är det så att när projektorn är lite neråtvinklad så blir bilden smalare upptill och tvärtom ?
* Officiell tråd - Epson EH-TW3200 *
Epson EH-TW3200
(Projektorer)
|
6
|
(112)
|
Inga priser |
Postad 27 October 2011 - 08:30
är det så att när projektorn är lite neråtvinklad så blir bilden smalare upptill och tvärtom ?
Postad 27 October 2011 - 20:01
Postad 27 October 2011 - 20:04
Tack för svar!
Postad 27 October 2011 - 20:25
Frågar igen: Hur mycket/lite krångel är det att zooma ut och in med 3200an när man har en 2.35-duk? Vad behöver göras, hur lång tid tar det osv.
Det beror på. Har du projektorn placerad på exakt rätt sätt kan det räcka med att bara zooma (tar någon sekund), men antagligen har du inte det och måste då först zooma och sen lensshifta. Tar väl iofs inte många sekunder det heller om du har projektorn lättillgänglig.
Jag gör det på sätt och vis själv (dock inte på en TW3200)varje gång jag tittar på en 2.35:1-film på min 16:9-duk då jag inte vill ha filmen i mitten av duken, utan i nederkanten. Dock behöver ju inte jag zooma då, utan bara lensshifta. Tar en sekund.Tycker inte det är något större besvär, men sånt är ju individuellt.
Postad 27 October 2011 - 21:33
Popppis: Hoppas du iaf får liiiiite dåligt samvete över att ha utnyttjat en butiks demonstrationsmöjligheter och att du fått chansen att se den och andra projektorer live, för att sedan bestämma dig för att beställa den från en nätfirma istället...
hahah joo lite, men när den är 1700kr biligare och man är student så måste man pressa priserna
Postad 27 October 2011 - 22:22
Jag hittade iallafall en tw3600 med 104" kingpin duk på blocket för ett bra pris och slog till på det istället så nu ska jag skicka tillbaka min projektor i helt orörd förpackning. Om du bor nära västerbotten (jobbar där) eller norrbotten och är sugen på att få projektorn ultrasnabbt så kan du köpa min (så jag slipper betala returfrakt). Har även en kingpin ces210 90" motordriven duk till salu för 2000kr. Kolla annonssidan!
Men det jag vill ha sagt är att projektorshop24 levererade min projektor på 5 dagar från Tyskland och jag bor i norr. Så dom verkar vara pålitliga!
Postad 28 October 2011 - 09:31
Postad 28 October 2011 - 11:38
Ditt dåliga samvete kommer att gnaga i dig VAR gång du tittar på film, plus att den du kommer få via någon utomlandsbutik kommer säkert att ha något fel, då kommer karma och biter dig i röven så det står härliga till!
hahah joo lite, men när den är 1700kr biligare och man är student så måste man pressa prisernamen jag fick sjukt bra info från dem!
Postad 28 October 2011 - 11:44
Jag kan välja.
*RGB videonivå
*RGB pc-nivå
*YCbCr 4;4;4
*YCbCr 4;2;2
Har även Deep Colur som jag kan välja mellan
*36bitar
30 bitar ( gittrad )
30 Bitar
Av ( gittrad )
Postad 28 October 2011 - 12:04
skulle ha tagit den men jag bor i stockholm :/ så njaJag beställde en tw3200 från projektorshop24 förra tisdagen och fick den i måndags. Kan tillägga att jag bor uppe i Luleå också. De skickar med UPS och man kan nog ringa eller maila dom och säga att dom ska skicka med UPS express och då tar det inte mer än 3 dagar.
Jag hittade iallafall en tw3600 med 104" kingpin duk på blocket för ett bra pris och slog till på det istället så nu ska jag skicka tillbaka min projektor i helt orörd förpackning. Om du bor nära västerbotten (jobbar där) eller norrbotten och är sugen på att få projektorn ultrasnabbt så kan du köpa min (så jag slipper betala returfrakt). Har även en kingpin ces210 90" motordriven duk till salu för 2000kr. Kolla annonssidan!
Men det jag vill ha sagt är att projektorshop24 levererade min projektor på 5 dagar från Tyskland och jag bor i norr. Så dom verkar vara pålitliga!
Postad 01 November 2011 - 09:03
Finns det något knep för att "rensa" bort dessa ?
De syns nästan inte i ljusa scener men i mörkare är de väldigt påtagliga.
//P
Postad 01 November 2011 - 11:36
Hoppas du hängde med.
mvh/karra
Postad 01 November 2011 - 14:14
Följdfråga; är detta något man får leva med oavsett proj, eller räknas det som ett fel ?
//P
Postad 01 November 2011 - 14:55
Postad 01 November 2011 - 16:00
Postad 01 November 2011 - 20:12
//P
Bifogad fil(er)
Postad 05 November 2011 - 10:18
Let me repair gissar jag på, bered dig på att du antagligen inte kommer få din projektor tillbaka bara.
Postad 07 November 2011 - 08:57
Har ni i så fall koll på vad som händer om projektorn strular, kan man få service på den lokalt (i mitt fall Göteborg) eller måste man skicka tillbaka den (Tyskland?)?
Postad 07 November 2011 - 11:29
Jag beställde just min därifrån, borde få den imorgon! Jag maila dem och fråga hur det funkar med garantier och sånt och det är samma som svenska men jag tror man måste skicka den hela vägen tbks till tyskland.Någon som köpt sin Epson på Projektorshop24.se?
Har ni i så fall koll på vad som händer om projektorn strular, kan man få service på den lokalt (i mitt fall Göteborg) eller måste man skicka tillbaka den (Tyskland?)?
Postad 07 November 2011 - 16:26
Jag beställde just min därifrån, borde få den imorgon! Jag maila dem och fråga hur det funkar med garantier och sånt och det är samma som svenska men jag tror man måste skicka den hela vägen tbks till tyskland.
Jag mailade dom jag med, fick det här svaret
"Bäst är om man lämna projen direkt till Epsons support/garanti service, eller till oss o vi skickar den till Epson"
Fortfarande inte helt solklart tycker jag:)
Postad 08 November 2011 - 13:29
Postad 08 November 2011 - 13:42
? VArt du inte kopplar högtalarna ? Koppla dom inte till eluttaget tex, eller duschslangen.Har precis fått in min Epson 3200!!! men vart fan koplar jag inte högtalarna!!! SNÄLLA HJÄLP?!?!?!
Om du menar vart du skall koppla högtalarna så gör du det i en förstärkare/receiver. Du kan inte koppla direkt till projektorn.
Postad 08 November 2011 - 14:06
hahah oj var lite överexalterad? VArt du inte kopplar högtalarna ? Koppla dom inte till eluttaget tex, eller duschslangen.
Om du menar vart du skall koppla högtalarna så gör du det i en förstärkare/receiver. Du kan inte koppla direkt till projektorn.
Postad 08 November 2011 - 21:54
Postad 09 November 2011 - 08:27
Har precis fått in min Epson 3200!!! men vart fan koplar jag inte högtalarna!!! SNÄLLA HJÄLP?!?!?!
hahah oj var lite överexalterad
öppnade den just och hitta inget jack så blev lite stressad och då blev det lite fel
men då drar jag och köper en nu!!! har valt ut en redan som jag tänkte köpa nästa månad men det får bli redan nu
Nu är allt inkopplat
e skit glad! men har ngn några bra tips på inställningar? Jag vet att det beror från rum till rum osv men undrar om ngn har ngra bra tips=
Inget av det du skriver makes no sense to me.
Du vill inte koppla in högtalare eller du vill koppla in högtalare? Det är ju en projektor den har inget med ljudet att göra.
Du hittar inte jack men du ska köpa en vad?
tydligen har du iaf fått det att funka och förvirra åtminstone mig (jag hoppas på fler så inte jag måste stå i skamvrån nu)
Postad 09 November 2011 - 11:22
Vi får se om det är lättare att förstå vad som menas i nästa inlägg.
