Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Subwoofer för film.

150 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

Postad 19 October 2011 - 07:28

Unregistered7444adce
  • Unregistered7444adce
  • Mästare

• 3398 inlägg
  • 0

Om dom har exakt samma slaglängd ja, men det stämmer ändå inte riktigt...
Det ligger nog närmre två 12" än två 10".

Jag räknade endast på det som frågades, konarea.
Sen kan det vara natt och dag mellan 2 st 10" och 1 st 15"

Postad 19 October 2011 - 21:32

Bakerman
  • Bakerman
  • Mega-Guru

• 9561 inlägg
  • 0

Jag räknade endast på det som frågades, konarea.
Sen kan det vara natt och dag mellan 2 st 10" och 1 st 15"

Det är just konarean som ligger närmre två 12" än två 10" på en 15". ;)

Postad 20 October 2011 - 13:32

Sgart
  • Sgart
  • Guru

• 6649 inlägg
  • 0
Igår fick farsan avin till sin BK som nu ligger hos utlämningsställe. Han och jag beställde samma dag i samma färg (gloss white)

Man kan tycka det borde ta lika lång tid att göra båda ;)
Jag tror de har en jävla massa högtalare att göra nu iallaf. Bara här på minhembio är vi ju en hel del som väntar på dom.

Postad 20 October 2011 - 14:11

Unregisteredcc128e50
  • Unregisteredcc128e50
  • Veteran

• 1671 inlägg
  • 0

Tack för alla bra svar! 2 st 10" kanske är bättre än en 12"? Dubbla 12'or känns ju lite overkill på endast 15 kvm. Man kanske även skulle spara ett tag till och gå upp lite i budget? Lär väl iofs inte vara speciellt poppis hos frugan. Hmm.. Någon som har en åsikt kring denna? http://eu.lsound.no/...DSP-100707.aspx Blir väl c:a 6500 kr med frakt. Tack för all input! Edit: Heco subben kostar ju nästan 10K i svart utförande som jag vill ha! Det lär aldrig gå igenom nu.

Sent svar kanske; men jag har SVS SB12 och valet föll på den för att den tar minst plats. Tycker att den är prisvärd, välbyggd och framför allt ger otroligt bra bas; både i film och musik. I mitt fall hade en större, portad modell knappast hjälpt då rummet redan är den begränsande faktorn hos oss.

Enda nackdelen är att den inte går igång på låga nivåer, så då byter jag och kör 2.0 med stativarna på fullrange...

Postad 20 October 2011 - 21:30

lappen69
  • lappen69
  • Lärjunge

• 273 inlägg
  • 0

Igår fick farsan avin till sin BK som nu ligger hos utlämningsställe. Han och jag beställde samma dag i samma färg (gloss white)

Man kan tycka det borde ta lika lång tid att göra båda ;)
Jag tror de har en jävla massa högtalare att göra nu iallaf. Bara här på minhembio är vi ju en hel del som väntar på dom.

Såg ett gäng BK basar på blocket! Är de på Tonsor AB alla har hamnat :huh:

Postad 21 October 2011 - 12:22

Turtle
  • Turtle
  • Beroende

• 1399 inlägg
  • 0
Skiljer det mycket i pris på att handla i Norge eller hos Tonsor?

Postad 21 October 2011 - 14:02

Sgart
  • Sgart
  • Guru

• 6649 inlägg
  • 0

Såg ett gäng BK basar på blocket! Är de på Tonsor AB alla har hamnat :huh:

Hehe möjligt att dom har beställt många också. De har nog haft att göra på BK Elec. iallaf. :)

Farsan packade upp sin bas igår och han hade tyvärr fått 2 högnivåkablar och ingen lågnivå.
Lite onödigt slarvfel kan tyckas.

Postad 21 October 2011 - 14:37

lappen69
  • lappen69
  • Lärjunge

• 273 inlägg
  • 0

Hehe möjligt att dom har beställt många också. De har nog haft att göra på BK Elec. iallaf. :)

Farsan packade upp sin bas igår och han hade tyvärr fått 2 högnivåkablar och ingen lågnivå.
Lite onödigt slarvfel kan tyckas.

Du har inte lust att byta en högnivå mot två Lågnivå, använder inte mina lågnivå ändå...

Postad 21 October 2011 - 18:06

Sgart
  • Sgart
  • Guru

• 6649 inlägg
  • 0

Du har inte lust att byta en högnivå mot två Lågnivå, använder inte mina lågnivå ändå...

tyvärr bor inte min pappa i samma del av landet som jag så kan tyvärr inte svara på det. Men när jag får min bas och jag kollar vilka kablar jag fått (man vet ju tydligen inte XD) så kanske jag kan byta min högnivå som jag ändå inte kommer använda. Får ta det när det kommer i så fall.

Postad 25 October 2011 - 13:31

Sgart
  • Sgart
  • Guru

• 6649 inlägg
  • 0
Ni som beställde "nyligen" har ni fått era än?
Smått irriterande att dom inte svarar på mail får jag ju säga :/

Postad 25 October 2011 - 14:42

Ratniko
  • Ratniko
  • Amatör

• 74 inlägg
  • 0
Jag beställde som sagt den 23 september och de drog pengar i fredags - den 21 oktober - jag antar att det var dem, summan stämde iaf. så jag hoppas snart att den dimper ner. Men det har jag hoppats på länge nu =/

Du har inte vågat ringa? Jag tänkte göra det men när jag såg att de dragit pengar så antog jag att den (snart) är på väg, så då kändes det lite onödigt.

Postad 25 October 2011 - 15:47

Sgart
  • Sgart
  • Guru

• 6649 inlägg
  • 0

Jag beställde som sagt den 23 september och de drog pengar i fredags - den 21 oktober - jag antar att det var dem, summan stämde iaf. så jag hoppas snart att den dimper ner. Men det har jag hoppats på länge nu =/

Du har inte vågat ringa? Jag tänkte göra det men när jag såg att de dragit pengar så antog jag att den (snart) är på väg, så då kändes det lite onödigt.

Vågat och vågat. Jag har ju mailat dom och jag anser väl att det ska räcka egentligen. Utlandssamtal vill man ju helst slippa. Egentligen är det inte så att jag tvekar på om jag kommer få mina grejer, det får jag säkert det är bara det att jag tycker det dröjer för lång tid :)

Vill lixom "piska på dom" så att säga ;)
Har dina pengar dragits har du dom säkert snart. Jag kollar mitt konto mer eller mindre dagligen eftersom min pappa inte fick något mail utan hans avi fanns helt plötsligt bara i lådan utan att de skickade nått mail.

Det har dock inte dragits något från mitt konto heller. Jag har egentligen inget emot att vänta så här länge så länge man känner till premisserna, men då ska inte BK skriva "10-14" dagars processtid i sitt bekräftelsemail :)

Skriv gärna i tråden när du fått din :)

Postad 26 October 2011 - 09:35

Ratniko
  • Ratniko
  • Amatör

• 74 inlägg
  • 0
Några timmar efter att jag skrev inlägget smsa brorsan om att jag hade fått en avi, så idag blire till att hämta klunsen! =DD

Jo precis, vänta kan man men det är tråkigt att inte veta hur länge man måste vänta. När nu BK skriver 10-14 dagar så tycker jag att det är dåligt att de inte ens försöker att meddela att ordern kommer att bli försenad. Men men, de lägger förhoppningsvis tiden det skulle ta att skicka mail på att bygga högtalare istället ^_^

Postad 26 October 2011 - 13:27

Sgart
  • Sgart
  • Guru

• 6649 inlägg
  • 0
Precis, det känns lite "onödigt" att göra kunder så ovetande och smågriniga pga ovetskap :) Hade de bara hört av sig hade det ju varit kolugnt.

Gött att din kommit :)

Postad 26 October 2011 - 18:10

Unregistered8e4a640b
  • Unregistered8e4a640b
  • Amatör

• 96 inlägg
  • 0

Några timmar efter att jag skrev inlägget smsa brorsan om att jag hade fått en avi, så idag blire till att hämta klunsen! =DD

Jo precis, vänta kan man men det är tråkigt att inte veta hur länge man måste vänta. När nu BK skriver 10-14 dagar så tycker jag att det är dåligt att de inte ens försöker att meddela att ordern kommer att bli försenad. Men men, de lägger förhoppningsvis tiden det skulle ta att skicka mail på att bygga högtalare istället ^_^

hur mycket gick hela kalaset på då?? sugen på att beställa en högblank i vitt:)

Postad 26 October 2011 - 22:14

Zimma
  • Zimma
  • Lärjunge

• 255 inlägg
  • 0

hur mycket gick hela kalaset på då?? sugen på att beställa en högblank i vitt:)

Det kulle jag också gärna veta.

Det börjar lutat åt en exakt likadan XLS200 för min del också nu.

Jag försökte hitta en billigare vit subwoofer med denna tråd men det är bara att inse att en billig sub låter kasst: https://www.minhembi...howtopic=289359

Postad 26 October 2011 - 23:02

Ratniko
  • Ratniko
  • Amatör

• 74 inlägg
  • 0
En XLS200 i körsbär drog de 3734 för.

Men man måste dra på gain ganska mycket för att det ska hända något så jag ska införskaffa en y-split :)Ska leka med den imorgon, det fungerar som det ska iaf!

Redigerat av Ratniko, 26 October 2011 - 23:02.

Postad 27 October 2011 - 06:19

Unregistered8e4a640b
  • Unregistered8e4a640b
  • Amatör

• 96 inlägg
  • 0

Det kulle jag också gärna veta.

Det börjar lutat åt en exakt likadan XLS200 för min del också nu.

Jag försökte hitta en billigare vit subwoofer med denna tråd men det är bara att inse att en billig sub låter kasst: https://www.minhembi...howtopic=289359

ja man ska nog lägga till lite stålar så får man något man förhoppnings viss blir nöjd med;)

får se när man drar iväg en beställning;)

Postad 06 November 2011 - 22:07

Zimma
  • Zimma
  • Lärjunge

• 255 inlägg
  • 0
När jag skulle kolla fraktpriser såg jag följande:

Scandanvia (Demark/Norway/Sweden) click here

Klickar man där skickas man till http://www.tonsor.se som tar 5 680 kr för XLS 200 Mk2 DF Vit pianolack. Frakt på 198 kr. Totalt ca 5 900 kr.

Priset hos http://www.bkelec.com är £349.95 (3690kr). Frakten var väl tidigare på ca 500 kr? Totalt drygt 4 000 kr då.

Går det fortfarande att beställa till Sverige utan ett påslag på nästan 2 000 kr? Annars är det XTZ 10 som gäller för min del.

Postad 06 November 2011 - 22:46

Unregistereda9666aa5
  • Unregistereda9666aa5
  • Forumräv

• 606 inlägg
  • 0
Jag köpte min monolith DF från mareksound i finland ink frakt för ca 7k... Tonsor tar 9k plus frakt. Känns som det borde kunna finnas lite förhandlingsmöjligheter?

Iofs en monolith+, men tror inte elementet kostar 2000 kronor mer än det gamla?

Postad 07 November 2011 - 10:53

Zimma
  • Zimma
  • Lärjunge

• 255 inlägg
  • 0

Jag köpte min monolith DF från mareksound i finland ink frakt för ca 7k... Tonsor tar 9k plus frakt. Känns som det borde kunna finnas lite förhandlingsmöjligheter?

Iofs en monolith+, men tror inte elementet kostar 2000 kronor mer än det gamla?

530€ (4 800 kr) hos dem för högblank vit vilket iaf är närmare priset från UK. Jag kan dock inte se vad frakten ligger på eftersom jag inte förstår finska. :)

Postad 08 November 2011 - 16:15

Sgart
  • Sgart
  • Guru

• 6649 inlägg
  • 0
Jag börjar ärligt talat tvivla på att jag kommer få min sub. Jag har mailat dom 2 gånger. En gång till den mailen som skickar orderbekräftelsen och en gång genom kontaktformuläret på hemsidan.

Igår faxade jag dom dessutom. Fortfarande inget svar. Jag fattar inte riktigt varför dock.

Efter att jag gjorde min order har de ju lagt till särskilt beställning till sverige, det fanns dock inte där när jag gjorde min order. Farsan la order samma dag som mig och fick sin efter 2 veckor. Vet inte riktigt vad som gått snett men det börjar bli väldigt tråkigt.

Har jag inte fått svar på faxet/mail imorgon får man väl testa att ringa antar jag. Även om jag tycker det är grymt irriterande att man ska behöva göra det 2011.

