Postad 02 June 2011 - 23:10
Och du testar att skriva en ointressant kommentar?De testar 3D vilket är högst ointressant.
1. Inte bara 3D omnämns och 2. Det är förstås upp till var och en vad som är intressant med en tv.
Jag inbillar mig att alla slags tester, även de av betydligt enklare karaktär, kan vara av visst intresse för den som funderar på att köpa en av årets pannor.
Postad 03 June 2011 - 05:00
I brist på annat att göra, och nyfikenheten på hur stora olika modeller är i förhållande till varandra gjorde jag följande bild (mått hämtades från Panasonic.se)
De relativa storlekarna emellan:väl ute i elladan kan det vara till pass att ha med sig måttband för att det bättre ska gå att föreställa sig bilden vid tänkt tittavstånd.
Postad 03 June 2011 - 10:27
De testar 3D vilket är högst ointressant.
Hela tråden är ointressant, jag vill inte ens ha en panna-teve.
Nä nu skojjar jag lite, det är samma för mig är inte ute efter 3D, men det blir nog en panna 30, exakt sort är oklart ännu.
Postad 04 June 2011 - 00:13
Bra fråga. Men rätt intressanta modeller egentligen. Det verkar i stort sett vara PZ80/PZ85 i nytt chassi. Det vill säga så som Panasonic-modellerna var konstruerade innan NeoPDP-eran. De har också samma "tough panel" som PX80/PZ80/PZ85 (en extra skiva framför själva panelen), vilket bl.a. gör att plasma-surret inte hörs lika mycket.Någon som kan förklara skillnaden på Panasonic Viera TX-P42U30E och Panasonic Viera TX-P42UX30E ?
Postad 04 June 2011 - 09:59
Postad 04 June 2011 - 10:41
Verkar onekligen rätt lika. En skillnad är att UX30 bara finns i 42-tum, medan U30 finns i både 42 och 50 (lite som att PZ80 fanns i 50-tum, men inte PZ85, för att fortsätta den liknelsen). Hmm...
Redigerat av voz, 04 June 2011 - 10:51.
Postad 04 June 2011 - 16:03
Postad 04 June 2011 - 19:16
Någon som har måtten på 65" och 42"
+ 28" tjocktv
själva bildytan i cm så vore det snällt
Redigerat av Unregistereda7b0d7a3, 04 June 2011 - 20:54.
Postad 04 June 2011 - 19:23
Jag gissade att det skulle stå på Panasonics hemsida. Och jag hade rätt!Någon som har måtten på en panna 65" i cm alltså höjd och bredd
http://www.panasonic...?trackInfo=true
(Det verkar som att VT30 är den enda som kommer i 65-tum i Sverige.)
Postad 04 June 2011 - 19:35
Och det är Y-modellen också, så ingen EU-modell. Är det fortfarande nån gråimport det handlar om?
Postad 04 June 2011 - 19:49
Studentpris? Jag får inte det priset när jag är inloggad.Hur kommer det sig att Dustin har så bra pris? T.ex. P55VT30Y kostar 25180kr. (Man får bara det priset som inloggad)
Postad 04 June 2011 - 19:56
Postad 04 June 2011 - 20:24
Kanske handlat där tidigare?Konstigt-. Jag är ej student, men jag verkar ha billigare pris på en del grejer.
Postad 05 June 2011 - 08:01
Postad 05 June 2011 - 16:04
Postad 05 June 2011 - 19:46
Tjena är det någon här som har en panna 50" VT 30 skulle vilja veta hur djup den är ??? på vissa ställen står det 5 cm och på andra har jag sätt att det står paneldjup 3,7 cm sen om någon kan tipsa om ett slimmat väggfäste gärna ett som går ut max 1-2 cm från väggen
http://www.elgigante...vaggfaste-32-55
Postad 05 June 2011 - 19:50
Oj, det där såg inte så rejält ut. Tror inte jag vågar hänga min 55" i den.
Tror jag ska satsa på denna http://www.hifiklubb...5_vaggfaste.htm
Redigerat av weavex, 05 June 2011 - 19:58.
