![]() |
![]() |
![]() |
Inga priser | |
![]() |
![]() |
![]() |
Inga priser | |
![]() |
![]() |
![]() |
Inga priser | |
![]() |
![]() |
![]() |
Inga priser | |
![]() |
![]() |
![]() |
Inga priser | |
![]() |
![]() |
![]() |
Inga priser | |
![]() |
![]() |
![]() |
Inga priser | |
![]() |
![]() |
![]() |
Inga priser | |
![]() |
![]() |
![]() |
Inga priser | |
![]() |
![]() |
![]() |
Inga priser | |
![]() |
![]() |
![]() |
Inga priser | |
![]() |
![]() |
![]() |
Inga priser | |
![]() |
![]() |
![]() |
Inga priser | |
![]() |
![]() |
![]() |
Inga priser | |
![]() |
![]() |
![]() |
Inga priser | |
![]() |
![]() |
![]() |
Inga priser | |
![]() |
![]() |
![]() |
Inga priser | |
![]() |
![]() |
![]() |
Inga priser | |
![]() |
![]() |
![]() |
Inga priser | |
![]() |
![]() |
![]() |
Inga priser | |
![]() |
![]() |
![]() |
Inga priser | |
![]() |
![]() |
![]() |
Inga priser |
Postad 15 oktober 2008 - 02:25
Postad 15 oktober 2008 - 12:43
Bra sugen på checka in den imorrn!
Postad 15 oktober 2008 - 17:08
Stod igår o kollade på 46" Samsung 7 o 9 Serien.. på 796an o 966an helt underbar bild med 2miljoner i kontrast.. sådan svärta som bara pioneer annars brukar ha på sina tv apparater! Tycker dock det är tråkigt att 796an inte kommer i 52 lr 55" :/ DÅ måste man köpa 9 seriens 956 lr 966.. för att få en 55"!
Mediamarkt Jönköping som hade fått dem..
Redigerat av Unregistered565b8af1, 15 oktober 2008 - 17:09.
Postad 15 oktober 2008 - 17:31
Postad 15 oktober 2008 - 21:49
Hesam, 4ms är den information jag också fått

Angående "fiskfjällslooken" så tyckte jag den var riktigt sjysst.. färgen på 9-serien skulle jag nog kalla titansvart.. väldigt diskret och snygg färg. Och efter att nu ha lekt lite med tvn har jag bestämt mig att köpa den

Jag läste en tråd nånstans, kommer inte ihåg vart(utländsk site) angående input lag.. de hade fått en förbättring i apparaterna genom att enbart byta namn på ingången i tvn. För den som är intresserad försök hitta testet där de skrev om det

SKall tilläggas om ni ser apparaterna i butik, ta tag i fjärren och ställ tvn i bildläget "film" genererar absolut bäst bild av de förprogrammerade bildlägena!
Postad 15 oktober 2008 - 22:06
http://www.trustedre...-55in-LCD-TV/p1
Verkar vara kalas.. tills man läser detta - om just input-lag:
"Another potentially serious issue with the LE55A956 is that the dynamic LED backlight system seems to cause quite a bit of lag between a source picture entering the TV and it appearing onscreen."
Men det är en subjektiv bedömning:
"...while trying to play Star Wars: The Force Unleashed on my trusty Xbox 360, I felt as if I just wasn't performing to my usual standards during the game's frequent boss battles. I just didn't seem able to dodge attacks as fluently as expected. Switching back to a reference Pioneer plasma found my performance returning to normal. So I went back to the LE55A956 and the problem was confirmed; namely that while I was reacting normally to what I was seeing on screen, what I was seeing was actually slightly behind what the console was ‘seeing'."
Postad 16 oktober 2008 - 00:45
Test av Samsung LE55A956:
http://www.trustedre...-55in-LCD-TV/p1
Verkar vara kalas.. tills man läser detta - om just input-lag:
"Another potentially serious issue with the LE55A956 is that the dynamic LED backlight system seems to cause quite a bit of lag between a source picture entering the TV and it appearing onscreen."
Men det är en subjektiv bedömning:
"...while trying to play Star Wars: The Force Unleashed on my trusty Xbox 360, I felt as if I just wasn't performing to my usual standards during the game's frequent boss battles. I just didn't seem able to dodge attacks as fluently as expected. Switching back to a reference Pioneer plasma found my performance returning to normal. So I went back to the LE55A956 and the problem was confirmed; namely that while I was reacting normally to what I was seeing on screen, what I was seeing was actually slightly behind what the console was ‘seeing'."
snubben123, kan du möjligtvis kommentera inlägget ovan - ang. "input-lag"?
Redigerat av Hesam, 16 oktober 2008 - 00:49.
Postad 16 oktober 2008 - 08:22
Cairan, MediaMarkt i heron borde fått in dem..
Hesam, 4ms är den information jag också fått
Angående "fiskfjällslooken" så tyckte jag den var riktigt sjysst.. färgen på 9-serien skulle jag nog kalla titansvart.. väldigt diskret och snygg färg. Och efter att nu ha lekt lite med tvn har jag bestämt mig att köpa den
Jag läste en tråd nånstans, kommer inte ihåg vart(utländsk site) angående input lag.. de hade fått en förbättring i apparaterna genom att enbart byta namn på ingången i tvn. För den som är intresserad försök hitta testet där de skrev om det
SKall tilläggas om ni ser apparaterna i butik, ta tag i fjärren och ställ tvn i bildläget "film" genererar absolut bäst bild av de förprogrammerade bildlägena!
Tack Snubben123, då ska jag åka förbi och kolla under dagen!
Förresten, vet du när MM öppnar i Barkarby?
Postad 16 oktober 2008 - 11:41
Både A7 och A9 finns på mediamarkt i Lund.
Oj oj vilken TV..
Stod igår o kollade på 46" Samsung 7 o 9 Serien.. på 796an o 966an helt underbar bild med 2miljoner i kontrast.. sådan svärta som bara pioneer annars brukar ha på sina tv apparater! Tycker dock det är tråkigt att 796an inte kommer i 52 lr 55" :/ DÅ måste man köpa 9 seriens 956 lr 966.. för att få en 55"!
Mediamarkt Jönköping som hade fått dem..
Finns både 46tum och 55tums varianten av 9-serien på MM?
Postad 16 oktober 2008 - 23:03
Angående "input lag" vågar jag inte säga något än då jag inte testat att spela på apparaterna.
Postad 17 oktober 2008 - 16:34
Finns både 46tum och 55tums varianten av 9-serien på MM?
Dom hade bara fått in 46tumaren 55 skulle ta några veckor till sa dom.. Men nu blir jag besviken om det är input lag på dem :S Förstår alla mina förväntningar isf!
Postad 17 oktober 2008 - 19:38
Dom hade bara fått in 46tumaren 55 skulle ta några veckor till sa dom.. Men nu blir jag besviken om det är input lag på dem :S Förstår alla mina förväntningar isf!
LE46A966 lider inte av några lagg problem det är ju en LED TV och spöar en hel del TV konkurrenter kolla på www.hdguru.com jag blev riktigt imponerad, jag har sett den med blu-ray och PS3:a utan någon påhittad "input lag" finns ens detta ord egentligen

Kolla med en butik och ett konsol spel helt enkelt, ni kommer inte bli besvikna, jag blev grymt impad!
Postad 19 oktober 2008 - 08:48
Tack på förhand
Postad 19 oktober 2008 - 08:59
Postad 19 oktober 2008 - 12:21
Vad är skillnaden mellan A796 och A966 egentligen? (förutom design blå/svart)
DLNA och Infolive är den stora skillnaden mellan dom.
Postad 19 oktober 2008 - 13:03
Sony 55XBR8 (LED) inte bra till spel!
Även Samsung LE55A956 (LED) har problem.
http://www.trustedre...-55in-LCD-TV/p4
Redigerat av Zerox_no1, 19 oktober 2008 - 13:24.
Postad 19 oktober 2008 - 18:18
Jag är på jakt efter en lcd/plasma tv ( 37-42 tum ) men har ingen aning om vilket jag ska köpa
Jag ska använda den till att spela Playstation 3, blu-ray filmer och sånt dära. Inte så jätte mycket tv tittande men det är bra om det går också

Min budget är på max 10.000 kr lite över det gör inget!
Kan lägg till också att full-hd ( 1080p ) är ett måste