"If you are outside the UK and require a quote please use the contact page from the main menu giving us your exact requirements plus your full address including postcode. We will answer you as quick as possible"

Jo tjena :/

Edit. Jag orkade inte vänta mer så ringde dom. Tydligen har de haft problem med den vita lacken och det är därför de dröjt. Vad det innebär vet jag inte riktigt. Om den varit svår att få tag på när den varit slut eller om de haft problem med slutresultatet på högtalarna.
Jag hoppas inte på det sista eftersom flera beställt av samma färg :P

Hur som helst skulle det precis varit fixat så min högtalare skulle skickas inom 7-10 dagar. Skönt att ha fått någon form av bekräftelse iallaf.

Redigerat av Sgart, 08 November 2011 - 16:47.

Postad 08 November 2011 - 16:50

Unregistereda9666aa5
  • Unregistereda9666aa5
  • Forumräv

• 606 inlägg
  • 0

530€ (4 800 kr) hos dem för högblank vit vilket iaf är närmare priset från UK. Jag kan dock inte se vad frakten ligger på eftersom jag inte förstår finska. :)

Maila Marek och hör. Han kan svenska, så du kan skriva på svenska :)

edit: 860€ för monolith DF+ hos marek, så det skilde kanske inte så mycket.

Redigerat av Unregistereda9666aa5, 08 November 2011 - 16:52.

Postad 08 November 2011 - 20:03

Zimma
  • Zimma
  • Lärjunge

• 255 inlägg
  • 0

Maila Marek och hör. Han kan svenska, så du kan skriva på svenska :)

edit: 860€ för monolith DF+ hos marek, så det skilde kanske inte så mycket.

Jag köper dock gärna från UK för att slippa pruta bort deras onödiga påslag. Jag ser inte mervärdet i att beställa från Tonsor eller Mareksound. Frågan är bara om det går att beställa från UK till Sverige fortfarande?

Är det någon som har hört XTZ 10 och XLS 200 i samma förhållanden och kan säga något? 1 000 kr extra kan jag betala men inte 2-3 000 extra om skillnaden inte är gigantiskt.

Postad 08 November 2011 - 21:41

Sgart
  • Sgart
  • Guru

• 6649 inlägg
  • 0
Via tonsor skulle det ju i så fall bli väldigt mkt dyrare. Ser inte riktigt vitsen att beställa därifrån om jag ska vara ärlig. Särskilt när de stoltserar med att de konkurrerar med andra butiker genom att ta bort mellanhänder :P

Postad 08 November 2011 - 23:41

z0k4
  • z0k4
  • Användare

• 137 inlägg
  • 0
Fick hem min mattvita XLS 200 Mk2 DF i fredags efter att ha väntat sedan den 26:e september. Pust, var lite nervös där ett tag att de inte skulle skicka den.

Redigerat av z0k4, 09 November 2011 - 00:12.

Postad 09 November 2011 - 19:46

Tonsor
  • Tonsor
  • Wannabe

• 29 inlägg
  • 0
Hej, Tonsor här. Ser att ni diskuterar ang priser osv. Tänkte bara klargöra så ni vet hur det ser ut.

Priserna baseras på vad det kostar att importera dem till Sverige, beroende på att man har t.ex. 15% moms i England och 25% i Sverige.

I övrigt så är det så att Marek Sound äger rättigheterna till att sälja BK Subbarna i Finland (går ej att direkt importera till Finland).

Vi på Tonsor äger rättigheterna Sverige, Danmark och Norge.

Är det några mera frågor eller support så hjälper vi på Tonsor er gärna med era befintliga basar som ni direkt importerat innan Tonsor tog på sig agenturen.

Vi finns även här på minhembio.com i en egen tråd under Butiker och Import.

Sgart, lägg ett mail på [email protected] så ska vi fixa en lågnivå kabel till din fassa!

Tack på förhand och ses i trådarna!

Redigerat av Tonsor, 09 November 2011 - 19:58.

Postad 09 November 2011 - 22:58

Zimma
  • Zimma
  • Lärjunge

• 255 inlägg
  • 0

Hej, Tonsor här. Ser att ni diskuterar ang priser osv. Tänkte bara klargöra så ni vet hur det ser ut.

Priserna baseras på vad det kostar att importera dem till Sverige, beroende på att man har t.ex. 15% moms i England och 25% i Sverige.

