Officiell Tråd - Pioneer 8G Plasma
Pioneer Kuro PDP-428XD
(TV)
|
1
|
(21)
|
Inga priser | |
Pioneer Kuro PDP-4280XD
(TV)
|
1
|
(19)
|
Inga priser | |
Pioneer Kuro PDP-5080XD
(TV)
|
0
|
(13)
|
Inga priser | |
Pioneer Kuro PDP-4280XA
(TV)
|
1
|
(12)
|
Inga priser | |
Pioneer Kuro PDP-5080XA
(TV)
|
1
|
(6)
|
Inga priser | |
Pioneer Kuro PDP-508XD
(TV)
|
1
|
(41)
|
Inga priser | |
Pioneer Kuro PDP-LX608D
(TV)
|
1
|
(6)
|
Inga priser | |
Pioneer Kuro PDP-LX508D
(TV)
|
1
|
(25)
|
Inga priser | |
Pioneer Kuro PDP-SX4280D
(TV)
|
1
|
(7)
|
Inga priser |
Postad 09 July 2007 - 18:47
Postad 09 July 2007 - 18:48
Problemet med sd-tv är att man inte skall köra den via HDMI utan via scrat och helst via s-video. Orsaken är att uppstallning av tv är mycket bättre på sd material än låta boxen skall göra den. Om du hade läst noga i avforums skulle du ha förstått den. Så läs om den.
Redigerat av Enator, 09 July 2007 - 18:50.
Postad 09 July 2007 - 19:20
TomJones83
Problemet med sd-tv är att man inte skall köra den via HDMI utan via scrat och helst via s-video. Orsaken är att uppstallning av tv är mycket bättre på sd material än låta boxen skall göra den. Om du hade läst noga i avforums skulle du ha förstått den. Så läs om den.
Via component då, blir lika bra som scart?
Postad 09 July 2007 - 19:28
TomJones83
Det har jag inte hört att någon försökt än men du kan göra den när du köper din Pio 8G och berätta för oss
Postad 09 July 2007 - 20:38
TomJones83
Det har jag inte hört att någon försökt än men du kan göra den när du köper din Pio 8G och berätta för oss
Verkar dröja till början av augusti innan lokala butiken får in 8G
Postad 09 July 2007 - 20:43
TomJones83
Verkar dröja till början av augusti innan lokala butiken får in 8GLika bra att vänta till 1080 modellen då.
Men om du inte sitter så nära till tvn är det ingen mening att vänta på 1080p. 720p ger alla fördelar som 1080p ger.
Postad 09 July 2007 - 20:55
Postad 09 July 2007 - 20:59
Har gett upp att fundera och kommer jämföra 720 mot 1080 i butik. Antingen PZ700 mot 8G eller 8G mot 8G.
Hey till sist gav du upp och börjar tänka på 8G oxå. Det är bra. De som har jämför denna mot PZ750 där i USA (PZ750 är mycket bättre än PZ700 som vi har här) säger att 8G 720 är vinnare
Postad 09 July 2007 - 21:07
TomJones83
Hmmm, säker på att det blir bättre bild då??
(förlåt, men jag var tvungen...
Bifogad fil(er)
Redigerat av ajzman, 09 July 2007 - 21:10.
Postad 09 July 2007 - 21:43
Om man nu ska göra som dom säger på sin G8. Köra SD via S-video istället för HDMI. Då får man ju inte HD-upplösning på HD-kanalerna? Eller är jag koko- i huvudet?
Postad 09 July 2007 - 21:52
SD=Standard Definition material som inte är i HD utan normalupplösning.En newbie fråga.. har försökt lista ut vad SD står för, men inte säker på att jag lyckats. Satelit - Digital?
//Birdie
Postad 09 July 2007 - 21:55
Hahaha, okey inte ens nära då!SD=Standard Definition material som inte är i HD utan normalupplösning.En newbie fråga.. har försökt lista ut vad SD står för, men inte säker på att jag lyckats. Satelit - Digital?
![]()
//Birdie
Postad 09 July 2007 - 23:23
TomJones83
Det stämmer att flera ägare tyckte att SD via RGB-scart var "hopplöst" och rekommenderade s-video istället, lite överraskande faktiskt men men..
Borde inte det bästa (i teorin) vara att mata sd-material via HDMI i 576i så tv'n får sköta deinterlacingen och skalningen? Vet att CD's och sky's HD-boxar inte klarar av att skicka denna signal men det kanske går med kommande boxar?
Postad 10 July 2007 - 01:18
Har läst igenom denna tråd nu, samt trådarna på avforums och avsforum och det verkar vara 99% lovord när det gäller dessa skärmar.
Har iallafall varit hos min lokala handlare idag och kollat in 428xd och 508xd, och måste säga att jag blev grymt besviken med tanke på allt läst läst/hört... Jag hoppas att det berodde på källan (kanal 5 via canal-digitals HD-box) eller på bildinställningarna, för båda apparaterna uppvisade en mycket mjuk och framförallt brusig bild. Förvånande eftersom dessa skärmar ska vara riktigt bra på SD-material.
