inte att funka på P50G30Y?
Det är nog inte tänkt att det ska funka med windows-utdelning. Har du provat att läsa i manualen om vad den stödjer för format?
Postad 09 May 2011 - 15:35
goodguy
-
goodguy
-
Rookie
-
7 inlägg
Intelligent Frame Creation kanske är påslaget? Det var det default på min G20 och det får allt, enligt mig, att se konstlat ut. IFC handlar om att TV:n försöker hitta på bildrutor för att det ska bli jämnare rörelser ("600Hz") och det gör att allt ser ut som en billig såpopera.
Hmmm...testade att slå av det, men såg inte någon märkbar ändring. Färgerna är, precis som tidigare, övermättade och ser nästan tecknade ut...trots att färgmättnaden bara är i "normalläge". Det är nog inte tänkt att det ska funka med windows-utdelning. Har du provat att läsa i manualen om vad den stödjer för format?
I manualen och Panasonics säljmaterial på webben står att tvn har "nätverksstöd" samt visar Divx/Xvid men om man läser noga (inkl alla korsreferenser i manualen) framkommer naturligtvis begränsningarna. Man kan endast spela dessa format från SD-kort eller USB-sticka men inte från HD ansluten via USB eller nätverk. Någon med ett tips på en plasma som stödjer uppspelning av media på nätverksutdelade diskar?
Redigerat av goodguy, 09 May 2011 - 15:36.
Postad 09 May 2011 - 15:53
danma3
-
danma3
-
Wannabe
-
-
28 inlägg
Hmmm...testade att slå av det, men såg inte någon märkbar ändring. Färgerna är, precis som tidigare, övermättade och ser nästan tecknade ut...trots att färgmättnaden bara är i "normalläge".
I manualen och Panasonics säljmaterial på webben står att tvn har "nätverksstöd" samt visar Divx/Xvid men om man läser noga (inkl alla korsreferenser i manualen) framkommer naturligtvis begränsningarna.
Man kan endast spela dessa format från SD-kort eller USB-sticka men inte från HD ansluten via USB eller nätverk.
Någon med ett tips på en plasma som stödjer uppspelning av media på nätverksutdelade diskar?
För att få mest korrekt bild skall du använda dig utav thx läget eller bio läget. Normalläget ger helt fel färger.
Postad 09 May 2011 - 15:58
Garrett
-
Garrett
-
Mega-Guru
-
-
7007 inlägg
Jag är grymt nöjd med min G30!
Använder bioläget... tycker dom andra lägena känns bilden mer "orolig" på nåt sätt... får se om man kan få nåt tips från nån som kalibrerat rikigt sen nån gång
Postad 09 May 2011 - 16:30
Wortex
-
Wortex
-
Användare
-
-
181 inlägg
Hmmm...testade att slå av det, men såg inte någon märkbar ändring. Färgerna är, precis som tidigare, övermättade och ser nästan tecknade ut...trots att färgmättnaden bara är i "normalläge".
I manualen och Panasonics säljmaterial på webben står att tvn har "nätverksstöd" samt visar Divx/Xvid men om man läser noga (inkl alla korsreferenser i manualen) framkommer naturligtvis begränsningarna.
Man kan endast spela dessa format från SD-kort eller USB-sticka men inte från HD ansluten via USB eller nätverk.
Någon med ett tips på en plasma som stödjer uppspelning av media på nätverksutdelade diskar?
Ändra färginställningen från Warm till Cool eller vad du nu kan tänkas gilla. Enkelt avhjälpt.
Postad 09 May 2011 - 18:47
Unregistereddc471864
-
Unregistereddc471864
-
Über-Guru
-
-
24891 inlägg
Slå på THX-läget. Det är mest korrekt. Sen kan du om du orkar kalibrera ordentligt sen när den är inkörd.
Postad 09 May 2011 - 19:35
TomasThoren
-
TomasThoren
-
Forumräv
-
-
816 inlägg
Även användaren borde certifieras så att den förstår vad som händer när man drar i reglagen.
Postad 09 May 2011 - 19:43
SHURE
-
SHURE
-
Lärjunge
-
-
250 inlägg
Jag skickade in en anmälan till blocket och sen försvann den fort
Postad 09 May 2011 - 19:47
matbl
-
matbl
-
Forumräv
-
-
840 inlägg
Var glad för det lilla.  På min G10 (2 år gammal) så finns det inte ens nätverksuttag eller usb. Och från sd-kort spelar den i stort sett inget alls. Inte ens hemvideo från en kamera som ska funka funkar... Nåja. Ska du ha mediauppspelning så får du titta på samsung eller LG. Men då får du sämre bild på köpet. Enklaste sättet är att köpa en mediaspelare för knappa tusenlappen och koppla in. Då får du både mediaspelning och en tv med bra bild.
Postad 09 May 2011 - 19:48
-Palle-
-
-Palle-
-
Mästare
-
-
3878 inlägg
Är det sista maj som gäller för VT30 50"?
Postad 09 May 2011 - 21:06
Wortex
-
Wortex
-
Användare
-
-
181 inlägg
Det sägs att dom ska dimpa ner i slutet av maj, ja.
Hoppas att priserna sjunker lite där efter, när de flesta butikerna får in dom.
Postad 09 May 2011 - 22:48
danma3
-
danma3
-
Wannabe
-
-
28 inlägg
Nu har Dustin höjt priset på 50VT30E från 17900:- till 19900:- Någon som vet hur det funkar,jag gjorde en beställning när priset var 17900:- och har fått ett ordernummer och kvittens på det, är det priset som var när jag gjorde beställningen som gäller eller har dom rätt att höja priset på en redan gjord beställning?
Postad 09 May 2011 - 22:56
Unregistered56edd2b0
-
Unregistered56edd2b0
-
Wannabe
-
-
16 inlägg
Nu har Dustin höjt priset på 50VT30E från 17900:- till 19900:- Någon som vet hur det funkar,jag gjorde en beställning när priset var 17900:- och har fått ett ordernummer och kvittens på det, är det priset som var när jag gjorde beställningen som gäller eller har dom rätt att höja priset på en redan gjord beställning?
Kan inte tänka mig att de höjer ditt pris.Det priset du fick var den som gällde förut. Som du skriver så har du kvittens på detta så du behöver inte oroa dig Mvh
Postad 09 May 2011 - 23:00
Unregistereddc471864
-
Unregistereddc471864
-
Über-Guru
-
-
24891 inlägg
Det får du nog fråga Dustin om. Vad står det i deras avtal?
Postad 09 May 2011 - 23:27
johan_saker
-
johan_saker
-
Användare
-
-
184 inlägg
är det värt att köpa en vt20 eller ska man spara till en vt30??
Postad 10 May 2011 - 00:12
TomasThoren
-
TomasThoren
-
Forumräv
-
-
816 inlägg
Såå typiskt att ha som lockbete ett pris som understiger lägsta eu-pris för nåt man inte har i lager och sen höja det.Samma taktik kör proshop med.Blir ju fin rankning på prisjakt. E-modellen saknar dvb-t2 och lär få sämre andrahandsvärde.Rimligtvis borde man få det till ett pris som gällde vid ordererkännandet.
Postad 10 May 2011 - 07:13
BrittBastard
-
BrittBastard
-
Oppa is gangnam style
-
-
7899 inlägg
Såå typiskt att ha som lockbete ett pris som understiger lägsta eu-pris för nåt man inte har i lager och sen höja det.Samma taktik kör proshop med.Blir ju fin rankning på prisjakt. E-modellen saknar dvb-t2 och lär få sämre andrahandsvärde.Rimligtvis borde man få det till ett pris som gällde vid ordererkännandet.
Nej. Tror inte E-modellen kommer ha sämre andrahandsvärde. Finns tillräckligt många som vill köpa den som inte har DVB-T2.
Postad 10 May 2011 - 07:34
Unregistereddc471864
-
Unregistereddc471864
-
Über-Guru
-
-
24891 inlägg
Är väl bara folk som bor på landet som använder DVB-T?
Postad 10 May 2011 - 07:42
BrittBastard
-
BrittBastard
-
Oppa is gangnam style
-
-
7899 inlägg
Är väl bara folk som bor på landet som använder DVB-T?
Min gissning också.
Postad 10 May 2011 - 07:53
master_of_rock
-
master_of_rock
-
Beroende
-
-
1276 inlägg
C och S är vad jag kan tänka mig att använda. T är helt onödig i mitt fall. Har ingen TV-packet just nu. Men det blir kanske i slutet av året. Och det blir definitivt en inspelningsbar box till detta. Allt annat är bortkastade pengar. Betalar man för TV-kanaler då skall man kunna se på det man vill när man vill. Visst finns det möjligheter till inspelning i årets modeller men det är aldrig dubbla mottagare till exempel. Gissar att en bra box har mycket bättre funktionalitet också.
Det är mina behov i alla fall.
Postad 10 May 2011 - 08:12
battleangel
-
battleangel
-
Användare
-
-
189 inlägg
Eftersom vi ändå är långt off topic så måste jag ändå lägga in en protest mot detta flagrant elitistiska storstadstänkande. Vem betalar för TV exempelvis? Därav ligger det rätt långt borta att betala för en box. 700 spänn för en medelmåttig DVB-T1-box en gång i tiden retar mig fortfarande dagligen. Och att spela in program förstår jag inte heller. Oerhört förlegat. Allt egenproducerat finns ju på SVT/TV4 Play. Några andra kanaler har jag inte. Men jag har ju premium Usenet access om vi säger så då ... hö hö hö.
Postad 10 May 2011 - 08:43
matbl
-
matbl
-
Forumräv
-
-
840 inlägg
Och att spela in program förstår jag inte heller. Oerhört förlegat. Allt egenproducerat finns ju på SVT/TV4 Play. Några andra kanaler har jag inte. Men jag har ju premium Usenet access om vi säger så då ... hö hö hö.
Haha... Eller nja, inte mycket skoj alls... Eftersom det pratas panasonic plasma här och mest de lite bättre modellerna så verkar bildkvalitet vara något de flesta vill åt. Att då komma med play-kanaler är ju inte direkt produktivt. Visst går det att pirata ner tv-serier, men de har oftast sämre bildkvalitet än de som sänds i riktig hd i .t.ex. svt eller tv4. Hockeymatchen sverige-kanada igår i hd på tv3hd, var kunde jag se den utan att betala menar du? (Retorisk fråga, du behöver inte svara) Är man beredd att betala 20000 och uppåt för en tv så är man nog beredd att betala för innehållet också. Så tillbaka till panasonic plasma som tråden ska handla om kanske.
Redigerat av matbl, 10 May 2011 - 08:45.
Postad 10 May 2011 - 08:56
master_of_rock
-
master_of_rock
-
Beroende
-
-
1276 inlägg
+1 på sista inlägget
Postad 10 May 2011 - 10:43
Unregistereddc471864
-
Unregistereddc471864
-
Über-Guru
-
-
24891 inlägg
Haha... Eller nja, inte mycket skoj alls... Eftersom det pratas panasonic plasma här och mest de lite bättre modellerna så verkar bildkvalitet vara något de flesta vill åt. Att då komma med play-kanaler är ju inte direkt produktivt. Visst går det att pirata ner tv-serier, men de har oftast sämre bildkvalitet än de som sänds i riktig hd i .t.ex. svt eller tv4. Hockeymatchen sverige-kanada igår i hd på tv3hd, var kunde jag se den utan att betala menar du? (Retorisk fråga, du behöver inte svara) Är man beredd att betala 20000 och uppåt för en tv så är man nog beredd att betala för innehållet också.
Så tillbaka till panasonic plasma som tråden ska handla om kanske.
Du menar de tvserier som kanske sänds i Sverige ett par månader/år efter de sänts i USA?  Tvserier ser jag inte på TV. Det är mest sport jag ser på tv. Inte så kul att se sport i efterhand nämligen.
Postad 10 May 2011 - 11:42
BennySlyden
-
BennySlyden
-
Forumräv
-
-
981 inlägg
För min del kunde det gärna fått finnas en monitor, helst tillsammans med en extern box där man kunde trycka in allt mög ( i ett stort chassi med bra kylning) och stoppa undan det tillsammans med övriga enheter i en tv-möbel.
Redigerat av BennySlyden, 10 May 2011 - 11:43.
Postad 10 May 2011 - 14:45
danma3
-
danma3
-
Wannabe
-
-
28 inlägg
Pratade med Dustin idag och precis som många på forumet trodde så är det priset som var när man gjorde ordern som gäller alltså 17900:- för min del :-) Nu kan man inte göra annat än att vänta in leveransen, blir 3 långa veckor.... Blir nog en professionell kalibrering utav tv:n sen, får ju både tv och kalibrering för samma pris som om jag hade köpt den nordiska varianten.
Postad 10 May 2011 - 18:23
zamson
-
zamson
-
Användare
-
-
100 inlägg
Pratade med Dustin idag och precis som många på forumet trodde så är det priset som var när man gjorde ordern som gäller alltså 17900:- för min del :-) Nu kan man inte göra annat än att vänta in leveransen, blir 3 långa veckor.... Blir nog en professionell kalibrering utav tv:n sen, får ju både tv och kalibrering för samma pris som om jag hade köpt den nordiska varianten.
Härligt att höra. Satt själv länge på Dustin och velade - nu får man hosta upp det lilla extra. Men som det ser ut nu blir det lokal handlare som kan ge bra garanti. Väntar nog tills efter sommaren och förhoppningsvis har priskriget gått igång då. Ska bli intressant att se om man kan hålla sig.
Postad 10 May 2011 - 21:46
abrizz
-
abrizz
-
Wannabe
-
-
22 inlägg
Fick min U30 idag. Jag har inte budgeten som så många andra verkar ha och den här modellen verkar vara hygglig för sitt pris.
Har extern mediaspelare redan så jag känner inget behov av att ha en sådan inbyggd i tvn.
Så nu blir det att testa den med mediaspelaren och xboxen för att se hur den håller.
Rent spontant är första reaktionen att allt verkar funka bra rätt ur boxen. Har bara fipplat lite med inställningarna. Vet inte riktigt vad jag bör stänga av och vad jag bör låta stå på då jag inte haft en egen modern tv förr. Om någon har nå tips på inställningar mottages de tacksamt
Postad 11 May 2011 - 18:26
hawkster77
-
hawkster77
-
Amatör
-
-
97 inlägg
Hur funkar det med inspelningsfunktionen? Går det bara om man använder den inbyggda boxen? Jag kommer att ha extern box med tv från bredbandsbolaget. Kommer jag att kunna spela in ändå, nån som vet?
Postad 11 May 2011 - 18:36
Unregisteredfa59fbf5
-
Unregisteredfa59fbf5
-
Lärjunge
-
-
283 inlägg
Hur funkar det med inspelningsfunktionen? Går det bara om man använder den inbyggda boxen? Jag kommer att ha extern box med tv från bredbandsbolaget. Kommer jag att kunna spela in ändå, nån som vet?
Inspelningsfunktionen funkar bara om man använder den inbyggda boxen.
Postad 11 May 2011 - 18:37
SHURE
-
SHURE
-
Lärjunge
-
-
250 inlägg
Är det någon fler än jag som upplever att 50G30 flimmrar väldigt mycket?
Postad 11 May 2011 - 21:33
Joey
-
Joey
-
Användare
-
-
130 inlägg
Är det någon fler än jag som upplever att 50G30 flimmrar väldigt mycket?
Flimmer finns, men mindre på G30 än G20.
Postad 11 May 2011 - 21:46
Garrett
-
Garrett
-
Mega-Guru
-
-
7007 inlägg
Har haft 3 plasmor... tycker det kan kännas lite "flimrigt" i början om man har ganska hög konstrast... men sen lugnar det ner sig, är precis som om fosforen måste köra in eller nåt... vet inte... ser inget flimmer nu på min G30 nu iaf...
Dom plasmor jag har haft är pana px80 Lgpk350, och nu G30...
Postad 12 May 2011 - 08:22
Unregistereddc471864
-
Unregistereddc471864
-
Über-Guru
-
-
24891 inlägg
Hmmm. Menar ni dithering när ni skriver flimmer? Isf är det normalt för det finns på alla plasmor.
"Plasma pixels are either on or off - there are no differing levels of light that can be generated instantaneously AIUI.
Instead each source video field or frame is split into sub-fields. By illuminating some pixels and not other for some sub-fields the average amount of light emitted per field can be varied to give a form of grey scale that the eye accepts. (This is why plasmas can flicker on camera)
If there aren't enough subfields to give a good bit depth - which was particularly the case with early plasmas - dithering can be used to attempt to hide the banding that occurs otherwise - though this makes the picture appear more noisy. "
Redigerat av Unregistereddc471864, 12 May 2011 - 08:26.
Postad 12 May 2011 - 10:11
voz
-
voz
-
Lärjunge
-
-
468 inlägg
Flimmer finns, men mindre på G30 än G20.
Jag försöker se flimmer på min G20, men lyckas inte. Jag gissar att det är väldigt olika hur man uppfattar det som kallas för NeoPDP-flimmer.
Postad 12 May 2011 - 11:11
frka0500
-
frka0500
-
Rookie
-
4 inlägg
Jag vet inte om detta tagits upp i tråden tidigare men iaf.
Jag velar mellan VT20 och VT30 i 50".
Har försökt och läsa så mycket tester jag kan och det lutar nog åt VT20 då den är ca 5000 kr billigare.
Kan någon komma med något motargument?
0 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar
Svara på citerade inlägg Rensa
-
-
Minhembio forum
-
→
Bild
-
→
TV-apparater
-
Personuppgiftspolicy
|
-
Ny 3D utskriven fjärrkontroll hållare
nimman
2026-06-08 07:49:07
-
-
-
Två sittplatser men behöver två till
genstruktur
2026-06-04 20:51:09
-
-
Fler
|
Vilka bilder visas här?
-
Listan visar de senaste galleribilderna av typen "Egen bild", dvs. bilder som medlemmarna själva tagit. För att bilder ska listas krävs att albumet är synligt samt att det inte är av typen "Historik", "Önskelista", "Övriga byggbilder" eller "Övrigt".
|