Bravia Line Up Våren 2009
311 svar till detta ämne
Postad 19 March 2009 - 10:24
zooounds
-
zooounds
-
Användare
-
-
193 inlägg
Jag är lite tveksam till att det skulle bli så mkt bättre faktiskt med tiden. Min W4500 ser ut ungefär som den jag länkade till ovan och den har jag haft nu i ca 5 mån och säg att den stått på 3h i snitt per dag, det är ca 450h, och jag tycker den är precis likadan som när jag fick den.
Ok, då tänker då jag returnera varenda TV som har större bleeding än jag kan acceptera. Sen får de stå och tjata om att det går bort med tiden - just nu känns det bara som en ursäkt för att få folk vänta ut tiden så de inte kan returnera TV:n längre. Sonys policy är ju (enligt Sony Center i centrala Stockholm): "Vi byter aldrig ut TV-apparater på grund av bleeding eller clouding".
Postad 19 March 2009 - 10:43
ffodil
-
ffodil
-
Mästare
-
-
2644 inlägg
Problemet är att om jag köper en och får dessa fel vill jag byta den / lämna tillbaka den på en gång (då reklamera till Sony verkar lönlöst). Det blir ju att köra den nonstop i 8 dygn (man har 14 dagar på sig returnera). Det känns inte ok för mig. Om det är känt att det försvinner efter 200 h - varför kör de inte panelerna under några dygn i fabriken så slipper de hela den här grejen?!
Kanske på grund av att dom problemen inte finns så mycket när dom lämnar fabriken, utan först efter dom skakat runt på en massa transporter, truckar, hantering o.s.v. men efter ett antal tim. sätter sig backlighten och panelen rättar till sig lite. T.ex. flyttade jag en LCD för ett tag sedan och killen som jag hade hjälp av tog väl lite fel om panelkanten, med lite bleeding som föjd i den kanten, från att tidigare varit jämn. Men nu efter ett antal tim. är den jämn igen. Tänk också på att det är ett broblem som blir mer utmärkande med den ständigt högre kontrasten, nu är dom uppe i 100000:1 på vanlig backlight.
Postad 19 March 2009 - 10:51
zooounds
-
zooounds
-
Användare
-
-
193 inlägg
Kanske på grund av att dom problemen inte finns så mycket när dom lämnar fabriken, utan först efter dom skakat runt på en massa transporter, truckar, hantering o.s.v. men efter ett antal tim. sätter sig backlighten och panelen rättar till sig lite. T.ex. flyttade jag en LCD för ett tag sedan och killen som jag hade hjälp av tog väl lite fel om panelkanten, med lite bleeding som föjd i den kanten, från att tidigare varit jämn. Men nu efter ett antal tim. är den jämn igen. Tänk också på att det är ett broblem som blir mer utmärkande med den ständigt högre kontrasten, nu är dom uppe i 100000:1 på vanlig backlight.
En möjlig teori. Jag vägrar dock fortfarande att gambla med 20000 kr. Jag har nu bestämt mig ringa till Sony och utkräva raka svar på hur mycket bleeding som är normalt. Jag har fått en kontaktperson på Sony men han var borta idag. Jag ska ringa honom imorgon. Det jag tycker de ska ge oss konsumenter är ett rakt svar på hur mycket bleeding vi måste acceptera. Och det med bilder! Jag håller er uppdaterade.
Postad 19 March 2009 - 11:00
ffodil
-
ffodil
-
Mästare
-
-
2644 inlägg
En möjlig teori. Jag vägrar dock fortfarande att gambla med 20000 kr.
Jag har nu bestämt mig ringa till Sony och utkräva raka svar på hur mycket bleeding som är normalt. Jag har fått en kontaktperson på Sony men han var borta idag. Jag ska ringa honom imorgon. Det jag tycker de ska ge oss konsumenter är ett rakt svar på hur mycket bleeding vi måste acceptera. Och det med bilder! Jag håller er uppdaterade.
Håller helt med. Ett bra intiativ. Det är ju ändå inte vårt, konsumenternas, ansvar med transporter o.s.v. Mer än att jag kan tycka, det skulle vara ännu tydligare instruktioner för konsumenten också, för hantering.
Postad 19 March 2009 - 12:02
ahlis2
-
ahlis2
-
Wannabe
-
-
15 inlägg
Är de någon som har koll på prisnivån på Eco apparaterna?
Yes, intro-priserna kommer att vara: WE5 40": 18 000:- WE5 46": 22 000:- Kommer i vitt under april, svart under juni.
Postad 19 March 2009 - 21:03
Unregisteredcf781ad6
-
Unregisteredcf781ad6
-
Amatör
-
-
98 inlägg
Lutar att det blir 46W4500 istället för 46W5500 då den mittiallt finns i lager på nytt. Skiljer typ 5000sek.
Postad 20 March 2009 - 11:04
Lord Findus
-
Lord Findus
-
Användare
-
-
154 inlägg
En möjlig teori. Jag vägrar dock fortfarande att gambla med 20000 kr.
Jag har nu bestämt mig ringa till Sony och utkräva raka svar på hur mycket bleeding som är normalt. Jag har fått en kontaktperson på Sony men han var borta idag. Jag ska ringa honom imorgon. Det jag tycker de ska ge oss konsumenter är ett rakt svar på hur mycket bleeding vi måste acceptera. Och det med bilder! Jag håller er uppdaterade.
Du bör betänka att Sony har inget med transporter att göra i många fall, oftast sker de genom frihamnar och annat, bara några % av butiker får leverans direkt till butik från Sony själva, många andra går genom andra led, distrubitörer, frihamnar eller egna central lager, det är butiken där du köper den som ska ge dig garantier mot bleeding då det kan vara deras led som klöddar till det så som ffodil nämner. Om man beställer från nätet eller hemleverans, så bör man vara hemma med möjlighet att dokumentera hur TVn levereras, levereras TVn liggandes och du har bleeding/clouding som inte försvinner efter ca 200timmar är ansvaret på leveransfirman som ej transporterade enligt märkning på kartong.
Postad 20 March 2009 - 11:57
zooounds
-
zooounds
-
Användare
-
-
193 inlägg
Nu har jag gjort första försöken ringa Sony och få svar med dåliga resultat.
Personen jag blev hänvisad till, Tomas Lut, skulle vara ansvarig för garantiärenden och reklamationer. Han hade dock ingen aning om policys och enligt honom finns det ingen utan det avgörs från fall till fall. Detta låter naturligtvis som ren bullshit så någon ändå måste avgöra detta enligt ett kriterie - och då finns det ju en policy.
Blev hänvisad till en en anna person, Patrik Ester, som skulle ansvara för support och kundrelationer. Växeln vet dock inte om någon med det namnet så jag kan ha hört fel.
Det hela blir änny drygare då den svenska växeln automatisk kopplar om en till växeln i Köpenhamn och jag förstår kanske 10% av vad de säger.
Jag forsätter detta efter lunch.
Postad 20 March 2009 - 12:17
Unregistered0ede07fa
-
Unregistered0ede07fa
-
Användare
-
-
138 inlägg
Nu har jag gjort första försöken ringa Sony och få svar med dåliga resultat.
Personen jag blev hänvisad till, Tomas Lut, skulle vara ansvarig för garantiärenden och reklamationer. Han hade dock ingen aning om policys och enligt honom finns det ingen utan det avgörs från fall till fall. Detta låter naturligtvis som ren bullshit så någon ändå måste avgöra detta enligt ett kriterie - och då finns det ju en policy.
Blev hänvisad till en en anna person, Patrik Ester, som skulle ansvara för support och kundrelationer. Växeln vet dock inte om någon med det namnet så jag kan ha hört fel.
Det hela blir änny drygare då den svenska växeln automatisk kopplar om en till växeln i Köpenhamn och jag förstår kanske 10% av vad de säger.
Jag forsätter detta efter lunch.