Även rörelser och panoreringar hanterades lika illa som på min 32" lcd vilket inte är något bra betyg direkt, kan det vara noise-reduction eller drive-mode inställningar som orsakar detta? Svärtan var dock imponerande och helt i klass med vad jag förväntat mig.
Är de verkligen så här dåliga "out of the box"? Och om de är det, hur har de tänkt sälja dem när de hade i stort sett lika kass bild som panasonicen bredvid som är hälften så dyr?
Nu påstår jag inte att 8G är dåliga på något sätt, jag har alldeles för lite kött på benen för att kunna göra en sån bedömning. Det ultimata vore ju att se en ISF-kalibrerad skärm men det går tyvärr inte här i Umeå. Var i stort sett redo att beställa en 428xd igår men nu vet jag faktiskt inte, speciellt eftersom närmaste ISF-gubbe verkar finnas i Sundsvall...*suck*...
Du har aldrig tänkt på att prova att plocka upp en fjärr och kalibrera lite själv? Så fort jag går in i en butik tar jag en fjärr och testar. Bara ett tips....
Postad 10 July 2007 - 06:05
Det är bara försöka och se om det gårTomJones83
Det stämmer att flera ägare tyckte att SD via RGB-scart var "hopplöst" och rekommenderade s-video istället, lite överraskande faktiskt men men..
Borde inte det bästa (i teorin) vara att mata sd-material via HDMI i 576i så tv'n får sköta deinterlacingen och skalningen? Vet att CD's och sky's HD-boxar inte klarar av att skicka denna signal men det kanske går med kommande boxar?
Postad 10 July 2007 - 07:10
Du har aldrig tänkt på att prova att plocka upp en fjärr och kalibrera lite själv? Så fort jag går in i en butik tar jag en fjärr och testar. Bara ett tips....
Fanns ingen möjlighet till det när jag var där, men kommer definitivt göra det nästa besök!
Postad 10 July 2007 - 07:56
Fanns ingen möjlighet till det när jag var där, men kommer definitivt göra det nästa besök!
Härligt!
Postad 10 July 2007 - 08:01
Med 4.000 till i kontrast borde den sopa ramrent på marknaden. Jag är sjukligt nyfiken på de kommande panelerna. Läser ni om ett värdetransport-rån i höst är det troligen jag som ökar på statistiken..
Hur räknar man ut hur många procent mer svärta det blir, egentligen?
Redigerat av Unregistered1fef72f3, 10 July 2007 - 08:02.
Postad 10 July 2007 - 08:01
jag menar det härobs
He he...vad menar du med "obs"?
Det var svar till de som inte tror på sd-tv skall var så bra men jag ångrade mig men nu ångrar mig igen och lägger in bilden igen
Bifogad fil(er)
Postad 10 July 2007 - 08:06
jag menar det härobs
He he...vad menar du med "obs"?![]()
Det var svar till de som inte tror på sd-tv skall var så bra men jag ångrade mig men nu ångrar mig igen och lägger in bilden igen
Oj! Det ser imopnerande ut!! Det måste väl ändå vara digitalsändning, eller? Min favvosnut är ju med också! Är det en sciencefiction film? Eller en ny serie?
Postad 10 July 2007 - 08:09
jag menar det härobs
He he...vad menar du med "obs"?![]()
Oj! Det ser imopnerande ut!! Det måste väl ändå vara digitalsändning, eller? Min favvosnut är ju med också! Är det en sciencefiction film? Eller en ny serie?
Det är dr Who(eller vad den kallas
Redigerat av Enator, 10 July 2007 - 08:10.
Postad 10 July 2007 - 08:13
När vi ändå har Pioneer på tråden, hur tror ni de nya panelerna kommer att återge svärta?
Med 4.000 till i kontrast borde den sopa ramrent på marknaden. Jag är sjukligt nyfiken på de kommande panelerna. Läser ni om ett värdetransport-rån i höst är det troligen jag som ökar på statistiken..![]()
![]()
Hur räknar man ut hur många procent mer svärta det blir, egentligen?
Vilka paneler pratar du om? 4000 till i kontrast?
Postad 10 July 2007 - 08:20
Han menar säkert full-HD panelerna med 20000:1, att jämföra med de nuvarande 16000:1Vilka paneler pratar du om? 4000 till i kontrast?
Postad 10 July 2007 - 08:25
Han menar säkert full-HD panelerna med 20000:1, att jämföra med de nuvarande 16000:1Vilka paneler pratar du om? 4000 till i kontrast?
Jap då är jag säkert att den kommer bli en bra tv men men frågan är hur den kommer att hantera sd-tv???
Postad 10 July 2007 - 08:29
Det får vi veta senare i höst....men frågan är hur den kommer att hantera sd-tv?
Är själv aspirant på en 50" 20000:1
Postad 10 July 2007 - 08:35
Postad 10 July 2007 - 08:43
Precis! Jag lyckades lura mig själv att det var en sådan panel jag såg på Ref-Audio:s demovisning. Dock var svärtan redan på panelen de demade utsökt, trots sina 16.000. En Sharp LCD som hängde bredvid såg bara löjlig ut. Svärtan var alldeles blå och liknade mest en snygg och platt lampa för att lysa upp rummet med.