Postad 05 June 2011 - 20:23
Panelen är 5cm på det djupaste stället och detta är i nedre delen där högtalarna sitter, antar att panasonic gjort så för att få lite bättre ljud från högtalarna (mer bas) i övrigt är panelen 3,7cm djup.Tjena är det någon här som har en panna 50" VT 30 skulle vilja veta hur djup den är ??? på vissa ställen står det 5 cm och på andra har jag sätt att det står paneldjup 3,7 cm sen om någon kan tipsa om ett slimmat väggfäste gärna ett som går ut max 1-2 cm från väggen
Postad 05 June 2011 - 20:44
Det är ingen fara. Vi har sånna på jobbet som vi har hängt våra 55" i. Toklätta att montera.
Redigerat av Unregistereddc471864, 05 June 2011 - 20:44.
Postad 05 June 2011 - 22:18
Postad 06 June 2011 - 00:56
Oooohh najs, gillar "serviceläget", synd att den inte finns för 65" bara :/
Postad 06 June 2011 - 21:56
Någon som kan förklara skillnaden på Panasonic Viera TX-P42U30E och Panasonic Viera TX-P42UX30E ?
För den som bryr sig är skillnaden att U30e har v-audio medan UX30e har V-audio surround. Vad nu detta innebär... Någon som kan förklara skillnaden på V-audio och V-audio surround?
Postad 06 June 2011 - 22:48
För den som bryr sig är skillnaden att U30e har v-audio medan UX30e har V-audio surround. Vad nu detta innebär... Någon som kan förklara skillnaden på V-audio och V-audio surround?
Panasonic in depth,
V-audio=ger en dynamisk förstärkning av bredden för att simulera förbättrade rymdeffekter
V-audio surround gör det dessutom på djupet
(hämtat från bruxen till G30)
Postad 07 June 2011 - 08:29
Under tiden kan man kika på vad Sveriges (och en av Europas) mest erfarna tv-testare har att säga om ämnet (och mkt annat unikt matnyttigt i efterföljande inlägg):Ser verkligen fram emot lite intryck av GT30 och VT30 på detta forum. Man blir lite tokig när man lusläser borta på HDJ. Verkar som Fluctuating Brightness är en deal-breaker för vissa.
http://www.component...h...st&p=165053
(blir kanske mer tekniskt än vad många står ut med men en sak kan ni som har PS3 ta med er, ge f*n i att mata ut YCbCr om ni köper en Panna)
Postad 07 June 2011 - 09:29
Under tiden kan man kika på vad Sveriges (och en av Europas) mest erfarna tv-testare har att säga om ämnet (och mkt annat unikt matnyttigt i efterföljande inlägg):
(blir kanske mer tekniskt än vad många står ut med men en sak kan ni som har PS3 ta med er, ge f*n i att mata ut YCbCr om ni köper en Panna)
Tack för länken - intressant läsning!
Postad 07 June 2011 - 09:42
Under tiden kan man kika på vad Sveriges (och en av Europas) mest erfarna tv-testare har att säga om ämnet (och mkt annat unikt matnyttigt i efterföljande inlägg):
Som jag förstod det så är alternativet att mata ut RGB istället, får det några andra negativa följder istället? Och gäller detta för alla Panasonic eller är det främst VT30 och GT30 som specifikt diskuterades i den tråden?
Postad 07 June 2011 - 12:15
bild.JPG 1.95MB
0 Antal nerladdningarKänns som jag vet vad jag ska göra ikväll
Redigerat av rico90, 07 June 2011 - 12:16.
Postad 07 June 2011 - 15:49
Overall, the Panasonic TX-P50VT30 is the best performing 50-inch HDTV we’ve reviewed so far this year in any dimension. There is no comparable flat-screen television that gives the same rich blacks, excellent screen uniformity, freedom from input lag, and lack of 3D crosstalk.
Postad 07 June 2011 - 17:31
Själv skulle det ta emot att köra 24p blu-ray i 60Hz, med tanke på judder...
