Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

* Officiell tråd - Epson EH-TW3200 *

2454 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara
Epson EH-TW3200 (Projektorer) 6 9.123892 (112) Inga priser
28 relaterade trådar
Överföra bilden trådlöst från Tv-spel och dator till projektorn? (7 inlägg) 7 år sedan
Försäkrings ärende Byta Epson 3200 mot Epson 6700. (2 inlägg) 8 år sedan
Epson tw 3200 begagnad eller en ny Epson tw 6100? (43 inlägg) 9 år sedan
Benq W1300 eller Epson EH-TW3200 (2 inlägg) 11 år sedan
Projektor vs TV till vardagsrum (123 inlägg) 11 år sedan
Benq w1070 vs. Epson EH-TW3200 (56 inlägg) 12 år sedan
Är hög kontrast bortkastat i ljust vardagrum? (15 inlägg) 12 år sedan
Epson TW3200, kan man koppla in ljud på nåt sätt? (9 inlägg) 12 år sedan
Visning av projektor - Örebro, Karlstad & Västerås (6 inlägg) 12 år sedan
Epson EH-TW3200 VS Epson EH-TW3600? (9 inlägg) 12 år sedan
3D glasögon alternativ till Epson tw5900/tw6000 (52 inlägg) 12 år sedan
Skärm eller duk/proj, Hjälp. (2 inlägg) 13 år sedan
Vilka projektorer i 10.000 kronorsklassen skall jag börja kolla på? (8 inlägg) 13 år sedan
TW-3200 kommer att ersättas! (26 inlägg) 13 år sedan
Hjälp vid köp av första projektorn (54 inlägg) 13 år sedan
Sony VW 50 vs EPSON Tw3200 (0 inlägg) 14 år sedan
Röd prick i bilden på Epson EH-TW3200 (28 inlägg) 14 år sedan
Sanyo PLV-Z800 VS Epson EH-TW3200 (11 inlägg) 14 år sedan
Epson EH-TW3200 vs. Mitsubishi HC3200 bra och dåligt? (19 inlägg) 14 år sedan
Dam i nöd ! (14 inlägg) 14 år sedan
Projektorköp (1 inlägg) 14 år sedan
Tips på projektor ~10k (19 inlägg) 15 år sedan
TW3600 vs TW3200 (14 inlägg) 15 år sedan
Inget blacker-than-black (18 inlägg) 15 år sedan
Val av 1080-projektor (21 inlägg) 15 år sedan
Epson tw-2900 vs tw3200 (3 inlägg) 15 år sedan
Epson EH-TW3200, EH-TW3600 eller Panasonic AE 4000 (45 inlägg) 15 år sedan
Köpråd (4 inlägg) 15 år sedan

Postad 21 September 2011 - 13:26

sonyman
  • sonyman
  • Veteran

• 1560 inlägg
  • 0

Hej!

Har nu funderat i en månad och bestämmt mig för 3200:an. Vad tror ni om priset 8399:- verkar vara ett riktigt bra pris men känner mig lite osäker att handla från projektorshop. Det är ju givetvis skönare att handla från en fysisk butik men från är om det är värt 1500:- Hur är det vid ev garanti? skickar man till Epson direkt?

Hjälp mig slå till! :)

Jag har köpt min Sony HW20 från Projektorshop.se. Bra service & bra priser. Nu är de inte inblandad i garantier & dyl än iaf.... allt går via Sonys Prime Support.
Ang Epson så vet jag inte hur det fungerar men butiken som sådan är seriös & bra vid försäljning iaf ;)

Postad 22 September 2011 - 07:55

Pretorian
  • Pretorian
  • Forumräv

• 772 inlägg
  • 0

Har diskuterats tidigare i tråden. Har för mig att om man skickar in sin projektor för service, så får man en annan projektor i utbyte. Är inte hundra på det men rätta mig gärna om jag har fel.

Det stämmer. Jag har nu min tredje! 3200:a efter att ha fått den utbytt några gånger. Nu syns dammfläckar även när det är helt vitt. Börjar tröttna på detta och funderar på att häva köpet. Visst får man göra det efter så många byten?

Postad 22 September 2011 - 08:09

Karamasha
  • Karamasha
  • Beroende

• 1269 inlägg
  • 0
Dammfläckar på vit bakgrund? Kan det inte vara fel på panelen helt enkelt...?
Och normalt kan man reklamera och begära pengar tillbaka efter 3:e gången. Kolla konsumentverkets hemsida, men det låter bekant.

