Men hos mig är det som en röd flourecerande boll som är rätt störig tycker jag
Mvh D
Sökningen pågår
Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Officiell Tråd - Pioneer PDP-427 / 507XA/D
Startad av
joakim123
, Jul 20 2006 10:45
2310 svar till detta ämne
31 relaterade trådar
Postad 16 June 2007 - 20:33
Då har du det nog inte lika starkt som jag, eller så är jag petig
Men hos mig är det som en röd flourecerande boll som är rätt störig tycker jag Mvh D Postad 16 June 2007 - 20:40
Helt rätt man ska vara petig på produkter i den här prisnivån. Men för egen del så satt jag med en risig gammal tv innan så jag sitter bara med ett brett smile varje kväll jag slår på 507:an.
Postad 16 June 2007 - 20:43
Vilka inställningar kör du med själv? då jag själv inte har märkt något sådant med min. Dock har jag bara kört ner kontrasten till 20 och med fabriks inställningarna. Har försökt kalibrera min tv efter vad andra har för inställningar men inte blivit nöjd och tycker att min plasma fungerar kanon direkt från fabrik. Postad 16 June 2007 - 20:58
Har i stort sett fabriksinställningarna jag också, men har skruvat upp kontrasten lite. Tyckte detta var ett sådant uppenbart fel att jag blev besviken som f-n.
Men kanske är så att ingen tv är perfekt. Mvh D Postad 17 June 2007 - 00:18
Måste bara säga att jag e så sjukt nöjd med min 507XA
Aja, ville bara dela med mig av min glädje. Delad glädje e ju som kännt dubbel glädje och delar jag med alla på MHB så borde glädjen bli enorm!!! /SK Postad 17 June 2007 - 01:09
Japp! å grattis till en sjukt bra TV krippa, må den ge dig många timmar av visuell magi!!
Postad 17 June 2007 - 07:28
Du kan ha separata inställningar för varje ingång. Hur du går tillväga är enkelt, välj den ingång du vill ha (t.ex. 1 för analog TV) och ändra bildinställningarna. Gör sen samma sak för ingång 2, 3, och så vidare. TVn minns sen vilka inställningar du gjorde för varje ingång. Kul att du är nöjd med din TV, jag hade iofs blivit mycket förvånad om du skrivit något annat då detta är en riktig kanon-TV! Postad 17 June 2007 - 08:26
Hej
Jag får leverans av 507 xd i veckan. Otroligt spännande. Jag skall också köpa till en DVD-R. Jag velar mellan SONY RDR HXD 870 eller 970 och Panasonic DMR EX 87. (inbyggd DVB-T) Kanske någon har ett råd eller bättre alternativ Jag undrar om det går an att lägga tv´n på glaset på ett mjukt underlag när man monterar väggfästet? /axelman Postad 17 June 2007 - 10:04 Ja nu är det ju så att bilden på min 427XD blir taggig bara ibland och det kan skifta mellan både kanal som till individuella program i själva kanalen. Kanske taggigheten försvinner när man börjar köra digitalbox med HDMI? Postad 17 June 2007 - 13:00
Tror att du hade Dynamic contrast för högt testa på låg istället ändra också färgtemperartur till något lägre så ska det nog fungerar annars måste du ändra kontrast och ljus på din DVDspelare så gjorde jag med min iaf.. Postad 17 June 2007 - 14:09
När jag satte dit mitt fotstativ la jag tv:n i sängen och det gick alldeles utmärkt! Så jag ser inga problem med att lägga den mjukt när du sätter dit väggfästet. Postad 17 June 2007 - 15:06
Tack för ditt svar Torége /axelman Postad 17 June 2007 - 15:16
Du behöver inte lägga TVn ner för att montera fotstödet på den, har du någon som hjälper dig så går det hur lätt som helst att bara lyfta TVn på plats på fotstödet. Postad 17 June 2007 - 15:47 Väggfästet monterar du lättast med tv:n ståendes i emballaget. Postad 17 June 2007 - 15:49
Taggighet i bilden när man kollar på digital-tv beror nog mest på kassa sändningar ifrån sin leverantör och inte så mkt på tv:n
Postad 17 June 2007 - 15:52
Kul att du tycker 507:an Postad 17 June 2007 - 18:28
Angående montering av stativ alt väggfäste så är det absolut inga problem med att lägga TV:n på ett mjukt underlag. Själv tog jag hjälp av en polare, la en mjuk duk (luddfri) på vardagsrumsbordet, la försiktigt TV:n på bordet och monterade väggfästet.
Postad 17 June 2007 - 20:23 Vad menar du? Själva digital signalen in till boxen är ju antingen där eller inte. Menar du att kvaliten på det som sänds är kasst och vad är det då som skulle kunna ge upphov till taggighet i bilden? Postad 18 June 2007 - 08:14
Tack så mkt nickie_woo!! Det gjorde susen! Tack till alla andra också! Det här forumet är super Mvh D Postad 18 June 2007 - 10:45
Hej
Jag fick in följande på fel ställe, tror jag. Hoppas det är ok att prova här istället. Hej Jag tänker sätta upp min kommande PIONEER 507:a med ELFA´s hängskenor och bärlist. Tyvärr blir det väl så att jag inte kan köpa DVD-inspelaren med DVB-T så att hopkopplingen kan samordnas vid upphängningstillfället. Jag undrar därför om det går att vinkla ut nederkanten på tv´n så pass mycket att det går att sätta in de kabelkontakter som behövs för DVD´n. HDMI-kabel och så blir det väl någon ändring av Koax-kabeln. När tv´n hänger på väggen menar jag. Uttagen sitter ganska fördelaktigt ganska långt ner på baksidan av tv´n. Eller kanske får jag fila lite på slitsarna i hängskenorna för att få lite mera "svängrum" ? /axelman Postad 20 June 2007 - 16:50
I manualen till 507 XD står att tv´n skall anslutas till jordat uttag.
Har ni gjort det ? Eller har det fått duga med det ojordade ? /axelman Postad 20 June 2007 - 17:59
jag har jordat, men jag kan inte tänka mig att det skulle spela någon roll om 507 är kopladd till en jordat eller icke jordat uttag. vore helt absurt.
Postad 20 June 2007 - 19:01
Nu har polarn som var en stor LCD förespråkare köpt en 507!!
Postad 21 June 2007 - 13:03
Vad får 4270/427 för höjd inkl det "icke-snurrbara" stativet?
(typ detta)
Postad 21 June 2007 - 15:13
pacman<< vad säger du om jordat eller icke jordat uttag? kan detta ha någon betydelse? tänkte ifall det sitter ett gäng där ute nu med icke jordade uttag och blir osäkra nu.
Postad 21 June 2007 - 20:29
Jag kan inte tänka mig att det skall göra någon skillnad. Jorden är ju bara ett personskydd, ifall fasen skulle falla mot ett ledande material så skall säkringen lösa. Postad 22 June 2007 - 08:55
Hej Kan det ha någon positiv betydelse om man ser till att fasen kommer in från rätt håll i TV´n ? Om ni förstår vad jag menar ? När man har ojordat uttag. /axelman Postad 25 June 2007 - 09:15 Det beror på vilken typ av taggighet du menar men det första du ska misstänka är att den inkommande digitatv-signalen är mer eller mindre sönderkomprimerad vilket ger en "pixlig" bild.Vad menar du? Själva digital signalen in till boxen är ju antingen där eller inte. Menar du att kvaliten på det som sänds är kasst och vad är det då som skulle kunna ge upphov till taggighet i bilden? Postad 25 June 2007 - 10:42
Jag liksom axelman ska hänga upp min kommande 507'a på väggen och jag är kluven angående vilket väggfäste som är bäst att använda. Jag har tidigare läst en hel del i Panasonic PV/PX-tråden och många använder ELFA's hängskenor likväl som Ikea's Henke.
Hur har ni monterat upp era 50-tummare? Var har ni köpt era väggfästen? Hur gick ni praktiskt tillväga vid monteringen av fästet? Jag uppskattar alla svar, en panel som 507'an vill man helst inte se falla från väggen ner i golvet Postad 25 June 2007 - 11:57
På min 507 är Tv4 kanalerna ibland helt hemska och även de flesta svenska produktioner på Kanal 5. Taggigt runt konturer och linjer som går runt konturer. Kollade på ett fiske program på Tv4+ häromdagen och där var det små små linjer o taggighet som syndes hela tiden speciellt på fiskespön tex. Bilden är kanon i övrigt men dessa linjer är bara blä. Mvh D Postad 25 June 2007 - 13:18
"små små linjer"?
![]() Är de fortfarande kvar efter du satt Pure Cinema i Off är man rökt tyvärr. Miss i deinterlaceingen av Pioneer. Iövrigt är det nog en kombination av att du tittar på, från grunden, interlace-material (som aldrig kan deinterlaceas perfekt) och massor av olika komprimeringsaretefakter (macroblocking och/eller mosquito noise). Det går att deinterlacea olika bra och det går att minimera komprimeringsaretefakter olika bra men i grunden är det => skit in = skit ut och mao inte tvns fel. Ingen som såg Sverige-Danmark på TV9 (comhem)? Jag tror jag aldrig sett så dålig bild i hela mitt liv...jo, när jag förskte streama en film via 56k modem år 1998... Vid rörelser låg nog upplösningen på 160*100 eller nått. Idioter, borde vara olagligt att sända så dålig bild.. Postad 25 June 2007 - 18:00
Är inte vid rörelse som den bilden du visar, dom försvinner med pure cinema off. Dessa linjer liknar dom på bilden lite men syns hela tiden, även om bilden inte panorerar eller rör sig alls mkt. Ska försöka ta ett kort när dom dyker upp nästa gång för det är svårt att förklara.
Dom går snett över objekten där dom syns som en slash typ = / äääh sjukt svårt o förklara Mvh D Postad 25 June 2007 - 18:26
Har haft min 507XD 2 veckor nu, är toknöjd med TVn! Analoga bilden är väl inte den bästa men det går att se utan problem. Angående väggfäste så gjorde jag som många andra, köpta elfa skenor på COOP Forum för ca 300:- och hängde upp den i betongväggen.
![]()
Postad 26 June 2007 - 06:57
Frank Desembler<< Nice man!! Grattis till tv:n har haft min 507 nu ett tag och blir bara nöjdare och nöjdare för varje dag.
Postad 26 June 2007 - 07:58 Aha...låter som om det är digital-tv signalen som är boven... Kikade på lite friidirott på en 4270 i helgen. Otäckt dåligt komprimerad sändning, SVT hade ingen bra dag. Kunde inte se att 4270:an gjorde något uppenbart fel utan det jag såg var mestadels (eventuellt kunde man önska sig ännu bättre kantutjämning av diagonala linjer - trots att den är bättre än vissa andra) fel i inputen så att säga. (och ja, helt riktigt, bilden visar combing) Redigerat av pacman, 26 June 2007 - 07:59. Postad 27 June 2007 - 10:06
har några frågor och jag tror säkert alla här inne kan svara på de
har kikat runt i flera månader nu efter en schysst tv och jag har fastnat för en plasma med märke pioneer. Jag har inte tänkt att spela så mycket spel och inte heller ha nån Htpc, det blir endast tv tittande och film (kommande blue ray när de går ner i pris). So far so good. Sen kommer de svåra besluten: Vilken modell ska jag ha? Sitter strax mellan 3,5-4,0 m från tv´n. 42" eller 50"? (sugen på 427XD) Har jag förstått rätt så får man högtalare till 42´an/orna men inte till 50? Får bra med dineras i augusti av skattemasen och polaren har fått jobb på mediamarkt som ska öppna här i stan (sen höst). Ska jag vänta med köpet av pioneer tills de har öppnat? (därav bättre pris). många frågor men hoppas ni alla har iaf nåt svar. Postad 27 June 2007 - 11:31
Zonne<< Jag har 507 och sitter 3,5m från skärmen å jag skulle aldrig i livet vilja byta min 50 mot en 427 eller en 428.
Postad 27 June 2007 - 16:49
plasmaplytet<< Är 50 tum lagom eller skulle du om du kunde välja t ex 60 tum?
Postad 27 June 2007 - 19:59
Jag sitter på ca 3m från TVn (har 50"arn) och det är perfekt, skulle inte vilja ha 42" om avståndet är 3m och längre.
Postad 29 June 2007 - 06:59
Hej Torége Hur har det gått för dig med PDP+ garantin ? Har det gått att konstatera om tv´n omfattas av garantin ? / axelman Postad 29 June 2007 - 22:18
Ett litet tips om ni kör HDMI till skärmen, kör inte HDMI RGB utan har ni möjlighet så välj HDMI Y Cb Cr otrolig skillnad!!!
Postad 30 June 2007 - 08:05
Angående PDP+ garanti och inköp hos inwarehouse gäller följande (enligt telesamtal med dem i veckan)
Inwarehouse importerar sina plasmor, men de har ingått ett separat avtal med Pioneer Sverige att det ingår PDP+ garanti ändå. Man får ingen "fysisk mapp" som man tydligen får på andra ställen, men innehållet i garantin är densamma. För att "aktivera" garantin ska man (enligt inwarehouse) ringa direkt till Pioneer Sverige som då åtar sig service direkt, med samma åtaganden som "svensksålda" plasmor dvs. låneplasma, fri frakt vid service etc... För mig känns detta likvärdigt som om jag hade haft PDP+ mappen och jag är nöjd med svaret. Postad 30 June 2007 - 08:21
Ni som har den här tvn är ni nöjda ägare?
Funderar på om jag ska slå till på en 507XD istället för en 508XD pga av det låga priset. //Johan Postad 30 June 2007 - 11:45
Två ord - Helt fantasiskt!
Jag fick monterat upp min 507XA igår med ELFA hängskenor, fungerar utmärkt och jag garanterar att inget, och då menar jag inget, får ner den panelen. Brottaren Karelin hade kunnat hänga sig i den men den hade suttit kvar. Jag installerade ComHems HD-box samtidigt som jag slog på TV:n för första gången. Helt underbar bild trots jag skruvade ner inställningarna så pass mycket för inkörningsperioden. Summa summarum : Har man tvivel så köp en PDP-507XX, beviken kommer du inte att bli! Jag återkommer med bilder på mitt nymålade vardagsrum och nya panel. Postad 30 June 2007 - 12:26
Hallå Plasmaplytet
Hur kan man fixa detta med hdmioch inte hdmi via rgb?? ställer man in det i dvd spelaren då ?? Postad 30 June 2007 - 14:58
lpc123<< Jag har en Denon 2910, Den var inställd på HDMI RGB och jag var skit nöjd med bilden. Men så av en slump så testade jag om det var någon skillnad med HDMI Y Cb Cr och bilden blev dubbelt så bra!!! Kontrasten blev helt otrolig!!! Om 507 så tycker jag så här efter att ha lirat en massa 360 och sett massor av film på skärmen
1 användare läser detta ämne0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar |
Trendande produkter |