Nej.
Är detta normalt eller är det fel på tv'n?
Försvinner det med tiden?
Sökningen pågår
Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
|
46 relaterade trådar
Postad 01 November 2011 - 21:25
Är detta normalt eller är det fel på tv'n? Försvinner det med tiden? Postad 01 November 2011 - 22:26
Eh..solarization menar du? Om teven skapar fenomenet blir du inte av med det. Däremot kan det vara filmen du tittade på, eller vad du nu tittade på, som var den som skapade fenomenet. Samma fenomen hittar du på foton som är dåligt komprimerade. Så källan(sändningen eller tex dvd-film) skulle kunna vara problemet.
Ta ett foto om du hittar en film som ser dålig ut så får vi ta en koll. Redigerat av Unregistered1fef72f3, 01 November 2011 - 22:27. Postad 02 November 2011 - 08:14
Okej tack för hjälpen. Nu har jag använt THX läget ett bra tag tyvärr och nu när jag använder normal läget så är det som en rand på 3 mm längst ner som är ljusare än resten av bilden , påminer lite om inbränning Postad 02 November 2011 - 09:02
Än så länge har jag inte kollat på ngn film men har sett en del på tv. Första gången jag märkte det var när jag tittade på American Choppers på Discovery (inte HD) och ngt annat program på TLC. Använder Humax CXHD-1000c för comhem kopplat via hdmi. Har kört denna boxen länge och har som sagt inte märkt detta på tv'n jag hade innan, också en panasonic (37" PX70). Men ju större tv'n är desto tydligare blir det väl... Ingen annan som har samma fenomen? Postad 02 November 2011 - 14:25
Funderar på at köpa en P42G30Y som verkar vara en bra tv till vettigt pris.
Hur fungerar internetuppkopplingen? Kan man bara surfa på Pana´s egna och godkända sidor eller kan man visa streamade program? Postad 03 November 2011 - 09:29 Ingen som vet nåt om detta? Jo då, det finns det allt så kom igen nu... Postad 03 November 2011 - 09:59
Imorgon får jag förhoppningsvis hem vt30 och har sökt efter "inkörningsinställningar" tills ögonen blöder och kommit fram fram till att jag ska köra thx läge med något sänkt kontrast. Färgväxlaren som det länkats till i andra trådar funkar inget vidare på min boxee box så jag hade tänkt att köra boxee's inbyggda "kontrollera defekta pixlar"(i ett par nätter) som man kan köra på loop, den växlar då mellan röd, grön,blå, vit och svart med fem sekunders mellanrum ungefär. Det borde väl funka lika bra eller?
En annan fråga är om man får med avatar direkt i lådan eller om jag måste fylla i formulär och få den hemskickad? Redigerat av D-J, 03 November 2011 - 10:50. Postad 03 November 2011 - 10:39
Kampanj, köp Panasonic 3D utrustning och få Avatar i 3D på Blu-ray. Efter du fått din vara från oss så registrera dig via den här länken. Postad 03 November 2011 - 17:21 Du kan köra typ Facebook, Twitter och YouTube appar som finns i TVn. YouTube streamar ju som bekant och nu finns också SFanytime, där man kan hyra filmer. Det är inte de nyaste filmerna direkt... Finns en del enklare spel, Skype finns, om du har Panasonics svindyra kamera inkopplad och en hel del nyhetsprogram och annat rätt ointressant. Däremot finns ingen öppen webbläsare, så det går inte att surfa fritt som på en dator. Kommer kanske i framtiden? Postad 03 November 2011 - 20:20 Tack förs svaret! Då har man inte så mycket nytta av detta förutom ovan. Eller är det något jag missar? Funderar även på TX L42E30Y,Led. Kan det vara ett smartare val? Tacksam för hjälp till en som varit utanför eletronikdjungeln några år... Postad 03 November 2011 - 21:19
Kortläsaren ...?