Postad 22 September 2011 - 09:36

Pretorian
  • Pretorian
  • Forumräv

• 772 inlägg
  • 0
Japp, tom efter 2 byten kan man häva köpet. Ska skicka foton på felet till Epson så får vi se vad de svarar. Kommer kanske gå över till deras nya 3d-projektorer som kommer snart istället och hoppas att dem fungerar bättre.

Postad 25 September 2011 - 15:41

LskErik
  • LskErik
  • Wannabe

• 39 inlägg
  • 0
Stämmer det att det inte finns en scart ingång på denna? Hur har ni kopplat boxer till eran då?

Postad 25 September 2011 - 17:59

macman
  • macman
  • Beroende

• 1078 inlägg
  • 0
Via en reciever/förstärkare antar jag. Vem vill dra en 5-10m scart?

Postad 25 September 2011 - 18:05

LskErik
  • LskErik
  • Wannabe

• 39 inlägg
  • 0
Qoutar mig själv från en annan tråd då:

Hej!

Ska införskaffa mig en projektor nu (Epson EH- TW3200) och ska se på film, spela PS3 och se på tv på den. Vill även försöka ha datorn inkopplad i den och använda XMBC. Ljudet ska då skötas av en Pioneer VSX-521(http://www.fynda.se/....php?prodid=460)

Hur ska jag koppla ihop så PS3, dator, boxer får bild och ljud via förstärkaren till projektorn? Min boxer går via scart och det har inte Epson EH- TW3200 så hur kopplar jag då?

Ska även ha ett par Dynavoice Challenger M-65 ex som högtalare.

Tacksam för svar!

Postad 25 September 2011 - 18:08

mr richards
  • mr richards
  • Forumräv

• 904 inlägg
  • 0
du får med en scartadapterkabel , det fick jag när jag köpte min 3500. du får ju inte ut den rätta bildkvaliten med scart. skaffa en ny box med hdmi kontakt. bättre bild får du med hdbild.

Postad 25 September 2011 - 18:14

LskErik
  • LskErik
  • Wannabe

• 39 inlägg
  • 0
Okej tack för svaret! Men hänger ni alla upp eran i taket eller räcker det att ställa den på en hög hylla?

Postad 25 September 2011 - 18:17

macman
  • macman
  • Beroende

• 1078 inlägg
  • 0
En scartkontakt innehåller ju både komposit och s-video samt analogt stereoljud. Skaffa en scartadapter till boxen, alt om boxen har digital ljudutgång till recievern.
PS3 kör du med hdmi till förstärkaren och sen hdmi till projen.

Kolla bara att förstärkaren omvandlar analog bild till digitalt via hdmi, men det gör väl de flesta idag.

Okej tack för svaret! Men hänger ni alla upp eran i taket eller räcker det att ställa den på en hög hylla?

Det räcker med att ställa den på en hylla för de flesta men du får mer ljus från projen om du placerar den så nära duken du kan.

Postad 25 September 2011 - 18:20

LskErik
  • LskErik
  • Wannabe

• 39 inlägg
  • 0
Tack macman!

Den har såhär så det borde funka bra! D/A-omvandlare 192kHz/24 bitar A/D-omvandlare 96 kHz/24 bitar

Postad 26 September 2011 - 07:08

Pretorian
  • Pretorian
  • Forumräv

• 772 inlägg
  • 0
Vill bara uppdatera er om min projektor. Jag har nu varit i kontakt en tredje gång med Epson-support när det gäller fel på min projektor. Nu ska jag alltså byta den till en FJÄRDE projektor. jag frågade om jag fick häva köpet men enligt konsumentköplagen gäller det endast om samma fel uppstått fler än två gånger.
Första projektorn hade damm som inte gick bort.
Andra hade gulaktigt på höger sida på bilden.
Den tredje hade damm som syns både när det är mörkt och ljust på bilden.

Postad 27 September 2011 - 21:01

Torra Björnen
  • Torra Björnen
  • Användare

• 100 inlägg
  • 0
Detta gäller enligt KO:s sida angående reklamationer:
Står att man ska laga felet. Klart att det inte blir samma fel, när man skickar tillbaks andra projektorer med andra fel. =/

Laga, byta eller pengarna tillbaka?

Om det som du har köpt är trasigt
kan du säga åt säljaren
att säljaren ska laga det du köpt.

Det ska inte kosta dig något att få det lagat.

Du kan också be att få byta mot en ny.
Det ska inte heller kosta dig något.
Du har rätt att välja
mellan att laga eller byta varan.

Om säljaren tycker att ditt val
kostar säljaren mer
kan säljaren få välja mellan att laga eller byta.

Om säljaren lovar att laga det som du köpt
ska det inte ta allt för lång tid.
Säljaren kan försöka laga felet två gånger.
Om det fortfarande är fel på varan efter det
har du rätt att häva köpet.

Redigerat av Torra Björnen, 27 September 2011 - 21:02.

Postad 28 September 2011 - 06:36

CallMeNobody
  • CallMeNobody
  • Beroende

• 1126 inlägg
  • 0
Jag har ett jälka dammkorn nu med, det visar sig som en grön blobb men vetifasen om jag orkar byta för att få en utbytersprojje. Som tur är så syns den endast vid svart bild.

Postad 28 September 2011 - 08:43

Pretorian
  • Pretorian
  • Forumräv

• 772 inlägg
  • 0

Detta gäller enligt KO:s sida angående reklamationer:
Står att man ska laga felet. Klart att det inte blir samma fel, när man skickar tillbaks andra projektorer med andra fel. =/

Laga, byta eller pengarna tillbaka?

Om det som du har köpt är trasigt
kan du säga åt säljaren
att säljaren ska laga det du köpt.

Det ska inte kosta dig något att få det lagat.

Du kan också be att få byta mot en ny.
Det ska inte heller kosta dig något.
Du har rätt att välja
mellan att laga eller byta varan.

Om säljaren tycker att ditt val
kostar säljaren mer
kan säljaren få välja mellan att laga eller byta.

Om säljaren lovar att laga det som du köpt
ska det inte ta allt för lång tid.
Säljaren kan försöka laga felet två gånger.
Om det fortfarande är fel på varan efter det
har du rätt att häva köpet.

Enligt Epson så kan det vara FYRA olika fel men TVÅ likadana fel innan man får häva köpet. Jag är ju "uppe i" TRE fel. Suck. Jag ska ändå prata med en jurist som har koll på sånt här. Vi får se vad som händer.

Postad 28 September 2011 - 09:29

Unregistered32857
  • Unregistered32857
  • Lärjunge

• 320 inlägg
  • 0
Nu har ju jag förstås inte en TW3200:a utan en TW3600 men från att vara i princip totalt (som jag kunnat se) fri från fel så har jag nu fått damm på panelerna. Dvs gröna blobbar med osymmetriska kanter som syns bäst på svart bild.

Saken är den att projektorn inte ens har använts speciellt mycket. Gissar på att den inte ens gått 500h.

Tycker det är svagt av Epson som ändå är en stor tillverkare av projektorer att inte lyckas bättre med sin design. Eller åtminstone inkorporera blåshål i sin design som Sanyo exempelvis.

Har inte hunnit prova att köra projjen i högfläktsläge än men provar väl det nästa gång jag kollar film.

Tänker hursomhelst absolut inte!, skicka iväg min projektor till någon klåpare i England som skickar tillbaka nåt trasigare i utbyte paketerat i äggkartong..

Redigerat av Unregistered32857, 28 September 2011 - 09:37.

Postad 28 September 2011 - 09:39

Pretorian
  • Pretorian
  • Forumräv

• 772 inlägg
  • 0
Av en ren slump när jag googlade på "häva köp" så läste jag en liknande händelse på fairshopping.se där en kund velat häva köp efter massa fel. Då svarade Netonnet och sa att de struntar i om det är olika fel så efter två lagningar så får man häva.

Då ringde jag till Netonnet direkt istället för till Epson och dem sa att det bara är att komma in med projektorn så får jag häva köpet.

Tack Netonnet!

Nu är bara frågan vilken projektor jag ska köpa istället?

Postad 28 September 2011 - 22:30

Torra Björnen
  • Torra Björnen
  • Användare

• 100 inlägg
  • 0

Av en ren slump när jag googlade på "häva köp" så läste jag en liknande händelse på fairshopping.se där en kund velat häva köp efter massa fel. Då svarade Netonnet och sa att de struntar i om det är olika fel så efter två lagningar så får man häva.

Då ringde jag till Netonnet direkt istället för till Epson och dem sa att det bara är att komma in med projektorn så får jag häva köpet.

Tack Netonnet!

Nu är bara frågan vilken projektor jag ska köpa istället?

Har samma erfarenheter. Stora problem att få en ny projektor när jag var i kontakt med Epson. Höll på minst fem veckor utan resultat. Kontaktade Netonnet via telefon och löste det på en gång, fick en ny projektor. Så även i mitt fall ska Netonnet ha ett STORT TACK.

