Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Samsung PS50B855/PS58B855 Buzzingproblem?

116 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

Postad 18 februari 2010 - 12:35

FredrikN
  • FredrikN
  • Användare

• 113 inlägg
  • 0
Jag gick också igenom 2 exemplar i somras/höstas med två månaders avbrott för Samungs 'reparation/RMA'.

Jag kan bara säga - gå inte genom Samsung om du inte är nöjd med en TV. Försök först få TVn utbytt av din butik - det bör du kunna göra om den är 'dead on arrival', dvs behäftas med så mycket fel att den är oacceptabel. Det gäller att säga till snabbt i så fall - inom någon vecka.

Mina 58" hörde jag surret på på 10 meters håll. Skiten åkte tillbaka.

Det har varit snack om nyligen att Samsung fixat problemen, men det verkar inte så om du har nyproducerade exemplar och det fortfarande inte funkar. Du kanske fick mina gamla exemplar, som varit ute och snurrat hos 3-4 andra kunder senaste halvåret...

Postad 24 februari 2010 - 19:31

drdelux
  • drdelux
  • Amatör

• 53 inlägg
  • 0
Vet ni om det är lika mycket problem med buzzing på 850 som med 855?

Postad 25 februari 2010 - 09:14

Unregistered66fa17b0
  • Unregistered66fa17b0
  • Användare

• 196 inlägg
  • 0

Skulle absolut inte våga chansa!

Postad 25 februari 2010 - 19:07

Varmkorven
  • Varmkorven
  • Rookie

• 9 inlägg
  • 0
VARNING KÖP EJ DENNA TV. Tänk på hur många vi är som gått igenom flera exemplar med buzz. Har 60PS8000 och är skit nöjd.

Postad 25 februari 2010 - 20:03

Ninja7
  • Ninja7
  • Wannabe

• 46 inlägg
  • 0

Jag skulle vänta på 2010 års modeller från de stora tillverkarna (Samsung, Panasonic, LG) som verkar komma inom en snart framtid. Verkar som om Panasonics plasmor börjar hamna i butikers lager redan nu, och jag tror inte att det dröjer särskillt länge innan Samsung och LG börjar skeppa sin nya modeller..

Så mitt råd är att om du har tid att vänta nån månad så gör det !!

Postad 25 februari 2010 - 21:07

Martai
  • Martai
  • Rookie

• 5 inlägg
  • 0
Hade hemma tvn men den åkte tillbaka direkt.. Inte för att den buzzade för den var helt tyst, utan för att den var FÖR stor i min lägenhet. Det såg ut som man släpat in en jätte i vardagsrummet.. Väntar tills jag byggt hus med en sådan här jätte maskin.. Annars enormt fin, min fjuttiga 40tummare känns som en datorskärm nu

Postad 25 februari 2010 - 22:39

rosenlorden
  • rosenlorden
  • Forumräv

• 598 inlägg
  • 0
Hehe, det kan väl aldrig bli för stort - Som tösen sa :) Hehe skämt åsido.. Är själv inne på min andra Samsung ps50b550 med störande buzzing. Är framförallt värst när man sitter rakt framför (3-4m ifrån) då det är som mest påtagligt. Var medveten om buzzing problem, men då jag tidigare hade en Samsung 42" q97 som kunde låte "lite" vid ljusa scener trodde jag det inte skulle vara värre än så, men ack så fel man hade. Får se om jag ska ge den nya några dagar, eller om jag ska orka returnera den (internetköpt). Grym bild annars i mina ögon :)

Postad 26 februari 2010 - 13:47

xabba
  • xabba
  • Wannabe

• 30 inlägg
  • 0
om nu tv'n jag ska köpa har detta problem, märker man det direkt eller måste den bli varm först / bli inkörd x antal timmar innan det börjar låta?

Postad 26 februari 2010 - 14:42

Ninja7
  • Ninja7
  • Wannabe

• 46 inlägg
  • 0

om nu tv'n jag ska köpa har detta problem, märker man det direkt eller måste den bli varm först / bli inkörd x antal timmar innan det börjar låta?

Min lät från första sekund jag slog på den. Men det beror nog på vilken typ av buzzing man har. Min lät som mest när bilden var mörk..

Postad 26 februari 2010 - 18:15

jockebock
  • jockebock
  • Användare

• 110 inlägg
  • 0

garanterat! va just 2 st 850 från netonnet jag hade hemma! posten kom o hämta dom idag fyfan va skönt d känns o bli av med skiten! min gamla 40" LCD känns nästan skönare o titta på nu när man slipper tillfälliga inbränningar, reflektioner och huvudvärken!!! blir, precis som andra skiver, att sitta kall o vänta på årets modeller nu!

gör inte bort er och köp denna tvn! risken är ännu större att ni får ett getingbo nu när så många skickat tillbaka sina och affärena skickar vidare dom till andra kunder!!!

Postad 26 februari 2010 - 21:48

xabba
  • xabba
  • Wannabe

• 30 inlägg
  • 0
ok som tur är så finns det en butik som har ett gäng rekonditionerade 855 hemma, där dessa buzzingproblem ska vara åtgärdade av samsung. Vad menar ni med tillfälliga inbränningar??

Postad 26 februari 2010 - 22:42

jockebock
  • jockebock
  • Användare

• 110 inlägg
  • 0

ok som tur är så finns det en butik som har ett gäng rekonditionerade 855 hemma, där dessa buzzingproblem ska vara åtgärdade av samsung. Vad menar ni med tillfälliga inbränningar??

vad är det för butik då?

jag stör mig på de tillfälliga inbränningarna som blir vid statiska bilder.. tex när jag lyssnar på musik via mediacentret och texten när man kollar på film med svart på kanterna. då ser man vart texten har varit i det svarta. men det är inte alla som stör sig på det men jag gör det. det får bli en LCD för mig helt enkelt!

Postad 26 februari 2010 - 22:53

Ninja7
  • Ninja7
  • Wannabe

• 46 inlägg
  • 0

Min var "åtgärdad" av samsung den oxå, men den var inte tyst för d!!
Hö med dom i butiken vad dom har har gjort med dom.. Du kan se in i TV:n genom lufthålen som finns på baksidan utav den. Om du står bakom TV:n så ska en del utav lufthålen högst upp till vänster vara täckta från insidan med nån form av plast-/gummiplatta. Detta menar samsung ska vara en åtgärd utav problemet, men det kan jag lova dig, att det är det INTE!
Men hör med dom i butiken vad som är gjort, för det kan ju hända att dom gjort nånting annat med den. Det FINNS ju tydligen tysta exemplar, men jag har då inte kommit över något sådant, trots två tappra försök.

Så mitt råd är verkligen att vänta tills dom nya kommer!! Alla stora tillverkare släpper ju nya modeller inom en SNAR framtid!

Postad 27 februari 2010 - 08:21

FredrikN
  • FredrikN
  • Användare

• 113 inlägg
  • 0

Min var "åtgärdad" av samsung den oxå, men den var inte tyst för d!!
Hö med dom i butiken vad dom har har gjort med dom.. Du kan se in i TV:n genom lufthålen som finns på baksidan utav den. Om du står bakom TV:n så ska en del utav lufthålen högst upp till vänster vara täckta från insidan med nån form av plast-/gummiplatta. Detta menar samsung ska vara en åtgärd utav problemet, men det kan jag lova dig, att det är det INTE!
Men hör med dom i butiken vad som är gjort, för det kan ju hända att dom gjort nånting annat med den. Det FINNS ju tydligen tysta exemplar, men jag har då inte kommit över något sådant, trots två tappra försök.

Så mitt råd är verkligen att vänta tills dom nya kommer!! Alla stora tillverkare släpper ju nya modeller inom en SNAR framtid!

Lol, är det fortfarande deras lösning?? Då är det ren skär lögn att problemet är fixat! Jag tvingade dem att åka ut till mig för att fixa problemet med mitt 2:a exemplar för att ens överväga att se om de kunde ha en lösning. Jag bara skrattade när teknikern tog fram den där klisterlappen och satte dit den och täckte över ett av ventilationshålen.

Självklart löser det inte ett problem med elektriskt surr att täcka över ett ventilationshål!!

Detta var i augusti. De har alltså inte gjort något framsteg på 6 månader.

Postad 11 mars 2010 - 15:42

Unregisteredde25bffd
  • Unregisteredde25bffd
  • Amatör

• 59 inlägg
  • 0
hur är det med NetOnNet´s service måste man åka in med 58" eller kommer dom hem och fixar
har en 58" 850

Postad 29 mars 2010 - 10:13

snis
  • snis
  • Rookie

• 2 inlägg
  • 0
Det är inte så att det kan ha med strömmatningen att göra.

Någon skrev att problemet bottnade i att man endast hade en PSU. Kan det vara så att detta aggregat är känsligt för variationer i inkommande ström/spänning samt vilken pol fas/nolla ligger på.

Av vad jag kunnat läsa mig till i denna tråd är det ingen som har lyckats byta till en buzz-fri TV, vilket skulle kunna stärka min teori.

Har själv detta problem med en 50b855, själv har jag ojordat för tillfället i väggen, kommer att få elen omdragen snart. Jag kommer att försöka ta mig fram denna väg och prova olika faser från andra uttag m.h.a skarvsladdar ;)

Någon kanske kan slå hål på min teori på en gång, mottages isf tacksamt.

Postad 29 mars 2010 - 18:46

junkan
  • junkan
  • Guru

• 5 302 inlägg
  • 0
Finns dem på utländska forum som testat det du pratar om utan framgång.

1 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Nya Hifi-bänken
    joga
    2025-05-02 18:25:13
  • JBL M2 igen…..
    Anton
    2025-05-01 16:07:43
  • JBL M2!!!!!!!
    Anton
    2025-04-30 16:22:03
  • Front Atmos
    Globe
    2025-04-28 19:35:47
  • The12 Passive
    Globe
    2025-04-28 19:33:57
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2025 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.