Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Officiell Tråd - Pioneer PDP-427 / 507XA/D

2310 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara
Pioneer PDP-5000EX (TV) 1 8.75 (3) Inga priser
Pioneer PDP-427XD (TV) 1 9.574998 (39) Inga priser
Pioneer PDP-507XD (TV) 1 9.871794 (38) Inga priser
Pioneer PDP-427XA (TV) 1 9.437498 (15) Inga priser
Pioneer PDP-4270XA (TV) 1 9.461538 (12) Inga priser
Pioneer PDP-4270XD (TV) 1 9.083332 (11) Inga priser
Pioneer PDP-507XA (TV) 1 9.588234 (16) Inga priser
31 relaterade trådar
Pioneer PDP-4270XD digital tv (5 inlägg) 5 år sedan
Inbränning, har du drabbats? (603 inlägg) 8 år sedan
1080p/24 (575 inlägg) 12 år sedan
Pioneer PDP-427XD ? (6 inlägg) 13 år sedan
Pioneer-klubben (151 inlägg) 14 år sedan
TV-apparater med inbyggd digitaltuner (186 inlägg) 15 år sedan
Störande ljud från Pioneer PDP-427/ 507 XA/D (112 inlägg) 15 år sedan
Provlyssning av högtalare + frågor (48 inlägg) 17 år sedan
1080p-skärmar - vilka finns det? (293 inlägg) 17 år sedan
Sharp eller pioneer (21 inlägg) 18 år sedan
Pioneer PDP-4270XD eller Panasonic PX-70 (21 inlägg) 18 år sedan
panasonic th-50pv600 eller pioneer 427xd (4 inlägg) 18 år sedan
Alternativ till PX70 mottages! (91 inlägg) 18 år sedan
Pioneer PDP-5000EX 1080p plasma äntligen (72 inlägg) 18 år sedan
Sonys KDL-46W2000 vs Pioneer PDP-507XD (13 inlägg) 18 år sedan
1080p TV med "riktigt" 1080p24-stöd (6 inlägg) 18 år sedan
pioneer 507 xd eller 428xd ? (15 inlägg) 18 år sedan
Pioneer PDP-507XA eller Samsung PS-50C7HX? (16 inlägg) 19 år sedan
pioneer PDP-507XA eller panasonic TH-50PX70 (10 inlägg) 19 år sedan
Pioneer PDP-427 vs. Sony W2000 (8 inlägg) 19 år sedan
Snyggt stativ till Pioneer 42" (3 inlägg) 19 år sedan
Receiver + högtalarförslag (2 inlägg) 19 år sedan
46 tum LCD vs 50 tum plasma (13 inlägg) 19 år sedan
Sony 40W2000 - i klass med plasma? (107 inlägg) 19 år sedan
Pioneer PDP-427XD vs Panasonic TH-42PV600 (13 inlägg) 19 år sedan
Pioneer 427 vs Philips 42 PF9631D (6 inlägg) 19 år sedan
Pioneer PDP-427XD DVB-T (0 inlägg) 19 år sedan
Panasonic TH- 50PV600 eller Pioneer PDP-507XA (3 inlägg) 19 år sedan
Vilken tv för runt 25´ ? (31 inlägg) 19 år sedan
Pioneer PDP-5000EX (15 inlägg) 19 år sedan
Pioneer PDP-427XD (2 inlägg) 19 år sedan

Postad 16 June 2007 - 20:33

Doraso
  • Doraso
  • Forumräv

• 657 inlägg
  • 0
Då har du det nog inte lika starkt som jag, eller så är jag petig ;)

Men hos mig är det som en röd flourecerande boll som är rätt störig tycker jag :wub:

Mvh D

Postad 16 June 2007 - 20:40

plasmaplytet
  • plasmaplytet
  • Lärjunge

• 341 inlägg
  • 0
Helt rätt man ska vara petig på produkter i den här prisnivån. Men för egen del så satt jag med en risig gammal tv innan så jag sitter bara med ett brett smile varje kväll jag slår på 507:an. :wub:

Postad 16 June 2007 - 20:43

Unregistered36431
  • Unregistered36431
  • Forumräv

• 647 inlägg
  • 0

Hej!

Satt o kollade på hitta nemo precis och märkte att i vissa scener så var det som en lysande röd ring runt fiskarna precis som om färgen flyter ut.

Ser alltså ut som tes röd (om det är en röd fisk  :wub: ) lysande ring runtom fisken.

Va e detta för konstigt???

Nån annan som upplever nått liknande. Nått som går o få bort med inställningar?

har en 507xd

Mvh D

<{POST_SNAPBACK}>

Vilka inställningar kör du med själv? då jag själv inte har märkt något sådant med min. Dock har jag bara kört ner kontrasten till 20 och med fabriks inställningarna.
Har försökt kalibrera min tv efter vad andra har för inställningar men inte blivit nöjd och tycker att min plasma fungerar kanon direkt från fabrik.

Postad 16 June 2007 - 20:58

Doraso
  • Doraso
  • Forumräv

• 657 inlägg
  • 0
Har i stort sett fabriksinställningarna jag också, men har skruvat upp kontrasten lite. Tyckte detta var ett sådant uppenbart fel att jag blev besviken som f-n.

Men kanske är så att ingen tv är perfekt.

Mvh D

Postad 17 June 2007 - 00:18

[email protected]
  • 0
Måste bara säga att jag e så sjukt nöjd med min 507XA :wub: Funderar på om man kan ställa in olika user settings, får läsa manualen. Med vanlig analog sändning känns det som att man vill sänka skärpan lite, eftersom man då reducerar taggiga kanter vid halvdana signaler. Sen vill man ju kunna bränna på med skärpa när man kollar typ DVD eller HD-sändningar. Får luska ut om det går...

Aja, ville bara dela med mig av min glädje. Delad glädje e ju som kännt dubbel glädje och delar jag med alla på MHB så borde glädjen bli enorm!!! ;)

/SK

Postad 17 June 2007 - 01:09

plasmaplytet
  • plasmaplytet
  • Lärjunge

• 341 inlägg
  • 0
Japp! å grattis till en sjukt bra TV krippa, må den ge dig många timmar av visuell magi!! :wub:

Postad 17 June 2007 - 07:28

Pinnacle
  • Pinnacle
  • Lärjunge

• 297 inlägg
  • 0

Måste bara säga att jag e så sjukt nöjd med min 507XA :wub: Funderar på om man kan ställa in olika user settings, får läsa manualen. Med vanlig analog sändning känns det som att man vill sänka skärpan lite, eftersom man då reducerar taggiga kanter vid halvdana signaler. Sen vill man ju kunna bränna på med skärpa när man kollar typ DVD eller HD-sändningar. Får luska ut om det går...

Aja, ville bara dela med mig av min glädje. Delad glädje e ju som kännt dubbel glädje och delar jag med alla på MHB så borde glädjen bli enorm!!! ;)

/SK

<{POST_SNAPBACK}>

Du kan ha separata inställningar för varje ingång.
Hur du går tillväga är enkelt, välj den ingång du vill ha (t.ex. 1 för analog TV) och ändra bildinställningarna. Gör sen samma sak för ingång 2, 3, och så vidare.
TVn minns sen vilka inställningar du gjorde för varje ingång.

Kul att du är nöjd med din TV, jag hade iofs blivit mycket förvånad om du skrivit något annat då detta är en riktig kanon-TV!

Postad 17 June 2007 - 08:26

axelman
  • axelman
  • Användare

• 162 inlägg
  • 0
Hej

Jag får leverans av 507 xd i veckan.
Otroligt spännande.

Jag skall också köpa till en DVD-R.
Jag velar mellan SONY RDR HXD 870 eller 970 och Panasonic DMR EX 87. (inbyggd DVB-T)
Kanske någon har ett råd eller bättre alternativ

Jag undrar om det går an att lägga tv´n på glaset på ett mjukt underlag när man monterar
väggfästet?

/axelman

Postad 17 June 2007 - 10:04

lorenzo
  • lorenzo
  • Användare

• 223 inlägg
  • 0

Tack! :wub:

Då har vi svaret. Då är det sändningar i interlace min tv har stora problem med. Känns nästan som det är något fel. Med tanke på denna tvs kanon recensioner och omdömen så känns det konstigt om det inte vore det.

Mvh D

<{POST_SNAPBACK}>

Ja nu är det ju så att bilden på min 427XD blir taggig bara ibland och det kan skifta mellan både kanal som till individuella program i själva kanalen. Kanske taggigheten försvinner när man börjar köra digitalbox med HDMI?

Postad 17 June 2007 - 13:00

nickie_woo
  • nickie_woo
  • Wannabe

• 14 inlägg
  • 0

Så här ser det ut. Lite svårt o se när man tar kort på det men man får en ide iaf.

Mvh D

<{POST_SNAPBACK}>

Tror att du hade Dynamic contrast för högt testa på låg istället ändra också färgtemperartur till något lägre så ska det nog fungerar annars måste du ändra kontrast och ljus på din DVDspelare så gjorde jag med min iaf..

Postad 17 June 2007 - 14:09

Torége
  • Torége
  • Amatör

• 79 inlägg
  • 0

Hej

Otroligt spännande.

Jag velar mellan SONY RDR HXD 870 eller 970 och Panasonic DMR EX 87. (inbyggd DVB-T)

Jag undrar om det går an att lägga tv´n på glaset på ett mjukt underlag när man monterar
väggfästet?

/axelman

<{POST_SNAPBACK}>

När jag satte dit mitt fotstativ la jag tv:n i sängen och det gick alldeles utmärkt!
Så jag ser inga problem med att lägga den mjukt när du sätter dit väggfästet.

Postad 17 June 2007 - 15:06

axelman
  • axelman
  • Användare

• 162 inlägg
  • 0

Hej

Otroligt spännande.

väggfästet?

/axelman

<{POST_SNAPBACK}>

När jag satte dit mitt fotstativ la jag tv:n i sängen och det gick alldeles utmärkt!

<{POST_SNAPBACK}>

Tack för ditt svar Torége

/axelman

Postad 17 June 2007 - 15:16

Pinnacle
  • Pinnacle
  • Lärjunge

• 297 inlägg
  • 0

Hej

Otroligt spännande.

väggfästet?

/axelman

<{POST_SNAPBACK}>

<{POST_SNAPBACK}>

Du behöver inte lägga TVn ner för att montera fotstödet på den, har du någon som hjälper dig så går det hur lätt som helst att bara lyfta TVn på plats på fotstödet.

Postad 17 June 2007 - 15:47

Unregisteredc220c3eb
  • Unregisteredc220c3eb
  • Lärjunge

• 366 inlägg
  • 0

Hej

Otroligt spännande.

väggfästet?

/axelman

<{POST_SNAPBACK}>

Väggfästet monterar du lättast med tv:n ståendes i emballaget.

Postad 17 June 2007 - 15:49

Unregisteredc220c3eb
  • Unregisteredc220c3eb
  • Lärjunge

• 366 inlägg
  • 0
Taggighet i bilden när man kollar på digital-tv beror nog mest på kassa sändningar ifrån sin leverantör och inte så mkt på tv:n

Postad 17 June 2007 - 15:52

umbreon
  • umbreon
  • Wannabe

• 16 inlägg
  • 0

Jag kör digital tv från Comhem via en "bättre scart kabel" till min 507 (sitter 3 meter från Tv:n) och tycker resultatet blir kanon!

<{POST_SNAPBACK}>

Kul att du tycker 507:an :wub: fungerar så bra på nära håll. Är i och för sig inte förvånad efter de fantastiska omdömen 507:an har fått. Planerar själv att köpa antingen en 507:a eller en 428:a eller kanske vänta ett tag och köpa en 508 xd. Har 3,5 meter till tänkt TV, och funderar om det blir jobbigt med 50 tums på det avståndet vid action film eller för brusigt vid vanliga TV sändningars kvalitet.

Postad 17 June 2007 - 18:28

Wolfy
  • Wolfy
  • Veteran

• 1667 inlägg
  • 0
Angående montering av stativ alt väggfäste så är det absolut inga problem med att lägga TV:n på ett mjukt underlag. Själv tog jag hjälp av en polare, la en mjuk duk (luddfri) på vardagsrumsbordet, la försiktigt TV:n på bordet och monterade väggfästet.

Postad 17 June 2007 - 20:23

lorenzo
  • lorenzo
  • Användare

• 223 inlägg
  • 0

Taggighet i bilden när man kollar på digital-tv beror nog mest på kassa sändningar ifrån sin leverantör och inte så mkt på tv:n

<{POST_SNAPBACK}>

Vad menar du? Själva digital signalen in till boxen är ju antingen där eller inte. Menar du att kvaliten på det som sänds är kasst och vad är det då som skulle kunna ge upphov till taggighet i bilden?

Postad 18 June 2007 - 08:14

Doraso
  • Doraso
  • Forumräv

• 657 inlägg
  • 0

Tror att du hade Dynamic contrast för högt testa på låg istället ändra också färgtemperartur till något lägre så ska det nog fungerar annars måste du ändra kontrast och ljus på din DVDspelare så gjorde jag med min iaf..

Tack så mkt nickie_woo!!

Det gjorde susen!

Tack till alla andra också!

Det här forumet är super

Mvh D

Postad 18 June 2007 - 10:45

axelman
  • axelman
  • Användare

• 162 inlägg
  • 0
Hej
Jag fick in följande på fel ställe, tror jag.
Hoppas det är ok att prova här istället.

Hej
Jag tänker sätta upp min kommande PIONEER 507:a med ELFA´s hängskenor och bärlist.

Tyvärr blir det väl så att jag inte kan köpa DVD-inspelaren med DVB-T så att hopkopplingen kan samordnas vid upphängningstillfället.
Jag undrar därför om det går att vinkla ut nederkanten på tv´n så pass mycket att det går att sätta in de kabelkontakter som behövs för DVD´n.
HDMI-kabel och så blir det väl någon ändring av Koax-kabeln.
När tv´n hänger på väggen menar jag.
Uttagen sitter ganska fördelaktigt ganska långt ner på baksidan av tv´n.

Eller kanske får jag fila lite på slitsarna i hängskenorna för att få lite mera "svängrum" ?

/axelman

Postad 20 June 2007 - 16:50

axelman
  • axelman
  • Användare

• 162 inlägg
  • 0
I manualen till 507 XD står att tv´n skall anslutas till jordat uttag.
Har ni gjort det ?
Eller har det fått duga med det ojordade ?
/axelman

Postad 20 June 2007 - 17:59

plasmaplytet
  • plasmaplytet
  • Lärjunge

• 341 inlägg
  • 0
jag har jordat, men jag kan inte tänka mig att det skulle spela någon roll om 507 är kopladd till en jordat eller icke jordat uttag. vore helt absurt.

Postad 20 June 2007 - 19:01

plasmaplytet
  • plasmaplytet
  • Lärjunge

• 341 inlägg
  • 0
Nu har polarn som var en stor LCD förespråkare köpt en 507!! :) med motiveringen LCD är bra men plasma är bättre! he he

Postad 21 June 2007 - 13:03

pacman
  • pacman
  • Über-Guru

• 22892 inlägg
  • 0
Vad får 4270/427 för höjd inkl det "icke-snurrbara" stativet?

(typ detta)
Postad bild

Postad 21 June 2007 - 15:13

plasmaplytet
  • plasmaplytet
  • Lärjunge

• 341 inlägg
  • 0
pacman<< vad säger du om jordat eller icke jordat uttag? kan detta ha någon betydelse? tänkte ifall det sitter ett gäng där ute nu med icke jordade uttag och blir osäkra nu.

Postad 21 June 2007 - 19:45

pacman
  • pacman
  • Über-Guru

• 22892 inlägg
  • 0
jag säger, ingen aning. :( kan inte ett jota om sånt där.

Postad 21 June 2007 - 20:29

nborve
  • nborve
  • Forumräv

• 964 inlägg
  • 0

pacman<< vad säger du om jordat eller icke jordat uttag? kan detta ha någon betydelse? tänkte ifall det sitter ett gäng där ute nu med icke jordade uttag och blir osäkra nu.

<{POST_SNAPBACK}>

Jag kan inte tänka mig att det skall göra någon skillnad.
Jorden är ju bara ett personskydd, ifall fasen skulle falla mot ett ledande material så skall säkringen lösa.

Postad 22 June 2007 - 08:55

axelman
  • axelman
  • Användare

• 162 inlägg
  • 0

<{POST_SNAPBACK}>

Jag kan inte tänka mig att det skall göra någon skillnad.
Jorden är ju bara ett personskydd, ifall fasen skulle falla mot ett ledande material så skall säkringen lösa.

<{POST_SNAPBACK}>

Hej

Kan det ha någon positiv betydelse om man ser till att fasen kommer in från rätt håll i TV´n ?
Om ni förstår vad jag menar ?
När man har ojordat uttag.

/axelman

Postad 25 June 2007 - 09:15

pacman
  • pacman
  • Über-Guru

• 22892 inlägg
  • 0

<{POST_SNAPBACK}>

Vad menar du? Själva digital signalen in till boxen är ju antingen där eller inte. Menar du att kvaliten på det som sänds är kasst och vad är det då som skulle kunna ge upphov till taggighet i bilden?

<{POST_SNAPBACK}>

Det beror på vilken typ av taggighet du menar men det första du ska misstänka är att den inkommande digitatv-signalen är mer eller mindre sönderkomprimerad vilket ger en "pixlig" bild.

Postad 25 June 2007 - 10:42

zinned78
  • zinned78
  • Beroende

• 1235 inlägg
  • 0
Jag liksom axelman ska hänga upp min kommande 507'a på väggen och jag är kluven angående vilket väggfäste som är bäst att använda. Jag har tidigare läst en hel del i Panasonic PV/PX-tråden och många använder ELFA's hängskenor likväl som Ikea's Henke.

Hur har ni monterat upp era 50-tummare? Var har ni köpt era väggfästen? Hur gick ni praktiskt tillväga vid monteringen av fästet? Jag uppskattar alla svar, en panel som 507'an vill man helst inte se falla från väggen ner i golvet :P

Postad 25 June 2007 - 11:57

Doraso
  • Doraso
  • Forumräv

• 657 inlägg
  • 0

Det beror på vilken typ av taggighet du menar men det första du ska misstänka är att den inkommande digitatv-signalen är mer eller mindre sönderkomprimerad vilket ger en "pixlig" bild.

På min 507 är Tv4 kanalerna ibland helt hemska och även de flesta svenska produktioner på Kanal 5. Taggigt runt konturer och linjer som går runt konturer. Kollade på ett fiske program på Tv4+ häromdagen och där var det små små linjer o taggighet som syndes hela tiden speciellt på fiskespön tex. Bilden är kanon i övrigt men dessa linjer är bara blä.

Mvh D

Postad 25 June 2007 - 13:18

pacman
  • pacman
  • Über-Guru

• 22892 inlägg
  • 0
"små små linjer"?
Postad bild
Är de fortfarande kvar efter du satt Pure Cinema i Off är man rökt tyvärr. Miss i deinterlaceingen av Pioneer.

Iövrigt är det nog en kombination av att du tittar på, från grunden, interlace-material (som aldrig kan deinterlaceas perfekt) och massor av olika komprimeringsaretefakter (macroblocking och/eller mosquito noise). Det går att deinterlacea olika bra och det går att minimera komprimeringsaretefakter olika bra men i grunden är det => skit in = skit ut och mao inte tvns fel.

Ingen som såg Sverige-Danmark på TV9 (comhem)? Jag tror jag aldrig sett så dålig bild i hela mitt liv...jo, när jag förskte streama en film via 56k modem år 1998... Vid rörelser låg nog upplösningen på 160*100 eller nått. Idioter, borde vara olagligt att sända så dålig bild..

Postad 25 June 2007 - 18:00

Doraso
  • Doraso
  • Forumräv

• 657 inlägg
  • 0
Är inte vid rörelse som den bilden du visar, dom försvinner med pure cinema off. Dessa linjer liknar dom på bilden lite men syns hela tiden, även om bilden inte panorerar eller rör sig alls mkt. Ska försöka ta ett kort när dom dyker upp nästa gång för det är svårt att förklara.

Dom går snett över objekten där dom syns som en slash typ = /

äääh sjukt svårt o förklara :P Men är känns inte som combing som jag tror bilden du bifogade visar

Mvh D

Postad 25 June 2007 - 18:26

Frank Desembler
  • Frank Desembler
  • Rookie

• 8 inlägg
  • 0
Har haft min 507XD 2 veckor nu, är toknöjd med TVn! Analoga bilden är väl inte den bästa men det går att se utan problem. Angående väggfäste så gjorde jag som många andra, köpta elfa skenor på COOP Forum för ca 300:- och hängde upp den i betongväggen.

