* Officiell tråd - Epson EH-TW3200 *
2454 svar till detta ämne
Postad 19 november 2010 - 15:59
Dafve
-
Dafve
-
Användare
-
-
202 inlägg
Japp. Eller rättare sagt, den ligger och väntar på Posten. Kan inte hämta den förrän senare
Om du gjorde en godssökning på posten, vilken vikt var det då angivet? Det står angivet 1.9kg för mig. Vill ju som inte att dom ska skicka fel sak. Var ju ett takstativ med också, så det borde ha vägt minst 10kg.
Postad 19 november 2010 - 16:29
Unregisteredc00c89cc
-
Unregisteredc00c89cc
-
Lärjunge
-
-
343 inlägg
Ska du ha den uppochner liggandes i en hylla? Det fungerar väl men du får kanske lägga den på något mjukt så den blir plan.
Jag tycker den är plan redan som den är nu. Tänkte mest på värmeutveckling.
Postad 19 november 2010 - 17:14
Aeropwr
-
Aeropwr
-
Wannabe
-
-
31 inlägg
Japp. Eller rättare sagt, den ligger och väntar på Posten. Kan inte hämta den förrän senare
Kul, min beställde jag förra veckan i tisdags. Ringde dem idag.!! Dem sa att den är skickad o jag har hämtat ut den idag!! Men fan det va bara mitt takfäste som kom!! Så nu vet dem inte vart den har tagit vägen! Kul, NOT!! Det har varit en massa strul redan från början!! Hoppas bara att det löser sig! Om du gjorde en godssökning på posten, vilken vikt var det då angivet? Det står angivet 1.9kg för mig. Vill ju som inte att dom ska skicka fel sak. Var ju ett takstativ med också, så det borde ha vägt minst 10kg.
Det är takfästet!!
Postad 19 november 2010 - 17:16
Unregisteredadc509b9
-
Unregisteredadc509b9
-
Wannabe
-
-
28 inlägg
Om du gjorde en godssökning på posten, vilken vikt var det då angivet? Det står angivet 1.9kg för mig. Vill ju som inte att dom ska skicka fel sak. Var ju ett takstativ med också, så det borde ha vägt minst 10kg.
jag fick tracking mail igår! och idag hämtade jag ett litet paket med ett takfäste. projektorn kommer nog nästa vecka som det stog i smset
Postad 19 november 2010 - 18:08
MrLelle
-
MrLelle
-
Lärjunge
-
-
288 inlägg
jag fick tracking mail igår! och idag hämtade jag ett litet paket med ett takfäste. projektorn kommer nog nästa vecka som det stog i smset
Samma för mig , glad i hågen skutta jag till posten men ack endst ett takfäste oxå (Sms förra veckan sa visserligen tisdag nästa vecka) Det som reta mig är att 1 timme senare landade fakturan oxå.
Postad 19 november 2010 - 18:10
Aeropwr
-
Aeropwr
-
Wannabe
-
-
31 inlägg
Samma för mig , glad i hågen skutta jag till posten men ack endst ett takfäste oxå (Sms förra veckan sa visserligen tisdag nästa vecka) Det som reta mig är att 1 timme senare landade fakturan oxå. 
Då har man ju något att göra nästa helg istället!!
Postad 19 november 2010 - 18:15
roake
-
roake
-
Amatör
-
-
68 inlägg
Satte upp min proj förra veckan, har inte ens tittat i 10 timmar och nu när kidsen satt o spelade wii/xbox så helt plötsligt sa det bara poff!! Svart i rutan och "lamp" började blinka rött.
Vad är oddsen för det?
Skulle ha kalas i helgen för grabben, han har bjudit in polarna på bio kväll men nu skiter det sig ju....
Finns ju inte en chans att få tag på en lampa nu
Postad 19 november 2010 - 18:16
MrLelle
-
MrLelle
-
Lärjunge
-
-
288 inlägg
Då har man ju något att göra nästa helg istället!!   jepp betala fakturan!
