Ja det gör det ju faktiskt, missade DVB-C, fort och fel!Så läser inte jag det. Citat:
"Advanced video formats and decoding of high definition television (HDTV) and DVB-T are supported. DVB-C is available as an option."
Humax CXHD-1000C
(Digitalboxar)
|
1
|
(183)
|
Inga priser | |
Humax iCord HD 320GB
(Digitalboxar)
|
1
|
(0)
|
Inga priser | |
Dream Multimedia DreamBox DM800 HD
(Digitalboxar)
|
3
|
(33)
|
Inga priser |
Postad 19 September 2008 - 14:22
Postad 19 September 2008 - 14:40
Under UPC-tiden blev vi påtvingade stora motorolaschabrak. Förutom att dessa boxar var enorma till storleken, blev de oerhört heta och hade extremt trista menyer. Vad jag minns var inte heller bilden så märkvärdig.
Hoppas verkligen att du har fel.
Postad 25 September 2008 - 21:10
Inte ett liv på en vecka snart
Inga news?
Postad 25 September 2008 - 22:08
Väntar...
Väntar...
Väntar...
Väntar...
Väntar...
Väntar...
Väntar...
Väntar...
Väntar...
Väntar...
Väntar...
Väntar...
Väntar...
Väntar...
Postad 26 September 2008 - 07:38
Gammalt betongdjungelordspråk..
Postad 26 September 2008 - 09:17
Eller..... "Ibland lämnar ComHem telecom-djungeln och går på gatorna som ett seriöst företag"
Postad 26 September 2008 - 13:30
Hej och tack för ditt e-postmeddelande!
Tyvärr så kan vi inte ge dig något svar på dessa frågor som du ställde i mailet. Vi vet idagsläget inte vilket märke vi kommer att ta in eftersom vi testar några olika modeller.
Eftersom testerna på dessa boxar inte är riktigt klarar så har vi idagens läge inget lanseringsdatum på denna box. Vår förhoppning är att kunna lansera denna box under hösten. Så snart vi vet när denna box kommer att lanseras så kommer det att läggas ut både på vår hemsida och via media.
Ifall vi stöter på problem under våra tester så kommer dessa att åtgärdas under testningstiden. Vi åtgärdar då de fel som dyker upp tillsammans med leverantören.
Med vänlig hälsning
Com Hem AB
Kundservice
Postad 26 September 2008 - 13:48
Och på CH själva verkar ju fortfarande ingen veta nåt om spökboxen. Finns den, finns den inte? Så här svarade de härom dagen:
Tyvärr så kan vi inte ge dig något svar på dessa frågor som du ställde i mailet. Vi vet idagsläget inte vilket märke vi kommer att ta in eftersom vi testar några olika modeller.
Eftersom testerna på dessa boxar inte är riktigt klarar så har vi idagens läge inget lanseringsdatum på denna box. Vår förhoppning är att kunna lansera denna box under hösten. Så snart vi vet när denna box kommer att lanseras så kommer det att läggas ut både på vår hemsida och via media.
Ifall vi stöter på problem under våra tester så kommer dessa att åtgärdas under testningstiden. Vi åtgärdar då de fel som dyker upp tillsammans med leverantören.
Med vänlig hälsning
Com Hem AB
Kundservice
Man måste ju ändå ge CC beröm för att de är grundliga. Hellre en sen välfungerande och bra box än en tidig med många problem.
Postad 26 September 2008 - 13:49
Låter som traditionellt kalle-anka-svar. Brukar det inte låta så ända tills tv-reklamen visats? Annars dödar dom ju försäljningen på 1-kronas boxarna. Och lär få lite dålig publicitet på köpet? Säljer ut skrotet... typ.Och på CH själva verkar ju fortfarande ingen veta nåt om spökboxen. Finns den, finns den inte? Så här svarade de härom dagen:
Med vänlig hälsning
Com Hem AB
Kundservice
Rent företagsekonomiskt tänkt så gör dom helt rätt. Är inte marknaden för 1-kronasboxarna mättad, ska dom fortsätta köra ut den. Sen får dom ändå sälja den nya till dem som köpt 1-kronas varianten nu. Och får längre bindningstider för kunderna - och får in mer stålars... och... ja... nifattarva?
Är det inte den 3 november snart?
Postad 26 September 2008 - 16:05
Jag som trodde alla gått i ide.
(kanske ni hade gjort, fast bara till 3/11
Postad 26 September 2008 - 18:37
Kommer det att vara möjligt att lagra HD-inspelningar externt, dvs göra backup av inspelat HD-material? Och hur skulle man i så fall kunna gå tillväga? Vilken hård-/mjukvara skulle krävas?
Oavsett hur stor hårdisken blir så kommer storleken ändå att vara begränsad, vidare kan det komma en dag då man vill göra sig av med "burken" utan att man vill gå miste om det som finns lagrat på den. Jag har dock en känsla att dom som har rättigheterna/licenserna till ursprungsmaterialet ogillar sådan typ av lagring.
Vidare kommer väl det inspelade materialet att ligga kodat på hårddisken och endast vara tillgängligt så länge som materialet kan "kodas upp", dvs att det kräver att man fortsätter att vara kund hos CH, eller?
Postad 26 September 2008 - 23:01
Postad 28 September 2008 - 08:29
Det skulle va trevligt om Martin K (trådens grundare) titta hit och skrev något, tex om han fått veta nått mer, om det fortfarande är 3 nov som gäller, eller ifall han har hört nått mer om själva boxen, eller nått annat...
Jag hoppas att det är fortranade ditt första inlägg som gäller, med datum och att boxen är testad, de vore nice.
Redigerat av Unregistered9549844d, 28 September 2008 - 11:51.
Postad 28 September 2008 - 12:45
Läste i prylportalen att samsung skulle börja tillverka hd boxar för kabelnätet men om det blir aktuellt för comhem stod inte.
Postad 28 September 2008 - 13:07
Självklart vill de inte avslöja något innan de har sålt slut på sin enkronas box. Men om de enbart sålde en pvr efter 2 november och inte en hd box utan pvr vore konstigt. Canal digital säljer bägge varianterna.
Läste i prylportalen att samsung skulle börja tillverka hd boxar för kabelnätet men om det blir aktuellt för comhem stod inte.
Självklart så avslöjar dom inget såhär tidigt, precis som du säger.
Men det var just därför jag undrade om Martin K visste nått mer.
Redigerat av Unregistered9549844d, 28 September 2008 - 13:14.
Postad 28 September 2008 - 13:33
Vi får väl se längre fram om det är sant eller falskt. Det är för dåligt av Comhem att under snart två års tid enbart kunnat erbjuda Humax misslyckade skitbox.
/Mats K
Postad 28 September 2008 - 15:50
Jag har hört att Comhem kommer att satsa på en HD-PVR box från Samsung. Humax kan inte leverera det som Comhem vill ha samtidigt som man inte vill ha nytt megastrul.
Vi får väl se längre fram om det är sant eller falskt. Det är för dåligt av Comhem att under snart två års tid enbart kunnat erbjuda Humax misslyckade skitbox.
/Mats K
Klarar inte humax de tester som görs, eller? Tja, det är ju bra att de testar varan ordentligt innan de lanserar den. Klarar den inte kraven väntar jag hellre till en riktigt bra box kommer.
Postad 28 September 2008 - 19:23
Jag själv hoppas på att få hem Comhems nya HD box, som dom levererar i samarbete med Stångåstaden, så snart som möjligt..
Postad 28 September 2008 - 19:50
Postad 28 September 2008 - 22:43
Det vore ju rätt nice om det är Samsung istället för Humax, men det vore ju assegt om detta betyder att vi får vänta tills i vår istället. Jaja, den som lever får se och resten bryr sig inte.Jag har hört att Comhem kommer att satsa på en HD-PVR box från Samsung. Humax kan inte leverera det som Comhem vill ha samtidigt som man inte vill ha nytt megastrul.