Postad bild
Postad bild

Postad 26 June 2007 - 06:57

plasmaplytet
  • plasmaplytet
  • Lärjunge

• 341 inlägg
  • 0
Frank Desembler<< Nice man!! Grattis till tv:n har haft min 507 nu ett tag och blir bara nöjdare och nöjdare för varje dag. :P Köpte en Xbox 360 + Monstercable gamelink component kabel i helgen. Å ******** vilken bild!! Bilden är så bra så att man nästan hoppas att det regnar mycket i sommar! ;)

Postad 26 June 2007 - 07:58

pacman
  • pacman
  • Über-Guru

• 22892 inlägg
  • 0

Är inte vid rörelse som den bilden du visar, dom försvinner med pure cinema off. Dessa linjer liknar dom på bilden lite men syns hela tiden, även om bilden inte panorerar eller rör sig alls mkt. Ska försöka ta ett kort när dom dyker upp nästa gång för det är svårt att förklara.

Dom går snett över objekten där dom syns som en slash typ = /

äääh sjukt svårt o förklara  :P  Men är känns inte som combing som jag tror bilden du bifogade visar

Mvh D

<{POST_SNAPBACK}>

Aha...låter som om det är digital-tv signalen som är boven...

Kikade på lite friidirott på en 4270 i helgen. Otäckt dåligt komprimerad sändning, SVT hade ingen bra dag. Kunde inte se att 4270:an gjorde något uppenbart fel utan det jag såg var mestadels (eventuellt kunde man önska sig ännu bättre kantutjämning av diagonala linjer - trots att den är bättre än vissa andra) fel i inputen så att säga.

(och ja, helt riktigt, bilden visar combing)

Redigerat av pacman, 26 June 2007 - 07:59.

Postad 27 June 2007 - 10:06

zonne
  • zonne
  • Amatör

• 68 inlägg
  • 0
har några frågor och jag tror säkert alla här inne kan svara på de :)

har kikat runt i flera månader nu efter en schysst tv och jag har fastnat för en plasma med märke pioneer. Jag har inte tänkt att spela så mycket spel och inte heller ha nån Htpc, det blir endast tv tittande och film (kommande blue ray när de går ner i pris). So far so good.
Sen kommer de svåra besluten:

Vilken modell ska jag ha? :)
Sitter strax mellan 3,5-4,0 m från tv´n. 42" eller 50"? (sugen på 427XD)
Har jag förstått rätt så får man högtalare till 42´an/orna men inte till 50?

Får bra med dineras i augusti av skattemasen och polaren har fått jobb på mediamarkt som ska öppna här i stan (sen höst). Ska jag vänta med köpet av pioneer tills de har öppnat? (därav bättre pris).
många frågor men hoppas ni alla har iaf nåt svar. :(

Postad 27 June 2007 - 11:31

plasmaplytet
  • plasmaplytet
  • Lärjunge

• 341 inlägg
  • 0
Zonne<< Jag har 507 och sitter 3,5m från skärmen å jag skulle aldrig i livet vilja byta min 50 mot en 427 eller en 428. :) När man har upplevt en 50 tummare så kan man aldrig gå tillbaks till 42 igen. :(

Postad 27 June 2007 - 16:49

Unregistered441b6096
  • Unregistered441b6096
  • Forumräv

• 729 inlägg
  • 0
plasmaplytet<< Är 50 tum lagom eller skulle du om du kunde välja t ex 60 tum? :)

Postad 27 June 2007 - 18:41

plasmaplytet
  • plasmaplytet
  • Lärjunge

• 341 inlägg
  • 0
Sparris>> 60tum är kärlek!! Skulle ha tagit en direkt om jag hade råd.

Postad 27 June 2007 - 19:48

Unregistered441b6096
  • Unregistered441b6096
  • Forumräv

• 729 inlägg
  • 0
hehe mm jag med :)

Postad 27 June 2007 - 19:59

Frank Desembler
  • Frank Desembler
  • Rookie

• 8 inlägg
  • 0
Jag sitter på ca 3m från TVn (har 50"arn) och det är perfekt, skulle inte vilja ha 42" om avståndet är 3m och längre.

Postad 29 June 2007 - 06:59

axelman
  • axelman
  • Användare

• 162 inlägg
  • 0

Är det någon mer än jag som köpt sin tv på Inwarehouse och inte fått PDP + mappen i kartongen?
Jag har ringt till dem 2 gånger och pratat med olika personer där, och ingen verkar riktigt veta vad det är för någonting.

Hur ska man gå tillväga för att få sin mapp? Är det direktkontakt med Pioneer Sverige som gäller, eller är det bara fortsätta mala på med Inwarehouse och hoppas att man stöter på rätt person till slut?

<{POST_SNAPBACK}>

Hej Torége

Hur har det gått för dig med PDP+ garantin ?
Har det gått att konstatera om tv´n omfattas av garantin ?

/ axelman

Postad 29 June 2007 - 22:18

plasmaplytet
  • plasmaplytet
  • Lärjunge

• 341 inlägg
  • 0
Ett litet tips om ni kör HDMI till skärmen, kör inte HDMI RGB utan har ni möjlighet så välj HDMI Y Cb Cr otrolig skillnad!!!

Postad 30 June 2007 - 08:05

Torége
  • Torége
  • Amatör

• 79 inlägg
  • 0
Angående PDP+ garanti och inköp hos inwarehouse gäller följande (enligt telesamtal med dem i veckan)

Inwarehouse importerar sina plasmor, men de har ingått ett separat avtal med Pioneer Sverige att det ingår PDP+ garanti ändå.
Man får ingen "fysisk mapp" som man tydligen får på andra ställen, men innehållet i garantin är densamma.

För att "aktivera" garantin ska man (enligt inwarehouse) ringa direkt till Pioneer Sverige som då åtar sig service direkt, med samma åtaganden som "svensksålda" plasmor dvs. låneplasma, fri frakt vid service etc...

För mig känns detta likvärdigt som om jag hade haft PDP+ mappen och jag är nöjd med svaret.

Postad 30 June 2007 - 08:21

Unregistered441b6096
  • Unregistered441b6096
  • Forumräv

• 729 inlägg
  • 0
Ni som har den här tvn är ni nöjda ägare?
Funderar på om jag ska slå till på en 507XD istället för en 508XD pga av det låga priset.

//Johan

Postad 30 June 2007 - 11:45

zinned78
  • zinned78
  • Beroende

• 1235 inlägg
  • 0
Två ord - Helt fantasiskt!

Jag fick monterat upp min 507XA igår med ELFA hängskenor, fungerar utmärkt och jag garanterar att inget, och då menar jag inget, får ner den panelen. Brottaren Karelin hade kunnat hänga sig i den men den hade suttit kvar.

Jag installerade ComHems HD-box samtidigt som jag slog på TV:n för första gången. Helt underbar bild trots jag skruvade ner inställningarna så pass mycket för inkörningsperioden.

Summa summarum : Har man tvivel så köp en PDP-507XX, beviken kommer du inte att bli! Jag återkommer med bilder på mitt nymålade vardagsrum och nya panel.

Postad 30 June 2007 - 11:51

Unregistered441b6096
  • Unregistered441b6096
  • Forumräv

• 729 inlägg
  • 0
Låter väldigt intressant! Ska gå iväg och kolla på 507XD nu.

//Johan

Postad 30 June 2007 - 12:26

lpc123
  • lpc123
  • Användare

• 128 inlägg
  • 0
Hallå Plasmaplytet
Hur kan man fixa detta med hdmioch inte hdmi via rgb?? ställer man in det i dvd spelaren då ?? :D

Postad 30 June 2007 - 14:58

plasmaplytet
  • plasmaplytet
  • Lärjunge

• 341 inlägg
  • 0
lpc123<< Jag har en Denon 2910, Den var inställd på HDMI RGB och jag var skit nöjd med bilden. Men så av en slump så testade jag om det var någon skillnad med HDMI Y Cb Cr och bilden blev dubbelt så bra!!! Kontrasten blev helt otrolig!!! Om 507 så tycker jag så här efter att ha lirat en massa 360 och sett massor av film på skärmen :D För egen del så är det bara en blu ray spelare som fattas nu B)

1 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Ny 3D utskriven fjärrkontroll hållare
    nimman
    2026-06-08 07:49:07
  • Sofabaton X2
    hmarkstrom
    2026-06-07 10:02:24
  • Monterar kabelkanaler
    genstruktur
    2026-06-04 20:53:37
  • Två sittplatser men behöver två till
    genstruktur
    2026-06-04 20:51:09
  • Gavel akustikvägg
    genstruktur
    2026-05-23 08:15:25
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2026 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.