Postad 19 november 2010 - 18:21
Yamahaha
-
Yamahaha
-
Amatör
-
-
70 inlägg
Likadant för mig.
Gick och hämta ut paketet idag, fick endast takfästet.
Ringde och frågade ElG. De sade att de inte visste var projektorn var. De hade skickat båda paketen samtidigt.
De trodde att proj skulle komma mån el. tis.
En liten fråga till er andra som fått tak/väggfästet.
Står det även på er paket att max load är 10kg? Enligt ElG. hemsida så skulle väl fästet tåla 15kg,eller?
Fästet jag fått är M Universal Projector ceilingmount III.
Till råga på allt så fästet skavt på ett ställe så färgen lossnat.
Postad 19 november 2010 - 18:26
MrLelle
-
MrLelle
-
Lärjunge
-
-
288 inlägg
Likadant för mig. Gick och hämta ut paketet idag, fick endast takfästet. Ringde och frågade ElG. De sade att de inte visste var projektorn var. De hade skickat båda paketen samtidigt. De trodde att proj skulle komma mån el. tis. En liten fråga till er andra som fått tak/väggfästet. Står det även på er paket att max load är 10kg? Enligt ElG. hemsida så skulle väl fästet tåla 15kg,eller? Fästet jag fått är M Universal Projector ceilingmount III. Till råga på allt så fästet skavt på ett ställe så färgen lossnat.
Jo mitt takfäste är specat till max 10 kg oxå men jag kolla Multibrackers hemsida och det är det fästet som vi fått. tyvärr har de även anget 15 kg på deras egen sida (vilket kan ses som falsk marknadsföring) på pkt står det max 10 kg (men det är exakt detta fästet som elgiganten har i sin annons till vår projjektor) multibrakets har inget 10 kg alls enlig deras produktsid.
Postad 19 november 2010 - 18:31
MrLelle
-
MrLelle
-
Lärjunge
-
-
288 inlägg
Postad 19 november 2010 - 18:56
Dafve
-
Dafve
-
Användare
-
-
202 inlägg
ugh... man börjar känna abstinensen komma krypande.
Postad 19 november 2010 - 20:00
Raskus
-
Raskus
-
Forumräv
-
-
804 inlägg
Postad 20 november 2010 - 00:14
Unregistered31318
-
Unregistered31318
-
Amatör
-
-
58 inlägg
Hur verkar takstativet från EG? stabilt eller skit?
Postad 20 november 2010 - 07:13
roake
-
roake
-
Amatör
-
-
68 inlägg
Har de samma ruttna policy som tidigare att den nya lampan får du bara några månaders garanti på, eller är det 3 år på den nya också?
https://www.minhembi...howtopic=247413
ujujuj vore riktigt illa i så fall. Nu har jag bra kontakt med den lokala återförsäljaren så jag hoppas att den kan klassas som en DOA.
Postad 20 november 2010 - 08:26
Movie-L
-
Movie-L
-
Wannabe
-
-
21 inlägg
Kommer nu snart att bli stolt ägare av en epson tw3200.
Har två frågor angående filmduk till denna som jag hoppas kunna få råd om här.
Vill ha en motordriven (kan ej ha ramspänt)
För mig står det emellan dessa två (fast i motordriven version):
Vit duk:
Grå duk:
Jag har ett vardagsrum på 3,5m*5m, kommer att ha 3m från öga till duk.
Vita väggar runt om + vitt tak + vitt soffbord
Kommer köpa mörka rullgardiner till fönstrena för att kunna mörklägga bättre.
Men det vita i rummet kommer ju ej att försvinna...
Har läst en del i diverse forum där det rekomenderas att köpa grå duk till ett ljust/vitt vardagsrum.
Så det lutar åt den gråa just nu.
Den gråa duken har en gain på 0,93 mot den vita som har 1,0
skillnaden är ju liten.