Ett knep man kan ta till för att kolla svärta är att dra ner svärtan på två plasmor till noll när man ska jämföra. Den plasma med den djupaste svärtan i noll-läget vinner förmodligen när svärtan "dras" på igen. enda nackdelen är att man måste ha totalt mörker för att kunna jämföra. Jag sa aldrig att det skulle vara enkelt, he he...
Redan när Pio:s nya panel INTE hade signal så såg man den överlägsna svärtan. Det tyder ju på att de verkligen lyckats med den nya tekniken att kunna "stänga av" plasmacellerna vid bildåtergivning.
Nu är det bara att vänta till höst. Suck...
Postad 10 July 2007 - 08:58
FYI: hdtvtest.co.uk håller på att recensera 4280-modellen, de har släppt första delen nu och ska vara klara i slutet av veckan. Ska bli mycket intressant att se vad de kommer fram till!
Nu blir jag förvirrad! Är detta en 20.000 kontrast panel? Pioneer kommer väl inte släppa en 42" med den nya kontrasten? Är detta en rescension av en sådan panel?
Postad 10 July 2007 - 09:01
Postad 10 July 2007 - 09:02
50" + 60" 20000:1Pioneer kommer väl inte släppa en 42" med den nya kontrasten?
Postad 10 July 2007 - 09:31
FYI: hdtvtest.co.uk håller på att recensera 4280-modellen, de har släppt första delen nu och ska vara klara i slutet av veckan. Ska bli mycket intressant att se vad de kommer fram till!
Nu blir jag förvirrad! Är detta en 20.000 kontrast panel? Pioneer kommer väl inte släppa en 42" med den nya kontrasten? Är detta en rescension av en sådan panel?
4280'n är en av de nyligen släppta 768 modellerna, i stort sett samma som 428xd men utan ISF-funktionerna. Vad jag vet så kommer de inte släppa en 1080p 42".
Postad 10 July 2007 - 09:37
4280'n är en av de nyligen släppta 768 modellerna, i stort sett samma som 428xd men utan ISF-funktionerna. Vad jag vet så kommer de inte släppa en 1080p 42".
Ah, då blir det förmodligen ingen kommentar om den nya kontrasten då. Synd!
Postad 10 July 2007 - 09:39
16.000:1 är ny kontrast oxå
Postad 10 July 2007 - 10:29
16.000:1 är ny kontrast oxå
Jo, ja, det har du rätt i. Den nyaste kontrastpåståendet kanske jag skulle ha sagt.
Tänk den dagen man upplever det som att bilden svävar i rummet på grund av svärtan...!
Jag tror faktiskt det inte är alltför långt borta. Man tror att det står en person framför sig och knallar rakt in in bilden, he he!
Postad 10 July 2007 - 11:00
Om du inte sitter ca 1-1.5m från en 42" 1080p (20.000:1 kontras som inte kommer finnas) kommer du inte ha någon glädje av denna tv.
Postad 10 July 2007 - 11:12
trebban
Om du inte sitter ca 1-1.5m från en 42" 1080p (20.000:1 kontras som inte kommer finnas) kommer du inte ha någon glädje av denna tv.
Postad 10 July 2007 - 11:14
trebban
Postad 10 July 2007 - 11:31
trebban
Har du missförstått mig? Jag trodde du skämtade med mig.
Jag tror att svärta upplevs lika bra oavsett avstånd. Annars skulle man ju inte kunna se stjärnor som befinner sig på miljarders ljusårs avstånd. (slänger försiktigt in en halvleende figur)
Det lät så kul med alla "INTE" du slängde in i tråden. Hänger du med?
Redigerat av Unregistered1fef72f3, 10 July 2007 - 11:34.
Postad 10 July 2007 - 11:33
Postad 10 July 2007 - 11:37
Ja ja men det kommer inte bli så stor skillnad mellan 16.000 och 20.000 i kontrast när det gäller svärta heller.
Nä, det tror jag inte heller, faktiskt. Fast det är klart, i totalt mörker är det inte omöjligt att man ser skillnad. Liiite skillnad måste det ju bli. Även en liten skillnad är ju ett framsteg! Bra vid skräckfilmer med sådan svärta....
Postad 10 July 2007 - 11:40
Enator inget hat!! Utan det ska vara Peace, Love, and Understanding.
Helt riktigt! När man inte kan se reaktionen på den man skriver till blir det konstigt ibland. Kan man inte göra smilies med sitt eget ansikte? Det vore nåt!
Postad 10 July 2007 - 11:41
Tror jag inte. Pio har sagt 80% bättre svärta och inte har sagt 80% bättre svärta för 720 och 90% för 1080p
Postad 10 July 2007 - 11:46
Enator inget hat!! Utan det ska vara Peace, Love, and Understanding.
No understanding. Pio kommer inte längre skicka mig min 1080p utan kostnad
1 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar
Sökningen pågår
Avancerad sökning
1
Philips lcd eller satsa på oled?
53 bilder

89 filmer
Minhembio - Senaste nyheterna

Fler
Vilka bilder visas här?