Var inne på Mediamarkt idag(jag vet, jag skäms, men jag har några gamla kollegor som jobbar där) för jag hörde ryktet om att de hade 508XD på display...
Väl där visade sig ryktet stämma, men att det skulle bli en så hemsk upplevelse hade jag aldrig kunnat räkna med...
Vilken fruktansvärt dålig bild de hade fått till, fullständigt grotesk; grådassig var nästan en underdrift!!! Jämfört med PX70:an som stod bredvid framstod den som en billig budgetmodell!! Inget stuns i bilden över huvudtaget, hemska färger och bortglömd skärpa; den gjorde mig alldeles kall i kroppen(jag har sett den helt out-of-the-box tidigare, och den bilden var milsvid bättre)...
Jag jobbade med det här i över fem år, och jag lyckades aldrig, inte ens om jag försökte, att få en så bra skärm att se så hemsk ut; den idiot som ställt in den bilden är definitivt helt fel man på fel plats...*grrr*
Hur i hela h-e har de lyckats få den så dålig????? Jag trodde det var teoretiskt omöjligt!!!
Jag blev så förbannad att jag var tvungen att gå ut och ringa till Hembiobutiken för att höra om de hade tid att dema deras ex av 428XD för mig...
Ordningen återställd! Väl hos Hembiobutiken kunde min "svärtahungrande" kropp äntligen återhämta sig igen efter den tidigare chocken, och efter att ha stått och glädjedreglat i några minuter över hur otroligt läcker King Kong såg ut kunde jag slutligen känna mig tillfredställd; nu snackar vi bild!!! Svärtan, färgerna, skärpan, ljupet; ja, vad man jag säga...helt j-a fantastiskt! Jag var tvungen att fråga om de hade ISF:at den, men på den fråga blev svaret nej...Den var standardinställd i läget "Film", och matad med Toshibas HD-DVD-spelare..
Kan inte föreställa mig att den skulle kunna bli avsevärt mycket bättre efter kalibrering
Jag blev ståendes framför skärmen i många minuter till innan jag slutligen lyckades slita mig...
Tack Daniel och Erik på Hembiobutiken för att ni hjälpte mig ur min bild-koma som jag hamnade i pg a den tidigare chocken...ni räddade min dag...
Nu vet jag hur en äkta "wow-upplevelse" känns...
Om ni bor i Göteborg rekommenderar jag er verkligen att åka ut till Hembiobutiken för att se med egna ögon...man blir frälst...
Det kan man kalla kärlek