Postad 03 October 2011 - 16:07

softishman
  • softishman
  • Användare

• 108 inlägg
  • 0
Hoppas jag inte får några problem med min nya då, om 3200 försvinner ur sortimentet borde man ju kunna få den nya istället..?!

Postad 03 October 2011 - 18:25

zippiz
  • zippiz
  • Beroende

• 1289 inlägg
  • 0
Är lite sugen på en TW3200, tycker det verkar vara otroligt mycket projektor för pengarna.

Ni som har den, upplever ni svärtan, eller brist på svärta rättare sagt ;) som ett problem?

Vad tror ni om priset, även om den är prisvärd just nu tror ni att den kommer gå ned ytterligare nu när det lanseras nya projektorer från både Epson och andra tillverkare denna månaden?

Postad 03 October 2011 - 19:18

LskErik
  • LskErik
  • Wannabe

• 39 inlägg
  • 0
Kör ni en 16:9 eller 2.35:1 duk?

Postad 03 October 2011 - 20:11

Marcus_TheRock
  • Marcus_TheRock
  • Mästare

• 3109 inlägg
  • 0

Ni som har den, upplever ni svärtan, eller brist på svärta rättare sagt ;) som ett problem?

Projektorn i sig har ingen svärta. Den har en förmåga att släcka sitt eget ljus mer eller mindre bra. Det är kombinationen av rummet, duken och projektorn som sätter nivån på svärtan. Därför blir din fråga en fråga som inte ger dig något om du inte får svar som beskriver varje enskild systemlösning i detalj. Utöver det måste du ha en förmåga att kunna tolka svaren. Som grädde på moset är det inte säkert att de som svarar tycker likadant som dig.

Jobbigt... :wacko:

MVH
Marcus, The Rock Hemmabio i Lund

Postad 04 October 2011 - 07:46

Unregistered6fefcfad
  • Unregistered6fefcfad
  • Amatör

• 89 inlägg
  • 0

Vad tror ni om priset, även om den är prisvärd just nu tror ni att den kommer gå ned ytterligare nu när det lanseras nya projektorer från både Epson och andra tillverkare denna månaden?

Det beror nog på var ifrån du köper, tex så var den 1000kr billigare på både netonnet och elgiganten för några veckor sedan än vad den är där idag. Jag var väldigt nära att köpa en då, men sedan så gick priset upp och nu sitter jag och väntar på att tw5900 / 6000 skall komma ut...

Som med nästan all elektronik så är det sällan värt att vänta på att priset skall sjunka, gör man det så släpps det alltid nya modeller som man blir mer sugen på men som kostar mer. Tycker det är bättre att köpa och sedan försöka att inte följa vad som släpps utan njuta av det man har köpt ;) (nu följer jag dock inte mitt eget råd då jag sitter och väntar, men det kommer troligen kosta mig ett par tusen-lappar).

/Mikael

Postad 04 October 2011 - 11:59

Möckhult City
  • Möckhult City
  • Amatör

• 85 inlägg
  • 0
Vilka inställningar kan ni rekommendera eller kör ni på fabriksinställningarna?

Postad 04 October 2011 - 19:34

zippiz
  • zippiz
  • Beroende

• 1289 inlägg
  • 0

Det beror nog på var ifrån du köper, tex så var den 1000kr billigare på både netonnet och elgiganten för några veckor sedan än vad den är där idag. Jag var väldigt nära att köpa en då, men sedan så gick priset upp och nu sitter jag och väntar på att tw5900 / 6000 skall komma ut...

Som med nästan all elektronik så är det sällan värt att vänta på att priset skall sjunka, gör man det så släpps det alltid nya modeller som man blir mer sugen på men som kostar mer. Tycker det är bättre att köpa och sedan försöka att inte följa vad som släpps utan njuta av det man har köpt ;) (nu följer jag dock inte mitt eget råd då jag sitter och väntar, men det kommer troligen kosta mig ett par tusen-lappar).

/Mikael

Hehe, förstår precis vad du menar... men kollade på TW3200 redan i somras men tänkte att jag lika gärna kan vänta till hösten med att köpa. Nu är det väldigt nära lanseringen av de nya projektorerna så då kan jag lika gärna vänta 2-3 veckor till för att se. Som du skriver, det är lite surt när man såg att priset var lägre tidigare än vad det är nu.

Vill också gärna läsa ett par recensioner av TW6000 eller TW5900 innan jag bestämmer mig.

Hade projektor för några år sedan, saknar det så tyckte det var dags igen (min tredje, eller är det fjärde... :)

Postad 05 October 2011 - 17:01

Unregisteredac0509f1
  • Unregisteredac0509f1
  • Användare

• 205 inlägg
  • 0
En liten snabb fråga, hur vet man vilka projektor fästen som passar? Funderar på denna:
http://www.netonnet.no/art/tv-og-bilde/mobler-og-fester/projektoroppheng/hq-tvs-hq-pro03s/149396.3158/

Postad 06 October 2011 - 07:37

Mr_Empa
  • Mr_Empa
  • Veteran

• 1742 inlägg
  • 0
Igår när jag startade min 3200 så stod det "Auto iris malfunction, contact Epson service" eller liknande. Stängde av den med fjärren och tänkte att en omstart borde räcka, då blinkade "Temp" lampan rött.
Aja tänkte en omstart räcker nog, drog ur sladden, stoppade i den igen och då startade den som vanligt.

Någon som har haft liknande problem? Jag har haft den i två veckor och det har gått ca 30H.
Auto iris har jag även avstängd.

En liten snabb fråga, hur vet man vilka projektor fästen som passar? Funderar på denna:
http://www.netonnet....3s/149396.3158/

Läs manualen, där står cc måtten, men jag har för mig att inget är över 300mm så det borde fungera.

Postad 07 October 2011 - 16:25

Coolhand_7
  • Coolhand_7
  • Rookie

• 1 inlägg
  • 0
Min Epson TW3200 strular. Först glappade HDMI ingångarna, den skickades till tyskland för service. När den kom tillbaka fungerade inte focusringen, den satt stenhårt och gick inte att rubba. Idag fick jag tillbaka den igen från Tyskland, kopplade snabbt in den och gjorde ett test. har nu en grym "dubbelbild", det gröna/röda ligger förskjutet. har gjort en fabriksåterställning men problemet är kvar. Några tips eller är det bara att skicka tillbaka igen? :( Se bifogad kort.

Bifogad fil(er)

Postad 07 October 2011 - 23:23

softishman
  • softishman
  • Användare

• 108 inlägg
  • 0
Du har antagligen fått en annan "trasig" från tyskland. Bara att fortsätta att skicka tillbaka tyvärr....

Jag har 16:9 duk och är nöjd än så länga med projektorn, det finns guider om hur man "ska" ställa in den och det gör lite nytta att prova sig fram själv oxå!

Postad 08 October 2011 - 23:58

softishman
  • softishman
  • Användare

• 108 inlägg
  • 0
Guide till inställningar!!! http://tw3200.blogsp...adjustment.html

Postad 19 October 2011 - 18:22

Andreasthi
  • Andreasthi
  • Wannabe

• 16 inlägg
  • 0
Hur funkar det att köra en 2.35:1-duk med TW3200?

Postad 20 October 2011 - 17:38

Unregistered36ee3fca
  • Unregistered36ee3fca
  • Användare

• 165 inlägg
  • 0
Hejsan! Kan man ha Epsonen Vinklad? var inne på deras projekter räknar och fattar inte hur man vinklar den? så kan man ens vinkla den eller kommer bilden bli skit då? Ja menar att jag vill ha den hängade kanske 20cm från taket och projektera på en 100" skärm? kommer det gå?

Postad 20 October 2011 - 17:40

Marcus_TheRock
  • Marcus_TheRock
  • Mästare

• 3109 inlägg
  • 0

Hur funkar det att köra en 2.35:1-duk med TW3200?

Det fungerar, men du måste justera zoom, fokus och lensshift manuellt varje gång du skiftar mellan 16:9 och 2.35:1.

MVH

Postad 20 October 2011 - 17:43

Marcus_TheRock
  • Marcus_TheRock
  • Mästare

• 3109 inlägg
  • 0

Hejsan! Kan man ha Epsonen Vinklad? var inne på deras projekter räknar och fattar inte hur man vinklar den? så kan man ens vinkla den eller kommer bilden bli skit då? Ja menar att jag vill ha den hängade kanske 20cm från taket och projektera på en 100" skärm? kommer det gå?

TW3200 har funktionen lensshift och den är till för att du ska slippa vinkla projektorn alternativt placera den exakt på något ställe. Nu har du inte skrivit din takhöjd eller hur högt duken ska sitta men det låter inte som om det kommer att vara några problem om du har normala mått.

MVH

Postad 20 October 2011 - 18:05

Unregistered36ee3fca
  • Unregistered36ee3fca
  • Användare

• 165 inlägg
  • 0

TW3200 har funktionen lensshift och den är till för att du ska slippa vinkla projektorn alternativt placera den exakt på något ställe. Nu har du inte skrivit din takhöjd eller hur högt duken ska sitta men det låter inte som om det kommer att vara några problem om du har normala mått.

MVH

Okej tack för snabbt svar! Jag har ett rum på 3 meter, höjd till taket är 2,5m och vill ha en 90tums duk som skärmen ska visas på. Duken kommer troligen sitta 15cm under taket, e det bra eller hur ska man ha det?

Har kanske en liten skum fråga men värt att fråga ändå :P är det ngn i stockholms området som har en Epson EH-TW3200 som man skulle kunna komma hem till och se hur det är? Helst ngn som har ett xbox i koplat i den? Är student så vill inte slösa pengar om det bli fel så vill vara riktigt säker :P så finns det ngn man kan knacka på och ta en titt hur bra den är?

Postad 20 October 2011 - 18:35

Marcus_TheRock
  • Marcus_TheRock
  • Mästare

• 3109 inlägg
  • 0

e det bra eller hur ska man ha det?

Hur vill du ha det? Det är första frågan att ställa sig. Sen kollar man om det finns några produkter som kan lösa det.

Har kanske en liten skum fråga men värt att fråga ändå :P är det ngn i stockholms området som har en Epson EH-TW3200 som man skulle kunna komma hem till och se hur det är? Helst ngn som har ett xbox i koplat i den? Är student så vill inte slösa pengar om det bli fel så vill vara riktigt säker :P så finns det ngn man kan knacka på och ta en titt hur bra den är?

Kanske ska du vända dig till en butik, finns ett flertal vettiga i Stockholm. I en butik kan du inte bara titta på en projektor, du kan jämföra olika. Du kan också få se vad en duk påverkar och varför det skiljer mellan olika typer av duk. Du kan där också få hjälp att välja en modell som kan monteras på ett sådant sätt att det passar med dina önskemål och förutsättningar.

MVH

Postad 20 October 2011 - 19:24

Pretorian
  • Pretorian
  • Forumräv

• 772 inlägg
  • 0

Okej tack för snabbt svar! Jag har ett rum på 3 meter, höjd till taket är 2,5m och vill ha en 90tums duk som skärmen ska visas på. Duken kommer troligen sitta 15cm under taket, e det bra eller hur ska man ha det?

Detta är ju inte exakt vad du ber om men här är ett klipp där jag spelar Crysis 2 via Xbox på min 3200 (som jag nu lämnat tillbaka pga dammproblem hela tiden):
http://www.youtube.c...h?v=x7V7qJcfDrM

Postad 20 October 2011 - 19:39

Unregistered36ee3fca
  • Unregistered36ee3fca
  • Användare

• 165 inlägg
  • 0

Detta är ju inte exakt vad du ber om men här är ett klipp där jag spelar Crysis 2 via Xbox på min 3200 (som jag nu lämnat tillbaka pga dammproblem hela tiden):
http://www.youtube.com/watch?v=x7V7qJcfDrM

Asså det ser schyst ut, det laggar inte och ser riktigt lent ut men eftersom de e genom kamera så känns bilden lite färglös eller typ svag eller vet inte hur jag ska förklara det men inte okej :/ men som sagt det e nog bara för det e genom kamera :P så vill helst se själv live :D men e epsonen ngt du rekommenderar för spel? den pallar alltså och det blir bra?

Hur vill du ha det? Det är första frågan att ställa sig. Sen kollar man om det finns några produkter som kan lösa det.

Kanske ska du vända dig till en butik, finns ett flertal vettiga i Stockholm. I en butik kan du inte bara titta på en projektor, du kan jämföra olika. Du kan också få se vad en duk påverkar och varför det skiljer mellan olika typer av duk. Du kan där också få hjälp att välja en modell som kan monteras på ett sådant sätt att det passar med dina önskemål och förutsättningar.

MVH

aaa får gå in på Hifi sound eller vad den heter på svea vägen. Dem e specialiserar sig på hemmabio så dem borde ha ngt vett om det :P får springa dit i helgen ;) tack för tips!

Postad 20 October 2011 - 19:43

Pretorian
  • Pretorian
  • Forumräv

• 772 inlägg
  • 0
Jaaa... den rekommenderar jag absolut. Alla som varit förbi och tittat tycker det ser skitbra ut. Inga fel på färgerna men via mobilkameran så blir det itne riktigt rättvist. Men visst ska du se den på riktigt men jag tror inte du blir besviken. Jag siktar in mig på den nya Epson 5900 och det blir en hel del spelande.