Japp, han heter Patrik. ---- Patrik Sony CIC Nordic Escalations ---- Efternamnet vet jag dock ej. Skicka ett mail till [email protected] och beskriv ditt fel/frågor. Det kan ta upp till en vecka innan man får svar, detta beror på att dom på supporten skickar vidare ditt mail till rätt person som då ska hinna svara. Detta är enligt min erfarenhet av Sony support.
Postad 20 March 2009 - 12:24
zooounds
-
zooounds
-
Användare
-
-
193 inlägg
Japp, han heter Patrik. ---- Patrik Sony CIC Nordic Escalations ----
Efternamnet vet jag dock ej. Skicka ett mail till [email protected] och beskriv ditt fel/frågor. Det kan ta upp till en vecka innan man får svar, detta beror på att dom på supporten skickar vidare ditt mail till rätt person som då ska hinna svara.
Detta är enligt min erfarenhet av Sony support.
Nej, jag vill ta det i telefon. Sonys mailsupport har varit snabb för mig men de svarar aldrig på frågan man ställer. Om jag skickade in "Varför är gräset grönt och himlen blå?" skulle de svara "Gräset är grönt pga klorofyllet". De väljer att svara på vissa delar och "glömmer" de delar de inte vet svaret på / inte orkar svara på. Om någon fler vill ringa dem har de nummer 08-585 450 00 (växel). Tryck inget så hamnar du hos telefonist.
Postad 20 March 2009 - 12:31
Chrazy
-
Chrazy
-
Rookie
-
6 inlägg
Lutar att det blir 46W4500 istället för 46W5500 då den mittiallt finns i lager på nytt. Skiljer typ 5000sek.
Var får du dina prisuppgifter ifrån? Gjorde själv en sökning på prisjakt och W4500 går för ~17k medan W5500 går för ~18k.
Postad 20 March 2009 - 12:39
zooounds
-
zooounds
-
Användare
-
-
193 inlägg
Var får du dina prisuppgifter ifrån? Gjorde själv en sökning på prisjakt och W4500 går för ~17k medan W5500 går för ~18k.
När jag kikade fick man betala 22000 kr för en W5500 om man vill köpa den i en affär man hört talas om.
Postad 20 March 2009 - 14:03
zooounds
-
zooounds
-
Användare
-
-
193 inlägg
Nu har jag pratat emd Sony igen. Hamnade på supporten till sist men fick prata med någon som faktiskt verkade veta vad han pratade om.
Han sa att Sony är väl medveten om att bleeding och clouding har blitivt heta ämnen (speciellt bland entusiaster i forutm etc). De håller på att göra en noggrann utredning varför dessa fel uppkommer då han hävdade att i princip ingen TV lämnar fabriken med dessa fel. Han visste inte när utredningen skulle vara klar men inom några månader verkade iaf troligt.
Han sa också att inom Sony (sedan många europa-chefer bytts) så har fokus skiftat mer från häftig teknik till såna här frågor (som konsumenterna vill ha och pratar om).
Angående policy fanns tyvärr ingen och det avgjordes från fall till fall. Vid extrem bleeding och clouding lagar / byter de ut TV:n.
Vet itne vad jag ska tycka längre men det var det jag fick reda på
Vi får se vad som händer.
Postad 20 March 2009 - 16:44
tjabo20
-
tjabo20
-
Amatör
-
-
60 inlägg
Finns det verkligen ingen recension än på någon websida? Brukar dom inte få produkter nån eller flera veckor innan konsumenter... idetta fallet tvärsom
Postad 21 March 2009 - 08:36
Unregistered8517a803
-
Unregistered8517a803
-
Användare
-
-
217 inlägg
Det e helt klart tydligt nu att, det är backlight problem på de nya sony lcd tv, när jag lämnade in min nu så lämnade en till in sin samtidigt med samma förklaring.
DET E FEL PÅ SAMTLIGA. PUNKT PUNKT.
P.S Det e inget jag vill, vill ju ha en sony själv, men ingen trasig.