Nu till mina frågor:
1. Om jag väljer den grå duken, kan jag då köra eco-läget (tysta läget)? är ju känslig för störande ljud.
2. Vilken av ovan dukar hade ni valt till denna projektor med mina förutsättningar?
Mycket tacksam för svar, korta som långa.
Vill ju bara så snabbt som möjligt kunna lägga in en beställning som jag kan känna mig trygg med.
Redigerat av Movie-L, 20 november 2010 - 08:46.
Postad 20 november 2010 - 10:35
macman
-
macman
-
Beroende
-
-
1 078 inlägg
Har läst en del i diverse forum där det rekomenderas att köpa grå duk till ett ljust/vitt vardagsrum.
Så det lutar åt den gråa just nu.
Den gråa duken har en gain på 0,93 mot den vita som har 1,0
skillnaden är ju liten.
Båda dukarna har en betraktningsvinkel på 180 grader, så de är lika illa i ett vitt vardagsrum. Det du egentligen behöver är en högkontrrastduk som typ React. Som är betydligt dyrare än du tänkt dig.
Den grå dukan kan möjligtvis hjälpa svärtan en liten aning.
Varför inte börja med en manuell billig euroscreen och spara ihop till en react?
Diplomat react tab tension går att hitta betydligt billigar än vad som visas på prisjakt om man letar
Mvh /macman
Redigerat av macman, 20 november 2010 - 10:38.
Postad 20 november 2010 - 14:31
Unregisteredb67ce1ee
-
Unregisteredb67ce1ee
-
Användare
-
-
137 inlägg
Även jag råkade ju ut för ett rejält antiklimax igår när jag glad ihågen styrde min kosa till posten för att hämta min nya fina projektor bara för att komma hem med ett sketet takfäste. Så var det med det.
Postad 20 november 2010 - 15:34
Nugg1
-
Nugg1
-
Wannabe
-
-
28 inlägg
Epson EHTW3200 - Fri frakt! 9 590:40
Multibrackets 16:9 Ramspänd projektorduk 90" 1 691:50
Multibrackets Tak. väggfäste - Ord 895kr 346:50
4% rabatt på samtliga projektorer!
15% Rabatt på valfri duk vid köp av projektor.
30% Rabatt på valfritt takfäste vid köp av projektor!
Total: 11 628:70kr
Vad tycker ni ska jag slå till? Är allt bra sugen
Postad 20 november 2010 - 17:49
Oaa
-
Oaa
-
Rookie
-
8 inlägg
Äntligen fick jag min proj idag, vart faktiskt mkt nöjd med bild o skärpa, kör emot en 77" kjell o co duk. tycker inte det ser dåligt ut alls. och använder ett kjell o co fäste oxå  lite budget saker men tycker det funkar bra hitils inte sett något negatift med det. ska väl pilla lite under morgon dagen med kalibrering osv, och se vad som blir bäst bara kört på standard settings än så länge.
någon som har bra settings för film/spel?
Postad 22 november 2010 - 14:53
Jonas_L
-
Jonas_L
-
Wannabe
-
-
14 inlägg
Har en 95" Euroscreen Diplomat beställd till min 3200. Vi har ett rum (kombinerat andra vardagsrum/allrum/bio) med vita väggar och tak , men med möjlihet att mörklägga. Bakom duken är det en vinröd tapetserad fondvägg.
Köpte proj + duk på plats hos Hembiobutiken och de tyckte inte att jag behövde gå upp på en grå duk den miljön, vi diskuterade detta en del och landade på att detta skulle bli bra, de gjorde inga försök alls att sälja på mig en kontrasthöjande duk heller, det här är vårt första försök till bio-rum. Hoppas att duken kommer under veckan.
Postad 22 november 2010 - 16:10
Yamahaha
-
Yamahaha
-
Amatör
-
-
70 inlägg
Fick min Epson 3200 idag.
Men jag får inte tak/väggstativet som följde med att passa!!
"Armarna" på stativet är för korta!
Stativet är ett Multibrackets universal ceilingmount III.
Någon annan som har detta stativet och fått det passa?
Edit.
Om man förlänger armarna, gäller garantin då på fästet om projen åker i marken?
För enligt MB hemsida så är max mellan armarna diagonalt 280mm.
Redigerat av Yamahaha, 22 november 2010 - 16:52.
Postad 22 november 2010 - 18:09
Unregisteredadc509b9
-
Unregisteredadc509b9
-
Wannabe
-
-
28 inlägg
Fick min Epson 3200 idag. Men jag får inte tak/väggstativet som följde med att passa!! "Armarna" på stativet är för korta! Stativet är ett Multibrackets universal ceilingmount III. Någon annan som har detta stativet och fått det passa?
Edit. Om man förlänger armarna, gäller garantin då på fästet om projen åker i marken? För enligt MB hemsida så är max mellan armarna diagonalt 280mm.
fick min med idag, undrar när duken kommer..... fästet passar om man använder 3 armar, jag tror den kommer sitta kvar i taken ändå. Det är ju bara 7kg.
Postad 22 november 2010 - 18:32
Yamahaha
-
Yamahaha
-
Amatör
-
-
70 inlägg
fick min med idag, undrar när duken kommer.....
fästet passar om man använder 3 armar, jag tror den kommer sitta kvar i taken ändå. Det är ju bara 7kg.
Jag förlängde två armar istället . Lite irriterande att inte fästet passar direkt utan modifieringar. Hoppas det håller. Med tre armar blir den inte lite baktung då?
Postad 22 november 2010 - 18:47
Movie-L
-
Movie-L
-
Wannabe
-
-
21 inlägg
Har en 95" Euroscreen Diplomat beställd till min 3200. Vi har ett rum (kombinerat andra vardagsrum/allrum/bio) med vita väggar och tak , men med möjlihet att mörklägga. Bakom duken är det en vinröd tapetserad fondvägg.
Köpte proj + duk på plats hos Hembiobutiken och de tyckte inte att jag behövde gå upp på en grå duk den miljön, vi diskuterade detta en del och landade på att detta skulle bli bra, de gjorde inga försök alls att sälja på mig en kontrasthöjande duk heller, det här är vårt första försök till bio-rum. Hoppas att duken kommer under veckan.
Jag går också i tankarna på att köpa samma duk, men det står emellan den "vita" som du köpte och "greylight" Har också vita väggar och vitt tak i mitt vardagsrum. Skulle du/någon kunna utveckla lite varför dem inte tyckte att du skulle gå upp till en grå duk? Jag kan nämligen inte bestämma mig... Vore väldigt tacksam för svar, även från någon annan som vet eller har erfarenhet av vita rum.
Postad 22 november 2010 - 18:49
Xalle94
-
Xalle94
-
Wannabe
-
-
12 inlägg
Är det någon som vet om projektorn klarar formaten 1,85:1 och 2,35:1 eller är det bara 16:9 som gäller?
Postad 22 november 2010 - 19:08
B8
-
B8
-
Guru
-
-
4 536 inlägg
Precis som vilken TV som helst så klarar den såklart att visa alla format. Däremot får du ju svarta kanter uppe och nera på format bredare än 16:9, och på sidorna vid smalare format. Även det precis som vilken TV som helst.
Postad 22 november 2010 - 19:32
Yamahaha
-
Yamahaha
-
Amatör
-
-
70 inlägg
Kan bara meddela er som inte satt upp erat tak/väggfäste som följde med från elgiganten att det är det sämsta dl-vla sk-t som sålt någonsin.
Armarna passar inte, vreden som skall hålla tilten orkar inte hålla kulan på plats, det fattas skruvar mm.
Sk-t är vad det är helt enkelt.
Skräp.
Mög.
Blir ett samtal imorgon till elgiganten.
Postad 22 november 2010 - 21:14
Unregistered31318
-
Unregistered31318
-
Amatör
-
-
58 inlägg
Håller med om fästet..rena skiten som inte passar.
Jag ska ha ett nytt stativ (annat). Dels ska den tåla 15kg på hemsidan och sedan 10kg näe den kom och inte passa projektorn.
Annars blir det att häva köpet av principskäl.
Som sagt fästet ska hålla projektorn i tyngdpunkten och inget annat.
Postad 22 november 2010 - 21:18
Unregisteredadc509b9
-
Unregisteredadc509b9
-
Wannabe
-
-
28 inlägg
håller med, har hållt på hela kvällen med fästet.
Stoppmuttern ovan takplattan saknade gängor helt, självklart va det m24x1...
Plastving skruvarna går inte använda då dom inte är spetsiga, vilket gör att kulleden inte nyper riktigt.
Det saknas en skruv för att skruva fast kulan i "underdelen" (tog en från de som följer med till armarna ist)
lite pill men nu borde de funka
Postad 22 november 2010 - 21:34
Unregistered31318
-
Unregistered31318
-
Amatör
-
-
58 inlägg
Problemet är att stativet inte hamnar i tyngdpunkten,.. I min mening passar ej stativet med projektorn.
Var det någon som fick med den stora insexnyckeln?
Postad 22 november 2010 - 22:02
Yamahaha
-
Yamahaha
-
Amatör
-
-
70 inlägg
håller med, har hållt på hela kvällen med fästet.
Stoppmuttern ovan takplattan saknade gängor helt, självklart va det m24x1... Plastving skruvarna går inte använda då dom inte är spetsiga, vilket gör att kulleden inte nyper riktigt. Det saknas en skruv för att skruva fast kulan i "underdelen" (tog en från de som följer med till armarna ist)
lite pill men nu borde de funka 
Den skruv som saknas finns inte ens med på innehållsförteckningen på ritningen!! Otroligt. Hur fick du rätt på tilten, dvs vingmuttrarna att nypa? Eftersom jag har mitt fäste i väggen så kanske det belastas mer? Nej, imorgon ringer jag och frågar vad det är för sk-t dom säljer. Jag skall ha ett nytt tak/väggfäste som passar, fungerar med denna projen. Annars skall jag ha de 895kr som fästet kostar och köpa nytt någon annanstans.
Postad 22 november 2010 - 22:06
Unregistered31318
-
Unregistered31318
-
Amatör
-
-
58 inlägg
Hör gärna av er vad elgiganten säjer angåene stativet. Jag ska försöka ringa imorgon.
Postad 22 november 2010 - 22:46
Unregisteredadc509b9
-
Unregisteredadc509b9
-
Wannabe
-
-
28 inlägg
Den skruv som saknas finns inte ens med på innehållsförteckningen på ritningen!! Otroligt. Hur fick du rätt på tilten, dvs vingmuttrarna att nypa? Eftersom jag har mitt fäste i väggen så kanske det belastas mer?
Nej, imorgon ringer jag och frågar vad det är för sk-t dom säljer. Jag skall ha ett nytt tak/väggfäste som passar, fungerar med denna projen. Annars skall jag ha de 895kr som fästet kostar och köpa nytt någon annanstans.
jag tag en annan m6 skruv och slipade en spets på den. har bara förberett fästet för ev montering i morgon. just nu lutar de lite åt att köpa en riktig hylla typ vm acoustics.
Postad 22 november 2010 - 23:02
Jonas_L
-
Jonas_L
-
Wannabe
-
-
14 inlägg
Jag går också i tankarna på att köpa samma duk, men det står emellan den "vita" som du köpte och "greylight" Har också vita väggar och vitt tak i mitt vardagsrum. Skulle du/någon kunna utveckla lite varför dem inte tyckte att du skulle gå upp till en grå duk? Jag kan nämligen inte bestämma mig... Vore väldigt tacksam för svar, även från någon annan som vet eller har erfarenhet av vita rum.
Måste erkänna att jag inte kan redogöra för resonemanget, men varje gång en säljare inte försäker sälja på mig det dyraste de har så brukar jag tycka att han är trovärdig... har tyvärr inte mer att ge dig. Pengarna var ingen fråga här (i valet av grå eller vit, jag var inställd på en grå när jag gick till butiken), en tusenlapp mer eller mindre när vi pratar inredning i ett helt rum var inte avgörande.
Postad 23 november 2010 - 11:05
MrLelle
-
MrLelle
-
Lärjunge
-
-
288 inlägg
jag tag en annan m6 skruv och slipade en spets på den. har bara förberett fästet för ev montering i morgon. just nu lutar de lite åt att köpa en riktig hylla typ vm acoustics.
Angånde takfästet så ringde jag direkt och gnällde pga 10 kg gränsen. Jag fick en returfraktsedel via mailen så det åker tillbaka. Men tänker föreslå Elgiganten att lev detta istället http://www.elgigante...ktorfaste-white då det tydligen skall passa TW3200 fint klarar dessutom 15 kg (hoppas jag).  Kanske skall klippa och klistra lite från denna tråd och levera med reklamationen. Verkligen bra reklam Elgianten får här..
Redigerat av MrLelle, 23 november 2010 - 11:06.
Postad 23 november 2010 - 11:53
Hench
-
Hench
-
Wannabe
-
-
35 inlägg
Angånde takfästet så ringde jag direkt och gnällde pga 10 kg gränsen. Jag fick en returfraktsedel via mailen så det åker tillbaka. Men tänker föreslå Elgiganten att lev detta istället http://www.elgigante...ktorfaste-white då det tydligen skall passa TW3200 fint klarar dessutom 15 kg (hoppas jag). Kanske skall klippa och klistra lite från denna tråd och levera med reklamationen. Verkligen bra reklam Elgianten får här.. 
Jodå det fästet funkar fint, se bara till och tajta till alla skruvar och muttrar för annars har det en tendens till att svaja
Postad 23 november 2010 - 18:41
roake
-
roake
-
Amatör
-
-
68 inlägg
Som sagt så pajade lampan redan efter några timmar.
Epson har inte bestämt sig ännu om de ska skicka en ny lampa eller ny proj.
De ville veta tillverkningsland samt datum på lampan, för tydligen har de haft fler lampor som gått sönder.
Så jag har skruvat ur den nu och konstaterad att den är gjord i Kina.
Dock hittar jag ingen datumstämpel på den.
Men sönder är den, det skramlar rejält när jag lutar på den för att leta efter en datumstämpel.
Postad 23 november 2010 - 18:45
Unregistered31318
-
Unregistered31318
-
Amatör
-
-
58 inlägg
Angående fästet. Jag skrev detta till elgiganten: "Hej, Jag köpte en projektor Epson tw3200 inklusive takfäste. Detta takfäste passar inte den projektorn plus att det så står fel på hemsidan: att den tar 15kg, men på paketet står det 10kg. Fästakfästets värde 895kr känns som slängt i sjön. Nu vill jag ha ett fäste som passar projektorn annars får jag nog häva köpet då det känns som om jag blivit riktigt lurad. mvh jens"och fick detta till svar: "Hej Jens,tack för ditt mail. Beklagar så hemskt mycket om du känner dig lurad. Jag har lagt upp detta som ett ärende så att vi kan ordna fram korrekt fäste till dig. Vi kommer att återkomma med information inom 1-2 dagar hur vi ska lösa ärendet. Ha en bra dag! Med vänlig hälsning / Best regards Emma R Kundcenter "
Postad 23 november 2010 - 19:19
Dafve
-
Dafve
-
Användare
-
-
202 inlägg
FIck mina grejor från Elgiganten och jag håller med att takfästet inte var det bästa. Dock tror jag att fick till en rätt hyfsad lösning genom att använda en mdf-skiva till att fästa takfästets armar i. Mdf-skivan skruvade jag sedan fast i projektorn.
