Det finns en EX501 och EX701 som har en svart list längst ner.Håller med. Ingen jag frågade om utseendet på EX402 tyckte det såg bra ut med den nedre ramen, trodde först det var skyddstejp eller något. Men antar att ngn designsnubbe tyckte att de skulle "utveckla" konceptet från den förra serien (W5500). Vore jag konspiratorisk skulle jag tro de gjorde de billiga modellerna fula, så vi som gillar Sony skulle vara tvugna att köpa dyrt:)
Jaja kanske inte ska dömma ut hela serien typ osedd och på tom mage. Tack för bilderna:)
Postad 19 March 2010 - 12:58
Postad 19 March 2010 - 13:30
Postad 19 March 2010 - 14:54
Postad 19 March 2010 - 16:15
Postad 20 March 2010 - 23:08
Postad 21 March 2010 - 09:49
Postad 21 March 2010 - 17:51
Postad 21 March 2010 - 23:22
Jag tröttnade att vänta och köpte Sharp LE705 istället, plånboken blev gladare också
Även denna artikel i Flatpanels stöder intrycket av att HX900 är den intressantaste modellen.
Postad 22 March 2010 - 02:26
Nu såg har först att Sony har börjat släppa skärmar med LED-belysning. Men jag vet ingenting om huruvida skärmarna är högglansiga eller matta?
EX-serien är matt, HX, NX och LX är blank.
Postad 22 March 2010 - 17:15
mest intresserad av 500 serien
Postad 22 March 2010 - 22:32
Postad 23 March 2010 - 15:12
Fick hem min 32ex500 idag och betraktningsvinklarna är väldigt bra från alla håll och kanter
. Dock förstår jag inte varför USB'n på tvn inte hittar mitt NTFS usb minne utan bara om det är FAT32.
kan du pröva mediaspelaren och se vad den klarar av?
Postad 23 March 2010 - 18:19
EX-serien är matt, HX, NX och LX är blank.
Vart har du fått det ifrån att EX-serien är matt? Var inne på Mediamarkt idag och deras EX-apparater var INTE matta...
Postad 23 March 2010 - 18:24
Skärmen är matt i förhållande till NX/LX/HX. Ramen är blank.Vart har du fått det ifrån att EX-serien är matt? Var inne på Mediamarkt idag och deras EX-apparater var INTE matta...
Postad 23 March 2010 - 18:28
Finns det några indikationer på vad HX900 52" kan tänkas kosta?
Av vad jag läst på avforums så kommer den ligga på 2500 pund ..
Så det är väl kanske en riktpunkt iaf..
Själv så skulle jag gissa på 30k i Sverige
Postad 23 March 2010 - 19:24
Jag tror att det måste bli 40" istället ur EX-serien om jag köper TV i höst?
Postad 24 March 2010 - 23:46
Postad 25 March 2010 - 10:08
Av vad jag läst på avforums så kommer den ligga på 2500 pund ..
Så det är väl kanske en riktpunkt iaf..
Själv så skulle jag gissa på 30k i Sverige
Vi lär ju dessutom få vänta på den tills efter sommaren skulle jag tro.
Släpps väl i Japan och US i juni.
Postad 25 March 2010 - 22:50
kan du pröva mediaspelaren och se vad den klarar av?
Har testat streama lite filmer och så från datorn och den klarar ju xvid, men verkar inte fungera med .mkv, .iso, .img, sen tycker iaf jag att de .avi filer jag streamat har blivit sämre i kvaliten än om jag för över filen till usb och kör via Western digital media player HD.
fungerar iaf klockrent att streama bilder och musik.
Postad 25 March 2010 - 23:23
Postad 26 March 2010 - 15:24
Köpte sonys 46" EX500 på netonnet igår och kan inte säga mer än att jag är extremt nöjd med tv:n. Mycket bra svärta, möjligen lite bättre än samsungs B650 (har ägt en själv förut och kan göra en jämförelse). Ingen backlight bleeding. Har testat i ett helt mörkt rum. Verkar som Sony har lyckats bättre med de nya modellerna när det gäller detta. Väldigt fin bild på SD-signal och suverän på HD. Har inte hunnit testa internetdelen och WiFi-delen ännu, får återkomma. Det enda minuset än så länge är usb-funktionen. Den spelar endast upp divx och xvidfiler, ej mkv. Klarar inte att hantera NTFS, bara Fat 32. Kanske kommer någon firmware uppdatering på detta i framtiden.
Postad 26 March 2010 - 16:06
Själv siktar jag på HX-serien tror jag, när var det den skulle komma?
Postad 27 March 2010 - 00:27
Hej!
Köpte sonys 46" EX500 på netonnet igår och kan inte säga mer än att jag är extremt nöjd med tv:n. Mycket bra svärta, möjligen lite bättre än samsungs B650 (har ägt en själv förut och kan göra en jämförelse). Ingen backlight bleeding. Har testat i ett helt mörkt rum. Verkar som Sony har lyckats bättre med de nya modellerna när det gäller detta. Väldigt fin bild på SD-signal och suverän på HD. Har inte hunnit testa internetdelen och WiFi-delen ännu, får återkomma. Det enda minuset än så länge är usb-funktionen. Den spelar endast upp divx och xvidfiler, ej mkv. Klarar inte att hantera NTFS, bara Fat 32. Kanske kommer någon firmware uppdatering på detta i framtiden.
Vad tycker du om ljudet?
Postad 27 March 2010 - 04:10
Kommer inte att köpa 46" det blir på tok för stort för mitt rum i relation till avståndet till tv:n.
Jag tror att det måste bli 40" istället ur EX-serien om jag köper TV i höst?
Hur lång är det till tvn?
Har själv 3m och var inne på en 42" men är sugen på en 46a, nojig för att tvn tar över rummet (mediabänken är bara 135cm bred också tvn är 115cm mycke plats kommer att gå åt för en 46?)
Mer info om ex500 bild, färg, rörelse, stämmer det att sd funkar bra, har bara d för tillfället...
Tack
Redigerat av Roni8, 01 April 2010 - 15:50.
Postad 31 March 2010 - 11:18
Jobbar på en elektronikkedja, och vi har precis börjat få priserna på de flesta av årets modeller. Jag, som många andra har funderat på vad HX900 kommer att kosta (52"). Priset som kommer att gälla vid release är nu satt till 30 000 :- (eller 29 9XX :-).
En kvalificerad gissning är att billigare internethandlare och liknande ganska snabbt kommer att ha den för runt 27 000 och att den i slutet av sommaren/början av hösten går att få tag på för runt 25 000 :- (förutsatt att den släpps enligt den information jag har fått i juni/juli).
Priset för 46" hade även det satts, men jag måst erkänna att jag har glömt det eftersom det är 52" jag själv är intresserad av. Finns intresse av att veta även detta kan det kollas upp de närmaste dagarna (när jag jobbar igen). Vi hade även fått priser för övriga modeller, undantaget lx900.
Hoppas detta är till någon hjälp/glädje!
Redigerat av Mr Bister, 02 April 2010 - 12:43.
Postad 31 March 2010 - 11:57
Verkligen värt ett besök.
Var klipp från tecknadfilm (det regnar köttbullar?), film som är filmad med 3d kameror.
Sen motorstorm och ett Killzone2 klipp.
Killzone var ruggigt imponerande men alldeles för kort!
Postad 01 April 2010 - 08:04
HX700
IMG_1508.jpg 132.95K
2 Antal nerladdningarHX800
IMG_1506.jpg 140.75K
2 Antal nerladdningarPriserna på Monolithic Design
IMG_1505.jpg 182.45K
1 Antal nerladdningar
IMG_1504.jpg 117.46K
1 Antal nerladdningar
IMG_1497.jpg 130.1K
2 Antal nerladdningar
Postad 01 April 2010 - 08:45
Första inlägget!
Jobbar på en elektronikkedja, och vi har precis börjat få priserna på de flesta av årets modeller. Jag, som många andra har funderat på vad HX900 kommer att kosta (52"). Priset som kommer att gälla vid release är nu satt till 30 000 :- (eller 29 9XX :-).
Priset dök upp häromdagen, tillsammans med informationen att det är en modell där marginal både i butik och för tillverkare är ganska goda. En kvalificerad gissning är att billigare internethandlare och liknande ganska snabbt kommer att ha den för runt 27 000 och att den i slutet av sommaren/början av hösten går att få tag på för runt 25 000 :- (förutsatt att den släpps enligt den information jag har fått i juni/juli).
Priset för 46" hade även det satts, men jag måst erkänna att jag har glömt det eftersom det är 52" jag själv är intresserad av. Finns intresse av att veta även detta kan det kollas upp de närmaste dagarna (när jag jobbar igen). Vi hade även fått priser för övriga modeller, undantaget lx900.
Hoppas detta är till någon hjälp/glädje!
Jag vill gärna veta priset/marginalen på 46" av HX900, 52 är alldeles för stort/dyrt för mig, jag tycker mig tjäna rätt ok, men jag förstår inte hur folk regelbundet kan lägga ut såpass stora summor som det handlar om på tevar.
Redigerat av simulacra, 01 April 2010 - 08:46.
Postad 01 April 2010 - 17:21
Jag vill gärna veta priset/marginalen på 46" av HX900, 52 är alldeles för stort/dyrt för mig, jag tycker mig tjäna rätt ok, men jag förstår inte hur folk regelbundet kan lägga ut såpass stora summor som det handlar om på tevar.
Kollade utgångspriset, låg på 23 9XX :-
Skall kanske också nämna (även om det är självklart) att det kan komma att ändras innan de släpps, även om det inte brukar hända när vi väl får reda på priserna. Exempelvis hade vi priserna på Samsungs LED-LCD:er någon vecka innan de kom till butik förra året utan att de ändrades. Om de släpps enligt infon i juni/juli har vi dock fått priserna onormalt långt i förväg mot vad vi brukar (i alla fall för oss "butiksråttor").
Letade också, men lyckades inte hitta något preliminärpris på 3D-sändare till denna modell, men det kanske någon annan vet något om? Glasögonen sade en representant för Sony att de förmodligen skulle ligga runt 2000 :- men det var en gissning enligt honom själv och var dessutom ett tag sedan. Någon som vet mer om detta?
Redigerat av Mr Bister, 02 April 2010 - 12:45.
Postad 01 April 2010 - 17:42
Och MR Bister, hade jag vart din arbetsgivare skulle jag verkligen inte uppskatta att du sprider vilka marginaler olika produkter har.
Postad 01 April 2010 - 17:53
Kanske man kan slå till när den funnits ute nån månad
Postad 01 April 2010 - 18:03
Postad 01 April 2010 - 18:30
HX = 3D-förberedd, sändare och glasögon separat.
Postad 01 April 2010 - 19:49
LX = 3D-klar, inbyggd sändare i TV och glasögon med i lådan.
HX = 3D-förberedd, sändare och glasögon separat.
Jo, det vet jag, men jag trodde att det bara betydde att sändaren är extern, men fortf ingår i paketet.
Postad 02 April 2010 - 11:53
Tack för att du kollade upp priset, men ska inte 3D-sändaren ingå i paketet, som jag förstod det hade LX900 inbyggd sändare, medans HX900 hade en extern sändare men som ändå ingick i lådan.
Vi har inte fått kartonginnehållet bekräftat, men jag antar att den kommer att säljas separat eftersom den finns under fliken "tillbehör" på Sonys hemsida (om än ej prissatt). Även om jag inte skall svära på att den inte ligger i kartongen så tror jag att en anledning till det hyfsat "snälla" priset (Sony brukar ju börja på ungefär samma nivå som Samsung för motsvarande modeller och deras 55" C8000 med 3D "out of the box" har hos oss fått preliminärpris på 35000-36000) är att man får köpa till 3D-sändare och glasögon om man vill ha det.
Mitt resonemang är att om glasögon = 2000:- och sändare = 2000 :- (gissning) så hamnar Sonyn på 34 000:- vilket lämnar 1000-2000 :- skillnad mellan den och Samsungen, vilket kan tillskrivas 3" skillnad? Sedan skall iofs också betänkas att Sonyn har backlight LED-belysning medan Samsungen har edge-LED (även om Samsung själva säger sig ha local dimming på den ändå - tror det när jag ser det), så sändaren skulle mycket väl kunna kosta 4000-5000 :- så att de båda apparaterna hamnar på samma pris där Sonyn har "fördelen" av backlight och Samsung 3" större (skriver "fördel" eftersom det ju har både för- och nackdelar beroende på vem man frågar).
Oj, nu blev det ett långt inlägg. Ber om ursäkt för detta.
Postad 02 April 2010 - 13:10
Och MR Bister, hade jag vart din arbetsgivare skulle jag verkligen inte uppskatta att du sprider vilka marginaler olika produkter har.
Ok, du kan ha rätt så den informationen är nu borttagen.
Jag tänkte att jag trots allt inte skrivit ut exakt hur mycket någon butik/kedja tjänar per tv (vilket för övrigt inte är info jag har tillgång till). Snarare var det så att min närmaste chef var i samtal med Sony i samband med att vi fick priserna, och eftersom jag är intresserad av den modellen (52) bad jag honom fråga om hur priserna kunde tänkas utvecklas (trots allt verkar de första modellerna som släppts i år vara ganska pressade redan vid release). Beskedet att en prestigemodell med ny teknik kan tänkas gå ner i pris kändes ganska harmlös eftersom det är ganska lätt att anta på egen hand.
Hur som helst håller jag med om att 29 XXX :- är ett rätt trevligt utgångspris, även om jag själv nog kommer att vänta till sept/okt och se vad priset är då, när sommaren och semestern är slut och man med gott samvete kan sitta inne framför sin nya tv.
Postad 02 April 2010 - 19:01
We can handle the truth...
Postad 02 April 2010 - 19:29
Redigerat av Unregistered40562de1, 02 April 2010 - 19:30.
Postad 03 April 2010 - 15:45
Kollade utgångspriset, låg på 23 9XX :-
Skall kanske också nämna (även om det är självklart) att det kan komma att ändras innan de släpps, även om det inte brukar hända när vi väl får reda på priserna. Exempelvis hade vi priserna på Samsungs LED-LCD:er någon vecka innan de kom till butik förra året utan att de ändrades. Om de släpps enligt infon i juni/juli har vi dock fått priserna onormalt långt i förväg mot vad vi brukar (i alla fall för oss "butiksråttor").
Letade också, men lyckades inte hitta något preliminärpris på 3D-sändare till denna modell, men det kanske någon annan vet något om? Glasögonen sade en representant för Sony att de förmodligen skulle ligga runt 2000 :- men det var en gissning enligt honom själv och var dessutom ett tag sedan. Någon som vet mer om detta?
När jag pratade med rep:en från Sony sa han att sändaren skulle landa på 800 och glasögonen på 1500/paret.
Du vet inte vad det riktiga utgångspriset på 40LX900 är, har hört 2 versioner, 18k och 24k som killen från Sony sa.
Postad 04 April 2010 - 00:17
Strunta i pajasar som marcys bister, hans attityd hör hemma i sovjet.
We can handle the truth...
HAHA, vill bara att killen ska slippa problem, klart du vill veta hur mycket du ska kunna pruta.
Givetvis kommer priset på Hx900 gå ner. Men kanske inte lika snabbt som förut. Hoppas jag iafl, för jag vill köpa den så fort den kommer. Tror förresten att Sonyn också hade någon slags kant led teknik. Uppe och nere, dvs inte runt om. Sen leds olika LEDs med fiber till panelen på så vis skulle den även kunna ha local dimming. Var något liknande med Samsung. Inte helt hundra dock.
Postad 04 April 2010 - 14:26
Tror förresten att Sonyn också hade någon slags kant led teknik. Uppe och nere, dvs inte runt om. Sen leds olika LEDs med fiber till panelen på så vis skulle den även kunna ha local dimming. Var något liknande med Samsung. Inte helt hundra dock.
Efter vad jag har förstått skall alla Sonys LED-modeller för i år utom HX900 ha kant-LED, och denna skall istället ha en vidareutveckling av det som sitter i x4500 med zoner bakom. En polare har x4500 och den tv:n gillar jag skarpt (även om den hade ett ruggigt pris när det begav sig), samtidigt som ZX1 med edge-LED inte imponerade så mycket i min mening, därav intreset för denna.
Dags att jobba igen i morgon, och se om priset för LX900 har dykt upp än!
Postad 04 April 2010 - 14:30
När jag pratade med rep:en från Sony sa han att sändaren skulle landa på 800 och glasögonen på 1500/paret.
Du vet inte vad det riktiga utgångspriset på 40LX900 är, har hört 2 versioner, 18k och 24k som killen från Sony sa.
Sorry att det blir två poster igen, men jag har inte lärt mig sidan helt än...
Skall som sagt kolla imorgon om det har dykt upp något pris hos oss, det borde inte dröja länge eftersom apparaterna skall släppas ungefär samtidigt.
1500 :- låter ju roligare än 2000 :- även om det fortfarande är dyrt. Sändaren för 800 :- är dock betydligt mindre än vad jag hade gissat på, riktigt trevligt! När fick du den här infon?
Postad 04 April 2010 - 15:22
Verkar vara en vidarutveckling ja, snubben försöker föklara i denna videonEfter vad jag har förstått skall alla Sonys LED-modeller för i år utom HX900 ha kant-LED, och denna skall istället ha en vidareutveckling av det som sitter i x4500 med zoner bakom. En polare har x4500 och den tv:n gillar jag skarpt (även om den hade ett ruggigt pris när det begav sig), samtidigt som ZX1 med edge-LED inte imponerade så mycket i min mening, därav intreset för denna.
Dags att jobba igen i morgon, och se om priset för LX900 har dykt upp än!
http://www.youtube.c...h?v=48OiPU80aLg
Om det blir bättre återstår o se men jag håller tummarna .Verkar ju ha gjorts mest för att den ska bli tunnare.
Läste i en tråd på avforums UK att sändaren kommer kosta 50£ och glasögonen 100£ ,men det lär väl bli dyrare här som allt annat
Redigerat av Unregistered40562de1, 04 April 2010 - 15:41.
Postad 04 April 2010 - 18:33
Sorry att det blir två poster igen, men jag har inte lärt mig sidan helt än...
Skall som sagt kolla imorgon om det har dykt upp något pris hos oss, det borde inte dröja länge eftersom apparaterna skall släppas ungefär samtidigt.
1500 :- låter ju roligare än 2000 :- även om det fortfarande är dyrt. Sändaren för 800 :- är dock betydligt mindre än vad jag hade gissat på, riktigt trevligt! När fick du den här infon?
Jag frågade rep:en från Sony när jag var på deras 3D-demo i sthlmsbutiken.
Dessutom, vill du citera flera inlägg samtidigt så har du "Citera flera" knappen brevid citera, så slipper du dubbelposta.
Postad 07 April 2010 - 22:24
http://www.trustedre...-37in-LCD-TV/p1
Postad 08 April 2010 - 15:39
Postad 08 April 2010 - 18:00
Finns redan priser, verkar vara från 24500:- och uppåtnån som vet när Sony Bravia KDL-60EX700 släpps och vad priset kan tänkas hamna på? stor, tunn tv med matt skärm utan clouding e ju vad man letat efter hela förra året utan att lyckas! det där med 3D tror jag att jag skiter i faktiskt..
Postad 08 April 2010 - 19:51
Läs detta testet o se om du fortfarande är lika sugen :nån som vet när Sony Bravia KDL-60EX700 släpps och vad priset kan tänkas hamna på? stor, tunn tv med matt skärm utan clouding e ju vad man letat efter hela förra året utan att lyckas! det där med 3D tror jag att jag skiter i faktiskt..
http://reviews.cnet....7-33975926.html
1 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar
Sökningen pågår
Avancerad sökning
1
Philips 75PUS7101 vs Samsung UE75MU6175
85 bilder
11 filmer
Minhembio - Senaste nyheterna

Fler
Vilka bilder visas här?