![]() |
![]() |
![]() |
Inga priser |
Postad 19 maj 2007 - 16:42
Postad 22 maj 2007 - 11:53
Märker ni också att det kommer ett litet "knäpp" precis efter att man har stängt av Tv:n?
Japp det knäpper i min också...
Är det helt normalt eller är det någon inställning. Kommer ungefär 30 sek efter att man har stängt av den.
Jag tror att det är helt normalt, säkert något tekniskt i TVn...
TV:n blir ju varm, så det är säkert någon komponent eller någon plast som låter när den kyls ner.
Min låter med.
Okej, tack. Ville bara vara säker på att inget var galet.
I mina öron låter det som ett relä som (antagligen släpper). Så det är med all säkerhet inte p.g.a. att någon komponent blir varm eller att något är skumt. Bara ett sätt att styra spänningstillförseln i TVn.

Postad 12 juni 2007 - 07:49
Postad 28 juni 2007 - 17:49
Skall se standardkanalerna via en inbyggda digitala mottagaren och koppla in datorn och xboxen i den. Kanske nån bättre dvdsåelare i framtiden.
Lite undrande över sport och så bara, gillar ju fotboll och hockey.
Är det lätt att koppla in datorn?
Postad 29 juni 2007 - 10:08
Inte funderat på att koppla dator och spelar inte spel. Det blir all typ av TV tittande plus film via DVD. Vad ska man ha för DVD o TV-signal för att utnyttja denna modell?
Hur är det med livslängd / pixelgaranti etc?
Redigerat av johanare, 29 juni 2007 - 10:16.
Postad 05 juli 2007 - 14:07
100% Pixelgaranti
Sony Sverige erbjuder 100% pixelgaranti på alla sina lcd-tv apparater och hemmabioprojektorer köpta efter 1:a april 2007. Garantin gäller från och med inköpstillfället och två år frammåt. Detta innebär en ökad trygghet för dig som kund och är ytterligare en anledning att välja Sony.
Postad 11 juli 2007 - 08:42
Postad 12 augusti 2007 - 02:29
Jag behöver hjälp;
Jag kör med VGA och Powerstrip men får inte 1080 på tvn. På pawerstrips står det mas res. 1600X1200 /60hz.
Jag börjar bli tokig!!!! behöver snabb hjälp!
Postad 12 augusti 2007 - 17:10
Jag har denna TV. Men jag har inte fattat detta med den inbyggda digital TV-tunern. Vad har man för nytta av den egentligen och hur använder man den? Behövs något annat för att det ska funka. Utifrån vad jag testat kan jag bara se tv i det analoga läget, men inte digitalt då. Någon som vet mer om detta?
Den digitala tunern klarar bara DVB-T alltså marksänd digital-tv. Den klarar inte DVB-S (satellit) eller DVB-C (kabel). Bor du i lägenhet så är det mest troligt att du har analog kabel-tv eller DVB-C, det är därför som du inte kan använda den inbyggda digitala tunern.
Hej;
Jag behöver hjälp;
Jag kör med VGA och Powerstrip men får inte 1080 på tvn. På pawerstrips står det mas res. 1600X1200 /60hz.
Jag börjar bli tokig!!!! behöver snabb hjälp!
Med VGA-ingången kan man max köra 1360*768, enligt specen iallafall. Det kanske går att lösa men ska du köra 1080p så är, så vitt jag vet, den enda lösningen att köra med HDMI.
Postad 14 augusti 2007 - 10:12
Sök på avsforum.com, har för mig att det finns en post med inställningarna för att fixa detta. Sök på 40v2500, som w2000 heter i USA.
Postad 14 augusti 2007 - 10:37
Full RGB?
Super white?
1080p24?
Är det bättre att välja RGB eller Y Pb/Cb Pr/Cr när man kollar blu-ray?
tack,
d
Postad 15 augusti 2007 - 09:39
Hej;
Nån som får 1080p med VGA?
Ställ bara in PowerStrip så som jag har visat här ovan så fungerar 1080p 1:1 via VGA alldeles utmärkt.Enligt specen så klarar inte w2000 detta. Däremot finns det en del forum som påstår att det går.
Sök på avsforum.com, har för mig att det finns en post med inställningarna för att fixa detta. Sök på 40v2500, som w2000 heter i USA.
Postad 15 augusti 2007 - 18:21
Postad 16 augusti 2007 - 11:43
Då föreslår jag att man tittar i en eller flera PowerStrip ”tutorials” som finns på nätet. Det är mer än som går att beskriva här i tråden. Man lär sig vad PowerStrip är och hur man använder den och lägger upp nya konfigurationer i den. Allt det där kan man öva på sin egen skärm. När man känner att man kan det är det dags att angripa TVn.Det går inte att ändra i powerstrip. tvn släcks och det står "signal utan stöd". Kan du skriva hur du har gjort. Är inte så bra på powerstript.
PowerStrip är ett avancerat verktyg och på samma sätt som alla andra avancerade verktygen behöver man kunna det innan det går bra.
För att det skall gå bra måste man kunna lägga upp en PowerStrip konfiguration som är exakt som jag har visat och sedan se till att just den konfigurationen används. Rutan ”signal utan stöd” kan visas även när det fungerar – den försvinner efter ett tag. Man kan ta bort den för gott med en inställning i TVn.
Postad 17 augusti 2007 - 20:05
Någon som har koll på vilka bildinställningar man skall använda med PS3?
Full RGB?
Super white?
1080p24?
tack,
d
Vill också veta

Blueray i native, laggar det? (1080p24)
Postad 18 augusti 2007 - 17:08
Någon som har koll på vilka bildinställningar man skall använda med PS3?
Full RGB?
Super white?
1080p24?
tack,
d
Vill också vetaSka förmodligen köpa denna tv och jag har redan en PS3!
Blueray i native, laggar det? (1080p24)
samma här, behöver lite inställningar.
köpte Gone in 60 sec, verkade som det hackade lite vid sidledes förflyttningar.
Postad 21 augusti 2007 - 12:09
Jag har kopplat min bärbar till den och det är absolut inga problem att
skicka ut 1080p via hdmi, det var faktiskt det första jag gjorde o sen
satt jag o kollade på FullHD trailers från internet. Vilken skillnad mot vanlig dvd!
Funderar på att köpa PS3 för att kunna titta på blue ray filmer....om budgeten tillåter.
Tv bilden via analog är skit, kör man digitalt bilden är bra men det kräver minst en halv
timme justeringar med skärpa, ljus, etc. Jag ger den 9/10
Postad 21 september 2007 - 19:55
är det normalt att det svarta i bilden ser ut ungefär som ett vattenfall?
altså att man ser ränder som "rinner" ner för skärmen, liknar nästan som den gröna texten i the Matrix......
det syns bara när man kör vanlig tv, inte när man kör PS3 i 1080p.
ska det vara så eller ska jag lämna tillbaka den?
har haft den i 2 dagar.
rempp
Postad 22 september 2007 - 15:03
Hejsan, har efter mycket velande fram o tillbaka äntligen fått tummen ur o köpt en 40w2000.
är det normalt att det svarta i bilden ser ut ungefär som ett vattenfall?
altså att man ser ränder som "rinner" ner för skärmen, liknar nästan som den gröna texten i the Matrix......
det syns bara när man kör vanlig tv, inte när man kör PS3 i 1080p.
ska det vara så eller ska jag lämna tillbaka den?
har haft den i 2 dagar.
rempp
Har samma TV. Kan gratulera till ett mycket bra val. Du lär inte ångra dig.
Men det du beskriver är inte normalt. Jag har det inte så i alla fall. Bör gå att lösa på något sätt.
Vet inte om det nödvändigtvis måste ha med tvn att göra? Kanske har med tv-signalen att göra?
Postad 08 oktober 2007 - 08:58
Postad 08 oktober 2007 - 11:26
Kan man koppla in datorn till tvn via hdmi på denna tv? Alternativt vga? Vill köra filmer från bärbara datorn upp på teven
Ska inte vara några problem med dvi/hdmi. Däremot har KDL-40W2000 inte stöd för 1920x1080 via vga om jag förstått allt rätt, men det går att fixa om man är lite händig (mha. powerstrip). sök runt på forumen för en beskrivning.
Är det förresten någon som pallar kuta ut i förrådet och mäta upp lådan som tv:n kommer i? Ska iväg o hämta nu och vet inte om lådan går in i bilen...
Postad 10 oktober 2007 - 19:32
När jag kör på vanlig tv med inbyggda boxen, streamat från playstation (typ serier), äldre dvdfilmer, mao media med inte superhet kvalite så känns allt väldigt grönt,
Mörkhyade blir oftast gröna i hyn osv,
kör med inställningarna från
http://www.avsforum....4&
Även provat standard,
Vad kan vara fel?
Hälsningar
Postad 15 oktober 2007 - 12:38
Postad 15 oktober 2007 - 13:00
Kör jag pc via HDMI funkar det ända tills jag växlar till TV för att sedan växla tillbaka igen då är det ingen bild.
Postad 15 oktober 2007 - 18:22
Hur var det med problemet att datorbilden försvinner när man kör pc via DVI/HDMI? Har läst om några som har problemet men ingenstans hittar jag en lösning på problemet.
Kör jag pc via HDMI funkar det ända tills jag växlar till TV för att sedan växla tillbaka igen då är det ingen bild.
Hade samma problem. Har skrivit om det tidigare i tråden.
För mig löste det sig genom att jag avinstallerade drivrutinerna till grafikkortet och ATI Tray Tools.
Sen installerade jag bara de nyaste drivrutinerna och lät bli att installera Tray Tools och efter det så funkade det.
Har inte velat installera och krabba med Tray Tools för att se om det var de som krabbade eftersom jag inte har något behov av programmet längre.
Postad 16 oktober 2007 - 20:58
Någon som kan rekommendera ett bra väggfäste till denna TV? Säljaren påstod att man var tvungen att köpa ngt speciellt eftersom Sony hade någon skum lösning på vesa fästet?
Tjena.
Står i begrepp att hitta något jag med, men sonys egna fäste SU-WL51 som dessutom är adaptiv för att passa både 40'' och 46'' har ett aningen för högt pris...
Tror det finns många av de olika billigare lösningarna man hittar på bl.a webbhallen som kan fungera. Hontech känns som om de har passande modeller.
Tog sonys produktbild på orginalfästet och gjorde några mätningar i en kontrastförstärkt bild där en pixel = 1 mm. Inte exakt, men ganska vägledande för vilket utförande som bör fungera bäst eller åtminstone lika bra.
KDL-40W2000 ska i vilket fall som helst ha VESA-monteringshål enligt manualen.

Redigerat av T999, 16 oktober 2007 - 21:02.
Postad 18 oktober 2007 - 08:16
Postad 15 november 2007 - 10:15
Så min fråga är alltså. Kommer jag kunna koppla in min bärbara med en vga-kabel utan att stöta på några problem?
Mvh
Postad 16 november 2007 - 15:13
Jag har Comhem via vanlig digitalbox ikopplad med scart och det är bedrövligt dålig bild. Sport är helt omöjligt att titta på, hackar och blir eftersläpningar. En fotbollsspelare som springer blir en randig klump av pixlar som åker över bilden.
Va fasen, jag är het på W2000 då jag nyss var ute på Media Markt idag. Sedan läste jag lite på forumet här och hittade ditt inlägg angående sporten.. Är den så dålig när man tittar på fotboll via comhems digitalbox?? GRRRR!
Postad 17 november 2007 - 13:17
Utan några speciella åtgärder klarar TVn via VGA en upplösning på 1360x768. Genom en inställning i TVn kan man få det pixelmappat, vilket innebär en mindre bild på den stora skärmen. Man kan också få TVn att skala upp det till helskärm, det blir alltså 1360x768 uppskalat till 1920x1080. Jag har kört så ett tag, innan jag bytte dator till en med HDMI/DVI, det är inte pixelmappat men det är ganska bra ändå.Kommer jag kunna koppla in min bärbara med en vga-kabel utan att stöta på några problem?
Med programmet Powerstrip kan man få 1920x1080 från datorn att visas pixelmappat på TVn. Det kräver en hel del kunskap om Powerstrip, om grafikkort/kretsar och om videostandarder och videoteknik. Lite tidigare i den här tråden finns det de exakta inställningar för Powerstrip för just den här TVn. Jag har provat att köra så. Efter ett tag gick jag tillbaka till 1360x768 eftersom jag fick större och därmed mer lättläst text på det sättet, och för filmer spelar det ändå ganska liten roll eftersom själva filmerna är oftast i 720x576.
Hälsningar/Mikael
Postad 17 november 2007 - 13:25
Jag tittar ganska lite på sport, däremot på en massa andra program. Jag har inte märkt några speciella eftersläppningar. Jag kör marksänd digital TV med en box ansluten via SCART till TVn. Jag har också provat den i TVn inbyggda boxen utan problem. Däremot kan det skilja en del mellan de olika kanaler och program i bildkvalitet, vilket inte är TVn fel. Genomgående har TV1/2/4 den bästa bilden.Jag har Comhem via vanlig digitalbox ikopplad med scart och det är bedrövligt dålig bild. Sport är helt omöjligt att titta på, hackar och blir eftersläpningar. En fotbollsspelare som springer blir en randig klump av pixlar som åker över bilden.
Va fasen, jag är het på W2000 då jag nyss var ute på Media Markt idag. Sedan läste jag lite på forumet här och hittade ditt inlägg angående sporten.. Är den så dålig när man tittar på fotboll via comhems digitalbox?? GRRRR!
Hälsningar/Mikael
Postad 24 november 2007 - 21:23

Valet står nog mellan W2000 och V2500.. skiljer ju knappt nått i pris.
Postad 25 november 2007 - 14:03
Varför inte ta Xboxen till närmsta Sony Center, koppla in på V och W modellerna och avgöra själv? Väljer man en tid då det är lugnt i affären så brukar de vara hjälpsamma.Går det att få ut 1080p via komponent eller är det bara via HDMI? Blir det bra annars om man kopplar in ett Xbox 360 via komponent eller vga och kör 720p? Eller är det kanske bättre att satsa på en V2500 som inte är FullHD. Eller blir det bra bild i 720p även på en TV med upplösningen 1920x1080? Mycket eller märkte jag
Valet står nog mellan W2000 och V2500.. skiljer ju knappt nått i pris.
Annars har jag läst på de engelska forumet http://www.avforums.com/forums i tråden Sony W2000 Series att det blir mycket bra med Xbox. V2000 modellen har också fått beröm.
Hälsningar/Mikael
Postad 25 november 2007 - 18:22

*EDIT* Har läst lite nu, och tydligen så tar TV'n 1080p via VGA, även om det kommer upp ett meddelande om att det inte stöds så funkar det. Ngn användare som kör Xbox360 via VGA som kan dela med sig av sina intryck?

Redigerat av hagv^, 25 november 2007 - 18:55.
Postad 29 november 2007 - 22:30
Postad 29 november 2007 - 23:59
Missade totalt att TVn inte stöder 1080p via komponent. Går detta att lösa på något sätt eller måste jag köpa en HDDVD till min 360 för att kunna spela i 1080p? Tacksam för svar.
Du kan väl köpa VGA-kabeln till Xbox 360 och köra 1080p? Om nu TV:n stöder det via VGA.
Postad 17 december 2007 - 09:31
Igår kom ja åt tv.. fick ett död pixel ?! eller så va den där tidigare Vad gör man ? kört?
Visst man kan leva med 1 pixel .. syns knappt.. men vet man att den är där.. sitter man ju bara å kollar på den..
Kan man laga den? är det pixelgaranti?
Postad 17 december 2007 - 09:52
Är den bara nån dag gammal borde du få en ny omgående.
/Doope
Postad 24 december 2007 - 12:56
Sony har full pixelgaranti så ring butiken där du köpte den så får du snabbt svar på vad du ska göra.
Är den bara nån dag gammal borde du få en ny omgående.
/Doope
Tack Doope
Tven köpte jag i sommras, Ska kolla med butiken!
Är det där med frakt kostnader fram å tillbaka..

Tack
Postad 29 december 2007 - 14:28

Postad 02 januari 2008 - 20:12
Så tråkigt att se sånna inlägg - när ni inte kan ha försökt ta reda på sanningen alls. Sånt slöseri utan mening
Postad 09 januari 2008 - 11:16
Allt fungerar perfekt Bilden är bra i marksänd tv via vår kabel ( men visst är det lite gryn som sig bör )
Vi digitalboxen är bilden klart mycket bättre och när jag tittar på någon av de få HD kanaler jag har är bilden fantastisk. ( inga släp eller annat att gnälla på en klar fin bild som känns som att det är live )
Även Canal Digitals nya box fungerar perfekt för mig den är tyst och har 37 grader i Hd stadigt Puh .
Xbox 360 , så fort man lyckats ställa in allt så fungerar det perfekt jag spelar en del Assassin's Creed som är ett fantastiskt spel ,med enormt fin grafik och känsla.
Sen om 720P eller 1080i eller 1080P är bra eller bättre vete fan , jag hinner/ orkar inte i en fil/program se om bilden är bra perfekt eller superperfekt...... den är bra. S
Sen i spelet är jag mer inne i att överleva, än att titta på små grafikfel.
Min slutsats är att det är en superbra TV pris och kvalitets mässigt för dagens teknik, och jag är lurad ändå för det kommer nya saker hela tiden , och jag har inte den ekonomin att byta hela tiden, så jag är NÖJD.
Njut av era" leksaker " .
Mvh Swegge
1 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar