Panasonic Plasma 2011
3946 svar till detta ämne
Postad 15 June 2011 - 07:02
BrittBastard
-
BrittBastard
-
Oppa is gangnam style
-
-
7899 inlägg
Det tror jag med! Btw, 65" VT30 kommer bara i ca 200 exemplar med första leverans till Sverige, så är det någon som vill ha en och inte vill behöva vänta in nästa leverans så hugg tag i en fort. 
Källa på det? Har du förresten fått hem din 65"? Köpt var?
Postad 15 June 2011 - 07:46
Unregistered6d9b9323
-
Unregistered6d9b9323
-
Användare
-
-
113 inlägg
Källa på det?
Har du förresten fått hem din 65"? Köpt var?
Källa har jag ingen annat än min lokala handlare som sa att Sverige bara fick 200 exemplar. se leveransstatus på diverse sidor så har de bytt ut datumen till slutet av Augusti nu vilket innebär att de redan sålt slut de exemplaren de får in denna veckan. Nej jag har tyvärr inte fått min ännu, men i måndags när jag var inne och frågade då sa den lokala handlaren att han hade fått leveransbekräftelse på min tv i fredags, så den bör dyka upp idag. Lägger upp bild på den såfort jag fått hem den.  Handlaren är en lokal handlare tillhörande Euronics.
Redigerat av Unregistered6d9b9323, 15 June 2011 - 10:37.
Postad 15 June 2011 - 11:27
zamson
-
zamson
-
Användare
-
-
100 inlägg
Fick hem den precis nu. (50VT30) Har bara hunnit lyfta upp den. Vet vad jag gör ikväll. 
Härligt! Posta dina intryck nu
Postad 15 June 2011 - 18:03
Unregisteredc676d4e9
-
Unregisteredc676d4e9
-
Wannabe
-
-
14 inlägg
Men för fan, riv bort reklamlappen som hänger i hörnet! 
Hade precis lyft upp den ju!  Ville ju dela med mig av glädjen så fort som möjligt! Härligt! Posta dina intryck nu 
Mycket nöjd! Mycket ljusstarkare än jag hade väntat mig. Har inga problem med reflektioner trots tre fönster precis brevid tv:n (om inte solen ligger direkt på och gardinerna är öppna förstås...) Har inte sett något av 50Hz buggen, men jag har å andra sidan inte tittat på någon fotboll (vilket jag har förstått är det ultimata testet.) Lyckas inte ansluta till min trådlösa router med wifi-adaptern, men det har nog mer med min router att göra. Om jag verkligen bestämer mig för att höra fläktarna så tycker jag mig kunna göra det, men det är väldigt, väldigt lite. Mer än så hinner jag inte med nu. Har redan abstinens för att jag satte mig ner och skrev detta. Tillbaks till filmerna!
Postad 15 June 2011 - 20:30
DEF-
-
DEF-
-
Wannabe
-
-
14 inlägg
Har haft min 50VT30Y nu i lite över en vecka, och är rent ut sagt grymt besviken. Det som stör mig mest:
* Har extremt mycket "plasma-flimmer". Har tittat på många LG Plasma och aldrig märkt av något flimmer alls. Detta är bara störande på ljust material, dock tillräckligt för att jag ska bli trött i ögonen. Mina föräldrars 28" CRT-TV flimmrar mindre. Har inte minskat med tiden vad jag märkt.
* Har en grön "fläck" i mitten av TVn, från botten till toppen (täcker ca 30% av ytan). Detta gör att allt vitt som visas i mitten av TVn får en grönaktig ton. Grönt som visas i mitten får även en ljusare grön ton, än det på sidorna. Detta syns mest i THX-läge. Både höger och vänster bredvid denna del i mitten är helt vita och enhetliga. Kollade en annan 50VT30Y i butik, och den hade exakt samma fenomen. Detta fanns ej på en 65VT30Y jag tittade på i butik.
* Tycker att bilden hackar vid panoreringar, mer än andra Plasma/LCD jag tittat på. Tycker inte att jag ska behöva slå på IFC eller liknande funktioner.
* Glasytan reflektrerar väldigt, väldigt mycket. Givetvis ska TVn stå mörkt, men vid slötittande på dagen är det synd att en så ljusstark panel ska förstöras av för reflektiv yta.
Hade verkligen räknat med att få hämta ut min dröm-TV, men antar att denna får åka tillbaka snart till butik. Ni som funderar på en VT30 bör tänka/titta en extra gång innan ni slår till...
Eller kan jag haft otur att få ett trasigt spökexemplar?
Postad 15 June 2011 - 20:41
zamson
-
zamson
-
Användare
-
-
100 inlägg
Har haft min 50VT30Y nu i lite över en vecka, och är rent ut sagt grymt besviken. Det som stör mig mest:
* Har extremt mycket "plasma-flimmer". Har tittat på många LG Plasma och aldrig märkt av något flimmer alls. Detta är bara störande på ljust material, dock tillräckligt för att jag ska bli trött i ögonen. Mina föräldrars 28" CRT-TV flimmrar mindre. Har inte minskat med tiden vad jag märkt.
* Har en grön "fläck" i mitten av TVn, från botten till toppen (täcker ca 30% av ytan). Detta gör att allt vitt som visas i mitten av TVn får en grönaktig ton. Grönt som visas i mitten får även en ljusare grön ton, än det på sidorna. Detta syns mest i THX-läge. Både höger och vänster bredvid denna del i mitten är helt vita och enhetliga. Kollade en annan 50VT30Y i butik, och den hade exakt samma fenomen. Detta fanns ej på en 65VT30Y jag tittade på i butik.
* Tycker att bilden hackar vid panoreringar, mer än andra Plasma/LCD jag tittat på. Tycker inte att jag ska behöva slå på IFC eller liknande funktioner.
* Glasytan reflektrerar väldigt, väldigt mycket. Givetvis ska TVn stå mörkt, men vid slötittande på dagen är det synd att en så ljusstark panel ska förstöras av för reflektiv yta.
Hade verkligen räknat med att få hämta ut min dröm-TV, men antar att denna får åka tillbaka snart till butik. Ni som funderar på en VT30 bör tänka/titta en extra gång innan ni slår till...
Tråkigt att du är besviken. Vet att jag själv skulle bli tokig på de fenomen du beskriver. Jag kan bara jämföra med den VT30 55 som jag satt o kollade på i butik 20 minuter. Gröna fläcken verkar flera ha råkat ut för. Dessa har bytt TV och fått ett ex som inte har gröna fläckar. Det här med reflektioner är nog svårare att få bukt med. Konstigt då jag i butik inte tyckte att den reflekterade särskilt mycket. Jämfört med min PV60 så verkade VT30 mycket bättre. Hackande panoreringar märkte jag av i butik, men trodde det hade med deras inställningar/signal att göra. Här får du ta hjälp av andra ägare. Kan ju ha med någon inställning att göra. VT30 har ju fått riktigt bra kritik för sin rörelsehantering. Upplevde inget flimmer i butik. Dock så var materialet Tron, och den filmen är ju inte särskilt ljus. Detta sägs förbättras med tiden efter inkörningsperioden på 100-150 timmar. Hur många timmar har tv:n gått?
Redigerat av zamson, 15 June 2011 - 20:43.
Postad 15 June 2011 - 22:48
e3henri
-
e3henri
-
Mästare
-
-
3266 inlägg
Jag upplevde liknande saker på min G20 (flimmer, hackning). Tråkigt att du råkar vara en av de som är känslig. Jag gav min fulla 2 veckors chans innan den åkte tillbaka på retur via distanslagen, tyvärr blev varken TVn eller mina intryck bättre under den tiden.
Postad 16 June 2011 - 06:30
master_of_rock
-
master_of_rock
-
Beroende
-
-
1276 inlägg
Ni som ser flimret, ser ni flimret på bio också? Vet inte om det är relevant men jag var på bio med sonen för 2-3 veckor sedan. Rio gick inte att titta på. Ju vitare duken var desto värre. Kan de vara samma känslighet? Börjar bli orolig då jag är inställd på en VT30 i slutet av året.
Postad 16 June 2011 - 08:31
Unregisteredec19889e
-
Unregisteredec19889e
-
Mästare
-
-
2891 inlägg
Igår fick jag hem min 55" VT30. Mycket trevlig, snygg, smal och stor! Har även en 50" PZ800 sedan tidigare att jämföra med. Dock inte på samma plats...
Blev några avsnitt av "Game of Thrones", körde på THX-läget direkt då klockan var för mycket för eget pillande. På det hela taget mycket trevlig, men det var ingen direkt "wow"-känsla över uppgraderingen.
En sak som är EXTREMT irriterande är att så fort det är vit text på svart bakgrund så ger TVn ifrån sig ett väldigt högfrekvent ljud/knaster. Detta hörs inte om bilden har ettjämnt ljuslager över sig utan endast vid kraftiga kontraster. SUPERIRRITERANDE, då det går att höra över vanliga ljudet pga frekvensen. Typ som tinnitus/hundvisselpipa. Fast mer skrapande och oregelbundet. Finns inget sådant alls på min PZ800, på den låter dock fläktarna mycket mer, de hörs nästan inte alls på VT30.
Kanske är jag som har superhörsel...
Postad 16 June 2011 - 09:40
Garrett
-
Garrett
-
Mega-Guru
-
-
7007 inlägg
Ni som ser flimret, ser ni flimret på bio också? Vet inte om det är relevant men jag var på bio med sonen för 2-3 veckor sedan. Rio gick inte att titta på. Ju vitare duken var desto värre. Kan de vara samma känslighet? Börjar bli orolig då jag är inställd på en VT30 i slutet av året.
Tyckte min G30 flimrade mycket i början... men efter en månads användning är det som bortblåst... det har helt försvunnit... om jag inte då kör på Normal el Dynamisk och jättehög kontrast, men varför skulle man vilja bränna sönder ögonen? hä hä  Edit: Ingen buzzning på min, LG ochsamsung som jag har haft innan hade jag det lite på...men denna hör jag ingenting på...
Redigerat av Garrett, 16 June 2011 - 12:08.
Postad 16 June 2011 - 11:34
zamson
-
zamson
-
Användare
-
-
100 inlägg
En sak som är EXTREMT irriterande är att så fort det är vit text på svart bakgrund så ger TVn ifrån sig ett väldigt högfrekvent ljud/knaster. Detta hörs inte om bilden har ettjämnt ljuslager över sig utan endast vid kraftiga kontraster. SUPERIRRITERANDE, då det går att höra över vanliga ljudet pga frekvensen.
Usch buzzing, trodde Panasonic hade kommit långt här. Visst kan det skilja sig mycket från ex till ex men har inte hört mycket om buzzing. Hur är det för er andra ägare? Hör ni buzzing i lyssningspositionen?
Postad 16 June 2011 - 11:38
Unregisteredc676d4e9
-
Unregisteredc676d4e9
-
Wannabe
-
-
14 inlägg
Antingen så är jag halvblind och halvdöv eller så har jag fått ett bra ex, för jag upplever inget av det andra klagar på. Har verkligen försökt se efter den gröna fläcken som nämnts men ser den inte.
Reflektioner vid slötittande, visst om jag inte drar för gardinerna nu mitt på dagen så är det ju en sak, men så fort jag drar för, och då har jag inte några tjocka gardiner, så är det inga problem.
Något högfrekvent ljud/knaster har jag inte varit med om heller.
Hoppas i alla fal att jag fått ett bra ex så det inte är mig det är fel på...
Postad 16 June 2011 - 14:06
Farfar7
-
Farfar7
-
Rookie
-
7 inlägg
Hej hej. Det här är nog mitt första inlägg här, men i alla fall så fick jag hem min VT30 igår köpt på onoff via nätet. Jag startade en inkörnings-dvd och igår kväll var bilden helt ren. Idag när jag vaknade såg jag en rödlila pixel när det var vit bakgrund.
Så vad ska man göra nu, få panik?
edit: syns hela tiden
Redigerat av Farfar7, 16 June 2011 - 14:12.
Postad 16 June 2011 - 14:28
zamson
-
zamson
-
Användare
-
-
100 inlägg
Hej hej. Det här är nog mitt första inlägg här, men i alla fall så fick jag hem min VT30 igår köpt på onoff via nätet. Jag startade en inkörnings-dvd och igår kväll var bilden helt ren. Idag när jag vaknade såg jag en rödlila pixel när det var vit bakgrund.
Tråkigt att höra. Kolla med Onoff och Panasonic om pixelgaranti och se om de är villiga att ta tillbaka tv:n. Annars får du utnyttja din ångerätt på 14 dagar. Trist att folk har problem med gröna fläckar, pixelfel och FBr - visst det finns ingen perfekt TV, men betalar man 20-30.000 förväntar jag mig att produkten ska hålla någorlunda hög kvalité.