Men det har väl alla i den pris klassen?
Mvh Johan
Redigerat av -FreakyThing-, 19 oktober 2008 - 18:20.
Postad 20 oktober 2008 - 08:57
Läste lite om Samsung LE-52A766.
Där stod det:
DVB-T (MPEG2): Ja
DVB-C (MPGE2): Ja
DVB-T (MPGE4): Ja
DVB-C (MPGE4): Nej
Jag vet så mycket att det har med Digital-TV att göra och vilka sändningstyper. Men jag vet inte vilken som är vilken.
Kan någon vara snäll och förklara?
Tack på förhand !
Postad 20 oktober 2008 - 20:05
Bemöda dig att läsa tråden....Hej !
Läste lite om Samsung LE-52A766.
Där stod det:
DVB-T (MPEG2): Ja
DVB-C (MPGE2): Ja
DVB-T (MPGE4): Ja
DVB-C (MPGE4): Nej
Jag vet så mycket att det har med Digital-TV att göra och vilka sändningstyper. Men jag vet inte vilken som är vilken.
Kan någon vara snäll och förklara?
Tack på förhand !
Postad 21 oktober 2008 - 07:03
Bemöda dig att läsa tråden....
Supermattias... om du ändå tog dig tid att svara.. kunde du då inte ha svarat på frågan?
Tack !
Postad 21 oktober 2008 - 18:23
Lägger ut lite bilder senare.
Postad 21 oktober 2008 - 20:51

Postad 21 oktober 2008 - 21:28
Nu har jag ändrat mig, det kommer att bli en LE46A866(eller 52"a). jäklar vilken smutt och tunn apparat.. de andra apparaterna ser ut som bildrörsapparater jämfört med den.. jag skiter i LED och går på att a8:an är ungefär en tredjedel så tjock istället
Varför inte en sharp LC-52XS1E, rgb leds,1,000,000:1 och endast 23mm tjock(får 866:an att vilja gå med i viktväktarna)

Postad 22 oktober 2008 - 09:42

Postad 22 oktober 2008 - 10:27
Postad 22 oktober 2008 - 13:08
Postad 22 oktober 2008 - 17:08
Nu har jag ändrat mig, det kommer att bli en LE46A866(eller 52"a). jäklar vilken smutt och tunn apparat.. de andra apparaterna ser ut som bildrörsapparater jämfört med den.. jag skiter i LED och går på att a8:an är ungefär en tredjedel så tjock istället
Var det endast A8:s tunnhet som fick dig att välja bort A9:an?
Postad 22 oktober 2008 - 17:29
Var det endast A8:s tunnhet som fick dig att välja bort A9:an?
Tunnheten i synnerhet(ca 1/3 av de andra modellerna). tycker inte att svärtan är tusenlappar bättre på LED-apparaterna och då menar jag inte att den är dålig i LED:arna. Sen är det bla swivvelstand på a8:an också, inte för att jag ska ha den stående på fot iofs. Har bestämt mig för att köpa en bänk från vogels som man hänger tvn på.

http://www.fvs.fr/pr...bsd/bsd_meteor4
Postad 22 oktober 2008 - 17:34
Inge lag p.g.a LED? Tydligen bs!
TVn fick 9/10 i testet vilket för mig är väldigt högt för en LCD TV om inte ett av dom högsta resultaten hittills?
So if you want a truly huge screen delivering mesmerising LED picture quality, not to mention online interactive features and all manner of multimedia support, but you don't want to spend the earth, the LE55A956 has got to be worth very serious consideration indeed.
Dessutom denna referens Pioneer Plasma som han jämför denna LCD TV med har ju inte ens DLNA eller multimedia support känns som lite fel produkt att jämföra med rent spontat?
Postad 22 oktober 2008 - 17:34
Inge lag p.g.a LED? Tydligen bs!
TVn fick 9 av 10 totalt i testet vilket är väldigt högt för en LCD TV om inte ett av dom högsta resultaten och detta i jämförelse med en Pioneer Plasma som kostar ganska så mycket mer?
-:So if you want a truly huge screen delivering mesmerising LED picture quality, not to mention online interactive features and all manner of multimedia support, but you don't want to spend the earth, the LE55A956 has got to be worth very serious consideration indeed.
Men att trustedreviews använder en gammal referens Pioneer Plasma för att jämföra med denna nya LCD TV jag förstår inte?
Pioneer Plasman har ju inte ens DLNA/multimedia support så det känns som helt fel produkt att jämföra med, Plasman har ju inte ens samma funktioner?
Jag såg ingen såkallad "lagg" på en LE46A966 och Halo3 när jag testade den på en mässa, DLNA streaming fungerade bra även med 3:e parts streaming klienter som rhapsody.com tex. Samsung har även en egen streaming klient som dom visade upp på IFA som ingår med TVn vilket ingen annan TV leverantör har, sorry men inget DLNA stöd inget TV köp

