Problemen verkar associerade till smart LED processing. Kanske får ta en närmare titt på skärmarna som inte har den här funktionen. M3 var ju imponerade ändå. Nya, tunna 859 verkar ju intressant. 52 finns i lager hos dustin. Ingen som planerar att beställa och rapportera tillbax?
![]() |
![]() |
![]() |
Inga priser | |
![]() |
![]() |
![]() |
Inga priser | |
![]() |
![]() |
![]() |
Inga priser | |
![]() |
![]() |
![]() |
Inga priser | |
![]() |
![]() |
![]() |
Inga priser | |
![]() |
![]() |
![]() |
Inga priser | |
![]() |
![]() |
![]() |
Inga priser | |
![]() |
![]() |
![]() |
Inga priser | |
![]() |
![]() |
![]() |
Inga priser | |
![]() |
![]() |
![]() |
Inga priser | |
![]() |
![]() |
![]() |
Inga priser | |
![]() |
![]() |
![]() |
Inga priser | |
![]() |
![]() |
![]() |
Inga priser | |
![]() |
![]() |
![]() |
Inga priser | |
![]() |
![]() |
![]() |
Inga priser | |
![]() |
![]() |
![]() |
Inga priser | |
![]() |
![]() |
![]() |
Inga priser | |
![]() |
![]() |
![]() |
Inga priser | |
![]() |
![]() |
![]() |
Inga priser | |
![]() |
![]() |
![]() |
Inga priser | |
![]() |
![]() |
![]() |
Inga priser | |
![]() |
![]() |
![]() |
Inga priser |
Postad 23 september 2008 - 07:06
Problemen verkar associerade till smart LED processing. Kanske får ta en närmare titt på skärmarna som inte har den här funktionen. M3 var ju imponerade ändå. Nya, tunna 859 verkar ju intressant. 52 finns i lager hos dustin. Ingen som planerar att beställa och rapportera tillbax?
Postad 23 september 2008 - 08:04
Postad 23 september 2008 - 08:12
Postad 23 september 2008 - 09:21
Lite off-topic: men vart har Du läst detta? (hittar ej någon info på Comhem:s sidor)Nu har jag läst lite mer, och ComHem har officiellt tagit bort "paring". Så det fungerar just nu, men det finns ingen garanti att de inte återinföra det imorgon, om de vill.
,om det är officiellt borde det väl finnas där (eller) ?
Postad 23 september 2008 - 09:23
Förlåt, jag skrev helt tvärt om vad jag menade. De har inofficiellt tagit bort pairing. Det är alltså inte officiellt, och därför kan man inte veta hur lång tid det ska fortsätter så.Lite off-topic: men vart har Du läst detta? (hittar ej någon info på Comhem:s sidor)
Postad 23 september 2008 - 09:25
Lite off-topic: men vart har Du läst detta? (hittar ej någon info på Comhem:s sidor)
Det är inte officiellt utan com hem användare har upptäckt det och sedan har det spridit sig via diverse forum.
Postad 24 september 2008 - 12:58
Vi får in en sändning av 7 serien i slutet av september som ska bli väldigt intressant att testa!
För dom som är intresserade av att handla i en "riktig" butik med 2 års garanti och mycket bra support så kan jag kanske "reta" er lite med ett bra pris!
LE40A766:15300:-
LE46A766:19500:-
LE52A766:24500:-
Le46A796:21200:-
Ring och boka!!!
013-310160
Postad 24 september 2008 - 15:55
Samsung A950 46" verkar vara höjd till skyarna från flera som testkört under ett par veckor.
saxat från: avsforum
Pros: Colors are beyond amazing, especially The Departed Blu Ray disk where the lighting and color temperatures where done so perfectly, just amazing! 24hz mode for Blu Ray looks the closest to film projection I can remember seeing as well. Picture is sharp and can be adjusted in countless ways for pretty much any scenario. Black Levels are amazing!
Cons: Content from PVR/Cable box and DVD players seem to suffer from both blur and judder much moreso than Blu Ray movies and Games unless AMP is turned on which creates a picture so smooth it feels like I am watching a live play. Which doesn't sound bad on paper, but it is an effect I can't seem to get past right.
Postad 24 september 2008 - 17:26
Vilken svensk/nordisk version motsvarar amerikanarnas A950?
Samsung A950 46" verkar vara höjd till skyarna från flera som testkört under ett par veckor.
A950 borde motsvara A966 som kommer i 46 o 52", topp modell med LED smartlightning som ger ett otroligt kontrastförhållande 2000000:1!!!!!
Postad 25 september 2008 - 11:14
Postad 25 september 2008 - 15:03
Min gissning: A766 har DVB-C, A756 har inte det. Men jag vet inte, egentligen.
Då antar jag att så även är fallet för 9-serien? Isf så är modellen med DVB-C typ 5000kr dyrare (55tum), vilket verkar i svettigaste laget.
Postad 25 september 2008 - 15:30
Postad 25 september 2008 - 15:39
Jag tror att modellerna med DVB-C kommer från Samsung Sverige, och de utan kommer från Samsung Tyskland, därför prisskillnaden.
Kan nog ligga nåt i det. Pratade precis med Expert om vilka nya Samsung de kommer att få in och då nämnde han bla. 866:an men inget om 856:an (52tum), Expert kränger enbart "Svenska" apparater. Prisbilden verkar också stämma, pratade om rek. pris på 28' för 866:an, de skulle även kolla upp när 55 tummaren kan tänkas dyka upp.
Postad 25 september 2008 - 15:42
Postad 25 september 2008 - 15:56
Postad 25 september 2008 - 16:03
Samsung's TV lineup in Singapore for the second half of 2008 includes the aggressive introduction of three IPTV models – the Series 7, Series 8 and Series 9 – that showcase the company's technology leadership and its understanding of the latest consumer trends.
"Consumer media consumption patterns have changed dramatically over the years and consumers today are now demanding more from their TV viewing experience," said Mr. Ki-Heung Yoon, Managing Director, Electronics Business Division, Samsung Asia Pte Ltd. "We're poised on a new technology era for TVs that involves harnessing the power of the Internet on the television screen for a richer user experience. Samsung's introduction of the first IPTVs in Singapore is set to capitalize on these new consumer trends and will drive the Singapore market in the adoption for IPTVs."
Källa: hardwarezone.com
Postad 25 september 2008 - 16:10
SAMSUNGs medielösning i teven omfattar:
- DLNA. Du kommer åt bilder och film i datorn eller mobilen med tevens fjärr.
- InfoLive. Uppdaterade nyheter, väder och börs via Internet direkt till teven.
- Wiselink Pro. Innehåll via usb från mp3, video, minne eller digitalkamera direkt i teven.
- Mediebibliotek. Möjlighet att uppleva innehåll som finns i teven.
9-serien. Lcd-tv. Crystal design. Lysdiodbaserad panel med kontrastförhållande
på 2 000 000:1, LED. Full hd. 100 Hz Motion Plus. Ultra Clear Panel. Fyra hdmi
1.3-ingångar, varav en på sidan. Wiselink Pro med en usb-ingång med möjlighet
att koppla externa enheter och titta på mpeg-film, jpeg-bilder och lyssna på mp3.
Mediebibliotek. InfoLive. DLNA. Extra fjärrkontroll ingår. 9-serien finns i 46 och
55 tum. I butik i oktober.
Källa: Samsung
Postad 29 september 2008 - 16:54
Pluses
- Image quality and depth of black
- Mini remote along with backlit standard remote
- Thin frame
- HD Tuner
- Access to online content and decodes DivX, MPEG and H.264 files
Pluses
- Screen is too shiny
- Sneaky 'dynamic contrast' that's impossible to deactivate
- Sometimes slow to sync with HD sources
- Decoding of HD files can be buggy
The LE856 has an amazing image quality and several brand new features that herald the future of TVs. Its biggest fault is that its screen is often prone to reflection - and that is easily solved by choosing its location carefully.
Postad 30 september 2008 - 07:11

Postad 30 september 2008 - 07:53
Ännu en gång - det finns väldigt olika teknologi i de olika skärmar inom 7-, 8-, och 9-serien. Bara att 786:an fungerar på ett visst sätt, tror inte att 756:an fungerar på samma sätt. Varje modell har sina egna egenskaper. Så vi måste vänta tills alla rescensioner är ute innan vi vet hur alla modeller fungerar.Tydligen rätt värdelöst att spela på dessa skärmar enligt diverse recensioner.. Något som iaf jag gö rätt ofta så dessa skärmar är inget för mig
. Såg ju bra ut annars.. blir nog en Pana PX85 el liknande för mig..
Postad 30 september 2008 - 11:30
Postad 30 september 2008 - 11:55
Postad 30 september 2008 - 12:03
En skillnad som de glömde beskriva där är att Samsung i utlandet bryr sig över att uppdaterar deras hemsidor inom rimlig tid. Hur lång tid måste vi vänta tills vi kan får en beskrivning över alla svenska modeller på samsung.se?
Håller med om att svenska Samsung är dåliga på att uppdatera sidan, speciellt på nya tv apparater. De har lagt ut information om deras nya bd spelare (BD-P2500) iaf och den har inte heller haft release, var ju tänkt att släppas i samma veva som de nya tv apparaterna. Den enda informationen som finns om de nya lcd skärmarna är den som finns på press sidan.
Jag mailade Ljudkällaren och kollade om de hade några mer exakta releasedatum för LE-55A966 och LE-52A866, fick svar på under 20minuter (bra jobbat!).
Hej,
Preliminärt skall vi få in skärmarna den 14/10...dock så är det inte bekräftat ännu
Mvh ******
Ljudkällarn (HiFi Biocenter i GBG AB)
Stigbergsliden 22
414 63 Göteborg
Tel: 031-241600
Fax: 031-241710
[email protected] www.ljudkallarn.com
Postad 01 oktober 2008 - 08:57
Redigerat av hyslopc, 01 oktober 2008 - 08:58.
Postad 01 oktober 2008 - 09:26
Postad 01 oktober 2008 - 09:43
Postad 01 oktober 2008 - 09:50

Redigerat av Motin, 01 oktober 2008 - 10:24.
Postad 02 oktober 2008 - 11:57
Postad 02 oktober 2008 - 12:09
Tror inte att det har något med LED att göra. På laptops är LED skärmarna tunnare än CCFL. Tror mer på att "tunn" är en "feature", och denna feature finns med i 8-serien, men inte i 9-serien. Nästa år kommer vi förmodligen ser"tunn" i 9-serien också.Vad är det som gör att tex 9-serien med LED teknik är så pass mycket tjockare än tex. 8-serien utan LED?
Postad 02 oktober 2008 - 12:27
Postad 02 oktober 2008 - 12:53
6-serien: 50k kontrast, röd
7-serien: LED, eller DLNA och 70k kontrast, röd
8-serien: Tunn och 70k kontrast, röd
9-serien: LED och DLNA, svart
Postad 02 oktober 2008 - 15:07
Fick följande svar från Webhallen på frågan när de får in 866:an i 52tums utförande:
Hej Viktor!
Vi har lagt en beställning hos våran leverantör och vi borde få in under nästa vecka.
Best Regards / Med Vänliga Hälsningar
Webhallen Sverige AB
Ekensbergsvägen 128
172 69 Sundbyberg
Tel: 08 - 673 60 00
Fax: 08 - 650 00 30
Sida: www.webhallen.com
Postad 02 oktober 2008 - 21:06
Du har så rätt så - den som vill ha tunn TV får betala för dettaTror inte att det har något med LED att göra. På laptops är LED skärmarna tunnare än CCFL. Tror mer på att "tunn" är en "feature", och denna feature finns med i 8-serien, men inte i 9-serien. Nästa år kommer vi förmodligen ser"tunn" i 9-serien också.
Ser hellre kanske att de bygger in "fungerande" HD-tv mottagare för samtliga format, mediaspelare, HD med mera - det finns "mycket" plats under skalet fortfarande.
Postad 05 oktober 2008 - 22:20
Postad 06 oktober 2008 - 08:01
Postad 07 oktober 2008 - 11:45
Jo så är det menade 796.När du skriver 769 antar jag att du menar 796 (eller 786). Det är lite för tidigt att säga än så länge. Vänta en månad eller så, då får vi läsa många fler rescensioner, och se om Samsung fixar problemen med input lag på 796/786 genom en firmware update (jag är skeptiskt). Personligen tycker jag att både 656 och 766 är bra TV för pengarna.
Har någon sett några fler recensioner på 766 ??
Postad 07 oktober 2008 - 11:45
Är det någon som kan svara på vad för stöd LE-40A756 har för DNLA?
Vad jag läste i en review så klarade den ex. inte av att streama divx, vilket låter tråkigt!
Om det nu inte finns stöd för det, tror ni det kommer mjukvaruuppdateringar för detta?
Postad 07 oktober 2008 - 19:30
Hejsan.
Vad jag läste i en review så klarade den ex. inte av att streama divx, vilket låter tråkigt!
Om det nu inte finns stöd för det, tror ni det kommer mjukvaruuppdateringar för detta?
[/quote
LE-40A766 som vi säljer har jag senast idag provat divx film både via USB och nätverkskabel och det fungerade utmärkt! Har tyvärr inte hunnit testa med trådlöst men det kommer,vi sålde ganska omgående ett gäng,det är en fin tv,nu väntar vi bara på 796(LED) och även 9 serien såklart!
Har ni några undringar om modeller och priser så maila gärna,Vi är en "vanlig" butik med 2 års garanti alltså ingen nät butik!
[email protected] ]
Postad 07 oktober 2008 - 19:41
Tror, men är inte säker men i recensioner jag läst på 766 klarar den inte att spela upp HD DIVX trådlöst men dock vanliga xvid och divx men är som sagt inte hundra.... men nästan.Hejsan.
Postad 07 oktober 2008 - 19:45
står hd divx och wma hd i denna rescension i allafall,,,,Tror, men är inte säker men i recensioner jag läst på 766 klarar den inte att spela upp HD DIVX trådlöst men dock vanliga xvid och divx men är som sagt inte hundra.... men nästan.
http://m3.idg.se/2.1022/1.179791
Postad 08 oktober 2008 - 12:26
Det är iaf bra att den stödjer xvid vilket är det vanligaste formatet idag, iaf för mig.
Själv fårjag hem min 40a756 om 1-2 dagar

Ja precis: "Varken wmv hd- eller divx hd-filer kan spelas upp"
Postad 08 oktober 2008 - 18:18
Kan nog stämma.....verkar vara det ända skiljer bara 300 spänn. frågan är om det är värt det ?dvb-c skulle jag tro ?
Postad 09 oktober 2008 - 08:21
1 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar