Officiell Tråd - Pioneer 8G Plasma
Pioneer Kuro PDP-428XD
(TV)
|
1
|
(21)
|
Inga priser | |
Pioneer Kuro PDP-4280XD
(TV)
|
1
|
(19)
|
Inga priser | |
Pioneer Kuro PDP-5080XD
(TV)
|
0
|
(13)
|
Inga priser | |
Pioneer Kuro PDP-4280XA
(TV)
|
1
|
(12)
|
Inga priser | |
Pioneer Kuro PDP-5080XA
(TV)
|
1
|
(6)
|
Inga priser | |
Pioneer Kuro PDP-508XD
(TV)
|
1
|
(41)
|
Inga priser | |
Pioneer Kuro PDP-LX608D
(TV)
|
1
|
(6)
|
Inga priser | |
Pioneer Kuro PDP-LX508D
(TV)
|
1
|
(25)
|
Inga priser | |
Pioneer Kuro PDP-SX4280D
(TV)
|
1
|
(7)
|
Inga priser |
Postad 07 August 2007 - 16:14
Postad 07 August 2007 - 16:44
Postad 07 August 2007 - 17:01
All 1080p sets will be available in September:
Pioneer 50" PDP-5010FD - $5,000
Pioneer 60" PDP-6010FD - $6,500
Elite 50" PRO-110FD - $6,000
Elite 60" PRO-150FD - $7,500
Länk
En hel del "gammalt", men kanske även ngt nytt som inte nämnts tidigare i strängen.
Vad är skillnaden mellan Elite och de andra då? Är det Elite som är 1080p?
Postad 07 August 2007 - 17:31
Ännu mer uppgraderande blir det nog om man köper nått man inte är nöjd över...Det blir ett jäkla uppgraderande hela tiden om man måste ha det bästa jämt och ständigt.
Ärligt talat så tror jag du har snedtolkat inläggen i tråden å det grövsta. Hur du kan få in "status" i det hela är beyond me.I ärlighetens namn så förstår jag inte denna status jakt i att ha den bästa plasman prestanda mässigt där hemma. Som vissa verkar bedriva.
Att söka efter så bra bild som möjligt (eller kanske snarare: inte dålig, som Enator och sparris är inne på) när man har ett visst intresse av bildkvalité samt lägger ner de pengar det trots allt handlar om (oavsett om vi snackar 10,20,30 el 40 tusen eller mer) har nödvändigtvis inte ett dugg med status att göra. Aldrig slagit dig att det kanske handlar om att vara nöjd med sitt inköp och att alla kanske inte har så låga krav som du för att uppnå det? (alternativt så är det inte nöjd...i så fall är det dyrt oavsett prislapp)
Personligen ser jag ingen status i elektronikprylar i huvudtaget - helst inte fjompiga platt-tvs.
Redigerat av pacman, 07 August 2007 - 17:32.
Postad 07 August 2007 - 17:41
All 1080p sets will be available in September:
Pioneer 50" PDP-5010FD - $5,000
Pioneer 60" PDP-6010FD - $6,500
Elite 50" PRO-110FD - $6,000
Elite 60" PRO-150FD - $7,500
Länk
En hel del "gammalt", men kanske även ngt nytt som inte nämnts tidigare i strängen.
Vad är skillnaden mellan Elite och de andra då? Är det Elite som är 1080p?
Alla dessa är 1080p Full-HD men största skillnaden är att Elit är bara för eliten här i Svergie dvs de som har mycket pengar och vet inte vad de skall gör med pengarna
Postad 07 August 2007 - 17:59
Postad 07 August 2007 - 18:02
Har tänkt att köpa en Pioneer 50" eller 60" direkt när 1080p-modellerna kommer ut.
1. Hur mycket låter (brummar, buzzar) de G8-modeller som finns ute idag?
Jag har hört att man kan välja olika inställningar per input, men jag använder bara min HTPC.
Den kommer att skicka ut olika signaler beroende på källan (HD-DVD, Blu-ray, DVB, DVD etc etc | 1080 24p, 1080 50p, 1080 60p).
2. Kan TV:n automatiskt växla refresh rate beroende på insignalen?
Postad 07 August 2007 - 18:17
Således att bara skrika rakt ut "sänk priserna" vet jag inte om det är så genomtänkt, det är det Zoom argumenterar emot, i den händelse att du missat det...
Ok vi tar det en sista gång.
Eftersom både Zoom och uppenbarligen även du inte förstår vad jag skriver så tar jag det igen! Jag har inte nånstans skrivit att Pioneers apparater inte är prisvärda. Inte är bäst eller ens har ett motiverat pris sett till det faktum att de är bättre och antagligen dyrare att tillverka. Däremot så skrev jag att det uppenbarligen är svårt att vara premium i branchen och att ett av skälen till varför Pioneer inte går bra kan vara att skillnaden mellan en normalbra plasma från tex Samsung eller Panasonic och en Pioneer för gemene man är för liten för att motivera prisskillnaden.
Kanske inte för de videofiler som håller till här kanske, men ni är inte så många. En Pioneer G8 kanske är dubbelt så dyr att tillverka som en Samsung Q, det vet jag inte, men i så fall så har Pioneer ett allvarligt problem med produktions och utvecklingskostnaderna.
Att de nu sänker priserna rejält i staterna tyder på att jag inte är helt fel ute och de kommer att tvingas göra samma sak här vad det lider. Konkurrensen är mördande för tillfället och kvalitet räcker helt enkelt inte för att överleva.
Redigerat av Mange_L, 07 August 2007 - 18:21.
Postad 07 August 2007 - 18:23
Postad 07 August 2007 - 18:25
Enator Elite är väl också för dom som blir tvungna att sälja sin bostadsrätt för att ha råd? haha
Men då tillhör de inte eliten utan dumisar
Postad 07 August 2007 - 18:31
Postad 07 August 2007 - 18:32
Äger man en elite plasma så får man automatiskt elite status.
plasma skärmar är en måttstock på hur framgångs rik man är!
![]()
Ja ja ingen ser det. Parkerat hella tiden hemma
Redigerat av Enator, 07 August 2007 - 18:33.
Postad 07 August 2007 - 18:33
Att priserna justeras med tiden och efter marknaden är nog ingen vild gissning nej. Frågan är om kvantitet är ett bättre sätt att överleva? Skulle gissa att det beror på vilket företag man pratar om.Att de nu sänker priserna rejält i staterna tyder på att jag inte är helt fel ute och de kommer att tvingas göra samma sak här vad det lider. Konkurrensen är mördande för tillfället och kvalitet räcker helt enkelt inte för att överleva.
Jajja, vi får se var Pio står under deras finansårs slut. Hoppas det går bra, annars finns det som du säger risk för att de byter affärstaktik och fokuserar på annat än det de gör idag - tror dock det är lite för tidigt att säga något om det nu.
Postad 07 August 2007 - 18:36
Postad 07 August 2007 - 18:36
Postad 07 August 2007 - 18:41
multimedia: Ja, man borde förvänta sig en bättre out-of-the-box inställning, hur bra än TVns potential är, det är ändå 37.000 kr, skulle inte gissa på att många som följer denna tråd ens har det som brutto-månadslön (och om du som just läser detta har det - fine, är glad för din skull
havocsi: Denna oändliga skräpmarknadsföring som finns överallt är olidlig alltså... "Platt-TV för xxxx kr!" Håler med helt och hållet där. Så trött på det.
Jag tycker för övrigt att vi borde sluta använda oss av ordet "Platt-TV" .... eller ännu värre, som vissa butiker gör.. "Vägg-TV".
LCD eller Plasma tack.
Postad 07 August 2007 - 18:42
Haha, på riktigt, vad är det för egenskaps-skillnader på elite och de andra?
Elit har bättre färgfilter samt usb-port för bild samt har möjlighet till ISF-kalibrering och jag tycket den extra slant är värt att satsa på elitserien.
Postad 07 August 2007 - 18:53
Postad 07 August 2007 - 19:02
Enator>>
I december kommer dessutom Elite-modellerna få tokpisk av Status-serien, kommer få dagens G8 att se ut som en DiBoss LCD anno 2001.
Samt kommer LED-LCD oxå.
Postad 07 August 2007 - 19:11
Postad 07 August 2007 - 19:17
Postad 07 August 2007 - 19:25
Att priserna justeras med tiden och efter marknaden är nog ingen vild gissning nej. Frågan är om kvantitet är ett bättre sätt att överleva? Skulle gissa att det beror på vilket företag man pratar om.Att de nu sänker priserna rejält i staterna tyder på att jag inte är helt fel ute och de kommer att tvingas göra samma sak här vad det lider. Konkurrensen är mördande för tillfället och kvalitet räcker helt enkelt inte för att överleva.
Jajja, vi får se var Pio står under deras finansårs slut. Hoppas det går bra, annars finns det som du säger risk för att de byter affärstaktik och fokuserar på annat än det de gör idag - tror dock det är lite för tidigt att säga något om det nu.
Nej, kvantitet är inte heller nån garant. Jag skulle gissa att alltfler börjar bli skeptiska till att överhuvudtaget köpa nya skärmar när de sjunker så snabbt i pris och rätt snabbt överträffas av bättre modeller. Ta Panasonic PX70 som för bara några månader sen kostade 15-16000 och som nu går att få för 9900. Nästa gång de lanserar en ny skärm så kommer nog många att vänta ett tag med inköp, fast ju dyrare skärmen är desto svårare lär det bli att motivera ett inköp.
Redigerat av Mange_L, 07 August 2007 - 19:27.
Postad 07 August 2007 - 20:16
Det finns alltid något bättre runt hörnet. Det måhända att Pioneer har den bästa plasman prestanda mässigt just nu. Men när Pioneer släpper sina Full-HD modeller i September så är HD-Ready modellerna ''yesterdays news'' och Pioneer's Full-HD plasma är kungen av prestanda. Om ingen annan kommer och saboterar detta vill säga. Om pengar inte spelar roll så är detta ett givet köp. Man kommer säkerligen kunna njuta av att ha den bästa plasman på marknaden i några få månader men bara till's någon annan kommer med något bättre.
Det blir ett jäkla uppgraderande hela tiden om man måste ha det bästa jämt och ständigt.
I ärlighetens namn så förstår jag inte denna status jakt i att ha den bästa plasman prestanda mässigt där hemma. Som vissa verkar bedriva.
Har varken något för eller emot Pioneer utan är neutral.
Nej men inte blir 8G HD-ready yesterdays news på några månader! Och kom i håg att det är BILDEN som spelar roll och den har lite med upplösningen att göra. Pioneer 8G HD-ready är ju beviset på detta. Vilken upplösning man behöver beror på skärmstorlek och betraktningsavstånd. Så HD-ready är inte automatiskt sämre. De som nu köper "billiga" Full-HD-skärmar riskerar däremot att få sämre bild eftersom pengarna går till extra pixlar i stället för bra bildbehandlingskretsar. Bild ut hänger liksom inte bara på panelen utan mer på hur TV:n lyckas processa bild in.
Sen tror jag inte att alla känner sig tvungna att uppgradera varannan månad. Inte jag iaf. Däremot kan jag få uppfattningen när jag läser i olika forum att folk väntar på att utvecklingen för platt-TV ska komma så långt att bildkvaliteten är jämförbar med CRT innan de vill slå till och byta. Det har ju varit usel svärta och usla färger på platt-TV ända sedan starten på 1990-talet. Men nu börjar man kanske ana ljuset i tunneln i och med det stora klivet till 8G plasma t ex.
Det allra sista du skriver håller jag med dig om - jag skiter fullständigt om det står Pioneer eller Kalle Anka på min nästa TV - jag betalar för att få bra bild!
Postad 07 August 2007 - 21:00
Jag tvivlar!! Höll på mycket med projektorer förut och det var hela tiden snack om ifall LCD var i fatt DLP prollar och nej dom kom aldrig ifatt likadant kommer det att bli med LCD och plasma skärmar.
Kanske det, men de då har inte LCD tekniken i sin grund förändrats så mkt. Det gör den med de nya LED baserade skärmarna tydligen, då akilleshälen med en styck lysande backlight är borta. Dock kan ju andra problem uppenbara sig, den som lever får se. Kontrastsiffrorna verkar trevliga iaf, som man såklart alltid ska ta med en nypa salt.
Postad 07 August 2007 - 21:17
Jag tvivlar!! Höll på mycket med projektorer förut och det var hela tiden snack om ifall LCD var i fatt DLP prollar och nej dom kom aldrig ifatt likadant kommer det att bli med LCD och plasma skärmar.
Kanske det, men de då har inte LCD tekniken i sin grund förändrats så mkt. Det gör den med de nya LED baserade skärmarna tydligen, då akilleshälen med en styck lysande backlight är borta. Dock kan ju andra problem uppenbara sig, den som lever får se. Kontrastsiffrorna verkar trevliga iaf, som man såklart alltid ska ta med en nypa salt.
Särskild om Sammy är inblandade i den
Postad 07 August 2007 - 21:44
Det var ju attans vad det rörde upp känslor med mitt lilla inlägg om dubbla PX70:or (En extra till frugan Pacman..)
Wolfy - Tråkigt att du inte förstod mitt resonemang...Men det var ett inte alltför allvarligt menat inlägg heller. Mer som att på ett skojigt sätt försöka se på det från en kanske mer "normal" konsuments sida.
Perssons Pack - Du verkade förstå vad jag menar. Audi verus Merca... Inte Trabant versus Porsche...
Visst är det Pio jag vill ha, men samtidigt behöver man inte alltid framhärda "Jag vill ha det bästa" utan att på något sätt göra en reflektion över vad det innebär. Eller se på en produkt i relation till andra produkter sett ur ett perspektiv som inte är prestanda mässigt, utan kanske ekonomiskt.
Hoppas att alla har fått skriva av sig så vi kan stanna OT.
Fast det är ju oxå lite kul när det rörs om lite i grytan...
/ Försöker just nu övertyga mina kollegor om att det är en "lysande" ide att ha ett gäng Pio på kontoret i olika storlekar... att vi skall ha det hemma har det redan fått tjatat i sina öron så att de kanske börjar förstå...
Postad 07 August 2007 - 21:50
Postad 07 August 2007 - 22:23
Är det ens bekräftat att Pioneer går dåligt? Svenska Pioneer eller Pioneer i hela världen? Eller är detta bara ett sånt där rykte som helt plötsligt alla går på?
http://techon.nikkei...0070802/137371/
Postad 07 August 2007 - 22:53
Sorry för att jag svarar dig när du efterlyste stopp på OT... Wolfy - Tråkigt att du inte förstod mitt resonemang...Men det var ett inte alltför allvarligt menat inlägg heller. Mer som att på ett skojigt sätt försöka se på det från en kanske mer "normal" konsuments sida...
Jag förstår ditt resonemang till viss del och mitt inlägg var inte enbart riktat till dig, jag borde ha klargjort det. Vad jag vänder mig emot är att ens jämföra PX70 med t ex 428, då jag tycker att de är i olika klasser kvalitétsmässigt. Det finns andra Panasonic där en jämförelse kan göras, men då faller också resonemanget... nåja, nog om detta.
@ Enator: Du får gärna inkludera en länk till dina bildinlägg, så man kan gå direkt till källan och läsa mer
Postad 07 August 2007 - 22:58
Är det ens bekräftat att Pioneer går dåligt? Svenska Pioneer eller Pioneer i hela världen? Eller är detta bara ett sånt där rykte som helt plötsligt alla går på?
Jag kanske suger på engelska, men det där bevisar bara att de säljer sämre än de brukar. Knappast att de håller på att gå i KK som det låter från de flesta här.
Postad 07 August 2007 - 23:12
Pioneer har öppnat dörren till revolutionerade tekniklösningar som ger överlägsen bildkvalitet och gör absolut inget fel i att sätta prisnivåerna där de råkar ligga idag. "Kuro" har bara funnits ute på marknaden några månader nu och det är väl egentligen bara de riktiga entusiasterna som köpt sig ett exemplar. Så här initialt så klart priserna är höga. Och i och med full-hd som just lanserats och snart kommer hit så kanske de kan ta över samma prisnivå och låta de "vanliga" 8G sjunka en aning så de kan konkurrera med lägre (stående) skikt.
Så 38000 kr för en 50" plasma som idag ÄR toppskiktet av vad som ens går att köpa - njae inte så dyrt.. egentligen. Okej, JA, det svider i plånboken men hellre det än att man ångrar sig att man inte la ut det där "lilla" extra. Pioneers "problem" ekonomiskt kanske är att de inte har några apparater alls som hamnar i de billigare segmenten, medan andra tillverkare har mest billiga grejer och kanske någon enstaka (vågar man säga ingen?) tv som kan komma i närheten av Pioneer, i alla fall så som det ser ut idag.
/ZR (som har en säng för just 38000 kr)
P.S. Enator, vill du möjligtvis samla alla fina bilder i ett enda inlägg? Kanske sorterat efter bildkälla osv. Jag har så svårt att hitta dem alla genom alla sidor i den här tråden när jag, om och om igen, ska visa kompisar och nätkompisar att det är Pioneer 8G som gäller
Postad 07 August 2007 - 23:41
Jag kanske suger på engelska, men det där bevisar bara att de säljer sämre än de brukar. Knappast att de håller på att gå i KK som det låter från de flesta här.
Och det där var en aktuell rapport från i sommar. Redan förra året avgick ledningen pga stora förluster på plasmaförsäljningen så det är ju ingen tillfällig drop. Nej, konka lär de väl inte göra, men deras framtid som tillverkare av exklusiva plasmaaparater är nog lite osäker. Det verkar ju inte finnas tillräckligt mkt pengar i det oavsett om man kan tycka att världens bästa 50 Plamsa faktiskt är värd 38 000.
Man lider lite med dem när de tom själva säger att de inte är optimistiska beroende på trenderna i Europa och USA. (Antagligen det att folk hellre köper billigare lite sämre plasmor)
Redigerat av Mange_L, 07 August 2007 - 23:50.
Postad 08 August 2007 - 00:20
Out of the box och ISF calibrerad:
Den vänstra ser ju aningen photoshoppad ut. Källa till bilderna? Den isf-kalibrerade ser dock riktigt najs ut men jag har svårt för att tro att det verkligen är så retarderat dåligt out-of-the-box.
Redigerat av shuriken, 08 August 2007 - 00:34.
Postad 08 August 2007 - 00:43
Här är originalinlägget på AVS Forum
Tyvärr står där inget matnyttigt utan det är bara ett kort inlägg om ISF kalibrering. Det vore ju intressant med ännu en bild, av samma TV inställd via FILM läget och t ex DVE.
Postad 08 August 2007 - 02:40
Vad vet jag.
Postad 08 August 2007 - 08:03
Hon vill inte ha nån. Hon gillar inte den felaktiga deinterlaceingen (utan att ha någon aning om det förstås - hon sa bara "pixligt")(En extra till frugan Pacman..)
Postad 08 August 2007 - 08:17
Det kan ge en uppfattning, men eftersom era bildskärmar ni tittar på denna sida med inte är kalibrerade så kan det inte ge något annat än en fingervisning...
Men det är tyvärr nästan så illa som bilderna uppvisar. De har på tooook för mycket färg och mättnad out of the box.
Nu till ytterliggare ett inlägg om branchen...(kopierar lite från min recension)
Out of the box i sina standardlägen är skärmarna inte speciellt bra, de har alla s.k. bildförbättrare påslagna samt att de har en alldeles för blå bild. Jag rekommenderar ingen att köra dessa skärmar i sina standardlägen, då de mäter uppåt 10 000 kelvin i dessa.
Valet av dessa standardlägen är inte förvånande, då Pioneer liksom alla andra tillverkare vet att på de flesta ställen deras skärmar ställs upp på så kommer återförsäljarna inte att göra något annat än att ta ur dom ur kartongen och sen ställa upp dom för visning. Ögat dras sedan automatiskt mot kontrastrika bilder vilket har gjort att tillverkarna överstyr sina skärmar för att få dom att sticka ut.
Nästan alla apparater har också "xxx miljoner färger" som de så gärna vill visa upp, vilket gör att de överstyr bilden ordentligt. Lägg till all deras "avancerade bildprocessing" så läggs det på massa artificiell skärpa och trams för att bilden på håll ska upplevas som skarpast på väggen. Detta är tex en av de orsaker många tycker spontant att en "fullHD LCD" visar mera detalj, slå på samma funktion på Pioneer så får ni se att den kan upplevas som skarp...Enda problemet är att man faktiskt dödar massa information i bilden och gör den väldigt artificiell, för att man förhöjer delar av bilden och sen lägger till kantskärpa vilket resulterar i att man inkräktar på information runt det.
Så dessa horibla standardinställningarna är gjorda så för att alla andra tillverkare gör likadant och för att man vill kunna "sticka ut" på en vägg av massa apparater...Personligen hade jag föredragit om de faktiskt hade fixat till out of the box perfekt, för mig så är målet att behöva kalibrera så lite som möjligt för att tillverkarna lär sig göra rätt
Hoppas det klarar upp lite grann varför de ser ut som de gör.
Postad 08 August 2007 - 08:27
Precis! Det är ofta man hör folk som ser nått överskärpt skräp och säger "åhhh vad detaljer" (inte ofta i kombination med orden "det måste vara pga 1080"...). Vad de egentligen ser på är en bild med mindre/färre detaljer. De brukar inse det när man väl pekar ut problemen och så var deras dag förstörd...Detta är tex en av de orsaker många tycker spontant att en "fullHD LCD" visar mera detalj, slå på samma funktion på Pioneer så får ni se att den kan upplevas som skarp...Enda problemet är att man faktiskt dödar massa information i bilden och gör den väldigt artificiell, för att man förhöjer delar av bilden och sen lägger till kantskärpa vilket resulterar i att man inkräktar på information runt det.
Postad 08 August 2007 - 10:39
Hon vill inte ha nån. Hon gillar inte den felaktiga deinterlaceingen (utan att ha någon aning om det förstås - hon sa bara "pixligt")(En extra till frugan Pacman..)
Gällande min egen fruga...
Hon kikar på American Idol och liknande som ser för jäkligt ut, och som jag vägrar ta del av...
Vidare så behöver hon glasögon när hon ser på tv. Men dessa hittar hon sällan då kottarna brukar gömma dem. Oddsen att hon skall notera dålig bild är alltså...nära noll.
..dock kvarstår ju dock mina krav som ett problem..
Havocsi!!!
"Nästan alla apparater har också "xxx miljoner färger" som de så gärna vill visa upp, vilket gör att de överstyr bilden ordentligt. Lägg till all deras "avancerade bildprocessing" så läggs det på massa artificiell skärpa och trams för att bilden på håll ska upplevas som skarpast på väggen. Detta är tex en av de orsaker många tycker spontant att en "fullHD LCD" visar mera detalj, slå på samma funktion på Pioneer så får ni se att den kan upplevas som skarp...Enda problemet är att man faktiskt dödar massa information i bilden och gör den väldigt artificiell, för att man förhöjer delar av bilden och sen lägger till kantskärpa vilket resulterar i att man inkräktar på information runt det."
Hoppas att du tycker det är okej att jag använder dina ord i min kommunikation utanför detta forum, då du där har formulerat det jag inte kunnat göra själv, och verkligen vill dela med mig just detta budskap.
Mac.
Redigerat av Marcus B., 08 August 2007 - 14:37.
Postad 08 August 2007 - 10:40
Out of the box och ISF calibrerad:
Hmm, är man oartig om man säger att det luktar ISF-propaganda...?
Inte ser det så där rött ut out-of-the-box. Och drar man på FILM-mode så ser det riktigt ok ut.
Poängen tycker jag är hur långt man kommer med att skruva själv, med DVE t ex. Meningslöst att jämföra med out-of-the-box eftersom alla redan vet att den bilden är skit.
Så tack för bilderna men det vore intressant med DVE vs ISF i stället om du har möjlighet!
Postad 08 August 2007 - 10:57
Ägde en av de första Sharp-skärmarna som hade feting-banding. Sen var det clouding, döda pixlar etc, men när skärmen funkade så var bilden och svärtan nästan i plasma-klass.
I dagsläget så är jag inne på min fjärde Sharp 46-XDE1.
Var och kikade på Pioneer 508XD i fredags och har nu funderat i ett par dagar.
Ringde till min handlare nyss och sa att jag kommer in någon dag med Sharp'en och vill ha en Pioneer igen
506'an körde jag in efter alla konstens regler.
508'an ska jag nog skita i allt på. - SKOJA BARA
Jag kommer nog att sätta några rullar på repeat i några 100 timmar så att den förhoppningsvis "sätter sig" som förståsigpåarna här påstår
Sen in med lite kalibreringsskivor och sitta några nätter och vara 'onormal'.
FYI
Jag passade även på att höra mig lite för om Pioneers 1080p skärmar.
Mellan-tummen-och-pekfingret-priser...
50" - 55.000-57.000 :-
60" - 70.000-75.000 :-
Rapport kommer.
Mvh
Arnold
Redigerat av Arnold_Braunschweiger, 08 August 2007 - 11:02.
Postad 08 August 2007 - 11:25
Redigerat av Wolfy, 08 August 2007 - 11:26.
Postad 08 August 2007 - 12:01
508'an ska ju klara 1080/24.
Detta betyder att den även klarar 720/24?
Postad 08 August 2007 - 12:23
Tackar. Rätt intressant också hur den drar mindre ström när den är kalibrerad, rätt mycket mindre.Här är länken till hela recensionen från vilken bilden med Dynamisk vs ISF kalibrering ovan var tagen. Ger en mer detaljerad bild
Stand-by = 0,3W
Optimum = 320W
Standard = 350W
Dynamisk = 350W
ISF kalibreret = 260W
/ZR
Redigerat av Unregistered46e1de31, 08 August 2007 - 12:24.
Postad 08 August 2007 - 12:27
Get better picture, lower your energy-costs AND save some trees aswell!
Bra recension förövrigt.
Kanske läge att ge upp "va dyr den är för att vara bara HD Ready" och att jämföra andra FullHD-modeller med endast FullHD G8 (har faktiskt hört att 508 inte kan jämföras med 1080-displayer
Arnold_Braunschweiger>> Bra fråga skulle jag vilja säga. Iofs så är det väl typ bara HD DVE som är mastrad i 720p24 so far (reservation för vad som finns på nätet) men nån mer borde ju dyka upp framöver. Har inget svar tyvärr.
Postad 08 August 2007 - 12:52
Här är länken till hela recensionen från vilken bilden med Dynamisk vs ISF kalibrering ovan var tagen. Ger en mer detaljerad bild
VÄLDIGT stor skillnad blir det...
Man får nog kosta på sig en kalibrering.
1 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar
Sökningen pågår
Avancerad sökning
1
Philips lcd eller satsa på oled?
2 bilder
4 filmer

Minhembio - Senaste nyheterna

Fler
Vilka bilder visas här?