Postad 16 June 2011 - 14:34
TomasThoren
-
TomasThoren
-
Forumräv
-
-
816 inlägg
Jag skulle bli bekymrad men inte drabbas av panik.Du har några dagar på dig att stresstesta tv´n.Eventuellt upptäcker du nya fel och/eller så försvinner de d u redan har.
Postad 16 June 2011 - 15:01
danma3
-
danma3
-
Wannabe
-
-
28 inlägg
Hejsan! När det gäller lysande pixlar så är det nolltolerans som gäller, bara att hämta ut en ny. Släckta pixlar är lite värre då det beror på var dom sitter ( i vilken zon på tv:n). Men som sagt mot lysande pixlar har panasonic nolltolerans och du skall få en ny tv.
Postad 16 June 2011 - 15:16
weavex
-
weavex
-
Användare
-
-
109 inlägg
 Vill bara tipsa om att det fortfarande går att få Avatar 3D gratis när man köper en 3D-produkt från Panasonic. Avatar 3D-kampanj
Postad 16 June 2011 - 15:26
Unregisteredec19889e
-
Unregisteredec19889e
-
Mästare
-
-
2891 inlägg
Usch buzzing, trodde Panasonic hade kommit långt här. Visst kan det skilja sig mycket från ex till ex men har inte hört mycket om buzzing. Hur är det för er andra ägare? Hör ni buzzing i lyssningspositionen?
Jasså, är det detta som är buzzning? Jag har alltid tänkt mig det som ett lågt "hummande" mera, detta ljudet ligger (uppskattningsvis) kring 15kHz. weavex: Tack för tipset, det hade man missat. Ska snarast skicka in!
Postad 16 June 2011 - 18:23
t0t4l str3
-
t0t4l str3
-
Wannabe
-
-
11 inlägg
http://www.flatpanel...b...8122639Flatpanelshd har nu ÄNTLIGEN recenserat Panasonic G30. En väldigt positiv review tycker jag. Blir nog en sådan. :-) /Calle
Postad 17 June 2011 - 08:59
voz
-
voz
-
Lärjunge
-
-
468 inlägg
Är det någon med kontakter i återförsäljarledet som vet när ST32Y-modellerna dyker upp på bredare front i Sverige? Hittills har jag bara sett den på Media Markt. I Danmark t.ex. är den mycket vanligare och finns i många butiker. Jag har försökt fråga både Panasonic och några återförsäljare, men de har inte gett något vettigt svar.
Postad 17 June 2011 - 09:12
Gelmax
-
Gelmax
-
Forumräv
-
-
766 inlägg
http://www.flatpanel...b...8122639 Flatpanelshd har nu ÄNTLIGEN recenserat Panasonic G30. En väldigt positiv review tycker jag. Blir nog en sådan. :-) /Calle
Verkar trevlig men jag kan inte låta bli att reta mig på följande kommentar (som jag för övrigt sett på liknande plasma-tester...) "Below I have examined the Panasonic G30 a completely dark room to see if it has clouding, backlight bleeding or floating black issues." Clouding och BACKLIGHT BLEEDIG... WTF - det är ju en plasma du testar eller har du missat det - there is NO backlight!?!?!? Föga förvånande kommer man (igen) fram till att inte heller denna plasma lider av clouding och backlight bleeding! sorry, kunde inte låta bli... Mvh /Gelmax
Redigerat av Gelmax, 17 June 2011 - 09:13.
Postad 17 June 2011 - 09:19
t0t4l str3
-
t0t4l str3
-
Wannabe
-
-
11 inlägg
Verkar trevlig men jag kan inte låta bli att reta mig på följande kommentar (som jag för övrigt sett på liknande plasma-tester...) "Below I have examined the Panasonic G30 a completely dark room to see if it has clouding, backlight bleeding or floating black issues." Clouding och BACKLIGHT BLEEDIG... WTF - det är ju en plasma du testar eller har du missat det - there is NO backlight!?!?!? Föga förvånande kommer man (igen) fram till att inte heller denna plasma lider av clouding och backlight bleeding!
sorry, kunde inte låta bli... Mvh /Gelmax
Haha, ja det är typ deras "standardsvar." De skrev exakt lika dant på G20 och alla andra plasmor jag har tittat på i alla fall. =)
Postad 17 June 2011 - 09:26
Garrett
-
Garrett
-
Mega-Guru
-
-
7007 inlägg
http://www.flatpanel...b...8122639 Flatpanelshd har nu ÄNTLIGEN recenserat Panasonic G30. En väldigt positiv review tycker jag. Blir nog en sådan. :-) /Calle
Trevlig läsning... ja... jag är grymt nöjd själv med denna! Grymt bra färger, och BD är en ren fröjd att titta på, och snabba spel funkar grymt bra tack vare snabb respons på tvn!
Redigerat av Garrett, 17 June 2011 - 09:27.
Postad 17 June 2011 - 12:37
Unregistered6d9b9323
-
Unregistered6d9b9323
-
Användare
-
-
113 inlägg
Surt sa räven. Min vt30 65" har de tydligen skickat till fel butik ca 20 mil så får vänta till nästa vecka. Fan vad besviken man är nu:-(
Postad 17 June 2011 - 12:40
TomasThoren
-
TomasThoren
-
Forumräv
-
-
816 inlägg
Surt sa räven. Min vt30 65" har de tydligen skickat till fel butik ca 20 mil så får vänta till nästa vecka. Fan vad besviken man är nu:-(
Va glad för de.Kunde ha försvunnit när chaffisen fika på rastplats oxå.
Postad 17 June 2011 - 12:42
Unregistered6d9b9323
-
Unregistered6d9b9323
-
Användare
-
-
113 inlägg
Va glad för de.Kunde ha försvunnit när chaffisen fika på rastplats oxå.
JOJO det är så sant så, man får se det från den ljusa sidan.
Postad 17 June 2011 - 13:03
Garrett
-
Garrett
-
Mega-Guru
-
-
7007 inlägg
Oh... vänta på sånt är såååååå drygt! Lider med dig... man blir ju som en unge som väntar på tomten på julafton ju! hä hä
Postad 17 June 2011 - 14:09
Farfar7
-
Farfar7
-
Rookie
-
7 inlägg
Är tacksam för alla snabba svar jag fått. Min döda pixel var i allra högsta grad levande när jag vaknade i morse (kör fortfarande med min inkörningsskiva), och har varit så sen dess
Postad 17 June 2011 - 14:26
Unregistered6d9b9323
-
Unregistered6d9b9323
-
Användare
-
-
113 inlägg
Oh... vänta på sånt är såååååå drygt! Lider med dig... man blir ju som en unge som väntar på tomten på julafton ju! hä hä 
Jo man blir verkligen det, o tjejen börjar bli trött på mitt tjöt nu när det gått 3 månader sen ja beställde. Men men den gamla 50" Sony backprojektions tv:n som är hd ready får gå några dagar till
Postad 18 June 2011 - 10:32
Tomgot
-
Tomgot
-
Lärjunge
-
-
463 inlägg
Jag lider verkligen med dig.
Jag blev av med min Pioneer i samband med ett stort snökaos i Stockholm för ett antal år sedan.
Det slutade med att jag fick beställa en ny och nån i Stockholm fick en ny 50" Pioneer gratis den dagen.
Hoppas det går bättre för dig
Postad 18 June 2011 - 11:20
Garrett
-
Garrett
-
Mega-Guru
-
-
7007 inlägg
Körde lite film på projektorn igår kväll... på min pana PT-AX100... på min 80" duk... visst, stort och så... men fasen va bilden va matt och tråkig nu när man kollat några filmer på G30n... är kluven om jag ska ha kvar projjen efter detta köp faktiskt... för det första måste jag ha väldigt mörkt för att bilden ska bli ok... sen somnar ju alltid sambon efter en halvtimme om vi har helt släckt i vardagsrummet, lol
För det andra tycker jag bilden är riktigt jäkla bra på G30n... måste vara rikigt prisvärd?!
Postad 18 June 2011 - 11:54
FFrrEEddRRiiKK
-
FFrrEEddRRiiKK
-
Mästare
-
-
3247 inlägg
Har haft min TX-P50G30Y lite mer än en månad nu, och är på det hela taget nöjd, men två saker stör mig: 1. Det största problemet är flimret på ljusa material, och till viss del även vid panoreringar. 2. Jag tycker den "bryter" upp i bilden ganska rejält vid panoreringar. Allt det här snacket om "600Hz Sub-field Drive Intelligent Frame Creation Pro" mm., mm. har inte imponerat på mig så mycket i det hänseendet hittills. Visst är det på det hela taget en klart bättre bild än min TX-P42X10Y från 2009, men flimret nu på den nya skärmen känns som en ganska oacceptabel trade-off, och påminner nästan om en gammal CRT, vilket är lite trist, och skapar inte det lugn i bilden jag tidigare vant mig vid i samband med flatskärmsteknik. Vi får väl se om det blir bättre med tiden..
