* Officiell tråd - Epson EH-TW3200 *
Epson EH-TW3200
(Projektorer)
|
6
|
(112)
|
Inga priser |
Postad 17 August 2012 - 10:12
Postad 17 August 2012 - 13:20
Blir väl kanske en hylla till slut för mig också. Får se hur länge damen orkar lyssna på mina förbannelser över fästet
Postad 17 August 2012 - 18:57
Postad 23 August 2012 - 07:03
En stor, fin och grön fläck mitt på bilden. Det tog inte många veckor.
Nu ska vi bara vänta på nån tydligare sen blir det att häva köpet och köpa en helt ny istället.
Postad 23 August 2012 - 09:54
Redigerat av film-fanatiker, 23 August 2012 - 09:54.
Postad 23 August 2012 - 10:07
Jag har ca 5m till tak, projektorn står på en hylla ca 2m upp på väggen med fri cirkulation ca 2m åt varje håll, det är inte nämnvärt med damm på projektorn iallafall och jag städar regelbundet
Nu har jag kanske inte dammat av projektorn så ofta och dammfiltret vet jag inget om, de är nykomna från service så jag förutsätter att de är OK.
Postad 25 August 2012 - 10:22
Postad 25 August 2012 - 10:30
Beror förstås på hur dammigt du har och hur ofta du använder projektorn. Att kolla filtret går ju ganska snabbt så det bör man till en början göra regelbundet och då får man också en känsla för hur ofta som är lagom i den egna miljön.Hur ofta bör man damma den och göra rent filtret egentligen? Min har stått på hyllan i biorummet i 9 månader utan att jag rört den en endaste gång...
Efter nio månader så är det nog ganska hög tid om du använder din projektor regelbundet...
MVH
Marcus, The Rock Hemmabio i Lund
Postad 25 August 2012 - 11:29
Redigerat av ishoniii, 25 August 2012 - 12:24.
Postad 25 August 2012 - 19:35
Alla dom som inte haft problem med projektorn skriver aldrig nått om den då dom är nöjda, är bara de negativa som skrivs, tror att de är några få % som haft bekymmer, jag har haft min ett tag nu och jag har inget att klaga på, allt funkar perfekt.Är det värt att köpa en tw3200 nästa vecka för 8 papper eller ska man vänta efter mässans slut i Berlin. Tror ni det kommer en uppdatering av 3200 fast vid pris för 10000. Kanske har de tagit till sig all kritik o lärt sig av de felen de gör och fixar en liknande produkt fast mindre fel helt enkelt. Har nämligen budget på 15 lax och tänkt o köpa en ramspändduk till projektorn.
Postad 25 August 2012 - 19:42
Jag har för övrigt inte haft några som helst problem med min 3200.
Postad 25 August 2012 - 21:57
Jag skulle ju personligen ha lite is i magen nu när mässan är så nära. Kommer det en uppgradering av 3200 så lär den vara dyrare än 10k, är min känsla. Men om inte annat så kanske 3200 då faller lite till i pris? Vem vet. Oavsett så är det en prisvärd maskin.Är det värt att köpa en tw3200 nästa vecka för 8 papper eller ska man vänta efter mässans slut i Berlin. Tror ni det kommer en uppdatering av 3200 fast vid pris för 10000.
Postad 25 August 2012 - 23:59
Postad 26 August 2012 - 00:31
Nu har jag fått erbjudande att köpa ett paket. 2 år gammalt dock. De e en tw3500 och så får jag med en 90" ramspänd duk. Allt för 5 lax. En ny lampa ingår oxå då han fick sin utbytt. Är de bättre att köpa detta än att köpa tw3200 för 8 lax o sen en en duk för 3 lax. Totalt 11 lax. Utan hemmabio plus Receiver. Säg totalt 15 lax. Vad skulle ni gjort. Skulle vara bra med många förslag då jag behöver ge ett svar inom 2 dagar. Nu får jag allt utom ljudsystem för 5 lax.
Postad 26 August 2012 - 02:35
Postad 26 August 2012 - 10:01
Någon som vet livslängd på dessa organiska paneler? Pratar vi 7000+ timmar, vilket jag anser vara rimligt, så får man väl ändå anse att det här med oorganiska och organiska kvittar. Jag menar min TW-3200 är inköpt November 2011 och har idag gått 1700 timmar. Jag använder den väldigt mycket!Svårt det där. tw3500 har ju organiska paneler vilket kan ställa till det efter ett tag. Det är rätt viktigt o veta exakata timmar på en sån, så inte panelerna är slut!
Räknar man då högt på 1800 timmar per år och man byter var 3:e, 4:e år så håller ju även en organisk väldigt väl.
Postad 26 August 2012 - 11:33
Postad 26 August 2012 - 20:01
ikväll så small min lampa, den höll ca 1070h på ECO läget. ska jag kontakta epson direkt eller butiken om garanti?
Skicka ett mail till Epson suport och förklara vad som har hänt.
Skriv ner antal timmar
hur ventilationen runt projektorn har varit
hur många gången du rengjort filtret
Så skickar epson en ny lampa fast om du har glassplitter som du inte får ur projektorn måste du skicka in den på service.
Postad 27 August 2012 - 08:50
Det finns exempel på maskiner från den tiden som började bli missfärgade redan efter 6-700 timmar. Hitachi och Panasonic var det nog vanligast på, men även en del Sanyomaskiner. Epson verkar ha klarat sig lite bättre, antagligen tack vare sina fysiskt lite större chassi och att de inte försökte vinna slaget om den tystaste maskinen.Någon som vet livslängd på dessa organiska paneler? Pratar vi 7000+ timmar, vilket jag anser vara rimligt, så får man väl ändå anse att det här med oorganiska och organiska kvittar. Jag menar min TW-3200 är inköpt November 2011 och har idag gått 1700 timmar. Jag använder den väldigt mycket!
Räknar man då högt på 1800 timmar per år och man byter var 3:e, 4:e år så håller ju även en organisk väldigt väl.
MVH
Postad 27 August 2012 - 09:29
600-700 timmar? Oj, ja isåfall förstår jag diskussionen bättre.Det finns exempel på maskiner från den tiden som började bli missfärgade redan efter 6-700 timmar. Hitachi och Panasonic var det nog vanligast på, men även en del Sanyomaskiner. Epson verkar ha klarat sig lite bättre, antagligen tack vare sina fysiskt lite större chassi och att de inte försökte vinna slaget om den tystaste maskinen.
MVH
Tack för klargörandet.
Postad 27 August 2012 - 18:37
Postad 27 August 2012 - 20:01
Stäng av dynamisk iris så ska du se det ordnar sig.Happ! Inne på min andra 3200 och använt den ca 10 timmar. Märkte igår att vid mörka scener så kan den inte riktigt bestämma sig hur mörkt det ska vara så det blinkar till ca 1 gång i sekunden. Samma sak händer på t.ex eftertexterna. Då blinkar texten istället. Börjar ledsna på denna projektor
Postad 27 August 2012 - 21:17
Postad 28 August 2012 - 18:24
Postad 29 August 2012 - 05:24
Har spanat lite på denna projjen och läst lite här på forumet. Har jag förstått detta rätt när det kommer till lampgarantin. Lampan har ju 3 års garanti. Vad gäller då? Skulle jag kunna se på film, tv sändningar samt spela en hel massa och hoppas på att lampan går sönder innan dessa tre åren har gått ut och få en ny på garantin? Eller gäller timmarna de angiver?
Det spelar ingen roll hur många timmar lampan gått, går den sönder inom 3 år får man en ny. Så har jag fått det förklarat för mig iaf.
Postad 29 August 2012 - 10:45
Det spelar ingen roll hur många timmar lampan gått, går den sönder inom 3 år får man en ny. Så har jag fått det förklarat för mig iaf.
Låter ju helt fantastiskt!
Postad 29 August 2012 - 16:49
När jag skulle kika på dark knight på bluray igår så märkte jag att bilden hoppade lite i sidled fram o tillbaka i första inzoomningen på höghusen i filmen. Samma sak på eftertextena, dom hoppar lite hit och dit.
Om jag pausar så slutar det. Har inte märkt detta på någon annan film tidigare och inget sådant syns i ps3:ans meny osv.
Har ps3:an kopplad med hdmi via förstärkaren (yamaha rx-v671) till projektorn.
Känns som det kan vara någon insällning i någon av komponentena som spökar.
Med vänlig hälsning,
Postad 29 August 2012 - 19:27
Sen känns det som nå annat skumt att eftertexten skakar.
Postad 30 August 2012 - 08:39
Postad 30 August 2012 - 10:55
Postad 31 August 2012 - 15:18
Tog idag ner projektorn från vägghyllan där den stått sen i december och aldrig blivit dammad. Endast lite lite damm på ovansidan av projektorn. Plockade ut luftfiltret och det såg helt nytt ut, det fanns ingen damm att rengöra från det
Ska väl tillägga att projektorn inte gått mer än ca 200 timmar då jag inte riktigt hunnit utnyttja rummet så mycket som jag velat, men jag plockar nog inte ner den för en ny avdamning på minst ett år iaf
Postad 02 September 2012 - 14:04
Har några frågor som ni ägare av en sådan lätt kan svara på.
Jag vill inte hänga den i taket (vill undvika vibrationer ovanifrån) utan jag tänker lägga den på en hylla som sitter på väggen.
Har tänkt mig en en elfa.com lösning med en bärlist vid taket och sedan två hängskenor och sedan en decorhylla med storleken 605 x 437 x 32 mm vad jag förstår så borde jag få plats med projektorn på den? även med kontakterna på baksidan?
Skulle vara intressant om någon kunde posta djupet med kontakter.
Jag har taköjd 220cm, avstånd (projektor)vägg - (duk)vägg är 410cm har funderat på en 104" ramspänd duk. Skulle uppskata av sittavståndet borde hamna på ca 350cm, vad tror ni om valet av storlek på duk?
Detta kommer inte användas till "vanlig" tv utan bara film / spel.
Biorummet är byggt för detta, så det finns inga fönster så inget ljus utifrån som man behöver ta hänsyn till.
Något annat som ni tror jag behöver tänka på angående detta?
Postad 02 September 2012 - 20:08
Postad 02 September 2012 - 20:32
Min tanke var att låta bärlisten gå ut förbi soffan och sätta längre hängskenor och sätta hyllor brevid soffan där jag tänkt ha resterande teknik.
Postad 03 September 2012 - 19:46
Det är när jag spelar på PS3an. Det blinkar i nedre delen av projektorn, rakt över, ungerfär en tredjedel upp på duken. Vid ett tillfälle såg hela bilden ut som myrornas krig (fast lite mer sofistikerat myrornas krig, i fler färger). Jag testade att byta till digital-tv, men då blinkade inget.
Det är ett ganska konstant blinkande, eller flimrande om man så vill. Det ser dock inte ut som digitalflimmer i form av stora pixlar (sådär det kan bli på digital-tvn ibland), utan det är just det där myrornas krig. På TVn blinkar det inte, så jag tvivlar på att det är förstärkaren.
Hjälp?
Edit:
http://www.youtube.c...h?v=7fBg6MrVNXI
Så såg det alltså ut en kort stund, på hela duken. Men det blinkar konstant så på nedre delen.
Redigerat av Unregistered1552, 03 September 2012 - 19:50.
Postad 06 September 2012 - 16:50
Postad 11 September 2012 - 15:15
Ska dra lite kabel och då skulle jag vilja veta vilka stift som är aktuella (så jag vet hur många ledare jag behöver i kabeln).
Hittade:
Projector GND 5, RD 2, TD 3
Computer GND 5, TD 3, RD 2
Redigerat av kristoffer_isaksson, 13 September 2012 - 08:36.
Postad 17 September 2012 - 20:42
Auto-iris är av, även noise reduction och Epson super white.
Har provat med en annan källa och det är samma sak där.
Postad 18 September 2012 - 00:14
Jag har börjat få lite skiftningar i bilden, ungefär som att lljusstyrkan höjs och sänks, någon som upplevt något liknande?
Auto-iris är av, även noise reduction och Epson super white.
Har provat med en annan källa och det är samma sak där.
Ja, det verkar vara en ganska vanlig avvikelse. Folk har kunnat fått bort det genom att köra normalläge på ljusstyrkan ett tag.
Postad 18 September 2012 - 05:05
Ja, det verkar vara en ganska vanlig avvikelse. Folk har kunnat fått bort det genom att köra normalläge på ljusstyrkan ett tag.
Skum grej, men jag får prova och se om det hjälper, normalt så går lampan i ECO läge.
Postad 18 September 2012 - 09:36
Postad 18 September 2012 - 11:26
Postad 18 September 2012 - 11:59
Denna funkar då tex?
http://www.kabelbuti...0v-iec-c13-10-m
Postad 18 September 2012 - 12:27
Svårt att säga vad det är som är fel, men det såg inget vidare ut det dära. Om det bara är på PS3 så har du ju miskat ner felkällorna iallafall. Ett sådant flerfärgat högupplöst myrornas krig kan jag få när jag byter källa. Har du provat att byta HDMI ingång på projjen?
Faktum är att det endast är på spel. Upplever inget myrornas krig när jag ser på film, vilket jag tycker är ännu konstigare (men tur). Blir endast på spel.
Postad 18 September 2012 - 12:41
Enligt netonnet skulle jag höra av mig till epson för att hitta en passande kabel.. Tyckte det lät konstigt..
Denna funkar då tex?
Vill du komma undan billigare så köp en vanlig förlängningskabel och sedan kör du med den som kommer med projektorn. Jag gjorde så och det fungerar klockrent.
Postad 18 September 2012 - 15:43
Enligt netonnet skulle jag höra av mig till epson för att hitta en passande kabel.. Tyckte det lät konstigt..
Denna funkar då tex?
Japp den där funkar. Samma kabel finns i ganska varierande priser om man kollar prisjakt https://www.prisjakt...kt.php?p=386913
Jag har 20 cm mellan projektorn och uttaget så jag bytte min originalkabel mot en lite kortare från en dator eller om det var en datorskärm. En sniklösning är ju annars att bara använda en skarvsladd som nån föreslog, kan man gömma undan själva skarven så den inte hänger synligt fungerar ju det minst lika bra.
Postad 18 September 2012 - 17:24
Tack för hjälpen..
Postad 18 September 2012 - 20:35
Är ju de roligaste med nya grejer, att koppla i ordning allt.Beställde den jag hittade på kabelbutiken.. Bara en massa installerande och kabeldragning kvar.. Blir trött bara jag tittar på alla kabelkanaler och lister.. Men jaja man vet vad som ska göras i helgen iaf.. Äntligen projektor!
Tack för hjälpen..
1 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar
Sökningen pågår
Avancerad sökning
6
Överföra bilden trådlöst från Tv-spel och dator till projektorn?
148 bilder
51 filmer
Minhembio - Senaste nyheterna

Fler
Vilka bilder visas här?