Postad 09 November 2011 - 19:41
Inget av det du skriver makes no sense to me.
Du vill inte koppla in högtalare eller du vill koppla in högtalare? Det är ju en projektor den har inget med ljudet att göra.
Du hittar inte jack men du ska köpa en vad?
tydligen har du iaf fått det att funka och förvirra åtminstone mig (jag hoppas på fler så inte jag måste stå i skamvrån nu)
Okej, det börja med att jag ville koppla in högtalarna i projektorn, men jag fick reda på att den inte har ngt ljudutgång. Alltså var jag tvungen att köpa en reciver( vilket jag nu har gjort) men frågan i början var " hur får jag ljud ur min projektor?" typ
Ngt mer som måste förklaras?
Postad 10 November 2011 - 08:55
men fanns det ngn som hade några bra inställningar för epsonen?
Det tips jag fick när jag frågade ungefär samma sak var att ställa den i Cinema-läget. Sen får du skaffa en inställningsskiva så kan du fixa bilden efter den så den passar just ditt rum.
Postad 10 November 2011 - 19:17
Såg väldigt mustigt och gött ut till en början, sen när jag fick tummen ut och öppnade min egna DVE och skulle titta efter hur det såg ut så var det REN KATASTOF, alla detaljer i svärtan var helt borta var ju inte så konstigt att det såg mumsigt ut till en början.
Mao, beställ DVE och få en grundinställning eller så kikar du på en ISF kalibrering av den så vet du att du får ut max.
Redigerat av Evil Homer, 10 November 2011 - 19:20.
Postad 10 November 2011 - 20:27
Vart köper jag en sådan?Det tips jag fick när jag frågade ungefär samma sak var att ställa den i Cinema-läget. Sen får du skaffa en inställningsskiva så kan du fixa bilden efter den så den passar just ditt rum.
Gör inte samma misstag som mig, kopiera någon annans inställningar som är gjorda enligt DVE, personen ifråga måste ha varit blind när han gjort inställningarna.
Såg väldigt mustigt och gött ut till en början, sen när jag fick tummen ut och öppnade min egna DVE och skulle titta efter hur det såg ut så var det REN KATASTOF, alla detaljer i svärtan var helt borta var ju inte så konstigt att det såg mumsigt ut till en början.
Mao, beställ DVE och få en grundinställning eller så kikar du på en ISF kalibrering av den så vet du att du får ut max.
Och vad är en DVE och vart skaffar jag de och vad är ISF kalibrering? och hur gör jag de?
Postad 10 November 2011 - 20:31
DVE = Digital Video Essentials
Det andra du skall söka på är ISF kalibrering.
Nu får du göra lite själv med
Postad 10 November 2011 - 21:23
Söker du på forumet så finner du allt du behöver.
DVE = Digital Video Essentials
Det andra du skall söka på är ISF kalibrering.
Nu får du göra lite själv med
hahah okej
Postad 10 November 2011 - 21:32
Har precis köpt en TW3200 på netonnet. När jag kom hem och skall testa den så får jag ingen bild, den startar och power/meny-knapparna lyser blått men efter ca. 30 sekunder så släcks det blå ljuset runt power/meny-knapparna och den röda lampan över Temp börjar blinka. Fläkten går igång och kör i ca. 30 sekunder. Sedan är den knäpptyst och blinkar rött över temp som sagt. Den fortsätter så tills jag stänger av den via switch eller drar ut strömsladden.
Det här händer alltså out of the box. Jag har testat med HDMI till min dator samt S-video till en DVD-enhet.
Jag tycker mig ha följt instruktionerna i manualen för att välja source osv. men inget verkar hjälpa.
Någon vänlig själ som vet någonting om det här?
Mvh,
Robban
Postad 10 November 2011 - 22:08
mvh
Postad 10 November 2011 - 22:25
hahah oj var lite överexalterad
öppnade den just och hitta inget jack så blev lite stressad och då blev det lite fel
men då drar jag och köper en nu!!! har valt ut en redan som jag tänkte köpa nästa månad men det får bli redan nu
haha grattis popis
Postad 11 November 2011 - 22:31
Postad 17 November 2011 - 01:16
1, http://www.avforums....info-guide.html
2, http://tw3200.blogspot.com/
Lycka till!
G
Postad 17 November 2011 - 09:22
Och länkarna står det säkert massor av bra (orkar inte kolla nu), men ingen av dem kommer kunna ge värden som gäller med just din utrustning i just ditt rum.
Postad 17 November 2011 - 17:24
Då måste jag bestrida det tipset lite (även om delen att måla tak såklart är bra
). Oavsett om man målar tak eller inte, så är 200 kr för en kalibreringsskiva inte jättemycket pengar i sammanhanget. Däremot kan man lära sig massor, förhoppningsvis ha lite roligt och framförallt få bilden åt ett lite mer korrekt håll. Bilden blir ju inte automatiskt mer korrekt bara för att man målar taket...
Och länkarna står det säkert massor av bra (orkar inte kolla nu), men ingen av dem kommer kunna ge värden som gäller med just din utrustning i just ditt rum.
+37 eller så. En kalibrering gäller bara för en viss projektor i ett visst rum med en viss utrustning och en viss tid på lampan. 2st tw3200 skiljer sig även dom lite grann. Så vill man dra kalibreringen hårt så kan man inte ställa in 2st 3200 likadant i samma rum eftersom dom kommer skilja sig åt. Inte bara beroende på antal timmar på lampan. Inte för att jag med flera skulle märka nån markant skillnad förmodligen, bara så att ni förstår problemet med kalibreringstips...
/karra
edit: Dock finns det förmodligen ett hyffsat bra läge på projjen att utgå ifrån som man kan få tips om, exempelvis cinema, rec709 eller D65 kan dom heta. Olika mellan märken.
Redigerat av Karamasha, 17 November 2011 - 17:26.
Postad 17 November 2011 - 18:02
Här kommer några matnyttiga länkar för kalibrering av TW3200. Det kommer ni långt med utan att för den skulll springa iväg och köpa en kalibreringsskiva. Jag hade snarare målat om tak och väggar istället för ytterligare justeringar
1, http://www.avforums....info-guide.html
2, http://tw3200.blogspot.com/
Lycka till!
G
Jag ger inte mycket för blogspottens inställningar.
Bara exemplet att ändra super white utan att ändra inställningen för contrast ....
Likaså att kraftigt lyfta gammajusteringen för 20 % för att få bättre detaljer i skuggor...
Nej köp en skiva eller använd avs gratisskiva.
Redigerat av macman, 17 November 2011 - 18:03.
Postad 17 November 2011 - 20:02
Man bör ju kolla kontrast inställningarna efter man satt på superwhite.
Postad 17 November 2011 - 22:39
Med calman kan man ju styra x3an direkt.
Jag kör med deras ir-controller mot min oppo så slipper jag sitta med fjärren o byta testbilder.
Har precis installerat autokalibrerings addonlicensen.
Men första testen blir när min X30 dyker upp.
Redigerat av macman, 17 November 2011 - 22:40.
Postad 17 November 2011 - 22:48
Kan man verkligen styra X3:an ? den har ingen Rj45 dock får X30 det...eller ?
Redigerat av Jokkmokksjocke, 17 November 2011 - 22:50.
Postad 17 November 2011 - 22:52
Postad 17 November 2011 - 22:59
Vad jag läst så ska X30 få det. Kan inte svara på om X3 har det dock.
Enligt spec. så har den RJ45. Jag har ju inte kvar min X3a så kan inte kolla den den tror jag inte har det. X30 har ju heller ingen CMS..känner at jag måste läsa på lite mer om detta..
Jäklar va offtopic de blev i denn chat
0 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar
Sökningen pågår
Avancerad sökning
6
Överföra bilden trådlöst från Tv-spel och dator till projektorn?
177 bilder

464 filmer
Minhembio - Senaste nyheterna

Fler
Vilka bilder visas här?