Postad 29 September 2008 - 11:00
Jag kan mycket väl tänka mig att Comhem hade bestämt sig för en Humax PVR box men har spolat den till fördel för någon annan. Det har tagit så pass lång tid från att dom sagt att det är på g till att inget har hänt. Humax har kanske gjort sitt hos Comhem..
Jag själv hoppas på att få hem Comhems nya HD box, som dom levererar i samarbete med Stångåstaden, så snart som möjligt..
Svar från Stångåstaden
Tyvärr är projektet några månader försenat så vi räknar med att vi först under februari kommer att leverera ut de nya boxarna. Boxen är en hybridbox som klarar både DVB vanlig digitalt-tv och IP är en HD box men har ingen hårddisk. Boxen finns inte på marknaden tidigare och jag får därför av konkurrens själ inte lämna ut vilket märke boxen har.
Postad 29 September 2008 - 11:58
Svar från Stångåstaden
Tyvärr är projektet några månader försenat så vi räknar med att vi först under februari kommer att leverera ut de nya boxarna. Boxen är en hybridbox som klarar både DVB vanlig digitalt-tv och IP är en HD box men har ingen hårddisk. Boxen finns inte på marknaden tidigare och jag får därför av konkurrens själ inte lämna ut vilket märke boxen har.
Sto65:
Jo det där vet jag givetvis om.
Jag hoppas på att få bli en av dom första att testa boxen. Tydligen ska några kunder till Stångåstaden få testa boxen innan alla får den. Oktober är det sagt men det känns osäkert. Det är givetvis inte säkert att jag blir en av dem men förhoppningsvis...
Postad 29 September 2008 - 17:47
Jag har hört vissa rykten om den där boxen, men har aldrig fått nån bukt om vad det egentligen är som gäller.. tydligen ska man kunna boka tvättider och sånt där onödigt med den också..Svar från Stångåstaden
Vet du vad det är tänkt med den där boxen? är det så att den bara är till för friutbudet, eller är det tänkt att man ska kunna ha den till häftigare grejer än standardutbudet också? Om man redan har ett abbonemang hos CH kan man använda det tillsamans med den där boxen då?
När jag nu nyligen flyttade så frågade jag om boxen, men de sa att det var kraftigt försenat och typ att det där i februari var bara för vissa utvalda typ.. De verkade inte veta så mycket på bokontoret iaf..
Postad 29 September 2008 - 21:37
Jag har hört vissa rykten om den där boxen, men har aldrig fått nån bukt om vad det egentligen är som gäller.. tydligen ska man kunna boka tvättider och sånt där onödigt med den också..
Vet du vad det är tänkt med den där boxen? är det så att den bara är till för friutbudet, eller är det tänkt att man ska kunna ha den till häftigare grejer än standardutbudet också? Om man redan har ett abbonemang hos CH kan man använda det tillsamans med den där boxen då?
När jag nu nyligen flyttade så frågade jag om boxen, men de sa att det var kraftigt försenat och typ att det där i februari var bara för vissa utvalda typ.. De verkade inte veta så mycket på bokontoret iaf..
Varför ska vi ha en TV-portal?
Vi tror att vi genom en TV-portal får attraktivare bostäder.
Fördelen för hyresgästerna är att de kan få boendetjänster via TV:n, nya TV-tjänster m.m.
Fördelen för Stångåstaden är att vi kan få effektivare processer och ett bättre, snabbare och mer relevant informationsflöde.
Fördelen är att vi sparar på miljön eftersom vi inte behöver producera lika mycket tryckt information på papper i framtiden.
2. Vad är en TV-portal?
En TV-portal är ett sätt att via TV:n kommunicera interaktivt med våra hyresgäster. Tjänster som kommer att finnas i TV-portalen är:
- Boendetjänster
- Lokala Nyheter
- Tillgång till Com Hems totala digital-tv utbud
- Ett antal digital tv-kanaler
- Intern TV-kanal
- Kommuntjänster
- VoD-filmer mot betalning (så kallad Video on Demand – d.v.s. du beställer film via TV:n)
De boendetjänster som kommer att finnas från början i TV-portalen är:
- Felanmälan
- Boka tvättider där sådana bokningssystem finns.
- Se hyresavi.
- Senaste Info-TV från Stångåstaden.
- Informationsfilmer
- Selektiv hyresgästinformation.
Kan jag som hyresgäst skaffa fler boxar?
Ja, via Com Hem men då får hyresgästen själv bekosta eventuella extraboxar.
Postad 30 September 2008 - 06:06
Svar från Stångåstaden
Har stångåstads-boxen ingen hårddisk kan det knappast röra sig om den HD-PVR som den här tråden handlar om.
Postad 30 September 2008 - 06:22
Precis. Kanske starta en egen tråd om Stångå-boxar, lär ju finnas rätt begränsat med intresse för den om vi säger så...Har stångåstads-boxen ingen hårddisk kan det knappast röra sig om den HD-PVR som den här tråden handlar om.
Postad 30 September 2008 - 08:27
Precis. Kanske starta en egen tråd om Stångå-boxar, lär ju finnas rätt begränsat med intresse för den om vi säger så...
ja, de verkar va en bra idé
Postad 30 September 2008 - 11:09
Precis. Kanske starta en egen tråd om Stångå-boxar, lär ju finnas rätt begränsat med intresse för den om vi säger så...
Håller med
Postad 30 September 2008 - 23:21
Det verkar vara en järv och unik satsning som omfattar 14500 bostäder har jag för mig.
Jobbade på ett företag som höll på att utveckla liknade system på 80-talet men tekniken
var inte riktigt framme då. Men mycket pengar brändes ...
stangaportal.jpg 95.68K
0 Antal nerladdningar
Postad 01 October 2008 - 11:37
Nä bättre att dem skippar parningen for ever. Just nu är den ju borta
Postad 01 October 2008 - 11:45
http://www.humaxdigi..._hdpvr1000c.asp
Postad 01 October 2008 - 17:06
Jag vet inte om det är en nyhet längre men det ser iaf ut som om Humax äntligen presenterar en HDPVR!
Den här ser ju lovande ut. DVB-C enligt specen
http://www.humaxdigi...00C_leaflet.pdf
Postad 01 October 2008 - 20:01
Det mest smarta för Comhem vore ju just att skippa pairingen helt, och låta folk köpa valfri box bara den uppfyller specifikationerna. DVB-C och möjlighet att avkoda mpeg4 är väl det som krävs ? Då skulle Comhem också slippa ansvaret för box och alla problem som eventuellt föjer med den.Har inte läst hela tråden men antar att denna box bara har en hårddisk och att den saknar överföringsmöjligheter av inspelat material. Ganska meningslöst i så fall...man vill ju spara inspelat material och då är man körd efter 320 GB
Nä bättre att dem skippar parningen for ever. Just nu är den ju bortaoch jag får in samtliga comehms HD kanaler på min firedtv = datorn blir precis som en videobandspelare var förr (tom bättre...) och inte sämre än en videobandspelare som dessa pvr-boxar är.
Postad 01 October 2008 - 20:05
Den här ser ju lovande ut. DVB-C enligt specen
http://www.humaxdigi...00C_leaflet.pdf
Chassit ser ut som en Fujitsu Siemens Scaleo E.....
Postad 02 October 2008 - 06:01
Den stora skillnaden ifall boxarna släpptes fritt vore väl att vi då skulle kunna köpa boxar med brännare. ComHem och Canal Digital som kan styra boxarna vill såklart inte att vi ska kunna bränna ut skivor med filmer i högsta kvalitet.Det mest smarta för Comhem vore ju just att skippa pairingen helt, och låta folk köpa valfri box bara den uppfyller specifikationerna. DVB-C och möjlighet att avkoda mpeg4 är väl det som krävs ? Då skulle Comhem också slippa ansvaret för box och alla problem som eventuellt föjer med den.
Jag vet inte om det påverkar inköpskostnaderna av kanaler? Till exempel Canal+ borde väl i så fall kräva mer betalt ifall de vet att filmerna mycket enklare kan komma att cirkulera på skivor.
Visst kan man idag spela över från en box till en annan men då är det ju alltid via scart och med en viss kvalitetsförsämring som tex analogt ljud. Framför allt är det väl ändå så pass bökigt att vanliga användare inte skulle orka annat än att spara undan något speciellt.
Boxer själva erbjuder inte heller box med brännare men det finns ju att köpa från andra leverantörer. Om Boxer hade haft egen teknik och kunnat styra över boxarna skulle de garanterat stoppat boxar med brännare på samma sätt som ComHem och Canal Digital gör.
Redigerat av Unregisteredc2e5ee9c, 02 October 2008 - 06:03.
Postad 03 October 2008 - 10:18
Thank you for your interest in our product.
Unfortunately, DLNA is not supported in this product.
In case of your opinion, we will consider to apply this kind of feature in the futur product.
Hade den möjlighet att agera DLNA-videoklient för filmstreaming från dator/nätverksdisk eller till och med DLNA-server för att dela med sig av inspelat material så hade jag varit helt såld på den.
Fast nu vet vi ju inte ens om det blir denna boxen...
Postad 03 October 2008 - 19:29
Postad 03 October 2008 - 19:55
Ingen som hört nått nytt när pvr boxen ska komma till ch börjar bli trött på detta väntande
Du kanske inte ska sitta hemma och på ditt rum vänta på boxen. Ut och lek med en boll eller något så länge. Skämt åsido: Innan den 2/3 november lär du inte få tag i någon ny box.
Redigerat av oscar_lkpg, 03 October 2008 - 20:06.
Postad 04 October 2008 - 06:42
Jag vet inte om det är en nyhet längre men det ser iaf ut som om Humax äntligen presenterar en HDPVR!
I specifikationerna står det "Video resolution 1080i, 720p, 576p, 576i". Betyder det endast att den klarar av att visa dessa upplösningar eller att den också klarar av att skala upp vanlig digital-tv till t.ex. 1080i?
Postad 04 October 2008 - 11:07
Verkar som att den ska kunna leverera 576i, något som skulle passa alla de som har bättre inbyggd skalning i sina TV:ar eller annan utrustning.
Postad 04 October 2008 - 13:45
Det är borttaget
Pvr boxen skulle vara ute för test redan i Juni, men pga tekniska problem .. blev det försenat.
Fortfarande i augusti .. hade man ingen box att testa .. utanför "huset"
Man är alltså precis i början av en produkts livscykel .. Dvs teststadiet.
Tro då inte att boxen kommer imorgon.
Jag säger som jag sagt innan. Finns det en PVR Box från comhem innan Jul.
- Ja, då skall ni vara glada ...
Eller .. Jag vill nog säga som så .. Får ni en box före Jul .. Räkna med en problemfylld box.
En sak måste ni förstå .. Att ta fram HD boxar för comhem, är som att uppfinna hjulet på nytt.
Man kan inte ta fördel av boxar som tillverkas för amerikanska och japanska marknaden, då dessa
går efter ett helt annat protokoll som inte går att använda i EU.
Man måste alltså börja om från början. HD är i sin barndom i Eu och så naturligtvis även boxarna.
Om man då fortfarande inte löst alla trådar vad gäller en vanlig HD box .. för comhems system
och allt vad det innebär att få en box att fungera efter comhems specar ... Då förstår ni väl
hur svårt det är för dom att ta fram ett fullt fungerande HD PVR Box ..
Den kommer .... men När ? .. vet ingen !
Maveric
Redigerat av Unregistered1103, 04 October 2008 - 13:55.
Postad 04 October 2008 - 15:45
Postad 04 October 2008 - 16:01
Jag skulle vilja utveckla det du började på ..
Hade jag haft comhem idag .. ( vilket jag lyckligtvis inte har )
Alt 1
Så hade jag satsat på en vanlig PVR box .. som kan fås för en mindre slant. Bara för att tillfredställa
behovet av inspelning ( finns inget att spela in på HD kanalerna som inte sänds i repris på repris )
Sedan skulle jag försöka komma över ett par av de vanliga HD boxarna, som duger bra till husets övriga
Tv apparater.
Vänta med Comhems HD PVR Box tills att den har varit ute i stugorna ett par månader.
OM .. och jag säger om .. comhem på allvar har skippat pairingen .. skulle jag satsa på en
Dreambox PVR HD800 med C-tuner och varit skitnöjd med den.
Alt2
Om jag hade en balkong i söder eller på annat sätt kunde sätta upp en parabol. hade jag gjort så.
Bor man i södra Sverige. behöver man knappt 40 cm parabol och ett litet fäste.
DSC_4065.JPG 164.36K
0 Antal nerladdningarDet fungerar perfekt.
Då finns det en uppsjö av mycket bra PVR HD Boxar att välja på och massor av HD kanaler för ett
vettigt pris hos Canal Digital.
Det är vad jag hade gjort.
Vad jag har gjort .. vet nog redan de flesta
Annars har ni en bild här .. ( mer än 20 HD kanaler )
DSC_4071.JPG 99.63K
0 Antal nerladdningarMaveric
Postad 04 October 2008 - 17:00
Redigerat av Duckface21, 04 October 2008 - 17:08.
Postad 04 October 2008 - 17:30
När kom du med aktuell info ? När bidrog du med något nyttigt annat än att kommentera mina inlägg
eller svara på frågor i HD tråden som blivit besvarade av andra 100 ggr ... ?
Säg när
Nu skall jag lägga in favoritlstor.. Hittade en ny HD kanal på Astra 28.2 som jag missat ..
Maveric
Ps .. Allvarligt talat .. Jag måste väl även få tala till dom som har möjlighet till andra alternativ och
är öppna för andra alternativ. Man kan ju inte vara så insnöad på comhem att man fortsätter
år ut och år in om man har möjlighet till något annat .... Eller ?
Redigerat av Unregistered1103, 04 October 2008 - 17:44.
Postad 04 October 2008 - 19:58
Om du någon gång kunde läsa det skrivna ordet och försöka förstå dess innebörd
Ankface
![]()
När kom du med aktuell info ? När bidrog du med något nyttigt annat än att kommentera mina inlägg
eller svara på frågor i HD tråden som blivit besvarade av andra 100 ggr ... ?
Säg när![]()
Nu skall jag lägga in favoritlstor.. Hittade en ny HD kanal på Astra 28.2 som jag missat ..![]()
Maveric
Ps .. Allvarligt talat .. Jag måste väl även få tala till dom som har möjlighet till andra alternativ och
är öppna för andra alternativ. Man kan ju inte vara så insnöad på comhem att man fortsätter
år ut och år in om man har möjlighet till något annat .... Eller ?
Insnöad knappast, jag har haft precis som du Canal Digital o deras hd box. Och för tillfället kan jag som många andra inte montera upp parabol där man bor, därför ligger den lagrad i mitt föråd och jag får dras med CH och vänta på deras så kallade på hittade HDpvr box. Men det jag inte kan acceptera med dig är att du hela tiden i alla trådar man ser du skrivit i gör reklam för CD vad vinner du på det??? inget va jag kan se bara att skryta om guld o gröna skogar må vara bra för dig men inte för alla andra. Om du är i en tråd som har med CH boxar att göra Så håll dig till ämnet så sluta nu ge reklam för nått alla inte kan ha!!!...
Redigerat av Duckface21, 04 October 2008 - 20:06.
Postad 04 October 2008 - 20:58
1 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar
Sökningen pågår
Avancerad sökning
Detta ämne är stängt
1
Dreambox DM800HD PVR
2 bilder
19 filmer
Minhembio - Senaste nyheterna

Fler