Postad 20 October 2011 - 20:23

Unregistered36ee3fca
  • Unregistered36ee3fca
  • Användare

• 165 inlägg
  • 0

Jaaa... den rekommenderar jag absolut. Alla som varit förbi och tittat tycker det ser skitbra ut. Inga fel på färgerna men via mobilkameran så blir det itne riktigt rättvist. Men visst ska du se den på riktigt men jag tror inte du blir besviken. Jag siktar in mig på den nya Epson 5900 och det blir en hel del spelande.

shit va nice! nu blev jag riktigt hypad!! :D du bor inte i stockholmsområdet va? skulle inte kunna svänga förbi och kolla hur det ser ut hos dig? vad har du för tum på skärmen btw?

Postad 20 October 2011 - 23:26

Andreasthi
  • Andreasthi
  • Wannabe

• 16 inlägg
  • 0

Det fungerar, men du måste justera zoom, fokus och lensshift manuellt varje gång du skiftar mellan 16:9 och 2.35:1.

MVH

Okej, hur mycket krångel är det?

Valet står mellan den här och Panasonic pt-ae4000. Den går ju för dubbla priset ungefär - vilket jag tvekar på om det är värt det bara för bilden - men den har ju automatiskt byte mellan 2.35:1 och 16:9 vilket är trevligt.

Postad 21 October 2011 - 07:00

Pretorian
  • Pretorian
  • Forumräv

• 772 inlägg
  • 0

shit va nice! nu blev jag riktigt hypad!! :D du bor inte i stockholmsområdet va? skulle inte kunna svänga förbi och kolla hur det ser ut hos dig? vad har du för tum på skärmen btw?

Jo, jag bor i Stockholm. men jag har som sagt returnerat min 3200 eftersom jag hela tiden fick damm i den. Nu väntar jag spänt på nya Epson 5900. Och jag vet att i denna prisklass så kommer säkert dammproblemen vara kvar men då har jag ändå en nyare modell.

Postad 21 October 2011 - 09:35

B8
  • B8
  • Guru

• 4536 inlägg
  • 0

aaa får gå in på Hifi sound eller vad den heter på svea vägen. Dem e specialiserar sig på hemmabio så dem borde ha ngt vett om det :P får springa dit i helgen ;) tack för tips!

Antar att du menar Hifiklubben (känner inte till någon hifisound iaf). De är absolut INTE specialister. De bara utger sig för att vara det. Men visst, de brukar ha någon projektor uppe att titta på, men ska ta deras "expertis" med en nypa salt. Bättre butiker att besöka är framförallt Hembiobutiken på Ynglingagatan. Där är de specialister och kunniga på riktigt! Pause på Norrlandsgatan har också bra möjligheter för projektordemonstrationer och Ljudmakarn på Drottninggatan är ok. Men börja med Hembiobutiken!

Postad 22 October 2011 - 20:24

Unregistered36ee3fca
  • Unregistered36ee3fca
  • Användare

• 165 inlägg
  • 0
Men asså jag funderar på att byta ut min TV mot en projektor. Vill alltså använda den som tv, så den kommer vara igång kanske 3-5 timmar per dag. E det okej för en projektor eller e projektor ngt man ska ha på 2 timmar per vecka för en film kväll?

Antar att du menar Hifiklubben (känner inte till någon hifisound iaf). De är absolut INTE specialister. De bara utger sig för att vara det. Men visst, de brukar ha någon projektor uppe att titta på, men ska ta deras "expertis" med en nypa salt. Bättre butiker att besöka är framförallt Hembiobutiken på Ynglingagatan. Där är de specialister och kunniga på riktigt! Pause på Norrlandsgatan har också bra möjligheter för projektordemonstrationer och Ljudmakarn på Drottninggatan är ok. Men börja med Hembiobutiken!

aaaa det va dem jag mena. AHA det visste jag inte :/ men hembiobutiken ska jag till på torsdag då dem har projektor event! ska kolla runt lite där och fråga massa frågor :P ville bara förbereda mig här lite :D

Postad 23 October 2011 - 16:11

MerCh
  • MerCh
  • Wannabe

• 22 inlägg
  • 0
ok... hm... nu blir jag klart förvirrad. Då jag spelar rätt saftiga filer från datorn (bd50 etc) så hackar bilden något då den spelas upp. På datorn hackar det inte något alls, då det är en ny dator. Jag har en 10m clicktornics-sladd till min tw3200 och jag antog att det var den som spökade. Då jag nu provat att bära in projektorn till datorn och ta en annan kortare sladd uppstår samma fenomen. då jag byter från datorskärmen (där det inte hackar) till projektorn (som nu står på samma bord som min monitor) så övergår bilden till att hacka lite. om jag byter tillbaks till datorskärmen hackar den även där i några sekunder för att sen fortsätta hackfritt. är det någon inställning någonstans på projektorn som spökar måntro?

Någon som har någon idé??

...kan även tillägga att filer som inte är så stora fungerar hackfritt? känns som projektorn försöker skala om eller dylikt.

UPDATE: Inser att då jag kör fullscreen i VLC hackar det. Då jag bara maximerar hackar det INTE!? vad beror det på då??

mvh
Hans

Redigerat av MerCh, 23 October 2011 - 17:01.

Postad 23 October 2011 - 17:10

Andreasthi
  • Andreasthi
  • Wannabe

• 16 inlägg
  • 0

ok... hm... nu blir jag klart förvirrad. Då jag spelar rätt saftiga filer från datorn (bd50 etc) så hackar bilden något då den spelas upp. På datorn hackar det inte något alls, då det är en ny dator. Jag har en 10m clicktornics-sladd till min tw3200 och jag antog att det var den som spökade. Då jag nu provat att bära in projektorn till datorn och ta en annan kortare sladd uppstår samma fenomen. då jag byter från datorskärmen (där det inte hackar) till projektorn (som nu står på samma bord som min monitor) så övergår bilden till att hacka lite. om jag byter tillbaks till datorskärmen hackar den även där i några sekunder för att sen fortsätta hackfritt. är det någon inställning någonstans på projektorn som spökar måntro?

Någon som har någon idé??

...kan även tillägga att filer som inte är så stora fungerar hackfritt? känns som projektorn försöker skala om eller dylikt.

UPDATE: Inser att då jag kör fullscreen i VLC hackar det. Då jag bara maximerar hackar det INTE!? vad beror det på då??

mvh
Hans

Kanske inte löser problemet, men VLC har ofta problem med stora filer.

Pröva Media Player Classic - Home Cinema.

Postad 23 October 2011 - 17:54

Pretorian
  • Pretorian
  • Forumräv

• 772 inlägg
  • 0
Min Macbook klarar av 1080p-filmer på sin egna skärm men kopplar jag till min 3200 så hackar det. Men min Macbook är ganska gammal.

Postad 26 October 2011 - 22:58

spindeln
  • spindeln
  • Amatör

• 82 inlägg
  • 0
Jag fick två gröna prickar på min epson efter cirka 3 veckor.....lämnade in den på rajala foto och fick en ny efter en månad cirka. Vet dock inte om den är sprillans ny men det är inga prickar iaf.

Dock så är bilden lite skum i formen....den är smalare upptill på båda sidorna med några centimeter....och jag kan inte hitta nån funktion där man kan skewa ut den liksom, eller finns det ?
Tror det kan beror på att den inte hänger helt rakt i taket, men det borde ju finnas nåt sätt att ändra bilden så den blir rak liksom.

Det kunde min förra projje hitach txj-300

Nån som vet hur man ändrar det ?

förstora, förminska, flytta i sidled o höjdled vet jag hur man gör.....men ändra så den blir helt fyrkantig funkar inte.

Postad 26 October 2011 - 23:07

B8
  • B8
  • Guru

• 4536 inlägg
  • 0

Det kunde min förra projje hitach txj-300

Keystone är en bildförstörande funktion som lyckligtvis har försvunnit från flertalet modeller (även om Epson i brist på lensshiftfaktiskt implementerat det igen i några av deras nyaste modeller). Ansträng dig några minuter och se till att projektorn hänger rakt istället. Nu har du ju iofs inget val, men även om du haft keystone så hade du tjänat på det. :)

Postad 27 October 2011 - 06:41

Pretorian
  • Pretorian
  • Forumräv

• 772 inlägg
  • 0
Ta ett litet vattenpass och lägg på projektorn så får du den helt rak och då bör även bilden bli det.

0 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Ny 3D utskriven fjärrkontroll hållare
    nimman
    2026-06-08 07:49:07
  • Sofabaton X2
    hmarkstrom
    2026-06-07 10:02:24
  • Monterar kabelkanaler
    genstruktur
    2026-06-04 20:53:37
  • Två sittplatser men behöver två till
    genstruktur
    2026-06-04 20:51:09
  • Gavel akustikvägg
    genstruktur
    2026-05-23 08:15:25
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2026 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.