Redigerat av FFrrEEddRRiiKK, 18 June 2011 - 11:55.
Postad 18 June 2011 - 12:08
Unregistered1fef72f3
-
Unregistered1fef72f3
-
Über-Guru
-
-
16356 inlägg
Körde lite film på projektorn igår kväll... på min pana PT-AX100... på min 80" duk... visst, stort och så... men fasen va bilden va matt och tråkig nu när man kollat några filmer på G30n... är kluven om jag ska ha kvar projjen efter detta köp faktiskt... för det första måste jag ha väldigt mörkt för att bilden ska bli ok... sen somnar ju alltid sambon efter en halvtimme om vi har helt släckt i vardagsrummet, lol För det andra tycker jag bilden är riktigt jäkla bra på G30n... måste vara rikigt prisvärd?! 
Ha inte helt släckt då. Sätt belysning bakom teven.
Postad 18 June 2011 - 12:09
master_of_rock
-
master_of_rock
-
Beroende
-
-
1276 inlägg
Han menar projen tror jag.
Postad 18 June 2011 - 12:16
voz
-
voz
-
Lärjunge
-
-
468 inlägg
För det andra tycker jag bilden är riktigt jäkla bra på G30n... måste vara rikigt prisvärd?! 
Kul att höra. Kör du THX-läget förresten?
Postad 18 June 2011 - 12:17
Garrett
-
Garrett
-
Mega-Guru
-
-
7007 inlägg
Hehe, ja exakt Master... när jag kollar på TVn, har jag faktiskt belysning bakom TVn+ ströbelysning. Funderar på något sådant här senare: Besök min webbsida , nån som har erfarenhet av nåt liknande?
Postad 18 June 2011 - 12:21
Garrett
-
Garrett
-
Mega-Guru
-
-
7007 inlägg
Kul att höra. Kör du THX-läget förresten?
Körde THX läget med lite justeringar från DVE, det jag fattade iaf, hä hä... tills igår... ska testa flatanels inställningar här högre upp, se hur det blir... vet att det inte stämmer riktigt om man kopierar nån annas kalibrering, men kan ju inte skada testa efter nån som verkligen kan kalibrera FFrrEEddRRiiKK skulle väl kalibrera snart, han om nån kan ju det här. Hade varit intressant och se vad han får för resultat.
Postad 19 June 2011 - 11:03
Unregistereda7b0d7a3
-
Unregistereda7b0d7a3
-
Lärjunge
-
-
433 inlägg
Vad är inkörnings dvd för något? myrornas krig eller?
Postad 19 June 2011 - 15:11
rayko
-
rayko
-
Mästare
-
-
3653 inlägg
Hur fungerar det med att plugga in en extern hårddisk på 2 TB in i TVn (VT30)? Hittar den hårddisken o allt?
Postad 19 June 2011 - 16:17
DEF-
-
DEF-
-
Wannabe
-
-
14 inlägg
Igår fick jag hem min 55" VT30. Mycket trevlig, snygg, smal och stor! Har även en 50" PZ800 sedan tidigare att jämföra med. Dock inte på samma plats...
Blev några avsnitt av "Game of Thrones", körde på THX-läget direkt då klockan var för mycket för eget pillande. På det hela taget mycket trevlig, men det var ingen direkt "wow"-känsla över uppgraderingen.
En sak som är EXTREMT irriterande är att så fort det är vit text på svart bakgrund så ger TVn ifrån sig ett väldigt högfrekvent ljud/knaster. Detta hörs inte om bilden har ettjämnt ljuslager över sig utan endast vid kraftiga kontraster. SUPERIRRITERANDE, då det går att höra över vanliga ljudet pga frekvensen. Typ som tinnitus/hundvisselpipa. Fast mer skrapande och oregelbundet. Finns inget sådant alls på min PZ800, på den låter dock fläktarna mycket mer, de hörs nästan inte alls på VT30.
Kanske är jag som har superhörsel...
Jag hör också buzzing från min 50VT30Y, dock är det inte överdrivet störigt. Kan ibland vara lite irriterande när filmer blir tysta och bilden är lite åt det ljusare hållet. Dock vill jag inte hålla med vissa recensioner som säger att tvn är väldigt tyst, mitt exemplar låter som en gammal CRT ibland (när det är ljus bild), dock inte lika illa. Dock vill jag gärna kasta ut Benjamin syrsa ur tvn ibland...
Postad 19 June 2011 - 16:24
DEF-
-
DEF-
-
Wannabe
-
-
14 inlägg
Tyckte min G30 flimrade mycket i början... men efter en månads användning är det som bortblåst... det har helt försvunnit... om jag inte då kör på Normal el Dynamisk och jättehög kontrast, men varför skulle man vilja bränna sönder ögonen? hä hä  Edit: Ingen buzzning på min, LG ochsamsung som jag har haft innan hade jag det lite på...men denna hör jag ingenting på...
Märkte du också flimmer extra mycket när bilden var ljus? Exempelvis vid reklam när det blir en vit bakgrund så syns det extremt mycket. Dock tycker jag att min 50VT30Y flimrar nästan hela tiden, utom i väldigt mörka scener. Får nästan huvudvärk av detta. Försvann det helt för dig med tiden? Hur lång tid tog det? Blev det bättre och bättre? Har haft min TX-P50G30Y lite mer än en månad nu, och är på det hela taget nöjd, men två saker stör mig:
1. Det största problemet är flimret på ljusa material, och till viss del även vid panoreringar. 2. Jag tycker den "bryter" upp i bilden ganska rejält vid panoreringar. Allt det här snacket om "600Hz Sub-field Drive Intelligent Frame Creation Pro" mm., mm. har inte imponerat på mig så mycket i det hänseendet hittills.
Visst är det på det hela taget en klart bättre bild än min TX-P42X10Y från 2009, men flimret nu på den nya skärmen känns som en ganska oacceptabel trade-off, och påminner nästan om en gammal CRT, vilket är lite trist, och skapar inte det lugn i bilden jag tidigare vant mig vid i samband med flatskärmsteknik.
Vi får väl se om det blir bättre med tiden..
1. Förutom min gröna fläck i mitten på min 50VT30Y så är mina två största störningsmoment samma som du upplever. Flimret är så troligt störande. Är det några andra här som upplevt att det försvinner med tiden? 2. Håller med dig. Jag har stängt av allt som ska påverka bilden och rörelsehantering, och tycker det hackar extremt mycket. Slår jag på IFC så flyter det på, men då ser det ut som en amatör filmat varenda film man tittar på.... Eller har jag missat någon inställning angående rörelsehantering? Har stängt av allt under bildinställningar som går att stänga av...
Postad 20 June 2011 - 07:20
Unregistereda7b0d7a3
-
Unregistereda7b0d7a3
-
Lärjunge
-
-
433 inlägg
Hej!
Som jag läst hittills så blir det ingen ny panna i år verkar vara en del strul med dom,som flimmer mm
Jag kommer behålla min lg ett tag till så kanske panasonic blir av med dessa problem till vt40 eller vad den nu kommer att heta,synd för jag var inställd på en vt30 65".
Men avvaktar efter vad man läst här mm
Postad 20 June 2011 - 07:51
Unregistered6d9b9323
-
Unregistered6d9b9323
-
Användare
-
-
113 inlägg
Väntade du innan du köpte lg TV:n med? Finns ingen perfekt tv o kommer ingen nästa år heller kan jag med största säkerhet säga.
Postad 20 June 2011 - 08:33
voz
-
voz
-
Lärjunge
-
-
468 inlägg
Som jag läst hittills så blir det ingen ny panna i år verkar vara en del strul med dom,som flimmer mm
Jag kommer behålla min lg ett tag till så kanske panasonic blir av med dessa problem till vt40 eller vad den nu kommer att heta,synd för jag var inställd på en vt30 65".
