* Officiell tråd - Epson EH-TW3200 *
2454 svar till detta ämne
Postad 19 September 2012 - 09:42
Unregistered726722a6
-
Unregistered726722a6
-
Användare
-
-
205 inlägg
Faktum är att det endast är på spel. Upplever inget myrornas krig när jag ser på film, vilket jag tycker är ännu konstigare (men tur). Blir endast på spel.
Kan ju ha med att spel går i 50/60hz. Kör du film i 60hz också? Finns väl iofs nästan inga 1080p spel på PS3. Min tanke är att 1080p 60hz är "jobbigare" för HDMI än 1080p 24hz.
Postad 19 September 2012 - 11:29
dahlstrommartin
-
dahlstrommartin
-
Rookie
-
1 inlägg
Hejhå,
Osäker på om frågan har blivit besvarad, men jag provar:
Behöver man göra något för att "Lamp Hours: " ska börja ticka? Har snart kört 10timmar och den idlar fortfarande på 0H.
Kanske ett I-landsproblem kan man tycka, men frågan är värd att ställa :- )
mvh
Martin
Postad 19 September 2012 - 11:30
Garrett
-
Garrett
-
Mega-Guru
-
-
7007 inlägg
Hejhå,
Behöver man göra något för att "Lamp Hours: " ska börja ticka? Har snart kört 10timmar och den idlar fortfarande på 0H. Kanske ett I-landsproblem kan man tycka, men frågan är värd att ställa :- )
mvh Martin
Det kommer... tog nog 15-20h innan min visade hur mycket den använts.
Postad 19 September 2012 - 12:09
Unregistered1552
-
Unregistered1552
-
Beroende
-
-
1156 inlägg
Kan ju ha med att spel går i 50/60hz. Kör du film i 60hz också? Finns väl iofs nästan inga 1080p spel på PS3. Min tanke är att 1080p 60hz är "jobbigare" för HDMI än 1080p 24hz.
Jag har faktiskt ingen aning om vilken hz jag spelar på. Visste inte ens att det gick att ändra. Men du kan ha en poäng, HDMI-kabeln vi har är en billig 10-meterskabel. Gick endast på ett par hundra, så problemet kan ligga där. Frågan är dock bara varför det händer med just spel och inte med film/digital-box/apple tv. Kan ju vara riktigt värt att pröva
Postad 19 September 2012 - 14:51
Dr. Zaius
-
Dr. Zaius
-
Mästare
-
-
3607 inlägg
Hejhå,
Behöver man göra något för att "Lamp Hours: " ska börja ticka? Har snart kört 10timmar och den idlar fortfarande på 0H. Kanske ett I-landsproblem kan man tycka, men frågan är värd att ställa :- )
mvh Martin
Räkneverket drar igång efter 10 tim har jag för mig.
Postad 19 September 2012 - 15:35
Unregistered94c28536
-
Unregistered94c28536
-
Veteran
-
-
2420 inlägg
Räkneverket drar igång efter 10 tim har jag för mig.
Mitt gick igång på 25 timmar.
Postad 19 September 2012 - 17:20
Dr. Zaius
-
Dr. Zaius
-
Mästare
-
-
3607 inlägg
Okej, då har ändrat mot vad som gällde tidigare.
Postad 20 September 2012 - 17:20
Turtle
-
Turtle
-
Beroende
-
-
1399 inlägg
Är denna projektor privärd idag eller ska man satsa på någon nyare mod?
Postad 20 September 2012 - 17:44
Unregistered94c28536
-
Unregistered94c28536
-
Veteran
-
-
2420 inlägg
Köpte min för några månader sen och är helnöjd, ska man ha nått bättre så får man nog slanta upp en hel del.
Postad 20 September 2012 - 18:27
Unregistered1552
-
Unregistered1552
-
Beroende
-
-
1156 inlägg
Japp, köpte också min för några månader sedan och är mycket nöjd med tanke på mina dåliga förutsättningar.
Postad 21 September 2012 - 07:07
CallMeNobody
-
CallMeNobody
-
Beroende
-
-
1126 inlägg
Har åter igen fått gröna fläckar på min projje. Denna gången tog det mindre än en vecka efter det att utbytesprojektorn kom hem. Och JA, JAG STÄDAR OCH DAMMAR HEMMA!
Nu blir det att vänta lite bara och sedan anmäla det för tredje gången och häva köpet. Det blir antagligen att köpa en likadan igen för det verkar vara dåligt med ljusstarka LCD-projektorer med lens-shift i prisklassen 10.000:-
Postad 22 September 2012 - 18:15
Torra Björnen
-
Torra Björnen
-
Användare
-
-
100 inlägg
Har själv gröna fläckar på min, dök upp någongång efter c a 300 timmar, tror jag. Rent allmänt verkar det ju bara vara en tidsfråga innan de dyker upp, inte om. Har själv dammsugit filtret 4 - 5 gånger under 1,5 år och c a 450 timmar. Jag undrar om det är någon som haft dammkorn även lyckats få bort dem själv, har ingen lust att skicka iväg projjen. I så fall tar jag hemskt gärna emot tips på hur man gått till väga.
Nu har jag en 3600 men det är ju i princip samma apparat.
Postad 22 September 2012 - 22:11
kristijan23
-
kristijan23
-
Rookie
-
2 inlägg
Hej....Ville bara fråga, passar denna fäste till EH-TW3200 : http://www.tradera.c...70202_155856368Har beställt projektor&duk som kommer nu i veckan antar jag, letar takfäste  Tacksam för svar.... Passar den inte, finns det nåt ni rekomenderar av takfästen som finns att köpa... Diskret, och inte för stort.. MVH
Postad 23 September 2012 - 01:48
Dr. Zaius
-
Dr. Zaius
-
Mästare
-
-
3607 inlägg
Har själv gröna fläckar på min, dök upp någongång efter c a 300 timmar, tror jag. Rent allmänt verkar det ju bara vara en tidsfråga innan de dyker upp, inte om. Har själv dammsugit filtret 4 - 5 gånger under 1,5 år och c a 450 timmar. Jag undrar om det är någon som haft dammkorn även lyckats få bort dem själv, har ingen lust att skicka iväg projjen. I så fall tar jag hemskt gärna emot tips på hur man gått till väga. Nu har jag en 3600 men det är ju i princip samma apparat. 
Det är ganska enkelt att göra själv. Har själv rengjort två Panasonic LCD projektorer med lyckat resultat. Hittade en panel rengöringsguide för TW3200 på avsforum.com: http://www.avsforum....0#post_22130851
Postad 23 September 2012 - 17:14
CallMeNobody
-
CallMeNobody
-
Beroende
-
-
1126 inlägg
Hahaha!
Tro 17 att det är samma fel på min tredje (andra utbytesprojje) som på min första. Jag har en stor klar grön fläck på samma ställe och nu har bilden börjat blinka. Det blir under en halv sekund eller nått ljusare för att sedan bli normal igen. Om och om igen, precis som på min första.
Som tur är sparar jag alla mail jag skickar till Epson sevice och döm min förvåning när jag ser att detta är min första projektor jag fått tillbaks igen. Då är det ju inte konstigt att det är samma fel som från början.
Detta kostar dem en hävning av köp, full återbetalning och sen blir det att köpa en ny.
Postad 23 September 2012 - 17:35
Evil Homer
-
Evil Homer
-
Guru
-
-
4127 inlägg
Hahaha! Tro 17 att det är samma fel på min tredje (andra utbytesprojje) som på min första. Jag har en stor klar grön fläck på samma ställe och nu har bilden börjat blinka. Det blir under en halv sekund eller nått ljusare för att sedan bli normal igen. Om och om igen, precis som på min första.
Som tur är sparar jag alla mail jag skickar till Epson sevice och döm min förvåning när jag ser att detta är min första projektor jag fått tillbaks igen. Då är det ju inte konstigt att det är samma fel som från början.
Detta kostar dem en hävning av köp, full återbetalning och sen blir det att köpa en ny.
Du måste ta mig fan skoja med mig!! Hade jag varit handlare så hade jag tagit bort Epson som märke i min butik om detta stämmer. Är det ok om jag postar ditt inlägg på ett annat forum?
Postad 23 September 2012 - 19:42
Torra Björnen
-
Torra Björnen
-
Användare
-
-
100 inlägg
Det är ganska enkelt att göra själv. Har själv rengjort två Panasonic LCD projektorer med lyckat resultat.
Hittade en panel rengöringsguide för TW3200 på avsforum.com: http://www.avsforum....0#post_22130851
Tack för det Dr. Zaius, precis vad jag sökte. Har gjort det själv tidigare, också det på en Panasonic och det funkade fint men det är alldrig fel med lite "inside information" innan man kör igång.
Postad 23 September 2012 - 19:52
Torra Björnen
-
Torra Björnen
-
Användare
-
-
100 inlägg
Hej....
Ville bara fråga, passar denna fäste till EH-TW3200 :
http://www.tradera.c...70202_155856368
Har beställt projektor&duk som kommer nu i veckan antar jag, letar takfäste  Tacksam för svar....
Passar den inte, finns det nåt ni rekomenderar av takfästen som finns att köpa... Diskret, och inte för stort..
MVH
Hej, jag har testat med ett sådant fäste och det funkade inget vidare, jag fick lämna tillbaka det. Problemet var att projektorn blev lite framtung eftersom "centrum" för fästet hamnade inte mitt på projektorn. Nu är det ett par år sedan, så möjligtvis kan dom förlängt armarna på fästet men jag skulle tippa att man inte förändrat fästet. Har själv inget tips på fäste att tipsa om, kör med en hylla på väggen, kanske någon annan har det. En nackdel med att hänga projektorn upp och ner i taket, är att varvtalet på fläkten ökar när man ställer in takmonterat i menyn på projektorn. Nu är det en ganska tyst projje, så det är ganska marginelt.
Postad 23 September 2012 - 20:20
Inget_TiNNiTuS
-
Inget_TiNNiTuS
-
Wannabe
-
-
45 inlägg
Jag har nåt konstigt tror jag... kolla bifogade bilder så får ni se... bilden blir inte "fullskärm" när jag kör dator men det blir det med ps3 xbox. Om jag kollar inställningarna på projjen så rapporterar den samma in-signal och upplösning oavsett, alltså hz osv som jag tror mig minans vara 59,9 hz 1080p, men ändå blir det olika, ps3 xbox blir båda rätt men dator blir fel.Jag har allting kopplat till min förstärkare via HDMI, från förstärkaren går en HDMI kabel till min TV och en till projjen. På min TV är allting rätt, på min projje blir det fel. Jag testade att använda en kort kabel till projjen bara för å testa om det var längden på kabel som ställde till det, det var samma fel även med kort sladd.PS3 och XBOX är inställda på att skicka ut 1080p och min dator är inställd på 1080p, PS3 ovh XBOX blir rätt, men när jag visar dator blir det fel.Säkert nån som postat om detta tidigare men jag hittar det inte å ja har fipplat med detta tidigare men aldrig löst det. Nu kanske ja kan få nån som fattar va fan de e som inte är som det ska? Rätt säker på att det är nånting jag ska ändra på datorn, men VAD ska jag ändra?
Redigerat av Inget_TiNNiTuS, 23 September 2012 - 20:21.
Postad 23 September 2012 - 20:35
Unregistered42176b20
-
Unregistered42176b20
-
Lärjunge
-
-
368 inlägg
bilden blir inte "fullskärm" när jag kör dator
Om du har grafikkort från AMD så gillar de av outgrundlig* anledning att ha underscan som default när man ansluter till TV/projektor. Tror det ligger under "skalningsalternativ" i inställningarna (AMD VISION Engine Control Center). *antagligen för att slippa problem med att folk inte hittar startknappen om de skulle råka ha en bildvisare med inbyggd overscan
Postad 23 September 2012 - 20:46
Unregistered1552
-
Unregistered1552
-
Beroende
-
-
1156 inlägg
EN sak jag går och funderar lite över - ni som har takmonterat er projektor, måste ni vinkla ned det något, manuellt alltså, inte med lens shift.
Postad 23 September 2012 - 21:10
Inget_TiNNiTuS
-
Inget_TiNNiTuS
-
Wannabe
-
-
45 inlägg
Om du har grafikkort från AMD så gillar de av outgrundlig* anledning att ha underscan som default när man ansluter till TV/projektor. Tror det ligger under "skalningsalternativ" i inställningarna (AMD VISION Engine Control Center).
*antagligen för att slippa problem med att folk inte hittar startknappen om de skulle råka ha en bildvisare med inbyggd overscan
Japp har ett AMD kort.. problemet nu är att får ja de att se rätt ut på projjen så är det inzoomat på TVn
Postad 23 September 2012 - 21:44
Unregistered726722a6
-
Unregistered726722a6
-
Användare
-
-
205 inlägg
EN sak jag går och funderar lite över - ni som har takmonterat er projektor, måste ni vinkla ned det något, manuellt alltså, inte med lens shift.
Nej, projektorn sitter i våg. Annars får man inte vinkelräta hörn.
Postad 24 September 2012 - 08:06
CallMeNobody
-
CallMeNobody
-
Beroende
-
-
1126 inlägg
Du måste ta mig fan skoja med mig!! Hade jag varit handlare så hade jag tagit bort Epson som märke i min butik om detta stämmer.
Är det ok om jag postar ditt inlägg på ett annat forum?
Visst, men får först förtydliga. Projektor 1: Gröna fläckar och blinkande bild via olika HDMI-källor. Jag är säker att jag diskuterade blinkandet per telefon med supporten men jag har nog glömt att skriva det i mailet. Iallafall kan jag inte hitta den detaljen, så det kan ju ha försvunnit på vägen. Det låter jag vara osagt. Projektor 2 (1a utbytesprojektorn). Gröna fläckar efter nån månad och ett skramlande ljud från fläkten, potentiell obalans i fläkten. Projektor 3 (2a utbytesprojektorn och även projektor nr1). Grön fläck på samma ställe som i fall 1, dock kom den efter några veckor och den fanns inte närvarande när jag fick hem den. I samband med fläcken uppkom ett slags blinkande, bilden bli aningen mörkare under ett ögonblick för att sedan återgå till normalt ljus. Auto-iris är avstängd. Blinkandets intervall har ökat och är nu mer regel än undantag. Efter att jag noterat att den gröna fläcken och blinkandet var nästan identiskt med fall1 så kollade jag serienumret och bekräftade att jag fått tillbaks min originalprojektor. Att jag har fått tillbaks min första är inget konstigt i sig då Epson är öppna med att de skickar tillbaks en servad enhet och inte den man själv skickar in, så att jag fått tillbaks originalet är ju bara en tillfällighet. Det tråkiga är ju att det är uppenbart att iallafall ett antal av de servade enheterna återgår till att visa samma fel efter ett mycket kort tag. För övrigt har Epsons support vart ruskigt bra och tillmötesgående och blir det inga problem med att häva köpet så väntar ett inköp av en ny projektor från Epson. De har mitt fulla förtroende och jag är mer än nöjd med dem och projektorn i övrigt.
Postad 24 September 2012 - 12:59
Unregisterede7287fbc
-
Unregisterede7287fbc
-
Användare
-
-
122 inlägg
hej,ny reggad på forumet och lusläste tråden ( och en hel del andra trådar men istället för att öppna en ny tråd, och det finns ju en hel del med samma frågor men inget jag hitta som passa), så har ju stunden äntligen kommit till att jag funderar på att satsa i en projektor. nu har jag fastnat för 2 olika som passar min prisklass, och tänkte inlägget passar här då en projen är en epson eh-tw3200, den andra är en optoma hd23. priserna på dessa 2 är ju ganska lika, men vilken av dom är bättre??? verkar ju som dom flesta tester höjer optoman till skyn men visar ju sig också att epson inte heller är helt fel... rummet vi ska ha den i är i vanligt vardagsrum, så inte möjligt till mörkläggning i stor skala, och påstås ju att optoman är perfekt för sånt.. så,summa sumarum optoma hd23 versus epson eh-tw3200, övertyga mig om vilken??? jag har då ingen aningen  i garantiväg vinner kanske epson dock,men ANSI vinner optoma och man kan säkert analysera det hela i småbitar men eftersom det inte blir nån hardcore biosalong utan ändast för njutning så undrar jag om man kunde få lite råd,tack!
Postad 24 September 2012 - 13:18
CallMeNobody
-
CallMeNobody
-
Beroende
-
-
1126 inlägg
Den stora frågan här är väl om du har ont ar regnbågseffekten eller inte.
I mitt fall så har jag lite problem med det men majoriteten av vännerna och familjen har det så LCD är enda alternativet.
Oavsett så är 3200:an väldigt trevlig, om än stor.
Postad 24 September 2012 - 13:30
Unregisterede7287fbc
-
Unregisterede7287fbc
-
Användare
-
-
122 inlägg
tja, regnbågseffekt e ju inte dirket nåt man gillar, men s.s försöker lite se "the big picture", vilken man ska satsa på av dom 2..
som vanligt vet man ju vad man vill ha,har ju dyr smak, men inte fett konto...av erfarenhet väger ju garantin ganska tungt
Postad 24 September 2012 - 14:09
CallMeNobody
-
CallMeNobody
-
Beroende
-
-
1126 inlägg
Jag har nåt konstigt tror jag... kolla bifogade bilder så får ni se... bilden blir inte "fullskärm" när jag kör dator men det blir det med ps3 xbox. Om jag kollar inställningarna på projjen så rapporterar den samma in-signal och upplösning oavsett, alltså hz osv som jag tror mig minans vara 59,9 hz 1080p, men ändå blir det olika, ps3 xbox blir båda rätt men dator blir fel.
Jag har allting kopplat till min förstärkare via HDMI, från förstärkaren går en HDMI kabel till min TV och en till projjen. På min TV är allting rätt, på min projje blir det fel. Jag testade att använda en kort kabel till projjen bara för å testa om det var längden på kabel som ställde till det, det var samma fel även med kort sladd.
PS3 och XBOX är inställda på att skicka ut 1080p och min dator är inställd på 1080p, PS3 ovh XBOX blir rätt, men när jag visar dator blir det fel.
Säkert nån som postat om detta tidigare men jag hittar det inte å ja har fipplat med detta tidigare men aldrig löst det. Nu kanske ja kan få nån som fattar va fan de e som inte är som det ska? Rätt säker på att det är nånting jag ska ändra på datorn, men VAD ska jag ändra?
Som tidigare person sa så är det underscanfunktionen som spökar. Den ändrar du i CCC (Catalyst Control Center, inte Coca cola cowboys) och du ska ha den satt till "0". Du ska mao inte ändra nått i projektorns inställningar utan endast i windows/CCC.
Postad 24 September 2012 - 20:41
Inget_TiNNiTuS
-
Inget_TiNNiTuS
-
Wannabe
-
-
45 inlägg
Som tidigare person sa så är det underscanfunktionen som spökar. Den ändrar du i CCC (Catalyst Control Center, inte Coca cola cowboys) och du ska ha den satt till "0". Du ska mao inte ändra nått i projektorns inställningar utan endast i windows/CCC.
Hello hurray! Jo jag fattar hur man drar i slidern, å då blir det bra på projjen men inte på TVn precis som jag skrev. Ja nu kan man tro att jag är efterbliven eller driver med er, tyvärr ingetdera... hade vart bättre å inte veta bättre eller att vara en dryg jävel. På den första bilden är den default, slidern i mitten. På den andra bilden är slidern dragen till "0", å då försvinner som ni ser samtliga ikoner på vänster sida å lika mycket försvinner över under och från höger sida. En fet zoom alltså. Men då är det bra på projjen. WTF?
Bifogad fil(er)
-
01.jpg 424.75K
10 Antal nerladdningar
-
02.jpg 374.43K
9 Antal nerladdningar
Redigerat av Inget_TiNNiTuS, 24 September 2012 - 20:43.
Postad 24 September 2012 - 22:08
Shirtpantz
-
Shirtpantz
-
Wannabe
-
-
12 inlägg
Tjohej!
Dags för en något udda fråga..
Köpte precis en acoustics S1,5 hylla som passar perfekt till denna maskin.. Hyllan är 2 meter över huvudet där jag sitter o myser i min soffa...
Har gått o blivit lite smått paranoid att den ska trilla ner på mig när jag ibland tar mig en eftermiddagslur i soffan..
Finns det något sätt att säkra projektorn i väggen (vajer eller dyl)? Någon som har tips?
Postad 25 September 2012 - 05:12
fredrik11
-
fredrik11
-
Forumräv
-
-
546 inlägg
Tjohej!
Köpte precis en acoustics S1,5 hylla som passar perfekt till denna maskin.. Hyllan är 2 meter över huvudet där jag sitter o myser i min soffa...
Har gått o blivit lite smått paranoid att den ska trilla ner på mig när jag ibland tar mig en eftermiddagslur i soffan..
Finns det något sätt att säkra projektorn i väggen (vajer eller dyl)? Någon som har tips?
Vad har du för material i väggen där du fäst hyllan? Jag har min uppsatt med 2 feta mollyskruvar. Jag sitter som du alltid under min å det har gått bra i över 1 år nu  Den kommer inte ramla ner.....  eller? tihi
Redigerat av fredrik11, 25 September 2012 - 05:13.
Postad 25 September 2012 - 07:43
Unregistered1552
-
Unregistered1552
-
Beroende
-
-
1156 inlägg
Tjohej!
Tycker min sitter vanskligt till på min egengjorda hylla. Men den sitter faktiskt riktigt säkert, kika mitt galleri
Postad 25 September 2012 - 08:02
CallMeNobody
-
CallMeNobody
-
Beroende
-
-
1126 inlägg
Hello hurray!
Jo jag fattar hur man drar i slidern, å då blir det bra på projjen men inte på TVn precis som jag skrev. Ja nu kan man tro att jag är efterbliven eller driver med er, tyvärr ingetdera... hade vart bättre å inte veta bättre eller att vara en dryg jävel.
På den första bilden är den default, slidern i mitten. På den andra bilden är slidern dragen till "0", å då försvinner som ni ser samtliga ikoner på vänster sida å lika mycket försvinner över under och från höger sida. En fet zoom alltså. Men då är det bra på projjen. WTF?
Hmm, jag missade visst det där med TVn. Jag har ungefär samma setup som du minus TV, dvs bara projektor. Jag har lagt in min mediaspelare (XBMC) i autostarten och efter detta så får jag samma effekt som dig, dvs mindre bild. Sätter jag istället på mediaspelaren EFTER det att projektorn är igång så sker inte förminskningen.
Postad 25 September 2012 - 08:45
A Haddock
-
A Haddock
-
Forumräv
-
-
539 inlägg
tja, regnbågseffekt e ju inte dirket nåt man gillar
Om du störs av RBE (det kan väl inte finnas nån som ser effekten men gillar den) förstår jag inte ens varför du överväger att köpa en projektor där du ser RBE (har du tittat på Optoman och sett det?). Då är väl TW3200 solklar?
Postad 25 September 2012 - 14:57
Unregisterede7287fbc
-
Unregisterede7287fbc
-
Användare
-
-
122 inlägg
nu fiskar jag ju bara efter tips eftersom jag inte haft projektor förut, och nej har inte varit å sett nån då det inte finns tillgängligt på nära håll för min del,så svårt att säga erfarenheter,därav jag frågar er som vet på detta forum!
men som jag tidigare nämnde kommer det inte att bli nån super duper svindyr hemmabio (fast alla vill väl ha en sån) utan en som man kan se och njuta av, och förstår ju i den prisklassen och dom förutsättningar jag har så kan man inte få det perfekt..
ville ha tips på vilken av dom som skulle vara bättre då det inte kommer att finnas möjlighet till komplett mörkläggning...
och nej ingen gillar väl rbe, har haft tv som haft den tendensen...
orsaken till att jag överväger optoman är att det påstås den ska vara bra i ljusa rum,men lutar mera åt tw3200 ändå
Postad 25 September 2012 - 15:27
Unregistered1552
-
Unregistered1552
-
Beroende
-
-
1156 inlägg
nu fiskar jag ju bara efter tips eftersom jag inte haft projektor förut, och nej har inte varit å sett nån då det inte finns tillgängligt på nära håll för min del,så svårt att säga erfarenheter,därav jag frågar er som vet på detta forum! men som jag tidigare nämnde kommer det inte att bli nån super duper svindyr hemmabio (fast alla vill väl ha en sån) utan en som man kan se och njuta av, och förstår ju i den prisklassen och dom förutsättningar jag har så kan man inte få det perfekt.. ville ha tips på vilken av dom som skulle vara bättre då det inte kommer att finnas möjlighet till komplett mörkläggning... och nej ingen gillar väl rbe, har haft tv som haft den tendensen... orsaken till att jag överväger optoman är att det påstås den ska vara bra i ljusa rum,men lutar mera åt tw3200 ändå
Även TW3200 är bra i ljus rum, men räkna inte med att kunna kolla på film en solig dag - vilket väl antagligen gäller alla projektorer.
Postad 26 September 2012 - 09:28
Falcy
-
Falcy
-
☆ ☆ ☆ ☆ ☆
-
-
2850 inlägg
Det är när jag spelar på PS3an. Det blinkar i nedre delen av projektorn, rakt över, ungerfär en tredjedel upp på duken. Vid ett tillfälle såg hela bilden ut som myrornas krig (fast lite mer sofistikerat myrornas krig, i fler färger). Jag testade att byta till digital-tv, men då blinkade inget.
hmm, det funkar alltså med BD och digital-TV, men när du spelar så börjar det jävlas? Det skulle kunna vara som Jerker skriver nedan, men då borde det väl egentligen även krångla med digital-TVn + HD-kanaler, den lär ju gå i 50Hz. Kan ju ha med att spel går i 50/60hz. Kör du film i 60hz också? Finns väl iofs nästan inga 1080p spel på PS3. Min tanke är att 1080p 60hz är "jobbigare" för HDMI än 1080p 24hz.
Jag gjorde en lite mindre jämförelse för ett tag sedan mellan tre HDMI-kablar på 15m. (läs här: http://www.inte100.se/tester.htm ). Och med kabeln från Deltaco fick jag liknande problem som " muteme". Det fungerade med BD-filmer(PS3) men när jag kopplade över till datorn och skulle spela så fungerade det inte alls. Detta berodde då på att uppdateringsfrekvensen gick upp till 60Hz. Detta ställer högre krav på kabeln. Den kabeln jag fick var ingen High-Speed HDMI som det stod på förpackningen och som också stod på återförsäljarens hemsida. Det var en Standard-HDMI. Och mest troligt därför som det inte fungerade. Så har du en HDMI från Deltaco kan du ha fått en "felmärkt" High-Speed som egentligen då är en Standard-HDMI.
Postad 26 September 2012 - 10:07
Shirtpantz
-
Shirtpantz
-
Wannabe
-
-
12 inlägg
Vad har du för material i väggen där du fäst hyllan? Jag har min uppsatt med 2 feta mollyskruvar. Jag sitter som du alltid under min å det har gått bra i över 1 år nu  Den kommer inte ramla ner..... eller? tihi
Haha humor ja;) Den sitter nu i en betongvägg, de medföljande skruvarna är utbytta mot en kraftigare variant.. Känns väldigt stabilt.. Bara min egen paranoja som spelade ett spratt.. Nu återstår det bara att måla väggarna svarta mm.. Laddar upp lite bilder när allt är klart..
Postad 26 September 2012 - 11:22
Unregistered1552
-
Unregistered1552
-
Beroende
-
-
1156 inlägg
hmm, det funkar alltså med BD och digital-TV, men när du spelar så börjar det jävlas? Det skulle kunna vara som Jerker skriver nedan, men då borde det väl egentligen även krångla med digital-TVn + HD-kanaler, den lär ju gå i 50Hz.
Man tycker ju det. Det blir samma problem bara man är ute i XMB på PS3an, behöver inte ha startat ett spel, men så fort BR åker igång försvinner problemen. Ska testa en ny kabel, känns som att det är det billigaste att pröva först. Visst kan kabeln vara glapp, eller att det är något problem i receivern, fast ändå inte - eftersom det fungerar med digital-tv och film.
Postad 26 September 2012 - 11:41
Falcy
-
Falcy
-
☆ ☆ ☆ ☆ ☆
-
-
2850 inlägg
Man tycker ju det. Det blir samma problem bara man är ute i XMB på PS3an, behöver inte ha startat ett spel, men så fort BR åker igång försvinner problemen. Ska testa en ny kabel, känns som att det är det billigaste att pröva först.
Visst kan kabeln vara glapp, eller att det är något problem i receivern, fast ändå inte - eftersom det fungerar med digital-tv och film.
Vad är det för märke och längd på den HDMI-kabeln du har nu? Och vad står det på den? Standard HDMI eller High-Speed?
Postad 26 September 2012 - 11:51
Unregistered1552
-
Unregistered1552
-
Beroende
-
-
1156 inlägg
Vad är det för märke och längd på den HDMI-kabeln du har nu? Och vad står det på den? Standard HDMI eller High-Speed?
Det är ju just en no name-kabel från elgiganten för några hundra, så felet ligger ju antagligen där. Tror däremot den är märkt med high-speed. Tycker det är viktigt att ifrågasätta omständigheterna - just varför det endast händer i spel och ute i XMB. Kan inte tänka mig att XMB skulle strömma mer data än t.ex en blu-ray-film.
Postad 26 September 2012 - 11:57
Falcy
-
Falcy
-
☆ ☆ ☆ ☆ ☆
-
-
2850 inlägg
Det är ju just en no name-kabel från elgiganten för några hundra, så felet ligger ju antagligen där. Tror däremot den är märkt med high-speed. Tycker det är viktigt att ifrågasätta omständigheterna - just varför det endast händer i spel och ute i XMB. Kan inte tänka mig att XMB skulle strömma mer data än t.ex en blu-ray-film.
Står det high-speed så är det märkligt, särskilt om längden är högst 10m. Men testa annan. Du kanske tillfälligt kan testa med en annan, kortare HDMI bara.
Postad 26 September 2012 - 12:11
Unregistered726722a6
-
Unregistered726722a6
-
Användare
-
-
205 inlägg
Det skulle kunna vara som Jerker skriver nedan, men då borde det väl egentligen även krångla med digital-TVn + HD-kanaler, den lär ju gå i 50Hz.
Ja just det. Gick snabbt där.  Det är ju just en no name-kabel från elgiganten för några hundra, så felet ligger ju antagligen där. Tror däremot den är märkt med high-speed. Tycker det är viktigt att ifrågasätta omständigheterna - just varför det endast händer i spel och ute i XMB. Kan inte tänka mig att XMB skulle strömma mer data än t.ex en blu-ray-film.
Prova att skifta kabeln som går till recievern från PS3an med någon annan. Felet kanske ligger där? Min svåger hade liknande problem med en HDMI kabel från en Blu-ray till TV. Provade med en av mina så var problemet borta.
Redigerat av Unregistered726722a6, 26 September 2012 - 12:29.
Postad 26 September 2012 - 13:23
CallMeNobody
-
CallMeNobody
-
Beroende
-
-
1126 inlägg
Så, nu har jag fått ett DOA-nummer av epson med uppmaningen att kontakta återförsäljaren som skulle avgöra om det fanns grund för hävning av köp eller ej.
Försäljaren sa att Epsons garanti inte täcker "dustblobs" vilket jag anser är oväsentligt då Epson själva har godkänt mina tre ärenden som garantiärenden.
Han (försäljaren) reagerade på att jag fått utbytesprojektorer istället för en ny och att jag skulle kräva en ny av Epson. Nu står det står ju bara "likvärdig" i lagarna. Oavsett så skulle han kolla upp garantireglerna med sin kontakt och återkomma.
För säkerhets skull kollade jag med konsumentvägledaren och detta skulle visst vara ett textboksexempel för när man har rätt att häva köpet.
Stay tuned.
Postad 26 September 2012 - 21:28
Unregistered42176b20
-
Unregistered42176b20
-
Lärjunge
-
-
368 inlägg
På den första bilden är den default, slidern i mitten. På den andra bilden är slidern dragen till "0", å då försvinner som ni ser samtliga ikoner på vänster sida å lika mycket försvinner över under och från höger sida. En fet zoom alltså. Men då är det bra på projjen. WTF?
Kolla så du inte har overscan inställd på TVn. Har även för mig att vissa tv-apparater kör overscan som default om man inte väljer "pc-läge" på ingången. Hittar du ingen bra inställning på TVn kan du skapa profiler i AMDs inställningsprogram och växla mellan olika overscanslägen med snabbknappar alternativt köpa ny TV tills du hittar en som är inställd som du vill ha den från början.
Postad 26 September 2012 - 23:26
Unregisteredfec72d49
-
Unregisteredfec72d49
-
Lärjunge
-
-
384 inlägg
Även TW3200 är bra i ljus rum, men räkna inte med att kunna kolla på film en solig dag - vilket väl antagligen gäller alla projektorer.
Jojjomensan, med en React duk funkar det utmärkt, hade lite dubier över mitt dukval i vintras men nu i sommar har jag fattat grejen med React duk.. @blade_997 Du kommer inte att bli missnöjd med en 3200, däremot kommer du att bli fett missnöjd om du eller dina vänner upplever rbe effekten med optoman..
Postad 27 September 2012 - 14:27
Unregisterede7287fbc
-
Unregisterede7287fbc
-
Användare
-
-
122 inlägg
det är bestämt, 3200 blir det...nu måste man bara börja fundera på vilken duk man ska kolla på, s.s inte flyttat in i huset än så finns gott om tid att fundera...tack för alla tips!
Postad 28 September 2012 - 12:33
CallMeNobody
-
CallMeNobody
-
Beroende
-
-
1126 inlägg
Skit, återförsäljaren hävdar att det är deras rätt att att kontrollera och reparera projektorn. Konstigt nog så refererar de till samma vägledare som jag talat med, samma som sa att jag hade rätt att häva köpet då det är tredje gången samma fel uppenbarar sig. Tydligen har återförsäljaren även kontaktat Epson för att bestrida deras beslut/åtgärd, dock hävdade de att de representerade ett helt annat företag än de gjorde (ett med goda kontakter på Epson).
Fan vad det ska krångla ibland.
Postad 28 September 2012 - 19:40
macman
-
macman
-
Beroende
-
-
1078 inlägg
Saxat från konsumentverkets sida:
"Är det exempelvis fel på din nyinköpta MP3-spelare kan det bästa alternativet vara att säljaren byter ut den mot en ny. Men har i stället ugnsluckans lås på en nyinstallerad spis gått sönder är förmodligen en reparation hemma hos dig den bästa lösningen. Oavsett om felet repareras eller varan ersätts med en ny, ska åtgärden ske "inom skälig tid" från det att du reklamerade. Åtgärden måste självklart avhjälpa felet. Om felet finns kvar efter två reparationsförsök har du i regel rätt att vägra gå med på fler försök. Om det är olika fel kan säljaren få göra fler än två reparationer innan du kan vägra fler försök. Säljaren ska reparera eller byta varan utan kostnad för dig."
Postad 29 September 2012 - 12:30
InSane
-
InSane
-
Veteran
-
-
1838 inlägg
Skit, återförsäljaren hävdar att det är deras rätt att att kontrollera och reparera projektorn. Konstigt nog så refererar de till samma vägledare som jag talat med, samma som sa att jag hade rätt att häva köpet då det är tredje gången samma fel uppenbarar sig. Tydligen har återförsäljaren även kontaktat Epson för att bestrida deras beslut/åtgärd, dock hävdade de att de representerade ett helt annat företag än de gjorde (ett med goda kontakter på Epson).
Fan vad det ska krångla ibland.
Ska man hårddra det hela ska man som konsument aldrig gå via tillverkaren utan det är alltid återförsäljarens ansvar att se till att garantier & reparationer utförs. Däremot brukar det gå tio gånger snabbare att gå via tillverkare som tex Epson som har jättebra kundsupport. Dock kan det bli knepigare när man vill häva köpet, eftersom Epson inte rör de ärendena och man åter igen får gå till återförsäljare som i det här fallet inte alls vill häva köpet eftersom deras avtal med Epson inte täcker de här felen och således tappar pengar i frågan (vilket inte ska spela någon roll för oss konsumenter). Däremot hade man kanske kunnat häva köpet i ett tidigare skede då det inte är reglerat i konsumentköplagen att det ska gå 3 försök innan man häver köpet. edit:Som macman's klippning från konsumentverkets sida säger så är det luddigt med en massa "bör" "i regel rätt" "inom skälig tid" utan att egentligen säga vad som är skälig tid, och vem som bestämmer vad som är skäligt.
Redigerat av InSane, 29 September 2012 - 12:33.
1 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar
Svara på citerade inlägg Rensa
-
-
Minhembio forum
-
→
Bild
-
→
Projektorer
-
Personuppgiftspolicy
|
-
Ny 3D utskriven fjärrkontroll hållare
nimman
2026-06-08 07:49:07
-
-
-
Två sittplatser men behöver två till
genstruktur
2026-06-04 20:51:09
-
-
Fler
|
Vilka bilder visas här?
-
Listan visar de senaste galleribilderna av typen "Egen bild", dvs. bilder som medlemmarna själva tagit. För att bilder ska listas krävs att albumet är synligt samt att det inte är av typen "Historik", "Önskelista", "Övriga byggbilder" eller "Övrigt".
|