IMG_8664.jpg 38,11K
7 Antal nerladdningar
Då jag hade en Sanyo Z4 tidigare kommer här en liten jämförelse mellan den och tw3200'an. Detta baseras på 2 timmars tittning och tweakning. tw3200 körs på Cinema mode, ECO, Epson super white, 0 skärpenivå, Gamma 2.3
* Svärta. Svärtan är något bättre på tw3200'an. Den var OK på z4an och är nu riktigt skaplig.
Kontrast. Är betydligt bättre på tw3200'an. Bilden upplevs som djupare och klarare.
* Skärpa. Då 3200'an är 1080p mot z4 720p upplevs 3200'an som något skarpare. Pixel per pixelkvaliteten är något sämre på 3200 med ett konvergensfel på ca 0.5-1 rad. Mitt exemplar av z4 led nästan inte alls av konvergens. Dock är den totala skärpan bättre på 3200an.
* Screendoor effect. Är inte längre någon "issue". Går inte att se pixlar på undertexter på 90" duk och 3m tittavstånd. På z4an såg man detta, speciellt på text.
* Ljudnivå. Relativt högljudd takmonterad och normal power mode. På Eco är den marginellt tysare än z4 och upplevs inte som störande vid ett avstånd på 1.5m.
Postad 23 november 2010 - 20:07
Nugg1
-
Nugg1
-
Wannabe
-
-
28 inlägg
Angående fästet. Jag skrev detta till elgiganten:
"Hej, Jag köpte en projektor Epson tw3200 inklusive takfäste. Detta takfäste passar inte den projektorn plus att det så står fel på hemsidan: att den tar 15kg, men på paketet står det 10kg. Fästakfästets värde 895kr känns som slängt i sjön. Nu vill jag ha ett fäste som passar projektorn annars får jag nog häva köpet då det känns som om jag blivit riktigt lurad. mvh jens"
och fick detta till svar:
"Hej Jens,tack för ditt mail. Beklagar så hemskt mycket om du känner dig lurad. Jag har lagt upp detta som ett ärende så att vi kan ordna fram korrekt fäste till dig. Vi kommer att återkomma med information inom 1-2 dagar hur vi ska lösa ärendet. Ha en bra dag! Med vänlig hälsning / Best regards Emma R Kundcenter "
Länka gärna till ditt nya takfäste. Jag har ju beställt samma som dig så det blir att skicka tbx för mig med när jag får det.
Postad 23 november 2010 - 21:46
Rutger6
-
Rutger6
-
Användare
-
-
201 inlägg
Efter några dagars velande mellan 3200 och 3600 så föll valet på en 3200.
1st 3200 + Kingpin "90 CES är beställd på Elgiganten. Hoppas tomten kommer tidigt i år
Postad 23 november 2010 - 23:13
RichardM3
-
RichardM3
-
Användare
-
-
175 inlägg
Fick min TW3200 ikväll. Verkar fungera fint än så länge. Har inte hunnit leka så mycket med inställningarna än dock.
Om det är något man ska klaga över så är det ljudnivån. Trodde den skulle vara betydligt tystare än min gamla Panasonic AX-100 så mycket som folk pratar om hur tyst dom nya projektorerna är. Men men... tyvärr så låter den i princip lika mycket. IRIS:en tycker jag stör mer på TW3200 än den gamla.
Men till det stora hela så är TW3200 en väldigt prisvärd projektor! Känns som att jag gjorde ett bra val. Funderade ett tag på TW3600 och AE4000, men eftersom jag har ett vanligt vardagsrum med vitt tak och ströljus så känns valet mycket bra, ångrar mig inte!
Postad 23 november 2010 - 23:36
sean.wiklund
-
sean.wiklund
-
Veteran
-
-
2 179 inlägg
Fick min TW3200 ikväll. Verkar fungera fint än så länge. Har inte hunnit leka så mycket med inställningarna än dock. Om det är något man ska klaga över så är det ljudnivån. Trodde den skulle vara betydligt tystare än min gamla Panasonic AX-100 så mycket som folk pratar om hur tyst dom nya projektorerna är. Men men... tyvärr så låter den i princip lika mycket. IRIS:en tycker jag stör mer på TW3200 än den gamla.
Vad gör IRIS:en, mer specifikt och vilket läge har du ställt in den på?
Postad 24 november 2010 - 07:31
RichardM3
-
RichardM3
-
Användare
-
-
175 inlägg
Vad gör IRIS:en, mer specifikt och vilket läge har du ställt in den på? 
Har testat både "Fast" och "Normal", men den låter en del. Blev tyst när jag satte den till "Off" =) Men nu har jag inte hunnit testa så mycket... återkommer senare...
Postad 24 november 2010 - 07:57
Pretorian
-
Pretorian
-
Forumräv
-
-
772 inlägg
Vilka inställningar kör ni med? Har ni gjort några manuella justeringar av skärpa, kontrast, färger etc?
Jag har mest hoppat mellan Bio och Vardagsrum och jag måste säga att jag gillar Vardagsrum mer. Känns som mer färg och mycket ljusare än Bio (jag gissar att det är tanken). Men samtidigt är det kanske inte det man vill ha när man ser film. Vad jag läst på avforums.com så rekommenderar många Bio just för att det är mörkare och mindre grynigt och svärtan blir då bättre.
Men spelar jag Xbox-spel så tycker jag det blir lite mörkt.
Postad 24 november 2010 - 08:24
leif35
-
leif35
-
Wannabe
-
-
37 inlägg
Problemet är nog att det inte hjälper så mkt att veta vad andra har för inställningar då förhållandena är olika i olika rum och skapar helt olika förutsättningar för inställning.
Postad 24 november 2010 - 10:39
Palle
-
Palle
-
Forumräv
-
-
675 inlägg
Pretorian: Nu när du investerat i projje så tycker jag att du skall skaffa kalibreringsskiva. DVE (Digital Video Essentials). Perfekt för att kalibrera efter dina förutsättningar av miljö. Vet inte var man kan hitta den billigast men den finns bl.a på discshop. DVE HD Basics
Postad 24 november 2010 - 12:27
Pretorian
-
Pretorian
-
Forumräv
-
-
772 inlägg
Tack Palle. Jag har sedan tidigare en "Ultimate DVD" tror jag den heter. Som man ska kunna kalibrera med. Ska kanske leta fram den. Men finns det inte en kalibrering på BluRay eller fungerar det tillräckligt med DVD?
Postad 24 november 2010 - 13:12
Zhentro
-
Zhentro
-
Användare
-
-
211 inlägg
Tack Palle. Jag har sedan tidigare en "Ultimate DVD" tror jag den heter. Som man ska kunna kalibrera med. Ska kanske leta fram den. Men finns det inte en kalibrering på BluRay eller fungerar det tillräckligt med DVD?
DVE HD Basic är på Blu-ray.
1 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar
Svara på citerade inlägg Rensa
-
-
Minhembio forum
-
→
Bild
-
→
Projektorer
-
Personuppgiftspolicy
|
-
Nya Hifi-bänken
joga
2025-05-02 18:25:13
-
JBL M2 igen…..
Anton
2025-05-01 16:07:43
-
JBL M2!!!!!!!
Anton
2025-04-30 16:22:03
-
Front Atmos
Globe
2025-04-28 19:35:47
-
The12 Passive
Globe
2025-04-28 19:33:57
-
Fler
|
Vilka bilder visas här?
-
Listan visar de senaste galleribilderna av typen "Egen bild", dvs. bilder som medlemmarna själva tagit. För att bilder ska listas krävs att albumet är synligt samt att det inte är av typen "Historik", "Önskelista", "Övriga byggbilder" eller "Övrigt".
|