Well, flimret som en del finner irriterande (själv gör jag inte det) är en del av Panasonics NeoPDP/NeoPlasma-teknik och kommer troligtvis att finnas även på en ev. VT40. Själv låter jag mina egna ögon styra tv-inköpen. Jag tog en sväng till hufvudstaden förra veckan och kikade på tv-apparater. På ett par ställen hade de VT30 uppställd med vettiga bildinställninar (läs: inte dynamiskt bildläge) och det såg ruskigt bra ut. Både på Blu-ray och SDTV. Något av det bästa jag har sett faktiskt. Just nu lutar det åt att jag köper en ST32:a. I stort sett samma bild som VT30, men till ett lägre pris. (Bara man hittar en butik som säljer dem.)
Postad 20 June 2011 - 08:43
BrittBastard
-
BrittBastard
-
Oppa is gangnam style
-
-
7899 inlägg
Själv låter jag mina egna ögon styra tv-inköpen.
Bra där!
Postad 20 June 2011 - 12:04
Unregistered6d9b9323
-
Unregistered6d9b9323
-
Användare
-
-
113 inlägg
Nu finns VT30 65" i lager, tror det är endast ett exemplar, så hugg till vet jag!
Postad 20 June 2011 - 12:12
BrittBastard
-
BrittBastard
-
Oppa is gangnam style
-
-
7899 inlägg
Nu finns VT30 65" i lager, tror det är endast ett exemplar, så hugg till vet jag!
i lager var?! Har du fått hem din eller?
Postad 20 June 2011 - 12:58
Garrett
-
Garrett
-
Mega-Guru
-
-
7007 inlägg
Märkte du också flimmer extra mycket när bilden var ljus? Exempelvis vid reklam när det blir en vit bakgrund så syns det extremt mycket. Dock tycker jag att min 50VT30Y flimrar nästan hela tiden, utom i väldigt mörka scener. Får nästan huvudvärk av detta. Försvann det helt för dig med tiden? Hur lång tid tog det? Blev det bättre och bättre?
Testa flatpanels inställningar: Viewing mode: Professional1 Contrast 36 Brightness +1 Colour: 30 Sharpness: 0 Color Remaster: Off Eco Off P-NR Off Gamma 2.2 Intelligent Frame Creation On/Off <---- Dom måste ju mena off där... Resolution Enhancer Off 16:9 Overscan Off R-Gain 0 G-Gain -7 B-Gain 6 R-Cutoff -2 G-Cutoff -1 B-Cutoff +2 Som sagt innan... är inte säkert om det passar hemma hos nån annan... men man kan ju alltid utgå från nån som kalibrerat... Denna inställningen kör jag när vi kollar på BD på kvällen... och bilden blir riktigt jäkla bra!  Ser inget filmmer alls nu för tiden... första månaden flimrade det lite i ljusa scener. Edit: Trodde du hade en G30... my bad...
Redigerat av Garrett, 20 June 2011 - 13:32.
Postad 20 June 2011 - 15:25
Unregistered6d9b9323
-
Unregistered6d9b9323
-
Användare
-
-
113 inlägg
i lager var?!
Har du fått hem din eller?
Tele-Hå i Gbg har i lager enligt deras hemsida iaf. Nej tyvärr inte, förhoppningsvis har den lastats på lastbil idag, eventuellt imorgon /onsdag har jag fått som svar att jag ska få den. Men men jag är väl en av de få lyckliga som får 65" nu och slipper vänta tills slutet av Augusti/September, så man får väl vara glad ändå=) Så kan det gå när datasystem eller den mänskliga faktorn är inblandad  .
Redigerat av Unregistered6d9b9323, 20 June 2011 - 15:29.
Postad 20 June 2011 - 18:30
voz
-
voz
-
Lärjunge
-
-
468 inlägg
Lite otippat verkar Panasonic släppa en firmware som eliminerar det som kallats för "fluctuating brightness". Mer info här: http://www.highdefju...ll=1#post248232
1 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar
Svara på citerade inlägg Rensa
-
-
Minhembio forum
-
→
Bild
-
→
TV-apparater
-
Personuppgiftspolicy
|
-
Ny 3D utskriven fjärrkontroll hållare
nimman
2026-06-08 07:49:07
-
-
-
Två sittplatser men behöver två till
genstruktur
2026-06-04 20:51:09
-
-
Fler
|
Vilka bilder visas här?
-
Listan visar de senaste galleribilderna av typen "Egen bild", dvs. bilder som medlemmarna själva tagit. För att bilder ska listas krävs att albumet är synligt samt att det inte är av typen "Historik", "Önskelista", "Övriga byggbilder" eller "Övrigt".
|