Postad 07 June 2011 - 21:49
Första intrycket av den efter en del konfigurering mot andra enheter. Jag har en HDMI kopplad i TVn på HDMI-ARC porten till min Onkyo 609 reciver. Sen har jag HDMI från recivern till följande enheter: PS3, Panasonic 3D-BluRay BDT310, D-link Boxee, Canal Digital HD box (Parabol).
Jag kommer ifrån en Panasonic 42-tums plasma köpt i början av 2006 så skillnaden i bildkvalite var enorm. Några korta intryck nedan.
- 2D-bild från SD-material via Digitalboxen var väldigt bra. Här tror jag recivern gör underverk med uppskalning av SD-materialet.
- 2D-bild från HDTV via Digitalboxen var helt makalös. Jag tittade på fotbollen och det var grymt. Tänk på att jag inte har tittat på HDTV direkt förut. Hursomhelst brutal bild tycker jag. Jag kan inte förstå hur bilden ska kunna bli bättre

- 2d-bild från BluRay via Panasonic BDT310 spelaren var extremt bra. Vilken bild! Jag trodde inte att det kunde bli så bra.
- 2D-bild från vår Panasonic TM700 med material filmat i 1080P 50FPS. Detta slog nästan allt! Tittade lite på ett uppträdande från ena barnets dagis utomhus. Jag stod och tittade 1 meter från TVn och bilden var knivskarp. Nästan overkligt bra.
- 2D-bild från PS3. Mycket bra. Vi har en till PS3 på nedervåningen med en Panasonic X10 ? HD-ready TV. Bilden var rejält mycket skarpare och renare på VT30n. Mycket nöjd.
- 3D-bild från Panasonic BDT310 3D BluRay spelare. Jag hade inte direkt stora förväntningar på 3D utan köpte primärt TVn för dess utmärkta 2D-egenskaper. 3D med de nya aktiva glasögonen var däremot hur coolt som helst och riktigt riktigt bra. Upplevelsen var bra mycket bättre än alla 3D-demos jag har prövat i butiker. Däremot så skulle jag nog vilja säga att 55-tum är minimum för en riktigt bra 3D-upplevelse. Jag är ruggigt glad att jag valde 55-tum och inte 50-tum när vi pratar 3D. Dock så vore 65-tum vore inte fel när det gäller 3D
. Vi sitter 3,5 meter från TVn. Vi tittade på Avatar 3D och Sammys äventyr 3D som är erkänt bra 3D-filmer. Det kanske inte blir samma upplevelse med sämre 3D-filmer? hursomhelst riktigt coolt och jag hyr gärna nya 3D-filmer istället för 2D. - 2D-bild från Dlink Boxee var väldigt bra. Jag är helt ny på Boxee och kan inte säga så mycket. Det som däremot förvånade mig var kvaliten på exemplvis TV4-play. Är det HD-material? Bilden var extremt bra.
Fenom som floating blacks, gamma-förändringar, buzzing och allt vad tusan det nu heter
Svarar gärna på frågor om jag kan eller om det är något speciellt ni vill att jag ska testa.
Postad 07 June 2011 - 23:24
För de som inte "orkar" läsa hdtvtests review så kommer här "resultatet"
Det är väl ingen konst som HDTVTEST gör att utse 50VT30 till den bästa 3D kapabla 50-tummaren hittills i år om de ännu inte testat någon annan med de kriterierna detta år.
Postad 08 June 2011 - 07:00
Det du skriver gör mig ännu mera sugen på min 65" som förhoppningsvis dyker upp nästa vecka.
La du märke till någon crosstalk när du såg Avatar eller Sammys äventyr?
Redigerat av Unregistered6d9b9323, 08 June 2011 - 07:02.
Postad 08 June 2011 - 07:10
Härligt att tvn uppfyller dina förväntningarna och att 3d funkar riktigt bra!
Det du skriver gör mig ännu mera sugen på min 65" som förhoppningsvis dyker upp nästa vecka.
La du märke till någon crosstalk när du såg Avatar eller Sammys äventyr?