Har försökt att få panasonicen att läsa mina sd-kort med videoinspelningar från/med en Sony HDR-CX130E Hd-kamera...men visar medelande att inga giltiga filer finns Vad gör jag för fel tro ?..kortet är ett Transend på 16 Gb och klass 10. Hjälp !!!! Redigerat av Latman, 03 November 2011 - 21:22. Postad 04 November 2011 - 08:36
Fick hem min PVT5530Y igår kväll. Har hunnit kolla lite Blu-ray och lite SD-HD sändningar på tv. Första intrycket, bilden på Avatar på Blu-ray var makalöst bra! Vilket djup och tryck i bilden, grym svärta! HD sändningar på tv ser riktigt bra ut, SD sändningar ser förvånansvärt bra ut när materialet är bra.
Lite negativa intryck är att jag upplever lite brus, detta märks främst i lite sämre SD sändningar, märkte inget när jag kollade Blu-ray. Tyckte även jag upplevde mer fosforspår eller vad det nu är när jag t.ex snabbt växlar mellan fönstren på Xbox live, om någon förstår vad jag menar då? Upplevde det inte alls lika mycke på min gamla plasma. Upplever jag detta mer för att tvn är större? Är det något som försvinner med tiden? Postad 04 November 2011 - 10:53
Jag köpte en 50" gt30, kör mycket xboxlive men har inte märkt nått på min, jag vet att de inte är likadana men ändå. Jag kör med spelläge på. Sen sa han i butiken att jag skulle vänta ca 100 timmar innan jag skulle börja ställa in en massa bildfunktioner.(Totalt alltså med skärmen på). Har ca halva tiden kvar så vet inte riktigt vad denna tv går för ännu gällande hd-filmer men F*N vad snabb den e o kriga online med. =) =) Postad 04 November 2011 - 10:58
En fråga. Varför måste man registrera sig på pannas hemsida för o spela divx hd med mediaplayern???
Blir det kanske ett kaffe besök från både antipirat byrån o tv-licens från kiruna på samma gång för många hahahaha Postad 04 November 2011 - 11:22
En annan grej jag reflekterade över igår när jag testade att köra en 3d film var att jag tyckte att bilden var lite väl mörk. Hade faktiskt svårt att urskilja allt i mörka scener. Finns det någon rekommenderad inställning för just 3d-filmer?
Postad 04 November 2011 - 12:39
Jag märkte också ett behov av att dra på mer ljus vid 3D. Jag utgick från THX-läget och höjde ljusstyrkan tills jag fått en bättre avvägd bild.
Postad 04 November 2011 - 12:47
Ok, då blir det till att dra på mer ljus helt enkelt bara =) Postad 04 November 2011 - 12:48
Mörklägg allt som bara går.
Brajsa på med ljusstyrka, gamma etc allt vad du kommer åt. Bry dig inte allt för mycket om referensbild då du ändå inte kommer att få till det riktigt lika bra som i 2D. Räkna med att behöva offra lite svärta om du vill få fram ungefär lika mycket detaljer i 3D som i 2D. Gäller generellt alla bildskärmar med aktiv 3D. LCD TV är bättre med ljusstyrka men även min 3D monitor som är extremt bländande med max ljusstyrka i 2D har fortfarande problem med att den är väl mörk emellanåt. Postad 04 November 2011 - 20:13
Köpte en P46G30Y och vid första användandet slocknar den efter 5-10 minuter, och den röda lampan i frontpanelen blinkar 11gånger irad i omgångar. Sökt lite och sett att det kan vara felmeddelande angående strömkällan, men dock 7blinkningar. Kan mitt betyda något annat?
Har redan mailat Panasonic men tänkte höra här om någon vet något om just det med 11 blinkningar? Tråkigt när man äntligen fått hem den. Postad 04 November 2011 - 20:32 Kolla in: http://www.highdefju...scussion-Thread 11 blinkningar betyder problem med fläkt. Postad 04 November 2011 - 20:34
DOA=bytt den. Vägra laga. Postad 04 November 2011 - 20:39 Där fanns allt ja, tackar. Var väl självklart att något sånt skulle hända, taggad som man blev. Inte det bästa första intrycket man kan få av sin första plasma, lagom till helgen med.. Postad 04 November 2011 - 21:17
Ring eller gå in till butiken där du köpte den så fort som möjligt. DOA måste registreras innom 7 dagar (om jag minns rätt). Du ska få en ny tv. Kan hända att den måste skickas iväg för kontroll först men du ska få en ny Postad 05 November 2011 - 15:32
Har tänkt köpa en Plasma i serien PxxG30Y men kan inte bestämma vilken storlek jag skall välja.
Kommer mest köra lågupplöst, SD, genom vanlig koaxkabel. (Bor i hyresrätt med inbyggt kabelnät). Sitter 2,5-3 meter från panelen. Funderar mellan 46 och 50" men är rädd att jag ser för mycket "fel" med 50". Vad säger ni? Postad 05 November 2011 - 15:37
Vad vi säger? Du vet ju redan att lågupplöst bild ser dåligt ut med en större teve. Vad kan man säga mer om det?
Postad 05 November 2011 - 19:38
Det är för mycket premium på de få tummen. Speciellt om du ska se på SD material
Postad 05 November 2011 - 22:45
Ingen annan än jag som upplever bekymmer med sk "solarization" på vt30?
Börjar reta mig mer o mer på det! Postad 06 November 2011 - 03:06 Det de menar med DivX där är väl sån där amerikansk hyrtjänst och sas inte filformated divx, ja det är lite förvirrande att båda har samma namn. Postad 06 November 2011 - 03:37
Solarization=posterisering?? Märker av det allt mer och mer på min G20. Gradienterna blir dock mkt. mindre om jag kör i gamemode på bekostnad att jag upplever lite mer flimmer i bilden men det kan jag leva med. Redigerat av mandrogoran, 06 November 2011 - 03:41. Postad 06 November 2011 - 08:56
Någon som kopplat extern hdd för inspelning på sin P50VT30Y?
Jag har fått avbrutna inspelningar några ggr då jag haft tv'n på när timerinpelningen börjat för att efter en stund stänga av den till standby, borde inte då inspelningen fortsätta? Den fixar ju att spela in på timer när tv'n är i standby under hela tiden den kör inspelningen. Redigerat av Thomas31, 06 November 2011 - 10:11. Postad 06 November 2011 - 13:49
Köpte nyligen en Panasonic Plasma (50GT30Y) som jag anser att jag har problem med. Om man tittar lite närmre på bilden så är det ett slags brus i varje pixel. Särskilt när jag kalibrerade TV:n och skulle ställa in brightness (för svärtan) och de vita staplar som blinkar, dom var ruskigt brusiga. Ska det vara så? Jag har stängt av alla bildförbättrare utan någon skillnad...
Postad 06 November 2011 - 14:38
Der är lite brusigt, speciellt märker man det i SD sändningar av dålig kvalitet. Kollar du på Bluray med bra kvalitet är det för mig på det avstånd jag sitter inte märkbart, och inget som drar ned upplevelsen på något sätt. Tycker främst bruset dyker upp i mörka scener i dåliga SD sändningar. Detta är tydligen rätt normalt för plasmor generellt sett, märkte det dock inte på min gamla plasma, den var dock betydligt mindre än den jag har nu. Jag tror intr det finns någon perfekt tv, men VT30 är enligt mig så nära man kan komma nu i alla fall. Grymt nöjd med den! Redigerat av Mikael_80, 06 November 2011 - 15:55. Postad 06 November 2011 - 17:24
Intressant att notera, när jag var hos HBB och kollade på Panasonicen i deras batcave så kunde jag se "bruset" på flera meters avstånd utan problem (säkert en 3-4 m), främst i ljusfärgade bakgrunden, som en blå himmel. Störde mig faktiskt en del på det. Polaren däremot och säljaren (som verkade vara den ärliga typen) såg det däremot inte. Postad 06 November 2011 - 17:52
Köpte en 50G30Y i dagarna. Expert hade nåt öppningserbjudande lokalt så priset var rätt ok (8990:-). Har inte hunnit kolla på den så mycket än, men över lag är jag nöjd. Det jag också märker är "ghosting/lag/trailing", dvs gröna spår i framförallt panoreringar beroende på de olika färgernas beskaffenhet. Har dock inte testat spel eller så och tycker inte det är SÅ tydligt i vanlig tv eller film.
"Posterization/solarization" har jag också sett en del. Helt klart en akilleshäl. Men jag tror precis som det sagts tidigare att källmaterialet bidrar till att göra saken värre. Har mest sett på SD/HD-tv och ej någon större mängd blu-ray (rip). Ser det inte sällan i vanliga tv-sändningar, även de i HD, men får intrycket av egen erfarenhet och recensioner på 30-serien att bättre källmaterial minskar problemet. Komprimeringen gör ju gärna saker lite smetiga och "macroblockiga" och det går väl TV:n igång på direkt pga plasmans svagheter. Underlättar säkert också att film ofta är bra mkt grynigare. Men jag funderar lite kring det du sa om gröna konturer eller vad det var? Tycker mig se det ibland också, men har inte riktigt lyckats klura ut var, när och varför. Ej heller reproducera eftersom jag mest sett på vanlig TV. Det är lite som om alla konturer på bilden plötsligt får en grön ghosting, men att det verkar hända även i statiska scener. Känns lite som att färgerna (grön iaf) separerar för ett ögonblick, eller att ögonen förlorar fokus. Vet inte om det är mestadels upplevt eller en faktisk händelse. Vad tror veteranerna här? Vad kan det handla om? Det jag är orolig för är ju att jag just köpt en TV som jag inte kommer kunna använda? Har ställt in THX men annars inte pillat med inställningar. Edit: Slog av P-NR samt Resolution Enhancer enligt rekommendation och upplevde (kanske) att det blev bättre med de gröna skuggbilderna? Redigerat av battleangel, 06 November 2011 - 22:24. Postad 06 November 2011 - 20:27
Jag kopplade upp min VT30 idag och visst har den "ett drag mot grönt". Jag tror dock detta lägger sig efter ett tag...fosfor rester gissar jag på.
Sinnessjukt bra tv... Postad 06 November 2011 - 23:25 Har nu fått som svar på mail (ska nog ringa imorgon med) där jag bara blev hänvisad till www.assistkedjan.se . Är det så att man kan kräva en ny som ni svarade mig tidigare? Känns sådär roligt att bara bli vidarehänvisad till en reparatör som ska in och pilla i tvn. Komplett.se handlar detta om för övrigt. Förlåt om det blir lite off topic. Postad 06 November 2011 - 23:30
Jahapp! Då har man nyss klickat hem en P50VT30E samt Panasonics DMP-BDT310 Blu-ray-spelare.
Väntans tider... Projektorlampan på min gamla kära Sony KDF 50E2010 (bakprojektions-tv) tröttnade i fredags och jag har därmed ältat huruvida det blir ny lampa eller ny tv. Det betydligt dyrare alternativet vann. Misstänker att jag ändå skaffar en lampa och använder Sonyn som någons slags projekt-TV (jobbrelaterat) även om den utvecklat ett färgfel längs överkanten - ett fel som definitivt påverkade beslutet. Väntar... väntar... väntar... Postad 07 November 2011 - 00:00
Hej alla.
Är på jakt efter en ny tv och har tittat på Vt 30 men den kanske är i dyraste laget just nu.Har då tittat på g30 men nu börjar ST modellerna dyka upp och då är min undran är det värt att köpa ST före G serien Har tittat på 50" Postad 07 November 2011 - 09:38
Det du ska anmäla heter DOA, o står för "Dead On Arrival". Fattar inte varför du inte gjort det redan. Vi har 11 dagars limit på DOA på jobb har jag för mig. Man ska alltid bestrida att en splitterny tv ska in på lagning. Du ska ha en ny tv, i annat fall får du använda dig av öppetköp garanti. Bor visserligen i Malmö men här finns tex ett ut o inlämnings ställe som komplett använder sig av. Släng in skiten o kräv en ny!! =) Postad 07 November 2011 - 20:36
Såg att man inte kunde köra en usb sticka i mediaplayern, som är formaterad i en pc. Och även att den inte stödjer NTFS!!! Då går det med andra ord inte köra filmer som är större än 4 gig.
Eller finns det nåt annat sätt???? man vill ju köra lite bluray o sådant =) Redigerat av Unregistered68d2427b, 07 November 2011 - 20:37. Postad 07 November 2011 - 20:46
Det var ju precis det jag svarade på. Postad 08 November 2011 - 09:32
Men fick du också något som liknar en inbränning i nere kant av tv'n? Om du fick det försvann det efter ett tag eller är det kvar? Postad 08 November 2011 - 11:42
Så för att kunna spela in ifrån Tv'n, kan jag då använda en usb sticka formaterad som Fat32 ?
Postad 08 November 2011 - 19:31
Läs på cd~ROM:en du fick ..till. Står att tv:n formaterar åt dig.(endast vid inspelning).Helt andra restriktioner vid uppspelning .
Redigerat av Unregistered68d2427b, 08 November 2011 - 19:45. Postad 09 November 2011 - 06:45
Fråga ang. G30:
Har googlat runt lite men inte fått några konkreta svar, och Panasonic själva verkar hängt upp sig på en tillverkare bara (Buffalo). Gällande inspelning från den inbyggda digitalboxen... Är det BARA externa hårddiskar med extern strömförsörjning som funkar? Finns det någon form av USB-minnen som funkar? Storlek? Redigerat av Unregistered56e19bf2, 09 November 2011 - 06:48. Postad 10 November 2011 - 15:06
Nu börjar jag faktiskt få panik angående min nya G30! Det är ju phosphor trailing så att man håller på att bli tokig. Men som jag sa tidigare så kan jag även se ett grönt "skimmer" i statiska scener, eller t.o.m. när man pausar filmen. HDMI eller inbyggd box verkar inte göra någon skillnad. Har ställt in TV:n antingen som det föreslogs på Flatpanels eller i rent THX-läge. Alla lull-lull-funktioner avslagna. Löser inte problemet ens med kontrasten på 0. Att dra ned grön färg i vitbalansen verkar inte fungera helt heller.
Försök till illustration. Scen från Sin City. Extremt tydligt här men ser det på allt annat material också. http://vimeo.com/31902197 Ungefär lika irriterande eller ännu värre med blotta ögat. Har inte hunnit konsultera så många andra ögon än s.a.s, men de som har kontrollerat har inte kunnat se något. Saken är den att jag inte såg något i butik heller, men jag var väl inte koncentrerad nog där. Det spelar ju klart roll också vilket material man väljer. I kontrast och färger och så. Sin City ovan är ju rena skräcken. Helt omöjligt att se på. Ska det vara så här? Kan det gå över efter långvarig inkörning? (kör slides dygnet runt just nu i ren panik) Skulle inte årets G-serie vara bättre i och med snabbare phosphor? Och varför i hela friden störs man av ett "grönt skimmer" eller om man ska kalla det ghosting även i statiska scener när man flyttar ögats fokus? EDIT: Har laddat upp en hel drös med ytterligare videos till ett album på Vimeo. En del är med kameran still. En del med kameran i rörelse för att få till samma effekt som man får när man sitter i soffan och panorerar med huvudet/ögonen. Redigerat av battleangel, 11 November 2011 - 11:53. 0 användare läser detta ämne0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar |
Trendande produkter |