I övrigt så är det så att Marek Sound äger rättigheterna till att sälja BK Subbarna i Finland (går ej att direkt importera till Finland).

Vi på Tonsor äger rättigheterna Sverige, Danmark och Norge.

Är det några mera frågor eller support så hjälper vi på Tonsor er gärna med era befintliga basar som ni direkt importerat innan Tonsor tog på sig agenturen.

Vi finns även här på minhembio.com i en egen tråd under Butiker och Import.

Sgart, lägg ett mail på [email protected] så ska vi fixa en lågnivå kabel till din fassa!

Tack på förhand och ses i trådarna!

Tack för er förklaring.

För min del blir det dock en totalt onödig extrakostnad då det inte tillkommer moms eller tull när jag handlar inom EU. Momsen är förresten 17,5 % i UK men det spelar som sagt ingen roll för mig som privatperson eftersom England ändå ingår i EU.

Redigerat av Zimma, 09 November 2011 - 22:59.

Postad 10 November 2011 - 10:38

hassesolo
  • hassesolo
  • Über-Guru

• 10392 inlägg
  • 0
Butiker som säljer mycket till Sverige från UK är skyldiga att lägga på svensk moms. Det gör t.ex Amazon och Play automatiskt.

Postad 10 November 2011 - 11:13

-Q-
  • -Q-
  • Forumräv

• 670 inlägg
  • 0
Blir väl som i fallet Oppo - leta upp en återförsäljare i UK som kan skicka till Sverige nu när tillverkaren inte längre gör det. Det är absolut förbjudet för tillverkaren att neka säljaren i UK att sälja till Sverige, så länge de själva vill sälja.

Postad 15 November 2011 - 15:24

Sgart
  • Sgart
  • Guru

• 6649 inlägg
  • 0
Idag fick jag äntligen hem min xxls400 DF. Helt sjukt flyt hade jag då jag åkte hem på lunchen och mötte postbilen som höll på att köra fram paketet till dörren.

Blir installation mm ikväll. Kikat lite på den redan eftersom man är så otålig och finnishen ser jävligt trevlig ut får jag säga. Skönt att äntligen fått hem den efter lång väntan.

Postad 26 November 2011 - 12:07

walle_1
  • walle_1
  • Beroende

• 1174 inlägg
  • 0

Hej, Tonsor här. Ser att ni diskuterar ang priser osv. Tänkte bara klargöra så ni vet hur det ser ut. Priserna baseras på vad det kostar att importera dem till Sverige, beroende på att man har t.ex. 15% moms i England och 25% i Sverige. I övrigt så är det så att Marek Sound äger rättigheterna till att sälja BK Subbarna i Finland (går ej att direkt importera till Finland). Vi på Tonsor äger rättigheterna Sverige, Danmark och Norge. är det några mera frågor eller support så hjälper vi på Tonsor er gärna med era befintliga basar som ni direkt importerat innan Tonsor tog på sig agenturen. Vi finns även här på minhembio.com i en egen tråd under Butiker och Import. Sgart, lägg ett mail på [email protected] så ska vi fixa en lågnivå kabel till din fassa! Tack på förhand och ses i trådarna!

Går det fortfarande att köpa direkt från BK eller är man tvungen att köpa av er?

Beställningarna med direktimport har funkat skitbra och jag ser liksom inte ett behov av en svensk återförsäljare som plockar ut 2000 extra för en högblank. Just nu ångrar jag mig starkt att jag inte köpte en till i somras. Sen att ni har samma leveranstid också gör ju det hela än mindre prisvärt. Riktigt missnöjd med den här lösningen om BK vägrar sälja direkt till slutkund.

Postad 26 November 2011 - 15:08

tomasgbg
  • tomasgbg
  • Beroende

• 1310 inlägg
  • 0
Förstår inte heller vad som blev bättre med detta..
När de ändå inte finns i lager utan beställningen bara mellanlandar och ett antal procent läggs till.

Tråkigt för alla som inte hann beställa innan Tonsor tog över.

Postad 26 November 2011 - 15:40

walle_1
  • walle_1
  • Beroende

• 1174 inlägg
  • 0

Förstår inte heller vad som blev bättre med detta..
När de ändå inte finns i lager utan beställningen bara mellanlandar och ett antal procent läggs till.

Tråkigt för alla som inte hann beställa innan Tonsor tog över.

Jag hoppas att ingen köper från dom, på så sätt kanske vi kan tvinga ner priserna eller öppna upp för direktimport igen.

Jag har mailat BK angående import men dom är ju tydligen överbelastade för tillfället så svar lär väl dröja.

Jag hann ju köpa en men hade tänkt köpa en till nåt tag, men nu avvaktar jag tills vidare. Är verkligen inte snål men jag anser att jag inte får ett dugg extra för dom 2000 extra jag får betala. Visst, man kan reklamera den i Sverige vid problem men som jag förstått det så har reklamation direkt mot BK fungerat smärtfritt enligt utländska forum. Felfrekvensen verkar också vara väldigt låg, har inte sett någon på svenskt forum med problem.

Om någon sitter med en XLS200 mk2 downfire i högblank svart ni vill bli av med så kan ni alltid PM:a mig :D

/Martin

Postad 27 November 2011 - 12:41

iMats
  • iMats
  • Lärjunge

• 484 inlägg
  • 0

Jag hoppas att ingen köper från dom, på så sätt kanske vi kan tvinga ner priserna eller öppna upp för direktimport igen.

Jag har mailat BK angående import men dom är ju tydligen överbelastade för tillfället så svar lär väl dröja.

Återkom gärna om du får svar.
Hade själv planerat ett köp av två BK-subbar men jag kommer inte betala de extra tusenlappar Tonsor lagt på. Som sagt finns ju inget som helst mervärde i det. Tittar just nu på att andra alternativ istället...

Postad 28 November 2011 - 12:35

Unregistered8e4a640b
  • Unregistered8e4a640b
  • Amatör

• 96 inlägg
  • 0

Återkom gärna om du får svar.
Hade själv planerat ett köp av två BK-subbar men jag kommer inte betala de extra tusenlappar Tonsor lagt på. Som sagt finns ju inget som helst mervärde i det. Tittar just nu på att andra alternativ istället...

jag hade med planer på att köpa en bas från BK,ja inte vill man betala 2000kr extra inte.

Så jag är med nyfiken på vad BK säger om direktimporten,om det funkar fortfarande.

Postad 28 November 2011 - 12:53

Zimma
  • Zimma
  • Lärjunge

• 255 inlägg
  • 0

jag hade med planer på att köpa en bas från BK,ja inte vill man betala 2000kr extra inte.

Så jag är med nyfiken på vad BK säger om direktimporten,om det funkar fortfarande.

Jag skickade ett mail till BK för ca 3 veckor sedan och frågade om detta. Fortfarande inget svar...

Postad 28 November 2011 - 17:57

Sgart
  • Sgart
  • Guru

• 6649 inlägg
  • 0

Jag skickade ett mail till BK för ca 3 veckor sedan och frågade om detta. Fortfarande inget svar...

Skulle råda dig att ringa för medan jag väntade på min sub i 7 veckor så mailade jag 2 gånger och faxade en gång och fick inte svar på någon av dom. Ringer man svarar dom direkt typ.

Postad 29 November 2011 - 00:05

Lo-Fi Heroes
  • Lo-Fi Heroes
  • Forumräv

• 576 inlägg
  • 0

Hi,
Thanks for your message. We have a distributor in Sweden www.tonsor.se and we are unable to send our subs directley to Sweden. Kind regards Barry - BK Electronics.

Va svaret jag fick, jaja då blir det en REL istället, skit också.

Postad 29 November 2011 - 06:57

Unregistered8e4a640b
  • Unregistered8e4a640b
  • Amatör

• 96 inlägg
  • 0

Hi,
Thanks for your message. We have a distributor in Sweden www.tonsor.se and we are unable to send our subs directley to Sweden. Kind regards Barry - BK Electronics.

s*tan i gatan,jag vela för länge,skulle ha beställt på en gång hmmm.

så vad går en 10 tum. REL loss på då?? någon bra site??

Postad 29 November 2011 - 08:05

iMats
  • iMats
  • Lärjunge

• 484 inlägg
  • 0

Hi,

Det där kallas för leveransvägran enligt konkurrensverket och är alltså inte tillåtet. Hade de inte själva sålt sina subbar hade det nog varit en annan sak. http://www.kkv.se/t/...vägran - område

Postad 29 November 2011 - 08:36

BitterMelon
  • BitterMelon
  • Guru

• 4217 inlägg
  • 0

Hi,

Kolla med holländska ÅF exempelvis då? De har ju samma pris som BK.

Det där kallas för leveransvägran enligt konkurrensverket och är alltså inte tillåtet. Hade de inte själva sålt sina subbar hade det nog varit en annan sak. http://www.kkv.se/t/...-%20omr%C3%A5de

Samtidigt måste det väl vara upp till varje näringsidkare att välja vem man vill sälja till? :huh:

Redigerat av BitterMelon, 29 November 2011 - 08:37.

Postad 29 November 2011 - 08:53

-Q-
  • -Q-
  • Forumräv

• 670 inlägg
  • 0
Tänkte precis säga det, tillverkaren måste väl få välja vem de vill sälja till, däremot får inte BK gå in och säga till en brittisk återförsäljare att de inte får sälja till Sverige.

Postad 29 November 2011 - 08:57

iMats
  • iMats
  • Lärjunge

• 484 inlägg
  • 0
Nja, BK är väl både tillverkare OCH återförsäljare. Mina kunskaper är väl iofs inte på top när det gäller konkurrenslagstiftningen och säkraste sättet att få reda på hur det är blir väl att anmäla dom om någon har lust. Själv nöjer jag mig med att knyta näven i fickan, bli lite sur på Tonsor och istället välja något helt annat.

Postad 29 November 2011 - 19:13

PDDNOS
  • PDDNOS
  • Forumräv

• 646 inlägg
  • 0
Ring BK och snacka med Olive och berätta varför du inte vill köpa via Tonsor. Jag tror att BK går att resonera med.

Postad 01 December 2011 - 10:34

Tonsor
  • Tonsor
  • Wannabe

• 29 inlägg
  • 0
För att undvika falska anklagelser. En XLS 200 DF White Gloss har inte ökat med 2000 SEK.

Vi har svarat till walle_1 i våran egen butiks tråd.

https://www.minhembi...howtopic=290430

Postad 03 December 2011 - 17:19

Turtle
  • Turtle
  • Beroende

• 1399 inlägg
  • 0
Kommer bli så här med dest mesta framöver kan jag lova! :(
Harley Davidsson har gått så långt att dom till och med förbjuder ÅF i USA att skicka till Europa tex.
Så vi lär få se mer sånt här var så säkra.
Dock så lägger ju inte Tonsor på över 100% som många andra importörer gör.

Postad 11 December 2011 - 00:51

voz
  • voz
  • Lärjunge

• 468 inlägg
  • 0

Butiker som säljer mycket till Sverige från UK är skyldiga att lägga på svensk moms. Det gör t.ex Amazon och Play automatiskt.

Ja, om en butik säljer för mer än 320 000 kronor per år till Sverige, ska de momsregistrera sig här och ange pris inklusive svensk moms vid beställningen. Nu är jag tveksam till att B.K. säljer så pass mycket till Sverige, så i det fallet är det nog brittisk moms som gäller. Om det nu gick att beställa.

Postad 11 December 2011 - 01:16

Unregistered6332cbbb
  • Unregistered6332cbbb
  • Forumräv

• 882 inlägg
  • 0
Tycker synd om alla som inte hann handla innan det blev en pengagris, men BK E:s produkter är kvalité rakt igenom, antar det blir bra pris på dem i framtiden ^_^ så R.I.P.

Postad 11 December 2011 - 06:19

Unregistered1fef72f3
  • Unregistered1fef72f3
  • Über-Guru

• 16356 inlägg
  • 0
he he...."pengagris".. :)
Det blev faktiskt oavsiktligt rolig där.

1 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Ny 3D utskriven fjärrkontroll hållare
    nimman
    2026-06-08 07:49:07
  • Sofabaton X2
    hmarkstrom
    2026-06-07 10:02:24
  • Monterar kabelkanaler
    genstruktur
    2026-06-04 20:53:37
  • Två sittplatser men behöver två till
    genstruktur
    2026-06-04 20:51:09
  • Gavel akustikvägg
    genstruktur
    2026-05-23 08:15:25
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2026 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.