Redigerat av 48Hours_again, 22 oktober 2008 - 20:10.
Postad 22 oktober 2008 - 17:48

har en dlna certified data , bör ju fungera o använda den ...
Postad 22 oktober 2008 - 18:19
Här är lite bilder på Samsung LE-40A796 Mitt Galleri
Very nice, har du testat spela än på din LED? I så fall, upplevde du något input-lag?
Postad 22 oktober 2008 - 19:59
Very nice, har du testat spela än på din LED? I så fall, upplevde du något input-lag?
Har bara provat Tomb Raider anniversary (kör med mus och tangentbord) och det hänger med bra!
Redigerat av CD-r, 23 oktober 2008 - 08:11.
Postad 24 oktober 2008 - 03:02
Blir det bättre bild om man köper en CA-modul och kör på den inbyggda boxen?
Tacksam för svar!
Postad 24 oktober 2008 - 19:04
Har fått hem min 766:a och kör med scart RGB från min Dilog DT-355 (boxer) men är inte helt nöjd med bilden.
Blir det bättre bild om man köper en CA-modul och kör på den inbyggda boxen?
Tacksam för svar!
Precis kör med den inbyggda boxen det är märkbart stor skillnad i bildkvalitén, dock så kan man ju inte spela in som på en digitalbox med inbyggd hårddisk.
Redigerat av 48Hours_again, 24 oktober 2008 - 19:29.
Postad 25 oktober 2008 - 10:52
Postad 25 oktober 2008 - 15:02
Tunnheten i synnerhet(ca 1/3 av de andra modellerna). tycker inte att svärtan är tusenlappar bättre på LED-apparaterna och då menar jag inte att den är dålig i LED:arna. Sen är det bla swivvelstand på a8:an också, inte för att jag ska ha den stående på fot iofs. Har bestämt mig för att köpa en bänk från vogels som man hänger tvn på.
http://www.fvs.fr/pr...bsd/bsd_meteor4
Snubben123, köper du den där TV-bänken från sidan du länkar till eller har du hittat ngn svensk återförsäljare för denna? Den va grym men priset på sidan du länkade till skrämde lite.
Postad 25 oktober 2008 - 19:43
CD-R, hur är betraktningsvinkeln på din LED-tv? Hört att den skall vara sämre än på en vanlig LCD....är det stor skillnad? Kan man tex sitta +- 30 grader från centrum utan att det ser ut som fan..? Är på jakt att köpa en 46A796 i dagarna nämligen utan att ha lyckats se den på riktigt....
Du får bedömma själv!
har slängt in lite bilder ur olika vinklar i Mitt Galleri
Postad 25 oktober 2008 - 20:51
Du får bedömma själv!
har slängt in lite bilder ur olika vinklar i Mitt Galleri
Tack

Postad 25 oktober 2008 - 22:32
Köpte en Samsund LE-46a966 häromdagen och är riktigt nöjd.
Bilden är fin och allt fungerar som det ska förrutom...
belysningen till touchknapparna som lossnat (ingen större grej)
och DLNA stödet som jag tycker är utan värde.
Funderar du på en LCD-tv från samsung kan du nog lika gärna köpa en 796:a och en popcorn hour istället.
Filmer som fungerar när de är kopplade direkt på usb-porten fungerar inte över nätverket, och stödet för olika filmformat är magert. Totalt sett är jag dock supernöjd
Postad 25 oktober 2008 - 22:54
Köpte en Samsund LE-46a966 häromdagen och är riktigt nöjd.
Bilden är fin och allt fungerar som det ska förrutom...
belysningen till touchknapparna som lossnat (ingen större grej)
och DLNA stödet som jag tycker är utan värde.
Funderar du på en LCD-tv från samsung kan du nog lika gärna köpa en 796:a och en popcorn hour istället.
Filmer som fungerar när de är kopplade direkt på usb-porten fungerar inte över nätverket, och stödet för olika filmformat är magert. Totalt sett är jag dock supernöjd
Tjenare. På vilket sätt är du inte nöjd med DLNA stödet? Jag har en 40a756 och när jag streamar ex. xvid från en NAS i nätverket funkar det klockrent. Har inte haft några problem. Jag tycker det är klockrent att de har byggt in detta stöd så man slipper köpa ytterligare en box vid teven.
Postad 25 oktober 2008 - 23:02
Tack
Ser bra ut! Dock kanske lite svårt att avgöra på bilder....kamera med slutartid osv. Men du upplever inte betraktningsvinkeln som ett problem iaf? Samt att du inte har några större problem att spela shoot 'em up spel på tvn?
det är klart bättre betraktningsvinkeln än min 52"A656.
kör far cry 2 nu, funkar för mig!
Postad 26 oktober 2008 - 10:47
det är klart bättre betraktningsvinkeln än min 52"A656.
kör far cry 2 nu, funkar för mig!
Låter bra nog för mig

Tack för bra svar

1 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar