Jag fick OK på installationen av dongeln.
Någon som kan hjälpa mig?
Tilläggas kan jag även säga att jag har Telia smart som bas i mitt trådlösa system.
Sökningen pågår
Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
|
46 relaterade trådar
Postad 19 November 2011 - 23:49
Kopplade in min WIFI dongel till min TX-P46G30Y idag men jag får inte till Viera Cast funktionen, finns inga appar eller ikoner, bara tomma fält där apparna ska vara.
Jag fick OK på installationen av dongeln. Någon som kan hjälpa mig? Tilläggas kan jag även säga att jag har Telia smart som bas i mitt trådlösa system. Postad 20 November 2011 - 07:02
Ja, du tänker att hela problematiken uppstår pga subpixlarnas olika hastighet, dvs som illustreras här. Ja det låter rimligt. Det kanske kan förklara varför vissa (enligt vad man läst på nätet) ser både gröna och gula eller bara gula spår. Det känns ju som om retinal persistence skulle kunna förklara den bakomliggande faktorn isf. Undras om man kan söka för det och få det uppmätt av sjukvården / optiker?
Du tänker på IFC på Panasonic ex? Har faktiskt inte testat det så mycket. Men intressant om det fungerar att göra det sämre, för då kan man ju tänka sig att tillverkarna kunde göra det bättre, om de brydde sig. Ja, jag blev minst sagt förvånad över att jag (iaf vid en snabb besiktning) inte kunde se samma fenomen på årets LG eller Samsung. Lita på att jag gör en *ordentlig* koll innan jag hoppar i plasma-tunnan igen men initialt så kändes det iaf som om plasma inte var helt kört. Skulle vara kul att se en Kuro nån gång som referens för det här problemet. Postad 20 November 2011 - 09:57
Jag är extremt känslig för detta plasmaflimmer, men som jag skrev tidigare så hjälpte rörelsekomensationen till att minimera / eliminera detta.
Postad 20 November 2011 - 11:24
Har nyligen köpte en 50VT30 som jag är mycket nöjd med. Innan jag lägger ner tid på att kallibrer, tänker jag ”köra in den”. Nån som har erfarenhet sv detta? Vad ska man tänka på, vilka inställningar är bäst. Kan man använda skärmtvätt läget?
Postad 20 November 2011 - 11:27
Skärmtvätt? Vad är det? Jag såg det när jag provade plasman på elgiganten. Postad 20 November 2011 - 12:22
Kör med fullbild bara så ordnar det sig. Skärmtvätt använder man när man misstänker att det blivit spökbilder. Postad 20 November 2011 - 15:55
Tyvärr kan jag inte svara på dina frågor eller ens kommentera dina funderingar. Min Panasonic-erfarenhet är nu hela 5 dagar lång. Innan dess körde jag några år med en bakprojektions-TV (Sony) vars bild jag verkligen gillade även om svärtan lämnade en hel del att önska. VT20 har jag endast sett i butik och bara flyktigt. Jag kan alltså omöjligt jämföra med den. Jag är inte heller särskilt teknik-intresserad och bryr mig föga om hur TV'n fungerar och varför den gör det. Mina val av diverse apparater och utrustning görs helt på basen av att jag läser tester och omdömen samt jämför dessa med vad jag själv vill få ut av dem. Jag försöker i all enkelhet skaffa de grejer som presterar bra på de punkter jag vill att de ska prestera. För mig är TV'n huvudsakligen en filmförmedlare och där verkade VT30 dra ett marginellt länge strå än motsvarande Samsung (även om sådant absolut hör till de subjektiva upplevelserna). Testerna jag läste inbegrep inga av de problem som diverse ägare tagit upp i olika forum. Hade jag läst dem innan så hade jag säkert dragit öronen åt mig och blivit riktigt osäker. Tur jag missade det och beställde för jag är som tidigare nämnts toknöjd (än så länge). Hade jag köpt något annat skulle jag garanterat ha haft kvar VT30-tanken gnagande i bakhuvudet. Inkörning och sådant har jag inte brytt mig om. Tippar på att den kör in sig av bara farten medan man använder den. Viss kvarlämning av bildformatet (efter ett par timmar med typ 2.39:1) kan skönjas men det ebbar ut rätt snabbt. Testkörde skärmtvätten igår men det var mest bara för att se hur den ser ut. Den hade ingen kvarlämning att "tvätta bort" just då. Postad 20 November 2011 - 17:33
Skrämmande nog tror jag du lär vara en av dom här som är mest nöjd med ditt köp Ofta går ju beslutsprocesserna till överdrift kring TV apparater, rätt likvärdiga produkter bedöms som varandes totalt olika. Kan utan problem erkänna att jag själv är drabbad Postad 20 November 2011 - 18:58
Inställningsfråga. Har jag införskaffat det som enligt kriterierna torde vara mest lämpligt så bestämmer jag mig för att vara nöjd. ... förutsatt att det då motsvarar mina förväntningar. Det är också en fråga om att välja den TV vars "fel" man tror att man störs minst av. ... Samt ha lite tur för det är ju onekligen så att vissa verkar drabbas av skitexemplar eller helt enkelt störs av problem man inte förväntade sig. Postad 21 November 2011 - 00:16
Hej
Tack xcon för ditt utförliga svar. Jag läste i en test av TX-P55VT30Y: Satsa på minst 55 tum om du kan! Det bör man ha när det handlar om en av världens bästa TV-apparater. Jag har köpt en sådan här TV nu (55), men får inte hem den förrän den 13 december Hoppas jag blir nöjd, för jag går från en Sagem HD D45 (720p) inköpt april 2005 https://www.minhembio.com/Hawk.. och den är ruskigt bra, men lite för liten Sedan så kan jag få ett titt-avstånd på drygt 3 meter om jag flyttar fåtöljen bakåt Hade vissa planer på en 65 tum, men den hade nog blivit FÖR stor..... Postad 21 November 2011 - 03:40
mycket rea nu på elgiganten och mediamarkt men inget på klipp på VT30...ännu
Postad 21 November 2011 - 11:32 Det är väl just nu innan Jul som priserna ligger still? (Och vid större sportevenemang) Har hört lite rykten om att en 50VT30 landar på c:a 14000:- efter årsskiftet men kan det vara möjligt? Marginalerna lär redan vara extremt låga, risken finns kanske att de inte bryr sig om att skicka några TV i premiumsegmentet till Sverige... Något som är intressant är att titta på prisutveckling över året för tidigare årsmodeller tex G20, VT20 och likn på prisjakt. Bör ge svaret när VT30 når lägstapris men fortfarande är tillgänglig. Postad 21 November 2011 - 12:42
tror en användare gjorde en sådan uppskattning längre bak i tråden och beräknade som du skriver att den kommer ligga runt 14K. Redigerat av Illyren, 21 November 2011 - 12:43. Postad 21 November 2011 - 16:35
här har du det jag skrev i september.:
Kommande prisutveckling för vt30 50 tum och vt30 55 tum. Har gjort en liten beräkning på vad dessa två tv apparater kommer kosta efter julen. I beräkingarna har jag tagit nuvarande prissänkingar. Tidigare sänkningar på tidigare tv apparater. Priser vid julhandel mm. Även snittminskningen mm. Så om jag har rätt kommer dessa två kosta efter jul innan nyår. VT30 55" 19.990 kr. VT30 50" 14.700 kr. Känns som ganksa bra priser. Det där är priserna jag får fram efter en hel del undersökning. Jag tror priset på 55 " kan komma att stämma ganska bra. Tror dock 50" kommer ligga runt 15 drygt. Postad 21 November 2011 - 16:42
Bump... Är fortfarande nyfiken hur andra kör detta... mycket av att jag är nyfiken är att jag tycker det blir bättre tryck i bilden med Boxee Boxen, och klarare bild, än om jag kör HTPCn och XBMC. Man kanske ska ändra nånting i förstärkaren med..? Redigerat av Garrett, 21 November 2011 - 16:44. Postad 21 November 2011 - 17:04
Okej, ser ut som att det ska bli en plasma, troligen en GT30 46". FInns bara en fundering vilket är kring reflexer i skärmens ytterglas. Såg att det behandlades lite tidigare i tråden men kunde inte se ett svar på den frågan jag har.
Som rummet nu är möblerat där tv:en ska vara så kommer fönster att vara mitt emot tv:en. Med västerläge vilket innebär sol in där på kvällen om sommaren. Solen kommer inte att falla på tv:en men väl in i rummet. Hur kommer detta reflekteras i skärmen? Någon som har en aning, kanske har sin skärm på ett liknande sätt. Postad 21 November 2011 - 20:12
Tjena köpte en gt30 50" för 3 veckor sen ca. Direkt soljus är ingen bra ide` , men så länge ljuset inte faller direkt på tv;n så har jag inga problem. (annars blir det persienner). Har alltid kört med led lcd innan så har lite svårt o vänja mig vid den "mörka" känslan en plasma visar.. Men köpte den först o främst för den låga inpulagen när jag spelar online, o där glänser den =). Vill också säga att INGA av ovanstående problem gällande vt30 har jag råkat ut för. har du fler frågor så e det bara o ställa. >=) Postad 21 November 2011 - 20:25
Självklart kommer det reflekteras. Du kommer se på vilken vägg solen befinner sig när plasman är avstängd. Hur det ser ut när den är påslagen är omöjligt att svara på. Jag har därför satt min plasma mot fönstret för att förhindra att jag ser reflektioner. Det enda jag kan rekommendera är en schysst mörkläggning så att du kan njuta av bilden mitt på dagen. Postad 21 November 2011 - 20:32
Äntligen en gamer Postad 21 November 2011 - 21:39
Jag kör med hdmi o använder "spelläget" som finns i menyerna. Spelläget innebär oftast att bild kvalitet och färg drabbas (oftast bara färg). Men du får en inputlag på 18-24 beroende vilket test man går efter på nätet (gt modellen). Jag spelar på konsoll, antar att ni ska spela på en pc?. Gt30:an klarar inte:4:4:4 subsampled, vilket menas (vad jag förstått): Skit färger, som när man använder rgb kontakter, och att inte bilden fylls upp på hela tv:n Allt under 30 ms inputlag är bra. Kan bara säga att min gt30 är guld värd när det kommer till vem som skjuter snabbast i MW3 HeHe =) Ps; alltid fullskärm med hdmi vid konsol användning =) Redigerat av Unregistered68d2427b, 21 November 2011 - 21:41. Postad 21 November 2011 - 21:58
Testa gärna PC. Det krävs mycket för att dabba bildkvaliten så det kommer på samma låga nivå som gemena PC monitorer
Har 0 i input lag på min XL2410T så var glad att jag inte kör MW Postad 21 November 2011 - 22:25
Är det inte va den kostar nu? Postad 22 November 2011 - 08:38
Nej det är inte vad den kostar nu. Elgiganten gjorde antingen fel eller testade efterfrågan i 24 timmar. Postad 22 November 2011 - 08:42
Så vitt jag kan se finns det nu för det priset på tre ställen så det är nog inget fel med det. Postad 22 November 2011 - 16:49
vilka problem var det vt30 hade när den kom som sedan försvann med nya uppdateringar?
Postad 22 November 2011 - 17:01
Antagligen Flucturing Brightness(stavning?)..? Hade lite tendens på min G30 med... men är som bortblåst med uppdatering.
Så, nån som har svar om min pixelmappningsfråga ovanför? Postad 22 November 2011 - 20:02
haha vafan 4K dropp på VT55 på tre olika affärer över en natt. det ligger minst en hund begraven någonstans iaf!
Postad 22 November 2011 - 20:06
Var förbi MediaMarkt i Gallerian idag. Trots att en stor del av innvånarna i ytterförorterna var där, liksom en arme av riktigt jobbiga ComHem-säljare, så måste jag erkänna att jag för första gången såg en VT30 som jag faktiskt gillade. Den hade inte alls samma problem med brus i bilden som jag sett på ett par VT30 tidigare. Ställde själv in den på Dynamic (för att den skulle ha en chans mot alla andra TVs i maxläge) och då tyckte jag den klarade sig riktigt bra.
Glädjande, men samtidigt undrar jag vad det kan bero på att jag plötsligt inte såg något av det irriternade bruset, trots att jag pga affärens utformning var tvungen att stå ca 1,5 m ifrån 55" varianten? Postad 22 November 2011 - 20:06
Den var ju felaktigt prissatt från början. Undrar hur det hade låtit om den höjts 4000?
Postad 22 November 2011 - 20:09
Antar att du menar VT30? Kanske inte en hund, men väl en snubbe (som dock sen verkar ha tröttnat på det och drog till himmlen) Postad 22 November 2011 - 22:38
fan asså
Dock finns vt30 i uppsala på elgiganten. Kanske får ta bilen dit i helgen å köpa. Någon som har måtten på kartongen? Postad 23 November 2011 - 03:20
Hej
Priset är nu 19900 på Komplett m.fl https://www.prisjakt...kt.php?p=854599 Kanske redan någon skrivit detta, men tål väl att upprepas Nu till min fråga. Är det någon som haft en Sagem HD D45 ? I så fall vet ni att det är i stort sett omöjligt att få reflexer på bildskärmen. Detta på grund av en särskild matt yta. Nu har jag köpt en TX-P55VT30Y, kommer jag att få bekymmer med reflexer nu? Tänker mest på sommaren, då är det ju ljust rätt sent. Jag har ingen lust att mörklägga rummet. Själv hann jag köpa den för 19790:- på El-giganten Tur man har 30 dagars öppet köp Redigerat av Unregistered94bbe618, 23 November 2011 - 03:33. Postad 23 November 2011 - 08:02
Menar du att du kunde utnyttja Elgigantens felsatta pris på prisjakt.nu? Postad 23 November 2011 - 10:50
Varför påstår folk hela tiden att det är felaktigt prissatt??? Sjuk värld när 19,9 för en 55" plasma ses som misstänkt billigt
Postad 23 November 2011 - 11:03
TX-P55VT30E salubjuds för 23 990 kronor.
. Ber om överseende för dålig korrekturläsning. Redigerat av Unregistered33b3a508, 24 November 2011 - 09:11. Postad 23 November 2011 - 11:48
Elgiganten har ju dock prisgaranti så om du köper en 55" på komplett t.ex. så matchar dom priset om det är billigaste i landet.
13 december menar du va, var det besked jag fick
ENORMxENORMxENORM Postad 23 November 2011 - 11:58
Ja kanske för att jag var in på Elgiganten och ville köpa teven för 19990;- Som var angivet på prisjakt.nu i fredags men det vägrade dom mig för "man länkades till elgigantens egna sida med priset 23890;-" och de kunde som bäst matcha komplett på 21700;- Som de låg på i fredags den 18e November. SÅ därför säger jag att priset var felsatt då det var den kommentaren jag fick på elgiganten.. Tacksam för kommentarer på det...... Postad 23 November 2011 - 12:30
nej, om du kollar så är det tre affärer som säljer den för runt 20K. Postad 23 November 2011 - 13:01
Då var min G30 återlämnad till butik. Jag försökte verkligen på alla sätt och vis men TV:n var helt omöjlig på grund av RBE.
Expert skötte det snyggt tycker jag, till skillnad från Panasonic. Ska ta mig till butik och kolla på andra tillverkare snarast. Inte riktigt så tillfredsställande att bära upp sin 28-tums tjock-tv igen om vi säger så. Postad 23 November 2011 - 13:02
YES=)
efter ett drygt halvår på denna sida har jag äntligen beställt min tv. Får tv:n på söndag. Vt30 50, återkommer =) Postad 23 November 2011 - 21:00
Hej Vad är det för skillnad på TX-P55VT30E vs. TX-P55VT30Y ? Postad 23 November 2011 - 23:42
På 50-tummarna saknar E-varianten DVB-T2. Jag misstänker att det borde vara samma grej med 55" trots att det står att de har T2 i infon här på sidorna. Om det inte är det - så har jag ingen aning. Edit: Hmm. Bland 50" är E billigare än Y. E är väl en "Europa-variant" och Y en "skandinavisk" Bland 55" är E dyrare än Y - vilket kanske mest har att göra med försäljarnas egna prisnivåer snarare än TV'ns innehåll. Eller jag vet inte. Jag köpte E i alla fall (50") och när det skedde var den nästan 400 € billigare än Y (här i Finland). Redigerat av Unregistered630b5be7, 23 November 2011 - 23:49. Postad 24 November 2011 - 11:35
Fick hem min VT30. Sprickor över hela panelen när man lyser på den med ficklampa skitkul. Syntes inget på förpackningen så skrev på.
Postad 24 November 2011 - 12:45
Var inne i lokala Audio Video butiken idag och de hade en model som hette P50UL30Y, full HD med DVB-T2 mottagare och 3st HDMI för 7.995:-! Måste väl vara ett bra köp? Modellen är inte listad på prisjakt?
Redigerat av nisseläsk, 24 November 2011 - 12:45. 1 användare läser detta ämne0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar |
Trendande produkter |