Har några fler bilder i mitt album.
Postad 28 June 2011 - 16:21
Min 65" VT30
Jäklar vad fin... vad billig min G30 ser ut nu... försvinn!
Hittar inte ditt album...
Postad 28 June 2011 - 16:21
Var och tittade på den på Expert i Karlstad idag och fan blir nog att hålla sig och köpa den i vinter/vår när priset är lägre:)Min 65" VT30
Postad 28 June 2011 - 17:46
Blev lite impulsköp till slut, vilket man kanske inte riktigt kan kalla det, men är trött på att leta och vela mellan modell och märke.
Vilken vinkel är optimal för hdmi sladden så den inte sticker ut? Kommer endast behöva en hdmi mellan TV och receiver.
Funkar denna?
Redigerat av zamson, 28 June 2011 - 17:52.
Postad 28 June 2011 - 19:07
Grattis till ett bra köp, du kommer bli nöjd=)Får min 50VT30Y imorgon
![]()
Blev lite impulsköp till slut, vilket man kanske inte riktigt kan kalla det, men är trött på att leta och vela mellan modell och märke.
Vilken vinkel är optimal för hdmi sladden så den inte sticker ut? Kommer endast behöva en hdmi mellan TV och receiver.
Funkar denna?
Adaptern du länkar skall funka bra.
Postad 28 June 2011 - 19:16
Jäklar vad fin... vad billig min G30 ser ut nu... försvinn!
![]()
Hittar inte ditt album...
Nu skall det gå o kolla mitt Galleri, vet inte vad jag hade gjort fel förut....
Redigerat av Unregistered6d9b9323, 28 June 2011 - 19:30.
Postad 28 June 2011 - 21:18
Japp, precis så jag menadeHmmm... det är ju en tekniknörds mardröm att dra fram TV bänken... tror jag har en kilometer sladd där bak, hä hä
![]()
Ska se om jag kan flytta ps3ans HDMI kabel till TV kanske, och se om det kommer DTS genom den optiska till förstärkaren... det va så du menade..?
Postad 29 June 2011 - 10:23
Gött att höra
Verkar som med tanke på din vilja att "rama in" tv´n i ditt galleri att det egentligen är en GT30 du är efter.
Postad 29 June 2011 - 10:56
Verkar som med tanke på din vilja att "rama in" tv´n i ditt galleri att det egentligen är en GT30 du är efter.
Åhhhhhh Vad dålig!
Postad 29 June 2011 - 12:04
Nej tack, jag är inte sugen på att byta bort mot en GT30Verkar som med tanke på din vilja att "rama in" tv´n i ditt galleri att det egentligen är en GT30 du är efter.
Postad 29 June 2011 - 16:23

Hoppas bättre på nästa, min lokala handlare skulle köra ut en ny bums - bra service!
Edit: Nummer två också tappad, helt glas men buckla på baksidan och startar inte.. Nytt försök imorgon!
Redigerat av zamson, 29 June 2011 - 17:05.
Postad 29 June 2011 - 18:48
Vad är det för rikspuckon som levererar grejerna? Billigt för dem.Börjar bra... Hann lyfta på kartonglocket, det ramlar ut frigolit och ser detta...
Hoppas bättre på nästa, min lokala handlare skulle köra ut en ny bums - bra service!
Edit: Nummer två också tappad, helt glas men buckla på baksidan och startar inte.. Nytt försök imorgon!
Postad 29 June 2011 - 18:59
Vad är det för rikspuckon som levererar grejerna? Billigt för dem.
Lars Bengstsson, men verkar som att det är själva leveransen till dem som gått snett. Om det fixar fram en ny till i morgon så är det kudos till dem!
Postad 29 June 2011 - 21:28
zamson:
Trist med alla fraktbolag som inte bryr sig om godset. Fick min lev med DSV från hembiobutiken utan en skråma på kartongen.
Postad 29 June 2011 - 21:57
Kan säga att jag är euforisk i min 46GT30Y, har bara så fullt upp på jobbet och att få ordning på lägenheten att det bara hunnit bli några små stunder. Blev mäktigt imponerad av hur bra bild det blev i fullt dagsljus när solen skiner in.
zamson:
Trist med alla fraktbolag som inte bryr sig om godset. Fick min lev med DSV från hembiobutiken utan en skråma på kartongen.
Härligt att du är nöjd! Angående leveransskadan så är det aldrig roligt, första gången det händer mig. Förhoppninsvis har de fler inne som är från en annan leverans - för deras hemleverans var det absolut inge fel på. Men det hjälper ju föga om paketen är tappade på vägen till lagret...
Förhoppningsvis kan detta vara ett minne blott i morgon!
Postad 01 July 2011 - 06:54
Postad 01 July 2011 - 07:34
Nån vänlig själ som har måtten på kartongen till panasonic G30? Ska hämta en idag med en saab 9-3 sedan, funderar på om jag kanske måste ta ur den ur kartongen och ställa i baksätet.
Ja de kan jag väl kolla upp, men du måste ju säga vad det är för storlek på den G30 du har köpt?
Postad 01 July 2011 - 07:38
Redigerat av greveriff, 01 July 2011 - 07:38.
Postad 01 July 2011 - 08:16
Nån vänlig själ som har måtten på kartongen till panasonic G30? Ska hämta en idag med en saab 9-3 sedan, funderar på om jag kanske måste ta ur den ur kartongen och ställa i baksätet.
Om det går, skär av toppen på kartongen. Då kanske den får plats.
Postad 01 July 2011 - 08:41
Fick då skjuta fram stolarna så man satt och körde som en kort tant, men det fick bra. Hade några centimeter kvar på höjden så en 50" kanske går in.
Postad 01 July 2011 - 10:00
Ingen buzzing eller högt fläktljud i lyssnarposition. Visst hör man lite om man sätter örat mot baksidan - men så är det på alla plasmor. 3D har inte känts som någon stor grej och mer en gimmick men efter att ha testat Wipeout så blev jag riktigt imponerad! Hittills är VT30 en vinnare!
Redigerat av zamson, 01 July 2011 - 10:01.
Postad 01 July 2011 - 12:16
1204x744x70mm enl netonnet.se
Plussa på 100 mm på varje mått så lär du ha ungefärligt emballerat mått.
Jag har en V70 och fick inte in min 50" i den. Fick ställa på släpkärran istället och "skydda" den med lastpallar på vardera sida.
Postad 01 July 2011 - 15:03
Jag fick min 50VT30 som avtalat igår - riktigt bra löst av butiken. Denna var i ett helt annat skick - allt intakt. Hann testa den ganska mycket igår. Det första som slog mig var - Vilken j***a bild! Skillnaden mellan min gamla PV60 och VT30 är enorm. Serier och filmer får nytt liv.
Ingen buzzing eller högt fläktljud i lyssnarposition. Visst hör man lite om man sätter örat mot baksidan - men så är det på alla plasmor. 3D har inte känts som någon stor grej och mer en gimmick men efter att ha testat Wipeout så blev jag riktigt imponerad! Hittills är VT30 en vinnare!
Bästa tv:n helt enkelt ;-)
Postad 01 July 2011 - 19:49
Betyder att jag ägnat mer än halva tiden av dygnets timmar på att glo,testa,gått ifrån med den påslagen etc.
Har jag inget liv? Räkneverket kan knappast ha varit nollat vid leveransen.
Postad 01 July 2011 - 22:47
Postad 02 July 2011 - 09:36
Har läst att den har inbyggd Bildkalibrering,så jag undrar vart den finns i tven hur det funkar för jag förstår mig inte alls på sånt,och när ska man använada den efter 100 timmar eller??
Kolla på Avatar i går vilken J###a Bild grymt bra
ps:man ska ju ha låg kontrast dom första 100timmarna hur låg ska den va jag har min nere på 25?
Redigerat av Unregistered99fd5f7d, 02 July 2011 - 09:37.
Postad 02 July 2011 - 13:05
Har konstaterat efter ljudanläggningen kommit på plats att min GT30 låter riktigt mycket.
Ska ringa hembiobutiken på måndag och höra om det är något som går att göra åt det för nu förstörs hifi upplevelsen av grund tjutet från panelen.
Postad 02 July 2011 - 13:11
SÅ nu har man skaffat en vt30 "55" är mycket nöjd specielt då man har hafft en LG pg 3000 "42".
![]()
Har läst att den har inbyggd Bildkalibrering,så jag undrar vart den finns i tven hur det funkar för jag förstår mig inte alls på sånt,och när ska man använada den efter 100 timmar eller??
Kolla på Avatar i går vilken J###a Bild grymt bra![]()
ps:man ska ju ha låg kontrast dom första 100timmarna hur låg ska den va jag har min nere på 25?
Jag kör min i THX nu med contrast på 30. Kommer kalibrera när det gått 100 timmar. Tror inte det är någon fara med THX-läget som default just nu.
Postad 02 July 2011 - 13:40
Postad 02 July 2011 - 14:47
Hur är det med letterbox på dagens plasmor ska man undvika det med dom första 100 timmarna??
Undvik det första 100 timmarna för att vara säker. Jag har inte upplevt någon IR alls..
Postad 02 July 2011 - 16:38
Tacksam för tips på en Panasonic plasma-TV, 46 tum, som har ett menykommando som heter "färgkomposit" eller liknande. Är jättebra för att balansera rött, gult och blått och därmed visa DVD i NTSC-format med bästa färgåtergivning.
Kontrollen kallas även "hue" (betyder färgnyans ungefär) på en del TV och DVD-modeller.
Startade tyvärr en ny tråd i ämnet innan jag fann denna tråden. Ber om ursäkt för det nybörjarfelet. Men en tråd som enbart rör färgkomposit/hue är kanske ìntressant i sig, för t.ex. de som ser mycket film på DVD i NTSC.
Postad 02 July 2011 - 17:13
http://www.panasonic...ml#anker_400429
Postad 02 July 2011 - 18:49
Någon som har ett bra förslag på mediaspelare, eller ska jag bygga htpc?
Funderar isf på denna:
http://www.jmedata.s...mp;ref=prisjakt
samt stoppa i hdd och 4 gb minne...
Skulle vara intressant att höra vad ni tycker....
Redigerat av Unregistered6d9b9323, 02 July 2011 - 18:52.
Postad 02 July 2011 - 18:50
Tittade på s. 61 i den engelska bruksanvisningen. Där beskrivs möjligheter att a/ styra färgton för de tre färgerna och b/ styra färgmättnad för de tre färgerna. Verkar som ett mycket bra verktyg för att få ut mesta möjliga ur en NTSC-signal.
På s. 34 i samma bruksanvisning, i meny Picture, finns alternativet Tint - vid mottagning av NTSC-signal kan man ändra färgton efter önskemål. Jag tror att detta är det jag kallar "hue". Det som står på s. 61 verkar vara avsett för läge Professional (för den som önskar utförligare kontroll över färgegenskaperna antar jag).
Kollade även den engelskspråkiga bruksanvisningen för den modell jag tänkte köpa. Den innehåller exakt samma text med samma tekniska specifikationer.
Redigerat av Unregistered6b4ff69f, 02 July 2011 - 19:39.
Postad 02 July 2011 - 19:11
Det största störningsmomenten med TVn var:
* Vit bild fick en grön ton mot mitten. Detta var, enligt både Media Markt och Panasonic-supporten, någon som man kan få räkna med eftersom glaset till TVn är ur olika "bitar/delar". La in en helvit bild. Se bifogade bilder för att se fenomenet. Väldigt svårt att ta fotografier, syndes mer i verkligheten. När jag visade en helgrön bild på TVn så syntes ljusgröna fläckar mot mitten också, trots att bilden var helt grön.
* Störde ihjäl mig på Plasma-flicker. Om materialet som visades på TVn var ljus så fick jag ont i ögon/huvud efter ett tag. Aldrig någonsin upplevt detta fenomen på andra Plasma tidigare (mestadels från LG). Vissa spekulerar om att det är den nya fosfor-strukturen som orsakar detta. Detta blev inte mindre efter två veckors användande heller.
* Min TV hade även ganska hög buzzing. Ljudet var tillräckligt för att störa vid TV-tittande på låg volym, och i filmer när det blev tystare. Fläktarna är inget att oroa sig över, de lät inte alls mycket.
På grund av Panasonics vilja att inte hjälpa till, och även säga att dessa fenomen är något man får leva med så lämnade jag tillbaka min TV. Jag hade tur att de bytte den pga. en död pixel (som förövrigt inte störde mig alls så mycket som de gröna fläckarna). Det gröna fenomen fanns även i butikens 50VT30Y-demo, men inte på 50GT30Y eller 55VT30Y.
Är djupt besviken med 50VT30Y. Hade extremt stora förhoppningar, speciellt efter alla lysande recensioner. Upplevde ingen IR, svärtan såg bra ut och bilden förhållandevis ljusstark för att kompensera den reflektiva frontglaset.
Antar att det är dags att börja leta efter en ny LED LCD istället. Ojämn belysningar (som går att kompensera genom att dra ner ljusstyrka) känns som ett litet problem mot vitt som blir grönt...
Bifogad fil(er)
Postad 03 July 2011 - 08:46
Postad 03 July 2011 - 09:45
Postad 03 July 2011 - 10:17
Trist. Några kommentarer till problemen. Den gröna fläcken är helt klart en defekt. Jag fattar inte hur Panasonic och Media Markt kan säga något annat. Det är illavarslande. Enligt vad jag har läst uppstår de gröna fläckarna om antireflexskyddet appliceras ojämnt.Har retunerat min 50VT30Y. Är riktigt besviken, mestadels på Media Markt respektive Panasonics support när problem uppstod.
Det där med flimmer är intressant. Det måste vara väldigt personligt, eller så fick du ett extremt flimrande exemplar. Jag har en ST32:a och har sett flera GT30 och VT30 och har inte upplevt något flimmer faktiskt.
Buzzing. Jepp, håller med. Visst kan det skilja mellan olika apparater men buzzing kan helt klart vara irriterande (speciellt om TV:n står i en tyst miljö omgiven av "hårda" material, typ trägolv och målade väggar). För mig är det den största nackdelen med plasma.
Hoppas du hittar en TV du blir nöjd med!
Redigerat av voz, 03 July 2011 - 10:21.
Postad 03 July 2011 - 10:53
Den stöder MKV som container, men sen beror det på vad den innehåller. Se manualen för info. Men dedikerad mediaspelare eller HTPC är att föredra om man vill ha brett stöd för olika codecs.Den inbyggda mediaspelaren i tv:n va ingen höjdare, provade den precis och den kunde inte köra mkv filer, vilket jag iofs va rätt säker på att den inte gjorde.
Postad 03 July 2011 - 11:07
Postad 03 July 2011 - 11:53
Precis, har du nått bra förslag då?...Den stöder MKV som container, men sen beror det på vad den innehåller. Se manualen för info. Men dedikerad mediaspelare eller HTPC är att föredra om man vill ha brett stöd för olika codecs.
Postad 03 July 2011 - 12:18
Postad 03 July 2011 - 12:42
Funkar europeiska firmwaren för fluctuating brightness,till en nordisk panna?
Den spanska firmwaren menar du? Den bör funka, men jag tror inte någon har testat. Förmodligen är det värsta som kan hända att du får ett felmeddelande om att det inte funkar, men det skulle också kunna göra din TV till en svart tavla antar jag.
Postad 03 July 2011 - 12:49
Har en panna vt30 "55"undrar hur det är med den inbyggda Bildkalibrering
hur det funkar och vart man hittar den ??
Postad 03 July 2011 - 15:05
Inget problem med flimmer?Har nu haft min P50G30Y ett par dagar, jag känner mig nöjd än så länge. Det enda negativa som jag har märkt är fluctuating brightness.
Jag har mjukvara 1.304 (och per igår fanns ingen nyare version när jag kopplade TVn till internet), och enligt utsago skall detta med fluctuating brightness vara löst uppåt i serien, men tydligen inte för G30Y?
Redigerat av FFrrEEddRRiiKK, 03 July 2011 - 16:23.
Postad 03 July 2011 - 15:53
Western Digitals "TV HD Live" är en kompetent liten låda. Men kolla in mediaextenders/HTPC-forumen så får du gott om tips.Precis, har du nått bra förslag då?...
Postad 03 July 2011 - 16:20
Det där med flimmer är intressant. Det måste vara väldigt personligt, eller så fick du ett extremt flimrande exemplar. Jag har en ST32:a och har sett flera GT30 och VT30 och har inte upplevt något flimmer faktiskt.
Inget problem med flimmer?
Alla plasmor flimrar mer eller mindre, det har med tekniken att göra.
Märkvärt är att det skiljer betydligt mer mellan olika människor än melllan olika tv-exemplar, vissa ser inte flimmer alls och då är ju allt frid och fröjd, andra vänjer sig vid det och då är det ju inte heller nåt problem. Detta misstolkas nog ibland som att tvn slutat flimmra vilket inte är fallet.
En tredje grupp människor har direkta problem med flimmer och kan bli illamående eller yra. Torra ögon är också typiskt. För dessa återstår andra alternativ än plasma.
0 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar
Sökningen pågår
Avancerad sökning
2
Något värde på 10 år gammal 55" plasma som var bra "back in the day 
9 bilder
17 filmer
Minhembio - Senaste nyheterna

Fler
Vilka bilder visas här?