Postad 21 March 2009 - 09:11
ffodil
-
ffodil
-
Mästare
-
-
2644 inlägg
Det e helt klart tydligt nu att, det är backlight problem på de nya sony lcd tv, när jag lämnade in min nu så lämnade en till in sin samtidigt med samma förklaring.
DET E FEL PÅ SAMTLIGA. PUNKT PUNKT.
P.S Det e inget jag vill, vill ju ha en sony själv, men ingen trasig.
Är det inte dags att sluta upp med att ständigt upprepa och försöka banka in i folk att hela 5500 serien skulle vara kass. Vad har du att vinna med det, mer än ett konstigt behov av att försöka ha rätt, innan dom ens har släppts ut ? Att något är kass, ser jag tydligt, men att det skulle vara 5500, vet jag inte. Borde vara bättre att vänta in att dom släpps och inte bara dömma efter dessa prov ex. som kommit ut. Dessa ex. har förmodligen, dessutom fått valsa runt en del extra med transporter och hantering. Så klart tråkigt att du råkat ut för detta, men rättfärdigar inte att hela tiden försöka kassera hela serien.
Postad 21 March 2009 - 10:14
Fribbs
-
Fribbs
-
Wannabe
-
-
23 inlägg
Finns en 52V5500 på mediamarkt i Lund, men ingen W5500 än...
Redigerat av Fribbs, 21 March 2009 - 10:16.
Postad 21 March 2009 - 10:18
moparman
-
moparman
-
Über-Guru
-
-
11727 inlägg
Lite väl osäkert att säga att alla ur en serie är felaktiga med så litet antal testade.Snarare att ett antal ur en batch varit hanterade på ett felaktigt sätt eller liknande..
Måste ju vänta tills fler finns ute
Bara så ni vet det så är alla Passat felaktiga från fabrik för att min har gått sönder och ja känner 2 tilll med samma problem
Postad 21 March 2009 - 11:50
Gamlebo188
-
Gamlebo188
-
Wannabe
-
-
27 inlägg
Har beställt en 52W5500 på sonycenter i sickla, 27000kr lagt 10% vid köp , kommer vecka 20.
Jag undrar om man kan testa tv:n i affären innan man tar hem den, ang. bleeding m.m vad tror ni?
Postad 21 March 2009 - 12:02
ffodil
-
ffodil
-
Mästare
-
-
2644 inlägg
Har beställt en 52W5500 på sonycenter i sickla, 27000kr lagt 10% vid köp , kommer vecka 20. Jag undrar om man kan testa tv:n i affären innan man tar hem den, ang. bleeding m.m vad tror ni? Du kan ju nog testa med att kräva att få se den i butik först, el. få returrätt om oturen är framme.
Redigerat av ffodil, 21 March 2009 - 12:06.
Postad 21 March 2009 - 21:37
matsoni
-
matsoni
-
Wannabe
-
-
48 inlägg
Finns en 52V5500 på mediamarkt i Lund, men ingen W5500 än...
Hade MM i Lund någon annan storlek hemma på W5500 serien?
Postad 22 March 2009 - 08:28
Unregisteredcf781ad6
-
Unregisteredcf781ad6
-
Amatör
-
-
98 inlägg
Kollade på Komplett och jämförde priset mellan w4500 och 5500. Lite skeptisk till de där mera okända företagen.
Postad 22 March 2009 - 14:39
Balthazor
-
Balthazor
-
Användare
-
-
202 inlägg
Jag var inne och testade en 52V5500 på Media Markt idag, ingen backbleeding whatsoever...
Men det kanske bara är W5500 som lider av det?
Ska väl vara samma TV dock förutom att V5500 endast är 50Hz?
Postad 22 March 2009 - 15:21
ffodil
-
ffodil
-
Mästare
-
-
2644 inlägg
Jag var inne och testade en 52V5500 på Media Markt idag, ingen backbleeding whatsoever...
Det är som du säger samma TV förövrigt, så risken för bleeding/clouding skulle dom isåfall vara lika utsatta för.
Postad 22 March 2009 - 15:40
skane
-
skane
-
Lärjunge
-
-
260 inlägg
Ok släckte du ner i butiken  när du kollade för det är då bleedingen visar sig...
Postad 22 March 2009 - 16:10
Balthazor
-
Balthazor
-
Användare
-
-
202 inlägg
Ok släckte du ner i butiken när du kollade för det är då bleedingen visar sig...
Jopp, jag drog igång all elektronik i butiken så det blev överslag sen kopplade jag in en dieselgenerator till 5500an och det var kolsvart.
Postad 23 March 2009 - 08:25
blackburn_
-
blackburn_
-
Lärjunge
-
-
460 inlägg
Dustin har haft 46":aren på lager ett par dagar nu, ingen som har köpt en och kan berätta om hur det ser ut med bleedingen på den? (ljusgenomsläpp i hörnen vid svart bild i ett mörkt rum). 46":aren lär tillverkas i en annan fabrik än 40":aren så vore intressant att höra från dom första som köper en.
Postad 23 March 2009 - 10:06
blackburn_
-
blackburn_
-
Lärjunge
-
-
460 inlägg
Nu har HDTVTest testat W5500!
Postad 23 March 2009 - 11:43
skane
-
skane
-
Lärjunge
-
-
260 inlägg
Mediocre SD video mode deinterlacing (limited jaggies reduction)
Postad 23 March 2009 - 12:16
moparman
-
moparman
-
Über-Guru
-
-
11727 inlägg
Mm men har ni läst sidan Sony KDL40W5500 Picture Quality ?
Det som oroar mig mest är att den verkar riktigt slö om man ska lira på den
Postad 23 March 2009 - 12:22
ffodil
-
ffodil
-
Mästare
-
-
2644 inlägg
Ser mycket bra ut.
Google översättning: Förutom att erbjuda media streaming (DLNA) och Internet-anslutning (Applicast), Sony KDL40W5500 LCD TV framgångsrikt behandlar några gripes vi hade med sin föregångare den W4500-serien:
Vitbalans och gamma kontroller har återinföras för användaren menyn;
Undefeatable kant förbättring på 1080 innehåll har utrotats och
Standard-def upscaling och film mode deinterlacing har förbättrats.
Även om LCD TV: s video-baserade deinterlacing fortsätter att svika, och dess primära renhet ha äventyrats något av en nedgradering av bakgrundsbelysningen enhet Sony KDL40W5500 fortfarande levererar en av de bästa bilden kvaliteter vi har sett i år, på grund av sin enastående svart nivå svar, knivskarpa fina detaljer presentationen och mogna 100Hz motion-teknik.
Även om man gått tillbaka till tidigare backlight ( med något negativt i vissa avseende) så har man tydligen eliminerat risken för att känsliga personer skall se någon regnbågseffekt.
Läser man vidare kan man se att man tycker SD uppskalning och deinterlacing är mycket bra.
Den har en av den bästa bildkvalite, detaljrikedom och ljupaste svärta man hittills sett på en icke LED baserad LCD.
Den har bästa 100 Hz motionflow, rörelseförbättringsteknik av LCD.
Försumbar bleeding efter kalibrering.
Ja, just det, det är ju lite illa, med att inputlag har försämrats, hade tänkt skriva det innan, men glömde.
Så att det blir säkert att slå till på 52orna.
Redigerat av ffodil, 23 March 2009 - 12:42.
Postad 23 March 2009 - 12:27
JockeJ
-
JockeJ
-
Beroende
-
-
1482 inlägg
Mediocre SD video mode deinterlacing (limited jaggies reduction) 
Highly competent SD film mode deinterlacing
Vad är skillnaden skane?
Postad 23 March 2009 - 12:34
moparman
-
moparman
-
Über-Guru
-
-
11727 inlägg
Console Gaming
We measured the input lag on the Sony KDL40W5500 LCD television to be 50ms slower than our resident Samsung F96 reference. By activating [Game Mode] through the [Scene Select] submenu, input lag can be brought down to 17-33ms vs. the Samsung F96. Which, of course, is still worse than that on the outgoing W4500 series. Whether or not this amount of input lag will affect your gaming performance depends on your individual sensitivity, and the reflexes demanded by the particular game
Låter ju illa
Så Sony är sämre än Samsung ?
Vart är världen på väg
Postad 23 March 2009 - 12:38
ffodil
-
ffodil
-
Mästare
-
-
2644 inlägg
Vad är skillnaden skane?
Det är bara skane som hela tiden kommer med sina försök att kassera LCD, med totalt meningslösa, upprepade, inlägg, som att LCD suger, o.s.v. Vet inte vad han har här att göra, utan intresse för LCD, mer än att kasta skit. Det är bara att ignorera honom.
Postad 23 March 2009 - 12:49
blackburn_
-
blackburn_
-
Lärjunge
-
-
460 inlägg
Jag beställde precis en 46W4500. Jag har en 40W4500 sen tidigare och är sjukt nöjd med den. Väntade in W5500 för att se om det var några jätteförbättringar men det verkar det ju inte vara och t.om ett par försämringar. Eftersom jag inte använder SDTV som verkar förbättrat i den nya i och med BE3 (min HD-box skalar upp allt till 1080i) och jag inte behöver den 4e HDMI-ingången eller de nya Applicast-funktionerna så kör jag på W4500 och sparar ca 6000kr. W4500 har dessutom nära 0 i inputlag vilket märks när man lirar GH3 (ingen kalibrering alls behövs när man kör med Game Mode) och en bättre panel.
Bara hoppas man får en med ingen eller minimal "backlight bleed". Min nuvarande 40w4500 har minimalt som är klart acceptabelt och inget man ser om man inte höjer backlighten ordentligt och har en svart bild uppe.
Redigerat av blackburn_, 23 March 2009 - 12:51.
Postad 23 March 2009 - 13:21
olalid
-
olalid
-
Wannabe
-
-
25 inlägg
Mediocre SD video mode deinterlacing (limited jaggies reduction) sad.gif Highly competent SD film mode deinterlacing Vad är skillnaden skane?
Skillnaden är att i film-material är det alltid 2 eller 3 repeterade identiska bilder i, medans i videomaterial så varje halvbild i en interlace-sändning olika. (Nu pratar jag alltså SD-material i PAL eller NTSC, aka 576i eller 480i). En de-interlacer måste hantera de fallen olika för att få ett bra slutresultat. SONY-TV är tydligen bättre på filmaterial än video-material då... Så saker som är inspelade för TV blir alltså inte lika bra som det som från början gjorts för bio-visning. IMHO så är det när man tittar på film som kvaliten är viktigast, om det ser lite sämre ut när man tittar på nyheterna så kvittar det mig  /Ola
Postad 23 March 2009 - 13:46
JockeJ
-
JockeJ
-
Beroende
-
-
1482 inlägg
Mediocre SD video mode deinterlacing (limited jaggies reduction) sad.gif
Highly competent SD film mode deinterlacing
Skillnaden är att i film-material är det alltid 2 eller 3 repeterade identiska bilder i, medans i videomaterial så varje halvbild i en interlace-sändning olika. (Nu pratar jag alltså SD-material i PAL eller NTSC, aka 576i eller 480i).
En de-interlacer måste hantera de fallen olika för att få ett bra slutresultat. SONY-TV är tydligen bättre på filmaterial än video-material då...
Så saker som är inspelade för TV blir alltså inte lika bra som det som från början gjorts för bio-visning. IMHO så är det när man tittar på film som kvaliten är viktigast, om det ser lite sämre ut när man tittar på nyheterna så kvittar det mig 
/Ola
Tack Ola! Du lyckades faktiskt göra det riktigt begripligt
Postad 23 March 2009 - 15:46
zooounds
-
zooounds
-
Användare
-
-
193 inlägg
Försämad inputlag är inte acceptaeblet. Ingen W5500 för mig. För flera tusen kronor mer ska det itne vara sämre på någon punkt enligt mig. Det enda jag egentligen vill åt är CI+ - det blir nog så att programbolagen får ändra sin policy istället om de vill ha mig som HD-kund.
Postad 23 March 2009 - 17:25
ffodil
-
ffodil
-
Mästare
-
-
2644 inlägg
Blev också besviken på sämre inputlag, även om en del annat blev bättre. Kan inte förstå hur man kan komma ut med en ny modell som är sämre på någon punkt. Var annars helt inställd på W5500, eftersom jag är supernöjd med 52W4500, tänkte jag att det bara kan bli bättre. Nu får jag kanske tänka lite till, om man istället skall nöja sig med fler W4500, till lägre pris. Har så klart bara betydelse om man spelar, vilket jag själv inte gör just nu.
Postad 23 March 2009 - 18:46
Tore3
-
Tore3
-
Forumräv
-
-
864 inlägg
Nu går Inwerehouse å sänker priserna på 46W4500 till 16000 det är väl alltid något...
Det sänks kanske mer när alla har W5500 serien på lager, den som vågar chansa!
Postad 23 March 2009 - 19:02
ffodil
-
ffodil
-
Mästare
-
-
2644 inlägg
Console Gaming We measured the input lag on the Sony KDL40W5500 LCD television to be 50ms slower than our resident Samsung F96 reference. By activating [Game Mode] through the [Scene Select] submenu, input lag can be brought down to 17-33ms vs. the Samsung F96. Which, of course, is still worse than that on the outgoing W4500 series. Whether or not this amount of input lag will affect your gaming performance depends on your individual sensitivity, and the reflexes demanded by the particular game
Låter ju illa
Så Sony är sämre än Samsung ? Vart är världen på väg 
Vilka Samsung modeller är snabbare än 17-33ms. för det kan inte jag hitta, dom flesta verkar vara långsammare. Under 30 ms. sägs ju ändå vara accepttabelt för dom flesta spel. Har börjat titta närmare på detta igen, eftersom jag var helt inställd på W5500, som ändå verkar lite bättre än W4500 på några punkter, t.ex. svärtan och det säger inte så lite, eftersom jag tycker svärtan är mycket bra på W4500 och allt övrigt också. Men som sagt, är ändå lite klyven nu.
Postad 23 March 2009 - 19:06
Balthazor
-
Balthazor
-
Användare
-
-
202 inlägg
Blev också besviken på sämre inputlag, även om en del annat blev bättre. Kan inte förstå hur man kan komma ut med en ny modell som är sämre på någon punkt. Var annars helt inställd på W5500, eftersom jag är supernöjd med 52W4500, tänkte jag att det bara kan bli bättre. Nu får jag kanske tänka lite till, om man istället skall nöja sig med fler W4500, till lägre pris. Har så klart bara betydelse om man spelar, vilket jag själv inte gör just nu.
Jag går i samma tankar. Jag är verkligen amatör vad det gäller inputlag men hur stor skillnad blir det egentligen mellan en 4500 och en 5500 och ett PS3? Kanske bara gör skillnad i sportspel? Kanske kommer nya bra funktioner för 5500an och den utökade DLNAn också i framtiden?
Postad 23 March 2009 - 20:08
skane
-
skane
-
Lärjunge
-
-
260 inlägg
Det är bara skane som hela tiden kommer med sina försök att kassera LCD, med totalt meningslösa, upprepade, inlägg, som att LCD suger, o.s.v. Vet inte vad han har här att göra, utan intresse för LCD, mer än att kasta skit. Det är bara att ignorera honom.
Nää du har fel jag tycker bara att om man släpper en tv 2009 och det står Sony på den samt man tar rejält betalt då passar inte ordet Mediocre in riktigt eller tycker du det.
Postad 23 March 2009 - 21:31
matsoni
-
matsoni
-
Wannabe
-
-
48 inlägg
Min tv är en 46w2000
Min förstäkare är en 5200ES
Mna minihögtalare 5.1 är naturligtvis sony
Min kombinerade DVD/-R spelare är en Sony
Mao jag är ett "sony freak"...
Nu tänkte jag köpa en 32-w5500 till sovrummet.
Men, efter tagit del av synpunkter på detta forum
känner jag mig mycket osäker. Nu börja det lukta
Samsung t.ex LE-32B657 som kommer inom kort.
Vilket/-a argument att välja w5500 före LE-32B657?
Synpunkter motses!
Postad 23 March 2009 - 21:33
ffodil
-
ffodil
-
Mästare
-
-
2644 inlägg
Nää du har fel jag tycker bara att om man släpper en tv 2009 och det står Sony på den samt man tar rejält betalt då passar inte ordet Mediocre in riktigt eller tycker du det.
Nej, det kan så vara, samtidigt förstår du att det var långt ifrån bara det inlägget jag rikta mig till. Skit samma, men det kan bli lite tråkigt för dem som verkligen är intresserade.
Postad 23 March 2009 - 21:37
JockeJ
-
JockeJ
-
Beroende
-
-
1482 inlägg
Åja, hold your horses.
TV:n ligger tvåa på HDTVtest:s lista, slagen bara av Pioneer.
Den ligger före nýa Samsung t.ex.
Postad 23 March 2009 - 21:54
ffodil
-
ffodil
-
Mästare
-
-
2644 inlägg
Åja, hold your horses. TV:n ligger tvåa på HDTVtest:s lista, slagen bara av Pioneer. Den ligger före nýa Samsung t.ex.
Ja, inte så dåligt och när det nu talas om inputtlag, så har nya Samsung, trotts allt sämre inputtlag, enl. deras uttalande, fast jag inte kunde hitta någon siffra på det. Ställde frågan tidigare, finns det någon inbiten spelare som kan svara på, om 17-33 ms. är ok. för dom flesta spel ?
Postad 24 March 2009 - 21:16
Lunkan86
-
Lunkan86
-
Wannabe
-
-
22 inlägg
Ja, inte så dåligt och när det nu talas om inputtlag, så har nya Samsung, trotts allt sämre inputtlag, enl. deras uttalande, fast jag inte kunde hitta någon siffra på det. Ställde frågan tidigare, finns det någon inbiten spelare som kan svara på, om 17-33 ms. är ok. för dom flesta spel ?
Skulle helst vilja se en jämförelse mellan nya samsung 7-serie och w5500. För mig blir det en 46" av antingen den ena eller andra. den som lever får se
Postad 24 March 2009 - 22:46
pajala73
-
pajala73
-
Amatör
-
-
64 inlägg
Nu har även What Hifi testat 40W5500. Citat: "Noticeably uneven backlighting, even when showing images". Oroväckande...
Redigerat av pajala73, 25 March 2009 - 06:59.
Postad 05 April 2009 - 19:08
nooz
-
nooz
-
Användare
-
-
149 inlägg
Är det någon som vet när 40W5500 börjar komma in i dom fysiska butikerna? Typ Media markt, Siba, elgiganten, OnOff?
Den finns ju redan inne på många internetbutiker, så den bör la komma snart eller?
1 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar
Svara på citerade inlägg Rensa
-
-
Minhembio forum
-
→
Bild
-
→
TV-apparater
-
Personuppgiftspolicy
|
-
Ny 3D utskriven fjärrkontroll hållare
nimman
2026-06-08 07:49:07
-
-
-
Två sittplatser men behöver två till
genstruktur
2026-06-04 20:51:09
-
-
Fler
|
Vilka bilder visas här?
-
Listan visar de senaste galleribilderna av typen "Egen bild", dvs. bilder som medlemmarna själva tagit. För att bilder ska listas krävs att albumet är synligt samt att det inte är av typen "Historik", "Önskelista", "Övriga byggbilder" eller "Övrigt".
|