Insnöad knappast, jag har haft precis som du Canal Digital o deras hd box. Och för tillfället kan jag som många andra inte montera upp parabol där man bor, därför ligger den lagrad i mitt föråd och jag får dras med CH och vänta på deras så kallade på hittade HDpvr box. Men det jag inte kan acceptera med dig är att du hela tiden i alla trådar man ser du skrivit i gör reklam för CD vad vinner du på det??? inget va jag kan se bara att skryta om guld o gröna skogar må vara bra för dig men inte för alla andra. Om du är i en tråd som har med CH boxar att göra Så håll dig till ämnet så sluta nu ge reklam för nått alla inte kan ha!!!...
Men för H-te människa .. Läs vad jag skrivit ..
Hade jag haft comhem idag .. ( vilket jag lyckligtvis inte har )
Alt 1
Så hade jag satsat på en vanlig PVR box .. som kan fås för en mindre slant. Bara för att tillfredställa
behovet av inspelning ( finns inget att spela in på HD kanalerna som inte sänds i repris på repris )
Sedan skulle jag försöka komma över ett par av de vanliga HD boxarna, som duger bra till husets övriga
Tv apparater.
Vänta med Comhems HD PVR Box tills att den har varit ute i stugorna ett par månader.
OM .. och jag säger om .. comhem på allvar har skippat pairingen .. skulle jag satsa på en
Dreambox PVR HD800 med C-tuner och varit skitnöjd med den.
Något inlägg längre upp skrev jag detta ...
Pvr boxen skulle vara ute för test redan i Juni, men pga tekniska problem .. blev det försenat.
Fortfarande i augusti .. hade man ingen box att testa .. utanför "huset"
Man är alltså precis i början av en produkts livscykel .. Dvs teststadiet.
Tro då inte att boxen kommer imorgon.
Jag säger som jag sagt innan. Finns det en PVR Box från comhem innan Jul.
- Ja, då skall ni vara glada ...
Eller .. Jag vill nog säga som så .. Får ni en box före Jul .. Räkna med en problemfylld box.
En sak måste ni förstå .. Att ta fram HD boxar för comhem, är som att uppfinna hjulet på nytt.
Man kan inte ta fördel av boxar som tillverkas för amerikanska och japanska marknaden, då dessa
går efter ett helt annat protokoll som inte går att använda i EU.
Man måste alltså börja om från början. HD är i sin barndom i Eu och så naturligtvis även boxarna.
Om man då fortfarande inte löst alla trådar vad gäller en vanlig HD box .. för comhems system
och allt vad det innebär att få en box att fungera efter comhems specar ... Då förstår ni väl
hur svårt det är för dom att ta fram ett fullt fungerande HD PVR Box ..
Den kommer .... men När ? .. vet ingen !
Jag har i alla fall något att berätta ..
- Nu är det din tur Ankan att berätta för oss hur det ligger till om du har annorlunda information.
Sluta i alla fall upp med ditt kvackande om CD reklam osv .. det är bara löjligt ..
Maveric
Redigerat av Unregistered1103, 04 October 2008 - 21:22.
Sökningen pågår
Avancerad sökning
Detta ämne är stängt
1
Dreambox DM800HD PVR
3 bilder
3 filmer
Minhembio - Senaste nyheterna

Fler
Vilka bilder visas här?