Hej,
Jag är supernöjd men hade pengar inte varit en fråga och om jag hade haft mer utrymme mellan mina väggmonterade frontar med kablar dragna i väggen så hade jag gärna tagit 65-tum
Angående crosstalk så var jag faktiskt tvungen att Googla och läsa på vad det är för något. Om jag har uppfattat det jag har läst rätt så såg jag absolut inget alls av det. Jag skulle vilja säga att de inte existerar alls enligt min bedömming. Förutsatt att crosstalk är att man fortfarande kan se eller skymta dubbla bilder trots att man har glasögonen på sig?
Ju mer jag tänker på det så blev jag oerhört imponerad av 3D måste jag säga. Ska försöka köpa lite fler filmer.
Postad 08 June 2011 - 07:57
Fasen va gött, hade nämligen fjolårets Samsung ps63c7705 innan jag fick hävt köpet på den, den hade en hel del crosstalk och att glasögonen tappade sync.
Då vet man att man har något riktigt bra att se fram emot alltså!
Har The green hornet, Tron legacy, och The hole i 3d som jag inte haft möjlighet att se då ja inte haft nån 3d tv på några månader. Ska tippsa om dem ifall de är bra.
Postad 08 June 2011 - 09:02
Det du läst är korrekt.
Fasen va gött, hade nämligen fjolårets Samsung ps63c7705 innan jag fick hävt köpet på den, den hade en hel del crosstalk och att glasögonen tappade sync.
Då vet man att man har något riktigt bra att se fram emot alltså!
Har The green hornet, Tron legacy, och The hole i 3d som jag inte haft möjlighet att se då ja inte haft nån 3d tv på några månader. Ska tippsa om dem ifall de är bra.
Du lär inte bli besviken. Tack för tipset på filmer. Jag kanske oxå ska nämna att det inte var mörkt ute och absolut inte mörkt i vårat vardagsrum när jag tittade på detta igår. Jag trodde att 3D var väldigt beroende av ett mörklagt rum men så verkar inte vara fallet. Upplevelsen kanske blir ännu bättre om det är mörkare dock.
Redigerat av rico90, 08 June 2011 - 09:03.
Postad 08 June 2011 - 10:06
Postad 08 June 2011 - 12:14
Postad 08 June 2011 - 13:33
rico90 när är din TV producerad? Läser borta på HDJ att VT30 byggda i maj verkar ha mindre / obefintligt floating brightness. Undrar vilken batch som kommer till Sverige nu när VT30 50" landar i slutet av veckan.
Jag kan kolla ikväll.
Postad 08 June 2011 - 14:11
rico90 när är din TV producerad? Läser borta på HDJ att VT30 byggda i maj verkar ha mindre / obefintligt floating brightness. Undrar vilken batch som kommer till Sverige nu när VT30 50" landar i slutet av veckan.
Det är nord amerikanska modeller det gäller som är gjorda i Mexico.
Våra Nordiska/Europeiska modeller är gjorda i Tjeckien så tror inte det är nån idé att titta efter produktionsdatum.
Redigerat av Unregistered6d9b9323, 08 June 2011 - 14:12.
Postad 08 June 2011 - 16:08
Redigerat av Bushdoctor, 08 June 2011 - 16:13.
Postad 08 June 2011 - 16:16
Jag tänker införskaffa mig en TX-P50G30Y som verkar vara det självklara valet i den prisklassen för 50" både bland plasma och LCD. Men jag har två frågor, lirar den H264 MPEG-4 AVC MKVs som använder sig av inbyggd textfil och vilken USB-sticka rekommenderas för att kunna köra trådlöst till den? Kom gärna med andra synpunkter om mitt val!
Testat den inbyggda mediaplayern, bara för att se hur den funkar... har ACryan+HTPC annars...
Den klara 108p DTS, srt filer, "inbyggd" text, och bilden blir riktigt bra faktiskt, men tror inte den kör 24hz... kan inte se det på info... skumt...
Men en bra mediaspelare för runt tusenlappen och uppåt är givetvis att föredra...
Redigerat av Garrett, 08 June 2011 - 16:42.
1 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar
Sökningen pågår
Avancerad sökning
2
Något värde på 10 år gammal 55" plasma som var bra "back in the day
43 bilder
2 filmer

Minhembio - Senaste nyheterna

Fler
Vilka bilder visas här?